» »

Formula 1 2016

Formula 1 2016

««
7 / 40
»»

PrimozR ::

Mhm.

BT52 ::

Deda se je razpizdo. Ha ha Vse kar je povedal je vse res. Vse smo, sicer že predebatirali.
Recimo, če bi imeli pravo diktatorsko vodstvo bi naredili kriterije oz. smernice po katerih bi temeljila F1 prihodnosti:

-urediti umazan ZRAK
-pošteno RAZDELITEV $
-DOSTOPNOST do vsebin za navijače vseh starosti (stari Tv sistem je za v smeti)
-poudarek na višjem nivoju dirkanja
-konkurenčnost grida (finančno, športno)
-jasna vodstvena struktura

Pač tega bi se držali. Pa ne glede na vse pritiske navijačev, dirkačev in moštev. Verjamem, da nikoli ne bomo zadostili vsem, ampak še vedno nismo našli "sweetspot-a". Seveda pa bi mogli pri FIA v tole raziskavo vreči par desetin milijonov. Kar pa instant zaslužkarjem in svinjam pri koritu ne diši. Pač ne vidijo par metrov naprej.

Zdajšnje odločitve 2016, ki so bolj kot ne "saj ni res, pa je":

-obdržali bodo novi kvalifikacijski format tudi v Bahrajnu
-recimo še spodili so dolgoletno škropljenje z šampanjcem (zdaj v AUS imeli so neko Chandonovo penino)
-dirka v Monzi je resno ogrožena
-prepoved metanja vizirjev iz dirkalnikov (bojda imajo moštva čas do ŠPA za predloge)

Ha ha še dalje...

2017 pa se še vedno ne ve, kam pes taco moli...
Potem pa bi vodilni nekaj razpravljali o nizkih stroških razvoja, pa konkurenčnosti grida.
Pravila bi mogla biti že predlani strogo definirana in dorečena. Ne pa tole jajcanje, ki bo zaradi pomanjkanja časa spet nareto nekaj na pol...

Saj ni problem pri spremembi pravil, ker namreč inženirji bodo vedno našli načine, kako spet dvignit hitrost. In pač FIA dolžnost je da zagotovi primerno varnost na vseh dirkališčih. Pa če še z spremembami malce premešaš grid oz. daš mogoče malo manj uspešnim moštvom možnost za preskok naprej zakaj pa ne.

Najbolj je sporna tale manjko jasne vizije in kmečke logike. Trenutni paket je taka skup zmetana juha z vseh vetrov. Juho katero nihče ne mara, kot samo zmagovalec. Vsi ostali so luzerji, ki niti ne morejo v doglednem času dohitet uspešne. Ali pa pa bolj kot ne po sreči (v kontekstu) npr. ažurno poglejte BRAWN GP, in recimo tist interjvu z Brawnom in Fryem objavljem par dni nazaj na yt...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Morda bi bilo smiselno ukiniti tovarniška moštva (čeprav s tem zakolješ Ferrari) oz. vsaj doseči, da imajo vsa moštva z motorji ene tovarne motorje enake.

V Bahrajnu ostaja ta sistem, ker so dali nov 'predlog' (ki je bil prav tako zanič), ki ga Red Bull in McLaren nista sprejela. Edino prav.

Tear-offi so baje prepovedani že dolgo, a se tega pravila ni upoštevalo. Zdaj se bo, načeloma zaradi vseh hladilnih vodov, v katere se lahko zabaše. Mimogrede, zaradi ekoloških razlogov so v Veliki Britaniji na tekmah spusta prepovedali tear-offe, kolesarji lahko uporabljajo le roll-offe. http://wideopenmag.co.uk/2015/11/tear-o...

Super Sonic ::

Najbolj je sporna tale manjko jasne vizije in kmečke logike.

To počne veliko podjetij tokom svojega razvoja. Dviguje si plane svojih produktov v skrajno realnost; na žalost so vsi plani doseženi. In potem pride do točke, ko ne vedo več kaj bi počeli s svojim produktom, ker jim gre pre_dobro. Potem pride pa ta cona, ki nima več stika z realnostjo.

Že videno 1000x v različnih obdobjih našega razvoja. Žal kratko potegnejo potem tisti nižje rangirani v celotni zgodbi, mnoga podjetja kasneje tudi gladko propadejo.

V tem primeru je pa težko rečt kdo zares vleče kratko. Vsekakor je gledalcev vedno manj, rešitve pa vedno bolj bizarne; brez stika z realnostjo. Tukaj recimo mi pride naprej ena taka oslovska kot je naše zdravstvo: proizvodnja ima miljarde dobička, posredniki in dobavitelji miljonske dobičke, naš UKC (z vsem ostalim zdravstvom vred) pa tako bulo, da težko sploh opišeš stanje. Tu je pa podobno, impresivno pa je, da tule veljajo popolnoma prosta pravila tržnega gospodarstva; dirkališča delajo izgube, TV pravice so (pre)drage, vstopnice božjastno drage (recimo Monza 2 leti nazaj je bila gladkih 450EUR brez da si rekel keks), moštva so v minusih, dirkači plačujejo sedeže... na drugi strani se pa kopajo v miljardah.

In to ne more biti; ta sistem je v svoji osnovi bolan.

In vsak, ki ima kaj v glavi ali pa recimo nima ravno denarja na izmet, se mu bo odpovedal. Denar se prilično steka v eno smer te zgodbe, vsaka napaka v tehničnem smislu pa te lahko stane na stotine miljonov (Renault, Honda; trenutno). Vsak, ki je vsaj malo pri zavesti, se bo F1 torej izmikal do onemoglosti.

Ampak tukaj se vsa zgodba še ne konča. Enako stanje je tudi na dirkaški lestivici:
Rio Haryanto
Esteban Gutierrez
Marcus Ericsson
Felipe Nasr

Kaj je problem teh dirkačev? Da si plačujejo sedeže. To je s stališča športa nezaslišano. Si predstavljate, da bi nekdo od nas plačal mesto za prvo postavo nogometnega moštva Maribor? Ali pa recimo še bolje, Barcelone?

Enako potem kasneje moštva, ki uporabljajo svoje pravne nastavke moštva zato, da perejo denar? Ali pa recimo šlamastika lani pri Sauberju? To pač kriči po bolezni in duševno neuravnovešenih sodelujočih v športu.

IN je ker je 3/4 stvari tule čisto umetnih oziroma fiktivnih, je bolj na nas, gledalcih, ali smo dovolj neumni, da bi to še gledal. Smo dovolj neumni, da se bomo prepričal, da je OK, da bo ta vikend Rosberg (karikiram) naredil v kvalifikacijah napako in bomo potem v nedeljo zaradi tega bolj sedel pred TV sprejemnikom? Ne vem, meni gre čedalje težje - to.

Morda bi bilo smiselno ukiniti tovarniška moštva

V bistvu če bi bil šport zanimiv, recimo poglejmo LeMan oz vzdržljivostno tekmovanje, tovarne same pridejo, ker vidijo v tem potencial za lastni razvoj. In nekaj zelo podobnega je bila včasih F1.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

ripmork ::

Veliko je že bilo predebatiranega, a prav sam to recimo (ukinitev tovarniških moštev) zagovarjam že nekaj časa.
Gary Hartstein (f1 doctor blog) je kar dobro spisal kritiko čez današnjo f1 (nekaj postov gor je povezava).

Sam sem postopoma povsem prenehal gledat dirke v obdobju zadnjih 3 let - enostavno, imam večje prioritete v nedeljo, kot spremljat, ali morda tokrat za spremembo ne bo popolnoma predvidljiva dirka. Z zanimanjem pa recimo gledam aero in tehnične analize razvoja, novosti posameznih ekip.

Je pa zadnjič že Horner odkrito spregovoril in dobro povedal; ekipe ne bi smele diktirati, v katero smer gre ta šport. Prav tako ne dirkači.
Najboljše (gledalcem najbolj zanimive, nepredvidljive) dirke se dogajajo v situacijah, ko sta aerodinamični/mehanični oprijem oslabljena (dirke v dežju -idealen primer). Dirkači MRZIJO takšne pogoje, a točno TO je treba, če želimo gledat dobre borbe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

PrimozR ::

Super Sonic je izjavil:

Morda bi bilo smiselno ukiniti tovarniška moštva

V bistvu če bi bil šport zanimiv, recimo poglejmo LeMan oz vzdržljivostno tekmovanje, tovarne same pridejo, ker vidijo v tem potencial za lastni razvoj. In nekaj zelo podobnega je bila včasih F1.

Pred povratkom Porscheja, tam okrog ponovnega prihoda Toyote in po odhodu Peugeota, nekoliko pa tudi kasneje, se je na Mulsanne's Corner grupi veliko govorilo, da tovarniške ekipe pravzaprav niso OK za takšna tekmovanja. Privatniki so v športu zato, da preživijo in nekaj zaslužijo. Backupa nimajo, zato morajo uspeti tam. Tovarni je to 'igranje', če ne gre, dobiš Peugeot (ki bi nekaj dni po ukinitvi programa dal na stezo avto za prihodnje leto), Hondo in Toyoto iz F1, itd.

Tovarne lahko odidejo kadarkoli hočejo, privatniki se načeloma držijo za nohte do zadnjega.

Super Sonic ::

tovarniške ekipe pravzaprav niso OK za takšna tekmovanja

Povej to Ferrariju ali pa recimo MBju v trenutni fazi.

To je trivialni pogled na stvar: imeli smo ogromno garažnih/privatnih moštev, ki so prišla in šla, enako je bilo tudi ogromno poskusov tovarniških moštev. Kaj je boljše ali slabše izvira iz osebnega pogleda na stvar.

Najboljše (gledalcem najbolj zanimive, nepredvidljive) dirke se dogajajo v situacijah, ko sta aerodinamični/mehanični oprijem oslabljena (dirke v dežju -idealen primer). Dirkači MRZIJO takšne pogoje, a točno TO je treba, če želimo gledat dobre borbe.


Treba je zgodbo zapakirat v eno celoto. Kaj je fora, da se na tvju ne prikazuje odličnih GP2 dirk pred dirkami, ne vem. Tam je ogromno tega, kar vsi iščejo. F1 potem lepo pride naprej kot ideja, kjer vozijo najboljši najboljše dirkalnike. Ampak če vse zadušiš s pravili in izumljaš toplo vodo že pri kvalifikacijah, GP2 dirk pa sploh ne pokažeš; potem je jasno, da si duševno moten in tu kakšne posebne pomoči ni več. Treba je počakat, da se F1 nekam zvali in potem počakat, da pridejo tisti, ki jih ta šport zanima.

Gary Hartstein piše odlično, problem pa je, ker je blazno obremenjen z ljudmi na FIA. Tako večino časa piše direktno proti določenim osebkom na FIA. Sej s tem ni nič narobe, ampak se že v naprej ve, da ga mal postran nese. Sicer se pa strinjam, je izluščil, enkrat za spremembo, bistvo in pustil osebne napade ob strani.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

PrimozR ::

Ferrari je anomalija, ki včasih recimo da ni bil tovarna, a je to prerasel. Nekaj podobnega je v bistvu tudi McLaren, ki ima zdaj že močan side business (v bistvu tudi Williams). Po drugi strani Ferrari stalno grozi s svojim odhodom.

Za MErcedes pa ne dvomim pretirano, da bodo odšli takoj, ko se jim bo huje zalomilo. Ima Renault bistveno več F1 zgodovine, kot Mercedes.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

MaterVola ::

PrimozR ::

AvtoR ::

Ta staremu se je čist utrgal.
Očitno mu bo uspelo dokončno uničiti formulo. Še malo pa ne bo več evropskih tekem, pa se ve, da ima F1 svoj domicil v Evropi.
When money talks, shit walks!

šernk ::

Očitno mu bo uspelo dokončno uničiti formulo. Še malo pa ne bo več evropskih tekem, pa se ve, da ima F1 svoj domicil v Evropi.


mogoče je pa ugotovil da na nedeljo ob 14. uri nihče več ne čaka na F1 pred TVjem, kot je bilo to recimo 15 let nazaj, ko polovico ljudi nisi dobil nikjer zaradi F1. če pomislim da osebno tam nekje še 2008 nisem niti ene dirke izpustil sem jih lani izpustil več kot 70%.

F1 gledam res samo še, če nimam kaj počet.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

PrimozR ::

Ma jaz že kar nekaj let F1 gledam samo, če se spomnim, ob predpogoju, da sem takrat doma. Torej zelo poredko. Večino dirk, ki sem jih gledal v zadnjih letih, sem pa itak prespal :)

noraguta ::

Tovarniška moštva niso problem. Problem so prezategnjena pravila kjer praktično in placa za inovacije. Makar naj dajo 1.6 motorje. Pa omejijo površino krilc, ker tole z aerodinamiko je slepa ulca.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

BT52 ::

Super Sonic je izjavil:

Treba je zgodbo zapakirat v eno celoto. Kaj je fora, da se na tvju ne prikazuje odličnih GP2 dirk pred dirkami, ne vem. Tam je ogromno tega, kar vsi iščejo. F1 potem lepo pride naprej kot ideja, kjer vozijo najboljši najboljše dirkalnike. Ampak če vse zadušiš s pravili in izumljaš toplo vodo že pri kvalifikacijah, GP2 dirk pa sploh ne pokažeš; potem je jasno, da si duševno moten in tu kakšne posebne pomoči ni več. Treba je počakat, da se F1 nekam zvali in potem počakat, da pridejo tisti, ki jih ta šport zanima.


Jap celoten paket je uporabniku nepoznan. Izgubljen koncept. Stika z realnostjo ni.

Tvoja ideja bi bila zelo podobna MotoGP formatu. Mi je kar všeč.

Če se pač ne držimo nekega vodila kaj F1 sploh naj bi bila (v povezavami z točkami v mojem prejšnjem komentarju):

-vrhunska tehnologija
-vrhunski dirkači
-dober aero
-pa še boljši meh oprijem
-inovacije na področju pogonskih sklopov, katera tehnologija bi se po vzoru WEC formata pokorigirala glede na hibridni razred, vrsto goriva, arhitekture motorja, ter aero deficit. Temu primerno bi se dodale zraven "performance" uteži.


Smiselno bi bilo potem uvest pravila za tovarnarje in poltovarnarje (privatni konstruktorji). Recimo podobno kot v MotoGp, kjer je Ducati namerno šel v poltovarniški razred, da je lahko več razvijal (več pogonskih sklopov in zmesi gum, elektronike ipd.), ampak je zaradi uspehov (definirano v pravilih) izgubil tale privilegij in bil prisiljen prestopit v tovarnarje.

Dejansko tudi na področju AERO-ja, katerega bi se ga dalo zmanjšat za ceno "hitrosti" krogov. Čeprav bi se verjetno fani, ki zagovarjajo moško F1 verjetno pritoževali. Čeprav bi lahko tole (poudarek na morebiti) rešili z zelo majhnimi prednjimi krilcami v povezavi z groundeffect dnom. Tole je še vedno diskutabilno in dvorezen meč. Dno je še v nekaterih primerih še bolj občutljivo na "nenadno izgubo" tokovnic (iz bilokaterih smeri), ter višine, kar vodi v nenadne izgube neg vzgona oz. premikanje centra aero oprijema (balans dirkalnika). Pa vendarle menim, da bi se še z bolj z široko nevtralno cono pred , pod monokokom in z dirkalnikom dali še vedno narediti kvazi "ne-turbolentne pogoje".

Če bi tole zmešal z široko paleto enakovrednih motornih oz. pogonskih rešitvah. Ni vrag, da nebi dobili ven že samo po sebi dobolj različne karakteristike vozil, ki se od steze do steze dovolj spremijale, da bi bil rezulatat rahla neznanka.

Ampak spet je zlata nit, da bi FIA mogla poskrbet za dolgoletne študije, da bi dejasko naredili pravi miks pravil na pogonskem in aero/meh oprijemu.

Da se ne obešam na obutno stanje, kaj se tiče medijskega dostopa za "plejbejce".

Ali pa se bo "elitna" F1 kot sam praviš sesula sama vase. In bo odvisno od nas "gorečnežev", če jo bomo pobrali nazaj. EVOLUCIJA ali naravna selekcija bi jaz temu rekel.

V prihodnosti vidim problem v obliki formule E, ampak to je že politična zgodba. Mogoče združitev, čeprav je v roku 15ih let verjetno še nebo ogrozila, čeprav nebi dal roke v ogenj (Slovenci smo na področju baterij pred kratkim odkrili, kar revolucionarni mehanizem kako izboljšat energijsko gostoto Li-po kemije)...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Recimo, če prebiram tale članek o 2016 poganskih sklopih imam še vedno upanje, da bi nam lahko uspelo z nekaj truda ohranit nekaj dobrega...

http://en.f1i.com/magazine/48152-techni...

Škoda, da tudi na makroskopski skali ni večje različnosti. To je ta moja ultimativna želja za katero menim, da bi uspela.

PrimozR ::

GP2 je še vedno takle: ? :)

BT52 je izjavil:

Recimo, če prebiram tale članek o 2016 poganskih sklopih imam še vedno upanje, da bi nam lahko uspelo z nekaj truda ohranit nekaj dobrega...

http://en.f1i.com/magazine/48152-techni...

Škoda, da tudi na makroskopski skali ni večje različnosti. To je ta moja ultimativna želja za katero menim, da bi uspela.

Velike razlike v motorjih oz. pogonskih sklopih imaš itak samo na začetku regulacij, potem pa pride do konsolidacije. Le Mans je imel vztrajnik, supercap in baterije, V8 bencin atmosferca, V4 2.0 turbobencinarja in 4.0 V6 dizla, KERS na obeh oseh ter KERS na sprednji osi in turbini, pa se je precej poenotilo. Vsi trije so na bateriji (ker je očitno edin zanesljiv način za 8 MJ), Toyota je prav tako na turbobencinarju letos (V6, ki je smiseln z vidika dinamike), z 2018 pravili pa nameravajo še zmanjšati zaloge goriva in uvesti 10 MJ hibridni razred ter še tretji regenrativni sklop. Kazalci so jasni, motorji s turbino s KERS-om na njej, KERS-a na obeh oseh in baterije za hrambo energije. Druge variante ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Super Sonic ::

Tvoja ideja bi bila zelo podobna MotoGP formatu. Mi je kar všeč.

MotoGp je v veliki meri uspešen ravno zaradi preprostega formata, ki je poceni. To, da je MOtoGP serija lahko dolgočasna sploh ni problem, če so gledalci prej v Moto2 videli triler. Enostavno te potegne, pa če zanimajo motorji ali ne. Vsi globalno uspešni športi imajo sila preprosta pravila (nogomet, košarka, ipd) in tudi za F1, ki je globalna, so preprosta pravila ključna.

GP2 je vedno zanimiv, ker gre za obilico mladih voznikov, ki se morajo dokazati (enako kot v nižji seriji motorjev). Dirka se na nož, včasih tudi s katastrofalnimi posledicami; prvak te serije MORA priti drugo leto v F1, ipd. Vse to so bombončki za vsakega gledalca, ki ga šport vsaj potiho zanima ali se ga pa aktivira ko je zunaj deževen in lenoben dan ter obsedi pred TVjem. FIA bi kamot bila pri 4,4 miljarde dobička (vir: http://www.forbes.com/sites/csylt/2015/... bistveno bolj aktivna pri korenu gledalca; otrocih. Po šolah bi lahko aktivno spuščal avtomobilčke po klancu že v prvem razredu; povsod po svetu, saj je to ena od ključnih igrač vsakega otroka.

Ampak ni interesa. Vemo že zakaj.

Če se pač ne držimo nekega vodila kaj F1 sploh naj bi bila (v povezavami z točkami v mojem prejšnjem komentarju):

-vrhunska tehnologija
-vrhunski dirkači
-dober aero
-pa še boljši meh oprijem
-inovacije na področju pogonskih sklopov, katera tehnologija bi se po vzoru WEC formata pokorigirala glede na hibridni razred, vrsto goriva, arhitekture motorja, ter aero deficit. Temu primerno bi se dodale zraven "performance" uteži.


Če se ne motim (naj me nekdo popravi ker strelam iz glave) je lani Webber na Kitajskem dosegel z LMP1 0,5s počasnejši krog v kvalifikacijah od Lewisa... To je pač nezaslišano. F1 mora biti 5s pred vsemi. Kako to dosežeš je vseeno, najboljše bi bilo pa to doseči na način, da bi dirkači težko lovili ovinke in imeli fizične težave v kolikor ne bi bili v top kondiciji. Dans vemo, da Hamilton igra fuzbal po dirki - pa je daleč od najbolje pripravljenga v karavani.

Se pravi, dirkači se morajo dirkalnikov bati in jih spoštovati, najboljši del vsega bi bil pa v tem, da je s to varnostjo dans vseeno mogoče to dosežt. Tko, da na višji ravni razmišljanja kaj naj bi F1 dirkalnik bil, je vseeno kakšen je; dokler je 5s hitrejši od vsega kar dirka na planetu. In FIA, ki vodi licence za WEC,WRC in F1/GP2, ipd, bi z lahkoto te stvari pošlihatala med seboj in jih primerno rangirala. Američani tu sploh niso važni, vse ostale pa zjebe denar (da bi odpiral svoje konkurenčne serije).

Ampak spet ni interesa. Treba je odkrivat toplo vodo pri kvalifikacijah, žetonih in ne vem še kje ne.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

http://www.topgear.com/car-news/formula...

Nista tako blizu. Ampak boli, da avto, ki dirka 6 ur na treh kompletih koles lahko dirka takole, F1 pa ne:

ripmork ::

Povej to Ferrariju ali pa recimo MBju v trenutni fazi.

Se strinjam z @PrimozR, Ferrari (in Mclaren) tudi sam ne dojemam več kot tovarniški moštvi, ter bi tu naredil izjemi; za razliko od ostalih proizvajalcev formule ena ne vidita zgolj kot enega od marketinških kanalov, ampak kot ključen sestaven del svojega DNA.

absolutno bi morali biti vse bistveno preprosteje.
Ampak f1 je bila pač dolgo samoumevna molzna krava, velike dobičke pa je namesto naraščujočega zanimanja gledalcev notri prinašala trda roka Bernie-a nad organizatorji dirk. Upad gledalcev, potem pa panika in naenkrat najbolj bizarne ideje za umetno, nasilno delanje šova na krožniku.

da bi se spremembe obnesle, bi bilo potrebno nekaj časa (predvsem pa možnost hitrejših sprememb športnega pravilnika), a pomoje bi tole bili koraki v pravo smer:

- uveljavitev omejitve proračuna na številko, ki bi bila dosegljiva 3/4 ekip (komercialni proizvajalci polni denarja, ki se gredo dobesedno Pay-to-Win - GTFO!)
- dobro premišljena poenostavitev pravil (pa naj si s simulacijami pomagajo, če že noben ne zna šaha igrat in nekaj potez vnaprej predvidet)
- po zgledu standardne elektronike standardizacija celotne ERS enote (cost reduction)
- bolj odprt tehničen pravilnik (tu bi videli, katera ekipa je sposobna z omejenim budgetom res skreirat nekaj inovativnega in pretkanega)
- manjši aero/mehančni oprijem (bistveno trše gume, manjše prednje krilce) - v teh situacijah dirkaške kvalitete res pridejo do izraza
- višji obrati motorja (nekaj več motorjev na sezono, a večja moč in tudi boljši zvok - dokler smo pač še na notranjem izgorevanju)
- privabitev pristnih dirkaških ekip iz nižjih serij v f1 (budget-cap bi tu zelo pomagal)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

GP2 je še vedno takle: ? :)

BT52 je izjavil:

Recimo, če prebiram tale članek o 2016 poganskih sklopih imam še vedno upanje, da bi nam lahko uspelo z nekaj truda ohranit nekaj dobrega...

http://en.f1i.com/magazine/48152-techni...

Škoda, da tudi na makroskopski skali ni večje različnosti. To je ta moja ultimativna želja za katero menim, da bi uspela.

Velike razlike v motorjih oz. pogonskih sklopih imaš itak samo na začetku regulacij, potem pa pride do konsolidacije. Le Mans je imel vztrajnik, supercap in baterije, V8 bencin atmosferca, V4 2.0 turbobencinarja in 4.0 V6 dizla, KERS na obeh oseh ter KERS na sprednji osi in turbini, pa se je precej poenotilo. Vsi trije so na bateriji (ker je očitno edin zanesljiv način za 8 MJ), Toyota je prav tako na turbobencinarju letos (V6, ki je smiseln z vidika dinamike), z 2018 pravili pa nameravajo še zmanjšati zaloge goriva in uvesti 10 MJ hibridni razred ter še tretji regenrativni sklop. Kazalci so jasni, motorji s turbino s KERS-om na njej, KERS-a na obeh oseh in baterije za hrambo energije. Druge variante ni.


To je res kaj praviš. Strmenje proti optimalni rešitvi, ki velja ob predpostavki, da so območja za razvoj "revna" (vrhunec razvojne poti) ali pa jo obdaja močna restrikcija pravilnika.

Ampak če ima WEC za LMP1 v pravilih napisane za ICE konfiguracijo samo tri vrstice (dobesedno) še vedno garantiram diferencialnost samo po sebi.

Če še recimo za prihodnost odpremo razrede (večja elektrifikacija) in dopustimo še dostop kakim gorivnim celicam pa sploh. Mislim, da bi Audi rade volje mogoče pokazal svoj sintetični dizel, Bmw pa svoje gorivne celice. Vsekakor menim, da so pred nami časi v roku 10 let, ko se lahko nadejam največje raznolikosti tehnologij v zgodovini dirkanja.

Seveda pa morajo biti "performance" uteži zaradi tehnologij dobro balansirane.

Mogoče sem malce nor pa se motim, ampak glede na trende bo balonček kaj kmalu počil. :D

PrimozR ::

ripmork je izjavil:

Povej to Ferrariju ali pa recimo MBju v trenutni fazi.

Se strinjam z @PrimozR, Ferrari (in Mclaren) tudi sam ne dojemam več kot tovarniški moštvi, ter bi tu naredil izjemi; za razliko od ostalih proizvajalcev formule ena ne vidita zgolj kot enega od marketinških kanalov, ampak kot ključen sestaven del svojega DNA.

To je res, ampak jaz pravim ravno obratno, da sta oba pravzaprav tovarniški moštvi (načeloma tudi Williams), ker nobenemu dirkanje v F1 ni več ključna dejavnost, podjetje preživi tudi brez tega. Je pa definitivno res, da je za njiju F1 drugačen, kot za Mercedes, Toyoto, Hondo. Se mi zdi da za Ferrari še bistveno bolj, kot za McLaren, a vseeno je McLaren 2. po stažu v številu odpeljanih prvenstev.

EDIT: sicer pa pay to win v F1 ne obstaja (več). Lep primer tega sta Honda ter predvsem Toyota. Honda je sicer šla po tipični poti, kjer počasi razvijaš neko obstoječo moštvo, Toyota je pa vse postavila z nule (v Nemčiji).

Standarden ERS ne gre skupaj z bolj mprostimi tehničnimi pravili, vsaj ERS-K in ERS-H. Ampak to sta navadna AC motorja ('navadna', z visoko gostoto moči in verjetno tudi učinkovitosti), lahko bi pa standardiziral kontrolno enoto ter baterije. A tudi te bi rekel, da so v karavani v max štirih izvedbah, za vsakega proizvajalca PU-jev po ena.

Obrati niso problem, meja je 15k, pri 12k se pa danes motorji večinoma ustavijo. S turbinami ni več potrebe po noro visokih obratih. Kot je bilo zapisano v prispevku o Cosworthovem CA, the century of speed (rpm) is over.

BT52 je izjavil:

To je res kaj praviš. Strmenje proti optimalni rešitvi, ki velja ob predpostavki, da so območja za razvoj "revna" (vrhunec razvojne poti) ali pa jo obdaja močna restrikcija pravilnika.

Ampak če ima WEC za LMP1 v pravilih napisane za ICE konfiguracijo samo tri vrstice (dobesedno) še vedno garantiram diferencialnost samo po sebi.

Če še recimo za prihodnost odpremo razrede (večja elektrifikacija) in dopustimo še dostop kakim gorivnim celicam pa sploh. Mislim, da bi Audi rade volje mogoče pokazal svoj sintetični dizel, Bmw pa svoje gorivne celice. Vsekakor menim, da so pred nami časi v roku 10 let, ko se lahko nadejam največje raznolikosti tehnologij v zgodovini dirkanja.

Seveda pa morajo biti "performance" uteži zaradi tehnologij dobro balansirane.

Mogoče sem malce nor pa se motim, ampak glede na trende bo balonček kaj kmalu počil. :D

Kaj pa je tukaj Audijevega za kazat? Oni sami razvijajo svoj sintetični dizel? Ne vem kako bi to požrl Shell (če ja, če ne je pa itak bolj reklama za njih), ampak za avto je to itak nekaj, kar gori v motorju. Povedo, koliko kJ dobijo na kg, ACO jim omeji pretok pa to, problem rešen. Nobene razlike. Da ne omenjamo, da folk govori, da Audijev dizel hlapi bolj, kot alkohol. 'Dizel'. Neke hude razlike, al si na dizlu ali na bencinu, danes ni več. Že nekaj časa pa se govori, da bo tudi Audi opustil dizel. Z Dieselgateom bi bilo to smiselno. Morda v 2018.

BMW-jeve gorivne celice? Ki bi jih uporabljal kje, namesto ICE? Al kako?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Mogoče sem malce nor pa se motim, ampak glede na trende bo balonček kaj kmalu počil. :D
Kaj pa je tukaj Audijevega za kazat? Oni sami razvijajo svoj sintetični dizel? Ne vem kako bi to požrl Shell (če ja, če ne je pa itak bolj reklama za njih), ampak za avto je to itak nekaj, kar gori v motorju. Povedo, koliko kJ dobijo na kg, ACO jim omeji pretok pa to, problem rešen. Nobene razlike. Da ne omenjamo, da folk govori, da Audijev dizel hlapi bolj, kot alkohol. 'Dizel'. Neke hude razlike, al si na dizlu ali na bencinu, danes ni več. Že nekaj časa pa se govori, da bo tudi Audi opustil dizel. Z Dieselgateom bi bilo to smiselno. Morda v 2018.

BMW-jeve gorivne celice? Ki bi jih uporabljal kje, namesto ICE? Al kako?


Seveda jaz tole hipotetiziram. Recimo trenutno stanje tehnologije vsekakor vzpodbuja hibride, kot vmesno stopnjo na nek prehod k električarjem.

Da se razumemo ACO/FIA (konec koncev tudi F1) bo mogel biti sposoben odpreti, čim več možnosti. Zakaj?

Jaz sem malce za nalašč šel v skrajnost, saj vidim v prihodnosti potencialno razpotje odločitev. Kaj naj bo pogon transporta prihodnosti (gre se za celotno verigo od vira pa do odpada, ne samo co2, so tudi drugi mogoče še bolj sporni polutanti). Tole se bo vsaj v eni dimenziji pojavila tudi pri dirkanju (1 dimenzija recimo v smislu prestopa k najbolj učinkoviti in mogoče za takratne razmere edini superiorni rešitvi - zdaj so tole hibridi).

Transport prihodnosti je zelo večplasten problem. Recimo tudi sam menim, da je najboljši kompromis za osebni prevoz baterija in elektromotor. Ker pa se zavedam težav in konkurenčnih tehnologij v ozadju jih sam osebno tudi ne morem vreč čez okno.

Čeprav je v Audijevem primeru e-diesel pretepanje mrtvega konja. Toda kjer money talks bullshit walks...
Gorivne celice pa imajo trenutno kar nekaj težav (gorivo, distribucija, infrastruktura), je pa v osnovi v teoriji vse možno. Recimo enostavno se lahko omeji MJ goriva in velikost regeneracije itd.

Se opravičujem za offtopic; Vse informacije pa se da z nekaj vnosi najti na www. Lahko pa me o tematiki vodika, baterij, in celotne energetike kar vprašate na ZS. Verjetno pa bom v prihodnosti naredil kaj v smeri kake objave teme na tole tematiko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

MaterVola ::

Stoffel Vandoorne namesto Alonsa za Bahrajn.

          ::

MaterVola je izjavil:

Stoffel Vandoorne namesto Alonsa za Bahrajn.


Zakaj pa to?

MaterVola ::

Alonso ni še fit. CT prsnega koša še ni zadovoljiv.

Zlomljeno rebro, manjši kolaps pljuč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MaterVola ()

PrimozR ::

Očitno ni bilo tako nedolžno... Kater udarec je pa bil tako hud?

BT52 je izjavil:

Seveda jaz tole hipotetiziram. Recimo trenutno stanje tehnologije vsekakor vzpodbuja hibride, kot vmesno stopnjo na nek prehod k električarjem.

Da se razumemo ACO/FIA (konec koncev tudi F1) bo mogel biti sposoben odpreti, čim več možnosti. Zakaj?

Jaz sem malce za nalašč šel v skrajnost, saj vidim v prihodnosti potencialno razpotje odločitev. Kaj naj bo pogon transporta prihodnosti (gre se za celotno verigo od vira pa do odpada, ne samo co2, so tudi drugi mogoče še bolj sporni polutanti). Tole se bo vsaj v eni dimenziji pojavila tudi pri dirkanju (1 dimenzija recimo v smislu prestopa k najbolj učinkoviti in mogoče za takratne razmere edini superiorni rešitvi - zdaj so tole hibridi).

Transport prihodnosti je zelo večplasten problem. Recimo tudi sam menim, da je najboljši kompromis za osebni prevoz baterija in elektromotor. Ker pa se zavedam težav in konkurenčnih tehnologij v ozadju jih sam osebno tudi ne morem vreč čez okno.

Čeprav je v Audijevem primeru e-diesel pretepanje mrtvega konja. Toda kjer money talks bullshit walks...
Gorivne celice pa imajo trenutno kar nekaj težav (gorivo, distribucija, infrastruktura), je pa v osnovi v teoriji vse možno. Recimo enostavno se lahko omeji MJ goriva in velikost regeneracije itd.

Se opravičujem za offtopic; Vse informacije pa se da z nekaj vnosi najti na www. Lahko pa me o tematiki vodika, baterij, in celotne energetike kar vprašate na ZS. Verjetno pa bom v prihodnosti naredil kaj v smeri kake objave teme na tole tematiko.

Elektrika še vsaj 10 let ne bo realnost, vsaj ne v nekih masovnih številkah, Poceni nafta ta trenutek močno ne pomaga. Transport (tovornjaki) bodo itak še dolgo na tekoča goriva, vlaki v neobljudenih deželah takisto, da o ladjah niti ne govorimo. Mestni avtobusi so pa itak pogosto že na elektriko, CNG oz. kaj podobnega.

Kar se tiče prehoda, naprej bo to mehak prehod na hibride (pri hot hatchih oz. nasploh športnikih 4x4 pogon na račune ene električne osi - takšna naj bi bila že naslednja WRX-ka, Peugeot je že pokazal 308 GTi R al nekaj podobnega), vmesna stopnja znajo biti tudi zelena tekoča goriva (alkohol oz. kaj podobnega iz modificiranih alg/bakterij, kjer bi slednje prebavljale celulozo namesto sladkorja), šele nato pa elektrika. No, morda zadeve pospeši generacijski prestop, kjer bodo mulci bolj odprti za elektriko. Za isti denar jaz ta moment brez najmanjšega razmišljanja kupim klasiko, navsezadnje za ceno ene Tesle dobiš že nekaj v rangu Alpine D3/B3 Biturbo Touring Xdrive. Morda je do 100 počasnejša od Tesle, na dolge razdalje pač ne :P

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Super Sonic ::

Očitno ni bilo tako nedolžno... Kater udarec je pa bil tako hud?

46G sile je dobil med prevračanjem in udarcem avtomobila ob steno...

Običajen slabo treniran osebek bi ob takih pospeških obležal v bolnici za nekaj mesecev, če ne celo kje drugje.

Se mi zdi, da se kar malo pozablja, da so dirkači v teh časih ob trkih vseeno izpostavljeni ogromnim silam; nenazadnje smo imeli tudi smrt pred kratkim v F1... Skratka, dirkalnik F1 je lahko še kako smrten, vse kar je, da dobi svoje strahospoštovanje nazaj, je to, da potrebuje od 3s do 5s na krog hitrejši čas - MED DIRKO.

In pa seveda figura Alonso. Očitno je bila tista "elektrifikacija" lani ključ do spremenjenega Alonsa, ki je daleč stran od "dirkaškega morilca". Zdi se, da mu gre pri McLarnu vse hudo narobe in da se tudi kariera bliža koncu...
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

no comment ::

Itak, naj neha dokler je še v enem kosu.

TribesMan ::

Lol... :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

          ::

Super Sonic je izjavil:

In pa seveda figura Alonso. Očitno je bila tista "elektrifikacija" lani ključ do spremenjenega Alonsa, ki je daleč stran od "dirkaškega morilca". Zdi se, da mu gre pri McLarnu vse hudo narobe in da se tudi kariera bliža koncu...


Zakaj bi karkoli tvegal, če v tistem avtu itak ni nobenega učinka? Za te sezone v Hondi po sicer precej pokasiral, ne bo pa se zraven pretegnil.

Jst ::

Če tako razmišlja, potem je prepotentnež, za katerega bi bilo bolje, da prepusti sedež kakšnemu podmladku. Pred vrati jih čaka ogromno.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

no comment ::

Kot da je njegova služba gledat kolk jih je pred vrati. Sej ni vratar. Če bo McLaren ocenil, da za bistveno manj denarja dobijo pri kom drugem enako ali pa še več...

Jst ::

No in to je tudi eden izmed problemov današnje F1. Alonso jih prinese ogromno sponzorskega denarja, medtem ko sigurno vsaj eden čaka pred vrati in bi opravljal boljše delo.

Je pa tu še en problem. Ko je Mclaren začel sodelovati z Hondo in ko smo vsi videli katastrofalne posledice, jim je (McLarnu) upadla prodaja super-športnih avtomobilov.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

no comment ::

Se pravi, da ves za vrsto mladih dirkacev, ki so marketinsko bolj zanimivi od Alfonsa, majo zadaj vec sponzorskega denarja in so hitrejsi in bolj izkuseni? Ni cudno, da gre McLarnu tako slabo, ce ze pri tako trivialni zadevi pogrnejo.

BTW, "placani" sedezi se nikoli niso bili tako majhen problem kot so v danasnji F1.

ripmork ::

Alonso je lani ob več priložnostih povedal, da je na nekaterih stezah odvozil ene najboljših dirk v življenju (z materialom, ki ga je imel pač na voljo). Ne vem od kje pričakovanja, da če bi bil pa bolj "divji in zagnan", bi pa kaj več skupaj spravil iz tiste lanske kosilnice. Nihče ne bi, oziroma mogoče kdo za nepomemben odtenek.

ko te zaradi podhranjenega motorja in nedelujočega ERS-a prehitevajo za malo šalo in je potencial dirkača praktično neizkoriščen ti ne preostane drugega, kot da dirke vzameš predvsem kot testno stezo za razvoj za naslednjo sezono.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

Super Sonic ::

Alonso je lani ob več priložnostih povedal, da je na nekaterih stezah odvozil ene najboljših dirk v življenju (z materialom, ki ga je imel pač na voljo). Ne vem od kje pričakovanja, da če bi bil pa bolj "divji in zagnan", bi pa kaj več skupaj spravil iz tiste lanske


Jaz pa mislim, da to ni res in da gre za PR. Alonsove najboljše dirke so izgledale hudo drugače (predvsem dežne), je pa dejstvo, da je bil tisti avto lani res skropucalo; vseeno, imeli smo dirke, kjer bi stari Alonso pokazal bistveno več. Rekel sem bistveno in to je moje mnenje.

Kadar se voziš zadaj za pike se dogajajo čudne reči in Button ga je lani premagal v točkovanju; kar ni ravno pogosto pojav pri Alonsu. ;)

Po malo bolj konkretni statistiki je sicer bil boljši od Buttna:
http://grandprixrankings.com/compare/20...

Ampak spet - ni to TO. Ker tudi tale statistika je "kr neki". Možno je pa tudi to, da se s slabimi dirkalniki naekrat več ne znajde.

no comment -> Alonso je bil sforsiran v moštvo s strani Honde; kot neke vrste pogoj. In se strinjam, Alonso, ki lahko nese v kvalifikacijah Buttna (ki ni ravno najboljši voznik v enem hitrem krogu) za okoli 1 desetinko, ni ravno vreden vsega tega. Ampak to bo moral McLaren sam poštimat, bomo pa danes videli kaj je pomenilo včeraj 3 mesto Buttna...
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

TribesMan ::

Lansko sezono karkoli primerjat je brezveze. Ko ti avto odpove vsako drugo dirko, je vse bolj odvisno od sreče kot pa karkoli drugega. Že če samo vzameš za primer Austin, če bi Alonsu zdržal avto, bi bil spredaj po točkah...
Tako da brezvezne analize.

Mislim da ne rabite pretirano skrbet za Alonsa, ko (če) bo avto na nivoju in vsaj približno zanesljiv, bo zraven.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Super Sonic ::



Kej tazga manjka (oz ne vidim več) - tole je najboljši krog v dežju, kar sem jih kdaj videl (poglejte linije vožnje in poslušajte zvok motorja). Še dobro da je Vettel, ki je izjemen v dežju, takrat odpeljal vsaj približno dober krog, ker vsi ostali so bili zadaj po sekundo, dve, tri, štiri, pet.


Manjka tudi kaj takšnega (ampak ok, direktno povezano z nevoznim McLarnom lani).


In tole...

No v glavnem; ni to ta Fernando, ampak drug. Je pa dejstvo, da tudi jaz verjamem, da če Honda pride blizu bo tudi Fernando tam.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Video z Madžarske lepo pokaže ta njegov understeer stil vožnje. Res agresivno zavije v ovinek :)

TribesMan ::

Težko je izvajati take manevre, če si tako hudo hendikepiran z avtom.
Drugače v večini lanske sezone je imel Alonso relativno dobre štarte in prvo polovico prvega kroga.
Potem je pa zmanjkalo baterije in so začeli ostali leteti mimo kot metki. Sam tukaj pač ni voznik popolnoma nič kriv.

Je pa res da je 2012 pa tudi 2013 Alonso vozil na izjemno visokem nivoju.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Jst ::

Kaj pa kakšen acestream?

Kje na redditu se jih objavlja?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Jst ::

My 6000kbps Acestream: eff59157efd2f748c3f95b3075cc14d5a770f440
My 3000kbps Acestream: 9c5656a4e8994ee12a88adb1ff730b60f85522cf

6000kpbs steam je pa zelo dobre kvalitete. Nice. In tudi dela. Tok tok, za vsak slučaj...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jst ()

Jst ::

Hmmm.

Practice 3:

Zanimivo, da sta bila Ferrarija hitrejša za skoraj pol sekunde.
Vettel 1:31.683
Raikonnen + 40
In med obema dirkača iste ekipe, sta zaostala 40 in 50ms.
Rosberg + 400
Hamilton + 50

Se to nakazuje morda zanimivo tekmo? Tako, čisto malo...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

BorutK-73 ::

Jst je izjavil:

My 6000kbps Acestream: eff59157efd2f748c3f95b3075cc14d5a770f440
My 3000kbps Acestream: 9c5656a4e8994ee12a88adb1ff730b60f85522cf

6000kpbs steam je pa zelo dobre kvalitete. Nice. In tudi dela. Tok tok, za vsak slučaj...

Čudno. 3000kbps mi šteka, 6000 pa dela ko urca.

win64 ::

Meni vsi acestream štekajo, večino časa ni zvoka.
Če še komu ne dela, je tukaj tudi pravi stream brez p2p: http://cricfree.tv/iframe/hdlive/skyf1....
Sicer se moreš prvič preklikat preko reklam, ter kvaliteta je malo slabša, vendar dela tekoče.

TribesMan ::

Ah ja... same old... :)
Ta format kvalifikacij je za kozlat. Confirmed.

Nobenih presenečenj. Vse nekako po pričakovanju, edino Kvyat spet nekaj bluzi. Mislim da se bo hitro znašel v nemilosti Helmuta, če misli takole nadaljevat
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

MaterVola ::

Hamiltonov pole pod vprašajem. Vzvratna vožnja v boksih.

TribesMan ::

What?!?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
««
7 / 40
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2019 (strani: 1 2 3 430 31 32 33 )

Oddelek: Na cesti
1616191137 (125697)          
»

Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 471 72 73 74 )

Oddelek: Na cesti
3664288552 (184020) ABX
»

Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 420 21 22 23 )

Oddelek: Na cesti
1146137963 (96712) Jst

Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1189186690 (149935) WarpedGone

Več podobnih tem