» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

««
23 / 24
»»

telexdell ::

nekikr je izjavil:


Če nisi doma na Triglavu potem je to brezpredmetno. Zime so pri nas zelo mile, nekega mraza je maksimalno 1 mesec. Se pravi ostalih 11 mesecev črpalka deluje brez problema, samo en mesec se malenkost bolj potrudi, kar pa ne bo vplivalo na življenjsko dobo.

Ni problem ogrevanja, problem je sanitarna voda. Tam pa TČ trpi 2,3,4...*/dan in to vsak dan.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

PrimoZ_ ::

telexdell je izjavil:

energetik je izjavil:

Kot sem že zgoraj napisal, v vseh novogradnja SV pripravljajo NT TČ. Z lahkoto. Kakšne meje zmogljivosti, za bojler ogret na 45° rabiš tam do 50° DVja, pa še to pride do tja v zadnjih minutah, prej se DV giblje nekje 42-48°C, kar vsaka TČ zmore normalno. Saj so zato narejene, kaj misliš da proizvajalci za štos delajo integrirane notranje enote z bojlerjem?


V bojlerju se meri temperatura nekje nad polovico višine. Ko je tam temperatura 45°C je čisto pri vrhu vsaj 48°C. Da dobiš neko razliko temperature mora NT TČ delati na max. Poleg tega so v novogradnjah TČ majhnih moči (5..6 kW), kar pomeni da npr. 200 l bojler ogrevajo tudi uro in več... Pol pa ti pri npr. -7°C lahko da od sebe največ 50°C...Je vprašanje COP in ali ne bi bilo smotrneje (še posebno poleti) uporabiti kar električni bojler. Včasih so bile občutne razlike v ceni, danes pa je govora o kakšnem stotaku.
Kakšno vezo pa ima prodajni komplet, kjer ti pač lično zapakirajo in zasoljeno prodajo opremo na delovanje TČ si pa zares ne predstavljam.


1. Kolikokrat na leto je -7, če nisi ravno na babnem polju ?
2. Načeloma bi lahko TČ grela vodo v takih primerih na recimo 40C in z navadni grelcem potem to še dogrevala na tistih 50C. Ali to obstaja v praksi ne vem ampak ne vidim zakaj ne bi. Pod pogojem da je COP sploh problem v podanem primeru.

energetik ::

telexdell je izjavil:

nekikr je izjavil:


Če nisi doma na Triglavu potem je to brezpredmetno. Zime so pri nas zelo mile, nekega mraza je maksimalno 1 mesec. Se pravi ostalih 11 mesecev črpalka deluje brez problema, samo en mesec se malenkost bolj potrudi, kar pa ne bo vplivalo na življenjsko dobo.

Ni problem ogrevanja, problem je sanitarna voda. Tam pa TČ trpi 2,3,4...*/dan in to vsak dan.

Pa kakšen problem? Sploh imaš TČ, da take pišeš? TČ so narejene za ogrevanje SV, in na tisoče jih prav to dela vsak dan. V masivni NEH nima veze, če se TČ magari 3h v kosu ukvarja s SV, to se v bajti ne pozna prav nič.

DePalmo ::

telexdell je izjavil:

Drugače pa- Zubadan je kar precej stara zadeva in ga je (skoraj) povozil čas. Obstajajo novejše TČ katere za podoben denar nudijo bistveno več in predvsem porabijo manj elektrike.

Je možno omeniti kakšne konkretne primere? Sprašujem zato ker imamo letos v planu montirati ravno Zubadan 11kW ... Moč pa naj bi bila kar tam tam oz. raje kak kW več, ker bo ogrevanje preko radiatorjev.

Zvezdica27 ::

poglej specifikacije, kako je narejena, kateri plin v plinski vezavi itd.

Tle je šla tehnologija res naprej. Nove pa imajo, seveda, kake porodne težave.

11kw je za velike abjte. TČ ela namreč 24/7, ampak to ti mora povedati monter. Pri določenih firmah je med modeli 1.000 razlike, pri drugih le 100e in nima veze (tudi vprašanje za kaj so designed komponente).

NE da bi preferirali firme - a isto je kot pri avtih, čist isto. Saj lahko kupiš lambota, komot. Peljal se boš - samo po SLo cestah je dejansko bolje, da kupiš renault 5. Če pa boš vsak dan šel v milano pa je lambo boljši.

Research, research...

zz

DePalmo ::

Sem že raziskoval ampak ker teh zadev ne poznam in ne vem kaj je bolje in kaj ne, nisem nič ugotovil, vsak pa seveda hvali svoje kot najboljše. In po pravici povedano, se mi ne da še o tem se izobraževat. Sem upal na omembo ali dve in bi o teh konkretnih primerih povprašal monterja, nato se bi odločili za najboljšo opcijo, tako bo verjetno pa kar Zubadan ker je preverjena tehnologija. Mi več pomeni da deluje zanesljivo, ker bomo stari način ogrevanja popolnoma vrgli ven.

Če pa lahko še vaše mnenje kaj je boljše. Vgrajen bojler ali samostojen? Ker če bomo šli v menjavo kurilnice, bi imel vgrajenega. Samostojnega že imam, ampak sklepam da bojo tam večje izgube kot pri vgrajenem. Se motim in naj raje obdržimo starega? Vodni kamen ni problem ker uporabljamo deževnico.

energetik ::

Narobe se lotevaš, najti moraš najprej zanesljivega monterja, ki ti bo izbral TČ!
Zanesljive so te ki smo jih omenjali vse približno enako. Ravno pri starem Zubadanu so pokali izmenjevalci.

Obstoječi bojler mora imeti vsaj nekje 2m2 spiralo, da bo uporaben s TČ. Samostojni ima morda to prednost, da je za isto ceno kaj večji, pa morda bolje izoliran, vendar tudi integrirani ni slab.
Ampak samostojnega lohk zamenjaš v 1 urci, medtem ko boš verjetno pri inegriranem moral menjati kar celo enoto, če bo resna okvara.

energetik ::

Pa še nekaj - Zubadan NI visokotemperaturna črpalka. Zgolj drži nazivno moč tudi pri nižjih zunanjih temp, tam do nekje -10° in visokih temp. pgrevalne vode (tam do nekje 55°), VENDAR na račun izkoristka. COP je npr. pri A-7/W55 porazen, okoli 1,8. Še vedno ne gre preko 60°C, kot vsaka enostopenjska TČ.
Edina prednost je, da praktično ne rabiš dodatnih el. grelcev.
Kar pa ni nujno prednost, saj moč drži na račun večjih obremenitev materiala in bolj kompliciranega plinskega kroga. Poenostavljeno povedano, ima dodatno hlajenje kompresorja, ki zato lahko v težkih pogojih žre več štroma, s tem ohranja toplotno moč, vendar drastično začne padat COP.
Isti COP pa dosežeš z navadno NT črpalko z dodatno vžganimi grelci v težkih pogojih. Pri tem da se grelci prav nič ne matrajo, tudi če je -20.

Če hočeš direktno zamenjavo s pečjo, na neizolirani hiši s starimi radiatorji, so primerne dvostopenjske VT TČ, kot npr. Daikin HT ali Hitachi S80, ki zmorejo do 80° ogrevalne vode brez bistvenega naprezanja in pri zadovoljivem COP. So pa precej dražje. Če ta denar raje vržeš v izolacijo podstrešja in zamenjaš radiatorje za večje in boljše, se lahko ogrvaš tudi z NT, čeprav ni fasade.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

WhiteAngel ::

PrimoZ_ je izjavil:


2. Načeloma bi lahko TČ grela vodo v takih primerih na recimo 40C in z navadni grelcem potem to še dogrevala na tistih 50C. Ali to obstaja v praksi ne vem ampak ne vidim zakaj ne bi. Pod pogojem da je COP sploh problem v podanem primeru.


Ma s kakšnimi grelci. Vsaka TČ lahko segreje sanitarno do 50C dvakrat na dan. Ali pa vzameš 500l bojler in imaš 45C dovolj (tako sem jaz naredil). Še moj graf za zadnja 3 leta, koliko "požre" ogrevanje hiše in koliko SV:
 mesečna poraba

mesečna poraba



Torej bajta 200 kvadratov neto, 5cm izolacije, okna 3-slojna lesena, TČ Kronoterm WPL-13-K1 HT, 500l bojler za SV, zalogovnik je pa nek mali 50l. Rdeča je ogrevanje radiatorjev, oranžna sanitarna voda, modra odtaljevanje, zelena in rumena pumpe za radiatorje oz. do zunanje enote.

PrimoZ_ ::

WhiteAngel je izjavil:

PrimoZ_ je izjavil:


2. Načeloma bi lahko TČ grela vodo v takih primerih na recimo 40C in z navadni grelcem potem to še dogrevala na tistih 50C. Ali to obstaja v praksi ne vem ampak ne vidim zakaj ne bi. Pod pogojem da je COP sploh problem v podanem primeru.


Ma s kakšnimi grelci. Vsaka TČ lahko segreje sanitarno do 50C dvakrat na dan. Ali pa vzameš 500l bojler in imaš 45C dovolj (tako sem jaz naredil).


Tvoja TČ je visokotemperaturna.
Moj komentar pa se je nanašal zgolj na to, da je nekoga skrbelo, da se bo nizkotemperaturna TČ "matrala" ko bo pozimi v -7C poskušala segreti vodo na 50C. Zato tudi komentar, da bi lahko pomagali el. grelci.
In mislim da je bilo v mojem originalnem postu tudi napisano: "...v kolikor je to sploh zaresen problem...". Verjetno ni.

energetik ::

Ne, ni zaresen problem. Oziroma sploh ni problem. Naša je NT, že 2 zimi smo imeli par dni s -17° jutranje temperature, -10°povprečna dnevna. Brez problema je bila vedno ogreta SV na svojih 45° in bajta na 22°. Še nekaj rezerve je bilo, saj je bila povprečna modulacija kompresorja nekje 60-70%.

telexdell ::

energetik je izjavil:

Ne, ni zaresen problem. Oziroma sploh ni problem. Naša je NT, že 2 zimi smo imeli par dni s -17° jutranje temperature, -10°povprečna dnevna. Brez problema je bila vedno ogreta SV na svojih 45° in bajta na 22°. Še nekaj rezerve je bilo, saj je bila povprečna modulacija kompresorja nekje 60-70%.

Kaj ti sploh smatraš po NT TČ? Danes so na trgu TČ, katere dajo od sebe največ 55°C in tiste katere lahko z enim kompresorjem dajo od sebe do 70°C. Tiste TČ, katere so povsem primerne za sodobne NE hiše dajo od sebe največ 55°C. Imajo pa tudi problem, da nekje pri -10°C naprej dajo od sebe le še tam 45°C. Tudi ta temperatura je za NE hišo s talnim povsem dovolj. Pri radiatorjih pa je stvar drugačna. Ko bi najbolj rabil visoke temperature TČ počepne. Torej pri NE hiši je vseeno, kaj se izbere. Za radiatorje pa se gleda po TČ, katere so sposobne ogrevati z več kot 60°C.

PS lahko se potegne analogija z avtomobilom. Za vožno po mestu je vseeno kakšna je konča hitrost ali 150 ali 220 km/h. Ko pa grem na avtocesto pa mi bo prvi vseskozi delal na visokih obratih, drugi pa se bo gibal med optimalnimi obrati. Kaj pa pomenijo visoki obrati za obrabo motorja, mazanje... pa je najbrž vsakemu jasno. Tudi v TČ je kompresor pri katerem se poveča obraba pri višjih obratih, nastopijo lahko problemi z mazanjem...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

-valvoline- ::

Da se tudi z radiatorji pri 40c, pac dodas radajatorje po potrebi. V cem je razlika med nt ter 2 stage vt? Samo v kompresorju? Notrajna enota, izmenjevalec, ventilatorji, elektronika, vse enako?

feryz ::

TČ z enim kompresorjem in R410, lahko delajo nekje do 63 stopinj. Konstantno. Kaj je optimalno glede na delovanje, lahko tukaj samo ugibamo.
Tudi bluzenje od avtov. Lahko pa ti razložiš, kaj je optimalno za delovanje avta. Koliko procentov obratov. Da bomo še nevedni vedeli.

Glede na izkoristek pa so inverterji optimalni pri delovanju med 60 in 70 procenti obratov kompresorja. Približno tako so nastavljene tudi on/off.

Dvokompresorske so, seveda, dražje, imajo slabši izkoristek in več možnosti okvar. Zato je bolje spremeniti kaj v bajti, kot kupovati te zadeve.

WhiteAngel ::

telexdell je izjavil:

Imajo pa tudi problem, da nekje pri -10°C naprej dajo od sebe le še tam 45°C. Tudi ta temperatura je za NE hišo s talnim povsem dovolj. Pri radiatorjih pa je stvar drugačna. Ko bi najbolj rabil visoke temperature TČ počepne.


Jaz bi rekel, da mora biti TČ v prvi vrsti dovolj močna v kW. To pomeni močen kompresor in ustrezno poskrbljeno za ogrevanje reber nazaj z okoliškim zrakom (dobro je, če je velika, da ima večjo površino, ker potrebuje ventilator manj vrtljajev za enak pretok zraka itd.) Sam iz istega razloga ne maram inverterskih škatlic. To, da je nizko- ali visoko- temperaturna, je pomoje bolj stvar softvera in malo boljšega/slabšega izkoristka.

telexdell ::

feryz je izjavil:

TČ z enim kompresorjem in R410, lahko delajo nekje do 63 stopinj. Konstantno. Kaj je optimalno glede na delovanje, lahko tukaj samo ugibamo.
Tudi bluzenje od avtov. Lahko pa ti razložiš, kaj je optimalno za delovanje avta. Koliko procentov obratov. Da bomo še nevedni vedeli.

Glede na izkoristek pa so inverterji optimalni pri delovanju med 60 in 70 procenti obratov kompresorja. Približno tako so nastavljene tudi on/off.

Dvokompresorske so, seveda, dražje, imajo slabši izkoristek in več možnosti okvar. Zato je bolje spremeniti kaj v bajti, kot kupovati te zadeve.

Pa, kaj sanjate o dvo kompresorskih TČ. Govorim o čistih eno kompresorskih. In takšne eno kompresorske TČ dosegajo maksimalne temperature do 55°C ali pa tudi do 70°C (tudi s plinom R410-a). Po tvojem ti torej 10 kW inverter lahko da 10 kW toplotne moči, 10 kW on/off pa ti da le 6 kW od sebe?
Če gledaš razmerje prevoženo pot/poraba potem je to najboljše pri 100% optimalnih obratih motorja. Če pa gledaš obrabo motorja, mazanje... pa je to pri 0% maksimalnih obratov.>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

Daj telexdell, umiri se.
Kot je napisal Fery, TČ s R410a gredo nekje do 63°. Ene par stopinj manj, odvisno še od ostalih stvari. Za vse pa velja, da nad nekje 45° postajajo vse bolj neučinkovite, pada jim tudi toplotna moč.
Nato imaš "kao" VT, te imajo vbrizg (flash injection), ki jim omogoči da držijo moč tudi pri visokih temperaturah, vendar še vedno samo tam do nekje 55-60. Na račun nizkega COPa. Si na istem če na navadni TČ zraven vštekaš grelce.

In na koncu dvokompresorske, ki gredo brez težav do 80°, skoraj z nazivno močjo.

In če bajta vsaj malo izolirana, radiatorji pa sodobni in dovolj veliki, tudi navadna NT komot greje v vseh razmerah. V takih bajtah je celo 36° dovolj za normalno ogreto bajto, seveda s 24/7 ogrevanjem in polnim pretokom skozi vse radiatorje.

telexdell ::

energetik je izjavil:

Daj telexdell, umiri se.
Kot je napisal Fery, TČ s R410a gredo nekje do 63°. Ene par stopinj manj, odvisno še od ostalih stvari. Za vse pa velja, da nad nekje 45° postajajo vse bolj neučinkovite, pada jim tudi toplotna moč.
Nato imaš "kao" VT, te imajo vbrizg (flash injection), ki jim omogoči da držijo moč tudi pri visokih temperaturah, vendar še vedno samo tam do nekje 55-60. Na račun nizkega COPa. Si na istem če na navadni TČ zraven vštekaš grelce.

In na koncu dvokompresorske, ki gredo brez težav do 80°, skoraj z nazivno močjo.

In če bajta vsaj malo izolirana, radiatorji pa sodobni in dovolj veliki, tudi navadna NT komot greje v vseh razmerah. V takih bajtah je celo 36° dovolj za normalno ogreto bajto, seveda s 24/7 ogrevanjem in polnim pretokom skozi vse radiatorje.

Ne vem no- TČ Nibe F2120 ima vse do -20°C deklarirano 65°C, pri -25°C pa da od sebe še 63°C. Pa pri teh temperaturah da od sebe večjo toplotno moč pri temperaturi vtoka 55°C kot pa pri 35°C. Pa pri -15°C ima še vedno COP 2,5 pri DV 45°C ali COP 2 pri DV 55°C. Pa ima plin R410-a. Zdaj ali se v tehničnih navodilih lažejo ali pa je vajino znanje o TČ malce zarjavelo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zvezdica27 ::

lp,

jaz mislim, da pri izoriani stari bajti (kot imam jaz) ni potreb za karkoli nad 50 st. To zmorejo vse. Pri nas, ker smo malo bolj navajeni mraza, ni bil vod nikdar nad 45 st. in nas ni letos prvič nikoli res zeblo (prej s kurilcem in kamnimom smo pa vedno kvačkali).

Pri sodobnih gradnjah pa je to 100% še nižje in po moje nikdar niti v najostrejši zimi ne rabiš več kot 40. st.

Tako da glede na to, da to omogočajo vse TČ je ta debata res brezveze - sploh glede na napredek z novimi TČ. Saj pravim, naša jugo izolirana bajta z enim hudim toplotnim mostom, nikdar nismo šli na 45 st. letos, pa ni bila niti mrzla zima, je bila pa dolgo relativno hladna, a ne pod nulo. Tista dva tedna ko je bilo mrzlo pa saj pravim, je bilo okoli 40 st., sem pa enkrat ročno dal na 45 za foro pa je bilo potem prevroče.

Izolacija enostavno naredi svoje in 24/7 delo tč. Jaz dam na auto in pozabim. Mislim tudi, da je sedanja generacija TČ že tako razvita, da res ni potrebe po več ali bolje. To je to, samo še, da zdrži svoj lif in čao.

zz

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Zvezdica27 je izjavil:

lp,

jaz mislim, da pri izoriani stari bajti (kot imam jaz) ni potreb za karkoli nad 50 st. To zmorejo vse. Pri nas, ker smo malo bolj navajeni mraza, ni bil vod nikdar nad 45 st. in nas ni letos prvič nikoli res zeblo (prej s kurilcem in kamnimom smo pa vedno kvačkali).

Pri sodobnih gradnjah pa je to 100% še nižje in po moje nikdar niti v najostrejši zimi ne rabiš več kot 40. st.

Tako da glede na to, da to omogočajo vse TČ je ta debata res brezveze - sploh glede na napredek z novimi TČ. Saj pravim, naša jugo izolirana bajta z enim hudim toplotnim mostom, nikdar nismo šli na 45 st. letos, pa ni bila niti mrzla zima, je bila pa dolgo relativno hladna, a ne pod nulo. Tista dva tedna ko je bilo mrzlo pa saj pravim, je bilo okoli 40 st., sem pa enkrat ročno dal na 45 za foro pa je bilo potem prevroče.

Izolacija enostavno naredi svoje in 24/7 delo tč. Jaz dam na auto in pozabim. Mislim tudi, da je sedanja generacija TČ že tako razvita, da res ni potrebe po več ali bolje. To je to, samo še, da zdrži svoj lif in čao.

zz
Točno tako, nekateri še vedno mislijo, da bodo TČ prižgali malo zjutraj pa malo zvečer, in potem jasno rabijo absurdne temperature DV.
Če pa človek na staro bajto vrže na podstrešje 20cm volne, zamenja okna da ne piha čez in ima dovolj velike radiatorje vsaj tip22, ter ogreva 24/7, ne rabi kaj dosti več kot 45° ogrevalne vode niti v najhujšem mrazu.
Sicer imamo mi talno, ampak mislim da sem vtok 35° videl le 3 leta nazaj, ko smo imeli zjutraj -17°.

Glede razvitosti TČ se pa ne strinjam, teoretični COP za toplotne stroje pri tipičnih temperaturah (npr. A-7/W45) je mnogo, mnogo višji kot ga premorejo trenutne TČ (max teoretični kar 55!). Prostora za izboljšave je še ogromno, ampak vprašanje s kakšnimi materiali in za kakšno ceno. Predstavljaj si, da imaš pri A-7/W45 npr. COP=20... Za 10kW toplotne moči skuriš le še 500W štroma...
Tudi če jim rata realno spraviti skupaj "le" 2x boljši COP kot je zdaj, to tudi ob morebitnih podražitvah štroma pomeni najcenejši vir ogrevanja, vključno z drvmi v uplinjaku.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

telexdell ::

Enostavno je pisati "na pamet" drugo pa je realnost. Če se pogleda poročanje uporabnikov TČ na radiatorjih ima veliko ljudi nastavljeno temperaturo vtoka na tam 40°C pri zunanjih temperature okrog 0°C. Potem pa to gre tja do 50°C pri temperaturah okrog -15°C.
Problem pri slabše dimenzioniranih TČ so tudi defrosti. Pri nekaterih TČ se pojavljajo vsakih nekaj ur, pri drugih pa prej kot na vsako uro. Če ti kompleten defrost traja npr. 15 min moraš računati na najmanj 10 min, da se v objekt vrne vsa toplota, katera je bila odvzeta zaradi defrosta. Tako si na npr. na vsakih 50 min. vsaj 25 min brez ogrevanja oz. ti TČ ne ogreva prostorov 24 ampak zgolj 14 ur/dan. Pri zgradbah s talnim, kjer je v betonu velika akumulacija toplote to ni tak problem. Pri radiatorjih, kjer akumulacije brez zalogovnika praktično ni pa je to lahko velik problem.
Govoriti torej, da je za socialistično bajturino na radiatorjih z npr. 15 cm stiropora na stenah in modernimi okni primerna vsaka TČ je najmanj odraz nepoznavanja delovanja TČ ali še kaj hujšega. Ob tem pa je pri istem proizvajalcu ob istem tipu TČ razlika med NT in normalnimi ( da ne bom uporabil VT, za katere nekateri mislijo, da so nujno dvokompresorske) TČ le nakaj 100 €. Življenska doba, poraba energije... pa je kot noč in dan.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

telexdell je izjavil:

Govoriti torej, da je za socialistično bajturino na radiatorjih z npr. 15 cm stiropora na stenah in modernimi okni primerna vsaka TČ je najmanj odraz nepoznavanja delovanja TČ ali še kaj hujšega.

Daj no, taka bajta je primerljiva z vsako NEH, razen nekaj toplotnih mostov, ki se jih pač ne da odpraviti le z obnovo. Ja, če so tudi radiatorji novi, veliki, z lahkoto namontiraš gor katerokoli NT TČ. Seveda pravilno dimenzionirano. Pejt prebrat malce na forum PSS, kakšne vtoke imajo ljudje na vsaj malo izoliranih bajtah.
In se normalno ogrevajo, tudi brez zalogovnikov, na radiatorjih.

morosito ::

Zdi se mi da zdaj ko je kurilno olje res poceni da se vidi kdo napihuje cene. Če v Italijo lahko kupis toplotno črpalko v kompletu 8kw navadno za slabih 2900EUR kar je še vedno cenejše ko pa investicija v slo s povrnjenim ekoskladom...

Ne vem kaj se grejo v Slo: ful zanemarjajo s tem ekoskladom da boli glava.

Popravek: govorim za TČ mitsubishi

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: morosito ()

Zvezdica27 ::

lp,

saj imaš poceni opcije (ne poznam firm, kitajci), poceni oreng firme (LG), srednje drage srednji rang (Panasonic) in višji rang (Nibe, Buderus itd.)

Sicer pa - saj si v carinski uniji in kupi črpalko v italiji, kdo ti brani? Jaz bi jo, montaža se računa v vsakem primeru.Če bi se na ceni poznalo jurja, bi šel v to. Štos je v temu, da ti gledaš doma 22% DDV, monter pa ti lahk da 8,5% DDV in ne vidiš čist prave cene, pa še vsak ima svoj rabat in da popust.

Ekosklad je - realno - samo odbitek DDV in nobena resna subvencija. Ampak tako pač je.

Glede nebuloz zgoraj, kdor misli da se bo bajta ob defrostu ohladila, nima pojma. tč dela 24/7 in kakšno ohlajanje neki? V 20 minutah? Če pa imaš izolacijo pa je to sploh smešna izjava. pa bolj je mrzlo, v bistvu jaz sem opazil, da rabim celo nižje temperature, ker relativna toplota ne zahteva iste temperature, pač pa celo manj, če že hočete tiste 3 e prišparati. Lej, jaz sem bil tudi dvomljivec, ampak... tč je the way to go. In že dolgo je najcenejša in najudobneša opcija. Če pa tehnologija res napreduje še za eno stopnjo, potem pa sploh nima smisla kupovati dragih naprav ampak čez 5 let pač novo z novo tehnologijo nek spodnji srednji rang. PA še arabci v puščavi ne bodo služili na meni in folk ne bo crkaval v vojnah zaradi nafte, pravilneje - jaz tega ne bom financiral (bom sicer razfuk domačih rek, sam kaj čmo če zeleni ne razumejo...)

zz

zz

J.McLane ::

Še moja statistika, sem v bajti iz 90 let, 5 cm stiroporja 2x 7m neizoliranega balkona, streha je pa dobro izolirana 25 cm. Ca. 250 m2 celotne kvadrature ene 180 m2 je ogrevane. Radioatorji nič posebnega veliki, pač taki kot so bili prej. Ogrevamo z 11kW LT Daikin od leta 2013 dalje, največja dnevna poraba je bila 61 kWh, vtok v radiatorje je večinoma 35° ko je najbolj mraz pa prileze do 45°. Letna poraba okrog 5.000 kWh +/- 500 kWh. Letni COP je 2,7.

Pred tem smo kurili olje v peči na drva, ca. 1500 l letno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

DePalmo ::

Letna poraba cca. 360 EUR? Pa še to sem računal samo VT, nisem upošteval NT. To imaš manjšo porabo kot moja sestra ki ima dobro izolirano hišo in talno ogrevanje.

Utk ::

Aja, ti imaš elektriko po 7 centov?

J.McLane ::

5.000 kWh nanese nekje 550 € (Gen-i akcijska cena), če ne upoštevam fiksnega dela računa, ki ni odvisen od porabe in ga plačaš v vsakem primeru.

Kalorimeter pravi da pokurimo 12.000 kWh toplotne energije, torej v primeru peči na olje s 100% izkoristkom bi pokurili 1200 l olja. Eno stvar sem zamolčal :D, gre za vrstno hišo, ampak mansarde nima nobena od dveh sosednjih hiš bivalno urejene, jaz pa.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

nekikr ::

Z vsemi dajatvami je cena elektrike 11 centov. TČ tako ali tako dela 24/7, tako da samo deliš znesek s kilovati in je to to. Se pravi, 11 centov za uporabo TČ, pa morda EV, kjer so porabe tako velike, da je tisti fiksni znesek potem nepomemben pri samem izračunu. Če bi porabil zgolj nekaj deset kilovatov, potem je cena druga.

Koliko sicer porabiš je pa neumno, če ne poveš kako se je prej ogrevalo, kako se zdaj, na koliko stopinj itd. (če to koga sploh zanima). Polno primerov je namreč takih: "porabimo nekje pol manj kot prej plina/kurilca. Ampak prej je bil nastavljen timer, da je začelo ogrevati pol ure preden smo prišli domov, ob 20 se je vse skupaj izključilo. Zdaj se pa ogreva 24/7, pa še kakšno stopinjo več imamo, ker je tako poceni."

Zvezdica27 ::

11 centov? ziher?

glede te zmede cene elektrike ... jaz recimo na petrolu tega sploh ne znam izračunati, e-računov pa zdajle v 5 min surfanja ne najdem. Vidim samo porabo.

Jaz sem mislil, da je 13 centov efektivno.

Letos bom porabo meril na TČ in se bo pač izračunalo na grobo po enotni ceni. Tistih 50e razlike ko bo bomo pač zanemarili.

zz

J.McLane ::

Imaš tule online primerjalnik in si naračunaj:
http://primerjalnik.agen-rs.si/index.ph...

Obračunska moč je ponavadi 7 kW, fiksni znesek za tako moč je 12 EUR/mesec tudi če ne porabiš nobene kWh in če imaš TČ ali ne.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

energetik ::

Zvezdica27 je izjavil:

11 centov? ziher?

glede te zmede cene elektrike ... jaz recimo na petrolu tega sploh ne znam izračunati, e-računov pa zdajle v 5 min surfanja ne najdem. Vidim samo porabo.

Jaz sem mislil, da je 13 centov efektivno.

Letos bom porabo meril na TČ in se bo pač izračunalo na grobo po enotni ceni. Tistih 50e razlike ko bo bomo pač zanemarili.

zz
Ziher. Na GENi akciji še malenkost manj, seveda pri porabi 55% v NT.
Fiksen strošek ni smiselno kakorkoli vštevati, ker ga plača vsak, tudi če sedi doma v temi in na mrzlem.

MadMax ::

Jaz imam povpreček VT-NT 10.6 centa, "TČ akcija" žal samo do konca leta (1 leto vezave).
Kaj bo potem pa ne vem, so pa šle spomladi redne cene občutno gor, zato posploševanje na sanjsko nizko ceno ni preveč na mestu.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

l0g1t3ch ::

Preuredil bi kotlovnico iz olja na TČ.
Dva različna monterja sta mi oba naračunala da bi potreboval okoli 12kW moči in da ne potrebujem visokotemperaturne naprave kljub radiatorjem. Do tle vse OK.

Medtem ko prvi monter ni posebaj izpostavil še nobenega konkretnega modela ampak mi pošlje v kratkem par opcij s predračuni, je drugi danes zagovarjal dve znamki (ALPHA INNOTEC in STIEBEL ELTRON) za katere sploh še slišal nisem in ko berem sedaj o tem, mi ni več kaj dosti jasno.
Prednost naj bi bilo da gre za prave toplotne črpalke, medtem ko so predvsem azijske znamke (Mitsubishi, Daikin, LG, Panasonic, ...) izpeljane iz klima naprav in kot take primerne za nizkoenergetske novogradnje kjer rabiš nizke moči. V izvedbah včjih moči pa naj bi bila problematična življenska doba.
Drugi problem, ki naj bi imele klima TČ je vprašljivo servisiranje po 2025, ko ne bo več dovoljen plin R-410A. Nekaj na to temo sem našel tu: https://klima123.si/r410-r32-ali-r22-ra...

Potem sem bral še prispevek tule: https://www.podsvojostreho.net/forum/sh...
Kjer spet Daikin, Mitubishi, ... zmeče v spodnji razred.
Tako, da sedaj me res muči ali je kaj na tem "klima TČ" vs "prave TČ" oz. je to zgollj nek zgodovinski ostanek, namreč kar sem ugotovil po forum postil se je alpha innotec in stiebel eltron več omenjal v preteklosti oz. je to podobna borba kot pri avtih nemci vs vse azijsko ?

O TČ zrak voda je ogromno napisanega, se pa še vedno ponavljajo vedno enaka vprašanja, kljub temu, da je bilo na njih že večkrat odgovorjeno. Da se ne bom še sam ponavljal, bom na prošnje uporabnikov foruma, kot tudi potencialnih kupcev poskušal ocenit nekaj pri nas pogostih toplotnih strojev.
Trg ponuja več kot 100 znamk toplotnih črpalk vseh kakovostnih in cenovnih razredov. Tukaj se bomo omejili na nekaj najbolj poznanih znamk po različnih cenovnih razredih.
Jasno so vse na seznamu EKO sklada, imajo servisno podporo in dobavljivost rezervnih delov. Vse so tudi iz palete najnovejših modelov, vse so z inverterskim pogonom.
Zavedajte se, da je ocenjevanje posamezne znamke, oz. modela neke znamke neprijetno opravilo, saj vsak vidi določeno stvar s svojimi očmi. Včasih je zato precej težko dati občutek nepristranskosti vsakemu posamezniku.

Pričeli bomo v najcenejšem in "najslabšem" razredu.
MONOBLOKI klima TČ segmenta. Te naprave so kljub svoji navidezni cenenosti vse prevečkrat zapostavljene. Morda še nekaj kar niste vedeli... V večini imajo boljši izkoristek kot njihovi dražji bratje v Split izvedbi.
Samsung in LG sta v biti zelo enaka izdelka, čeprav se obe firmi na vse pretege trudita prikazati superiornost pred konkurentom.
Obe napravi sta dobra in ugodna izbira za energetsko manj potratne hiše in jasno nezahtevne uporabnike. Če ste nezahteven investitor in vam je dovolj topla hiša in sanitarna voda, ter vzamete v zakup nekaj slabšo kvaliteto izdelave in nekaj neposrečenih, slabo ali nedelujočih nastavitev, je to lahko čisto solidna ogrevalna naprava katera ponuja tudi upravljanje na daljavo. Sam bi dal višjo oceno LG-ju zaradi boljše dostopnosti rezervnih delov.
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev, namenjena novogradnjam in dobro izoliranim adaptacijam

Daikin je po prodaji prvi pri nas, je nedvomno nekoliko boljši kot LG in Samsung, nikakor pa ne odtehta precej višje cene.
Panasonic postreže z največjim asortimanom monoblokov, za razliko od ostalih ponuja tudi rešitev za starejše in slabše izolirane objekte. Cenovno ni ugoden.
Renomirana firma pomeni tudi neko kvaliteto in garancijo delovanja, nikakor ne svetujem nakup cenenih "no name" Kitajskih monoblokov, saj je to bolj ali manj vstran vržen denar, ter tudi brez garancije in subvencije EKO sklada.

Klima segment toplotnih črpalk je pri nas najpogostejša izbira, primat prodaje pripada Daikinu, drugi je Mitshubishi, ostali si delijo nekaj več kot polovico tržnega deleža v tem segmentu.

Kaj sploh pomeni klima TČ? Pred 15. In več leti je trg ponujal samo srednji in višji razred TČ, ker so bile te naprave zelo drage, smo entuziasti po celem svetu pričeli predelovat klimatske naprave v TČ. Zelo hitro so se odzvali vsi proizvajalci klimatskih naprav in hoteli svoj košček pogače. Ker so zunanjo enoto (klimo) že imeli so k njej namesto notranje enote klime, ali sklopa notranjih enot pritaknili vodni modul. Večina seveda v navezi z EU znanjem, saj sami niso imeli prav nobenih izkušenj s TČ zrak voda.
Danes je pri nas ta segment najmočneje zastopan, nekaj zaradi navidezno ugodne cene, v večini pa zaradi ogromnih marketinških vložkov, ki si jih lahko privoščijo zaradi velikoserijske proizvodnje in precejšnjega RVC-ja.

Tako kot v prodaji, se ima za prvega tudi po kvaliteti DAIKIN. Naprava je v segmentu sigurno v samem vrhu, je lepa, tiha z odličnim izkoristkom, enostavnim upravljanjem in edina z popolnoma odprtim uparjalnikom na dnu. Za minus ji štejem nekoliko visoko ceno, bedasto upravljanje v primeru dveh ogrevalnih krogov in nekoliko površno končno izdelavo.
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev, namenjena novogradnjam in dobro izoliranim adaptacijam. Prihaja tudi nova HT verzija čisto po Evropskem vzoru.

MITSHUBISHI je z lepo novo zunanjo enoto zagotovo pritegnil veliko kupcev, je solidna naprava z največjim uparjalnikom v razredu 8kw, v Ecodan izvebi zunanje enote tudi precej tiha. Upravljanje ni tako prijazno kot pri Daikinu, vendar še vedno zelo solidno, ima pa boljše rešeno krmilje v primeru dveh ogrevalnih krogov. Zaradi pretočne priprave sanitarne vode ni primeren za območja z veliko vodnega kamna. Sama končna izdelava je povprečna z zelo nerodno nameščenimi priključnimi cevmi. Pri Mitshubishiju se vseskozi otepajo z prepogostimi okvarami, tudi najnovejši model ni nobena izjema, v verziji Zubadan je to najpokvarljivejša naprava segmenta.
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev, namenjena novogradnjam - Ecodan in adaptacijam- Zubadan

PANASONIC ima v ponudbi največje število različnih modelov naprav, namenjene tako pasivnim kot tudi energetsko potratnim hišam. V izvedbi z integriranim bojlerjem edini v konkurenci omogoča praktično neviden priklop. Seveda je to potrebno upoštevati v fazi gradnje in vse priključke pripravit na za to določena mesta. To so solidne naprave z precej naprednim krmiljem, drugače v ničemur posebej ne iztopajo. Cenovno so precej visoko. Kvaliteta izdelave ne sledi ceni. Morda bi tistim ki kupujejo Mitshubishi Zubadan predlagal nakup T-Cap Panasonica.
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev. Imajo pester izbor modelov za večino hiš. Izpostavil bi njihov model T-Cap kateri blesti na slabše izoliranih objektih.

HITACHI je za svojo ceno zelo solidna naprava z enim najvišjih energetskih razredov v konkurenci, pohvalil bi krmilje, katero je enostavno in pregledno, hkrati pa ponuja serijsko vse kar je pri večini potrebno doplačati. Zunanja enota bi bila lahko kvalitetnejše izdelana in tišja. V kompletu je pa verjetno največ TČ za vložen denar.
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev, namenjena novogradnjam in adaptacijam, blesti na solidno izoliranih hišah z radiatorskim gretjem.

FUJITSU - ATLANTIC ko je ta TČ L. 2007 ugledala luč sveta je bila to naprava z najboljšim krmiljem v celotni konkurenci. Danes bi jo zaradi koaxialnega izmenjevalca morda predlagal na kakšnem starejšem ogrevalnem sistemu katerega se ne da očistit. Po energetskem izplenu je namreč čisto na dnu.
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev, namenjena novogradnjam in adaptacijam, zaradi koaxialnega izmenjevalnika ni občutljiva na nečistoče v instalaciji.

TOSHIBA Bi rekel grda, vendar precej zanesljiva in tiha naprava z katastrofalno zastarelim krmiljem, ki še temperatur ne zna pravilno prikazovati. Generalno gledano naprava ni slaba, je bila pa že leta pred svojim rojstvom zastarela. Cena je relativno ugodna.
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev, namenjena novogradnjam v svoji HT verziji tudi nekoliko slabše izoliranim objektom.

VIESSMANN Naprava prvotno izvira iz zunanje enote klimatske naprave GREE in AIRWELL se je v vsem blišču pokazala z novo serijo 200 za katero so zunanjo enoto razvili v matični tovarni. Bi rekel, da je Viessmannova serija 200 največ kar lahko ponudi klima segment. V biti se spogleduje že z razredom više. Cena, jasno primerna izdelku.
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev, namenjena novogradnjam ali varčnim adaptacijam.

Srednji razred toplotnih črpalk je v razvitem svetu najbolj zastopan segment. Ker je tukaj več kot 30 večjih proizvajalcev in še vsaj toliko manjših, se bomo posvetili samo tistim, ki so pri nas najpogostejši. Bistvena razlika med klima segmentom in srednjim razredom je precejšen preskok v kvaliteti in robustnosti kar rezultira vsaj 2x življenjsko dobo in manjše stroške skozi celotno življenjsko dobo. Te naprave so bile za razliko od klimatskih naprav namensko konstruirane in izdelane za namene ogrevanja in ne hlajenja.

STIEBEL ELTRON solidna naprava z morda ne najbolj posrečeno obliko, pa tudi tihost delovanja in sam enegijski izplen ni njena vrlina. Cenovno previsoko za tisto kar ponuja
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev, namenjena novogradnjam in adaptacijam

Trojček BOSCH JUNKERS IVT
Dizajnsko zelo lepa naprava z dobrim krmiljem in zelo dobrim energijskim izplenom pri manjših močeh, tehnično je precej napredna. Problem predstavlja polistirensko ohišje in pre - majhen uparjalnik kar lahko s časom povzroči množico neželenih čričkov, pri večjih močeh pa zaradi majhnega uparjalnika relativno slab izplen. Cenovno je relativno ugodna.
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev, namenjena novogradnjam in adaptacijam

CTC je tista ki izgleda kot bi stala na nogicah od banje. Ja, dizajn je res malce čuden, gre pa za kvaliteten Švedski izdelek kateri vam bo dolgo in zvesto služil. Bi rekel čisto povprečje srednjega razreda, kateremu je primerna tudi cena.
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev, namenjena novogradnjam in adaptacijam, tudi zahtevnejšim energetsko potratnejšim objektom.

VIESSMANN 350 Vrhunski toplotni stroj z temu primerno ceno.
Namembnost: naprava prosto postavitev, ali postavitev v notranjosti objekta, namenjena potratnejšim objektom

NIBE F2120 Največ toplotne črpalke za vložen denar v srednjem razredu. Blesti na srednje ali slabše izoliranih objektih
Namembnost: naprava za ne prosto postavitev, namenjena novogradnjam in adaptacijam, tudi zahtevnejšim energetsko potratnejšim objektom.

HOTJET kot Češka Škoda, tudi TČ ni slaba, je pa cenovno samo malce pod bolj zvenečimi znamkami
Namembnost: naprava za ne prosto, prosto ali notranjo postavitev, namenjena novogradnjam in adaptacijam, tudi zahtevnejšim energetsko potratnejšim objektom.

KRONOTHERM ADAPT bomo videli izgleda obetavno

Višji razred je rezerviran za zahtevne kupce katerim je potrebno ponuditi najboljšo kvaliteto in najlepši dizajn. No, poudarek je na dizajnu...
Ali vam je lepši... HELIOTHERM, VITOCAL A300, DIMPLEX systemM, ali OCHSNER

Zvezdica27 ::

lp,

odpiraš vojno. TČ je isto kot avto, naprava z zelo jasno tehnologijo. 100 ljudi ti bo dalo 120 mnenj. Govoriti, da je nekaj srednji rang in da so azijci ne vem kaj je pač neumnost. Vzami si čas in pojdi čez tole temo in bo marsikaj bolj jasno. Zame osebno recimo je Nibe čisti višji rang in nepotrebno predraga TČ, ampak to sem jaz.

Moj monter, sošolec iz OŠ je rekel: v normalnem svetu bi vsi v SLO montirali Gorenje. To ti vse pove. Po drugi strani - imamo vsi compe iz tajvana, ali pa kolesa - pa kaj? Marketing, hype. Tehnologija pa je v resnici simple in ja, na nek način gre za osnove termodinamike kot pri klimi, hladilniku. Pa kaj?

Beri temo od začetka, lepa osnova pa ti je seznam TČ pri Ekoskladu.

zz

l0g1t3ch ::

Saj to mi je jasno, da tehologija zadaj za TČ ni raketna znanost in da je isti pricip kot hladilniki, klime, ...

In kar sem zaenkrat ugovotil je bistvena razlika med "pravimi" in "klima" TČ, da imajo prve vodno povezavo druge pa plinsko.
To temo tu sem precej spremljal in nasploh se mi zdi da tudi po ostalih temah na S-T precej priporoča Mitsubishi, Daikin, LG, Fujitsu, ... Ko pa sem začel gledati še tam pod svojo streho pa je precej drugačna slika in je polno nekih firm za katere sploh nisem slišal in so po neki logiki klasificirane kot "top" znamke, ker naj bi bile "prave" TČ za razliko od azisjkih klima TČ :D

J.McLane ::

Na koncu je verjetno najbolj pomemben sam monter, ker vseeno ti zadevo mora zvezat na obstoječ ogrevalni sistem in tudi kako je zunaj postavljena enota (priprava odtoka, podstavka...).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

l0g1t3ch ::

Hvaležen bi bil še za kake primere koliko ste sami dali za TČ in izdelavo "kurilnice", da imam okvirne cenovne okvirje.
Sej vem da je potem odvisno ali dam zalogovnik ali ne, pa kako velik bojler, itd ...
Ampak v toliko, da imam neke zneske za orientacijo.

Glede na to, da je ogrevanje dolgoročna naložba in da na dolgi rok bo cena energentov precej gotovo šla navzgor, me zanima če je kdo resno razmišljal ali celo šel v opcijo zemlja/voda z geosondo ?
https://www.vrtine-palir.si/wp-content/...
~10k€ za rešitev na ključ po odbiti subvenciji zgleda ugodno. Seveda moram preverit detajle...

energetik ::

Lej, pri kao "pravih" TČ je razlika, da imajo praviloma precej večje uparjalnike ko "azijske", kar najbolj pride prav ob slabih razmerah. Imajo vgrajene boljše komponente in imajo morda boljše regulatorje. Predvsem pa so precej tišje.
Ampak na koncu itak velja da gledaš ceno na dobljeno, in tudi če vzameš v račun slabši SCOP, prideš s kakšnim LGjem na manjši TCO. V bajti pa bo enako toplo, če le izbereš ustrezno napravo.

Sicer se pa ne strinjam, da je ogrevalni vir dolgoročna naložba. Ok, morda do 10 let, potem za nobeno TČ ne moreš vedeti, ali bo še brezhibno delovala ali ne. Dolgoročna naložba je izolacija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Zvezdica27 ::

lp,

mene je lani prenova iz olja na tč prišla ... madona, saj morma pogledt račun... 7.700e. To pomeni vse novo, vključno demontaža.

Od ekosklada sem potem dobil 2.500. Neto torej 5.000e. Zaokrožujem.

Če bi danes, bi prihranil še pri wifi modulih -(brezveze v resnici), mehčalcu vode (brezveze) in eno lastno komplikacijo manj glede kamina in bi bilo cca 500e ceneje. To je to. Brez demontaže pa še 500e ceneje, jaz sem imel precej cevi, ne lih idealno, malce dražje, torej bi se dalo za 6.700 (4.000 e ekoskladom) kot minimum če imaš prazno kurilnico. LG therma V monoblok.

Ker sem staro še prodal, za jurja vse skup sem kar vesel. In je 5 let mir, po tem mi je vseeno. če pa dela 10 let, se pa samo smejem,

happy.

zz

Invictus ::

morosito je izjavil:


Ne vem kaj se grejo v Slo: ful zanemarjajo s tem ekoskladom da boli glava.

V Sloveniji je ekosklad razlog za navite cene...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

DePalmo ::

Utk je izjavil:

Aja, ti imaš elektriko po 7 centov?

Do sedaj sem skos mislil da ja. Sem pa sedaj bolj podrobno pogledal svoj račun in sem opazil da sem gledal samo podstavko za e/kWh, nisem pa upošteval še dajatev "omrežnine". Če to skupaj seštejem in dodam DDV, je malo drugačen izračun: 0,1368352 e / kWh. To pa nanese na 680 e / leto za 5000 kW, brez obveznih dajatev.

pol3ni ::

l0g1t3ch je izjavil:

Hvaležen bi bil še za kake primere koliko ste sami dali za TČ in izdelavo "kurilnice", da imam okvirne cenovne okvirje.
Sej vem da je potem odvisno ali dam zalogovnik ali ne, pa kako velik bojler, itd ...
Ampak v toliko, da imam neke zneske za orientacijo.

Glede na to, da je ogrevanje dolgoročna naložba in da na dolgi rok bo cena energentov precej gotovo šla navzgor, me zanima če je kdo resno razmišljal ali celo šel v opcijo zemlja/voda z geosondo ?
https://www.vrtine-palir.si/wp-content/...
~10k€ za rešitev na ključ po odbiti subvenciji zgleda ugodno. Seveda moram preverit detajle...


Pri nas na vasi so v roku pol leta tri novogradnje in vse tri imajo vrtine.Sicer koliko stane je cena že v ponudbi.Govoril pa sem z delavcem ki je vrtal vrtino in pravi da imajo trenutno dela več kot dovolj.
Se pa sam tudi pripravljam v roku 1-2 let za zamenjavo.Je pa ta izvedba tudi meni vedno bolj zanimiva.

-valvoline- ::

Zemlja voda se splaca tam kjer majo daljsa obdobja mrzlih temperatur pod -5c. V hrbih, tam k ni dovolj sonca, koroska, gorenjska itn. Prednost teh sistemov je da vzdrzujejo visok cop preko 3 tudi pri ekstremno nizkih -30c. Od -5/0c naprej ni nobenega prihranka napram klasicnih zrak voda.

Zgodovina sprememb…

pol3ni ::

Ja sem na nadmorski 750 m.In zime so,res da sedaj bolj poredko kar hladne.Bom videl kaj bo čez 1-2
leti.

l0g1t3ch ::

Ostaja mi še nekaj odprtih vprašanj.
1. Ali res drži da po 2025 ne bo več možn dobiti in posledično servisirati naprav z R410 plinom ? Sodeč po temle https://klima123.si/r410-r32-ali-r22-ra... to drži. Torej naj bi imela toplotna R32 ali pa propan kot v Alpha-Innotec https://www.varcevanje-energije.si/topl...

2. Zakaj bi bila vodna povezava med hišo in TČ problematična ? Kot razumem je to itak ločen krog, kjer imaš potem izmenjevalec v zalogovniku in bojlerju. Torej lahko notri natočiš antifriz/glikol ? Ali so kake tehnične omejitve

3. Zakaj bi bil split sistem problematičen, ali je res potrebno vsakoletno dofilavanje plina ?

4. Kako pogosto se v praksi kontrolira in servisira TČ in koliko €€€ je to ?

Če povzamem vso štorijo do sedaj, so očitno TČ najvišja oblika znanosti in niti dva prodajalca/monterja nista imela istega mnenja.

floyd1 ::

2. Voda je menda boljša zaradi manj korozije in manjše viskoznosti - boljše kroženje

3. Naša je oddelala 6. leto. Brez dodajanja plina.

4. Odvisno od naprave, montaže in verjetno tudi malo od sreče

Jp, jedrski fiziki so proti "črpalkarjem" navadni amaterji ;).

Utk ::

1. Načeloma da, ampak serviserji si bojo naredili zalogo...

J.McLane ::

Jaz jo imam 7 let pa se glede plina še ni nič preverjalo. Si me pa spomnil, da bi bilo dobro malo poklicat serviserja, čisto tako preventivno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

ToniT ::

Tudi jaz jo imam 7 let. Glede plina ni bilo težav. Pokličem pa serviserja vsako leto ali pa vsaj vsako drugo leto. Znesek je okrog 70 EUR. Mi pa očisti izmenjevalec (imam črpalko voda-voda).
««
23 / 24
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7130159 (801) zamotsloteh
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8013856 (739) Zvezdica27
»

Nova mala lesena hiša - katera peč na pelete? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
691939 (390) Vanich
»

Ogrevanje v neizolirani hiši (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14019011 (10993) kixs
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
38294102 (60926) Zvezdica27

Več podobnih tem