» »

Prezračevanje novogradnja

Prezračevanje novogradnja

Lonsarg ::

Pozimi v sloveniji pri prezračevanju je načeloma skoraj vedno problem presuh zrak. Tko če karikiram ene približke za zimo:
- brez prezračevanja 60%,
- entalpijski rekurperator 50%
- navadni rekurperator 40%

Idealne vrednosti za človeka so 50-60%, je pa to res za boj občutljive ljudi važno, glavnini bo čisto vseeno če je 40%...

Seveda vrednosti varirajo, pri nama je brez prezračevanja 55% v dnevnih prostorih in 65-70% v spalnici(tu je plesen občasno), spalnico bi morala zjutraj dvakrat po 20 minut zračit, da spravivca pod 60% vlažnost. Skratka v spalnici zaradi dihanja nikoli ni presuh zrak. Če hoče kdo poceni in hitro zmerit zadevce, jaz sem kupil senzorčke za 2EUR :) https://www.ebay.com/itm/Portable-Mini-...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

billy ::

Mi ogrevamo samo stanovanje s klimo, stopinj je nekje 22-23 v stanovanju, zrači se ne, ventilacije nimamo, pa je vlage 55, oken ne odpiramo.

Se pa letos opaža plesen v spalnici, danes sem ravno dal not en tisti razvlaževalnik iz hoferja, v par urah je celo že začelo kapljati, tako da mora bit res preveč tam...

Razmišljam o lokalnem prezračevalniku, drugo tak v stanovanje ne sodi.

Ni tudi tako, da rekuperacija vrača tudi vlago in ne samo toploto? Ali je to ravno finta entalpijskega?

Fizikalko ::

Če ne zračiš in tudi nimaš ventilacije... potem namerno živiš v 100x pretenstanem zraku? Ste kaj zaspani pri vas (npr., zaradi manjka kisika v zraku)?

Lonsarg ::

Ja spalnice so vedno najbolj kritične(sploh če ponoči zapiraš/pripiraš) in ravno tam zaradi hrupa nočeš lokalnega rekurperatorja -> ergo rešitev je edino centralni. Pri naju je problem ker zjutri ko greva v službo ne zračiva je cirka 65% vlažnosti vse dokler ne prideva domov - idealno za plesen.

Skratka moderna okna/fasada in brez centralne rekurperacije je no-go, mislim da se v roku 10 let hiš in obnov brez prezračevanja ne bo več delalo. V Angliji so pravi hit tile rekurperatorji, na amazon.co.uk jih imaš od 200EUR dalje. Za 400EUR+ imaš že take, ki imajo precej dobre ocene, za 1000EUR+ so na trgu že zelo profi zadeve -> jaz osebno bom kupil Aircycle 1.2 iz Anglije za cirka 800EUR.

Drugod po evropi se pa kar še smatra za "luksuz" tole prezračevanja, počasi bomo prišli da bo to samoumevno rihtat hkrati z vodovodno in električno inštalacijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

billy ::

Če je centralni rekurp rešitev za hišo, kaj je za stanovanje?

Lonsarg ::

To zgoraj ko sem opisoval da si rihtam prezračevanje -> to je govora o mojem novem stanovanju ;)

Večina razvodov in rekurperator bo v kuhinji, luknjo med kopalnico in kuhinjo za cevi sm že poštemal. Za odvod bom uporabil izhod od nape, za dovod bom pač naredil luknjo na fasado, kar je po mojem veliko manj moteče kot sosedi, ki postavijo tisto klimo. Oziroma ena varijanta je tudi da naredim to luknjo 125mm za dovod kar ob okenski stranici, torej praktično nevidno, ta opcija mi je še bolj všeč, če se bo izšlo (nova roletna omarica mora biti dovolj majhna, da bo nad njo lahko cev 125mm).

Moderni bloki imajo pa centralne prezračevalne jaške že ločene za dovod in odvod, tako da lahko rekurperator kar tja povežeš, skratka ni ovir da ne bi tudi v stanovanjih tega delal, čeprav je to zaenkrat še kar redkost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

billy ::

Dovod/odvod me niti ne skrbi, bolj me skrbi kako napelat vse te silne cevi po sobah...ne bom zaradi tega šel spuščat stropov.

Nekaj me še zanima, novogradnja NEH, kakšna je razlika v porabi energije pozimi če je fasada ali je ni, 15cm?
Namreč eni pravijo "prekurit" hišo, vsaj eno sezono, potem pa fasado...eni pravijo da ni treba. Ne vidim razloga, zakaj vseeno ne bi tako naredil, edino če bo pač prišlo do tega, da nas bo pa zeblo, ker zaradi manjka fasade ogrevalni sistem ne bo zmogel

Lonsarg ::

Jah, za cevi po hodniku/kopalnici (tu jih bo največ, vsaj ponavadi se tko načrtuje) je na izbiro spuščen strop ali pa kanal vogalni. Pri meni bodo vogali cirka 20x20 kopalnica/WC/hodnik(povsod razen WC zgolj po ena stranica), višina stropa je pač samo 245 in to ni lih fajn še ekstra spuščat.

Po sobah spuščen strop skoraj nikoli ne pride upoštev, kanali so tudi zgolj zasilna rešitev (če ti jih recimo rata večina za omare skrit). Kaj je torej rešitev za po navadnih sobah? Jah štemarca za tiste 2 cevi per sobo... Če mi bo ratal bom 75mm spravil notri, če se izkaže za kak trd beton bom pa raje do sob pripeljal 75mm, po sobah pa tiste ploščate 51*110, ki imajo isti pretok. Helios ima v katalogih še take lepe pretvornike, da komot switchaš med temi dvemi tipi presekov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Magic1 ::

Jaz nimam problema z vlago v spalnici. Je pa res, da je velika in redko zapiram vrata. Kopalnica in spalnica tako skrbita, da nimam pozimi nikjer presuhega zraku (med 50-55%).
Magic

billy ::

Z prezračevanjem ali brez?

billy ::

Ker smo tu tudi omenjali ostale energetske potrebe hiše..bom kar tule vprašal.

Se ve, kakšna je razlika v NHE, če je narejena fasada ali ne? Torej ostala izolacija "znotraj" hiše in na strehi je...samo fasada torej.

windigo ::

Fasado si daj na hišo preden prebiješ noter prvo zimo. Sicer boš rabil 2x močnejšo TČ in imel boš kvečjemu več vlage in ne manj, ker ti bo še kje v zidu kondenzirala. Hiše so pregrevali včasih, ko so bile slabo izolirane in nezračene (fasada pa je tudi z malo stiroporja, kakšna pa tudi brez še precej diht), ogrevane pa tako, da je temperatura nihala med 15 in 25 stopinj in so mokri zidovi bili vir visoke vlage in se je lahko pojavljala plesen.

Morda ti bo edino prvo leto bolje služila aluminijasta kocka, kot entalpijska, ko boš dnevno nabiral po par litrov kondenza iz zidov. Vsaj znanec pravi, da si je za prvo zimo izposodil tako in dal prezračevanje na soliden obtok in je zdaj v hiši vlažno ravno prav (45% r.v.).

nsa_ag3nt ::

Brez rekuperacije bi jaz prvo leto počakal s fasado, v zidovih, ometih, estrihih bo veliko vlage.

Kaj je NHE ?

Lonsarg ::

Zakaj zaboga bi pa čakal s fasado, to se naredi v 3. gradbeni fazi, pred napeljavo!

Magic1 ::

billy je izjavil:

Z prezračevanjem ali brez?

Seveda prezračujem, samo ne toliko kot nakateri tukaj. Po potrebi, normalno je to enkrat na dan ali dva, ali celo redkeje ob slabem zraku zunaj (seveda potem ne smeš kuhat kaj preveč z vonjavami). Imamo pa okoli 90m2. Še največ problemov imam z napo, od oljnega filtra se širi še največ vonjav. Jih perem vsak teden pa se mi zdi da bi jih rabil po vsakem pečenju...
Magic

Lonsarg ::

Mislim da nisi razumel vprašanja, izraz "s prezračevanjem" v tej temi seveda pomeni avtomatsko 24/7 prezračevanje z rekurperacijo, na kar je tvoj odgovor, ne.

Mi pa smo govorili o problemu suhega zrako ko maš tak sistem.

energetik ::

billy je izjavil:

Ker smo tu tudi omenjali ostale energetske potrebe hiše..bom kar tule vprašal.

Se ve, kakšna je razlika v NHE, če je narejena fasada ali ne? Torej ostala izolacija "znotraj" hiše in na strehi je...samo fasada torej.
Jasno da takoj fasado, pa četudi ti zmanjka denarja za kavč in TV!
Sicer boš v 1 sezoni skuril denarja za par sezon ogrevanja s fasado, pa še kakšno plesen po vogalih boš fasal.

Sicer se pa strinjam z @Lonsarg glede vlage v bajti. Tudi pri nas je "problem" zdaj pozimi le spalnici, kjer je potrebno s prepihom prezračit vsaj 2x/dan, da je vlaga pod 60%. Zjutraj leze tam proti 68%, čeprav so vrata odprta. Tako da se vedno pred službo potrudim, da vsaj za 2 min odprem okno, tako zbijem vlago s 68 na nekje 62% v trenutnih razmerah. Nato do večera nekako spravimo z zračenjem na 55%. JE pa res, da imamo v spalnici "le" 20°C, kar po defoltu pomeni nekoliko večjo RH.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

billy ::

S fasado sem želel počakati, da bi videl če gremo v vgradnjo klim ali ne. Ker če naknadno, bodo grdi kanali vidni...

Ampak verjetno se bo dalo samo eno notranjo enoto, v dnevni prostor, ostalo pa se naj preko prezračevanja distributira pa roka.

energetik ::

Zaradi klim bi bil ti 1 zimo brez fasade?
Moje mnenje - če imaš sredstva, montiraj klime in fasado takoj.

Magic1 ::

Klimo za hlajenje rabiš le eno pametno postavljeno v višjem nadstropju in je normalno izolirana hiša hladna čez poletje. (Dva nadstropja, odprta vrata)
Magic

billy ::

Jaz sem bolj imel v mislih v dnevem prostur, kar pride prav v primeru žurk, takrat ko ravno želim "trenuten" efekt hlajenje, ali? Ker tudi če dam gori, bo vseeno rabilo nekaj ur, da se ohladi preko prezračevanja?

Magic1 ::

Jaz spim dobro, če je v spalnici pod 25°C. Torej je štuk nižje 25-27°C, če je hlajenje zgoraj. Tudi ravno prav. Seveda se to podre, če pride 10 ljudi v spodnji prostor. Treba je dobit nek kompromis. Ali klimo v vsak štuk, ali imeti topleje v spalnicah, ali topleje v času žurk.
Lahko daš zgoraj klimo na max hlajenje takoj pred žurko, zapreš nepotrebne prostore in ti bo dovajal suh in hladen zrak po stopnišču. Največji problem več ljudi na kupu je povišana vlaga in ne samo temperatura.
Magic

Invictus ::

25-27 stopinj v bajti?

Pol se pa folk čudi zakaj da toliko za kurjavo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

energetik ::

billy je izjavil:

Jaz sem bolj imel v mislih v dnevem prostur, kar pride prav v primeru žurk, takrat ko ravno želim "trenuten" efekt hlajenje, ali? Ker tudi če dam gori, bo vseeno rabilo nekaj ur, da se ohladi preko prezračevanja?
Za obiske in žurke moraš točno v tisti prostor (dnevni) dati enoto klime ali konvektor. Kot sem že napisal, bi v tvojem primeru dal v rekuperator ena hladilna rebra za razvlaževanj in hlajenje cele hiše ter še eno enoto v dnevno+kuhinjo+jedilnico za takrat ko se kuha/peče/žurke. Lahko ju napaja ista zunanja enota.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Magic1 ::

Invictus je izjavil:

25-27 stopinj v bajti?

Pol se pa folk čudi zakaj da toliko za kurjavo...

Govor je bil o hlajenju, torej poleti.
Magic

kuglvinkl ::

Imam problem z vlago v garaži. Rešil bi ga tako, da bi v zgornjem kotu zvrtal luknjo. Razmišljal sem o krožnem izrezu, potem je pa ne vem ali je treba notri nekaj dati, ali ventilrator, ali ne? Pa tudi, kakšen premer naj naredim, 120, 150mm?
Your focus determines your reallity

morosito ::

Obstajajo morda cevi kot npr v trgovskih centrih za dovod svezega zraka od centralnega rekuperatorja? ker po spalnicah, kopalnici, pralnici sem uspesno pripeljal cevi za odvod in dovod zraka.
ker imam openspace prostor nekje 80 m2, torej vhod, kuhinja, dnevna, studio in panoralmsko okno...pa ful visoke posevne strope (cca od 2.2 proti glavnem zidu 3.7m)...imam mavcne strope sam nekaj prostora ni, bi moral kopat...sam kopat 70m2 mavcnih plosc je ubijalen strosek....

obstajajo kake lepe cevi (varjanta NYC stil)...mislim lepega videza....za pretok svezega zraka? ker cevi jih imam prav na vhodu in bi potegnil dolgo cev nekje 8 metrov dolga za dovod svezega zraka...
trenutno imam za tale openspace pripravljene 4 cevi x 75 mm...lahko pa dodam še 2....da bi šle vse v cev od 150 mm ali več čez cel openspace?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: morosito ()

Invictus ::

kuglvinkl je izjavil:

Imam problem z vlago v garaži. Rešil bi ga tako, da bi v zgornjem kotu zvrtal luknjo. Razmišljal sem o krožnem izrezu, potem je pa ne vem ali je treba notri nekaj dati, ali ventilrator, ali ne? Pa tudi, kakšen premer naj naredim, 120, 150mm?

Če narediš prepih, ne rabiš ventilatorja. Definitivno pa kake rešetke, da to ne hodijo noter ptiči srat :)).

Je pa fajn najprej ugotoviti od kje vlaga...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

kuglvinkl ::

Prepiha se mi ne da več delat, to je keč. Vlaga je zaradi tega (IMO), ker se tam vlažen zrak ustavi. Skozi to luknjo bi pa pobegnil ven.
Your focus determines your reallity

Invictus ::

Pač zvrtaš 2 luknji >:D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

billy ::

Gledam malo te izkoristke rekuperacije pri prezračevalnih sistemih. Eni imajo 75, eni celo 95.

A to, po kmečko in "čez palec", pomeni enostavno, če ima naprava 75% vračanja toplote in letno pokurimo za 500 eur, bo na račun te dodatne naprave strošek porastel na cca 600 eur, z ono boljšo pa samo na 520?

Magic1 ::

Ne padat na teh "90%", to se dosega v nekih pravličnih okoliščinah. Sploh sistem Lunos nima v realnosti nobene šanse pridet blizu 90%. Verjetno so te rekuperacije bolj v rangu 50-70% v enem primeru in 50-80% v drugem, Lunos pa še nižje (sploh izvedba z samo enim).
Pa ne smeš to gledat kot dodaten strošek, saj tudi normalno zračenje povzroča izgube. Strošek je bolj odvisen, koliko konkretno hočeš zračit s rekuperatorjem. Lahko ti zamenja zrak v stanovanju 2x na dan, lahko pa 10x.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

billy ::

Ne, saj ne, samo pač toliko, da imam predstavo kaj pomenijo ti izkoristki. Ker Paul ima recimo 95%, ampak pride pa skoraj 3500 eur. In če to primerjam z nekim za jurija, razlike 2000 ne pokurimo v ohoho letih in ni ekonomično kupovat 95%

A potem ni "potrebe", da laufa zračenje 24/7, je to bolj on off zadeva?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: billy ()

Magic1 ::

Pri nas nimamo neke konkurence na področju rekuperatorjev, saj imamo le Paul, Helios in Mitsubishi. Prva dva sta nek fancy class in sta posledižno zelo draga. Mitsubishi Lossnay je dosti cenejši, ima pa "papirnat" izmenjevalec. Kar je po eni strani prednost, saj se del vlage obdrži in ni takšnih nihanj vlage. Ima pa slabši izkoristek.
Glede on/off se načeloma naj ne bi ikljapljalo, se le nastavi primeren pretok. Na minimumu bi moral rekuperator vsaj enkratno količino zraka v stanovanju zamenjat v dnevu in to lahko 24/7 laufa.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

billy ::

Hm, potem je čisto OK papirnati in ni potrebe po fancy robi ki ima entalpijski izmenjevalec? Če tisti moj "levi" izračun štima, kot rečeno, razlike 2000 eur ne dobim not v življenjski dobi naprave. Spet neka fensi pogruntavščina ki ni ravno ekonomično vzdržljiva?

Ah, mitsubishi niti ni upravičen do eko sklada...le lokalni je, centralni pa ne, wtf?

Magic1 ::

Se mi zdi, da je tako. Ekosklad ima dostikrat take pogoje, da na koncu pošteno preplačaš zadevo. Zdaj ti dajo 20%.
Magic

energetik ::

billy je izjavil:

Hm, potem je čisto OK papirnati in ni potrebe po fancy robi ki ima entalpijski izmenjevalec? Če tisti moj "levi" izračun štima, kot rečeno, razlike 2000 eur ne dobim not v življenjski dobi naprave. Spet neka fensi pogruntavščina ki ni ravno ekonomično vzdržljiva?

Ah, mitsubishi niti ni upravičen do eko sklada...le lokalni je, centralni pa ne, wtf?
Saj "papirnati" JE entalpijski! Oz. če se ne motim se da v te centralne rekuperatorje namestiti ali navadno ali pa entalpijsko kocko po izbiri. Vsaj za zimo je entalpijska sigurno edina logična izbira. Sicer imaš pozimi notri sušilnico, dobesedno.

Lonsarg ::

Jaz bi od teh na slovenskem trgu definitivno Mitsubishija, ni vredno dati več za katerega drugega, pa še entalpijski je, kar je win-win. Ker pa sem bil omejen prostorsko ter hkrati nisem hotel kaj predragega sem kar iz Anglije naročil Aircycle 1.2, ki ga na angleških rekurperatorskih forumih zelo priporočajo. Žal ni entalpijski, je pa res da načeloma jaz nimam problema s suhim zrakom, tako da bo najbrž ok.

Do ekosklada je upravičena vsaka naprava, ki ustreza specifikacijam, tisti seznam je zgolj za vodilo. Ampak ker sem šel samogradnjo itak po njihovih strogih pogojih nisem upravičen, ker bi morala to opravljati oseba, ki ima dejavnost posebaj namenjeno za to...

billy je izjavil:

Ne, saj ne, samo pač toliko, da imam predstavo kaj pomenijo ti izkoristki. Ker Paul ima recimo 95%, ampak pride pa skoraj 3500 eur. In če to primerjam z nekim za jurija, razlike 2000 ne pokurimo v ohoho letih in ni ekonomično kupovat 95%
A potem ni "potrebe", da laufa zračenje 24/7, je to bolj on off zadeva?

Point je da lavfa 24/7, bodisi vedno enako, bodisi še kaka dodatna pamet na timerje ali če si fensi senzorje.

Izkoristke pa si predstavljaj tako; Če piše na napravi 90% ima dejanskega 80%; 80% pomeni da 4/5 toplote vrača; to pomeni da lahko za faktor 5 več zračiš kot bi z odpiranjem oken za isto porabo ogrevanja. Faktor 5 je pomoje dosežen če imaš na eni dokaj low nastavitvi pa si prej dvakrat na dan zračil, to je zlo tko na uč ocena.

Skratka point rekurperatorja je bolj svež zrak pri približno isti porabi ogrevanja.

barakus ::

Ali je kje opisan princip delovanja rekuperatorja?

billy ::

Je ta model potem čisto solidna izbira? https://www.moja-hisa.si/ogrevanje-/-hl...
ali raje tega: https://www.moja-hisa.si/ogrevanje-/-hl...

Gre pa se za vgradnjo v 155 neto dvoetažno hišo (brez kleti) in pa 3 osebe, 2 odrasli + 1 otrok.

windigo ::

Če razmišljaš tudi o kanalski klimi, potem po mojem raje ta večjega. Sicer je tudi manjši ok za hišo vaše velikosti.

billy ::

To o kanalski klimi me bega, eni pravijo da ja, eni pravijo da ne. Da je najbolj optimalna rešitev pač navadna split klima. Da pa bi potem še poleg dajal eno kanalsko, pa spet ni ekonomična rešitev.

Pa itak, po neki logiki, če bi bilo res vroče, bi pač recimo čez noč (oz ko nas ne bi bilo doma) naštimal split klimo v dnevnem prostoru na 20 stopinj (recimo), vklopil prezračevanje, ki bi potem "distributiralo" hlad po hiši...ali?

flyko ::

Tudi jaz bom počasi v fazi odločanja o nakupu rekuperatorja. Sem malo brskal okoli in te kanalske klime montirajo na dva načina...
1. Takoj za rekuperatorjem - pri črpanju zraka v prostor. Tukaj je potrebno paziti, da ima rekuperator zadosten vlek, da uspe klimi zagotavljat dovolj pretoka. Nekje sem celo zasledil zapis, da pri tem ni problema, ker klima potegne malo več zraka in pospeši tudi ventilator rekuperatorja (se ujameta nekje na sredini).
2. Vhod klime ima baypass, ki vleče dodaten zrak recimo iz kakega nevtralnega prostora (stopnišče, hodnik, veža,... - da ne vlečeš ravno iz wc-ja in kuhinje) in ga vpihuje nazaj.

Katero opcijo izbrati ne vem, niti ne vem, če klima za rekuperatorjem kaj zmanjša njegovo učinkovitost (upor zraka skozi klimo, ko ne deluje,...).

P.S. v primeru klime je pa ok speljati dovode zraka v prostor tako, da ne piha direkt po ljudeh v prostoru...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: flyko ()

windigo ::

Split klima je najcenejša in dobro hladi in razvlažuje. Nekateri je ne marajo, ker jim piha po glavi. Kanalska pomeni tudi močneje dimenzioniran razvod prezračevanja, ker so za hlajenje in gretje potrebni večji pretoki zraka kot za samo prezračevanje, se jo pa nekaj manj občuti ("pihanje") in bolje raznaša hladen/topel zrak po celi hiši.

Pozabi, da bo prezračevanje raznašalo hlad iz split klime naokrog. Nekaj malega kdaj morda, ampak komaj opazno, večji efekt bi bil najbrž od odprtih vrat (notranji zrak se zajema v stropovih WCjev in kopalnic in kuhinje). V rekuperator bi v tem primeru vstopal pomešan zrak z recimo 23-24 stopinjami, ki bo ohladil vroč zunanji zrak na 25-27 stopinj, kar ne bo ravno hladilo drugih prostorov (ne bo jih tudi preveč grelo). Zrak iz kanalske ima naprimer temperaturo lahko tudi nekje 7 stopinj.

billy ::

Aja, jasno sedaj ja, čeprav mi imamo en velik odprt prostor kuhinja + dnevna, in tu bi bila split klima in od tu bi se potem vleklo ohlajen zrak.

Verjetno ne bo druge, kot probat pa videt :)

PS, obstajajo all in one sistemi, ampak so taki dragi da si raje za tak denar kupim avto ;)

Lonsarg ::

Jaz imam plan v kratkem za prezračevalne sistem namesto kanalske klime vezati razvlažilnik. Itak pri moderni izolaciji aktivna klima praktično ni potrebna, važno da se tisto soparo malo razvlaži. Bom poročal kako se obnese, če mi uspe še to poletje:)

billy ::

energetik je izjavil:

billy je izjavil:

Hm, potem je čisto OK papirnati in ni potrebe po fancy robi ki ima entalpijski izmenjevalec? Če tisti moj "levi" izračun štima, kot rečeno, razlike 2000 eur ne dobim not v življenjski dobi naprave. Spet neka fensi pogruntavščina ki ni ravno ekonomično vzdržljiva?

Ah, mitsubishi niti ni upravičen do eko sklada...le lokalni je, centralni pa ne, wtf?
Saj "papirnati" JE entalpijski! Oz. če se ne motim se da v te centralne rekuperatorje namestiti ali navadno ali pa entalpijsko kocko po izbiri. Vsaj za zimo je entalpijska sigurno edina logična izbira. Sicer imaš pozimi notri sušilnico, dobesedno.


Pomeni da tale nova naprava od micke, ni entalpijska oz nima več papirnatega jedra? http://www.mitsubishi-electric.co.nz/ma...

Za izmenjavo vlage je potem vseeno boljše staro, papirnato jedro, torej http://www.mitsubishi-electric.co.nz/ma...

billy ::

Pa še nekaj me zanima. Kolikšna bi naj ventilacijo v času, ko je hiša prazna? Ker gledam te enote in načeloma za operativni pretok mi je jasno, na high mode je tudi jasno, da več kot je bolje je, ampak s tem ko je high mode večji pretok, je tudi extra low mode potem večji, nekje sorazmerno gre.

Ali pa če tako vprašam. Če je ventilacija na OFF, koliko časa pri pretoku 350 kubikov, potrebuje, da primerno zamenja zrak? Je enostavno to pač izračunati prostornino etaž? eno imamo 75 kvadratov in 2.8m višine, eno pa 77 kvadratov in 2.6m višine. to je potem okoli 500 kubikov? Pomeni uro pa pol?

Lonsarg ::

Različne študije imajo svoje ideale. Ja nekje pravijo da je ideal na uro in pol zamenjat, torej tvojih 350m3/h nastavitev za 150m2, ampak to gre že v vode pretiravanja. Pol manj bo povsem sprejemljivo, torej nastavitev 180m3/h. Z odpiranjem oken ponavadi komaj enkrat na dan zamenjamo zrak naprimee.

Al pa če nastaviš recimo na cirka 200 za aktivne ure in 100 ko te ni doma. Ter boost 350 ko kaj kuhaš:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

billy ::

Aha, pomeni da tudi ko ni nikogar doma, je priporočljivo imeti kar visok pretok, sem mislil da takrat ne bi bilo potrebe...

Ker lossnay ima ali 250 ali 500 pretoka, s tem da 500 ima potem najnižjo stopnjo 125 :)


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nasvet za izbiro načina gretja. (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16815618 (902) Utk
»

Kaj ste zaj**** pri gradnji hiše (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
37749921 (9355) Eduardo
»

Poceni in dober rekuperator (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
28682532 (10383) barracuda
»

Toplotna čpralka v novgoranji - realni celoletni COP faktor? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14619807 (12196) krho
»

Toplotna črpalka + konvektor

Oddelek: Loža
174541 (3212) nsa_ag3nt

Več podobnih tem