» »

Vožnja skozi ovinke

Vožnja skozi ovinke

Pyr0Beast ::

in kdaj je po tvojem mnenju disk uničen oz. primeren za menjavo???
Ko se na njem pojavijo deformacije zaradi nepravilnega naleganja zavornih ploščic/pregrevanje materiala, razne luknje in napake v materialu, velika količina rje, katera razžira ploščice ali debelina diskov manjša. od cca 5mm.

Če pa tole pišeš popolnma resno, bi se pa moral malo zamislit, ker avta očitno ne znaš vozit, vprašanje če sploh imaš izpit.
Sej sem rekel, da ga nimam.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

MadMax ::

debelina diskov manjša. od cca 5mm.

Sem mislil, da je debata o avtih, ne o mopedih...
Jugoti in stoenke so imele po papirjih dovoljeno obrabo iz tovarniških 10mm na 9. Sicer smo se do 7 še vsi lepo peljali, pri 6.5 pa so diski že začeli pokat.
S tem da so konzerve imele po 55KM in 800kg.

Da bi se z dandanašnjim avtom, ki ima tovarniško diske debele vsaj 12mm, vsaj eno tono in 75KM vozil s 5mm diski, mora biti s tabo nekaj hudo narobe...


/edit: typo
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

scorpy ::

čez ovinke v leru.. lol
ploščice in diske... lol
Pyr0Beast... LOL

šernk ::

Ko se na njem pojavijo deformacije zaradi nepravilnega naleganja zavornih ploščic/pregrevanje materiala, razne luknje in napake v materialu, velika količina rje, katera razžira ploščice ali debelina diskov manjša. od cca 5mm.


heh po 91k km imam obrabo diska vsega 1,5mm. ploščice sem menjal v prvo, disk ni poškodovan na nobenem mestu, niti ni vidnih deformacij zaradi pregrevanja.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

lufthammer ::

... debelina diskov manjša. od cca 5mm.

In kje kupuješ pakne, ki ti uspejo zradirat 7 mm diska?

Vedno sem mislil, da je obratno, da se hitreje obrabljajo pakne...Mogoče je to pri Italijanih drugače, kot pri Francozih, kdo bi vedel.

Nima smisla tole več.

MadMax ::

Diske se menja skupaj s paknami, v nasprotnem primeru nisi naredil čisto nič.

Sem tole danes povedal enemu mehaniku, mu je skoraj ušlo od smeha.


Pravzaprav je ta izjava povsem pravilna, vprašanje je le kako si to razumel in naprej razlagal "mehaniku".
Če namreč menjaš diske, boš menda menjal tudi pakne, ali ne?
Ni pa nujno ob vsaki menjavi paken menjati še diske.

/edit: pravzaprav so pakne pri bobnih, pri diskih so ploščice...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

solatko ::

Pa dečki nehajte mu nasedat - damo mu nagrado za največje buče, pa je. Sej že vsi njegovi prjatli vedo, da kadar se hočjo fest nasmejat, sam Pyr-a pokličejo, pa smeha kolkr češ, sam da temo promet načnejo, smeh je pol zdravja in on je pač dober dečko, ki skrbi v teh časih za zdravje. Včasih smo imeli Pavliho, pa je bil redko tako smešen.

Pyr0Beast ::

In kje kupuješ pakne, ki ti uspejo zradirat 7 mm diska?
Se jih je kar ene par zamenjalo na račun slabih drsnikov.

/edit: pravzaprav so pakne pri bobnih, pri diskih so ploščice...
Ja, dejansko je to res. Sem se malo zaj..

Ni pa nujno ob vsaki menjavi paken menjati še diske.
+1
Po ene 5h, 6h menjavah je dobro uč vreči tudi na diske. Da jih boš pa menjal za vsake nove ploščice, je pa res malce neumno. Sicer stanejo za eno (polletno) vinjeto ..

S tem da so konzerve imele po 55KM in 800kg.
X ma 50KM in 730 kil ..

Tovarniški so debeli 10 in 8mm, rabi se jih pa do 8 in 6mm.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

šernk ::

/edit: pravzaprav so pakne pri bobnih, pri diskih so ploščice...
Ja, dejansko je to res. Sem se malo zaj..


heh jaz sem pa skozi mislil da je to nek vaš izraz za ploščice, ker besede "pakne" mi nikoli ne uporabljamo


Po ene 5h, 6h menjavah je dobro uč vreči tudi na diske. Da jih boš pa menjal za vsake nove ploščice, je pa res malce neumno. Sicer stanejo za eno (polletno) vinjeto ..


torej nas z vsem skupaj vse je*** v glavo že cel čas, ali si končno spoznal da se smešiš???
tega seveda nikoli ne bomo izvedeli...
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Pyr0Beast ::

Jop, jop
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Louro ::

Pyr0 pride tudi na vrh Vrsica v leru :D noben avto si ne zasluzi takega soferja

Invictus ::

Naj mi eden razloži, zakaj se obrablja sklopka kadar voziš v prestavi po klancu navzdol brez gasa.

Saj je ne stiskaš.

Kot drugo, zakaj bi dizel bolj zaviral z mašino kot bencinar ?!?! Meni moj dizel teče ko nor v četrti ali peti. Mislim da je to bolj skupek podvozja, gum, mase in hitrosti, kot pa kaj drugega.

Kakšen utemeljen odgovor bi za spremembo prišel prav.

LP I.

MadMax ::

Sklopka zdrži povprečno 100÷150kkm in je brezpredmetno govorit o njeni obrabi pri normalni uporabi.

Dizel brez gasa dela kot kompresor, poleg tega ima kompresijsko razmerje neprimerno večje kot bencinar.
Zato pri zaviranju z motorjem dizel pri enaki kubikaži zavira bolj.
Za podrobnejše razumevanje naštudiraj osnove 4-taktnih Otto in Diesel motorjev.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

JanK ::

Naj mi eden razloži, zakaj se obrablja sklopka kadar voziš v prestavi po klancu navzdol brez gasa.

Saj je ne stiskaš.


Misterij :)

Kot drugo, zakaj bi dizel bolj zaviral z mašino kot bencinar ?!?! Meni moj dizel teče ko nor v četrti ali peti. Mislim da je to bolj skupek podvozja, gum, mase in hitrosti, kot pa kaj drugega.

Kakšen utemeljen odgovor bi za spremembo prišel prav.

LP I.


Ko zaviras z motorjem, ne tece nic goriva v valje in vse, kar se dogaja je, da bati stiskajo zrak, za kar se porablja kineticna energija avtomobila. Dizli imajo visje kompresijsko razmerje (razmerje volumnov ko je bat v zgornji mrtvi tocki in ko je v spodnji mrtvi tocki), kot bencinarji. Bencinarji ponavadi ne pridejo kaj dosti nad 11, pri dizlih pa 22 ni nic nenavadnega. Se pravi, da bencinar pri zaviranju stisne zrak na 11 barov, dizel pa na 22 - in s tem dizel bolj zavira.

So se drugi razlike, npr., to, da ima dizelas vedno odprte sesalne kanale, bencinar pa mora pri spuscenem pedalu za plin se vleci zrak mimo lopute in se za to tudi porabi nekaj energije (po drugi strani pa je potem zacetni tlak zraka v cilindru nizji zacetnem tlaku in se za to porabi manj energije), ampak v grobem je to to.

POPRAVEK: v resnici je razmerje zacetnega in koncnega tlaka (in s tem porabljenega dela) se precej visje, kot kompresijsko razmerje. Glej Compression ratio @ Wikipedia

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: JanK ()

b ::

Videl sem že razsut menjalnik, ko je tip po klancu proti Kranju šparal bencin, pred stoječo kolono za ovinkom pa panično iskal pravo prestavo. Ni je našel.
Jah, se isto dogaja z BMW ji, ko modeli na avtocesti iz 4 te premenjajo v prvo. Mašina naredi samo kabuum ... oz. še to ne. Do mehanika potrebuješ vleko.


Kako se že to naredi? A BMW ma slučajno tak razpored prestav:

2 1 5
|-|-|
3 4

al kako točno, da se to lahko zgodi?

jrtjtejtt ::

Jah, se isto dogaja z BMW ji, ko modeli na avtocesti iz 4 te premenjajo v prvo. Mašina naredi samo kabuum ... oz. še to ne. Do mehanika potrebuješ vleko.


Pa si ti že vozil BMW. Jaz ga vozim odkar imam izpit - 7 let in se še ni zgodilo, da bi pri menjavanju navzdol kdaj zašaltal. Pa šaltujem tako da samo ruknem hebl, t.j. potiskam ga naprej ali nazaj, odvisno v katerem položaju je. Se ne trudim ga prestavit v pravo brzino, to nardi sam avtomatsko. Če hočeš iz 4 v prvo, iz pete v drugo... moraš to na silo narest.

Pyr0Beast ::

al kako točno, da se to lahko zgodi?
Nekako mu je uspelo, kako ne vem. Vem pa, da je bila mašina za odmet pol. (Pa glih ga je kupil)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Malo napačne predstave imate glede bremzanja Otto in Diesla. Ne bremzata zaradi stiskanja zraka - seveda ga v kompresijskem taktu stisneta ampak potem pa ta stisnjen zrak spet požene bat navzdol - veliko energije se ohrani, razen izgub v obliki segrevanja zraka. Bistveno večji zavorni učinek ima loputa gasa, ki se ji reče drugače tud dušilna loputa. Dizli je nimajo, imajo pa mislim da nekje na gredi vakuumsko črpalko za potrebe servo bremz in volana. Sicer bi pa teoretično morali dizli manj zavirati, ker nimajo dušilne lopute.

b ::

Jah, se isto dogaja z BMW ji, ko modeli na avtocesti iz 4 te premenjajo v prvo. Mašina naredi samo kabuum ... oz. še to ne. Do mehanika potrebuješ vleko.


Pa si ti že vozil BMW. Jaz ga vozim odkar imam izpit - 7 let in se še ni zgodilo, da bi pri menjavanju navzdol kdaj zašaltal. Pa šaltujem tako da samo ruknem hebl, t.j. potiskam ga naprej ali nazaj, odvisno v katerem položaju je. Se ne trudim ga prestavit v pravo brzino, to nardi sam avtomatsko. Če hočeš iz 4 v prvo, iz pete v drugo... moraš to na silo narest.


Predvidevam, da je govoril o menjanju iz 4. v 5., ali pa morda 3. (recimo da se pelješ 100 v koloni in hočeš hitro pospešit na prehitevalni pas, tu pride 3. v poštev). Meni se je že zgodilo, da sem menjal iz 4. v 3. namesto v 5., ampak s tem sem motor komaj kaj malega prevrtel, ker sem takoj ko je sklopka začela prijemati začutil, da nimam v pravi prestavi in sem avtomatsko spet pritisnil pedal in dal v pravo prestavo. Nikakor ni prišlo do tega, da bi sklopko popolnoma spustil in bi se motor zaradi tega par sekund vrtel z 8-9k RPM :)

Če je pa nekomu to res uspelo nenačrtovano (iz četrte v prvo), naj si pa naslednjič kupi avto z avtomatskim menjalnikom. Bo bolje.

Pyr0Beast ::

Malo napačne predstave imate glede bremzanja Otto in Diesla. Ne bremzata zaradi stiskanja zraka - seveda ga v kompresijskem taktu stisneta ampak potem pa ta stisnjen zrak spet požene bat navzdol - veliko energije se ohrani, razen izgub v obliki segrevanja zraka. Bistveno večji zavorni učinek ima loputa gasa, ki se ji reče drugače tud dušilna loputa. Dizli je nimajo, imajo pa mislim da nekje na gredi vakuumsko črpalko za potrebe servo bremz in volana. Sicer bi pa teoretično morali dizli manj zavirati, ker nimajo dušilne lopute.
Energija se izgublja, ker se ventili odprejo še predem bat pride do SML. Poleg tega imajo dizli vakumsko črpalko, katere večina bencinarjev nima.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

JanK ::

Malo napačne predstave imate glede bremzanja Otto in Diesla. Ne bremzata zaradi stiskanja zraka - seveda ga v kompresijskem taktu stisneta ampak potem pa ta stisnjen zrak spet požene bat navzdol - veliko energije se ohrani, razen izgub v obliki segrevanja zraka. Bistveno večji zavorni učinek ima loputa gasa, ki se ji reče drugače tud dušilna loputa. Dizli je nimajo, imajo pa mislim da nekje na gredi vakuumsko črpalko za potrebe servo bremz in volana. Sicer bi pa teoretično morali dizli manj zavirati, ker nimajo dušilne lopute.


:| Heh, na to pa sploh pomislil nisem... Se pa strinjam.

Kolikor vem so servo volani povecini na hidravliko in ne na vakuum? Kot zanimivost: nekateri starejsi Mercedesi (za zdajsnje ne vem) so imeli centralno zaklepanje na vakuum :)

JanK ::

Pa se okoli BMWjev in zamocenega prestavljanja. Nekateri modeli (M3 izpred nekaj let nazaj IIRC) naj bi bili delikatni, ker se menda ob sportni voznji motor in prestavna "skatla" premakneta dovolj, da lahko falis prestavo, 3->2 namesto 3->4 pri pospesevanju in 5->2 namesto 5->4 pri zaviranju.

Drugace pa je precej posrecen izraz za taksno napako "money shift" - ker te posledice lahko precej stanejo >:D. Nekaj primerov je na http://www.unitedbimmer.com/forums/bmw-...

CoolBits ::



Evo to se vse da v leru... sam škoda ko ti šoferji ne obvladajo tako kot pyro :D

Pyr0Beast ::

Ahh ja, toti ricerji se bodo mogli še marsičesa naučit ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

solatko ::

Kateri od teh pa je vozu v leru? Slide pomeni drsanje ne ler.

CoolBits ::

Solatko, probaj zdej še sarkazem detektor vklopit pa preberi še enkrat ;)

jrtjtejtt ::

Jah, se isto dogaja z BMW ji, ko modeli na avtocesti iz 4 te premenjajo v prvo. Mašina naredi samo kabuum ... oz. še to ne. Do mehanika potrebuješ vleko.


Pa si ti že vozil BMW. Jaz ga vozim odkar imam izpit - 7 let in se še ni zgodilo, da bi pri menjavanju navzdol kdaj zašaltal. Pa šaltujem tako da samo ruknem hebl, t.j. potiskam ga naprej ali nazaj, odvisno v katerem položaju je. Se ne trudim ga prestavit v pravo brzino, to nardi sam avtomatsko. Če hočeš iz 4 v prvo, iz pete v drugo... moraš to na silo narest.


Predvidevam, da je govoril o menjanju iz 4. v 5., ali pa morda 3. (recimo da se pelješ 100 v koloni in hočeš hitro pospešit na prehitevalni pas, tu pride 3. v poštev). Meni se je že zgodilo, da sem menjal iz 4. v 3. namesto v 5., ampak s tem sem motor komaj kaj malega prevrtel, ker sem takoj ko je sklopka začela prijemati začutil, da nimam v pravi prestavi in sem avtomatsko spet pritisnil pedal in dal v pravo prestavo. Nikakor ni prišlo do tega, da bi sklopko popolnoma spustil in bi se motor zaradi tega par sekund vrtel z 8-9k RPM :)

Če je pa nekomu to res uspelo nenačrtovano (iz četrte v prvo), naj si pa naslednjič kupi avto z avtomatskim menjalnikom. Bo bolje.


Kolikor se jst spomnem besed serviserja je rekel, da so hebli pri BMW narjeni tko da avtomatsko skočijo v brzino nižje, če ročko samo potisneš naprej ali potegneš nazaj. Za vsako šaltanje navzgor pa moraš ročko premaknt vstran oz. desno. Zato se lahko zašaltaš brzino nižje (3), namesto (5), vendar pa se moraš prav potrudit, da iz 4 spravš v 1.

lufthammer ::

MadMax, Diske se menja skupaj s paknami (ploščicami, če hočeš)... nikakor ni isto kot, kadar se menja diske, se mora tudi pakne - kar pa tudi ni nujno.

Boš menjal zavorne obloge, če lahko zdržijo še npr 40k km? Če ti take zamenja mehanik, jih bo sigurno dobil kdo drug. Euro na euro.

Je pa res, da Pyro ne bo priznal, da se je zaplezal v svojih izjavah in trosil bedarije. Bo še malo smeha na njegov račun.

Edit:zatipkal

Zgodovina sprememb…

solatko ::

lufthammer - samo en popravek - kadar menjaš ploščice ni potrebe po menjavi diskov, ko pa menjaš diske, je OBVEZNO potrebno zamenjat ploščice, ker se drugače na novih diskih takoj naredijo zareze (ploščice so oblikovane po profilu izrabljenih diskov).

Pyr0Beast ::

Odvisno kako bereš (lufthammer) ..

Ploščice se pri menjavi diskov menja predvsem zaradi možnosti nadalnjega nepravilega naleganja na nov disk s starimi ploščicami - stanje bo čez par km spet isto. Poleg tega je to zanemarljiv strošek. (Vsaj zame)
Še posebej je stvar vredna menjave, če se pojavljajo napake zaradi pregrevanja materiala.
Lahko zamenjaš 10 diskov, če boš imel stare ploščice bo stvar vedno enaka.

Boš menjal zavorne obloge, če lahko zdržijo še npr 40k km? Če ti take zamenja mehanik, jih bo sigurno dobil kdo drug. Euro na euro.
Podobno je govoril moj fotr za gume in diske, kateri so bili že čisto prežrti, gume pa trde, kot sam kamen.
Sej bo še tolk pa tolk zdržalo .. problem je v tem, da takrat, ko boš rabil bo pa stvar odpovedala.
No, mehanik mu je končno uspel dopovedati, da po zakonu ne smeš imeti gor več kot 6 (ali 5) let stare pneumatike, pa če so še tako malo zrabljene.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

scorpy ::

nevem, kdo je hujši, ti al tvoj fotr :O

Pyr0Beast ::

Praujo, da jabuk ne pade daleč ot drevesa ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

lufthammer ::

Po ene 5h, 6h menjavah je dobro uč vreči tudi na diske.

Ploščice se pri menjavi diskov menja predvsem zaradi možnosti nadalnjega nepravilega naleganja na nov disk s starimi ploščicami - stanje bo čez par km spet isto. Poleg tega je to zanemarljiv strošek. (Vsaj zame)
Še posebej je stvar vredna menjave, če se pojavljajo napake zaradi pregrevanja materiala.
Lahko zamenjaš 10 diskov, če boš imel stare ploščice bo stvar vedno enaka.


Sedaj pa ugotovi, kaj se prilagaja čemu. Diski ploščicam? In vržeš uč po 6h menjavah ploščic, kako boš potem uničil z enimi ploščicami 10 diskov?

Tebi je logika vrlina.

Aja, pa še tole:
No, mehanik mu je končno uspel dopovedati, da po zakonu ne smeš imeti gor več kot 6 (ali 5) let stare pneumatike

Imaš kakšen link morda?

šernk ::

Aja, pa še tole:

No, mehanik mu je končno uspel dopovedati, da po zakonu ne smeš imeti gor več kot 6 (ali 5) let stare pneumatike


Imaš kakšen link morda?


ok to mi pa zdrava pamet pove da jih ne smem imeti, še najboljše gume po petih letih postanejo izredno trde in oprijem s cestiščem je zelo slab
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

MadMax ::

Sedaj pa ugotovi, kaj se prilagaja čemu. Diski ploščicam? In vržeš uč po 6h menjavah ploščic, kako boš potem uničil z enimi ploščicami 10 diskov?

lufthammer, daj si preberi moj post (20. avg 2008, 22:14:34) pazljivo in skupaj s kontekstom, pa ti morda potegne, da si po parih dnevih končno pogruntal to kar že vemo...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

lufthammer ::

ok to mi pa zdrava pamet pove da jih ne smem imeti, še najboljše gume po petih letih postanejo izredno trde in oprijem s cestiščem je zelo slab

Mene zanima zakon, če je.

Drugače pa, če menjaš letne - zimske in pravilno shranjuješ, ni panike.

jype ::

lufthammer> Drugače pa, če menjaš letne - zimske in pravilno shranjuješ, ni panike.

Načeloma to drži, vendar moraš pri nas zimske imeti na avtomobilu tudi ob potencialno precej visokih temperaturah, kar njihovo življensko dobo zelo hitro krajša.

Z letnimi so težave z uporabo v neustreznih pogojih običajno bistveno manjše.

lufthammer ::

Načeloma to drži, vendar moraš pri nas zimske imeti na avtomobilu tudi ob potencialno precej visokih temperaturah

Ni nujno. Letos sem menjal po zimskih počitnicah in za spoštovanje zakona vrgel verige v prtljažnik.

jype ::

lufthammer> Ni nujno. Letos sem menjal po zimskih počitnicah in za spoštovanje zakona vrgel verige v prtljažnik.

Odlično. Moram tudi jaz začet prakticirat. A kdo ve, kje se kupi tiste "tekstilne" verige in kako dobro se obnesejo?

b ::


Predvidevam, da je govoril o menjanju iz 4. v 5., ali pa morda 3. (recimo da se pelješ 100 v koloni in hočeš hitro pospešit na prehitevalni pas, tu pride 3. v poštev). Meni se je že zgodilo, da sem menjal iz 4. v 3. namesto v 5., ampak s tem sem motor komaj kaj malega prevrtel, ker sem takoj ko je sklopka začela prijemati začutil, da nimam v pravi prestavi in sem avtomatsko spet pritisnil pedal in dal v pravo prestavo. Nikakor ni prišlo do tega, da bi sklopko popolnoma spustil in bi se motor zaradi tega par sekund vrtel z 8-9k RPM :)

Če je pa nekomu to res uspelo nenačrtovano (iz četrte v prvo), naj si pa naslednjič kupi avto z avtomatskim menjalnikom. Bo bolje.


Kolikor se jst spomnem besed serviserja je rekel, da so hebli pri BMW narjeni tko da avtomatsko skočijo v brzino nižje, če ročko samo potisneš naprej ali potegneš nazaj. Za vsako šaltanje navzgor pa moraš ročko premaknt vstran oz. desno. Zato se lahko zašaltaš brzino nižje (3), namesto (5), vendar pa se moraš prav potrudit, da iz 4 spravš v 1.


To govoriš o SMG-ju, jaz pa sem govoril o navadnem ročnem menjalniku, ki zgleda nekako takole:

R 1 3 5
\-|-|-|
  2 4 6

6. je pač opcijska, če imaš tak menjalnik, sicer je pa pet prestav. V R prideš tako, da kar močno potisneš iz N levo (še naprej od linije 1-2), se je treba kar potrudit. Ko to počneš prvič, ti zihr ne uspe, dokler ti kdo ne pokaže, kolk močan je treba bit. Iz četrte v prvo pač ne moreš zamenjat, ker je treba it totalno v drugo smer, kot v 5. prestavo. Tudi pri menjavi iz 4. v 3. moraš bit prekleto lesen, da ti uspe dat v prvo, ker je treba ornk levo potegnit ročico, tretja je pa naravnost naprej, in kar pade vanjo. No, meni še ni uspelo dat po pomoti v prvo nikoli. Mam pa 3 bavarce, tko da bi se mi zihr že zgodil, po mojem.

Sicer pa SMG kolikor je meni znano, ne dovoli šaltanja, če bi prišla mašina v previsoke obrate. Ampak mogoče se motim, ker še nisem imel takega menjalnika.

Pyr0Beast ::

Če avta ne tiščiš v obrate mu ne bo kaj veliko hudega, če se zašaltaš za eno brzino.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

lufthammer ::

Jype, točno takele imam, zaradi litih felten, vozil sem z njimi samo enkrat in je bilo super.

jrtjtejtt ::

To govoriš o SMG-ju, jaz pa sem govoril o navadnem ročnem menjalniku, ki zgleda nekako takole:

R 1 3 5
\-|-|-|
  2 4 6

6. je pač opcijska, če imaš tak menjalnik, sicer je pa pet prestav. V R prideš tako, da kar močno potisneš iz N levo (še naprej od linije 1-2), se je treba kar potrudit. Ko to počneš prvič, ti zihr ne uspe, dokler ti kdo ne pokaže, kolk močan je treba bit. Iz četrte v prvo pač ne moreš zamenjat, ker je treba it totalno v drugo smer, kot v 5. prestavo. Tudi pri menjavi iz 4. v 3. moraš bit prekleto lesen, da ti uspe dat v prvo, ker je treba ornk levo potegnit ročico, tretja je pa naravnost naprej, in kar pade vanjo. No, meni še ni uspelo dat po pomoti v prvo nikoli. Mam pa 3 bavarce, tko da bi se mi zihr že zgodil, po mojem.

Sicer pa SMG kolikor je meni znano, ne dovoli šaltanja, če bi prišla mašina v previsoke obrate. Ampak mogoče se motim, ker še nisem imel takega menjalnika.



Ma ne. Naš avto je letnik 95, dvomim da ma SMG :-)

Možno je, da je mehankar nabijal brezveze. Mapak mislim da je nekaj na tem, ker jaz ko dol šaltam, hebl vedno samo s prsti potegnem nazaj ali potisnem gor, in se ne trudim potiskat levo. Vedno sam skoči v pravo pozicijo, ali pa me občutek vara. Samo pri golfu, ki je skoraj deset let mlajši gre hebl veliko bolj kilavo in sem se že zašaltal. Tam moram vedno dobro prijet ročko in jo spravit v pravo pozicijo, pri BMW pa kar zdrsne.

C_maniak ::

BMW-ji majo na splošno dost natančne menjalnike.

SMG pa ziher ne bo šaltal čez dovoljeno mejo. Že tak je kdaj problem (bolj pri mercedesovih), da kdaj noče dat pravočasno v nižjo. Ampak to pri močnem zaviranju in če želiš res v visoke dat, ker verjetno tisto zaviranje procesor mal z rezervo vzame. Ti sicer veš, da bi šlo v nižjo, ker boš v tisti slabi sekundi že kar nekaj hitrosti zgubil, računalnik pa tega pač ne ve in če bi takrat nehal zavirat, bi šlo čez. Ampak verjamem, da odpravljajo težave.

b ::

No če je pa navaden ročni menjalnik, pol nima kaj šaltat samo dol če potineš "naprej ali nazaj". No, v bistvu je nekaj na tem, ker iz 5. v 4. potegneš samo nazaj, ker skoči sam levo do sredine in pol pade lepo v četrto. Tretja je potem samo naravnost naprej, ampak za drugo moraš pa vmes potegnit levo, samo mogoče ne zgleda, ker v bistvu povlečeš ročico proti sebi... Še zmeraj pa trdim, da je iz četrte v prvo prav bosa, če slučajno nimaš polomljenega kakega nosilca menjalnika in/ali motorja in vse skupaj skače sem in tja tako kot pritiskaš plin. To sem videl v enem Seatu, ga pritisnem v prvi, stisnem sklopko, da bom menjal, pa mi prestavna ročica skoči iz roke :)

C_maniak ::

no, da se. v našem nissanu je v bistvu zelo natančen in hiter (kratke razdalje), ampak mami je vseeno uspelo tudi v rikverc iz 5. dat, pa čeprav meni niti po namernem poizkušanju ni uspelo. tako da, če si talent, marsikaj uspe ... ;)

buneech ::

Da mal obudim debato, mogoče ma pa un nesrečni voznik BMW-ja menjalnik kot e30 320IS ali pa M3,
R 2 4
\-|-|
1 3 5
Recimo neki tazga, tle bi se mu pa že dal to zgodit.
 Menjalnik

Menjalnik

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: buneech ()

Domina ::

Pogletje si tega. Čez rehel ovinek po klancu navzgor direktno v čredo divjih konjev. Jao, pa glih da se je mal ustrašu, pa gasa naprej, konj je pa odletu po zrak k da bi bil iz plastike.

tony1 ::

Naj mi eden razloži, zakaj se obrablja sklopka kadar voziš v prestavi po klancu navzdol brez gasa.

Saj je ne stiskaš.


Nič se ne obrablja sklopka takrat. 80% lamele sklopke obrabiš pri speljevanju. Po klancih navzdol se vedno vozi v prestavi.

Pa se okoli BMWjev in zamocenega prestavljanja. Nekateri modeli (M3 izpred nekaj let nazaj IIRC) naj bi bili delikatni, ker se menda ob sportni voznji motor in prestavna "skatla" premakneta dovolj, da lahko falis prestavo, 3->2 namesto 3->4 pri pospesevanju in 5->2 namesto 5->4 pri zaviranju.

Drugace pa je precej posrecen izraz za taksno napako "money shift" - ker te posledice lahko precej stanejo >:D. Nekaj primerov je na http://www.unitedbimmer.com/forums/bmw-...


To so navadne neumnosti oz. skrajni primer zanič nosilcev menjalnika ter zglobov na obeh koncih kardana...

GrimReaper ::

Glede zašaltanja.
V prvo nemogoče da se zašaltaš, ker sam še nisem vozil avtomobila s katerim bi šlo v prvo pri kaj več kot 20km/h.
Drugače pa je meni ratalo it do 6900 obratov, nisem se zašaltal, ampak nisem bil pozoren na hitrost v tretji prestavi, klanec dol iz Ljubelja, in sem dal pred ovinkom pri 100km/h v drugo brez da bi stopil na bremzo.
Itak kle še ni panike, tam do 7000 ima pomoje skor vsak bencinar rezerve.

Moram pa rečt da sploh nisem vedel da je kaj takega možno, in da ni več takih nezgod. Potem če bi hotel uničit avto bi to z lahkoto naredil če bi šel s katerokoli prestavo do konca in takoj šaltal v nižjo, 140 v tretji prinese okol 10000 obratov v drugi.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

"Šparanje" sklopke na avtu (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15144440 (32663) INSIDE
»

Avto dolgi klanec (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7722546 (20415) Zheegec
»

Poraba sodobnega vozila pri vožnji po klancu navzdol (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10412421 (10274) darkolord
»

Ročna zavora pozimi (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
24928990 (20926) ;-)
»

Dva centa za pospeševanje iz cestninske postaje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
636772 (4302) Tomi

Več podobnih tem