Forum » Omrežja in internet » Nov zakon o piratsvu v Sloveniji
Nov zakon o piratsvu v Sloveniji

opeter ::
Dejansko se strinjam z Bellzmetom, ampak nekaj časa nazaj smo še razlikovali, če si kupil "Home varianto" neke zadeve, kar je s sabo prineslo to, da lahko tisto stvar uporabljajo vsi znotraj enega gospodinjstva (npr. film na videokaseti).
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

poweroff ::
P2P je dajanje na voljo javnosti.
Če pa zanemarimo KZ, pa še vedno ostane ZASP in možnost civilne tožbe.
Če pa zanemarimo KZ, pa še vedno ostane ZASP in možnost civilne tožbe.
sudo poweroff

imagodei ::
imagodei>> "primeru DVD-ja pa dobiš permanentno pravico gledat film. Ampak samo ti."
Bellzmet> "Tole vsi isto beremo, nič ne dlakocepimo in pač tukaj si zasral. Tukaj piše, da ima samo tisti, ki je kupil DVD pravico gledat film. To je jasno. Ne sedaj težit, da smo butasti, ker drugače razumemo. Tukaj to tako piše. "
Lej, v redu, lahko bi malo drugač obrnil wording v stavku. Glede na to, da sem potem že 5x pojasnil, da ima dedek ravno tako pravico gledat tvoj DVD, v tvoji prisotnosti ali pa brez nje, se mi zdi seciranje tega stavka bedarija. To je blamaža za vse tiste, ki ga secirate.
Poanta je bila primerjava med kinom in med DVD-jem. Kaj ti ni jasno? Kino lahko predvaja javno, množici ljudi in zato plača drugačno licenčnino oz. drugo tarifo za omejeno uporabo. Ko greš pa ti v trgovino in kupiš DVD, pa ti, kot posameznik, pristaneš na pogoje uporabe. Ti. Osebno. Ja, dedek lahko gleda. Ampak, pazi - govora je bilo o kinu nasproti posamezniku. Še slediš?
Bellzmet> "Potem zadevo probaš zanikati in zopet skozi govoriš, da lahko dedek zraven gleda DVD. Kaj to že spet pomeni, da pa sam ne sme? Ali, da ne smem posoditi DVD-ja prijatelju?"
Beri, kaj sem napisal že 5x kasneje, pa verjetno tudi že ene 2x prej. Beri. Zares. Ravno eno ali dve sporočili nazaj sem napisal lufthammerju, da lahko dedku podari DVD.
Jaz namesto tebe ne morem brat sporočil. Če je opravilo prezahtevno, se vpiši v prvi razred osnovne šole. Tam ti lahko pomagajo.
Bellzmet"Vem, da boš sedaj že spet čist ven padel kakšni imbecili smo, ampak zgleda, da ne znaš drugače začeti posta."
Točno tako. Če misliš do smrti se obešat na tisti stavek, ki sem ga eksplicitno pojasnil že mnogokrat in sem mimo tega stavka že večkrat povedal, da je Slovenska zakonodaja nad morebitnimi licenčnimi omejitvami, potem lahko sklepam samo, da si imbecil.
Kako gre že tista: "never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
Bellzmet> "Tole vsi isto beremo, nič ne dlakocepimo in pač tukaj si zasral. Tukaj piše, da ima samo tisti, ki je kupil DVD pravico gledat film. To je jasno. Ne sedaj težit, da smo butasti, ker drugače razumemo. Tukaj to tako piše. "
Lej, v redu, lahko bi malo drugač obrnil wording v stavku. Glede na to, da sem potem že 5x pojasnil, da ima dedek ravno tako pravico gledat tvoj DVD, v tvoji prisotnosti ali pa brez nje, se mi zdi seciranje tega stavka bedarija. To je blamaža za vse tiste, ki ga secirate.
Poanta je bila primerjava med kinom in med DVD-jem. Kaj ti ni jasno? Kino lahko predvaja javno, množici ljudi in zato plača drugačno licenčnino oz. drugo tarifo za omejeno uporabo. Ko greš pa ti v trgovino in kupiš DVD, pa ti, kot posameznik, pristaneš na pogoje uporabe. Ti. Osebno. Ja, dedek lahko gleda. Ampak, pazi - govora je bilo o kinu nasproti posamezniku. Še slediš?
Bellzmet> "Potem zadevo probaš zanikati in zopet skozi govoriš, da lahko dedek zraven gleda DVD. Kaj to že spet pomeni, da pa sam ne sme? Ali, da ne smem posoditi DVD-ja prijatelju?"
Beri, kaj sem napisal že 5x kasneje, pa verjetno tudi že ene 2x prej. Beri. Zares. Ravno eno ali dve sporočili nazaj sem napisal lufthammerju, da lahko dedku podari DVD.
Jaz namesto tebe ne morem brat sporočil. Če je opravilo prezahtevno, se vpiši v prvi razred osnovne šole. Tam ti lahko pomagajo.
Bellzmet"Vem, da boš sedaj že spet čist ven padel kakšni imbecili smo, ampak zgleda, da ne znaš drugače začeti posta."
Točno tako. Če misliš do smrti se obešat na tisti stavek, ki sem ga eksplicitno pojasnil že mnogokrat in sem mimo tega stavka že večkrat povedal, da je Slovenska zakonodaja nad morebitnimi licenčnimi omejitvami, potem lahko sklepam samo, da si imbecil.
Kako gre že tista: "never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
- Hoc est qui sumus -

poweroff ::
Pa poglejmo kakšne so ZARES razlike med obema določbama v starem in novem KZ.
Obstoječi KZ:
Kršitev avtorski sorodnih pravic
160. člen
(1) Kdor neupravičeno reproducira, da na voljo javnosti, razširja ali da v najem eno ali več izvedb, fonogramov, videogramov, RTV oddaj ali podatkovnih baz, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Kdor neupravičeno reproducira, da na voljo javnosti, razširja ali da v najem eno ali več izvedb, fonogramov, videogramov, RTV oddaj ali podatkovnih baz, katerih skupna tržna cena pomeni veliko premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do petih let.
(3) Če je bila z dejanjem iz prvega ali drugega odstavka tega člena pridobljena velika protipravna premoženjska korist in je šlo storilcu za to, da sebi ali komu drugemu pridobi takšno premoženjsko korist, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
(4) Primerki izvedb, fonogramov, videogramov, RTV oddaj ali podatkovnih baz in naprave za njihovo reproduciranje se vzamejo.
Novi KZ-1:
Kršitev avtorski sorodnih pravic
149. člen
(1) Kdor neupravičeno reproducira, da na voljo javnosti, razširja ali da v najem eno ali več izvedb, fonogramov, videogramov, rtv-oddaj ali podatkovnih baz, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Kdor neupravičeno reproducira, da na voljo javnosti, razširja ali da v najem eno ali več izvedb, fonogramov, videogramov, rtv-oddaj ali podatkovnih baz, katerih skupna tržna cena pomeni veliko premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do petih let.
(3) Če je bila z dejanjem iz prvega ali drugega odstavka tega člena pridobljena velika protipravna premoženjska korist in je šlo storilcu za to, da sebi ali komu drugemu pridobi tako premoženjsko korist, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
(4) Primerki izvedb, fonogramov, videogramov, rtv-oddaj ali podatkovnih zbirk in naprave za njihovo reproduciranje se vzamejo.
Razlik torej NI.
Pa še interpretacija: Kdor neupravičeno reproducira, da na voljo javnosti, razširja ali da v najem eno ali več izvedb, fonogramov, videogramov, rtv-oddaj ali podatkovnih baz, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
Kdo preko P2P omrežij ponuja celotnemu internetu, da od njega prenaša glasbo, filme, itd... katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
Takole.
Ima še kdo kaj pripomnit?
Obstoječi KZ:
Kršitev avtorski sorodnih pravic
160. člen
(1) Kdor neupravičeno reproducira, da na voljo javnosti, razširja ali da v najem eno ali več izvedb, fonogramov, videogramov, RTV oddaj ali podatkovnih baz, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Kdor neupravičeno reproducira, da na voljo javnosti, razširja ali da v najem eno ali več izvedb, fonogramov, videogramov, RTV oddaj ali podatkovnih baz, katerih skupna tržna cena pomeni veliko premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do petih let.
(3) Če je bila z dejanjem iz prvega ali drugega odstavka tega člena pridobljena velika protipravna premoženjska korist in je šlo storilcu za to, da sebi ali komu drugemu pridobi takšno premoženjsko korist, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
(4) Primerki izvedb, fonogramov, videogramov, RTV oddaj ali podatkovnih baz in naprave za njihovo reproduciranje se vzamejo.
Novi KZ-1:
Kršitev avtorski sorodnih pravic
149. člen
(1) Kdor neupravičeno reproducira, da na voljo javnosti, razširja ali da v najem eno ali več izvedb, fonogramov, videogramov, rtv-oddaj ali podatkovnih baz, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Kdor neupravičeno reproducira, da na voljo javnosti, razširja ali da v najem eno ali več izvedb, fonogramov, videogramov, rtv-oddaj ali podatkovnih baz, katerih skupna tržna cena pomeni veliko premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do petih let.
(3) Če je bila z dejanjem iz prvega ali drugega odstavka tega člena pridobljena velika protipravna premoženjska korist in je šlo storilcu za to, da sebi ali komu drugemu pridobi tako premoženjsko korist, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
(4) Primerki izvedb, fonogramov, videogramov, rtv-oddaj ali podatkovnih zbirk in naprave za njihovo reproduciranje se vzamejo.
Razlik torej NI.
Pa še interpretacija: Kdor neupravičeno reproducira, da na voljo javnosti, razširja ali da v najem eno ali več izvedb, fonogramov, videogramov, rtv-oddaj ali podatkovnih baz, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
Kdo preko P2P omrežij ponuja celotnemu internetu, da od njega prenaša glasbo, filme, itd... katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
Takole.
Ima še kdo kaj pripomnit?
sudo poweroff

BigWhale ::
Ja jaz mam nekaj za pripomnit.
Zalozbe so itak sami eni bogatuni majo dnarja k solate, sami tajkuni k sam okol prnasajo folk, cist prav, da se jim krade!!! SE bolj bi se jim mogl!!!!!1111!11
Zalozbe so itak sami eni bogatuni majo dnarja k solate, sami tajkuni k sam okol prnasajo folk, cist prav, da se jim krade!!! SE bolj bi se jim mogl!!!!!1111!11

imagodei ::
Aha, BigWhale, zdej te bom pa za besedo držal naslednjih 5 strani! Sem vedel, da v resnici podpiraš piratstvo! Še sam za sabo ne bereš, kaj napišeš!
- Hoc est qui sumus -

telexdell ::
Matthai :: danes, 14:15:
Zdaj mi pa povej, če prenašam film npr. Ne joči Peter ali npr ACAD preko p2p a prenašam avtorsko ali avtorsko sorodno delo?
Zakone je čisto enostavno brat, saj v njih nejde vsak kaj koristnega zase. A kaj, ko sodniki ponavadi mislijo drugače.
Zdaj mi pa povej, če prenašam film npr. Ne joči Peter ali npr ACAD preko p2p a prenašam avtorsko ali avtorsko sorodno delo?
Zakone je čisto enostavno brat, saj v njih nejde vsak kaj koristnega zase. A kaj, ko sodniki ponavadi mislijo drugače.

opeter ::
Prekleti velki kit. Ves čas je prikrival, da je tudi sam pirat

Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Spc ::
lufthammer, ti si zagamano teslo. Kje, o kje sem zapisal (pusti ironične namenjene izjave osebku Spc), da dedku ne smeš podarit DVD-ja?
Vsi tukaj smo fukjeni in norci samo 3je ludi so tu hudo pametni.
Rekli smo, da če si dedek vzame DVD iz mize v dnevni sobi ali si ga ogleda sam bo šel v zapor in to velja ker so to pametni rekli in povedali zato torej je torej brezveze da to sprašuješ ker so eni osebki pač fukjeni na tem forumu.

Nihče vas ne sili, da poslušate Britney Spears, gledate holywoodske filme ter uporabljate plačljivo programsko opremo. Enako kot vas nihče ne sili, da ukradete svoj sanjski avtomobil, če nimate dovolj denarja, da bi ga kupili.
Ukrademo avto ja.
Če avto ukrademo ga nekdo več nima - res zelo dobra primerjava.
Pravilna primerjava bi bila če lasersko skeniramo avto v 3D prostoru in si ga nato sprintamo z posemnim printerjem atomov in nato z tem naredimo klona in ga odpeljemo - tisti kateremu smo "ukradli" avtomobil ga še vedno ima v garaži in sploh ne bo opazil, da mu kaj majnka.
Isto si je Adam Savage naredil falcona iz slik na koncu predavanja pa rekel, da bi ga rad lasersko skeniral pri lastniku originala.
Lastnik falcona ne bo nič na slabšem saj si bo Adam naredil 100% kopijo originala in se tako niti dotaknil nebo lastikovega 100% originala.
Poanta je bila primerjava med kinom in med DVD-jem. Kaj ti ni jasno? Kino lahko predvaja javno, množici ljudi in zato plača drugačno licenčnino oz. drugo tarifo za omejeno uporabo.
Ja samo kino služi na račun tega!
Če bom pa jaz posodil DVD kolegu ali si ga bo dedek sam ogledal pa jaz iz tega ne zaslužim nič.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spc ()

SmeskoSnezak ::
LoL no. Ja, Spc, v tem primeru moraš podat kazensko ovadbo, saj ti je bilo odvzeto "premoženje". :D Seveda bo dedek potemtakem šel v čuzo, če bo obsojen, da je brez privolitve si vzel tvoj film. Primerjava z "ukradenim" avtomobilom je čist na mestu :D
@ Pusti soncu v srce... @

JanezekNovak ::
Kdo preko P2P omrežij ponuja celotnemu internetu, da od njega prenaša glasbo, filme, itd... katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
Takole.
Ima še kdo kaj pripomnit?
BTW tole se da interpretirat kot, da samo v primeru, če vrednost programov SKUPAJ presega večjo premoženjsko vrednost postane kaznivo dejanje!
Oz. če potegneš enga Terminatorja naenkrat ni kazni, če potegneš pa več Terminatorjev skupaj (tako, da presega večjo premoženjsko korist) pa je kazen!
Torej recimo oseba A prvo potegne dol Terminatorja, potem neha razširjat Terminatorja in se osredotoči na AutoCAD, ga razširja nekaj časa in potem neha razširjati AutoCAD, potem pa preide šele na Adobe Master Collection itd...
Iz zgoraj povedanega niti eno delo ne presega večje premoženjske koristi in oseba A ni v kaznivem dejanju.
Če pa bi oseba A vsa ta dela razširjala SKUPAJ pa bi bila v kaznivem dejanju!
DA/NE!?
http://www.euroairsoft.com/

BigWhale ::
To spada v kategorijo tistega vica:
"Dober dan, koliko stane ena kapljica bencina?"
"Hehehe, jah ena kaplca pa rec nic ne stane."
"Ooo, fino! Dejte mi ga nakapljat za 45 litrov!"
PS: Kaj mislis, da je pravilen odgovor, ha? :)
"Dober dan, koliko stane ena kapljica bencina?"
"Hehehe, jah ena kaplca pa rec nic ne stane."
"Ooo, fino! Dejte mi ga nakapljat za 45 litrov!"
PS: Kaj mislis, da je pravilen odgovor, ha? :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()

blackbfm ::
Kdo preko P2P omrežij ponuja celotnemu internetu, da od njega prenaša glasbo, filme, itd... katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
Takole.
Ima še kdo kaj pripomnit?
Kaj pa tista fora da to velja samo v primeru če to delaš z namenom prodaje (oz. ustvarjanjem zaslužka)? Nekje sem to prebral tako bolj na hitro, nevem kok drži


Izi ::
Najdejo ti zadeve katerih skupna tržna cena pomeni majhno premoženjsko vrednost - denarna kazen
Najdejo ti zadeve katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost - 3 leta zapora
Najdejo ti zadeve katerih skupna tržna cena pomeni veliko premoženjsko vrednost - 5 let zapora
A lahko kdo pove kakšne so približne vrednosti v Eurih za te premoženjske vrednosti ?
A je 100 EUR majhna vrednost, 1000 EUR velja vrednost in 10000 EUR velika vrednost
Ali je 1000 EUR majhna vrednost, 10000 EUR velja vrednost in 100000 EUR velika vrednost
Kdo določa te razrede in kje se jih da videti?
Ali pa te sodnik kar po svojem subjektivnem mnenju vreže v enega izmed teh razredov?
Najdejo ti zadeve katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost - 3 leta zapora
Najdejo ti zadeve katerih skupna tržna cena pomeni veliko premoženjsko vrednost - 5 let zapora
A lahko kdo pove kakšne so približne vrednosti v Eurih za te premoženjske vrednosti ?
A je 100 EUR majhna vrednost, 1000 EUR velja vrednost in 10000 EUR velika vrednost
Ali je 1000 EUR majhna vrednost, 10000 EUR velja vrednost in 100000 EUR velika vrednost
Kdo določa te razrede in kje se jih da videti?
Ali pa te sodnik kar po svojem subjektivnem mnenju vreže v enega izmed teh razredov?

Spc ::
Najdejo ti zadeve katerih skupna tržna cena pomeni veliko premoženjsko vrednost - 5 let zapora
Jaz si lahko posnamem iz TVja 1000 koncertov pa bom sedaj obsojen ker je to velika premoženska korist ?
Čeprav jih uporabljam samo jaz za domačo uporabo ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spc ()

Gandalfar ::
Najdejo ti zadeve katerih skupna tržna cena pomeni veliko premoženjsko vrednost - 5 let zapora
Jaz si lahko posnamem iz TVja 1000 koncertov pa bom sedaj obsojen ker je to velika premoženska korist ?
Čeprav jih uporabljam samo jaz za domačo uporabo ?
Ne. Daj si ze dopovej, da moras to distribuirat.

Izi ::
Spc ne smeti po forumu. Že 100-krat je bilo rečeno, da z TV-ja lahko snemaš. Če bodo kaj spreminjali bo kaznovan najprej tvoj TV ponudnik, ker ti je dajal na razpolago material za snemanje.
Še vedno me zanimajo te skrivnostne vrednosti, ki se venomer pojavljajo v zakoniku, pa nikjer konkretnih podatkov.
Še vedno me zanimajo te skrivnostne vrednosti, ki se venomer pojavljajo v zakoniku, pa nikjer konkretnih podatkov.

imagodei ::
Matthai> "Ima še kdo kaj pripomnit?"
Jaz...
In sicer: v besedilu zakona ni posebej izpostavljena programska oprema. Podatkovna zbirka, je zbirka podatkov, e.g. baza podatkov. Ni pa to aplikacija, SW.
Kaj to potem pomeni - da nekaznovano lahko razširjamo programe, ne pa podatkovnih baz?
Jaz...

Kaj to potem pomeni - da nekaznovano lahko razširjamo programe, ne pa podatkovnih baz?
- Hoc est qui sumus -

Pyr0Beast ::
Jaz si lahko posnamem iz TVja 1000 koncertov pa bom sedaj obsojen ker je to velika premoženska korist ? Čeprav jih uporabljam samo jaz za domačo uporabo ?
Dejansko je zanimivo, če zakoni obravnavajo podatke (nematerijo) kot materijo in določajo podobne nesmisle v stilu, če bi imel pisker vode, ga nato segrel za 10°C, bi s tem pridobil premoženjsko korist.
Hladen pisker je legalen a mlačen pa ne, zanimiva stvar tole ..
Temperatura ni materija in pravtako kot binarni nesmisli so ti le (trenutno) stanje snovi.
Podatki so toliko vredni, kot so virusi živi.
Dejansko je zanimivo, če zakoni obravnavajo podatke (nematerijo) kot materijo in določajo podobne nesmisle v stilu, če bi imel pisker vode, ga nato segrel za 10°C, bi s tem pridobil premoženjsko korist.
Hladen pisker je legalen a mlačen pa ne, zanimiva stvar tole ..
Temperatura ni materija in pravtako kot binarni nesmisli so ti le (trenutno) stanje snovi.
Podatki so toliko vredni, kot so virusi živi.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()

Izi ::
Hladen pisker je legalen a mlačen pa ne, zanimiva stvar tole ..
Že stoletja velja, da če kupiš vročo robo si storil prekršek in ti jo lahko zaplenijo

Drugače pa gre tu za prodajanje megle, kot so temu včasih rekli.
Tranzistorji, ki preklapljajo med logičnimi enkami in ničlami so tvoji, tukaj ni kaj debatirati, ampak kljub temu rabiš ti nek načrt oz. zaporedje po katerem se tvoji tranzistorji postavijo v tako stanje, da tvoj procesor iz tega naredi nekaj koristnega.
Ti dejansko kupuješ načrt kako naj se tvoji tranzistorji postavijo. Torej kljub vsemu nekaj kupiš


Pyr0Beast ::
Že stoletja velja, da če kupiš vročo robo si storil prekršek in ti jo lahko zaplenijo [>:D]
.. me zanima, kaj bi počeli z vročim zrakom .. najbrž bi ga tudi poizkusili zapreti, bog si ga vedi.
Ti dejansko kupuješ načrt kako naj se tvoji tranzistorji postavijo. Torej kljub vsemu nekaj kupiš [:)]
.. plačaš, da je svinčnik na levi strani mize namesto na desni :)
.. me zanima, kaj bi počeli z vročim zrakom .. najbrž bi ga tudi poizkusili zapreti, bog si ga vedi.
Ti dejansko kupuješ načrt kako naj se tvoji tranzistorji postavijo. Torej kljub vsemu nekaj kupiš [:)]
.. plačaš, da je svinčnik na levi strani mize namesto na desni :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Personanonim ::
..torej da povzamem kaj pomeni to za uporabnike P2P omrežja tako malo po domače oz. tako kot jaz to trenutno zastopim ...P2P ni kriminal ker ne gre za distribucijo z namenom zaslužka...P2P je kriminal ker gre za ilegalno širjenje vsebin širši javnosti....da sem natančnejši,P2P sam po sebi ni kriminal ampak zaradi zasnove tovrstnih programov vsak posameznik ki preko P2P omrežja poišče avtorske vsebine je avtomatično kriminalec, ker medtem ko DL željeno vsebino, to tudi reproducira in razširja ter s tem krši zakon ..ali pač ne? ...uporabnik P2P omrežja ne krši zakon če ni prvi ki je ponudil vsebino širši javnosti?...če narobe razumem prosim za razlago...osebno verjamem v Sokratovo izhodišče; vem da nič ne vem...

BlueRunner ::
@Izi: Mejne vrednosti so navedene v 99. čl. KZ-1, kjer se nahajajo definicije uporabljenih izrazov.
"(9) Za premoženjsko korist, škodo ali vrednost se šteje znesek med storitvijo kaznivega dejanja, ki
1) pri majhni ne presega 500 eurov;
2) pri večji presega 5000 eurov;
3) pri veliki presega 50.000 eurov."
Sedaj pa kalkulatorje v roke...
@Imagodei: To ne pomeni, da lahko nekaznovano razširjaš programsko opremo, oziroma druga avtorska dela, ki niso našteta v KZ. To pomeni samo, da te za njih ne bodo obdolžili kaznovega dejanja in začeli pregona po uradni dolžnosti na stroške države, temveč boš kaznovan po uzancah ZASP-a. Kakšna pa je bistvena razlika med kazenskimi in ostalimi postopki (prekrškovnimi, inšpekcijskimi, ...) pa sem nekje tukaj že pojasnjeval.
"(9) Za premoženjsko korist, škodo ali vrednost se šteje znesek med storitvijo kaznivega dejanja, ki
1) pri majhni ne presega 500 eurov;
2) pri večji presega 5000 eurov;
3) pri veliki presega 50.000 eurov."
Sedaj pa kalkulatorje v roke...
@Imagodei: To ne pomeni, da lahko nekaznovano razširjaš programsko opremo, oziroma druga avtorska dela, ki niso našteta v KZ. To pomeni samo, da te za njih ne bodo obdolžili kaznovega dejanja in začeli pregona po uradni dolžnosti na stroške države, temveč boš kaznovan po uzancah ZASP-a. Kakšna pa je bistvena razlika med kazenskimi in ostalimi postopki (prekrškovnimi, inšpekcijskimi, ...) pa sem nekje tukaj že pojasnjeval.

BigWhale ::
S samim P2Pjem ni nic narobe, dokler s pomocjo tega ne distribuiras vsebin, ki jih ne bi smel distribuirati.
Pyro, tezave imas z dojemanjem koncepta intelektualne lastnine. Torej, neko, ki napise knjigo, glasbo, pesem, racunalniski program ali pa posname film, tistega izdelka ne more imeti za svojega in sam dolocati pravil do uporabe tega izdelka?
Pyro, tezave imas z dojemanjem koncepta intelektualne lastnine. Torej, neko, ki napise knjigo, glasbo, pesem, racunalniski program ali pa posname film, tistega izdelka ne more imeti za svojega in sam dolocati pravil do uporabe tega izdelka?

Spc ::
Pyro, tezave imas z dojemanjem koncepta intelektualne lastnine.
99.9% ljudi ne dojema tega "koncepta" pravilno.
Tako kot je bilo zapisano: Vem, da nič ne vem.
Ti dejansko kupuješ načrt kako naj se tvoji tranzistorji postavijo. Torej kljub vsemu nekaj kupiš
Res je.
Če bi jaz šel z roko risat zvok (sinus itd itd) bi lahko tudi z roko reproduciral zvok le načrt bi si mogel kupit kako naj narišem amplitudo, da dobim ven celotno pesem
Ta postopek bi delal zelo zelo dolgo ampak na koncu pa bi dobil ven kopijo pesmi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spc ()

Izi ::
Torej, neko, ki napise knjigo, glasbo, pesem, racunalniski program ali pa posname film, tistega izdelka ne more imeti za svojega in sam dolocati pravil do uporabe tega izdelka?
To bi moralo veljati samo za določen čas, največ kakšne 3 leta, potem pa bi moralo vse postati javno.
Jaz naredim en izdelek in ga prodam, pa dobim samo enkratno plačilo in potem konec. Spet moram začeti delati nov izdelek, če ga hočem prodati.
Nekdo drug pa celo življenje prodaja en in isti programček, samo kopira ga in ga prodaja v neskončnost.
V tem jaz vidim nepravičnost.
Oba sva vložila enako truda, potem pa moram jaz vložiti še milijon EUR, da steče proizvodnja linija in potem naredim 100 izdelkov na dan. Če gre vse po sreči se mi bo po nekaj letih šele povrnil vložen denar v proizvodnjo linijo. In vsa ta leta seveda delam dan za dnem in kupujem material za izdelavo.
On pa gre samo do založbe, ki v enem dnevu naštanca sto tisoč kopij njegove plošče in potem to prodajajo, on pa nekaj let leži doma in vleče procente.
Rad bi videl tistega, ki si mi v obraz upa povedati, da si avtorji resnično zaslužijo vso to protipiratsko gonjo. V resnici gre samo za pohlepne založbe, ki jih za avtorje prav nič ne briga.
In potem pošteni delavci umremo zaradi skrbi in zgaranosti, tisti avtorji, ki jih nekateri tukaj tako zagovarjate pa vsi po vrsti umrejo zaradi mamil in alkohola v katerega zapadejo zaradi dolgega časa.
Osebe v zgodbici so izmišljene, če se bo kdo slučajno prepoznal


Spc ::
To bi moralo veljati samo za določen čas, največ kakšne 3 leta, potem pa bi moralo vse postati javno.
Ali pa ko avtor umre ne pa da še potem 100 let po tem daješ denar v grob avtorju oz. drugi izkoriščajo avtorja in njegovo smrt.

blackbfm ::
V tem jaz vidim nepravičnost.
Oba sva vložila enako truda, potem pa moram jaz vložiti še milijon EUR, da steče proizvodnja linija in potem naredim 100 izdelkov na dan. Če gre vse po sreči se mi bo po nekaj letih šele povrnil vložen denar v proizvodnjo linijo. In vsa ta leta seveda delam dan za dnem in kupujem material za izdelavo.
On pa gre samo do založbe, ki v enem dnevu naštanca sto tisoč kopij njegove plošče in potem to prodajajo, on pa nekaj let leži doma in vleče procente.
Ja samo tam kjer se vloži "manj dela" je veliko večja konkurenca. Drugače pa 100.000 plošč tudi ne morš kar tako prodat. OK, imaš izjeme no samo načeloma je pa čiz odvisno..

Pyr0Beast ::
Pyro, tezave imas z dojemanjem koncepta intelektualne lastnine. Torej, neko, ki napise knjigo, glasbo, pesem, racunalniski program ali pa posname film, tistega izdelka ne more imeti za svojega in sam dolocati pravil do uporabe tega izdelka?
Ima ga lahko za svojega ne rečem. Koliko on misli, da je njegovo delo vredno pa me sploh ne zanima. In forsiranje nekih trapastih zakonov, ker oh in sploh so pirati vsega krivi, ker se njegova knjiha sploh ne prodaja ...
Ali imam težave jaz ali pa ti. Sam osebno ne vidim problema, da se ti prikradem ponoci do tvoje megakolekcije superlegalnih ploščkov, jih par prekopiram ter odracam proč. Dokler ne bos videl, da so malce drugace razporejeni sploh ne bos imel niti najmanjse ideje, kaj se je zgodilo oz. ali si bil oškodovan.
Ne razumi me narobe, cenim delo kateregakoli avtorja ampak s tole piratsko gonjo se pa ne strinjam.
Ima ga lahko za svojega ne rečem. Koliko on misli, da je njegovo delo vredno pa me sploh ne zanima. In forsiranje nekih trapastih zakonov, ker oh in sploh so pirati vsega krivi, ker se njegova knjiha sploh ne prodaja ...
Ali imam težave jaz ali pa ti. Sam osebno ne vidim problema, da se ti prikradem ponoci do tvoje megakolekcije superlegalnih ploščkov, jih par prekopiram ter odracam proč. Dokler ne bos videl, da so malce drugace razporejeni sploh ne bos imel niti najmanjse ideje, kaj se je zgodilo oz. ali si bil oškodovan.
Ne razumi me narobe, cenim delo kateregakoli avtorja ampak s tole piratsko gonjo se pa ne strinjam.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

BigWhale ::
To bi moralo veljati samo za določen čas, največ kakšne 3 leta, potem pa bi moralo vse postati javno.
Cemu? Ker si ti tako rekel?
Jaz naredim en izdelek in ga prodam, pa dobim samo enkratno plačilo in potem konec. Spet moram začeti delati nov izdelek, če ga hočem prodati.
Nekdo drug pa celo življenje prodaja en in isti programček, samo kopira ga in ga prodaja v neskončnost.
Tudi ti, lahko svoj izdelek neskoncnokrat prodas. Samo moras vsakic znova ga narediti. Nacrt pa ostane isti. Ce/Ko bos imel moznosti narediti izdelek prakticno iz nic-a, potem bos na istem kot programer. Sedaj je pa programer v prednosti.
V tem jaz vidim nepravičnost.
Torej so vsi avtorji v bistvu eni veliki nepravicnezi? Problem je v tem, da ima programer zanemarljivo vrednost surovine. V tem ljudje vidijo nepravicnost. Tako kot lahko vidi nekdo nepravicnost v tem, da lahko en zelezar nardi pet trilijonov prstanov en zlatar pa samo tisoc... Ampak zlatar se je znasel in je rekel, da je moja surovina tako redka, da jo treba drago placat. Programer je pa rekel, da je njegov nacrt v bistvu toliko vreden, da mu je vseeno za surovino nosilca.
Oba sva vložila enako truda, potem pa moram jaz vložiti še milijon EUR, da steče proizvodnja linija in potem naredim 100 izdelkov na dan. Če gre vse po sreči se mi bo po nekaj letih šele povrnil vložen denar v proizvodnjo linijo. In vsa ta leta seveda delam dan za dnem in kupujem material za izdelavo.
On pa gre samo do založbe, ki v enem dnevu naštanca sto tisoč kopij njegove plošče in potem to prodajajo, on pa nekaj let leži doma in vleče procente.
Ampak popolnoma isto je v VSEH poklicih. Poglej ekonomiste! Oni se stancat nic ne nucajo, tam ene brez vezne stevilke sem ter tja premetavajo in sluzjo.
Rad bi videl tistega, ki si mi v obraz upa povedati, da si avtorji resnično zaslužijo vso to protipiratsko gonjo. V resnici gre samo za pohlepne založbe, ki jih za avtorje prav nič ne briga.
Avtori si zasluzi, da ljudje spostujejo njegove avtorske pravice, kakrsne koli so ze, dokler so v okviru zakonskih omejitev. To si zasluzi VSAK avtor.
Kar se pa zalozb tice, je pa druga pesem. Jaz jih ne podpiram in jih ne maram, ne maram tudi nekih zdruzenj, ki podpirajo take zalozbe (SAZAS recimo), tudi ne podpiram tako ohlapnega zakona o avtorskih pravicah. Ampak to se ne pomeni, da bom zaradi tega se sel pirata in potem to opraviceval z nekim robinhoodizmom in kaj vem s kako jamrarijo o sociali in nepravicnostjo.
In potem pošteni delavci umremo zaradi skrbi in zgaranosti, tisti avtorji, ki jih nekateri tukaj tako zagovarjate pa vsi po vrsti umrejo zaradi mamil in alkohola v katerega zapadejo zaradi dolgega časa.
No, tudi ti lahko umres zaradi mamil in alkohola, ce ti je ljubo. Ne delaj zrtve iz sebe, samo zato, da bos opraviceval svoja dejanja.
Avtorji SI ZASLUZIJO vso pravico do avtorskih pravic. Saj so avtorji.
si kdaj pomislil na kaksnega arhitekta? On samo en brez vezen nacrt za zgradbo narise, ki ga lahko 100x proda potem. Gre v fotokopirnico, tam ga 100x skopira in ga proda! Po isti ceni! Morda komu se za visje kot ostalim! Nepravicno, mar ne?

BlueRunner ::
Hmm.... kaj pa nasprotni primeri? Kaj bo pa z neko skladbo, ki jo je avtor v svoji glavi ustvarjal desetletja? Ali si tudi takšna skladba zasluži samo 3 leta varstva? Zakaj pa ravno 3 leta? Zakaj ne dve leti, leto, sto let?
Kaj pa z družino avtorja, ki je ustvaril neko delo, nato pa preminil? Ali to pomeni, da njegovi potomci niso upravičeno dedovati nekih pravic, ki izhajajo iz tega dela? Ali je potem bolje, da se avtorska dela ne ustvarja več, saj se jih ne izplača ustvarjati. Potem je bolje postaviti fabrko, ki jo potomci lahko podedujejo.
Tisti, ki so avtorska dela ustvarili, so zagotovo upravičeni do prostega razpolaganja z njimi. Lastnina je temelj trenutne družbene ureditve, zaradi česar je ne moremo kar zanemariti in na njo pozabiti, ker morda večini "tako paše". Hkrati pa je nujno razumeti in priznati dimenzijo večine avtorskih del, da nas vse bogatijo in spreminjajo. Zaradi tega je potrebno najti ravnotežje med zagotavljanjem čim večje dosegljivosti avtorskih del čim širši populaciji, pri temu pa avtorjem zagotavljati vse tiste pravice s katerimi lahko sami naprej prosto razpolagajo. Zato imamo v zakonu recimo posebej opredeljene knjižnice, ki so eden izmed možnih mehanizmov zagotavljanja široke dosegljivosti, hkrati pa omogočajo nadzor in "preštevanje" dostopa do avtorskih del, kar je kasneje tudi podlaga za določanje nadomestil avtorjem.
Če je bilo v pred-informacijski, moderni dobi relativni težko priti do naprav, ki bi omogočale dovolj ceneno, enostavno in kvalitetno reprodukcijo avtorskih del, pa se je to v informacijski, post-moderni družbi bistveno spremenilo. Neskončna lahkotnost replikacije neomejenega števila kopij, ki so identične originalu je avtorje in družbo zalotila popolnoma nepripravljene. V odsotnosti jasnih pravil se je tehtnica moči, še pred kratkim tako natančno uravnotežena, premaknila močno na stran potrošnikov, ki so lahko brez kakršnih koli tehničnih ali finančnih ovir začeli uživati v nepričakovani novi svobodi, ki jim je bila poklonjena. Čeprav se družben sistem zaradi tega ni spremenil, pa je ravno to porušeno razmerje moči in bliskovir tehničen napredek digitalne dobe veliko lastnikov avtorskih pravic potisnil v kot.
Zaradi tega pa se je začel tudi pritisk teh lastnikov, ki si želijo ponovno vzpostaviti ravnotežje. Čeprav bi nekateri rekli, da branijo star in preživet poslovni model, pa to ne opraviči množičnih kršitev znotraj trenutnega sistema. Nespoštovanje do nekaterih delov prava in razkroj nekaterih moralnih vrednot ima to nehvaležno lastnost, da se zelo hitro polasti splošnega razmišljanja. Kakor je za nekoga legitimno braniti pravico do prostega razpolaganja z avtorskimi deli, samo zato, ker so breztelesna, lahko za nekoga drugega postane legitmno braniti pravico do neplačevanja davkov. No, lepo vas prosim, kdo si pa želi plačevati davke s katerimi nas država neprestano in vedno bolj obremenjuje? Kdor želi spremeniti sistem, ga mora spremeniti na način in s sredstvi, ki bodo zagotavljala miren in pošten prehod in, ki ne bodo po nepotrebnem prizadela tistih dolgoročnih pričakovanj družbe.
Naj vam predstavim hipotetičen primer. Odiseja 2001 je bil tisti film, ki je v prvem mesecu predvajanja skoraj popolnoma pogorel. Šele po daljšem času se je "prijel" in še kasneje postal svetovni fenomen in pojem kultnega filma. Če bi ga postavili v današnje okolje, ne bi avtor iz prvega leta predvajanj pokril niti stroškov produkcije, na drugo in naslednja leta pa bi lahko že praktično pozabil, saj bi (neavtorizirane) replike že praktično preplavile planet. Ali bi pod takšnimi pogoji Kubrick sploh še želel posneti kakšen podoben film? Avtorsko delo, ki bi morda šele čez leta in desetletja pokazalo svoo brezčasno vrednost? Če pristanemo na tezo, da je potrebno pravice avtorjem omejiti, postane največji izziv taistim in vsem potencialnim avtorjem zagotoviti vizijo, da bodo lahko s svojim ustvarjanjem tudi živeli in preživeli. Da bodo svojim potomcem pustili še kaj več od priimka. Za glasbo in glasbenike smo morda res nekaj rešli z obiskom njihovega koncerta. Kako pa bomo to rešili z arhitekti, pisatelji, igralci, režiserji, ... z vsemi tistimi, ki svojega avtorskega dela po naravi stvari ne morejo sami interpretirati v živo? Ali bomo sistem porušili zaradi ene ali dveh vrst avtorskih del, ne da bi pri temu pomislili na vse druge in splošne koristi, ki jih sistem dejansko omogoča?
Če lahko parafraziram "upravičeno" kreativnost: če želim potomcem zapustiti nekaj, potem bom zgradil "fabrko". Zakaj pa bi bili potem dramatiki zapostavljeni? Zakaj bi potem sploh še kdo poskušal pisati nove knjige? Zakaj bi potem sploh še kdo želel biti skladatelj? Ali si res želimo ustvariti robotsko družbo, kjer šteje samo telesno, breztelesno pa nima nikakršne vrednosti? Če bi bili ljudje neskončno pošteni, bi danes še vedno živeli v socializmu in samoupravljanju, gnile ZDA pa bi bile sedaj šele v tranziciji v moderno socialistično družbo po modelu sovjetov. Aha, pa avorska dela bi bila skupna last, ker bi bili avtorji tako ali tako enaki vsem drugim in enako preskrbljeni. Ker pa smo ljudje malenkost nepošteni, še posebej takrat, kadar zločin nima otipljive žrtve (resnična škoda se pokaže šele na dolga obdobja) pa se piše takšne in še hujše zakone, katerih cilj je prevzgajati. Ne bom rekel uspešno, prej neuspešno. Vendar pa je potrebno priznati, da so spremembe potrebne na obeh straneh. Potrošniki upravičeno pričakujejo, da jim bodo glasbena dela postala bolj dostopna in bolj uporabna, avtorji pa pričakujejo, da bodo njihove pravice (veliko bolj) spoštovane. Če vsaka stran tuli samo svoje, potem so rezultati takšni, kakršni pač so. Tukaj pa velik del krivde odpade tudi na tisto glasno manjšino, ki ne vidi niti centimetra naprej od svoje lastne trenutne koristi. Niti splošne koristi, kaj šele koristi čez nekaj mesecev ali, bog ne daj, let in desetletij.
Tistim pa, ki mislijo, da je delo nekega glasbenika brez vrednosti in, da si ne zasluži "ležati" in "vleči keša". Zakaj točno bi kopirali njihove izdelke, če so tako zanič? Ali ni bistvo v temu, da zbiramo in uživamo v tistih delih, ki jih cenimo? Ali je tako težko pokazati tudi spoštovanje do avtorja, ki je v njihovo delo vložil neizmeren trud? Ali si potem taisti avtor ne zasluži tudi nekaj nazaj? Pa kaj potem, če je pravice prodal neki založbi... se je pač odločil, da hoče ta denar danes, založba ga bo pa zbirala naslednjih nekaj let.
Najbolj pogumni pa naj naslednjič napišejo odgovor v laškem enajstercu. Morda bodo potem malo bolj cenili trud nekoga, ki uspe na ta način ustvariti nekaj, kar je še po 100 in več letih popularno. Ali to res ni vredno plačila s strani tistih, ki uživajo v takšni umetnini?
Kaj pa z družino avtorja, ki je ustvaril neko delo, nato pa preminil? Ali to pomeni, da njegovi potomci niso upravičeno dedovati nekih pravic, ki izhajajo iz tega dela? Ali je potem bolje, da se avtorska dela ne ustvarja več, saj se jih ne izplača ustvarjati. Potem je bolje postaviti fabrko, ki jo potomci lahko podedujejo.
Tisti, ki so avtorska dela ustvarili, so zagotovo upravičeni do prostega razpolaganja z njimi. Lastnina je temelj trenutne družbene ureditve, zaradi česar je ne moremo kar zanemariti in na njo pozabiti, ker morda večini "tako paše". Hkrati pa je nujno razumeti in priznati dimenzijo večine avtorskih del, da nas vse bogatijo in spreminjajo. Zaradi tega je potrebno najti ravnotežje med zagotavljanjem čim večje dosegljivosti avtorskih del čim širši populaciji, pri temu pa avtorjem zagotavljati vse tiste pravice s katerimi lahko sami naprej prosto razpolagajo. Zato imamo v zakonu recimo posebej opredeljene knjižnice, ki so eden izmed možnih mehanizmov zagotavljanja široke dosegljivosti, hkrati pa omogočajo nadzor in "preštevanje" dostopa do avtorskih del, kar je kasneje tudi podlaga za določanje nadomestil avtorjem.
Če je bilo v pred-informacijski, moderni dobi relativni težko priti do naprav, ki bi omogočale dovolj ceneno, enostavno in kvalitetno reprodukcijo avtorskih del, pa se je to v informacijski, post-moderni družbi bistveno spremenilo. Neskončna lahkotnost replikacije neomejenega števila kopij, ki so identične originalu je avtorje in družbo zalotila popolnoma nepripravljene. V odsotnosti jasnih pravil se je tehtnica moči, še pred kratkim tako natančno uravnotežena, premaknila močno na stran potrošnikov, ki so lahko brez kakršnih koli tehničnih ali finančnih ovir začeli uživati v nepričakovani novi svobodi, ki jim je bila poklonjena. Čeprav se družben sistem zaradi tega ni spremenil, pa je ravno to porušeno razmerje moči in bliskovir tehničen napredek digitalne dobe veliko lastnikov avtorskih pravic potisnil v kot.
Zaradi tega pa se je začel tudi pritisk teh lastnikov, ki si želijo ponovno vzpostaviti ravnotežje. Čeprav bi nekateri rekli, da branijo star in preživet poslovni model, pa to ne opraviči množičnih kršitev znotraj trenutnega sistema. Nespoštovanje do nekaterih delov prava in razkroj nekaterih moralnih vrednot ima to nehvaležno lastnost, da se zelo hitro polasti splošnega razmišljanja. Kakor je za nekoga legitimno braniti pravico do prostega razpolaganja z avtorskimi deli, samo zato, ker so breztelesna, lahko za nekoga drugega postane legitmno braniti pravico do neplačevanja davkov. No, lepo vas prosim, kdo si pa želi plačevati davke s katerimi nas država neprestano in vedno bolj obremenjuje? Kdor želi spremeniti sistem, ga mora spremeniti na način in s sredstvi, ki bodo zagotavljala miren in pošten prehod in, ki ne bodo po nepotrebnem prizadela tistih dolgoročnih pričakovanj družbe.
Naj vam predstavim hipotetičen primer. Odiseja 2001 je bil tisti film, ki je v prvem mesecu predvajanja skoraj popolnoma pogorel. Šele po daljšem času se je "prijel" in še kasneje postal svetovni fenomen in pojem kultnega filma. Če bi ga postavili v današnje okolje, ne bi avtor iz prvega leta predvajanj pokril niti stroškov produkcije, na drugo in naslednja leta pa bi lahko že praktično pozabil, saj bi (neavtorizirane) replike že praktično preplavile planet. Ali bi pod takšnimi pogoji Kubrick sploh še želel posneti kakšen podoben film? Avtorsko delo, ki bi morda šele čez leta in desetletja pokazalo svoo brezčasno vrednost? Če pristanemo na tezo, da je potrebno pravice avtorjem omejiti, postane največji izziv taistim in vsem potencialnim avtorjem zagotoviti vizijo, da bodo lahko s svojim ustvarjanjem tudi živeli in preživeli. Da bodo svojim potomcem pustili še kaj več od priimka. Za glasbo in glasbenike smo morda res nekaj rešli z obiskom njihovega koncerta. Kako pa bomo to rešili z arhitekti, pisatelji, igralci, režiserji, ... z vsemi tistimi, ki svojega avtorskega dela po naravi stvari ne morejo sami interpretirati v živo? Ali bomo sistem porušili zaradi ene ali dveh vrst avtorskih del, ne da bi pri temu pomislili na vse druge in splošne koristi, ki jih sistem dejansko omogoča?
Če lahko parafraziram "upravičeno" kreativnost: če želim potomcem zapustiti nekaj, potem bom zgradil "fabrko". Zakaj pa bi bili potem dramatiki zapostavljeni? Zakaj bi potem sploh še kdo poskušal pisati nove knjige? Zakaj bi potem sploh še kdo želel biti skladatelj? Ali si res želimo ustvariti robotsko družbo, kjer šteje samo telesno, breztelesno pa nima nikakršne vrednosti? Če bi bili ljudje neskončno pošteni, bi danes še vedno živeli v socializmu in samoupravljanju, gnile ZDA pa bi bile sedaj šele v tranziciji v moderno socialistično družbo po modelu sovjetov. Aha, pa avorska dela bi bila skupna last, ker bi bili avtorji tako ali tako enaki vsem drugim in enako preskrbljeni. Ker pa smo ljudje malenkost nepošteni, še posebej takrat, kadar zločin nima otipljive žrtve (resnična škoda se pokaže šele na dolga obdobja) pa se piše takšne in še hujše zakone, katerih cilj je prevzgajati. Ne bom rekel uspešno, prej neuspešno. Vendar pa je potrebno priznati, da so spremembe potrebne na obeh straneh. Potrošniki upravičeno pričakujejo, da jim bodo glasbena dela postala bolj dostopna in bolj uporabna, avtorji pa pričakujejo, da bodo njihove pravice (veliko bolj) spoštovane. Če vsaka stran tuli samo svoje, potem so rezultati takšni, kakršni pač so. Tukaj pa velik del krivde odpade tudi na tisto glasno manjšino, ki ne vidi niti centimetra naprej od svoje lastne trenutne koristi. Niti splošne koristi, kaj šele koristi čez nekaj mesecev ali, bog ne daj, let in desetletij.
Tistim pa, ki mislijo, da je delo nekega glasbenika brez vrednosti in, da si ne zasluži "ležati" in "vleči keša". Zakaj točno bi kopirali njihove izdelke, če so tako zanič? Ali ni bistvo v temu, da zbiramo in uživamo v tistih delih, ki jih cenimo? Ali je tako težko pokazati tudi spoštovanje do avtorja, ki je v njihovo delo vložil neizmeren trud? Ali si potem taisti avtor ne zasluži tudi nekaj nazaj? Pa kaj potem, če je pravice prodal neki založbi... se je pač odločil, da hoče ta denar danes, založba ga bo pa zbirala naslednjih nekaj let.
Najbolj pogumni pa naj naslednjič napišejo odgovor v laškem enajstercu. Morda bodo potem malo bolj cenili trud nekoga, ki uspe na ta način ustvariti nekaj, kar je še po 100 in več letih popularno. Ali to res ni vredno plačila s strani tistih, ki uživajo v takšni umetnini?

poweroff ::
BTW tole se da interpretirat kot, da samo v primeru, če vrednost programov SKUPAJ presega večjo premoženjsko vrednost postane kaznivo dejanje!
Oz. če potegneš enga Terminatorja naenkrat ni kazni, če potegneš pa več Terminatorjev skupaj (tako, da presega večjo premoženjsko korist) pa je kazen!
Torej recimo oseba A prvo potegne dol Terminatorja, potem neha razširjat Terminatorja in se osredotoči na AutoCAD, ga razširja nekaj časa in potem neha razširjati AutoCAD, potem pa preide šele na Adobe Master Collection itd...
Iz zgoraj povedanega niti eno delo ne presega večje premoženjske koristi in oseba A ni v kaznivem dejanju.
Če pa bi oseba A vsa ta dela razširjala SKUPAJ pa bi bila v kaznivem dejanju!
DA/NE!?
Ne. Oseba pač piratizira par mesecev skupaj. V tem času je presegla tistih nekaj tisoš EUR povprečne plače - in je to kaznivo dejanje. Približno tako, kot če bi nekdo vsak dan ukradel malce denarja - v parih mesecih pa bi to zneslo za veliko tatvino.
sudo poweroff

poweroff ::
Matthai :: danes, 14:15:
Zdaj mi pa povej, če prenašam film npr. Ne joči Peter ali npr ACAD preko p2p a prenašam avtorsko ali avtorsko sorodno delo?
Zakone je čisto enostavno brat, saj v njih nejde vsak kaj koristnega zase. A kaj, ko sodniki ponavadi mislijo drugače.
Seveda. Film ali program JE avtorsko delo. To so pa ja osnove. Poglej si ZASP.
sudo poweroff

poweroff ::
Obstoječi KZ:
Neupravičena uporaba avtorskega dela
159. člen
(1) Kdor neupravičeno uporabi eno ali več avtorskih del ali njihovih primerkov, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Če tržna cena avtorskih del iz prejšnjega odstavka pomeni veliko premoženjsko vrednost, se storilec kaznuje z zaporom do petih let.
(3) Če je bila z dejanjem iz prvega ali drugega odstavka tega člena pridobljena velika protipravna premoženjska korist in je šlo storilcu za to, da sebi ali komu drugemu pridobi takšno premoženjsko korist, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
(4) Primerki avtorskih del in naprave za njihovo reproduciranje se vzamejo.
Novi KZ-1:
Kršitev materialnih avtorskih pravic
148. člen
(1) Kdor z namenom prodaje neupravičeno uporabi eno ali več avtorskih del ali njihovih primerkov, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Če tržna cena avtorskih del iz prejšnjega odstavka pomeni veliko premoženjsko vrednost, se storilec kaznuje z zaporom do petih let.
(3) Če je bila z dejanjem iz prvega ali drugega odstavka tega člena pridobljena velika protipravna premoženjska korist in je šlo storilcu za to, da sebi ali komu drugemu pridobi tako premoženjsko korist, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
(4) Primerki avtorskih del in naprave za njihovo reproduciranje se vzamejo.
Da, glede neupravičene uporabe računalniških programov so zadevo malce spremenili. Po novem bo zahtevana neupravičena uporaba z namenom prodaje. Vendar to ne spremeni dejstva, da si lahko civilno odgovoren po ZASP. Pav tako nisem prepričan, če se glede dajanja na voljo javnosti vseeno ne uporabi 160. člen.
Tole bi bilo treba vprašati Majo Bogataj ali kakšnega kazenskega pravnika.
Neupravičena uporaba avtorskega dela
159. člen
(1) Kdor neupravičeno uporabi eno ali več avtorskih del ali njihovih primerkov, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Če tržna cena avtorskih del iz prejšnjega odstavka pomeni veliko premoženjsko vrednost, se storilec kaznuje z zaporom do petih let.
(3) Če je bila z dejanjem iz prvega ali drugega odstavka tega člena pridobljena velika protipravna premoženjska korist in je šlo storilcu za to, da sebi ali komu drugemu pridobi takšno premoženjsko korist, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
(4) Primerki avtorskih del in naprave za njihovo reproduciranje se vzamejo.
Novi KZ-1:
Kršitev materialnih avtorskih pravic
148. člen
(1) Kdor z namenom prodaje neupravičeno uporabi eno ali več avtorskih del ali njihovih primerkov, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Če tržna cena avtorskih del iz prejšnjega odstavka pomeni veliko premoženjsko vrednost, se storilec kaznuje z zaporom do petih let.
(3) Če je bila z dejanjem iz prvega ali drugega odstavka tega člena pridobljena velika protipravna premoženjska korist in je šlo storilcu za to, da sebi ali komu drugemu pridobi tako premoženjsko korist, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
(4) Primerki avtorskih del in naprave za njihovo reproduciranje se vzamejo.
Da, glede neupravičene uporabe računalniških programov so zadevo malce spremenili. Po novem bo zahtevana neupravičena uporaba z namenom prodaje. Vendar to ne spremeni dejstva, da si lahko civilno odgovoren po ZASP. Pav tako nisem prepričan, če se glede dajanja na voljo javnosti vseeno ne uporabi 160. člen.
Tole bi bilo treba vprašati Majo Bogataj ali kakšnega kazenskega pravnika.
sudo poweroff

BigWhale ::
Pyro, tezave imas z dojemanjem koncepta intelektualne lastnine. Torej, neko, ki napise knjigo, glasbo, pesem, racunalniski program ali pa posname film, tistega izdelka ne more imeti za svojega in sam dolocati pravil do uporabe tega izdelka?
Ima ga lahko za svojega ne rečem. Koliko on misli, da je njegovo delo vredno pa me sploh ne zanima. In forsiranje nekih trapastih zakonov, ker oh in sploh so pirati vsega krivi, ker se njegova knjiha sploh ne prodaja ...
Torej ce si ti mnenja, da je neko delo ni vredno cene, ki jo ima v trgovini, potem ga lahko kar skopiras? Avtor ima vso pravico postaviti ceno kakrno koli zeli. Ce ti zanjo nisi pripravljen placati, potem tega izdelka pac ne bos uporabljal.
Ali imam težave jaz ali pa ti. Sam osebno ne vidim problema, da se ti prikradem ponoci do tvoje megakolekcije superlegalnih ploščkov, jih par prekopiram ter odracam proč. Dokler ne bos videl, da so malce drugace razporejeni sploh ne bos imel niti najmanjse ideje, kaj se je zgodilo oz. ali si bil oškodovan.
Jaz ne bom oskodovan. Oskodovan bo avtor. Saj ti ni prodal pravic za kopiranje. Tudi za tvojo lastno uporabo ne.
Ne razumi me narobe, cenim delo kateregakoli avtorja ampak s tole piratsko gonjo se pa ne strinjam.
Kako lahko reces, da ga cenis, ce bi si pa ponoci hodil kopirat moje CDje, ki sem jih kupil.

Spc ::
Torej ce si ti mnenja, da je neko delo ni vredno cene, ki jo ima v trgovini, potem ga lahko kar skopiras? Avtor ima vso pravico postaviti ceno kakrno koli zeli. Ce ti zanjo nisi pripravljen placati, potem tega izdelka pac ne bos uporabljal.
In jo tudi dobi poplačano v celoti.
Če se z sosedom ali 5 sosedi odločimo, da gremo v skupni nakup autocada je avtor dobil plačilo.
Isto se zgodi če se dogovorimo, da sosed kot najbogatejši kupi AutoCad sam (plača celotno ceno) in si ga delimo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spc ()

poweroff ::
Jaja, samo eni imajo 5 milijonov prijateljev, in slučajno so ravno vsi vključeni v P2P omrećje...

sudo poweroff

BlueRunner ::
Malo O.T., ampak a bi lahko namesto AutoCAD-a začeli uporabljati drug primer? Sicer nisem uporabnik tega paketa, a če me spomin ne vara, uporablja AutoCAD za zagotavljanje izpolnjevanja licenčnih pogojev strojni ključ (hardware token), kar dokaj učinkovito onemogoča hipotetično zlorabo, o kateri se poskuša tukaj debatirati.

Spc ::
Malo O.T., ampak a bi lahko namesto AutoCAD-a začeli uporabljati drug primer?
No to je bil samo primer.
Lahko tudi enako rečemo tudi za film / program itd. itd.. pač več sosedov se je zbralo in kupilo neko stvar skupaj z skupnimi močmi in denarjem kajti eden sam ne bi mogel zadeve kupiti ker bi bilo za enega predrago.

blackbfm ::
@BlueRunner ja očitno tisti hardware token nič ne pomaga, ker kolikor vidim je AutoCAD na voljo na raznih torrent straneh


BigWhale ::
Torej ce si ti mnenja, da je neko delo ni vredno cene, ki jo ima v trgovini, potem ga lahko kar skopiras? Avtor ima vso pravico postaviti ceno kakrno koli zeli. Ce ti zanjo nisi pripravljen placati, potem tega izdelka pac ne bos uporabljal.
In jo tudi dobi poplačano v celoti.
Če se z sosedom ali 5 sosedi odločimo, da gremo v skupni nakup autocada je avtor dobil plačilo.
Isto se zgodi če se dogovorimo, da sosed kot najbogatejši kupi AutoCad sam (plača celotno ceno) in si ga delimo.
S sosedom, s sosedom...
Komot lahko to naredite! Samo potem boste morali AutoCad namestiti na samo en racunalnik (ali v samo eno instanco virtualnega racunalnika, da ne bo potem kakih izgovorov). Paket vam omogoca eno samo hkratno namestitev in samo eno hkratno uporabo.
Sicer pa preveri v EULA od Autocada, ce lahko to storis.

podbevna ::
Obstoječi KZ:
Neupravičena uporaba avtorskega dela
159. člen
(1) Kdor neupravičeno uporabi eno ali več avtorskih del ali njihovih primerkov, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Če tržna cena avtorskih del iz prejšnjega odstavka pomeni veliko premoženjsko vrednost, se storilec kaznuje z zaporom do petih let.
(3) Če je bila z dejanjem iz prvega ali drugega odstavka tega člena pridobljena velika protipravna premoženjska korist in je šlo storilcu za to, da sebi ali komu drugemu pridobi takšno premoženjsko korist, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
(4) Primerki avtorskih del in naprave za njihovo reproduciranje se vzamejo.
Novi KZ-1:
Kršitev materialnih avtorskih pravic
148. člen
(1) Kdor z namenom prodaje neupravičeno uporabi eno ali več avtorskih del ali njihovih primerkov, katerih skupna tržna cena pomeni večjo premoženjsko vrednost, se kaznuje z zaporom do treh let.
(2) Če tržna cena avtorskih del iz prejšnjega odstavka pomeni veliko premoženjsko vrednost, se storilec kaznuje z zaporom do petih let.
(3) Če je bila z dejanjem iz prvega ali drugega odstavka tega člena pridobljena velika protipravna premoženjska korist in je šlo storilcu za to, da sebi ali komu drugemu pridobi tako premoženjsko korist, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
(4) Primerki avtorskih del in naprave za njihovo reproduciranje se vzamejo.
Da, glede neupravičene uporabe računalniških programov so zadevo malce spremenili. Po novem bo zahtevana neupravičena uporaba z namenom prodaje. Vendar to ne spremeni dejstva, da si lahko civilno odgovoren po ZASP. Pav tako nisem prepričan, če se glede dajanja na voljo javnosti vseeno ne uporabi 160. člen.
Tole bi bilo treba vprašati Majo Bogataj ali kakšnega kazenskega pravnika.
No vidiš v drugem poskusu si našel prava člena.
Kot sem rekel prej. KD je uporaba avtorskega dela, ki predstavlja večjo premoženjsko vrednost Z NAMENOM PRODAJE. 160. se ne bo uporabljal, razen mogoče če boš dal na voljo avtorsko delo, ki omenja ljubljenega vodjo (160 obravnava žaljivo obdolžitev :)). 149 se ne bo uporabljal, razen za primere za katere je namenjen - kršitev sorodnih pravic. Če kdo ne deklamira kode je 149 za SW nesmiseln, kot je nesmiseln npr. za filme, smiseln pa je za uprizoritev Odiseje, za katero so avtorske pravice celo že potekle. Zakaj je uporaba 149 nelogična pri P2P, ne pa pri javnem predvajanju v baru, sem napisal prej.
Definitivno pa vprašaj še kakšnega pravnika.
P.S. Sem mislil, da boš vesel. Glede na tvoj odpor do drakonske zakonodaje, ki posega v pravice ljudi do informacije zaradi varovanja začasnih monopolov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: podbevna ()

Pyr0Beast ::
Torej ce si ti mnenja, da je neko delo ni vredno cene, ki jo ima v trgovini, potem ga lahko kar skopiras? Avtor ima vso pravico postaviti ceno kakrno koli zeli. Ce ti zanjo nisi pripravljen placati, potem tega izdelka pac ne bos uporabljal.
A tudi ti vso gnilo sadje s polic pokupis ? :P
Jaz ne bom oskodovan. Oskodovan bo avtor. Saj ti ni prodal pravic za kopiranje. Tudi za tvojo lastno uporabo ne.
Ker misli, da ce si izdelek sposodim, da ga pa ne bom kupil ? Prav nasprotno, če bo vreden mojega časa ga bom z veseljem kupil, če pa ni, pa naslenji urin cikel leti iz diska.
Kako lahko reces, da ga cenis, ce bi si pa ponoci hodil kopirat moje CDje, ki sem jih kupil.
Ga cenim a ga ne vrednotim :)
A tudi ti vso gnilo sadje s polic pokupis ? :P
Jaz ne bom oskodovan. Oskodovan bo avtor. Saj ti ni prodal pravic za kopiranje. Tudi za tvojo lastno uporabo ne.
Ker misli, da ce si izdelek sposodim, da ga pa ne bom kupil ? Prav nasprotno, če bo vreden mojega časa ga bom z veseljem kupil, če pa ni, pa naslenji urin cikel leti iz diska.
Kako lahko reces, da ga cenis, ce bi si pa ponoci hodil kopirat moje CDje, ki sem jih kupil.
Ga cenim a ga ne vrednotim :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

BigWhale ::
Torej ce si ti mnenja, da je neko delo ni vredno cene, ki jo ima v trgovini, potem ga lahko kar skopiras? Avtor ima vso pravico postaviti ceno kakrno koli zeli. Ce ti zanjo nisi pripravljen placati, potem tega izdelka pac ne bos uporabljal.
A tudi ti vso gnilo sadje s polic pokupis ? :P
Ne, ampak ga tudi ukradem ne. Pa tudi v tisti se ne gnili del ne ugriznem, dvakrat, trikrat in dam potem nazaj, pretvarjajoc se, da nisem nic narobe storil...
Kako lahko reces, da ga cenis, ce bi si pa ponoci hodil kopirat moje CDje, ki sem jih kupil.
Ga cenim a ga ne vrednotim :)
Hinavsko, po domace.

Spc ::
Samo potem boste morali AutoCad namestiti na samo en racunalnik
Tudi lahko postavijo sosedi strežink (en računalnik) na katerega namestijo AutoCad.
Vsak sosed si naredi svoj remote desktop in dela preko remote desktopa.

BigWhale ::
Pod pogojem, da nikoli, vec kot eden ne uporablja software-a je to potem cist ok resitev recimo.
Ampak precej precej nerodna hehe.
Ampak precej precej nerodna hehe.

Spc ::
Ja če fizično ne gre inštalirat na več računalnikov zaradi hardwareskega kjuča je potem to rešitev.
Ker te crkne stežnik al kaj ????
Pod pogojem, da nikoli, vec kot eden ne uporablja software-a je to potem cist ok resitev recimo.
Ker te crkne stežnik al kaj ????
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spc ()

Pyr0Beast ::
Ne, ampak ga tudi ukradem ne. Pa tudi v tisti se ne gnili del ne ugriznem, dvakrat, trikrat in dam potem nazaj, pretvarjajoc se, da nisem nic narobe storil...
No, jaz ga pa slikam in se z njegovo sliko doma več kot nasitim .. zanimivo.
Hinavsko, po domace.
Hehehe
No, jaz ga pa slikam in se z njegovo sliko doma več kot nasitim .. zanimivo.
Hinavsko, po domace.
Hehehe
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

BigWhale ::
Ja če fizično ne gre inštalirat na več računalnikov zaradi hardwareskega kjuča je potem to rešitev.
Tudi ce fizicno gre instalirat 100x nimas dovoljenja za to, ce ti ga avtor ni dal.
Ker te crkne stežnik al kaj ????
Saj imas se vedno originalen medij. Tudi ce ga nimas, lahko stvar dobis od kjerkoli, saj imas licenco za uporabo. Bo pa narobe, ce bos stvar dobil preko P2P omrezja, saj bos hkrati poskrbel za re-distribucijo, za katero pa nimas dovoljenja.
:)

Bellzmet ::
@scp: sorry ampak tebi še vedno ni nič jasno.
Pri nakupu software točno piše, na koliko računalnikih se lahko zadeva uporablja. In če da 5 kolegov denar za software, licenca je pa samo za 1 comp, ga 4 uporabljajo nezakonito.
Če pa 5 kolegov kupi DVD in ga vsak sam doma pogleda je pa stvar popolnoma legalna.
lp
Pri nakupu software točno piše, na koliko računalnikih se lahko zadeva uporablja. In če da 5 kolegov denar za software, licenca je pa samo za 1 comp, ga 4 uporabljajo nezakonito.
Če pa 5 kolegov kupi DVD in ga vsak sam doma pogleda je pa stvar popolnoma legalna.
lp
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Evropsko sodišče o nadomestilih za zasebno reproduciranje avtorskih vsebin (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Industrijska lastnina | 39146 (36609) | MrStein |
» | Mininova zmanjšuje obseg ponudbe, postaja legalna (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 20369 (15128) | Okapi |
» | Francija pripravlja ostrejšo protipiratsko zakonodajo (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 16979 (12291) | redo |
» | 220.000 dolarjev za 24 pesmi (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 21912 (16706) | Brane2 |
» | Avtorske pravice 2 - konkretni primeri kršitev (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 13665 (11648) | jype |