Forum » Na cesti » je zebra oaza za pešce?
je zebra oaza za pešce?
mulc007 ::
Te dni sem vozil skozi kraj. Hitrost je pač 50 na uro.
10 metrov pred mano je zebra in 50-60 letni tip ki je hodil po pločniku v isti smeri kot jaz vozim, kar naenkrat zavije levo na zebro in nadaljuje z isto hitrostjo. Niti malo ne pogleda levo, desno, nazaj, karkoli. Kot da bi bila cesta njegova. Po hrupu ni mogel oceniti če gre slučajno od zadaj avto ker sta šla po nasprotni smeri skozi zebro pravkar dva avta.
Če bi bil jaz 10 metrov bolj naprej bi 100% letele po zraku kosti.
Zanima me če povoziš takega zombija ali je v vsakem primeru kriv šofer.
10 metrov pred mano je zebra in 50-60 letni tip ki je hodil po pločniku v isti smeri kot jaz vozim, kar naenkrat zavije levo na zebro in nadaljuje z isto hitrostjo. Niti malo ne pogleda levo, desno, nazaj, karkoli. Kot da bi bila cesta njegova. Po hrupu ni mogel oceniti če gre slučajno od zadaj avto ker sta šla po nasprotni smeri skozi zebro pravkar dva avta.
Če bi bil jaz 10 metrov bolj naprej bi 100% letele po zraku kosti.
Zanima me če povoziš takega zombija ali je v vsakem primeru kriv šofer.
- zaklenil: BigWhale ()
next3steps ::
Odgovoren je šofer. Kdo je kriv, po vsej verjetnosti istotako šofer. Pomaga, če smatraš prehod za pešče kot cono, kjer se 30 metrov pred njo in za njo gibljejo pešci.
PINki ::
Ne glede na to kako je obrnjen, vedno predvidevaj, da ti lahko skoči na cesto. Otrok naprimer se želi iztrgati mati iz roke in odskoči na cesto. Vse je možno, če želiš.
Nekateri kolesarje prehitevajo zelo na tesno. Jaz konkretno obvozim, saj ne želim, da ravno takrat stara mama na kolesu prične vijugati in izgubljati ravnotežje zaradi nenadne slabosti.
Seveda bi bil ti kriv, saj v avtošoli učijo, da znižaj hitrost pri prehodu za pešče, ne glede na to kako je pešec obrnjen.
Nekateri kolesarje prehitevajo zelo na tesno. Jaz konkretno obvozim, saj ne želim, da ravno takrat stara mama na kolesu prične vijugati in izgubljati ravnotežje zaradi nenadne slabosti.
Seveda bi bil ti kriv, saj v avtošoli učijo, da znižaj hitrost pri prehodu za pešče, ne glede na to kako je pešec obrnjen.
Ales ::
Te dni sem vozil skozi kraj. Hitrost je pač 50 na uro.Vidiš človeka, ki hodi proti zebri in moraš predvidevati, da bo mogoče nanjo stopil. No, je čisto verjetno, da bo še bližnjico naredil in stopil na cesto malo pred zebro. Ustrezno prilagodiš hitrost, da lahko pravočasno ustaviš.
10 metrov pred mano je zebra in 50-60 letni tip ki je hodil po pločniku v isti smeri kot jaz vozim, kar naenkrat zavije levo na zebro
in nadaljuje z isto hitrostjo. Niti malo ne pogleda levo, desno, nazaj, karkoli. Kot da bi bila cesta njegova. Po hrupu ni mogel oceniti če gre slučajno od zadaj avto ker sta šla po nasprotni smeri skozi zebro pravkar dva avta.V vsakem primeru ti. Tudi če bi te pogledal naravnost v oči, bi še vedno lahko mirno stopil na zebro in upravičeno pričakoval, da ga ne boš povozil.
Če bi bil jaz 10 metrov bolj naprej bi 100% letele po zraku kosti.
Zanima me če povoziš takega zombija ali je v vsakem primeru kriv šofer.
PacificBlue ::
Šofer je odgovoren, da pazi na ostale udeležence v prometu, najbolj na pešce in kolesarje. So najbolj ranljivi udeženci v prometu. Vsak kolesar ima, tam kjer ni kolesarskih stez, pravico do uporabe en meter cestišča od roba ceste. Seveda pride do neljubih situacij, kot omenja OP, zato je treba biti še posebej previden.
frudi ::
Seveda je kriv šofer. Če blizu zebre opaziš pešce, zmanjšaj hitrost toliko, da lahko varno ustaviš še pred prehodom, če je to potrebno.
V bistvu je najboljše predvidevati, da bo vsak pešec v bližini zebre v kateremkoli trenutku skočil na prehod. Zato kar ustavi in jih pusti prečkati. Tako boš vsaj siguren, da ti ne bodo skočili pred premikajoč avto.
V bistvu je najboljše predvidevati, da bo vsak pešec v bližini zebre v kateremkoli trenutku skočil na prehod. Zato kar ustavi in jih pusti prečkati. Tako boš vsaj siguren, da ti ne bodo skočili pred premikajoč avto.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
BorutK-73 ::
Zgrešili ste point OP-ja. Pešče se uči da prvo pogledajo levo, desno in še enkrat levo preden stopijo na prehod za pešče, ne pa da mislijo da so nepremagljivi na prehodu za pešče.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BorutK-73 ()
jype ::
Zgrešili ste point OP-ja. Pešče se uči da prvo pogledajo levo, desno in še enkrat levo preden stopijo na prehod za pešče, ne pa da mislijo da so nepremagljivi na prehodu za pešče.Nepomembno. Odgovornost za varnost je na strani voznika, ki upravlja z nevarno napravo, ne pešca, ki zgolj hodi.
...:TOMI:... ::
Taki, ki so po naravi zgolj hodili in niso bili pozorni na nevarnoati, je narava slej ko prej eliminirala in so postali plen ali padli v prepad ali kam drugam.
Tomi
joze67 ::
Tale voznik, recimo, ni (odkorakal s sodišča nekaznovan).
V točki 5 izpodbijane sodbe je sodišče druge stopnje citiralo določbi prvega in drugega odstavka 49. člena ZVCP-1. Poudarilo je, da je dolžnostno ravnanje voznika, ravnanje, ki je takšno, da omogoča pešcu varen prehod čez vozišče. Oprlo se je na sodbo Vrhovnega sodišča IV Ips 58/2011, da določba 49. člena ZVCP-1 določa absolutno prednost pešca, ki je na prehodu za pešce ali stopa nanj. Pravilna je ugotovitev drugostopenjskega sodišča, da pri približevanju prehodu za pešce ni odločilno le, da se voznik približuje prehodu s prilagojeno hitrostjo, ampak tudi previdnost, saj določba prvega odstavka 49. člena ZVCP-1 vozniku nalaga, da se mora prehodu za pešce približevati s potrebno previdnostjo, da lahko vozilo ustavi, če bi z vožnjo preko prehoda ogrožal pešce. Ob ugotovitvi, da je do prometne nesreče prišlo v centru mesta, v katerem so križišča in prehodi za pešce, da je bila tema in prehod za pešce slabo osvetljen, da so bila parkirana vozila ob cesti in da se tudi pričakuje gostejši promet, vsekakor ni moč sprejeti teze pritožnikov, da lahko pešec v opisani cestno prometni situaciji in okoliščinah predstavlja za voznika nepričakovano oviro na prehodu za pešce. Dolžnost voznika, ki se približuje označenemu prehodu za pešce, na katerem promet ni označen s svetlobnimi prometnimi znaki, ali ga ne ureja policist, je omogočiti pešcem varen prehod oziroma prečkanje vozišča (drugi odstavek 49. člena ZVCP-1).
goranzaric ::
Imas pa tudi obratno kake stare tetenki so se ustavile pri prehodu za pesce in na veliko debatirajo ti pa ustavljas pa gledas ali bojo sle prek ali ne .
jype ::
Ne vem o kaksni odgovornosti jype naklada, ampak iz sodisca bi voznik odkorakal nekaznovan.Kot je prilepil že joze67, tvoja halucinacija ne zdrži preizkusa v praksi.
goranzaric je izjavil:
Imas pa tudi obratno kake stare tetenki so se ustavile pri prehodu za pesce in na veliko debatirajo ti pa ustavljas pa gledas ali bojo sle prek ali ne .Nič za to - če se ti mudi, pojdi s helikopterjem.
Ales ::
...:TOMI:... je izjavil:
Taki, ki so po naravi zgolj hodili in niso bili pozorni na nevarnoati, je narava slej ko prej eliminirala in so postali plen ali padli v prepad ali kam drugam.Že res, a od kdaj smo vozniki neukročena naravna sila?
Bolj bo držalo, da take voznike, ki po cesti zgolj samozaverovano vozijo in se ne ozirajo na pešce, družba slej ko prej eliminira in postanejo zaporniki in/ali neudeleženci v prometu kot vozniki ali kaj tretjega...
Ali pa s kolesom..?goranzaric je izjavil:
Imas pa tudi obratno kake stare tetenki so se ustavile pri prehodu za pesce in na veliko debatirajo ti pa ustavljas pa gledas ali bojo sle prek ali ne .Nič za to - če se ti mudi, pojdi s helikopterjem.
Heavy ::
Zgrešili ste point OP-ja. Pešče se uči da prvo pogledajo levo, desno in še enkrat levo preden stopijo na prehod za pešce, ne pa da mislijo da so nepremagljivi na prehodu za pešče.
V takem primeru sodnik gotovo ne bi vprašal kam je pešec gledal. Nastradaš vedno ti, četudi se pešec zanalašč vrže pred avto. Zakaj misliš, da ima v Rusiji skoraj vsak kamero v avtu?
Če voziš, predvidevaj da bo kdo kaj kretenskega naredil. Vidiš pešce ali kolesarje na pločniku - predvidevaj da bodo vsi zavili čez prehod. Pa hkrati merkaj drugo stran, ker je šansa, da kdo pripelje v nasprotno smer z kolesom po kolesarski.
#TeamFelix
Utk ::
Ne vem o kaksni odgovornosti jype naklada, ampak iz sodisca bi voznik odkorakal nekaznovan.Kot je prilepil že joze67, tvoja halucinacija ne zdrži preizkusa v praksi.
Tvoja halucinacija, da je isto ali nekdo teče proti prehodu za pešce ali pa hodi normalno po pločniku in ti en meter pred avtom skoči na zebro tak isto.
Nastradaš vedno ti, četudi se pešec zanalašč vrže pred avto. Zakaj misliš, da ima v Rusiji skoraj vsak kamero v avtu?
Potem ne rabiš kamere. Ker tudi če se ti nalašč vrže, si ti kriv. Kaj ima veze sploh če se nalašč ali ne, itak da se nalašč, nalašč se ne bi edino če bi bil pijan. V tem primeru bi se pa skoraj strinjal, da si pa res kriv, če vidiš da se maje po pločniku, blizu zebre ali ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
jype ::
Tvoja halucinacija, da je isto ali nekdo teče proti prehodu za pešce ali pa hodi normalno po pločniku in ti en meter pred avtom skoči na zebro tak isto.Kar se tiče tebe kot upravljalca nevarne stvari, je seveda popolnoma enako: Ti si tisti, ki mora poskrbeti, da lahko dokaže, da je ravnal s skrajno skrbnostjo. Kaj to dejansko pomeni, si lahko prebereš v številnih sodbah, vsekakor pa moraš mimo prehoda za pešce voziti s hitrostjo, ki ti omogoča, da varno ustaviš vozilo tudi v primeru, da predenj "nepričakovano" stopi pešec. Tvoja zabloda o tem, da voznik ne bo kaznovan, je zgolj zabloda, ki med vozniki sicer ni redka, a ni zaradi tega nič manj neresnična.
r3dkv1c4 ::
Seveda bi bil ti kriv, saj v avtošoli učijo, da znižaj hitrost pri prehodu za pešče, ne glede na to kako je pešec obrnjen.
Ni ravno tako enostavno, ker vsak pešec ali pa kolesar mora ob prečkanju cestišča pred prehodom ustavit in se prepričat ali to lahko stori varno ali ne.
Res je, da je potrebno biti vedno pozoren na teleta, ki skačejo na cesto ampak vseeno ni krivda na strani voznika avta ob zgoraj opisani situaciji.
Vsaka stvar ima svojo mejo.
You can ban me, but you can't shut me down!
You can ban me, but you can't shut me down!
Samael ::
Zgrešili ste point OP-ja. Pešče se uči da prvo pogledajo levo, desno in še enkrat levo preden stopijo na prehod za pešče, ne pa da mislijo da so nepremagljivi na prehodu za pešče.
A tako, da malce hitreje na plin pritisneš?
Sicer pa bi se dalo o tem, kdo se v prometu počuti nepremagljivo, pogovarjati.
P.S. Kolesarska steza ni jebeni parking plac.
Brane22 ::
Zgrešili ste point OP-ja. Pešče se uči da prvo pogledajo levo, desno in še enkrat levo preden stopijo na prehod za pešče, ne pa da mislijo da so nepremagljivi na prehodu za pešče.Nepomembno. Odgovornost za varnost je na strani voznika, ki upravlja z nevarno napravo, ne pešca, ki zgolj hodi.
Če bi bilo to res 100% tako, ne bi bilo osnove za hitrost, višjo od 10 km/h v mestnem prometu.
Kjerkoli vidiš pešca na ploččniku, bi potej teoriji moral imeti oddelano v vsakem trenutku zanj simulacijo njegove potencialne odločitve, da ti skoči pred kolesa v trenutku, ko boš recimo 1m pred njim in se temu aktivno izogibati.
Mestni promet bi bil praktično nemogoč.
Utk ::
Tvoja halucinacija, da je isto ali nekdo teče proti prehodu za pešce ali pa hodi normalno po pločniku in ti en meter pred avtom skoči na zebro tak isto.Kar se tiče tebe kot upravljalca nevarne stvari, je seveda popolnoma enako: Ti si tisti, ki mora poskrbeti, da lahko dokaže, da je ravnal s skrajno skrbnostjo. Kaj to dejansko pomeni, si lahko prebereš v številnih sodbah, vsekakor pa moraš mimo prehoda za pešce voziti s hitrostjo, ki ti omogoča, da varno ustaviš vozilo tudi v primeru, da predenj "nepričakovano" stopi pešec. Tvoja zabloda o tem, da voznik ne bo kaznovan, je zgolj zabloda, ki med vozniki sicer ni redka, a ni zaradi tega nič manj neresnična.
Ti malo mešaš. Nimam nič proti, da se takemu samomorilcu plača odškodnina od zavarovanja avta. Ampak v zapor zarad tega pa ne mislim it.
predi ::
V primeru nesreče bi morala biti kaznovana oba, če bi se dalo dokazati, da se pešec res ni prepričal ali je varno prečkati cesto. Pešec bi bil kaznovan s par evri globe, voznik pa bi jo odnesel veliko slabše, kakor je tudi prav, saj je pešec v prometu absolutno zaščiten.
Vse to lepo piše v Zakonu o pravilih cestnega prometa (uradno prečiščeno besedilo) (Uradni list RS, št. 82/13).
Zagotovo je relevanten še kakšen drug člen, odstavek, zakon.
ZVCP-1 (na katerega se nanaša odločitev zgoraj) je prenehal veljati leta 2010 (ish), so pa ista določila zdaj drugod, tudi v ZPrCP.
Vse to lepo piše v Zakonu o pravilih cestnega prometa (uradno prečiščeno besedilo) (Uradni list RS, št. 82/13).
41.
(1) Na prehodu za pešce, na katerem promet ni urejen s svetlobnimi prometnimi znaki ali ga ne ureja pooblaščena uradna oseba, morajo vozniki in drugi udeleženci cestnega prometa omogočiti pešcem varno prečkanje vozišča, ki so na prehodu ali stopajo nanj.
45.
(2) Voznik, ki se približuje križišču, prehodu ceste čez železniško progo, prehodu za pešce, kolesarski stezi, prehodu za kolesarje ali drugi prometni površini, mora voziti posebno previdno. Voziti sme s takšno hitrostjo, da lahko varno ustavi in pusti mimo vozila in druge udeležence cestnega prometa, ki imajo na križišču prednost, da lahko varno ustavi pred prehodom za pešce, pred prehodom ceste čez železniško progo oziroma, da lahko vozilo ustavi, če bi z vožnjo preko prehoda ogrožal pešce in kolesarje.
83.
(3) Pešec ne sme hoditi po vozišču ali se zadrževati na njem, prav tako ne sme nanj nenadoma stopiti.
(8) Pešec mora prečkati vozišče brez ustavljanja in po najkrajši poti. Preden stopi na vozišče, se mora prepričati, če to lahko varno stori.
Zagotovo je relevanten še kakšen drug člen, odstavek, zakon.
ZVCP-1 (na katerega se nanaša odločitev zgoraj) je prenehal veljati leta 2010 (ish), so pa ista določila zdaj drugod, tudi v ZPrCP.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: predi ()
Magic1 ::
V realnosti bosta kaznovana oba. Voznik avtomobila bo kaznovan od sodnika, ker je povozil pešca na prehodu za peščce, pešec bo pa kaznovan s poškodbami.
Magic
Looooooka ::
Kdo je vam dal dovoljenje za dihanje.
Zebra je enako kot stop znak na kriziscu. Mas da se ustavis in pogledas preden gres cez.
Vozniki gledajo levo in desno in prav tako lahko po zadnjem preverjanju varne voznje cez zebro spregledajo idiota na kolesu, ki ocitno ni delal niti izpita za tega.
Upam pa, da vsakega idiota pa ce ste kolesarji ali pesci nekega dne nekdo konkretno butne pa da vas potem tisti mesec okrevanja sreca pamet.
V prometu imas tudi dolznosti ne samo pravice.
Prekleta zabita iphone generacija. Hodte okol kot ena tesla, bulte v telefon in mislite, da ste varni, ker ste videli zebro ali pa zeleno luc.
Otroci v vrtcu imajo vec pameti kot doloceni geniji v tej temi skupaj.
Zebra je enako kot stop znak na kriziscu. Mas da se ustavis in pogledas preden gres cez.
Vozniki gledajo levo in desno in prav tako lahko po zadnjem preverjanju varne voznje cez zebro spregledajo idiota na kolesu, ki ocitno ni delal niti izpita za tega.
Upam pa, da vsakega idiota pa ce ste kolesarji ali pesci nekega dne nekdo konkretno butne pa da vas potem tisti mesec okrevanja sreca pamet.
V prometu imas tudi dolznosti ne samo pravice.
Prekleta zabita iphone generacija. Hodte okol kot ena tesla, bulte v telefon in mislite, da ste varni, ker ste videli zebro ali pa zeleno luc.
Otroci v vrtcu imajo vec pameti kot doloceni geniji v tej temi skupaj.
joze67 ::
Dejstvo je, da se bo v primeru nesreče presojalo o okoliščinah in da avtomatične krivd ni. Dejstvo je tudi, da bodo za nesreče na prehodu za pešce (in kjer je udeležen pešec) bistveno bolj strogo presojali dejanja voznika.
Bistveno vprašanje za OP-ja pa je: zakaj se sploh sprašuješ, kaj je pešec dolžan ali "dolžan" napraviti? Tveganje za zase neugoden rezultat (= izpostavljenost) bistveno zmanjšaš, če predpostaviš, da bo pešec, ki je blizu prehoda, morda stopil na prehod, in ustrezno ukrepaš. Kar ni nujno, je pa lahko tudi, zaustavitev vozila.
@Lo6ka: a ni še malo zgodaj za tako živčnost? Poleg tega ima palica dva konca: zebra je enako kot stop znak. Maš da se ustaviš in preveriš, kako je s pešci, preden zapelješ čez.
Bistveno vprašanje za OP-ja pa je: zakaj se sploh sprašuješ, kaj je pešec dolžan ali "dolžan" napraviti? Tveganje za zase neugoden rezultat (= izpostavljenost) bistveno zmanjšaš, če predpostaviš, da bo pešec, ki je blizu prehoda, morda stopil na prehod, in ustrezno ukrepaš. Kar ni nujno, je pa lahko tudi, zaustavitev vozila.
@Lo6ka: a ni še malo zgodaj za tako živčnost? Poleg tega ima palica dva konca: zebra je enako kot stop znak. Maš da se ustaviš in preveriš, kako je s pešci, preden zapelješ čez.
bleem ::
Sicer morda samo delno povezano s temo .. na nakterim slikah, videjih itd.. sem videl da pešči preden prečkajo zebro dvignejo roko... s tem nakažejo da bodo prečkali ... res je da ima pešec prednost.. ampak če skoči na prehod za pešče je rahel problem zaustavit avto ... voznik avta bo že kaznovan .. pešec pa poškodovan.. vsak more biti odgovoren za svoj del varnosti ...
feryz ::
Zato pa je fajn imeti kamero v avtu. čeprav ne smeš snemati za javno predvajanje, čeprav ne služi kot dokazno gradivo...
Če ne drugega, vsaj sam mirno spiš po tem, ko ti na sodišču "dokažejo" da si kriv.
Sicer pa, kdo se vozi skozi Logatec..
Tam se (ok, ne vem če še), zjutraj ob osmih, tip v invalidskem vozičku namontira na pločnik, točno pred zebro in kakih 8 do 10 ur dnevno opazuje promet. Kdor ga ne pozna, seveda ustavi in čaka.
Kdor ga pozna, seveda ne ustavi. Če se bi tipu slučajno zaluštalo iti čez zebro, bi ga tisti, ki pozna njegove navade, mrtvo hladno povozil. In, jasno, bil kriv.
Če ne drugega, vsaj sam mirno spiš po tem, ko ti na sodišču "dokažejo" da si kriv.
Sicer pa, kdo se vozi skozi Logatec..
Tam se (ok, ne vem če še), zjutraj ob osmih, tip v invalidskem vozičku namontira na pločnik, točno pred zebro in kakih 8 do 10 ur dnevno opazuje promet. Kdor ga ne pozna, seveda ustavi in čaka.
Kdor ga pozna, seveda ne ustavi. Če se bi tipu slučajno zaluštalo iti čez zebro, bi ga tisti, ki pozna njegove navade, mrtvo hladno povozil. In, jasno, bil kriv.
McMallar ::
Upam, da ne greste z avtom iz Slovenije ker boste povozili pol mesta. Na Dunaju sem se blizal prehodu in mi je bus obstal, isto taksisti. V Zenevi ti izven mesta lahko kdo obstoji samo ce stojis na plocniku in gledas proti cesti. Ce je pa otrok zraven, potem pa ustavijo vsi.
Dejansko me je strah se sprehajati po Ljubljani, cetudi so moji otroci navajeni precej vecjih mest z bolj kompleksnim prometnim rezimom saj nikoli ne vem kje mi kdo prileti...
Dejansko me je strah se sprehajati po Ljubljani, cetudi so moji otroci navajeni precej vecjih mest z bolj kompleksnim prometnim rezimom saj nikoli ne vem kje mi kdo prileti...
Why can't a programmer tell the difference between Halloween and Christmas?
Because OCT31 = DEC25
Because OCT31 = DEC25
donvito ::
PersonaRuda je izjavil:
Tablica avtomobila: CE UR 606. Vozilo: Mercedes SL. Lokacija: Ljubljana
Mogoče je bila na drugi strani še zelena, oziroma je zapeljal v križišče pri njej in je potem samo speljal, ko je bilo prosto.
V Kranju na Primskovem imaš križišče, kjer se prižge rdeča na semaforju, ustaviš, iz nasprotne strani pa še kar vozijo skozi(naravnost, sam, ki pa bi zavil levo pa imam že rdečo)). Kaj potem vsi peljejo v rdečo?
Evo sem na pasu za zavijanje levo, imam rdečo, meni nasproti pa še kar vozijo naravnost. Logično bi bilo, da tisti, ki zavijajo levo, bi imeli interval malo podaljšan, da lahko izpraznijo križišče.
feryz ::
Upam, da ne greste z avtom iz Slovenije ker boste povozili pol mesta. Na Dunaju sem se blizal prehodu in mi je bus obstal, isto taksisti. V Zenevi ti izven mesta lahko kdo obstoji samo ce stojis na plocniku in gledas proti cesti. Ce je pa otrok zraven, potem pa ustavijo vsi.Pravzaprav gremo kar precej iz Slovenije. In lahko ti zatrdim, da se pri nas ustavlja!!!
Dejansko me je strah se sprehajati po Ljubljani, cetudi so moji otroci navajeni precej vecjih mest z bolj kompleksnim prometnim rezimom saj nikoli ne vem kje mi kdo prileti...
Zunaj te povozijo zelo hitro, če se greš naš stil pešačenja.
Ravno tako te zrinejo s ceste ostali avtomobili.
Če bi pri nas vozil tako, kot recimo vozijo Avstrijci, si v par urah ob izpit.
Glugy ::
Ne glede na to kako je obrnjen, vedno predvidevaj, da ti lahko skoči na cesto. Otrok naprimer se želi iztrgati mati iz roke in odskoči na cesto. Vse je možno, če želiš.
Mene so tud tko učil. Vedno predvidevaj da lahko nenadoma kdorkoli že je ob cesti skoči na cesto. Ti moraš kot voznik vedno bit pripravljen na to.
Ne glede na neumnost pešca je odgovornost vedno večja na voznikovi strani ker voziš tono težko vozilo ki je nevarno če zbije koga. Nevarno je zarad vozila ki je tako težko..zato je odgovornost na voznikovi strani večja. Ti si morš kot voznik prizadevat za to da zaščitiš ljudi pred lastno neumnostjo. To je edino pravilno.
perci ::
Meni se je podobna situacija zgodila par dni nazaj, samo da je bila oseba na kolesu. Kar pomojem predstavlja kar precej pomembno razliko.
Torej, vozila sva vzporedno, on po kolesarski (dvignjeni na pločniku) precej hitro (imela sva približno enako hitrost - recimo 20kmh).
Ko je prišel do prehoda za pešce je direkt zavil levo na prehod za pešce, ne da bi pogledal, nakazal smer zavijanja ali upočasnil. Precej nevarna situacija, ki je nisem pričakoval vendar sem vseeno pravočasno pritisnil na žlajf. Kolesar sploh opazil ni, da ni dosti manjkalo do nesreče.
Dejstvo pa je, da je take stvari zelo težko pričakovati, ker bi pričakoval od kolesarja vsaj, da bo nakazal smer, da zavija. Druga stvar je to, da bi moral itak iti dol s kolesa in prečkati prehod za pešce PEŠ.
Kazenskopravno v primeru nesreče zagotovo ne bi odgovarjal, vprašanje pa je, če bi delno odgovarjal za škodo.
Torej, vozila sva vzporedno, on po kolesarski (dvignjeni na pločniku) precej hitro (imela sva približno enako hitrost - recimo 20kmh).
Ko je prišel do prehoda za pešce je direkt zavil levo na prehod za pešce, ne da bi pogledal, nakazal smer zavijanja ali upočasnil. Precej nevarna situacija, ki je nisem pričakoval vendar sem vseeno pravočasno pritisnil na žlajf. Kolesar sploh opazil ni, da ni dosti manjkalo do nesreče.
Dejstvo pa je, da je take stvari zelo težko pričakovati, ker bi pričakoval od kolesarja vsaj, da bo nakazal smer, da zavija. Druga stvar je to, da bi moral itak iti dol s kolesa in prečkati prehod za pešce PEŠ.
Kazenskopravno v primeru nesreče zagotovo ne bi odgovarjal, vprašanje pa je, če bi delno odgovarjal za škodo.
Invictus ::
Upam, da ne greste z avtom iz Slovenije ker boste povozili pol mesta. Na Dunaju sem se blizal prehodu in mi je bus obstal, isto taksisti. V Zenevi ti izven mesta lahko kdo obstoji samo ce stojis na plocniku in gledas proti cesti. Ce je pa otrok zraven, potem pa ustavijo vsi.Pravzaprav gremo kar precej iz Slovenije. In lahko ti zatrdim, da se pri nas ustavlja!!!
Dejansko me je strah se sprehajati po Ljubljani, cetudi so moji otroci navajeni precej vecjih mest z bolj kompleksnim prometnim rezimom saj nikoli ne vem kje mi kdo prileti...
Zunaj te povozijo zelo hitro, če se greš naš stil pešačenja.
Ravno tako te zrinejo s ceste ostali avtomobili.
Če bi pri nas vozil tako, kot recimo vozijo Avstrijci, si v par urah ob izpit.
Ne vem kam hodiš (Balkan očitno), ampak v celem zahodnem svetu se promet ustavi ko pešeč samo pomisli da bi šel čez cesto. Že ko je blizu prehoda za pešce, se promet ustavi.
Takoj ko sem prišel iz Avstralije, sta me skoraj zbila 2 avta na prehodu za pešce. Ker voznika sploh nista gledala okoli, kaj šele da bi mene registrirala.
Očitno so folku bolj pomembne manj izrabljene zavore in manjša poraba goriva kot soljudje.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
jype ::
Zebra je enako kot stop znak na kriziscu. Mas da se ustavis in pogledas preden gres cez.Tako je! Avtomobil mora ustaviti, preden lahko zapelje preko.
Dejstvo pa je, da je take stvari zelo težko pričakovati, ker bi pričakoval od kolesarja vsaj, da bo nakazal smer, da zavija.Verjetno običajno vozi BMW, pa ni vajen tega.
v celem zahodnem svetuV ZDA to ne drži.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Tezaab ()
Furbo ::
Zebra je enako kot stop znak na kriziscu. Mas da se ustavis in pogledas preden gres cez.Tako je! Avtomobil mora ustaviti, preden lahko zapelje preko.
Kje sta vidva zdaj pobrala idejo, da je prehod za pešce = stop znak?
A lahko kak link na ustrezen predpis?
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
jype ::
N0t0ri0us ::
reče jype in lagano prevozi vse rdeče luči. Od avtomobilskih do prehodov za pešce in kolesarje, stop znake, polne črte in se pelje tudi s kolesom čez prehod za pešce.
FrRoSt ::
Zakaj posnetek ne bi služil kot dokazno gradivo..?
Saj lahko služijo.
Samo to ne spremeni pravil in dejstev.
PEŠEC je KRALJ na prehodu za pešce! Pa četudi miže hodi. Ali je slep!
Kaj se je kaj spremenilo na tem področju!? So kakšna nova pravila, ki so drugačna kot pred dvemi desetletji!???
Samo nivo kulture, poznavanja in obnašanja v prometu se je spustil. Zelo. Na vseh področjih.
MIHAc27 ::
Dejansko me je strah se sprehajati po Ljubljani, cetudi so moji otroci navajeni precej vecjih mest z bolj kompleksnim prometnim rezimom saj nikoli ne vem kje mi kdo prileti...
Te čisto zastopim. Enkrat se mi je zgodilo da.. prečkam zebro, avto na moji levi lepo ustavi. Gledam desno, kjer ni bilo nobenega in grem lepo čez, tedaj pa AVTO NA LEVI NEKDO DRUG PREHITI. Na srečo nisem ravno tekel čez, drugače bi me zbil.
Tako da... sam ne mislim, da je pešec car na zebri. Sam večkrat pogledam levo in desno, pa tudi če je 3 ponoči in nikjer nikogar.
Je pa seveda res, da nekateri pešci mislijo da so, in ko gredo čez prehod niti za milimeter ne premaknejo glave levo ali desno. Verjetno so res taki carji, da z sluhom lahko točno določijo hitrost vozila, ki se približuje, in tako vedo, ali bo tudi varno ustavil ali ne.
PacificBlue ::
Pred časom sem v Celovcu ustavil pred prehodom za pešce, ker sta šla dva policaja čez. Z eno nogo sta še bila na zebri, ko sem normalno speljal naprej. Takoj sta se obrnila in me ustavila, češ kaj se pa grem. Malo sem se naredil francoza kot da ne razumem jezika, verjetno bi mi napisala še kazen. Mi je pa dalo misliti, kako različna je kultura vožnje drugod, kot pa pri nas.
s1m0n ::
Osebno opažam, da veliko ljudi upočasni ali ustavi kak si blizu prehoda ali pa se v bližini njega ustaviš kot pešec.
Prav tako, če ga sploh nisi imel namen prečkat.
Prav tako, če ga sploh nisi imel namen prečkat.
Ales ::
FrRoSt ::
Nisem nikjer rekel, da jih. Mogoče si me zamenjal s kom.Zakaj posnetek ne bi služil kot dokazno gradivo..?
Saj lahko služijo.
Samo to ne spremeni pravil in dejstev.
...
Nisem te zamenjal z nobenim. lol.
Saj nisem rekel, da si trdil: da si nekje rekel, da jih!
Brane22 ::
Ne vem kam hodiš (Balkan očitno), ampak v celem zahodnem svetu se promet ustavi ko pešeč samo pomisli da bi šel čez cesto. Že ko je blizu prehoda za pešce, se promet ustavi.
Res ? Od kod potem tisti povoženi pešci po Londonu in drugje ?
Očitno so folku bolj pomembne manj izrabljene zavore in manjša poraba goriva kot soljudje.
Res čudno kako v okolju z enakim stroški a toliko manjšo plačo folk živo bolj živčno. Who would have thunk that...
mulc007 ::
Zdaj pa še malo iz praktičnega vidika:
avto vozi naprimer s 50, pešec pa 3 km/h. Pri naglem zaviranju se nucajo gume, pri pospeševanju pa je povečana poraba goriva.
Pešec se ustavi v enem koraku in da gre mimo voznik počaka par sekund.
Avto pa se mora najprej ustaviti in potem pospeševati do 50 km kar pomeni da poleg ostalega izgubi precej več časa kot pa pešec.
Iz tega vidika bi bilo bolje če ustavi pešec.
Mislim da ima pri zebri prednost pešec samo zato ker bi se šoferji razvadili in se ne bi zmenili za pešce ki bi v primeru povečanega prometa lahko čakali tam tudi več minut.
Če bi bilo v mestih več semaforjev za pešce, bi promet tekel bolj tekoče in tudi onesnaženost zraka bi bila manjša.
Če se izrazim nekoliko cinično pa lahko v primeru naših podkupljivih tehničnih pregledov avtomobilov, kjer gredo na cesto tudi neizpravni avti, naše svojeglave pešce štejemo že skoraj med kaskaderje.
avto vozi naprimer s 50, pešec pa 3 km/h. Pri naglem zaviranju se nucajo gume, pri pospeševanju pa je povečana poraba goriva.
Pešec se ustavi v enem koraku in da gre mimo voznik počaka par sekund.
Avto pa se mora najprej ustaviti in potem pospeševati do 50 km kar pomeni da poleg ostalega izgubi precej več časa kot pa pešec.
Iz tega vidika bi bilo bolje če ustavi pešec.
Mislim da ima pri zebri prednost pešec samo zato ker bi se šoferji razvadili in se ne bi zmenili za pešce ki bi v primeru povečanega prometa lahko čakali tam tudi več minut.
Če bi bilo v mestih več semaforjev za pešce, bi promet tekel bolj tekoče in tudi onesnaženost zraka bi bila manjša.
Če se izrazim nekoliko cinično pa lahko v primeru naših podkupljivih tehničnih pregledov avtomobilov, kjer gredo na cesto tudi neizpravni avti, naše svojeglave pešce štejemo že skoraj med kaskaderje.
tikitoki ::
Zakaj bi pesec stal na soncu, medtem, k se ti vozis mimo. Ustavi se, ce ti kaj ni prav, se ne vozi po Sloveniji, ker zakonodaja je jasna.
Se najmanj svinarije pa bi bilo, ce svoej riti nebi vozil naokoli v avtomobilu in sedaj valis krivdo za vecje onesnazenje na pesce, res visek arogance in dvolicnosti.
Se najmanj svinarije pa bi bilo, ce svoej riti nebi vozil naokoli v avtomobilu in sedaj valis krivdo za vecje onesnazenje na pesce, res visek arogance in dvolicnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tikitoki ()
ales85 ::
Zdaj pa še malo iz praktičnega vidika:
avto vozi naprimer s 50, pešec pa 3 km/h. Pri naglem zaviranju se nucajo gume, pri pospeševanju pa je povečana poraba goriva.
Pešec se ustavi v enem koraku in da gre mimo voznik počaka par sekund.
Avto pa se mora najprej ustaviti in potem pospeševati do 50 km kar pomeni da poleg ostalega izgubi precej več časa kot pa pešec.
Iz tega vidika bi bilo bolje če ustavi pešec.
Mislim da ima pri zebri prednost pešec samo zato ker bi se šoferji razvadili in se ne bi zmenili za pešce ki bi v primeru povečanega prometa lahko čakali tam tudi več minut.
Če bi bilo v mestih več semaforjev za pešce, bi promet tekel bolj tekoče in tudi onesnaženost zraka bi bila manjša.
Če se izrazim nekoliko cinično pa lahko v primeru naših podkupljivih tehničnih pregledov avtomobilov, kjer gredo na cesto tudi neizpravni avti, naše svojeglave pešce štejemo že skoraj med kaskaderje.
Tvoje pisanje odlično odraža tvoj vzdevek...
FrRoSt ::
Zdaj pa še malo iz praktičnega vidika:
avto vozi naprimer s 50, pešec pa 3 km/h. Pri naglem zaviranju se nucajo gume, pri pospeševanju pa je povečana poraba goriva.
Pešec se ustavi v enem koraku in da gre mimo voznik počaka par sekund.
Avto pa se mora najprej ustaviti in potem pospeševati do 50 km kar pomeni da poleg ostalega izgubi precej več časa kot pa pešec.
Iz tega vidika bi bilo bolje če ustavi pešec.
Mislim da ima pri zebri prednost pešec samo zato ker bi se šoferji razvadili in se ne bi zmenili za pešce ki bi v primeru povečanega prometa lahko čakali tam tudi več minut.
Če bi bilo v mestih več semaforjev za pešce, bi promet tekel bolj tekoče in tudi onesnaženost zraka bi bila manjša.
Če se izrazim nekoliko cinično pa lahko v primeru naših podkupljivih tehničnih pregledov avtomobilov, kjer gredo na cesto tudi neizpravni avti, naše svojeglave pešce štejemo že skoraj med kaskaderje.
Predvsem ne podcenjuj Bedakov za volanom, ki se jim sanje NE o vožnji in njenih pravilih.
To opaziš tudi pri drugih situacijah. Npr. ko je reševalni avto na interventni vožnji s prižgano sireno.
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Semafor velja tudi za kolesarje (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šport | 19581 (7877) | Invictus |
» | Pešec se vrže pred avto (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 24181 (20340) | m0LN4r |
» | Miti, zmote in nepoznavanje predpisov (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 40721 (35592) | St235 |
» | se malo o cpp (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Loža | 61630 (54820) | jype |