» »

95/98/100 oktanski bencin

95/98/100 oktanski bencin

«
1
2 3 4

fspl ::

V avto točim 98 oktanski bencin. Zanima me, če le-tega na kakšni pumpi ni, ali je v takšnem primeru boljše točiti 95 ali 100 oktanski bencin? Ali je to škodljivo za avto in ali se je bolje takšnim primerom izogibati?

kekz ::

Zraven vsakega avta dobiš navodila, kjer točno piše za kakšno gorivo je narejen. Brez škode lahko točiš več oktanov. Vendar pa tudi čisto brez koristi!
Več oktanov kot jih zahteva konstrukcija motorja je boleče samo za denarnico.

fspl ::

Tankalo naj bi se 95/98 oktanski bencin. Mene bolj zanima, če je v sili razmer škodljivo mešanje, da enkrat točiš npr. 98, drugič pa 95 oktanskega. Torej tudi če bi točil 100 oktanskega ni nič narobe/škodljivo?

marvin42 ::

koristi od tankanja boljšega bencina nikoli ne odtehtajo razlike v ceni, zato tankaj kar 95.
Mostly Harmless

kekz ::

Lahko poljubno mešaš in dotankuješ boljši bencin od predpisanega. Ni pa od tega nobene koristi (in niti škode).
Jaz sem nekoč, ko mi je ravno na letališču zmanjkalo bencina nalil kar liter letalskega (bencina! ne kerozina ;)), da sem prišel do črpalke. Ne vem koliko oktanski je, vendar menda kar precej.

LoneWolf ::

Obicajni avio bencin je 100-oktanski nizkoosvinceni (100LL), modro obarvan. Precej redkeje se sreca druge avio bencine (130-oktanski, zelen; 80-oktanski, rdec). Vseeno, oktani niso vse, avio 100LL se kar konkretno razlikuje od Super100 na OMVjevih pumpah.

fspl ::

Ok, hvala vsem :) .

IceIceBaby ::

Vendar pa tudi čisto brez koristi!


To ni čisto res. Pri nekaterih avtomobilih je občutna razlika. Sicer pa je o tem že bla odprta tema na slo-techu.

Morfejus1 ::

100 oktanski ima manj ževpla, zato je bolj prijazen okolju in motorju, je pa tudi bolj eksploziven zaradi česar se motor boljše odziva.

Zgodovina sprememb…

Nejc Pintar ::

AFAIK ima višjeoktanski bencin višjo temperaturo vžiga.
Lahko je biti prvi, če si edini!

kekz ::

Narobe! 100 oktanski bencin je manj eksploziven in zato prenaša višje vrednosti kompresijskega razmerja (kasneje pride do samovžiga).
Torej, če hoče motor izkoristiti 100 oktanov rabi višje kompresijsko razmerje.

100 oktanski bencin je manj prijazen do kolja, ker ima več aditivov (ki zvišajo oktansko število). Včasih je bil to svinčev tetraetilen, danes so izomeri in ciklične spojine. Zanimivo, da tudi alkohol in celo voda povečata oktansko število, vendar prinašata manjši energetski doprinos in še mešanje z bencinom je slabo.

Sploh ni nujno, da je energetska vsebnost več oktanskega števila višja. Celo zelo velikokrat je obratno, saj spojine, ki zelo povečujejo oktansko število vsebujejo manj ali celo nič kemične energije.

Še malo referenc:
http://www.faqs.org/faqs/autos/gasoline...
If you are already using the proper octane fuel, you will not obtain more power from higher octane fuels. The engine will be already operating at optimum settings, and a higher octane should have no effect on the management system. Your driveability and fuel economy will remain the same. The higher octane fuel costs more, so you are just throwing money away.

Octane rating @ Wikipedia

Morfejus1 ::

Ko sem imel še Hondo Civic mi je avto z Petrolovim bencinom 95 če sem recimo prehitro šaltal v višje predstave cikal, ko sem začel tankati 100 oktanskega pa je cukanje povsem izginilo. V čem je fora ne vem, vem pa da je pri 100 oktanskem avto bolje delal.

kekz ::

Možno. Avto je bil najbrž zelo navit (visoko kompresijsko razmerje in zelo zgoden vžig).
Od prastarih avtov, ki je rabil izredno veliko oktanov, je bila citroen visa. Včasih ga niti na 98 oktanov nisi mogel ugasniti zaradi samovžigov. Klenkanje je bilo vsakdanji pojav.
Takim 100 oktanov koristi.

Moja mazda je narejena za 91 oktanov in dokler so ga prodajali sem ga tankal. Potem je zaradi take antipropagande, ki je tudi tukaj prisotna, potrošnja zelo padla in so ga pri nas nehali prodajati. Po zahodni Evropi to še vedno tankam. Med 91 in 95 pri tem avtu ne občutim prav nobene razlike. Tudi moj drugi avto rabi le 91 oktanov. V resnici je takih veliko, samo nihče ne prebere navodil.

IceIceBaby ::

kekz, avtomobili z visoko kompresijo in malo bolj sodobno elektroniko lahko z več oktanskim bencinom prestavijo predvžig za kako stopinjo naprej, kar se malenkost pozna na moči motorja predvsem pa na odzivnosti. Posledično je lahko tudi poraba malenkost nižja. Precej opazna razlika je tudi pri turbo motorjih.

Sami ::

Imam Yugo Koral 45 letnik 92 in ko tankam na Petrolu 95 ali 98 oktanski bencin, avto ob izklučitvi že ko obrnem ključ kar nekaj klenka (še kakšno sekundo), ko pa tankam na OMW-ju 100 oktanski bencin pa tega ni. Občuti se, da je avto s 100 oktanskim bencinom tudi malo bolj odziven. Oče pa ima Suzuki Swifta 1.3 75hp in razlike še nisem občutil.
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

kekz ::

"avtomobili z visoko kompresijo in malo bolj sodobno elektroniko lahko z več oktanskim bencinom prestavijo predvžig za kako stopinjo naprej"

Najbrž si mislil nazaj. ;)
Osnova je visoka kompresija! Potem pa, če prestaviš predvžig nazaj (zgodnejši vžig), motor lahko doseže večje število vrtljajev. Namreč bencin v valju rabi nekaj časa, da zgori in če se motor vrti hitreje, se mora vžgati prej.

Spremebe pri moči sploh niso tako majhne. Seveda pa se morajo dovolj zgodaj odpirati tudi ventili.
Vse to loči visoko navite motorje od "običajnih".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kekz ()

IceIceBaby ::

Ne, naprej.

Če prestaviš vžig nazaj zmanjšaš moč in odzivnost motorja in tudi možnost klenkanja oziroma samovžigov.

Obrati nimajo veze pri tem, višje kot je postavljen rev. limiter itak ne gre. Tudi če bi šlo, višji obrati ne pomenijo višje moči brez dodatne predelave elektronike.

kekz ::

Elektronika v novih motorjih zna delati predvsem nasprotno.
Če tankaš premalo oktansko gorivo, ti prestavi vžig malo naprej (zakasni vžig), zato da je takrat, ko je tlak v valju največji, bat že dovolj nizko, da tlak nekoliko zmanjša. S tem ne prihaja do klenkanja.
Posledica: zmanjšana moč, vendar brez škode. V starih motorjih to ni bilo možno in motorji so klenkali, kar motorju škoduje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kekz ()

kekz ::

Jaz sem v svojih mladih letih za hobi delal oboje:
- friziral sem motorje
- "kuhal" sem svoj bencin in dizel (in nekoč skoraj vrgel v luft celo sosesko) :D

IceIceBaby ::

ti prestavi vžig malo naprej (zakasni vžig)


Hmm...a ni tako, da ti prestavi vžig nazaj če ti ga zakasni ? Skratka, če iz recimo 15 stopinj BTDC prestaviš na 16 stopinj BTDC se reče, da si vžig prestavil nazaj in bo manj možnosti klenkanja.

Elektronika v novih motorjih zna delati predvsem nasprotno.


Res je, ampak tudi v dobro stran se pozna, pri nekaterih avtomobilih. Sploh pri takih bolj občutljivih na bencin in pri našem "odličnem" bencinu.

BigWhale ::

Jaz sem vedno zivel v prepricanju, da visje oktanski bencin prenese visjo stopnjo kompresije, kar se pa njegove 'moci' tice, ni pa nic na boljsem od svojega nizje oktanskega bratca. Vecja moc motorja pride zaradi vecje kompresje. Mar ne?

Zato je tudi tista OMV reklama na TV en bull.

IceIceBaby ::

Ni bull. Preberi še enkrat moje poste.

BigWhale ::

kst,

Za to kar si ti napisal moras imeti tak motor.

IceIceBaby ::

Taki motorji so v večini novejših avtomobilov.

Sicer pa najbolš, da vsak proba v svojem avtu, pa bo :)

Stepni Volk ::

O tem smo že. Auto Bild je testiral vsa možna goriva na tržišču. Razlik pri sodobnih motorjih praktično ni oz. so razlike tako majhne, da skoraj padejo izven merskih toleranc (Evropski nrmni krog, kjer je max hitrost 120km/h in nobenih pospeševanj s polnim gasom).
Večina proizvajalcev ima v motorjih senzorje, ki prepoznajo vrsto goriva in prilagodi delovanje. Tako pri BMW-ju pravijo, da lahko mirno točite 91 oktanski normalni benzin.

Na kratko: nateg ljudi, da kupujemo dražje. Auto Bild še svetuje, da naj varčni vozniiki točijo normalnega, previdni tistega za katerega trdi proizvajalec, da je optimalen. Dejansko se ogriva po EU zelo razlikujejo, posledično tudi nastavitve starejših motorjev.
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: kuglvinkl ()

kekz ::

"Sicer pa najbolš, da vsak proba v svojem avtu, pa bo :)"

Tale probavanja in občutki so čisto subjektivni.
Vsak avto zraven dobi navodila. Tam vse piše o potrebnem gorivu.

kekz ::

"Na kratko: nateg ljudi, da kupujemo dražje."

Da je nategancija še večja, so se tudi cene spreminjale nenormalno.
Jaz sem večino tankal 91, dokler je bil na trgu. Pri enem tanku sem nekoč max. prihranil skoraj za eno pico.
Potem so se cene včasih tudi tako spremenile, da je bila razlika med 91 in 95 samo 10 stotinov. Pri enem tanku je to zneslo komaj dobrih 5 tolarjev.
V takem primeru lahko že res samo iz boljšega občutka tankaš več oktanskega.

Mislim, da je zdaj med 95 in 98/100 tudi minimalna razlika. Pri polnem tanku nekaj 10 SIT.

krneki0001 ::

Med 95/98/100 oktanskim bencinom je kar velika razlika in vidim, da je večina ne pozna. Ne gre za to, da bi dobil več od tega bencina, gre za samo mašino, motor ki deluje na 95 oktanskem bencinu bo z višjeoktanskim bencinom delal bolj tiho z manj klenkanja. Motor, ki mora za normalno delovanje uporabljat 98 oktanski bencin pa bo z bencinom z manj oktani pošteno klenkal.

Razlika je v tem, da nižjeoktanski bencin prej vžge, tudi ko še ni bat v pravi poziciji in ventili še niso pravilno odprti ali zaprti, zaradi kompresije in temu rečemo klenkanje in ta zadeva zelo uničuje vaše motorje. Višjeoktanski bencin se pa kasneje vžge.

aljazh ::

Moje subjektivno opažanje: Pri 100 oktanskem opazil nekoliko bolj miren tek motorja in malce več moči pri nižjih obratih. V 4. prestavi po ravnem lepo vleče že od 45km/h dalje, pri 95 oktanskem je bilo 45km/h v četrti prestavi že mučenje motorja.

Just my 0.02€

bobby ::

se tudi jaz pridružujem tistim, ki pravijo da pri 100 oktanskem bencinu opažajo manj klenketanja, bolj gladko delovanje. (moj "stroj" : polo 1,6, letnik 96) sem že nekaj več kot 1 leto na 100 oktanih, prihranek,... hmmm,.. nardim 40km več na relaciji,.. dam pa za eno kavico več denaraj prei polnem tanku (45litrov) kot pa če bi tankal 95 okt. zdej pa prekalkulirejte sami. opazim razliko. če je sil, pa da je "treba" zavit na petrolovo črpalko, pol tankam za jurja ali dva pa nič več. poleg tega se mi je petrolov odnos zameril,.. to je druga zgodba,..
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

AngelOfDeath ::

So v nemčiji delali test in ugotovili če hočeš uporabljat ta drag bencin rabiš temu primeren avto.
Za shell premium so ugotovili na subaru imprezi povečanje moči za okoli 35 konjev. medtem ko na navadnih motorjih sprememb ni bilo ali ap so bile kakšnega konja...
edit: Slovnica

IceIceBaby ::

35 konjev pa sigurno ne dobiš :) za 35 konjev so potrebne že kar konkretne modifikacije elektronike in povišan tlak turbine.

Drugač pa replika ne nemške teste. V nemčiji imajo boljši bencin kot pri nas. 95 oktanski bencin ima res 95 oktanov itd.

A. Smith ::

>>>Elektronika v novih motorjih zna delati predvsem nasprotno.
Če tankaš premalo oktansko gorivo, ti prestavi vžig malo naprej (zakasni vžig), zato da je takrat, ko je tlak v valju največji, bat že dovolj nizko, da tlak nekoliko zmanjša. S tem ne prihaja do klenkanja.

Kaj je klenkanje?
1) Popolni samovžig (detonacija) zaradi tlaka, kot pri dieselskem motorju
2) Detonacija (zgorevanje, ki se širi z nadzvočno hitrostjo), ki se pa vseeno začne z iskro

Danes sem prvič pomislil na 2. opcijo (če bi šlo za pravi samovžig, bi se obvezno zgodil na zgornji mrtvi točki). A imam prav?

P.S. Verjamem, da nisem edini sodelujoči v temi, ki mu tole ni jasno.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

MadMax ::

Elektronika v novih motorjih zna delati predvsem nasprotno.
Če tankaš premalo oktansko gorivo, ti prestavi vžig malo naprej (zakasni vžig), zato da je takrat, ko je tlak v valju največji, bat že dovolj nizko, da tlak nekoliko zmanjša. S tem ne prihaja do klenkanja.


Če že po defoltu tankaš manj kvalitetno gorivo, ti torej elektronika že zamika predvžig.
Ko torej motorju končno privoščiš kvaliteto, računalnik samo preneha "popravljat".

Sicer pa je opazno zmanjšanje porabe pri prehodu iz petrolovega 95/98 na OMVjev Super100 bolj posledica manj šparovno nastavljenih merilcev pretoka kot pa dejanskega zmanjšanja porabe.

Kolikor pa se komu splača, pa naj presodi sam.
Meni s super100 mrzel motor lepše prijemlje gas. Drugega ne opazim.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Loki ::

FSI motorji so obcutljivi na kvaliteto bencina. 95oktanca vanje nikoli.
pravzaprav imajo probleme z vsemi gorivi v slo. :\ oz. so jih imeli.
I left my wallet in El Segundo

AngelOfDeath ::

@kst

merili so na valjih
edit: Slovnica

IceIceBaby ::

merili so na valjih


Imaš kak link. Vem kaj vse je treba nardit za dodatnih 35 konjev in zdi se mi nemogoče, da bi toliko pridobil samo z menjavo bencina. Razlike med 95 in 100 so recimo 1% pri avtih, ki znajo izkoristiti boljši bencin.

kekz ::

"Danes sem prvič pomislil na 2. opcijo (če bi šlo za pravi samovžig, bi se obvezno zgodil na zgornji mrtvi točki). A imam prav?"

Literatura (nimam linka, ker je knjiga), ki sem jo bral jaz, loči med samovžigom in klenkanjem.
Samovžig se res zgodi nekje okoli zgornje mrtve točke. Lahko celo prej in lahko ti poizkuša motor celo obrniti v naprotno smer.

Klenkanje je eksploziven samovžig hkrati ali nekoliko kasneje od iskre, v drugem delu valja. Kasneje lahko nastane zato, ker najprej vžge iskra, zgorevanje še dodatno poveča tlak in potem zaradi tega pride do dodatnega samovžiga. Pri tem nastanejo udarni valovi, ki zelo obremenujejo mehaniko motorja.

Do klenkanja prihaja predvsem takrat, ko pohodimo gas pri nizkih obratih (npr. v 4. prestavi v klanec).
Motor takrat dobi veliko gorivne zmesi, ki je bolj dovzetna za samovžige, hkrati se zaradi počasnega vrtenja bat ne umakne dovolj hitro proti spodnji točki, da bi zmanjšal tlak. Sliši se kot tolčenje v motorju.

Pomaga zakasnjen vžig, da je bat ob izgorevanju že nižje, kar zmanjša tlak. Vendar to zmanjša navor in posledično moč in izkoristek, več energije gre takorekoč v izpuh in segrevanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kekz ()

xabre ::

Kekz, nimaš pojma.:\

robert512 ::

ah dejte no mlatit prazno slamo .... itak elektronika motorja sama prilagodi predvzig tko da je cisto vseeno kero brozgo noter tankas.

konkretno pri mojem turbo bencinarju ki je star 2 leti lepo pise da lahko noter filam 91/95/98, da pa 91 ni priporocljivo tankat saj naj bi se mu zmanjsala moc in dvignila poraba.

o klenkanju pa ne bi zgubljal besed ker mislim da nima tuki noben tako starih avtov ki bi imeli istocasno tko neugodno kompresijsko razmerje da bi do klenkanja sploh prihajalo.
v cliota 1.2 je pa prav vseeno al mu tankas 91 oktanca ali kerozin se vedno bo clio 1.2

kekz ::

"mislim da nima tuki noben tako starih avtov"

:D Jaz imam za hobi '68 letnika ;)

Še en nasvet, kako dvigniti oktansko število bencinu. >:D
Lahko mu primešate vodo. Ker pa se to ne meša, je potreben emulgator, torej dodaš še malo žajfe >:D
Sliši se neresno, ampak v praksi je res.

Še kakšna referenca na to temo:
http://www.cs.uu.nl/wais/html/na-dir/au...

What does water injection achieve?.

Water injection, as a separate liquid or emulsion with gasoline, or as a
vapour, has been thoroughly researched. If engines can calibrated to operate
with small amounts of water, knock can be suppressed, hydrocarbon emissions
will slightly increase, NOx emissions will decrease, CO does not change
significantly, and fuel and energy consumption are increased.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kekz ()

kekz ::

Mogoče pa OMV-jevci res samo dodajajo malo žajfnce >:D :D
Mogoče motor potem lepše prede, ker ne more pokašljevati zaradi mehurčkov :P

Vikking ::

Še pri motorju ni nobene razlike med 95 in 100.

krneki0001 ::

Robert512, če ti je očka kupil avto in imaš 2 leti starega, to ne pomeni, da vsi vozino take avtomobile. Moj avto nima nobene elektronike - vse je mehansko. Celo avtomatski zaug je mehanski.

Sem eden tistih, ki ne marajo elektronike v avtomobilih in edina elektronika je radio. Vse ostalo deluje na mehaniki. In verjemi da se razlika na takem avtomobilu pozna med 95 in 100 oktanskim gorivom. Pri 91 oktanskemu bencinu avto klenka, pri 95 oktanskemu občasno, če je slaba kvaliteta, pri 98 in 100 oktanskemu pa nikoli.

Zgodovina sprememb…

Sami ::

In verjemi da se razlika na takem avtomobilu pozna med 95 in 100 oktanskim gorivom. Pri 91 oktanskemu bencinu avto klenka, pri 95 oktanskemu občasno, če je slaba kvaliteta, pri 98 in 100 oktanskemu pa nikoli.

Se strinjam, pri meni je dobesedno tako.
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

Širajzl ::

Fora na OMW črpalkah je tud ta, da včasih prpelejo bencin avstrijci in glej ga zlomka, s tankom sem naredil tudi do 60km več!
http://s2.bitefight.si/c.php?uid=29086

IceIceBaby ::

o klenkanju pa ne bi zgubljal besed ker mislim da nima tuki noben tako starih avtov ki bi imeli istocasno tko neugodno kompresijsko razmerje da bi do klenkanja sploh prihajalo.


Govori za sebe :) Pri mojem je še kako pomemben vsak oktan. Turbina odprta na max. pa zdej ko je mrzlo še dodatno naraste tlak malenkost pa bi lahko mašino po 2 mesecih menjal če bi tankal 95.

AngelOfDeath ::

Kot kaže sem se malo zmotil
Bolši bencin je povečal moč za skoraj 15 bhp
navor pa za 26

Fifth Gear
edit: Slovnica

Vikking ::

Tole o porabi bencina je tako zelo subjektivno. tukaj oktani nimajo veze, že ztako je teško dokazat razliko, že pri odprtem oknu, pri načinu vožnje, pri drugačnih temperatura, že pri odprtih zadnjih vratih pickup-a pride za 10milj razlike (mythbusters) in še in še...

Verjetno se ti oktani poznajo samo če imaš kakšno turbo mašino za manj klenkanja, čudno da mi je jugec delu 12 let pa od tega je 8 let se v njega tanku 95 brez dodatku, pa ni nč klenkal, nobenih problemov...

Kar se mene tiče eni preveč sanjate, ponavad lahka tankaš kar širok spekter, še pri motorju piše da lahka tankam od 87 naprej, pa mi ne sanjat o nevema kakšnih prihrankih goriva, pospeških... zanemarljivo.

Če maš pa tak avto da če bi tankal 95 bi ti turbina šla, je pa čas da zamenjaš svojo turbo petko oz, jo odpelješ na odpad sej za drugam itak ni.

IceIceBaby ::

Če maš pa tak avto da če bi tankal 95 bi ti turbina šla, je pa čas da zamenjaš svojo turbo petko oz, jo odpelješ na odpad sej za drugam itak ni.


Zakaj bi na odpad vozu ? Če je treba tankat 98 ali 100 oktanov pač tankaš to. Gre za to, da iz avtomobila z boljšim bencinom lahko iztisneš precej več, za zanemarljivo višje stroške.

Kar se mene tiče eni preveč sanjate, ponavad lahka tankaš kar širok spekter, še pri motorju piše da lahka tankam od 87 naprej, pa mi ne sanjat o nevema kakšnih prihrankih goriva, pospeških... zanemarljivo.


Lahko tankaš 87 oktanov zarad mene. Če imaš knock sensor ni panike, elektronika prestavi vžig, avto ne klenka, ti pa se voziš s slabšim avtom, ki ne gre kot je treba, ni odziven, požre več... Vse to zaradi nekaj 100 sit prihranka.

Glede na kvaliteto slovenskega bencina raje privoščim avtu 98 ali 100 pa sva oba z avtom zadovoljna :) Če bi imel cliota se pa verjetno res nebi sekiral.
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Petrol ultimax (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Loža
42358989 (37298) Matev
»

test bencina (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
25946818 (39791) edge540
»

OMV in 100 oktanov (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6312037 (10422) OmegaM
»

Kaj naliti v tank?

Oddelek: Znanost in tehnologija
364701 (3778) der_Alte
»

98 Oktansko gorivo --> DA/NE??

Oddelek: Loža
82560 (2182) zlabo

Več podobnih tem