Forum » Na cesti » Vožnja pri visokih obratih
Vožnja pri visokih obratih
Stipex ::
Je razlog, da avto tiščiš. In to zelo preprost.
Dizel pozimi ne bo dosegel 90 stopinj, pa če se še tako matrate.
Če pa že jih, v prvem malo daljšem klancu navzdol temperatura spet pade.
Jaz mojega megana 1,5 itak vedno tiščim kolikor duša da (vrhniški klanec, rebrnice in podobne zadeve), pa tudi sicer so obrati vedno pri vrhu.
Menjujem pred blokado.
Sodelavec ima Mondeo 2,0 automatic. Tudi ta samodejno prestavlja (ko prehitevaš in podobno) že v rdečem polju. Torej, če tovarniško nastavijo tako, že ne more preveč škoditi.
Enako velja v vrhniškem klancu. Če ga smodiš, torej pedal do tal, ne bo zamenjal, čeprav bi, glede na hitrost, že zdavnaj lahko.
Menjaj termostat, avto mora tudi pri dizlu motorju doseči delovno temperaturo po nekaj km, tudi če je zunaj krepko pod 0.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stipex ()
Spajky ::
...A tega ne učijo več v avtošoli, to so ja osnove, ki jih mora vsak voznik vedeti? ...heh, ne učijo že zdavnaj več (motoroznanstveni del); se mora vsak sam naučit, če se želi, ali pa pa sčasoma popušit dodatne stroške za popravila, posebej če je avto že malce starejši ...
...Pred formulo je včasih kaka oddaja in so tam govorili o tem, da imajo izračunano koliko krogov zdrži cilinder.Ja, ma so tam toliko "navite" mašine, da zdržijo relativno zelo malo ...
... avto mora tudi pri dizlu motorju doseči delovno temperaturo po nekaj km, tudi če je zunaj krepko pod 0.Eh ne gre to tako lahko; moj benz Puntič se one dni pred novim letom (pod nulo + burja) nikakor ni hotel zaprav ogreti, kljub mojim modifikacijam prav za ta namen (maska etc.) ... do trgovine in nazaj par km je ratal glih/komaj dovolj mlačen za normalno vožnjo; takrat mojega 4-ega "varčnega" pedala nisem niti uporabljal, ker bi se še kasneje segrel ... ni pa cukal niti mrzel ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
GTX970 ::
Lahko zapraviš še 100 ur za tvoje predelave/izboljšave ali zamenjaš termostat z delujočim.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GTX970 ()
Relanium ::
Stari golf 2 se recimo zelo hitro segreje.
In tud moj se, po tistem ko sem zamenjal OBA termostata (glavnega in na EGRu nekje je še eden)
In tud moj se, po tistem ko sem zamenjal OBA termostata (glavnega in na EGRu nekje je še eden)
GrimReaper ::
Kako škodljivo ga je tako vozit kratkotrajno (recimo v drugi pospeševat do 90 na regionalki, ali v tretji do kakih 120, 130 na AC)?
Če bo v tem primeru kaj narobe z mašino, me lahko ZS-aš in ti povrnem vse stroške.
Ker preprosto ni nobene šanse, to kar opisuješ je povsem normalno za bencinarja, sploh za te manjše s prostornino 1.0-1.8.
So pa avti, ki pod visokimi obrati ne dajo velik od sebe, za Punta 1.2 60KM in Astro 1.6 105KM to lahko rečem.
Če ne drugače, ugotoviš pri pospeševanju 0-100, če je med 4000 in 6400 obrati samo 1s razlike, kot je pri tedvih, potem gre za tak motor.
V klanec gor se pa v vsakem primeru splača z drugo do 90, ker tretja pod 80km/h itak ne da nič od sebe. Ravno danes sem klel, ker je bila bolj ledena cesta in nisem upal preveč z visokimi obrati vozit, v tretji pa ne vem če sem prišel iz 80 do 85. Isto sranje je bilo pri Puntu 1.2, ki sploh ni bil nič počasnejši (do 90 v 2. in 3., v višjih prestavah in hitrostih že), čeprav je razmerje KM/t 25% boljše.
Taki bi rabili med 2. in 3. še eno prestavo, da bi šla tam do 110-120, in bi v klanec lepo vleklo pri ene 5000-5500 obratih. Zdaj daš v drugo in si precej hitro pri 95 oz. tik pred blokado, ali pa daš v tretjo in si pri komaj 4000 obratih, iz katerih ni nobenega pospeševanja.
Če je samo malenkost nagiba navzgor, sem pa ugotovil da je povsem vseeno če prestaviš že pri 4500-5000.
Kaj pa 'dlje časa'? Recimo več minut med prehitevanjem ipd, v tretji prehitevat 90kmh kamione, ali pa četrti po AC, ipd.?
10km pri 95km/h oz. 6400 obratih (blokada je pri 6500), to je moj rekord. 2x sem probal, poleg testa vzdržjivosti tudi za max porabo, ki je bila 11l (ob normalni vožnji 8,5l).
V manualu mi piše "Maks. dovoljena hitrost motorja, kontinuirano obratovanje (vrt./min) pribl. 6400". Se pravi potemtakem lahko pri 6400 voziš od polnega do praznega tanka.
Vinjete za tega nimam, sem pa prejšnja dva, 1.0 in 1.2 gonil pri 150 v četrti (max sta imela 150 oz. 155).
Punto 1.2 je šel celo 140 v tretji, tako da ko sem enkrat sledil Alfi s precej večjim motorjem, sem moral že pri manjših klancih ali med prehitevanji prestavljat tudi v tretjo, da sem ji lahko sledil.
Drugače moraš pa tut na Nemce in njihove avtoceste pomislit, tam seveda marsikdo prevozi tudi par 100km pod visokimi obrati:
Na naših cestah pa dvomim da boš kje dlje časa nad 6000 vozil, na regionalkah padeš na 4000 že če daš pri 100 v tretjo, na AC pa tudi večino časa voziš v peti pri max 4000 in samo pri prehitevanju prestaviš v tretjo ali četrto.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Malajlo ::
Menjaj termostat, avto mora tudi pri dizlu motorju doseči delovno temperaturo po nekaj km, tudi če je zunaj krepko pod 0.
Ogrevanje kabine dela pa na bukova drva? Luba duša, pod nulo ventilator kabine dizel mašino dobesedno prehladi.
JanK ::
In kaj točno dosežete s takim klanjem? Najnižje porabe sigurno ne.
Bencinar regulira kolicino vsesanega zraka s "throttle plates", ki so povezane s pedalom za plin in ki zapirajo sesalni kanal. Pri bencinarju enostavno prikljucis cev na sesalni kanal za ploscami in imas vakuum, ki se potem porablja za servo zavoro. Pri dieslu teh plosc ni, zato je zaviranje z motorjem precej manjse, pa tudi kaj dosti vakuuma ne mores pridelati. Lahko pa diesla zato (in ker ne rabi stoihiometricne mesanice) v prostem teku futras z minimalno kolicino goriva, cesar pri bencinarju ne mores.
Bencinar ima torej, v kolikor ni plin do konca odprt, vedno sesalne izgube. Zato je, v nasprotju z dieslom in splosnim mnenjem, optimalno stevilo vrtljajev ne prav nizko. Trenje sicer narasca pri visjih vrtljajih, sesalne izgube pa padajo. Lokacija minimuma skupne krivulje - kje motor proizvede najvec moci na gram goriva - je odvisna od motorja, od trenutno zathevane moci, ali pospesujes,... Ampak za starejse motorje (a-la Mihov 2.5l BMWjev sestak - krasen motor ) je veljalo, da je pri konstantih vrtljajih ta minimum tam okoli 50-60% maksimalnih vrtljajev, se pravi pri okoli 4-5000 vrtljajih (ko diesel ze zacenja razpadati :)
Pa se nekaj, cesar nisem verjel, dokler nisem sam preizkusil.
Do nedavnega sem vozil starejse avtomobile s 6-valjnimi 2-3l motorji, ki so mi bili vsec ravno zaradi lepega narascanja moci z obrati. Pri nizkih obratih je bil motor tih, uglajen, mehek, s komaj kaj vibracij, z dovolj moci za lezerno voznjo. Ce pa si hotel, si ga nateral do blizine rdecega polja in uzival ter zlahka prehiteval.
Pred dvema letoma pa sem iz potrebe kupil nekaj let starega Berlingota 1.6 bencinarja (diesla nocem niti pod razno). V avtosalonu so mi rekli, da ga je vozil nek starejsi tip, ki je menda zelo "pazil" na avto - beri, ga ni vozil z viskomi obrati. Glede na to, da sem bil navajen na ~200KM - vec kot 2x toliko, kot sedaj, ga pac vrtim v visoke obrate, da se kam premakne. Po enem letu "moje" voznje je celo moja boljsa polovica opazila in mi sama rekla, da bolje potege, da gre po avtocesti hitreje...
Dosedaj so se mi zdele zgodbice z "garezem" in podobnimi zadevam v bencinarjih, vozenih pri nizkih obratih, natanko to - zgodbice. Sedaj mi je jasno, da je bencinarja treba voziti tako, kot je bil nacrtovan, ne pa tako, kot bi vozil dizla.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
Blinder ::
ravno če hočeš met manjše izgube sesanja moraš vozit z več gasa. za dobit enako moč ven z več gasa pa potrebuješ nižje obrate.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Optimalna vožnja 1.0TSI (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 20933 (17810) | fikus_ |
» | Moj prvi dizel avtomobil (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 26785 (24453) | amigo_no1 |
» | Najbolj ekonomično pospeševanje (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24413 (21510) | Pyr0Beast |
» | Se avto res matra? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 25719 (23452) | energetik |