» »

OMV in 100 oktanov

OMV in 100 oktanov

«
1
2

laguna ::

Kot veste so na OMV začeli par mesecev nazaj prodajat 100 oktansko gorivo. Zanimajo me vaše izkušnje s tem gorivom, ali ni to tvegano, saj je pri opel astri letnik 1996 potrebno preklopit - obrnit (rumeni vtikač), če si hotel uporabljat 92 oktansko oz. 95 oktansko gorivo. Kako je pa pri novih avtomobilih, ali se elektronika sama prilagaja, ali je potrebna kaka nastavitev, mislim, da je elektronika nastavljena na 95 oktansko gorivo. Ali se sploh splača kupovat to gorivo, kaj pridobiš (razen moči), prav tako je manjša potrošnja (piše do 4%), vendar pa je cena 95 : 100 oktanov mislim da nekje 220 : 240 Sit, torej je 100 oktansko gorivo dražje za cca 8 - 10 %. Prosim vaše mnenje, izkušnje (pozitivne in negativne).

Za informacije se vam že vnaprej zahvaljujem.

LP
lagunaaaa

Jan987 ::

kolkr jest vem 100 oktansko gorivo stane tolok kot 98 oktansko samo da ima pač 100 oktanov in je malo boljše od 98.

Primoz78 ::

A je obraba motorja kaj vecja glede nato, da je bolj unetlijvo 100-oktansko gorivo? :\

Lp Primoz
GAMING HTPC I5 2500k/ASUS P8P67/4GB CORSAIR XMS3/
VERTEX 3/ASUS 670 GTX OC/Antec TP-650 NEW/

BigWhale ::

Jaz sem bil vedno preprican v to, da je gorivo z visjim oktanskim stevilmo bolj stisljivo. Torej, kasneje pride do samovziga.

Sem se motil?

bosstjann ::

nisi se motil

stromar ::

Jaz sem parkrat natankal v citroena C3 60KM in ni razlikemed 95 ali 100, ni razlike v moči ali v porabi, tako, da sem spet na 95. Pri švoh motorjih se to skoraj ne pozna

Lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: stromar ()

Dr_M ::

jest sm 2x polno tanku 100, pa se mi je poraba dvignla za nekje 7%.
je pa avto mal lazji su v klanc :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

IceIceBaby ::

BigWhale, tako je ja. Več je oktanov kasneje pride do samovžiga in s tem klenkanja. 100 oktansko gorivo ni nič bolj vnetljivo in nima višje energijske vrednosti. Tista dodatna moč pride od spremembe predvžiga, pa še to samo na novejših avtomobilih, ki avtomatsko uravnavajo predvžig. Če tankaš več oktankov kot je predpisano ni nič narobe, če pa tankaš manj pa lahko pride do resnih poškodb motorja.

Če ne veš kakšne prednosti ima 100 oktansko gorivo ga verjetno ne rabiš in se ga ne splača tankat. Splača se tistim, ki imajo predpisano minimalno 98 oktanov in tistim, ki imajo navite avtomobile, sploh turbače.

Dr_M...take primerjave so pomoje precej nenatančne. Prirastek moči je res minimalen, tako da ga voznik ne zazna. Poraba pa tudi precej niha glede na pogoje in način vožnje. Mogoče si ga s 100 oktancem avtomatično bolj teral, ker si preizkušal kolk avto bolj gre, in od tod tistih 7% višja poraba. Za realno primerjavo bi moral dat 2 enaka motorja na mizo in jih enako obremenit za določen čas.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Ja, ce tankas visje oktansko gorivo je lahko celo slabse, ce motor o tem nic ne ve.

IceIceBaby ::

Niti ne. Zakaj bi blo slabš ?

hominis ::

lepo po vrsti ...

se spomnite casov osvincenega bencina ? svinca niso dodajali kar tako ampak s namenom, da avto ni klenkal ! taktrat se ni bilo elektronike, ki bi uravnavala predvzig, zato so bencinu dodali svinec in s tem dosegli visjo stisljivost bencina.

kaj pomeni klenkanje. idealno je, da se bencin vzge v trenutku ko da svecka iskro, zal pa pri motorjih s vecjo kompresijo pride do predcasnega samovziga bencina preden da svecka iskro. to je klenkanje motorja.

resi se ga:
- s svincem
- elektroniko, ki casovno prilagaja vzig
- tankanjem goriva s visjim oktanskim stevilom

prednosti 100 oktanca so:
- skorajda ne vsebuje zvepla, kar pomeni da je bencin bistveno bolj prijazen do vasega katalizatorja !
- zelo je priporocljiv za novejse motorje visokih moci s turbinskim polnilnikom (recimo 1.8T, 2.0 TFSI itd.)

prav pri slednjih motorji se bo mogoce kaj poznalo pri moci in porabi, vendar zgolj v stevilkah, obcutili tega ne boste !

se za primer, imam octavijo 1.8T 180 ps, v knjizici lepo pise da se priporoca 98 oktanca, lajko pa tankas 95 in celo 91 oktanski bencin, saj se elektronika samodejno prilagodi. pise tudi da omejitev oktanov navzgor NI !

in se enkrat 100 oktanca lahko tankate v vsak avto brez omejitev, priporocljivo pa ga je tankat v novejse motorje s turbino !

in da povdarim za konec, visji oktani NE pomenijo mocnejsega bencina !

globoko grlo ::

aja, a pol mi bo moj megane bl stegnu >:D >:D

Jan987 ::

a se bi recimo to pr skuterju kej poznal?

Dr_M ::

ja 30% vecja moc. :\



:\
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Azrael ::

@jani123:

Ja se bo poznalo skuterju, mogoče bo precej prej zaribal...

Dvotaktni motorji imajo omejitev glede oktanov tudi na gor, ker večina olj izgubij svoje mazalne lastnosti, če ima bencin preveč oktanov. Je odvisno tudi od konstrukcije motorja, preglej navodilo in če bi rad imel delujoče vozilce, ne tankaj več oktanskega bencina, kot priporoča proizvajalec, se ne splača.

V splošnem, če nimaš ravno Ferrarija s katerim redno dirkaš, je 98 ali 100 oktanski bencin metanje denarja skozi okno.

Sicer v tej bučni reklami manjka zelo pomemben podatek: po katerem standardu merijo te oktane? Motorski ali laboratorijski test? Razlike je nekje za 7 do 10 oktanskih števil.
Nekoč je bil Slo-tech.

budili ::

jup na forumih pravijo da 95 gorivo X proizvajalca bolj 92, torej ce je 100 je dejansko mogoce kakih 97-98
verjetno so neke tolerance

osebno probano VW in ni nic drugace, se pa res avtomatika sama nastela in da ni omejitve na gor glede oktanov (servisna)
verjetno ga bom kar uporabljal naprej

Stepni Volk ::

V nemški avtoreviji AUTO BILD so bolj poglobljeno preverili lastnosti 100 oktanskega goriv ponudnika Shell. To so naredili pred dvemi leti.

Shell je obljubljal 10% večje pospeške in za 5% večji navor.

Testirali so s tremi vozili na letališču zraven Bremna. Passat 1.6 100PS (letnik 1998) 95 oktansko, Golf 1.6 FSI 110PS (letnik 2002) 98 oktanski in BMW 316 (letnik 2003) 95 oktanski.

Golf 1.6 FSI
z 95 oktanskim gorivom le 104,3 PS
98 oktanski 109.1 PS
in 100 oktanskim 110.2 PS

Passat 1.6
95 oktanski: 94.9 PS
98 oktanski: 94.1 PS
100 oktanski: 93.8 PS

BMW 316
95 oktanski: 114.2 PS
98 oktanski: 113.3 PS
100 oktanski: 118.9 PS

Od vseh omenjenih vozil je za to gorivo primeren le motor v Golfu. Več o samem testu si lahko preberete v povezavi zgoraj.

Zgodovina sprememb…

OmegaM ::

Se dobro da mam dizla>:D
Se ne rabim ubadat s tem bencinom.Pogledam smao kje je crna rocka8-)
Ni nam lahko, bo pa boljše!!!

BigWhale ::

Zakaj bi bilo lahko slabse, ce tankas visje oktansko gorivo v motor, ki kuri nizjeoktanskega? Zato, ker ima visjeoktansko gorivo najbrz drugacno explozivnost pri nizji kompresiji. Predvidevam, vem pa ne.

Brane2 ::

Kolikor se jaz sppomnim zadev, število oktanov načeloma nima veze s svincem v gorivu.

Oktansko število je odvisno od postopka destilacije itd. Svinec in podobni dodatki samo vplivajo na potek gorenja, ko do vžiga pride.

AFAIK tudi moderna goriva niso brez dodatkov, čeprav ne vsebujejo svinca.
On the journey of life, I chose the psycho path.

OmegaM ::

Jah, smao nekak osvincen benz ni lih zazeljen pri novih avtih ane, ker ti gre katalizator baje takoj u vecna lovisca
Ni nam lahko, bo pa boljše!!!

WarpedGone ::

To, da je oktansko število (po domače oktani) mera za "moč" bencina je še ena taka urbana legenda, ki verjetn ne bo zginla dokler bo vsaj en avto še laufu na bencin.

A lahk kdo kej več pove o predvžigu? Kako lahk elektronika preprečuje samovžig? Kolikor js razumem je to posledica trenutne kompresije, torej položaja bata. In če je to prezgodaj, nič ne pomaga če da recimo elektronika že takrat iskro - bat je vseeno u neugodnem položaju. Anyone?
Zbogom in hvala za vse ribe

OmegaM ::

Osebno mislim da imas prav, ker recimo bat ne udari, in bi se zato samo kaj pokadilo ker je pac nastala iskra, ni pa blo tiste sile od bata ko gor zarije bencin in udari po svecki.

Vsaj meni se tak zdi
Ni nam lahko, bo pa boljše!!!

Brane2 ::

Bat nikoli ne "udari po svečki".
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::


A lahk kdo kej več pove o predvžigu?


predvžig ini nič drugega kot vžig (iskra na svečki) prd trenutkom, ko bi gorivo moralo zgoreti. Mešanica ( benz + zrak) namreč rabi svoj čas da se vname.


Kako lahk elektronika preprečuje samovžig? Kolikor js razumem je to posledica trenutne kompresije, torej položaja bata. In če je to prezgodaj, nič ne pomaga če da recimo elektronika že takrat iskro - bat je vseeno u neugodnem položaju. Anyone?


Elektronika bolj težko preprečuje samovžig, saj ne more vplivati na stopnjo kompresije. Lahko pa zazna klenkanje ( motoji imajo ponavadi senzor za to) in recimo zmanjša količino vbrizganega benza ( torej naredi revno mešanico) ali spusti not več zraka ( odpre loputo za zrak) ali kaj podobnega.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

barbarpapa1 ::

Pozdravljeni

Svinčev tetraetil, ki se je dodajal bencinu njega dni, je bil direktni regulator oktanskega števila. Več preberi tukaj.Danes se v ta namen dodajajo druge snovi (prevsem benzen - ki pa tudi ni ravno nedolžen). Imel je tudi ugoden vpliv na izpušne ventile, kej je naredil svojevrstnao oblogo.

Kaj je oktansko število, si preberite tukaj.

Proizvajalci motorjev načeloma predpišejo spodnjo vrednost oktanskega števila goriva, ki ga se sme uporablljati, višjeoktansko gorivo načeloma ne škodi.

Načeloma bencini z različnimi oktanskimi števili ne vplivajo na moč motorja. Vpliva je samo toliko, kolikor je razlike med kurilnimi vrednostmi posameznega tipa bencina. Le-ta lahko niha zaradi različnih dodatkov bencinu. Torej to pomeni, da za dvig moči ne zadostuje samo tankanje višjeoktanskega bencina, temveč je potrebno tudi spremeniti motor (vsaj dvig kompresijskega razmerja, obstajajo pa še drugi posegi - skratka ta pravi "tuning").

Tako, to sta moja dva stotina....

Pa da bi vam moptorji predli....

LP

Jože

OmegaM ::

a kdo ve kako je kaj s bio dizlom?
Baje ni lih najboljsi za vse avtomobile , dizle mislim?

LP
Ni nam lahko, bo pa boljše!!!

Jan987 ::

itak ga na petrolu mešajo med ostal dizel!!!

IceIceBaby ::

Načeloma bencini z različnimi oktanskimi števili ne vplivajo na moč motorja. Vpliva je samo toliko, kolikor je razlike med kurilnimi vrednostmi posameznega tipa bencina. Le-ta lahko niha zaradi različnih dodatkov bencinu. Torej to pomeni, da za dvig moči ne zadostuje samo tankanje višjeoktanskega bencina, temveč je potrebno tudi spremeniti motor (vsaj dvig kompresijskega razmerja, obstajajo pa še drugi posegi - skratka ta pravi "tuning").


Načeloma oktani res ne vplivajo na moč. Vpliva pa na moč čas vžiga. Kasnejši kot je vžig, večja je moč motorja. Torej, če tankaš več oktanov lahko prestaviš predvžig za kakšno stopinjo ali 2 naprej in tako pridobiš na moči.

Kako pa prestaviš predvžig je pa stvar avtomobila. Nekateri avtomobili imajo to urejeno avtomatično in se sami prilagajajo na bencin. Drugim je treba to nastavt preko računalnika ali ročno.

Ni treba da maš ravno ferrarija, kot je nekdo reku. V sloveniji je kar precej čipanih turbo motorjev, ki bodo s tem bencinom pridobili še par konjev. Je pa res, da se ne splača tankat 100 oktanca v avto, če ga imaš izključno za prevozno sredstvo.

Zakaj bi bilo lahko slabse, ce tankas visje oktansko gorivo v motor, ki kuri nizjeoktanskega? Zato, ker ima visjeoktansko gorivo najbrz drugacno explozivnost pri nizji kompresiji. Predvidevam, vem pa ne.


Oktansko število ne vpliva bistveno na explozivnost. Razlike med bencini so zamenarljive. Če tankaš 100 oktanca ne bo nobene škode, samo vprašanje kolk se splača v določen avto to tankat.

BigWhale ::

> če ga imaš izključno za prevozno sredstvo.

Ok, kot kaj ga laho se imas? Zobno scetko? :P Pa za to, da ga kazes... ;>

> Oktansko število ne vpliva bistveno na explozivnost.

Kako ne? Ce imas vec oktanov, lahko bolj stisnes mesanico in bolj stisnjena mesanica bo bolj explodirala, kot manj stisnjena? Ali ne?

Ker ce je to povsod isto, what's the all fuss about it? :P

Loki ::

kakor mi je znano, oktansko stevilo ne sledi vec slepo formuli % izooktana, % heptana, zato 98 ali 100 okt. ni vec realni pokazatelj za klenkanje. ameriski drag racerji recimo tankajo 107 oktansko gorivo.
http://www.ndimports.com/00_forums/view...

zanima me, kako motor zazna klenkanje? pri novejsih bmwjih to zaznava svecka (neka nova tehnologija), kako je pa pri obicajnih sedanjih in recimo starih 5-10 let?

100 oktanski bencin povzroci na fiesti '98 mirnejse delovanje motorja in malo boljso zivahnost motorja - raje gre v vrtljaje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Loki ()

ShowDown ::

c c c.....Razlika se pozna samo pri FSI motorjih. Ne prodavat bučk no!

Loki ::

mogoce sem glede vrtljajev malo pretiraval (psiholosko), ampak mirnost je pa res. potrjeno z strani drugih.

Brane2 ::


Kako ne? Ce imas vec oktanov, lahko bolj stisnes mesanico in bolj stisnjena mesanica bo bolj explodirala, kot manj stisnjena? Ali ne?


Fint aje v tem, da mešanica ne sem eksplodirati, ampak zgoreti. Eksplozija uničuje dele v motorju.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::


zanima me, kako motor zazna klenkanje?


Kot vem, ima moja Astra senzor klenkanja privit nekam na blok ali glavo motorja. Gre za piezoelektrični element (mikrofon v osnovi)...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Jaffa ::

Kok sem jaz opazil, se kr pozna razlika med 95 in 98 oktanskim. Predvsem pri nižjih obratih je razlika v prid 98. Med 98 in 100 nisem opazil neke razlike, sam če je cena enaka, ne vidim poante, zakaj ne bi uporabljal slednjega, če že uporablaš dražjega. Imam pa 1,8 in 130PS...
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

Brane2 ::

Ti imaš nekoliko "navit" motor. Tu gre za višje temperature in verjetno višje kompresijsko razmerje, če imaš turbo pa sploh.

Pa si ziher, da zate ni že rovarniško priporočen vsaj 98-oktanski benz ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

IceIceBaby ::

Ok, kot kaj ga laho se imas? Zobno scetko? :P Pa za to, da ga kazes... ;>


Moj recimo sploh ni registriran in je namenjen izključno za na mobikrog :D Prejšnji je pa sicer bil registriran, ampak je bit tudi drift mobil, če sem moral v trgovino sem vzel twingota od punce :) Torej, lahko maš avto tudi za hobi oziroma za svoje veselje. V takem primeru ti je važen vsak konj in vsaka malenkost, ki izboljša delovanje avtomobila. Če se pa voziš v služb in v trgovino ti je pa verjetno vseeno za 1 ali 2 konja in malenkost boljšo odzivnost.

Podobno je z računalniki in slo-techarji :) Tisti, ki delajo z računalnikom kaj resnega si ponavadi kupijo comp in na njem delajo. Tisti, ki jim je pa to hobi pa vrtajo, navijajo, tolčejo, polivajo s tekočim dušikom...

Kako ne? Ce imas vec oktanov, lahko bolj stisnes mesanico in bolj stisnjena mesanica bo bolj explodirala, kot manj stisnjena? Ali ne?


Če nimaš samodejne nastavitve prevdžiga je itak vseeno, ker svečke dajo iskro v istem trenutku kot pri 95 oktanskem bencinu. Sicer pa so razlike v moči tako majhne, da ne predstavljajo problemov za motor. Tovarniško imajo motorji kar precej tolerance in z lahkoto delajo z 20, 30% višjo močjo kot je tovarniška, pa še veseno vse dela v mejah normale. Tko da tista 2%, ki ju mogoče dobimo z boljšim bencinom nista vredna omembe :)

Jaffa ::

Piše samo neosvinčen. Pa ni turbo. 8-)
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

mkonci ::

Moje mnenje je NE GA SRAT!!!>:D
Čisto novi modeli avtomobilov imajo mašine grajene za 100 oktanske.
Stari modeli pa sigurno ne delajo dobro na to gorivo, lahko da poveča moč, vendar koliko časa, ventili sigurno niso nastavljeni za 100 oktanov, zato je tudi užig netočen, s tem slabše izgorevanje.
Moje mnenje je tudi da mazanje in pregrevanje mašine je večje.

Zato jaz v svojega clia 100 oktanskega benza NE, NE, NE>:D >:D >:D

IceIceBaby ::

mkonci, za 100 oktanov so tovarniško prirejeni samo kakšni japonski športniki, pa še to zelo redko. Vžig je pa s 100 oktanskim bencinom isti kot s 95. Ko svečka da iskro se bencin vžge, pa ni važno ali je 95 ali 100 oktanski. Večje pregrevanje ? Zakaj ?

mare7 ::

in kaj bi poboljšalo kaj pospeške,hitrost mojeu skuterju..??
moj motor je letnik 2004 in je 50 ccm..bi blo kaj razlike??
al bi se lahko tudi zgodilo kaj motorju??(okvare,itd.)??

mare7 ::

aja še to..zdaj tankam 95-ko..po kolkih tankih bi se opazlo kaj razlike???(če bi se sploh opazlo)

mkonci ::

Meni prav, ti tankaj 100 oktanskega, jaz pa bom raje ostal na preverjenem 95 oktanskem. Tisti 1,5 KM se mi pa pri 75KM itak ne bo poznal, pa tudi pospešek če do 100km/h zaradi 100 oktanov potegne v 0,2s prej je isti K...

Sej ne pravim folk, da zdej ne smete tankat 100 oktanov, vi kar, samo jst ga ne bom!:)

Azrael ::

@mare7

Glej, moj prejšnji odgovor malo višje.
Nekoč je bil Slo-tech.

Poldy ::

Malo sem brskal po internetu in sem prebral, da na DOHC motorje 100 oktanski bencin nima vpliva. Ti motorji zaznajo, če je bencin manj oktanski, in tako priredijo vžig svečke. Če pa je več oktanov, svečk ne "navijajo".

Sem izgubil link, če ga najdem ga objavim...

Aja, ti motorji prebavijo 93-100 oktanski bencin.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Poldy ()

IceIceBaby ::

DOHC pomeni Dual Over Head Cam oziroma po domače, taki motorji imajo 2 odmični gredi v motorni glavi. To so vsi motorji, ki imajo 4 ventile na valj (mogoče obstaja kakšna čudna izjema). To pa na bencin nima nobenega vpliva. Važna je motorna elektronika in senzor klenkanja. Če je motor opremljen z ustrezno elektroniko je lahko tudi SOHC ali pa ima odmično v bloku.

Poldy ::

Torej lahko rečemo da na navadne DOHC motorje 100 oktanov ne vpliva?

IceIceBaby ::

Ni nujno. Lahko je motor DOHC pa vseeno nima elektronike za krmiljenje kota vžiga itd. V takem primeru mora biti predvžig ročno nastavljen in prilagojen določenem bencinu.

Drugače pa manj okranski bencin od predpisanega lahko motorju naredi ogromno škode. Več oktanski bencin pa v najslabšem primeru ostane neikoriščen (se pravi da plačamo par sit več za isti učinek).

BigWhale ::

> (se pravi da plačamo par sit več za isti učinek).

Isti ali pa slabsi. Prej slabsi. Visjeoktansko gorivo ima ponavadi pri manjsi kompresiji slabse lastnosti kot nizje oktansko. Check wiki.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

100 oktanski bencin (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6110344 (9097) Blinder
»

95/98/100 oktanski bencin (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16444151 (23801) ...:TOMI:...
»

Kje tankati benz? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16339409 (34532) Pithlit
»

Ali je v Avstriji boljši (kvalitetnejši) bencin? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9425943 (23379) krneki0001
»

100 oktanski bencin in starejsi avto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10416137 (14228) JanK

Več podobnih tem