Forum » Na cesti » Vožnja pri visokih obratih
Vožnja pri visokih obratih
burekman ::
Tale tema je posledica pivske debate (beri: kreganja na piru).
Ali je (oziroma koliko je) škodljivo voziti avto pri visokih vrtljajih? Torej, atmosferski bencinar (nobene turbine), ogret na delovno temperaturo in vožnja pri 5000, 6000 vrtljajih (torej na 'normalnem', in ne na 'rdečem' področju).
Kako škodljivo ga je tako vozit kratkotrajno (recimo v drugi pospeševat do 90 na regionalki, ali v tretji do kakih 120, 130 na AC)?
Kaj pa 'dlje časa'? Recimo več minut med prehitevanjem ipd, v tretji prehitevat 90kmh kamione, ali pa četrti po AC, ipd.?
Seveda samo aspekt motorja, in škodljivosti. Za visoko porabo smo se strinjali :)
Ali je (oziroma koliko je) škodljivo voziti avto pri visokih vrtljajih? Torej, atmosferski bencinar (nobene turbine), ogret na delovno temperaturo in vožnja pri 5000, 6000 vrtljajih (torej na 'normalnem', in ne na 'rdečem' področju).
Kako škodljivo ga je tako vozit kratkotrajno (recimo v drugi pospeševat do 90 na regionalki, ali v tretji do kakih 120, 130 na AC)?
Kaj pa 'dlje časa'? Recimo več minut med prehitevanjem ipd, v tretji prehitevat 90kmh kamione, ali pa četrti po AC, ipd.?
Seveda samo aspekt motorja, in škodljivosti. Za visoko porabo smo se strinjali :)
Malajlo ::
Zetec 1,3 mašina, 120 km na 5500 obratih. Ok, kar je bilo upočasnjevanja, sicer pa piči miško. Brez problema. Pomembno je, da si pozoren na lučke in kazalce, ki ti kažejo stanje agregata. Predvsem temperatura je pomembna.
JTD po Nemčiji - edina omejitev je bila 4500 obratov, kjer se začne rdeče polje (blokada pri 4800, ali nekaj takega).
Pri prehitevanju ti visoki obrati ne pomagajo pri pospeševanju, če padeš čez območje optimalnega navora. Takrat pač prestaviš v višjo.
JTD po Nemčiji - edina omejitev je bila 4500 obratov, kjer se začne rdeče polje (blokada pri 4800, ali nekaj takega).
Pri prehitevanju ti visoki obrati ne pomagajo pri pospeševanju, če padeš čez območje optimalnega navora. Takrat pač prestaviš v višjo.
Vikking ::
tako kot je že malajlo povedal, ni razloga da bi se vozil zunaj območja optimalnega/max navora. Razen pri prehitevanju torej nekaj sekund, da pri prestavitvi v višjo prestavo, padejo obrati spet v območje optimalnega/najvišjega navora.
Torej čez palec rečeno, cca 4k do 4,5k obratov. Ne bi smelo biti nobenih težav pri dolgotrajnejši vožnji pri teh obratih. Pri 5k-6k pa lahko že zaradi dotrajanega materiala, oz. starejšega motorja povzročiš večjo porabo olja, višje temperature motorja, povečano obrabo materiala in večji stres motorja. Kar lahko kasneje privede do resnejših okvar.
Torej čez palec rečeno, cca 4k do 4,5k obratov. Ne bi smelo biti nobenih težav pri dolgotrajnejši vožnji pri teh obratih. Pri 5k-6k pa lahko že zaradi dotrajanega materiala, oz. starejšega motorja povzročiš večjo porabo olja, višje temperature motorja, povečano obrabo materiala in večji stres motorja. Kar lahko kasneje privede do resnejših okvar.
IvoJan ::
moj 325i, atmosferc 6 cilindrov je pod 4500rpm mrtev tko da je vecinoma nad to cifro :)
|TUF X670E plus WIFI|7900X3D|arctic LF2 360mm|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IvoJan ()
burekman ::
Kia CeeD (1.4cvvt) ima max navor pri 5000 RPM, max moc pa pri 6200, so me pa kolegi čudno gledal, ko sem razlagal da ob večjih pospeševanjih 'teram v (tako visoke) obrate'.
Malajlo ::
OP ne sprašuje, na koliko obratih naj se vozi V6 mašina, ampak če škodi daljša obremenitev motorja nekje pod rdečim pojem.
Bati pri Fiat 128 SOHC engine @ Wikipedia so zdržali do 10.000 obratov (večkrat preverjeno ), 8.000 obratov pa tovarniško (čez Gorjance večinoma ves čas). Vožnja pri 6 jurjih ni bila neka izjema, prej pravilo. To je nekje 3/4 omejitve. Zdaj pa računaj.
Bati pri Fiat 128 SOHC engine @ Wikipedia so zdržali do 10.000 obratov (večkrat preverjeno ), 8.000 obratov pa tovarniško (čez Gorjance večinoma ves čas). Vožnja pri 6 jurjih ni bila neka izjema, prej pravilo. To je nekje 3/4 omejitve. Zdaj pa računaj.
m0LN4r ::
ampak če škodi daljša obremenitev motorja nekje pod rdečim pojem.
Preverjeno ne škodi.
Referenca je 6let vožnje po AC z visokimi obrati podobno temu.
Bolje je več razmišljati o vzdrževanju, ker to vpliva največ.
Zetec 1,3 mašina, 120 km na 5500 ob
Heh ja, stari Reno RS wiliams star 20let, tišan ko fuknjen še vedno dela in tudi potegne.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
pegasus ::
b3D_950 ::
ogret na delovno temperaturo in vožnja pri 5000, 6000 vrtljajih
Za črpalko vode pa jermena verjetno ni ravno blagodejno. Ali nima veze?
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
Napajalc ::
Podobna dilema, Vrhniški klanec clio 1.2, 4 prestava ~4.5k obratov ~90kmh ali 5 prestava ~3k obratov ~80kmh, kaj je bolje za motor?
m0LN4r ::
Heh ja, stari Reno RS wiliams star 20let, tišan ko fuknjen še vedno dela in tudi potegne.
200.000km zdaj pa razmisli ali res škodi. Pa ta avto se je vozil več nad 4-5k, kot pa pod tem.
Potrošni material tu ne igra vloge, če se pokvari se menja.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Spajky ::
Moj pokojni Škodilak (Favoritka) 1.3 (kot se spomnim):
Max navor med 2-3k Rpm/zeleno območje, deklarirana moč 43kW@4,5k RPM, rdeče polje začelo pri 5,5k RPM ... topla mašina-redno ga zateral (do 5k RPM) na obrate do potovalne hitrosti v nižjih prestavah, vozil dalje v višjih prestavah v območju največjega navora (zeleno) .. Če je bilo treba redkokdaj, sem ga navil tudi na 8,5k RPM ! No problem vsa ta dolga leta ...
Puntič 1.2 :
..podobna stvar; zdej ko sem ga malo "poštelal/zrihtal/ulaufal" prejšnje mesece, ga tudi vozim podobno! Seveda dokler se zadeva ne segreje dovolj, ga ne martvam brezveze, ker ga mislim obdržat vsaj eno desetletje s čimmanj štroški ... z vsemi karjolami sem počel podobno ...
Spomnim se še dolgo nazaj, ko sem npr.imel Citroen Diane6 (2CV; 600ccm, 27kW 4-ventili/cel motor [:)) = 2 cilindra zračno hlajeno] ... če je nisi teral, ni šla zadeva nikamor ! ... takrat je moja desna noga dobila genetski spomin, ki se mu danes reče sindrom "teške noge" ... seveda noben od teh voznih škatelj čez čas ni bil glih fabriško originalen in vsi so bili bencinci... no ja, Diana je nekaj časa delovala celo na mešanico neosvinčenega+kurilca ...
Jest ne vem, kaj se folk tolko boji kdaj pa kdaj zaterat v obrate svojo mašino ... pol pa se vlečejo po cesti in vključujejo v promet "ko megla", da o ostalem ne govorim ... nove mašine pa imajo itak večinoma limiter obratov elektronsko - da ja vsaj ta zdrži sigurno vzdrževana nepoškodovana nekaj let, vsaj dokler ne pade ven iz garancije ...
Pa še z leti (zaradi prometa in cest, kazni, cene bencina, etc.), so povprečne hitrosti prometa generalno padle in danes npr. rabim več časa za kam pridet, kot sem nekdaj s pol bolj švoh mašino ...
Preveč šparat mašino (obrati) IMHO nima smisla, bo zdržala več ko vsa plastika/pleh in ostalo na avtu test časa ...
Max navor med 2-3k Rpm/zeleno območje, deklarirana moč 43kW@4,5k RPM, rdeče polje začelo pri 5,5k RPM ... topla mašina-redno ga zateral (do 5k RPM) na obrate do potovalne hitrosti v nižjih prestavah, vozil dalje v višjih prestavah v območju največjega navora (zeleno) .. Če je bilo treba redkokdaj, sem ga navil tudi na 8,5k RPM ! No problem vsa ta dolga leta ...
Puntič 1.2 :
..podobna stvar; zdej ko sem ga malo "poštelal/zrihtal/ulaufal" prejšnje mesece, ga tudi vozim podobno! Seveda dokler se zadeva ne segreje dovolj, ga ne martvam brezveze, ker ga mislim obdržat vsaj eno desetletje s čimmanj štroški ... z vsemi karjolami sem počel podobno ...
Spomnim se še dolgo nazaj, ko sem npr.imel Citroen Diane6 (2CV; 600ccm, 27kW 4-ventili/cel motor [:)) = 2 cilindra zračno hlajeno] ... če je nisi teral, ni šla zadeva nikamor ! ... takrat je moja desna noga dobila genetski spomin, ki se mu danes reče sindrom "teške noge" ... seveda noben od teh voznih škatelj čez čas ni bil glih fabriško originalen in vsi so bili bencinci... no ja, Diana je nekaj časa delovala celo na mešanico neosvinčenega+kurilca ...
Jest ne vem, kaj se folk tolko boji kdaj pa kdaj zaterat v obrate svojo mašino ... pol pa se vlečejo po cesti in vključujejo v promet "ko megla", da o ostalem ne govorim ... nove mašine pa imajo itak večinoma limiter obratov elektronsko - da ja vsaj ta zdrži sigurno vzdrževana nepoškodovana nekaj let, vsaj dokler ne pade ven iz garancije ...
Pa še z leti (zaradi prometa in cest, kazni, cene bencina, etc.), so povprečne hitrosti prometa generalno padle in danes npr. rabim več časa za kam pridet, kot sem nekdaj s pol bolj švoh mašino ...
Preveč šparat mašino (obrati) IMHO nima smisla, bo zdržala več ko vsa plastika/pleh in ostalo na avtu test časa ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Malajlo ::
Pa ja. Na štand gasu, tolk da se premika. Jaz to delam v šesti. Glih ene 45 na uro znese, tako da dvakrat butnem tempomat, da mi drži na jurja in točnih 50 po GPS.
Spajky ::
Pri prenizkih obratih pod obremenitvijo trpijo ležaji in motorna gred ... podobno deli menjalnika pri premajhni hitrosti ... no ja, saj bo zdržalo vsaj enih 100k Km oz. garancijsko dobo tistih "par" let oz. enih 10 let BP, če kupiš novega ... utegne ga pa nasrkat naslednji lastnik, ki kupuje rabljeni avto ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Sami ::
Da še jaz povem moje izkušnje.
S svojimi avtomobili vozim večino časa umirjeno, na vsake toliko (enkrat na 3-5dni) jih pa tudi pritisnem do 5-6,5k rpm.
Corsa 1.2 16V 80km: Pri prehitevanju in kakšenem hudem klancu jo našibam do 5-6,5k rpm, nič posebnega, sem prvi lastnik, motor kot nov.
Golf 4 Variant 1.9TDI: Tega malo bolj šparam, ko prehitevam gre do ene 3,5k rpm.
Yugo 45 :D: Tale se pa kar zvrti, pri prehitevanju tud do 6-7k rpm, mašina še vedno suha kot nova.
Načeloma je dobro za motor, da ga vsake toliko malo prevrtiš, ni pa smiselno vozil na 5-6k rpm cel čas, škoda goriva in pa obraba motorja je seveda večja. če je motor redno vzdrževan nebi smelo biti nobenih problemov z atmosfercem tam do 5-6k rpm.
S svojimi avtomobili vozim večino časa umirjeno, na vsake toliko (enkrat na 3-5dni) jih pa tudi pritisnem do 5-6,5k rpm.
Corsa 1.2 16V 80km: Pri prehitevanju in kakšenem hudem klancu jo našibam do 5-6,5k rpm, nič posebnega, sem prvi lastnik, motor kot nov.
Golf 4 Variant 1.9TDI: Tega malo bolj šparam, ko prehitevam gre do ene 3,5k rpm.
Yugo 45 :D: Tale se pa kar zvrti, pri prehitevanju tud do 6-7k rpm, mašina še vedno suha kot nova.
Načeloma je dobro za motor, da ga vsake toliko malo prevrtiš, ni pa smiselno vozil na 5-6k rpm cel čas, škoda goriva in pa obraba motorja je seveda večja. če je motor redno vzdrževan nebi smelo biti nobenih problemov z atmosfercem tam do 5-6k rpm.
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W
Stipex ::
Js pri svojem opažam (525d e39 R6 motor) da je poraba celo višja če vozim v (pre)nizkih obratih - pod 1500rpm. Sicer ne pri konstantni vožnji, ampak ko pospešujem, gre več goriva kot pa če bi imel predhodno 1800+ rpm. Seveda normalno vožnja.
Robi :P ::
Če so obrati prenizki ni moči ponavad kr usi gas do podna zabijajo da začne vlečt zato gre več benza po nepotrebnem zalivaš.
RejZoR ::
Definiraj visoke obrate? Skoraj rdeče polje ali 5k obratov? Ker za mašino je vseeno al greš 30 na uro pri 5000 obratih al pa 160 pri 5000 obratih. Še vedno dela 5000 obratov. je pa logično pri višjih obratih obraba delov in obremenitev pač višja. Čista osnova vseh strojev na tem svetu.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Miha 333 ::
Pri delovni temperaturi ter ob ustreznem vzdrževanju absolutno brez problema do rdečega polja. Hej, pa saj za to je, da se vrti... Edino, kar bo trpelo, je denarnica zaradi porabe.
Pod vzdrževanje mislim predvsem olje predpisane kakovosti ter menjano na predpisan interval skupaj s filtrom. Pa če je zobati jermen že čez predpisan interval zamenjave, je pri višjih vrtljajih več možnosti, da se strga.
To drži za motorje na vplinjač. Če pa ima elektronski vbrizg (kar imajo zadnjih 25 let praktično vsi), pa do tega ne prihaja, ker količino vbrizganega goriva nadzira elektronika.
Pod vzdrževanje mislim predvsem olje predpisane kakovosti ter menjano na predpisan interval skupaj s filtrom. Pa če je zobati jermen že čez predpisan interval zamenjave, je pri višjih vrtljajih več možnosti, da se strga.
Če so obrati prenizki ni moči ponavad kr usi gas do podna zabijajo da začne vlečt zato gre več benza po nepotrebnem zalivaš.
To drži za motorje na vplinjač. Če pa ima elektronski vbrizg (kar imajo zadnjih 25 let praktično vsi), pa do tega ne prihaja, ker količino vbrizganega goriva nadzira elektronika.
Robi :P ::
Pri delovni temperaturi ter ob ustreznem vzdrževanju absolutno brez problema do rdečega polja. Hej, pa saj za to je, da se vrti... Edino, kar bo trpelo, je denarnica zaradi porabe.
Pod vzdrževanje mislim predvsem olje predpisane kakovosti ter menjano na predpisan interval skupaj s filtrom. Pa če je zobati jermen že čez predpisan interval zamenjave, je pri višjih vrtljajih več možnosti, da se strga.
Če so obrati prenizki ni moči ponavad kr usi gas do podna zabijajo da začne vlečt zato gre več benza po nepotrebnem zalivaš.
To drži za motorje na vplinjač. Če pa ima elektronski vbrizg (kar imajo zadnjih 25 let praktično vsi), pa do tega ne prihaja, ker količino vbrizganega goriva nadzira elektronika.
Hmm sam zakaj pa OBDII al pa potovalni računalnik nabije porabo čez 20l če je avto v tako nizki da ne vleče gas pa v podnu? ( ne počnem tega sem pa za test poskusil z obdjem )
govorim o instantni porabi
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Robi :P ()
Magic1 ::
Ah dejte no sanjat, niso mašine narejene da se jih tera na max obrate. Zakaj pa mislite, da se ne sme mrzle mašine turirat? A pri segreti mašini ves napor čudežno limitira na nulo? Če vam je kaj do avta, vozite v normalnih obratih 1500-4500, pač več po nujnosti situacije, na pa kar tko počez vsakih par minut.
Magic
m0LN4r ::
Ja zato so imel identičen motor iz istega materjala istimi dimenzijami in izrezan na isti stružnici. Enga z 3-4k obrati, drugega pa odprtega do 7-8k.
Ene pa celo tudi do 10k. Trueno... silvertop, blacktop.... in ostali.
Ene pa celo tudi do 10k. Trueno... silvertop, blacktop.... in ostali.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Robi :P ::
Ah dejte no sanjat, niso mašine narejene da se jih tera na max obrate. Zakaj pa mislite, da se ne sme mrzle mašine turirat? A pri segreti mašini ves napor čudežno limitira na nulo? Če vam je kaj do avta, vozite v normalnih obratih 1500-4500, pač več po nujnosti situacije, na pa kar tko počez vsakih par minut.
Napor ne limitira sam so pa materiali že enakomerno ogreti.
bambam20 ::
Miha 333 ::
Pri delovni temperaturi ter ob ustreznem vzdrževanju absolutno brez problema do rdečega polja. Hej, pa saj za to je, da se vrti... Edino, kar bo trpelo, je denarnica zaradi porabe.
Pod vzdrževanje mislim predvsem olje predpisane kakovosti ter menjano na predpisan interval skupaj s filtrom. Pa če je zobati jermen že čez predpisan interval zamenjave, je pri višjih vrtljajih več možnosti, da se strga.
Če so obrati prenizki ni moči ponavad kr usi gas do podna zabijajo da začne vlečt zato gre več benza po nepotrebnem zalivaš.
To drži za motorje na vplinjač. Če pa ima elektronski vbrizg (kar imajo zadnjih 25 let praktično vsi), pa do tega ne prihaja, ker količino vbrizganega goriva nadzira elektronika.
Hmm sam zakaj pa OBDII al pa potovalni računalnik nabije porabo čez 20l če je avto v tako nizki da ne vleče gas pa v podnu? ( ne počnem tega sem pa za test poskusil z obdjem )
govorim o instantni porabi
Saj to je normalno. Za pospešek je potrebna energija. Približno enaka poraba bi bila tudi pri višjih obratih pri podobnem pospeševanju. Pri vozilih s katalizatorjem že zaradi le-tega ne sme biti neizgorjenemu gorivu omogočeno, da gre v izpuh, saj se tako uniči katalizator.
RejZoR ::
Pa sej ko ti presta zmanjka moraš itaq it v visoke obrate. Oz če imaš 5 prestav se to zgodi tako ali tako vedno ko si na avtocesti. Razen če se vlečeš 90 na uro...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Miha 333 ::
Ah dejte no sanjat, niso mašine narejene da se jih tera na max obrate. Zakaj pa mislite, da se ne sme mrzle mašine turirat? A pri segreti mašini ves napor čudežno limitira na nulo? Če vam je kaj do avta, vozite v normalnih obratih 1500-4500, pač več po nujnosti situacije, na pa kar tko počez vsakih par minut.
Gre za to, da ustrezna delovna temperatura (ca. 90 st. C na bloku motorja, blizu in v valjih seveda več) omogoča pogoje delovanja, ki so najmanj škodljivi za motor, oziroma je obraba najmanjša. To pomeni med drugim: olje ima takrat ustrezno viskoznost, da je omogočeno zadostno mazanje površin, razdalje med gibljivimi deli so takrat ravno pravšnje in še mnogo drugih pogojev je takrat izpolnjenih, da lahko motor deluje brez škodljivih vplivov tudi pod večjimi obremenitvami ali z višjimi vrtljaji dalj časa. Predvsem je pomembno ustrezno motorno olje - predpisane viskoznosti, kakovosti in intervala zamenjave. Ne pravijo zastonj, da kdor maže, ta vozi. Seveda je pomembno, da je tudi hladilni sistem izpraven (da termostat deluje pravilno itd.).
A tega ne učijo več v avtošoli, to so ja osnove, ki jih mora vsak voznik vedeti? To spada nekje tja kot preverjanje tlaka v pnevmatikah. Avtomobil, ne glede na to, kako sodoben in tehnološko dovršen je, je še vedno zgolj stroj, ki mu je dobro občasno nameniti vsaj malo pozornosti, tako pred vožnjo (kontrola tlaka, količine olja) kot tudi med njo (spremljanje parametrov - temperature motorja in še česa).
Vikking ::
ni razloga da bi se vozil zunaj območja optimalnega/max navora.Razlogov je mnogo. Meni impreza idla na 1200rpm, vozim se večinoma pod 2000rpm (45km/h že v peti prestavi).
Moj odgovor se je nanašal izključno na vprašanje avtorja te teme. Torej obrati tik pred rdečim poljem.
Torej ni razloga da bi se npr. peljal v tretji prestavi pri obratih tik pod rdečim poljem, konstantno dlje časa. Večja obraba motorja, višje temperature, bolj obremenjen material, večja poraba goriva, izven območja smislenih vrtljajev, glede na konstantno vožnjo.
Te vrtljaje je pač smiselno doseči pri hitrih prehitevanjih, precej dinamični vožnji oz. potrebi ko prestaviš v višjo prestavo da obrati padejo v mejo max. moči/navora motorja. Torej za kratek čas.
BorutK-73 ::
Jaz bi rekel da je za motor slabše če se vožiš z preniskimi obrati kot pa previsokimi (pod 1K obratov v peti prestavi)
Tilen ::
A nekdo, ki v povprečju vozi z 20% nižjimi obrati, prihrani pri 10.000 km na leto za eno vinjeto?
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
mitja73 ::
Tam kjer je ekonomika (vzdrževanje in poraba) važna ( npr. ladje, tovornjaki, vlaki) in je vožnja samo zahteva, ne pa užitek ali kaj podobnega se vedno vozi na zelo minimalnih ker os njabolj ekonomični na dolgi rok.
Ladijski MNZ delajo vsi krepko pod 1000 obrati.
Ladijski MNZ delajo vsi krepko pod 1000 obrati.
Blinder ::
kje si zdej vlake in ladje pobral ven?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Vikking ::
Jaz bi rekel da je za motor slabše če se vožiš z preniskimi obrati kot pa previsokimi (pod 1K obratov v peti prestavi)
Ta tema govori o vrtljajih tik pod rdečim poljem. Torej?!?
Na dolgi rok bi škodil motorju z konstantno vožnjo tik pod rdečim poljem.
Na kratek rok, pa lahko tudi stočiš skoraj vse olje iz vozila, pa se greš vozit malo naokoli. Verjetno bo vozilo preživelo brez opaznih razlik, vendar na dolgi rok si pa povzročil veliko škodo.
dxx ::
Gre za to, da ustrezna delovna temperatura (ca. 90 st. C na bloku motorja, blizu in v valjih seveda več) omogoča pogoje delovanja, ki so najmanj škodljivi za motor, oziroma je obraba najmanjša. To pomeni med drugim: olje ima takrat ustrezno viskoznost, da je omogočeno zadostno mazanje površin, razdalje med gibljivimi deli so takrat ravno pravšnje in še mnogo drugih pogojev je takrat izpolnjenih, da lahko motor deluje brez škodljivih vplivov tudi pod večjimi obremenitvami ali z višjimi vrtljaji dalj časa. Predvsem je pomembno ustrezno motorno olje - predpisane viskoznosti, kakovosti in intervala zamenjave. Ne pravijo zastonj, da kdor maže, ta vozi.
Točno tako, če mažeš/hladiš potem voziš, drugače pa generalke lahko delaš.
Relanium ::
Pod popolnimi pogoji bi avto deloval skoraj večno.
Od nekje mam podatek da je Audi R8 dimenzioniran na 360kkm pod največjo obremenitvijo.
Torej ob popolnih dejavnikih - da je motor dobro ogret in da ima dobro olje (najpomembnejša dva), dobro hlajenje, termostati, črpalke itd. potem nima kaj bit, ker je vse primerno dimenzionirano.
ČE izvzamemo tudi kake tovarniške napake seveda.
Realnost v večini primerov odvzame vsaj kakšen zgornji pogoj, če ne kar več hkrati.
Od nekje mam podatek da je Audi R8 dimenzioniran na 360kkm pod največjo obremenitvijo.
Torej ob popolnih dejavnikih - da je motor dobro ogret in da ima dobro olje (najpomembnejša dva), dobro hlajenje, termostati, črpalke itd. potem nima kaj bit, ker je vse primerno dimenzionirano.
ČE izvzamemo tudi kake tovarniške napake seveda.
Realnost v večini primerov odvzame vsaj kakšen zgornji pogoj, če ne kar več hkrati.
m0LN4r ::
To pa zato, ker dajo motorje na simulator ga vklopijo in zmerijo kako dolgo se bo vrtel.
Pred formulo je včasih kaka oddaja in so tam govorili o tem, da imajo izračunano koliko krogov zdrži cilinder.
Pred formulo je včasih kaka oddaja in so tam govorili o tem, da imajo izračunano koliko krogov zdrži cilinder.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Relanium ::
Joj kake izjave...
Misliš da strojništvo ne premore nič več kot nekaj skup sešravfat in samo gledat kdaj bo crknilo?
Čudi me kaj sem sploh delal 5 let na faxu :S
Misliš da strojništvo ne premore nič več kot nekaj skup sešravfat in samo gledat kdaj bo crknilo?
Čudi me kaj sem sploh delal 5 let na faxu :S
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Relanium ()
m0LN4r ::
Nekoč se je samo testiralo, danes pa se dela oboje. Simulacija + test.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
TOP ::
Relanium ::
Včasih se je tud preračunavalo. Peš in samo glavne in enostavne zadeve.
Zdaj ti pa v simulacijo vržejo tudi debelino in trdoto laka s katerim je pleh pobarvan.
Zakaj? ker lahko :D
Fora pa je, da se na ta račun zmanjšuje faktor varnosti, tam nekje zelo na mejo, kjer pa niti sam bog več ne zna povedat kaj se bo z materialom zgodilo.
Tak da ja, na nek način je treba še potem preverit, ampak lahk vrjameš da je vseeno cela znanost zadaj.
Zdaj ti pa v simulacijo vržejo tudi debelino in trdoto laka s katerim je pleh pobarvan.
Zakaj? ker lahko :D
Fora pa je, da se na ta račun zmanjšuje faktor varnosti, tam nekje zelo na mejo, kjer pa niti sam bog več ne zna povedat kaj se bo z materialom zgodilo.
Tak da ja, na nek način je treba še potem preverit, ampak lahk vrjameš da je vseeno cela znanost zadaj.
pegasus ::
dxx ::
To pa zato, ker dajo motorje na simulator ga vklopijo in zmerijo kako dolgo se bo vrtel.
Pred formulo je včasih kaka oddaja in so tam govorili o tem, da imajo izračunano koliko krogov zdrži cilinder.
Pri formuli lahko izračunajo, ker točno poznajo vse parametre motorja do miljoninke milimetra natančno :D Poleg tega motor formule vsebuje toliko senzorjev s katerimi kontroliraš učinkovitost/obrabo motorja. Pri osebnih vozilih pa je ta doba motorja definirana po približnem povprečnem vozniku- kar stestirajo v tovarni. Načeloma noben motor ob normalnih servisih naj nebi povzročal težav do nekje 500kkm.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dxx ()
Relanium ::
Pri osebnih vozilih pa je ta doba motorja definirana po približnem povprečnem vozniku- kar stestirajo v tovarni. Načeloma noben motor ob normalnih servisih naj nebi povzročal težav do nekje 500kkm.
Rečmo da so tu velik faktor slovenski dilerji z zbijanjem kilometrov v kombinaciji s povprečnim slovencem, ki ima za avto a nima za servis
feryz ::
Je razlog, da avto tiščiš. In to zelo preprost.
Dizel pozimi ne bo dosegel 90 stopinj, pa če se še tako matrate.
Če pa že jih, v prvem malo daljšem klancu navzdol temperatura spet pade.
Jaz mojega megana 1,5 itak vedno tiščim kolikor duša da (vrhniški klanec, rebrnice in podobne zadeve), pa tudi sicer so obrati vedno pri vrhu.
Menjujem pred blokado.
Sodelavec ima Mondeo 2,0 automatic. Tudi ta samodejno prestavlja (ko prehitevaš in podobno) že v rdečem polju. Torej, če tovarniško nastavijo tako, že ne more preveč škoditi.
Enako velja v vrhniškem klancu. Če ga smodiš, torej pedal do tal, ne bo zamenjal, čeprav bi, glede na hitrost, že zdavnaj lahko.
Dizel pozimi ne bo dosegel 90 stopinj, pa če se še tako matrate.
Če pa že jih, v prvem malo daljšem klancu navzdol temperatura spet pade.
Jaz mojega megana 1,5 itak vedno tiščim kolikor duša da (vrhniški klanec, rebrnice in podobne zadeve), pa tudi sicer so obrati vedno pri vrhu.
Menjujem pred blokado.
Sodelavec ima Mondeo 2,0 automatic. Tudi ta samodejno prestavlja (ko prehitevaš in podobno) že v rdečem polju. Torej, če tovarniško nastavijo tako, že ne more preveč škoditi.
Enako velja v vrhniškem klancu. Če ga smodiš, torej pedal do tal, ne bo zamenjal, čeprav bi, glede na hitrost, že zdavnaj lahko.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Optimalna vožnja 1.0TSI (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 20933 (17810) | fikus_ |
» | Moj prvi dizel avtomobil (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 26785 (24453) | amigo_no1 |
» | Najbolj ekonomično pospeševanje (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24413 (21510) | Pyr0Beast |
» | Se avto res matra? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 25719 (23452) | energetik |