Forum » Na cesti » 95/98/100 oktanski bencin
95/98/100 oktanski bencin
krneki0001 ::
Pa ravno pri cliotu 1.2 se to že orenk pozna. 40 litrov za 911km prevoženih. Poraba je 4.4 litra.
IceIceBaby ::
Sam za cliota je itak vseen ker razpade preden se uspe motor pokvart
Joke, da ne bo kdo preveč resno vzel.
Joke, da ne bo kdo preveč resno vzel.
Stepni Volk ::
Loki - kaj če bi kliknil na povezavo? Testiran je bil prav WVAG FSI motor (v Oktaviji). Ni problema in popolnoma zanemarljive razlike med 91/95/98/100.
Zanimiva bi bila primerjava Petrolovega, Aralovega, Shellovega, Agipovega itd... bencina. Verjetno bo več razlike v kvaliteti goriva. V skandinaviji bo kvalitetnejše od npr. grškega.
Zanimiva bi bila primerjava Petrolovega, Aralovega, Shellovega, Agipovega itd... bencina. Verjetno bo več razlike v kvaliteti goriva. V skandinaviji bo kvalitetnejše od npr. grškega.
neobjavljeno.blogspot.com
kekz ::
Zanimiva je strokovnost petrolovcev (črpalkarjev). Nekoč sem bil priča, ko je nekdo spraševal, kakšna je sploh razlika med temi bencini in oktani in katerega mu priporoča. Odgovor petrolovca: "Uni 95 je bolj švoh, ta 98 je pa bolj močan."
krneki0001 ::
Stepni
AGIP se je pokvaril, da je joj. Njihov bencin vsebuje preveč vode in z njim najmanjkilometrov nardim, malo boljši je OMV, zaenkrat pa je najboljši petrolov 95 oktanski, vendar samo na eni pumpi, kjer poznam lastnika in vem, da se mu gre, da bi imel veliko strank, pa zavrača kamione, ki imajo preveliko vsebnost vode.
AGIP se je pokvaril, da je joj. Njihov bencin vsebuje preveč vode in z njim najmanjkilometrov nardim, malo boljši je OMV, zaenkrat pa je najboljši petrolov 95 oktanski, vendar samo na eni pumpi, kjer poznam lastnika in vem, da se mu gre, da bi imel veliko strank, pa zavrača kamione, ki imajo preveliko vsebnost vode.
robert512 ::
torej je petrolovc stranki povedal tocno to kar je hotela slisat ... itak 99% ljudi goji prepricanje da vec oktanov pomeni visjo moc, se posebej po reklamni kampaniji za omv super 100.
sicer pa kot sem rekel novi avti pozrejo cist vse kar noter zlijes istocasno pa pri vsakem avtu pise kaj je PRIPOROCLJIVO noter zlit ! Skoraj vsi priporocajo 95, na prste desne roke mizarja pa lahko nastejem avte v katere je priporocljivo tankat 98.
sicer pa a mi lahko kdo objasni kje logika da je 98/100 bencin cistejsi od 95 ??!! kolkr jaz vem imajo visjeoktanski benzi samo en kup kemikalij noter za octane boost in to je to ...
sicer pa kot sem rekel novi avti pozrejo cist vse kar noter zlijes istocasno pa pri vsakem avtu pise kaj je PRIPOROCLJIVO noter zlit ! Skoraj vsi priporocajo 95, na prste desne roke mizarja pa lahko nastejem avte v katere je priporocljivo tankat 98.
sicer pa a mi lahko kdo objasni kje logika da je 98/100 bencin cistejsi od 95 ??!! kolkr jaz vem imajo visjeoktanski benzi samo en kup kemikalij noter za octane boost in to je to ...
Super Sonic ::
Joj ljudje božji kolko krat vam moram povedat, da Agipu pri nas dobavlja gorivo Petrol...
Kolk mi je žal, da nimam nikol fotoaparata seboj, ko Petrolov tovornjaček tanka gorivo v njihove cisterne...
Jaz osebno nisem nikoli dobil na Agipu kvalitetno gorivo. To se mi dogaja samo na Molovih črpalkah in zadnje čase na nekaterih Petrolovih. Takoj se vidi koliko se (sicer dizel) "zapeni" na koncu tanka. To nenazadnje pove tudi potovalni računalnik, ki mi vedno pokaže več goriva na Molu, kot na Agipu/Petrolu (pena pač ni gorivo).
OMV je pa vedno nekje v vmes.
Kolk mi je žal, da nimam nikol fotoaparata seboj, ko Petrolov tovornjaček tanka gorivo v njihove cisterne...
Jaz osebno nisem nikoli dobil na Agipu kvalitetno gorivo. To se mi dogaja samo na Molovih črpalkah in zadnje čase na nekaterih Petrolovih. Takoj se vidi koliko se (sicer dizel) "zapeni" na koncu tanka. To nenazadnje pove tudi potovalni računalnik, ki mi vedno pokaže več goriva na Molu, kot na Agipu/Petrolu (pena pač ni gorivo).
OMV je pa vedno nekje v vmes.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
kekz ::
"Njihov bencin vsebuje preveč vode"
To samo pomeni, da ima več oktanov
"Skoraj vsi priporocajo 95"
Hm, pri obeh mojih piše 91 (mazda 626 in hyundai atos).
To samo pomeni, da ima več oktanov
"Skoraj vsi priporocajo 95"
Hm, pri obeh mojih piše 91 (mazda 626 in hyundai atos).
robert512 ::
kolkr sem jaz gledal pri 90% avtomobilov pise na vratcih tanka 91/95, s tem da v servisni knjizici priporocajo 95.
pa to govorim tako o avtomobilih starih 5 let kot o tistih ki so se v avto salonih.
pa to govorim tako o avtomobilih starih 5 let kot o tistih ki so se v avto salonih.
STASI ::
nebivedu: katera pumpa pa je to? da pridemo tudi mi tja tankati!
"WAR IS PEACE, FREEDOM IS SLAVERY, IGNORANCE IS STRENGTH"
abcčdefghijklmnoprsštuvzž
abcčdefghijklmnoprsštuvzž
krneki0001 ::
To je pumpa na desni strani ceste, če greš od rondoja tomačevo proti trzinu. Ima jo pa privatnik čez in se tip res trudi za stranke (sej mu tut denar prnesejo). In odkar tankam na tej pumpi 95 oktanski bencin mi niti enkrat še avto ni zatrokiral (ponavadi se čuti voda v tanku, ali pa celo cuka in klenka).
Najslabša pumpa pa je zame petrolova na šmartinski cesti ob vhodu v BTC. Tam sem tankal stalno(služba zraven) in mi je svinjarija zafilala cevko - dovod bencina iz tanka. Ko sem vse spucal in speskal tank, sem po treh tankanjih opazil enako cukanje, kot da bi zmanjkovalo bencina in ko sem spet sčistil tank - dobil sem za zamašek od fruca smeti v tanku - nemogoče da bi bile od tanka, ker sem ga speskal in sčistil 3 tankanja prej, tako da se te pumpe izogibam.
Uglavnem tok slabega bencina nisem tankal tut na Rabu, pa sem tam tankal 87 oktanski osvinčen bencin na Inini pumpi (avto je pa delal ko da je traktor, sam delal pa je - hvala nekomu za odličen frgazer, ki požre vse).
Najslabša pumpa pa je zame petrolova na šmartinski cesti ob vhodu v BTC. Tam sem tankal stalno(služba zraven) in mi je svinjarija zafilala cevko - dovod bencina iz tanka. Ko sem vse spucal in speskal tank, sem po treh tankanjih opazil enako cukanje, kot da bi zmanjkovalo bencina in ko sem spet sčistil tank - dobil sem za zamašek od fruca smeti v tanku - nemogoče da bi bile od tanka, ker sem ga speskal in sčistil 3 tankanja prej, tako da se te pumpe izogibam.
Uglavnem tok slabega bencina nisem tankal tut na Rabu, pa sem tam tankal 87 oktanski osvinčen bencin na Inini pumpi (avto je pa delal ko da je traktor, sam delal pa je - hvala nekomu za odličen frgazer, ki požre vse).
Super Sonic ::
"Najslabša pumpa pa je zame petrolova na šmartinski cesti ob vhodu v BTC."
Definitivno se podpišem pod tole.
Definitivno se podpišem pod tole.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
STASI ::
Sem opazil ja da je benz iz tiste pumpe en crap! To praviš da je tista nova pumpa na koncu Črnuč?
"WAR IS PEACE, FREEDOM IS SLAVERY, IGNORANCE IS STRENGTH"
abcčdefghijklmnoprsštuvzž
abcčdefghijklmnoprsštuvzž
Stepni Volk ::
Ne bi bilo slabo, da bi avto magazini redno anonimno testirali kvaliteto goriv na črpalkah. "Na kolesih" so lansko leto tako obdelali dizle, a žal le po podjetjih, ne po posameznih črpalkah.
Na ta način bi uporabniki imeli boljši pregled. Drugače pa je imel Petrol že podobne afere (bencinska črpalka nasproti stadiona v LJ), kjer so jim dokazali, da uslužbenci kradejo gorivo in dotakajo vodo.
Reakcija Petrola je bila, da bodo povrnili škodo vsem tistim, ki bodo z računi dokazali, da so kupovali pri njih. Ker je šlo za dogajanje za nekaj let nazaj, si lahko mislite, koliko ljudi se je lahko pritožilo...
Vspodbujen s tem dogodkom (nekje v 90-tih), lepo shranjujem vse račune za gorivo. Vrednosti tako vnašam v tabelice in tekmujem sam s sabo v porabi goriva, a o tem že imamo temo: Varčna vožnja
Na ta način bi uporabniki imeli boljši pregled. Drugače pa je imel Petrol že podobne afere (bencinska črpalka nasproti stadiona v LJ), kjer so jim dokazali, da uslužbenci kradejo gorivo in dotakajo vodo.
Reakcija Petrola je bila, da bodo povrnili škodo vsem tistim, ki bodo z računi dokazali, da so kupovali pri njih. Ker je šlo za dogajanje za nekaj let nazaj, si lahko mislite, koliko ljudi se je lahko pritožilo...
Vspodbujen s tem dogodkom (nekje v 90-tih), lepo shranjujem vse račune za gorivo. Vrednosti tako vnašam v tabelice in tekmujem sam s sabo v porabi goriva, a o tem že imamo temo: Varčna vožnja
neobjavljeno.blogspot.com
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
AngelOfDeath ::
saj obstajajo spletne strani ki ti izračunavajo porabo :)
pa še za druge vidiš kakšno imajo...
pa še za druge vidiš kakšno imajo...
edit: Slovnica
delfinus ::
Pomoje jim tam tanki za gorivo rjavijo, ker je res, da je na Smartinski bil ze dokumentiran tak pojav ja.
BigWhale ::
> Lahko tankaš 87 oktanov zarad mene. Če imaš knock sensor ni panike, elektronika prestavi vžig, avto ne klenka,
> ti pa se voziš s slabšim avtom, ki ne gre kot je treba, ni odziven, požre več... Vse to zaradi nekaj 100 sit
> prihranka.
Ok, to naj mi nekdo razlozi.
Kaj ti pomaga elektronika, ki prestavi cas vziga, ce se ti bencin sam vzge preden je bat v maximalnem zgornjem polozaju?
In se obratno, ko tankas visje oktansko gorivo, kaj ti pomaga elektronika, ce je bat v maximalnem zgornjem polozaju? Torej bencin 'podpira' visjo stopnjo kompresije ampak kaj ti to pomaga, ce je bat dosegel ze doloceno stopnjo kompresije, torej prostornina je najmanjsa mozna. Kaj potem tisti oktani naredijo?
Ok, lahko bi elektronsko uravnaval kolicino zraka, ki pride v valj in s tem spreminjal tlak v valju... Recimo.
> ti pa se voziš s slabšim avtom, ki ne gre kot je treba, ni odziven, požre več... Vse to zaradi nekaj 100 sit
> prihranka.
Ok, to naj mi nekdo razlozi.
Kaj ti pomaga elektronika, ki prestavi cas vziga, ce se ti bencin sam vzge preden je bat v maximalnem zgornjem polozaju?
In se obratno, ko tankas visje oktansko gorivo, kaj ti pomaga elektronika, ce je bat v maximalnem zgornjem polozaju? Torej bencin 'podpira' visjo stopnjo kompresije ampak kaj ti to pomaga, ce je bat dosegel ze doloceno stopnjo kompresije, torej prostornina je najmanjsa mozna. Kaj potem tisti oktani naredijo?
Ok, lahko bi elektronsko uravnaval kolicino zraka, ki pride v valj in s tem spreminjal tlak v valju... Recimo.
IceIceBaby ::
Elektronika nadzira čas vžiga. Vžig se ne dogaja ko je bat na zgornji točki ampak prej (označuje se s stopinjami pred zgornjo točko, recimo 15 stopinj BTDC).
Tovarniško ima avto recimo nastavljen vžig na neko vrednost, ki ustreza 95 oktanskemu bencinu. Zmes zraka in bencina se stiska in ko pride čas za vžig se svečka vžge in bencin začne kontrolirano izgorevat.
Če bi v avto nalil bencin z manj oktani, bi lahko v tem času že prišlo do samovžiga. Zato elektronika prestavi vžig nazaj za kakšno stopinjo ali 2 in bencin spet začne izgorevat kontrolirano, takrat ko ga vžge svečka.
Če ima bencin več oktanov je sposoben prenesti večje tlake in elektronika lahko prestavi vžig za stopinjo ali 2 naprej.
Tovarniško ima avto recimo nastavljen vžig na neko vrednost, ki ustreza 95 oktanskemu bencinu. Zmes zraka in bencina se stiska in ko pride čas za vžig se svečka vžge in bencin začne kontrolirano izgorevat.
Če bi v avto nalil bencin z manj oktani, bi lahko v tem času že prišlo do samovžiga. Zato elektronika prestavi vžig nazaj za kakšno stopinjo ali 2 in bencin spet začne izgorevat kontrolirano, takrat ko ga vžge svečka.
Če ima bencin več oktanov je sposoben prenesti večje tlake in elektronika lahko prestavi vžig za stopinjo ali 2 naprej.
kekz ::
Ne, ne spet narobe. Če imaš manj oktanov, vžig zakasniš kot sem že detaljno opisal (tudi vzroke, kako pride do klenkanja).
Evo še kakšna referenca: Engine knocking @ Wikipedia
Modern automotive and small-boat engines have sensors that can detect knock and retard (delay) the ignition (spark plug firing) to prevent it, allowing engines to safely use petrol of below-design octane rating, with the consequence of reduced power and efficiency.
Piše tudi več, kaj vse pomaga proti klenkanju:
* The use of a fuel with higher octane rating
* The addition of octane-increasing "lead," isooctane, or other fuel additives.
* Increasing the amount of fuel injected/inducted (resulting in lower Air to Fuel Ratio)
* Reduction of cylinder pressure by increasing the engine revolutions (lower gear), decreasing the manifold pressure (throttle opening) or reducing the load on the engine, or any combination.
* Reduction of charge (in-cylinder) temperatures (such as through cooling, water injection or compression ratio reduction).
* Retardation of spark plug ignition.
* Improved combustion chamber design that concentrates mixture near the spark plug and generates high turbulence to promote fast even burning.
* Use of a spark plug of colder heat range in cases where the spark plug insulator has become a source of pre-ignition leading to detonation.
Evo še kakšna referenca: Engine knocking @ Wikipedia
Modern automotive and small-boat engines have sensors that can detect knock and retard (delay) the ignition (spark plug firing) to prevent it, allowing engines to safely use petrol of below-design octane rating, with the consequence of reduced power and efficiency.
Piše tudi več, kaj vse pomaga proti klenkanju:
* The use of a fuel with higher octane rating
* The addition of octane-increasing "lead," isooctane, or other fuel additives.
* Increasing the amount of fuel injected/inducted (resulting in lower Air to Fuel Ratio)
* Reduction of cylinder pressure by increasing the engine revolutions (lower gear), decreasing the manifold pressure (throttle opening) or reducing the load on the engine, or any combination.
* Reduction of charge (in-cylinder) temperatures (such as through cooling, water injection or compression ratio reduction).
* Retardation of spark plug ignition.
* Improved combustion chamber design that concentrates mixture near the spark plug and generates high turbulence to promote fast even burning.
* Use of a spark plug of colder heat range in cases where the spark plug insulator has become a source of pre-ignition leading to detonation.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: kekz ()
kekz ::
Napisal sem tudi še, da imam en "super moderen" avtomobil letnik '68.
Ta ima ob razdelilni kapi vijak, ki ga vrtiš z roko in nastavljaš vžig. Zraven ima skalo v oktanih goriva. Za manj oktanov se cel razdelilec malo obrne naprej (v smeri vrtenja rotorja) in platine se odprejo kasneje (zakasnimo vžig).
Če pretiravaš in zelo ženeš motor, potem zelo rad zakuha (manjši izkoristek, več energije gre v toploto!)
Zadeva ima za svoj letnik le spoštljivih 6 cilindrov in 120 konj.
Ta ima ob razdelilni kapi vijak, ki ga vrtiš z roko in nastavljaš vžig. Zraven ima skalo v oktanih goriva. Za manj oktanov se cel razdelilec malo obrne naprej (v smeri vrtenja rotorja) in platine se odprejo kasneje (zakasnimo vžig).
Če pretiravaš in zelo ženeš motor, potem zelo rad zakuha (manjši izkoristek, več energije gre v toploto!)
Zadeva ima za svoj letnik le spoštljivih 6 cilindrov in 120 konj.
kekz ::
Kaj je zate nazaj in kaj naprej, ne vem.
Retard je zakasnjen. Delay pomeni tudi zakasnjen.
Zame je naprej v smeri vrtenja motorja. Pomeni, da je bat že čez zgornjo mrtvo točko (ali vsaj bližje), ko pride do vžiga.
Retard (delay) - zakasnitev in tudi tisti potenciometer na moji mašini ZMANJŠA predvžig.
Retard je zakasnjen. Delay pomeni tudi zakasnjen.
Zame je naprej v smeri vrtenja motorja. Pomeni, da je bat že čez zgornjo mrtvo točko (ali vsaj bližje), ko pride do vžiga.
Retard (delay) - zakasnitev in tudi tisti potenciometer na moji mašini ZMANJŠA predvžig.
IceIceBaby ::
Jaz imam trenutno na 15 stopin BTDC (before top dead center), torej pred zgornjo točko. Če dam vžig naprej (advance) ga premaknem proti TDC in avto bo klenkal. Če ga premaknem nazaj (retard) bo delal tudi na 95 oktanca brez klenkanja.
kekz ::
Še kratka štorija, kako sem jaz "kuhal" bencin v študentskih letih.
Za surovino sem uporabljal staro motorno olje.
Potem sem si sešvasal dve posodi, 1. je bila uparjalnik in reakcijska posoda, druga pa frakcijski stolp. Uporabil sem bojlerje.
Ni se mi dalo narediti še kondenzatorja, zato sem izhode napeljal kar v sodčke polne hladne vode.
V uparjalnik sem dal mrežico in gor katalizator. Kot katalizator sem uporabljal glino.
Če se kdo sprašuje, zakaj se v dovodih goriva najde fin oranžno rjav prah. To je zaradi gline, katalizatorja pri krekiranju ogljikovodikov.
Para je šla v frakcijsko posodo, kjer se je v različnih stopnjah kondenzirala različna frakcija (glede na vrelišče) in v hladni vodi se je dokončno kondenziralo. Potem sem ga še prečistil težjih frakcij s hlajenjem na -20 stopinj in filtriranjem (naravnim putem, delal sem pozimi )
Koliko oktanov je imel bencin? Nimam pojma, ampak najbrž kar precej, ker je zelo smrdel, torej je imel veliko aromatov (cikličnih spojin), ki imajo veliko oktanov. Kuril sem ga v mojem prejšnjem avtu. Za popravljanje oktanskega števila sem kljub vsemu dodajal alkohol.
Nakuhal sem tudi kar nekaj zelo kvalitetnega dizla. Podoben postopek (samo destilacija, brez krekiranja), kot surovina kurilno olje. Izločil sem barvilo in parafine (s hlajenjem).
Nekoč ko sem izključil napravo, se je začela kondenzacija v uparjalniku in podtlak je potegnil nazaj hladno vodo (v uparjalnik s 600 stopinjami).
Nastal je precej velik pritisk in ven je začela bruhati para. Cela soseska je bila v megli, skozi cev je namreč bruhala ven para obrnjena v tla in pritisk je naredil precejšnjo luknjo v asfalt. Počilo na srečo ni nič (samo bojler se je "napihnil").
Za surovino sem uporabljal staro motorno olje.
Potem sem si sešvasal dve posodi, 1. je bila uparjalnik in reakcijska posoda, druga pa frakcijski stolp. Uporabil sem bojlerje.
Ni se mi dalo narediti še kondenzatorja, zato sem izhode napeljal kar v sodčke polne hladne vode.
V uparjalnik sem dal mrežico in gor katalizator. Kot katalizator sem uporabljal glino.
Če se kdo sprašuje, zakaj se v dovodih goriva najde fin oranžno rjav prah. To je zaradi gline, katalizatorja pri krekiranju ogljikovodikov.
Para je šla v frakcijsko posodo, kjer se je v različnih stopnjah kondenzirala različna frakcija (glede na vrelišče) in v hladni vodi se je dokončno kondenziralo. Potem sem ga še prečistil težjih frakcij s hlajenjem na -20 stopinj in filtriranjem (naravnim putem, delal sem pozimi )
Koliko oktanov je imel bencin? Nimam pojma, ampak najbrž kar precej, ker je zelo smrdel, torej je imel veliko aromatov (cikličnih spojin), ki imajo veliko oktanov. Kuril sem ga v mojem prejšnjem avtu. Za popravljanje oktanskega števila sem kljub vsemu dodajal alkohol.
Nakuhal sem tudi kar nekaj zelo kvalitetnega dizla. Podoben postopek (samo destilacija, brez krekiranja), kot surovina kurilno olje. Izločil sem barvilo in parafine (s hlajenjem).
Nekoč ko sem izključil napravo, se je začela kondenzacija v uparjalniku in podtlak je potegnil nazaj hladno vodo (v uparjalnik s 600 stopinjami).
Nastal je precej velik pritisk in ven je začela bruhati para. Cela soseska je bila v megli, skozi cev je namreč bruhala ven para obrnjena v tla in pritisk je naredil precejšnjo luknjo v asfalt. Počilo na srečo ni nič (samo bojler se je "napihnil").
kekz ::
"Jaz imam trenutno na 15 stopin BTDC (before top dead center), torej pred zgornjo točko. Če dam vžig naprej (advance) ga premaknem proti TDC in avto bo klenkal. Če ga premaknem nazaj (retard) bo delal tudi na 95 oktanca brez klenkanja."
OBRATNO!
Če ga zakasniš (retard/delay), ga premakneš naprej proti TDC in NE bo klenkal. Preberi že enkrat malo literature, ki sem jo dal dovolj.
Zakasniti pomeni, da bo vžgal kasneje! Manj pred zgornjo mrtvo točko.
Če pa že ne verjameš literaturi, pa naredi poizkus (če si upaš ). Sem sešraufal veliko motorjev in uglaševal vse živo od vžiga do kotov krmiljenja ročičja (ventilov) ...
OBRATNO!
Če ga zakasniš (retard/delay), ga premakneš naprej proti TDC in NE bo klenkal. Preberi že enkrat malo literature, ki sem jo dal dovolj.
Zakasniti pomeni, da bo vžgal kasneje! Manj pred zgornjo mrtvo točko.
Če pa že ne verjameš literaturi, pa naredi poizkus (če si upaš ). Sem sešraufal veliko motorjev in uglaševal vse živo od vžiga do kotov krmiljenja ročičja (ventilov) ...
kekz ::
Še ena slikca, ki kaže, kako prihaja do klenkanja PO (kasneje!) VŽIGU vžigalne svečke. Klenkanje ni navaden samovžig, ki se zgodi pred vžigom vžigalne svečke.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: STASI ()
_marko ::
A mi lahko kdo odgovori na to vprašanje:
Kaj lahko sklepamo iz tega, da je oktansko število etanola višje od bencina?
Kaj to dejansko pomeni?
Kaj lahko sklepamo iz tega, da je oktansko število etanola višje od bencina?
Kaj to dejansko pomeni?
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
LoneWolf ::
To pomeni, da je etanol sposoben prestat visja kompresijska razmerja brez samovzigov kot bencin. Odpornost na samovzig je definicija oktanskega stevila, gorivo z visjim oktanskim stevilom tezje zagori. To se ne pomeni, da je etanol "boljse" ali "bolj zmogljivo" gorivo kot bencin, ceprav se visja kompresijska razmerja pogosto srecajo v bolj zmogljivih motorjih (turbo charged), ki zahtevajo temu ustrezno, visje oktansko gorivo. Najbolj ekstremno mocni batni motorji, npr. v drag racerjih, delujejo brez izjeme na alkoholna goriva, ki imajo bistveno visje oktansko stevilo kot bencini. Bencini niso energetsko nic slabse gorivo, vendar si z bencini ne morejo privoscit taksne stopnje kompresije in s tem moci, kot si jo lahko z visokooktanskim etanolom.
kekz ::
To sicer drži, ampak alkoholi so po drugi strani energetsko siromašnejši. To pomeni, da boš imel pri enaki moči dosti večjo porabo goriva. Etanol vsebuje (po spominu) približno pol manj energije kot bencin.
LoneWolf ::
Glavna razlika, ki vpliva na porabo, je optimalno razmerje mesanice goriva in zraka pri izgorevanju. Takole iz glave, za bencin znasa nekje 1:12 (bencin:zrak), pri etanolu pa okoli 1:6 - za vsak brizg goriva v bat torej porabis se enkrat vec etanola kot bencina. Energetsko je etanol okoli 25% slabsi od bencina, zato je poraba etanola pri enaki moci priblizno za enak odstotek vecja od porabe bencina. Po drugi strani je etanol obicajno cenejsi od bencina, predvsem pa prijaznejsi do okolja - v Braziliji ze desetletja prakticno vsi vozijo na etanol.
_marko ::
Bioetanol ima oktansko število 104. To pomeni, da je je "enak" motor v primerjavi z bencinskim zmožen razvit več moči.
Primer Saab: bencin: 150PS, etanol 180PS.
Bioetanol je cenejši. Je pa res, da 1l etanola vsebuje manj energije kot 1l bencina in je zato poraba večja.
Primer Saab: bencin: 150PS, etanol 180PS.
Bioetanol je cenejši. Je pa res, da 1l etanola vsebuje manj energije kot 1l bencina in je zato poraba večja.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
robert512 ::
_marko kolikokrat smo ze ponovili da oktansko stevilo NIMA NIKAKRSNE POVEZAVE s mocjo ?!!??
in ne, ce bi v 150 konjskega bencinarja namest bencina tankal cisti etanol, bi imel bistveno manj konjev ker je energijsko bolj siromasen od bencina !
ponavadi se nikol ne daje cistega etanola ampak mesanico bencin etanol. npr E15 gorivo vsebuje 15% etanola in 85% benza, najvisja mesanica mislim da je E85, torej 85% etanola, 15% bencina.
VISJE OKTANSKO STEVILO NIMA VEZE S VISJO MOCJO, TO JE POSLEDICA ENERGIJSKE VREDNOSTI GORIVA
in ne, ce bi v 150 konjskega bencinarja namest bencina tankal cisti etanol, bi imel bistveno manj konjev ker je energijsko bolj siromasen od bencina !
ponavadi se nikol ne daje cistega etanola ampak mesanico bencin etanol. npr E15 gorivo vsebuje 15% etanola in 85% benza, najvisja mesanica mislim da je E85, torej 85% etanola, 15% bencina.
VISJE OKTANSKO STEVILO NIMA VEZE S VISJO MOCJO, TO JE POSLEDICA ENERGIJSKE VREDNOSTI GORIVA
_marko ::
robert:
Ok, to je bilo iz linka. Rad bi si pač razjasnil stvar.
Preberi!
"Bioethanol is slightly more flammable than gasoline and has a high octane rating of 104. "That means the horsepower of an ethanol-powered engine is about 180," Bergström calculates. "That's 30 more than an engine fuelled with gasoline.""
Ok, to je bilo iz linka. Rad bi si pač razjasnil stvar.
Preberi!
"Bioethanol is slightly more flammable than gasoline and has a high octane rating of 104. "That means the horsepower of an ethanol-powered engine is about 180," Bergström calculates. "That's 30 more than an engine fuelled with gasoline.""
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
_marko ::
Robert:
Nočem jaz v tej temi pametovat, ampak delam seminarsko na modifikacijo organizmov, da bi lahko predelovali ligno-celuloso v etanol.
Ker do zdaj tole lahko delajo le neke gljive. Radi bi pa te poti vnesli v bakterije.
Končni organizem bi lahko presnovljal 6C in 5C sladkorje... od celuloze do ksiloze.
Zato bi rad videl koliko je tisti link dejansko vreden.
Nočem jaz v tej temi pametovat, ampak delam seminarsko na modifikacijo organizmov, da bi lahko predelovali ligno-celuloso v etanol.
Ker do zdaj tole lahko delajo le neke gljive. Radi bi pa te poti vnesli v bakterije.
Končni organizem bi lahko presnovljal 6C in 5C sladkorje... od celuloze do ksiloze.
Zato bi rad videl koliko je tisti link dejansko vreden.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
_marko ::
->VISJE OKTANSKO STEVILO NIMA VEZE S VISJO MOCJO, TO JE POSLEDICA ENERGIJSKE VREDNOSTI GORIVA
A ni energijska vrednost bencina večja?
Bom popoldan prebral temo še enkrat, da nebom pisal tumarij...
A ni energijska vrednost bencina večja?
Bom popoldan prebral temo še enkrat, da nebom pisal tumarij...
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
LoneWolf ::
Marko, energijska vrednost etanola je manjsa od bencina. Vecjo moc pri etanolu dobis na racun vecje porabe, poglej si se enkrat optimalna razmerja mesanice gorivo:zrak za bencin in etanol. Ob vsakem delovnem gibu bata pri enaki prostornini cilindra izgori priblizno se enkrat vec etanola kot bencina, da dobis optimalno izgorevanje - od tu vecja moc motorja na etanol, na racun porabe. Glavna prednost etanola je visje oktansko stevilo in s tem sposobnost vecje kompresije v zmoglivejsih motorjih, in ekoloska ustreznost izgorevanja.
_marko ::
Sem vprašal na faxu in odgovor glede oktanskega števila je bil, da je višje zaradi prisotnega kisika v molekuli etanola.
Morate pa vedet, da je to rekel biotehnolog in ne kak strojnik ali kaj podobnega :)
Mi pa je jasno, da se večja moč zagotovi zaradi večje porabe etanola.
Hvala za odgovore.
Morate pa vedet, da je to rekel biotehnolog in ne kak strojnik ali kaj podobnega :)
Mi pa je jasno, da se večja moč zagotovi zaradi večje porabe etanola.
Hvala za odgovore.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
Vanich ::
Glede na to, da so po novem razlike v ceni med 100 oktanskim in 95 oktanskim gorivom zelo majhne - ali bi se sedaj res splačalo tankati 100 oktanskega? Recimo - v VW Polo 1.2 6V, ki naredi 75km na dan?
hojnikb ::
enako tule... 1.4 rover (75KM)
Dvomim, da ma ta stara kripa kake senzorje, da zna izkoristit tolk več oktanov... ali pač ?
Dvomim, da ma ta stara kripa kake senzorje, da zna izkoristit tolk več oktanov... ali pač ?
#brezpodpisa
RejZoR ::
Jezst že skoz tankam 100 oktanca (i30 2010). Razlika v ceni je itaq dost majhna. Pride pa do izraza pri motorjih s turbo polnilnikom oz pri visokokompresijskih motorjih, tud če so brez turbota.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
GTX970 ::
Ham, 100 oktanski je bol za wrx sti, lancer evo in podobna vozila.
Pri takih malih in starih jajčkih bo bolj placebo, kako dela bolje.
Pri takih malih in starih jajčkih bo bolj placebo, kako dela bolje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GTX970 ()
jest10 ::
Glede na to, da so po novem razlike v ceni med 100 oktanskim in 95 oktanskim gorivom zelo majhne - ali bi se sedaj res splačalo tankati 100 oktanskega? Recimo - v VW Polo 1.2 6V, ki naredi 75km na dan?
V bistvu se zna zgoditi, da bo s 100 oktancem višja poraba ob enaki zmogljivosti. Tako je bilo recimo pri Polotu z 1.0 mašino.
Spajky ::
Dajte si že enkrat razčistit, kaj je to "antidetonacijsko" oz.oktansko število (standard) in kaj vpliva na to (v glavnem, dodatek bencinu benzen npr.). Pa kako so razdeljene frakcije pri destilaciji nafte! Vam bo bolj jasno! Pa tudi kvaliteta (sestava) motornega bencina/goriva je odvisna predvsem od kvalitete rafinata oz.rafinerije, nekaj pa tudi od pogojev skladiščenja (v raznih rezervoarjih!) ...
In ker trgovci (vsi distributerji) kupujejo bencin tam kjer je za njih trenutno najugodneje, se lahko komot zgodi, da je pri istem trgovcu ala Petrol ena sarža dobra, druga pa manj! Kakor naletiš! Tako tudi varira kvaliteta in s tem tudi poraba pri istem avtu malce varira! , medtem ko je oktansko število npr.enako! (mora biti! , da se ne bi motorji brez veze več kvarili!) Pa tudi različni motorji se različno odzivajo na kvaliteto bencina ...
Večjo kompresijo kot ima motor, višje oktansko število mora imet bencin !!! da ne prihaja do "klenkanja" = predčasnega samovžiga mešanice zraka in goriva! Preveriš komot tako, da poleti pregreto mašino, ki npr. fura min.95 okt.bencin voziš; če je vse v redu OK, če so težave vsaj poleti tankaš 98 oktanskega! Z leti/znucanjem se kompresija mašine zmanjšuje, pa prebavi tudi lahko poleti npr.95 oktanskega, ki ga kot nova ni najbolje!
Bolj "navite" mašine z večjo kompresijo (večjo močjo v KW na L prostornine), pač rabijo praviloma višjeoktanski bencin! Ti piše v "owners manualu", kakšen bencin (okt.št.) je zahteva za tvoj avtič!
Danes je očitno moderno biti "glup", da te lahko avto-servisi in naftni trgovci nategujejo z reklamami v stilu one OMV reklame o superDuper 100 bencinu z večjo močjo ... in najbolj žalostno je, da folk pada ne te fore ... ajoj, čudno, da niso dizelsko gorivo (okt.št.110+) tudi z "oktani" reklamirali ... ah, vidi moj podpis ...
In ker trgovci (vsi distributerji) kupujejo bencin tam kjer je za njih trenutno najugodneje, se lahko komot zgodi, da je pri istem trgovcu ala Petrol ena sarža dobra, druga pa manj! Kakor naletiš! Tako tudi varira kvaliteta in s tem tudi poraba pri istem avtu malce varira! , medtem ko je oktansko število npr.enako! (mora biti! , da se ne bi motorji brez veze več kvarili!) Pa tudi različni motorji se različno odzivajo na kvaliteto bencina ...
Večjo kompresijo kot ima motor, višje oktansko število mora imet bencin !!! da ne prihaja do "klenkanja" = predčasnega samovžiga mešanice zraka in goriva! Preveriš komot tako, da poleti pregreto mašino, ki npr. fura min.95 okt.bencin voziš; če je vse v redu OK, če so težave vsaj poleti tankaš 98 oktanskega! Z leti/znucanjem se kompresija mašine zmanjšuje, pa prebavi tudi lahko poleti npr.95 oktanskega, ki ga kot nova ni najbolje!
Bolj "navite" mašine z večjo kompresijo (večjo močjo v KW na L prostornine), pač rabijo praviloma višjeoktanski bencin! Ti piše v "owners manualu", kakšen bencin (okt.št.) je zahteva za tvoj avtič!
Danes je očitno moderno biti "glup", da te lahko avto-servisi in naftni trgovci nategujejo z reklamami v stilu one OMV reklame o superDuper 100 bencinu z večjo močjo ... in najbolj žalostno je, da folk pada ne te fore ... ajoj, čudno, da niso dizelsko gorivo (okt.št.110+) tudi z "oktani" reklamirali ... ah, vidi moj podpis ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
RejZoR ::
To ne drži čist za firme, ki imajo svoje rafinerije. Petrol jih pač nima, zato pa kupuje na prostem trgu.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
sandmat ::
krneki0001 ::
Ham, 100 oktanski je bol za wrx sti, lancer evo in podobna vozila.
Pri takih malih in starih jajčkih bo bolj placebo, kako dela bolje.
Potem pa nimaš pojma, kaj oktani sploh pomenijo in kakšna je razlika med 95 in 100 oktancem.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
sandmat ::
krneki0001 je izjavil:
Potem pa nimaš pojma, kaj oktani sploh pomenijo in kakšna je razlika med 95 in 100 oktancem.
kaj pa je pri 15 let stari 1.0 NA mašini drugega kot placebo? :)
krneki0001 ::
krneki0001 je izjavil:
Potem pa nimaš pojma, kaj oktani sploh pomenijo in kakšna je razlika med 95 in 100 oktancem.
kaj pa je pri 15 let stari 1.0 NA mašini drugega kot placebo? :)
100 oktanski bencin ti bo naredil to, da avto ne bo klenkal, ne pa da ti bo dal več moči.
Poanta je v tem, da pri 95 oktancu lahko motor klenka, ker se vžge gorivo že preden so vse stvari (bati in ventili ter iskra) na pravem mestu. S 100 oktancem se dvigne ta prag samovžiga in avto lepše dela, ne pa da ima večjo moč in boljši izkoristek.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
sandmat ::
še enkrat: kaj pa je pri 15 let stari 1.0 NA mašini drugega kot placebo? :)
nisem vprašal kje je razlika pri vžigu, ampak kaj to po tvojem mnenju pomeni za nekoga, ki bo tankal 5 centov dražje v mašino, ki itak ne izkorišča višje temperature vžiga 100 oktanskega bencina?
nisem vprašal kje je razlika pri vžigu, ampak kaj to po tvojem mnenju pomeni za nekoga, ki bo tankal 5 centov dražje v mašino, ki itak ne izkorišča višje temperature vžiga 100 oktanskega bencina?
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Petrol ultimax (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Loža | 61581 (39890) | Matev |
» | test bencina (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 47754 (40727) | edge540 |
» | OMV in 100 oktanov (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 12383 (10768) | OmegaM |
» | Kaj naliti v tank?Oddelek: Znanost in tehnologija | 4809 (3886) | der_Alte |
» | 98 Oktansko gorivo --> DA/NE??Oddelek: Loža | 2727 (2349) | zlabo |