» »

OMV in 100 oktanov

OMV in 100 oktanov

1
2
»

M323SBA ::

Da še jaz pridodam piskrček.

Zadeve bom ponazoril teoretično, ker v praksi se vse to odvija skoraj neopazno.

100 oktanov gori dlje kot 95, pri malce višji temperaturi in vžig večoktanskega goriva traja nekaj milisekund dlje. Glede zgorevanja bencina je to v glavnem vse.

V motorju pa se dejansko pojavijo naslednje razlike: več oktanov pomeni večji izkoristek bencina, ker je kompresija veliko bolj gorljiva, kar konec koncev privede do znižanja porabe.

Ker pa so pri novejših avtomobilih šobe za dovod goriva elektronsko vodene (injection), pa teh sprememb ne opazimo, razen če preprogramiramo ECU. ECU, ki je tovarniško nastavljen na 95 oktanov, bo šobe pri porabi 100-oktanskega goriva odprl popolnoma enako, kot če bi dolili 95 oktanov. Pravzaprav pa bi moral v cilinder dovajati nekaj manj goriva (razlike so skoraj neopazne). Dejansko cilindre zalivamo s preveč bencina, kar povzroči nabiranje saj po stenah. Zaradi tega je tudi "povečanje moči" zgolj psihološki učinek ob vsem tem.

Pod vse ostalo, kar vam je povedal uporabnik kst, pa se le podpišem.

IceIceBaby ::

bigwhale, kakšna je ta "nižja kompresija" ? ne govorimo o traktorskih motorjih izpred 2. svetovne. Pri sodobnem motorju negativnih učinkov ni ali pa niso zaznavni. Pa dej plz članek iz vikita zraven, me zanima kaj piše.

M323SBA, ja samo ECU ni fixno nastavljen na točno določene parametre ampak omogoča par % odstopanja. Recimo pri mojem bivšem avtu si lahko navil tlak turbine za cca 0,2 bara brez da bi bilo treba avto "čipat". To je bilo v praksi cca 15 do 20 konjev. V teh mejah je ECU še vedno deloval optimalno in je bil sposoben dovajati primerno količino bencina. Nisem 100% kako je pri drugih avtomobilih, ki imajo tudi elektroniko za nastavljanje kota vžiga, ampak mislim, da se vsaj nekateri znajo že sami prilagoditi večim oktanom.

M323SBA ::

Nekateri imajo, to vem. Moj npr. nima, tako ga je potrebno dati na računalnik in spremeniti parametre.

Vem pa, da imajo mercedesi 190 E prav mehansko stikalo, kjer si nastavil oktane na ECU-ju. Luštna in praktična stvarca, ampak škoda, ker je ni na vsakem avtu.

Slo-One ::

MALO OFFTOPIC
a vete da obstajajo 3 vrste dizla ki so v veliki prodaji

diesel (na hrvaškem sem vido)
euro diesel (vseposod ki sem bil)
high quality diesel (sn videl v italiji)

kake pa te so razlike med totimi trei vrstami dizla

se vem da še obstaja bio diesel.... samo ga še nisem nikjer videl na vlko.

Jan987 ::

pomoje so to samo različna imena

OmegaM ::

ja v srbiji imas navaden d2 dizl pa eurodizl, in je razlika tako v ceni kot v sami kvaliteti
Ni nam lahko, bo pa boljše!!!

Partizanen ::

Zanimiva tema :)

Empirično:
AR 145 1.4TS 16v, 1370ccm, letnik 1997, 103KM, max moč pri 6300RPM, max navor pri 4600RPM.

poraba (mešani cikel, večinoma Trzin - center Ljubljane)

95 oktanov: 8,8l/100km; prožnost pri nizkih obratih.... kakšna prožnost :\, nerada se vrti, izpuh umazan.

98 oktanov: 8.3l/100km - razlika napram 95 zelo očitna, motor vleče od 3500RPM naprej, večje veselje do vrtenja, tišji tek, čist izpuh.

100 oktanov 7.8l/100km - motor vleče od 3000RPM naprej, 5. prestava končno uporabna od 70km/h naprej (doba merjenja porabe prekratka za resno oceno, do sedaj le 4 tanki bencina)

Maksimalna hitrost - meritev po števcu, sredi noči, avtocesta Kranj-Ljubljana (isti odsek, se razume), zunanja temperatura vsakič med 18-20 stopinj celzija, vlažnosti zraka ne poznam, je pa bilo jasno vreme v vseh treh primerih, gume spredaj 2.4, zadaj 2.3 bara (BTW, obcestni radarji mi pri hitrosti 42km/h kažejo 40km/h, pri 63 po števcu pa 60km/h):

95 oktanov - 190km/h
98 oktanov - 195km/h
100 oktanov -198km/h

Pospeševanje v 4. in 5. prestavi 80-120km/h je boljše (nisem meril, tko, na uč) in zahteva manj gasa, kar tudi pripomore k nižji porabi. Enako velja za boljši navor in posledično nižje obrate - nižja poraba.

Fabrški podatek za top speed: 185km/h. Priporočeno gorivo: NAJMANJ 95.

Osebna, torej ne-empirična opažanja:
Mašina lepše laufa na 98 kot 95, 100 oktanov je še bolje. Razlika med 98 in 100 je manjša kot med 95 in 98. Točim stotko. V nizkih obratih avto RES lepše vleče, visoki obrati pa za alfo tako ali tako niso problem ;) .

Negativna lastnost (predvžig) - pri 100 oktanih mi ob spuščenem gasu, ko zaviraš z mašino, poka iz izpuha. Torej v izpušni sistem prihaja neizgorjen bencin. Katalizator mi zagotovo ni hvaležen, sosedje ob prihodu v ulico tudi ne. Collateral damage, jebiga, men gre tudi na jetra. :D

Ampak OK, tistih par km/h nima veze, pomembnejše se mi zdi tole: z višjim oktanskim številom avto lepše vleče v nizkih obratih, prestavljanja je posledično manj, motorja ni potrebno vrteti v višje obrate, vse skupaj je boljše za lagodnejšo vožnjo. Voznik je preprosto manj utrujen.

Še eno empirično dejstvo: nižja poraba in mirnejši tek motorja opažen tudi pri ostalih primerkih "družinske flote": Citroen C3 75KM, AX 1.1 60KM, Mazda 323 C 1.3 75km, Alfa 75 1.8 I.E. Enako velja za stričevo AR 155 1.8TS, kolegov Clio 2.0 RS itd.

Do the math.
PE_Niko

IceIceBaby ::

Ta "empirična" opažanja so bolj tako. Za resno primerjvo bi moral dat mašino na mizo z zavoro in naredit simulacijo vožnje (zavora bolj ali manj obremenjuje motor). Edino tako bi prišel do realnih rezlutatov, ker pri takih domačih meritvah je vedno preveč dejavnikov ki vplivajo na različno porabo, sploh če gre za par deci gor ali dol.

Negativna lastnost (predvžig) - pri 100 oktanih mi ob spuščenem gasu, ko zaviraš z mašino, poka iz izpuha.


Kako lahko to šteješ pod negativno lastnost :) To je ja najbolj kul kar se lahko nardi na avtu :) Jaz sem mel odprt izpuh pa turbino in mi je zadaj ven metalo nekaj 10cm dolge plamene, če sem ga res pognal :)

Partizanen ::

Hihi :) Pokanje iz auspuha je torej feature, not a bug :D I still hate it, če bi si želel štemanje, bi si omislil do limita zakonskih vrednosti odprt izpuh 8-)

Yup, za temeljito preverjanje bi potreboval mizo, to je jasno. Ampak hej, bolje takole kot nič ;) Kakorkoli že, 98 ali 100 je boljši in pika. Placebo efekt gor al' dol. Tista kvazi dodatna moč ni tako pomembna (ker jo je zelo malo), važno je, da v nizkih bolje vleče (ker si turbodizla samo zaradi navora pač ne bom omislil).
PE_Niko

M323SBA ::

Pokanje v izpuhu je dejansko bug. Pri zgorevanju ti ne zgori celotna zmes, zato se naknadno vnamejo plini v izpušni cevi. Pri normalnem delovanju do tega ne bi smelo prihajati, obstajajo pa primeri, ko to ljudje počnejo za šov.

1,4-litrski motor ti porabi 8,8 litrov 95-oktanskega bencina? Meni porabi 1,5-litrski motor 6,8 litrov 95-oktanskega na 100 km.
Saj pravim, Italijani bodo še dolgo rabili, da bodo naredili AVTO. ;)

bond007 ::

In koliko ima ta tvoj 1.5 litrski motor konjev? Več kot 103 (kolikor jih ima alfa 145 TS) ?

M323SBA ::

90.

IceIceBaby ::

Jaz lahko z istim avtom dosežem porabo 8 ali pa 30 litrov na 100km. Ne morš posploševat, če ne poznaš načina vožnje.

OmegaM ::

Italijani imajo pac vredu avte in motorje!

Mam sam alfico 156 sw 2.4 JTD pa mi moj petak popije med 6.5 - 6,8 pa ga nic ne sparam
Ni nam lahko, bo pa boljše!!!
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

100 oktanski bencin (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
619261 (8014) Blinder
»

95/98/100 oktanski bencin (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16441489 (21139) ...:TOMI:...
»

Kje tankati benz? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16335946 (31069) Pithlit
»

Ali je v Avstriji boljši (kvalitetnejši) bencin? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9424386 (21822) krneki0001
»

100 oktanski bencin in starejsi avto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10414881 (12972) JanK

Več podobnih tem