» »

Petrol ultimax

Petrol ultimax

motorc ::

Tisti, ki imate dizle? A zavestno kaj pazite na mašino? S tem imam v mislih, da počakaš, da se motor segreje preden ga začneš priganjat? Da ga ne ugašaš motorja takoj po priganjanju, ko je še vroč, itd.
Sam sem prej vedno vozil bencinarja, sedaj imam pa hondin 2.2 i-CTDi ... in ker sem nekoč slišal, da moraš pri dizlih na to pazit, drugače ti lahko gre turbina, sedaj - deloma podzavestno - pazim na to. A je kej na tem? Bi moral pri vožnji dizla še na kaj pazit?

Drugače imam pa na hondi accord z omenjenim motorjem porabo 6,1 l/100km. Vozim dokaj umirjeno, na relaciji 2x20km dnevno.

Aja, tankam pa kjerkoli pač pride (ponavadi na Petrolu). Razlik med kakovostjo goriva med posameznimi črpalkami pa ne opazim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: motorc ()

;-) ::

Z dizlom sploh ni priporočljivo v neke hude obrate hodit in priganjat sploh. Ko sem uporabljal golfa 4 par mesecev sem tiščal ko marija kot bencinarja pa se še zdaj vozi. Oz. tak sm tiščal da je bla poraba tam 9+. 1.9TDI

Dr_M ::

Ravno en mesec nazaj sem govoril z enim serviserjem, ki se ukvarja s turbinami (popravlja,menja...) in pravi, da je vazno samo, da imas dobro olje, (pomembno je, da je dovolj redek tudi pri zelo nizkih temperaturah) pa da nikoli ne ugasas motorja, ko se rotor vrti s polno hitrostjo.
Ko je motor mrzel, ga vozis normalno (do 2500rpm ni nikakrsnga problema), ce zmerno pospesujes, tudi 3000rpm ni problem, ker ne zvrti do konca.
Najvecji problem je pa to, da ce se rotor se vrti s polnimi obrati in ugasnes motor, se mazanje prekine in lahko zelo hitro zariba. Jaz vedno se cca pol minute pocakam na mestu, predno ugasnem.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

C_maniak ::

Tisti, ki imate dizle? A zavestno kaj pazite na mašino? S tem imam v mislih, da počakaš, da se motor segreje preden ga začneš priganjat? Da ga ne ugašaš motorja takoj po priganjanju, ko je še vroč, itd.

pri vsakem motorju je taka vožnja optimalna. je pa pri tistih s turbino še bolj pomembno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: C_maniak ()

Zheegec ::

Eh nekatere dizle se da z lahkoto voziti zelo dinamično. Pa poraba kljub temu ni visoka...

Dr_M; kaj pa imaš zaena jajca da ne gre nikamor? Mogoče pretežek avto?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Aston_11 ::

Pri normalni vožnji dizla težko uničiš. Normalna vožnja je tam okrog 2000 RPM, menjanje od 2.500 pri hladnem do 3-3.500 pri ogretem. Z dizlom 9+ litrov, wtf, ni to F1.
Če ga glih ne na AC 200+ goniš, potem je dovolj že parkiranje pred garažo, da se turbina ohladi za tistih nekaj stopinj. Če ga pripelješ z neko normalno vožnjo, potem ni treba nič ohlajevat. Niti ni dobro, da dizel na mestu laufa v leru.

Da bi pa avto ugasnil in da bi delala še turbina na polno, torej iz 3-4000 obratov, to pa mora biti nora kombinacija, da bi s tem mazanje prekinil. Saj se tudi turbina že ustavlja, če ga ugasneš. V 99.9% primerih je avto na najnižjih obratih, ko se ga ugasne.

Turbina gre v maloro, če ji zmanjka mazanja - prebit karter npr., ko olje odteče v slapu. Najprej jasno na vrhu motorja, ki je najvišje, kjer je tudi turbina, ki prva ostane brez olja.

Moj golf iii tdi 90 km je imel 290 kkm, ko sem ga prodal. Prva turbina. Normalna vožnja, poraba 4,5 max. Kaj eni delate z avtomobili, mi ni jasno. Brez občutka, popolnoma. Npr. pri AM so imeli porabo 8, jaz jo imam z enakim avtomobilom 5, pa bo še padla, ker motor še ni vpeljan.

st0jko ::

keks?

Dr_M ::

Dr_M; kaj pa imaš zaena jajca da ne gre nikamor? Mogoče pretežek avto?


Avto ze gre, samo jaz sem se polenil.
Dizel je pac za stare fotre >:D (ja, ze ratujem siv)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

M-XXXX ::

vožnja != zabava

Zabava!=nevarnost
Zabava!=hitrost
Dojel:)?:D

Dr_M ::

Da bi pa avto ugasnil in da bi delala še turbina na polno, torej iz 3-4000 obratov, to pa mora biti nora kombinacija, da bi s tem mazanje prekinil. Saj se tudi turbina že ustavlja, če ga ugasneš. V 99.9% primerih je avto na najnižjih obratih, ko se ga ugasne.


Tiscis po AC na polno, zavijes na crpalko, ugasnes motor. Rotor se vrti se vedno z visokimi obrati (jasno je, da mora cim manj zavirat, da je kaj ucinka od turbine). To je to.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Aston_11 ::

Kaj je to ROTOR (ki zavira in ima vpliv na učinek turbine)? Ne bi rad odgovarjal, ker se mi zdi, da mi ni prav jasno, kaj je rotor.

Steinkauz ::


Tiscis po AC na polno


Če veš, da boš tankal in tiščiš je pa čist tvoj problem. Greš 5 minut pred črpalko 120, 2600 obratov, no problem...

Dr_M ::

Aston_11: rotor je v turbini. Na obeh straneh ima lopatice, na eni strani jih poganjajo izpusni plini, na drugi strani pa te lopatice pospesujejo zrak.

Steinkauz: no zate, ko se nikoli nisi peljal po AC.
Se peljes in te prime scat. Mogoce mora tvoja punca na stranisce in se spomni to ko vidi tablo. Mogoce si zazeli kavo. Ne zivet v skatlici, razmislji bolj na siroko.
Sej ni nujno, da moras tankat.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dr_M ()

C_maniak ::

in kako se rotor še vrti z visokimi obrati, če ga poganjajo izpušni plini mašine z nizkimi obrati?

Aston_11 ::

Aja, razumem. Se mi pa zdi, da se vse skupaj že fajn počasi vrti, ko začneš na AC manjšati hitrost, tja iz 120 na 0, rabiš že en par sekund, da se ustaviš (zavorna pot na polno bo okrog 100 m), v tem času bo oljnja črpalka še vedno dajala tlak olja v turbini na osi, vbrizga nafte zaradi ustavljanja ne bo, plinov ne bo, rotor se ne bo imel od česa vrteti...

Bi bil boljši primer, da ga prgoniš v 2 prestavi do črpalke, 30-40 na uro, in ga v parih metrih ustaviš in ugasneš...

Dr_M ::

in kako se rotor še vrti z visokimi obrati, če ga poganjajo izpušni plini mašine z nizkimi obrati?


A ti mislis, da se rotor takoj ustavi, ko se obrati zmanjsajo? Ja, ne vrti se vec z 100.000rpm, ampak samo se z 60.000 (samo primer, niso dejanske stevilke, ceprav so blizu).
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

C_maniak ::

ja, tako je blo moje dojemanje. ker ne vem zakaj bi imele potem mašine turbo lag, če se cel čas vrti. pa pustmo variabilne.
dobro, razumem mogoče, da ga teraš v leru do konca pa ugasneš brez spuščanja gasa. ampak mislim, da se rotor ne bi smel ustavljat dlje od ustavljanja avta na avtocesti, četudi na polno.

kixs ::

Problem je seveda v ohlajanju turbine in ce takrat ni mazanja, potem zariba (gonjenje + dokaj hiter izklop motorja).

Sicer pa je tema o Ultimax gorivu :|

Trenutno imam ravno prvi tank tega novega. Bom sel se ene 3x, da ugotovim, ce se kaj pozna. Na uc izgleda OK ;)

lp

Aston_11 ::

Že, že, vendar koliko časa bo na 60.000 tisoč brez plinov? Turbinca se hitra zavrti, vendar ne rabi dosti, da se ustavi. Je slišat žvižganje, kako se ustavlja - ko spustiš gas, je že praktično mimo. Kakšen graf bi bilo treba poiskati na netu, če obstaja....

Dr_M ::

C_maniak: manj kot je upora, manj energije rabis za zagon in vzdrzevanje hitrosti rotorja. Se pravi, se tudi pocasneje ustavlja. Ja, sej se ustavi relativno hitro, ampak folk to dela, kar sem napisal. Tudi pri -15 tiscijo mrzle motorje kot norci in ugasajo zelo pregrete. To folk dela.
Tisti, ki mu je princip turbine jasen, bo pazil, ampak vecina se ne ubada s tem.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Utk ::

Dokler so turbine tako občutljive, ali pa dokler ne morejo not namontirat elektronike, ki bi skrbela za to, so turbine bedne. Sej recimo pri kakem golfu 1,9 SDI-TDI je 10-15 konjev razlike (če ne vzamemo extremnih primerov), tu najbrž turbina sploh ne trpi kaj dost itd., in najbrž res lahko kr dost zdrži, vprašanje pri katerih obratih se sploh vklopi. Ko ima enkrat taka mašina 140 konjev, je pa čist druga stvar.
Včasih so se dizli kupovali v glavnem zarad tega, ker so zdržali dosti več kot bencinarji, ne tolk zarad porabe. Zdaj je pa že skoraj obratno. Ena poštena 2.0, ali pa 2.5, bmw mašina pokuri 7-8 litrov pri normalni vožnji, nad 2500 obratov sploh ne rabiš it, je skoraj neuničljiva, malo vzdrževanja itd. in nobenih sekiranj zarad turbine.

Zheegec ::

Pri novejših avtomobilih so variabilne turbine in se vklopijo praktično takoj, če malo bolj pritisneš na gas - imam števec, ki kaže pritisk turbine.

Načeloma turbine niso niti približno tako problematične, kot bi se iz teh postov zdelo. Če se voziš normalno to sploh ni težava, razen tisti redek procent, ki jih crkne samih od sebe - kot pri vsaki zadevi.
1.9JTDm ima že nekaj časa okoli 150konjev (od leta 2003 naprej?), pa kakšnih težav s turbino ni, zelo težko se najde kakšna težava, pa je primerov z 200K Km že kar dosti. Poraba pa okoli 6l pri normalni vožnji, jaz imam povprečje 6,8l z "rahlo bolj dinamično vožnjo" kakor se temu reče.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Keyser Soze ::

Čaki, ne moreš primerjat turbodizla z normalnim bencinarjem. Obstajajo dizli brez tistega "turbo" in ravno tako bencinarji z "turbom". Pa slednji niti niso znani po eni hudi zanesljivosti.
OM, F, G!

Aston_11 ::

Kdaj se turbina vklopi? Takoj ko gre prvi plin skoznjo, ki zmore obrniti lopatice. Glede na to, da se obrne, če jo na lahkceno pihneš, se vklopi, ko vžgeš motor. Ni pa takrat že učinkovita. In zdrži ogromno.

Aston_11 ::

JTD je že itak pojem zase. V vrhu, verjetno jih še BMW kopira. Vožnja z dizlom mora že itak bit dinamična, ker to motorju paše.

Ni dizel narejen za šparanje, se mora vrtet. Sploh pri varibilnih turbinah je treba skrbet, da se variabilni del turbine ne zapaca in da miga.

Dr_M ::

Dizel se ne sme prevec vrtet. :) Ni narejen za to.
In tista variabilna zadeva ni nic posebnega, je samo ena loputa, ki usmerja izpusne pline. Pri turbini ne rabis velikih kolicin plinov, samo hitrost le teh mora bit dovolj visoka, za to pa skrbi tista "variabilna" loputa. :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

kixs ::

Sem ze napisal! Problem je samo pri ohlajanju turbine!

Aston_11 ::

Koliko je to ne preveč8-)? Jaz bi raje rekel, ne premalo. Tam okrog 2k je čisto ok, menjaš pa višje. Drugače ga zamoriš, če bi med jurja in jurja in pol obratov (se temu še reče, vozil?), vozil po cestah...

Dr_M ::

To pa ja niso visoki obrati. :)
Kaj potem sele reces za bencinarje, kjer se pri solidnih motorjih pri 3000 sele zacenja nekaj dogajat?! :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Aston_11 ::

Temu rečem že norišnica. Pri dizlu je že vsega konc tam pri 3 k.

Zheegec ::

Eh, do 4k se zavrti z lahkoto, tam tudi še lepo potegne. Pa ko je avto ogret, ga kar pritisnite kdaj pa kdaj, da ne bo zamorjen.
Za to imamo mi cestninske postaje na avtocesti, to je njihov primarni namen :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Sehnsucht ::

Rahlo off in verjetno noob, pa vendar:
zakaj naj ne bi smel imeti (turbinskega) dizla v prostem teku, kaj naj bi šlo takrat v napačno smer(kot je omenil nekdo malo višje):)?

Zheegec ::

zakaj naj ne bi smel imeti (turbinskega) dizla v prostem teku, kaj naj bi šlo takrat v napačno smer(kot je omenil nekdo malo višje):)?

To tudi mene zanima :)
Velja, da se motorja ne ogreva (ko je mrzel) v prostem teku - ker je mazanje z oljem takrat slabše. Zakaj pa ne bi smel imeti avta v prostem teku, ko je segret? ne bi najbolje vedel, sploh če gre samo za minutko ali dve...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

kixs ::

To je vse larifari. Gre za EKO zadeve - vsaj kar se tice motorja. Vendar je problem drugje, pri ostalih delih - menjalnik, sklopka - ki se ne ogrejejo med prostim tekom - to velja za zjutraj, pozimi. Najbolje je, da se vsi deli priblizno enako hitro segrevajo.

Dr_M ::

Minutka ali dve ne skoduje, ampak da bi po 5-10 minut stal, pa pomoje res ni najbolje.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

kixs ::

Zakaj?

Aston_11 ::

Slabo izgorevanje pri nizkih obratih, slaše mazanje, kakšno žganje olja na cilindru, saje, ki gredo mimo batnih obročkov, ki še ne tesnijo prav, raztezki batov in obročkov,.. .bi rabli kakšnega strojnika, da bi na to odgovoril.

MadMax ::

Navadno nakladanje in BS.
Naj mi eden teh pametnjakovičev razloži, kako naj pozimi pri -10 v minuti/dveh odtalim in odrosim vsaj sprednjo šipo, da bom lahko varno vozil?

Sklopka se nima kaj segrevat, menjalnik pa se ogreva tudi v prostem teku, saj se polovica zobnikov v njem vrti. Edino diferencial je v takem primeru malce zapostavljen.
Izgorevanje je seveda slabše pri neogretem, ni pa nobene kredibilne študije kaj povzroča več izpustov: 5 minut prostega teka ali ustrezen čas pod obremenitvijo med vožnjo hladnega.

Fleke dobim ob vsaki omembi predpon eko, bio in še česa... Pa ok, to je že druga tema.

Glede superiornosti dizlov nad bencinarji pa samo v razmislek:
če bi z bencinarji počeli vse tako "v rokavicah" kot to počnete (počnejo) z dizli (nepriganjanje v visoke rpm, netiščanje hladnega motorja, nepritiskanje polnega plina dalj časa, ...), mislite da ne bi bencinarji preživeli dizlov?
Poleg tega ne primerjat hrušk in paradajzov. Če imate v zobeh turbodizle, jih primerjajte s turbobencinarji, kar se vzdržljivosti turbine tiče.
Do prehitrega ohlajanja lahko pride kvečjemu pri ekspresni zaustavitvi na počivališču avtoceste; pri uvozu v mesto se pred parkiranjem zadeva že oreng pohladi.
Hitro ugašanje motorja ob še vrteči se turbini pa je problem izključno zaradi izpada mazanja. Tudi če pri prehitevanju iz blokade v 2. prestaviš v 6. in pritisneš plin se bo dogajalo marsikaj nezaželjenega.

/edit: predzadnji stavek...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

Zheegec ::

Eh, ko se ogreje ga brez problema pritisneš do rdečega polja. To sem počel s starim 1,9JTD in deluje še vedno brez težav, sploh motor je odličen. Pa dobro potegne, ko ni zamorjen.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

šernk ::

Eh, ko se ogreje ga brez problema pritisneš do rdečega polja. To sem počel s starim 1,9JTD in deluje še vedno brez težav, sploh motor je odličen. Pa dobro potegne, ko ni zamorjen.


to povej sosedu, ki je bencinca stiskal v rdeče polje stalno...v enem mesecu mu je sesulo motor (mogoče tudi ni imel denarja za velik servis no, zakaj mu je sesulo motor pravi da ne ve)

sicer pa tema je o bencinu in ne o turbinah :)

tankal na OMVju po dolgem času in lahko rečem da imajo res boljši bencin...porabo sem zmanjšal iz 9 na 7,5l >:D s tem da sem zmanjšal tudi hitrost na avtocestah iz 140 na 120 in pa po navadnih cestah se mi ne da več prehitevati...ker tako ali tako prehitim enega čez 500m dobim drugega ki vozi 70km/h...torej brezveze prehitevati.

tako da stari bencin od petrola: poraba 9l/100km
novi bencin od petrola: poraba 7,5l/100km
bencin od OMV: poraba 7,5l/100km
pač desetinka gor ali dol, avto pa potegne v vseh primerih enako...ko daš gas potegne in naredi vrtinec v rezervoarju :D
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

HyperKiller ::

OMW običajno in Petrol oba črpata gorivo iz Kopra. Iz istih tankerjev in rezervoarjev. Ultimax tudi prihaja od tam, ker od drugje ne more - ker ni zmogljivosti.
Lahko pa povem, da se (v večjih posodah) koperska in ruska nafta ločita na oko. Pri slednji vidiš dno, pri koperski pa ne - lastne oči.

Avtomobila pa se ne ogreva v prostem teku iz preprostega razloga: med vožnjo se ogrejejo hitreje. Iz stališča motorja je precej vseeno ali se mrzel vrti v prostem teku ali pa med "nežno" vožnjo - če primerjamo s vrtenjem ogretega motorja.
To je priporočilo, ne prepoved. Tudi sam se po strganju ledu rad vsedem v toplo kabino.
Pri Microsoftu uspešno izrezujejo varnostne luknje.

Dr_M ::

madmax: parkiraj avto v eno majno zaprto garazo, pusti motor prizgan in pocakaj ene 15 minut, potem pa porocaj.
verjetno ne bos vec dobival flekov :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

krneki0001 ::

Niti ni dobro, da dizel na mestu laufa v leru.


In kakšna je razlika v delovanju motorja med tem ko avto stoji v leru in tem da se avto vozi?

Jaz je ne vidim, za moje pojme mora motor tako v leru kot med vožnjo delovati enako. Razlika je samo v obremenitvi, ta pa prej škoduje motorju, kot pa dobro dela. Torej je slabše za avto če se vozi, kot pa če stoji na miru.

Aston_11 ::

Bejži no bejži, kake neumnosti. Nobene razlike ni po tvoje?

V leru ga zapacaš, motor je narejen znotraj toleranc, ki se vzpostavijo, ko se stvari ogrejejo; pritisk v valju in temperature pri zgorevanju so važne, če ne zgoreva prav, nastajajo saje (poišči slike batov, ki so črni od saj), saje gredo mimo batnih obročkov v olje, maže se olje, batni obročki se morajo oblikovati po cilindru, da tesnijo, cilinder se razteza, razteza se bat, raztezajo se obročki. Ko je motor ogret, ko dela s pravimi obrati, ko je mazanje pravilno in še in še. Pri pravih obratih motorja ne pride do zamazanja sten cilindrov s svinjarijo, mazanje je tako, kot mora biti, pri nizkih obratih je mazanje vseh delov slabše (čeprav so moderni motorji manj občutljivi na to), Zato sem rekel, da rabimo strojnika, da pojasni, ne pa kvante v smislu, da je slabše za avto, če se vozi, kot če se paca v leru. Ful mu je dobro, da hladen čimdlje časa drgne z mrzlim oljem.
Pri večjih obratih dela turbina, ki mora biti ogreta za pravilno delovanje, turbina se mora vrteti (da ne smomnim, kako so eni občutljivi, da mora vroč avto e pol minute teči, da se turbina ohladi, bodo sedaj pa nekateri modrovali, da jo hladno pa kar na max napneš), da se olje ne žge na osovini, variabilni del turbine mora migati, drugače se zapaca, olje na valjih morajo obročki posneti, da se ne zažge in zapaca na valju, da ne obročki drgnejo preko zažganega olja, ker je zaradi tega potem kompresija slaba.
Delovna temperatura motorja, ko gre vse na mesto, zaradi raztezkov in tlakov, se vzpostavi pri vožnji in ne na mestu.
Saje pri visokih tlakih izgorijo v cilindru in se ne nabirajo v izpušnem sistemu.
DPF je narejen, da se čisti pri visokih temperaturah in ne v leru pri 800 obratih.
Motor najlažje dela v območju največjega navora, posledično se manj kvari.
V leru je tam nekje kot v rdečem polju. Posledice so podobne.
Upam, da ti je jasno, da se motor ne trese pri nizkih obratih kar tako, ker bi se mu tako zdelo.

Če boš nov avto v leru ulaufaval, ga ne boš nikoli ulaufal.

Pri ogretem motorju je poraba goriva drugačna.

Motor se na mestu ogreva drugače, kot med vožnjo. En del bo ogret, drugi pa ne, različni raztezki, možnosti poškodbe.

Samo ne klamfat, da je vseeno, kako se avto vozi. Malo razmišljaj, kakšni so tlaki, kaj je posledica tlakov, zakaj so tam tesnila, kaj se dogaja z batnimi obročki, kaj so posledice sprememb temperature, zakaj je pomembno, da so vijaki v pravilnem vrstem redu s pravilnim momentom zategnjeni itd.

Pa tudi zakaj ti proizvajalci svetujejo, da ga ne pustiš, da teče v leru na mestu.

In še in še je tega, samo v gostilniški debati to ne bo šlo. Avto je bil narejen, da se vozi. Če stoji na miru, ti v parih letih gredo tesnila itd. Akumulator...

Pa svetujem ti precej hladnih zagonov in precej kratkih voženj, ker je itak vseeno in tudi koristno za avto, saj se neogret motor vrti enako kot ogret oz, motor pri nizkih obratih se vrti enako kot pri visokih.

MadMax ::

Iskal si strojnika, kaj zdaj žvrgoliš?
A misliš da je tisti košček saj, ki izgori ko se motor ogreje in malce bolj pritisneš plin, bolj škodljiv kot obremenjevanje neogretega motorja, ko dimenzije še niso v delovnem območju?
Da je mazanje pri 800rpm slabše kot pri 2000?? Madona, tebi res v leru low oil pressure lučka na armaturi sveti, pa očitno ne samo tam...

Sicer pa noben ekstrem ni dober.
Vsekakor pa za redno vzdrževan današnji motor zimsko ogrevanje preživi brez problema. Raje tudi za 10% skrajšam življenje avtu kakor 70% sebi, če bi se šel kamikaze z zmrznjenimi šipami.
Od današnjega motorja pričakujem nekih 200kkm brez posebnega popravila, pri tej kilometraži pa imaš že pošteno zdihan komplet avto. (pa ne zdaj spet z nekimi 1Mkm izjemami, prosim...)

Pa še nekaj.... Pri ogrevanju na mestu se zadeva še vedno ogreje enakomerno. In ako govorimo o turbincih, med ogrevanjem turbina praktično miruje. Če jo pa mrzlo zavrtiš na nekaj 10krpm ob pomanjkljivem mazanju zaradi gostega olja, ji pa zelo koristiš, kajne?
Nakladaš v en nesmiselen ekstrem na polno.

Bah...


p.s.: da ne bo kdo mislil, da zagovarjam vsakokratno ogrevanje na mestu do polne delovne temperature, ker ne
Neumnost pa je na vsako silo čimprej speljat in se vklopit v promet, kjer se praktično na prvem križišču zgodi, da moraš -če želiš pravočasno prit v službo- pritisnit plin do konca.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

Aston_11 ::

Ej, po želji.
Nisem nič rekel o obremenjevanju neogretega motorja. Pod obremenjevanje razumem 3-4k obratov, priganjanje, itd. Jasno da boš ogrel avto, če boš čakal na mestu v leru. Vendar je razlika, če boš to počel v leru ali med vožnjo. Jasno je tudi, da najprej poskrbiš za varnost, potem pa za konjenico. Vendar pretežni del leta ti ni treba pucati šip.
Če te moti, da sem o tem razmišljal, lahko zmeraj poveš boljše, ni me pa treba zaradi tega napadat in mi neke lučke omenjat in ekonomsko računico na 200 kkm. Ene pač te stvari zanimajo in radi vedo, kaj se s stvarjo, ki jo uporabljajo, dogaja.
In še nekaj, nihče ne zagovarja, da avto na polno pritisneš v prvem križišču - nekih priporočenih osnov se je treba držati, če ti to ne paša, nismo vsi budale zaradi tega in ni to izgovor, da ga na polno steraš takoj ko prideš z dvorišča, češ da saj ga itak prej ali slej moraš. Take izgovore prihrani za druge.
Neogret avto stisnit do konca v prvem križišču, hvala, vendar jaz ne bom, ostali pa po želji. Za pravočasno priti v službo pa ustaneš pet minut prej, par km voziš zmerno, po omejitvah, pa prideš pravočasno in kolikor toliko varno. Sicer pa pri normalni vožnji, normalni (brez divjih pospeševanj v križiščih, spremljanju prometa, vožnji po omejitvah, ne divjanju v tri krasne), si že v osnovi v območju obratov, kjer se motor lepo ogreje in ne trpi, niti ga v križišču ni treba stiskat. Prva, pa 4500 obratov, ne pride v poštev.
Jasno, da je mazanje pri nizkih obratih slabše, ravno tako mazanje, ko olje še ni na delovni temperaturi proti mazanju pri ogretem vozilu. Razlike, ki so majhne, ki pa se pri delovanju motorja na dolgi rok poznajo, hočeš nočeš. Zato imaš take in drugačne rabljene avtomobile, ki se prodajajo. Eni so pri 200 kkm kot novi, eni pa zgonjeni v tri krasne.
Ponavljam, da ne zagovarjam tiščanja neogretega vozila. Normalna vožnja.

Zdej ne vzet osebno in aplicirat na svojo vožnjo, svoje ogrevanje v leru, svoje vzdrževanje avtomobila, tiščanje v križišče, mujenje v službo... so taki in drugačni ekstremi...

svecka ::

Ok ker ravno podobna tema teče, me zanima kaj je bolje (obraba motorja & co,):

- vožnja pri obratih okoli 1K-2K ali 3K-4K (dostikrat primer ko želiš voziti po omejitvi in si ravno "med prestavo" da ne moreš doseči idealnih obratov)

- upočasnjevanje z mašino ali s pritiskanjem (ne na hard) na sklopko in zavoro istočasno

- speljevanje s sklopko ali z ročno v strmi klanec

- ali privarčuješ kaj bencina če med vožnjo tiščiš sklopko (recimo na avtocesti je pred teboj 2KM spust (dolina), kjer avto počasi pospešuje s pomočjo gravitacije)
- in nadaljevanje prejšnjega vprašanja, če je takšno "obremenjevanje" sklopke sploh v redu?

Pa še eno vprašanje , zategovanje ročne pozimi naj bi bilo sploh slabo, vendar zakaj nas potem v avtošoli skoz učijo da zategujemo ročno, tudi na ravnini ffs....velika zarota avtomobilske industrije?1?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: svecka ()

Aston_11 ::

Na četrto alinejo: - vsi moderni motorji, tudi TDI-ji, imajo pri vožnji navzdol v katerikoli prestavi porabo 0, ker je dovod (vbrizg) goriva, če ne tiščič gasa, izklopljen. Če tiščiš sklopko, potem je poraba cca 0,5 litra na uro, ker pač motor dela, ni pa prenosa na kolesa. Motorji z vplinjačem pa nekaj porabijo, tam nima večje veze, kaj delaš s sklopko.

- na prvo alinejo, če je TDI, bi rekel, da se držiš v območju največjega navora, okrog 2k.
- na drugo alinejo, upočasnjevanje z mašino in zavorami, menjavanje navzdol, kaj ima tu sklopka, mi ni jasno, pritisneš jo itak na koncu, ko se vozilo ustavi ali pri menjavanju . Zakaj bi drsela oz. zakaj bi se odpovedal upočasnjevanju z motorjem?
- na tretjo alinejo: ročna + sklopka (kako to misliš, da spelješ samo s sklopko oz. brez se ne da, kolikor še poznam vozilo - da bi sklopka drsela ali kaj?)
- na peto alinejo: - se mi zdi, da bi tako poudarjanje sklopke imelo negativne učinke na sklopko, če bi ta preveč drsela, drugače pa neke panike ni...

svecka ::

Mogoče se nisem dobro izrazil, ali sem uporabil preveč "domače izražanje":

- za drugo alinejo sem mislil: namesto da pritisneš na zavoro in zaviraš, rajši daš v nižjo prestavo da motor zavira (torej recimo iz 4 na 3 prestavo).

-tretja alineja: namesto da spelješ z ročno (sklopka+gas sta avtomatsko za speljevanje, tega zato sploh nisem pisal), direktno spreješ v klanec brez ročne zavore (kaj je tukaj bolj obremenjujoče za dele avta)



Aja pa dve vprašanji: v avtošoli so mojo sestro naučili da pri hard (ect neizogibno trčenje) zaviranju naj pritisne samo na zavoro in pusti sklopko pri miru da avto crkne pri zaviranju...to naj bi bilo kao zaradi krajšega reakcijskega časa, ker če najprej pritisne na sklopko in šele nato na zavoro, ti avto resda ne crkne, samo pa izgubiš tisto sekundo ali pol nje, kar pomeni kar nekaj metrov zaviralne poti. Drži ali BS?

Pa kako je kaj varno double zaviranje za izogib nesreče z ročno in zavoro? Ker na mokrem drsiču (dež+pesek v dolini) mi je ročna že rešila da ne bi trčil, samo kako pa se to obnese pri velikih hitrostih (90km+)? Ima kdo izkušnje?

Aja, avto je Opel Corsa 1.2 , 95 letnik...obratomera nima. Sam školjka in motor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: svecka ()

Dr_M ::

Heh, rocna zavora je nevarna. Tako je moj kolega ostal brez zadnjega kolesa.
Ce zategnes rocno, ti zadnji kones odnese in se zavrtis ali zletis s ceste.
Poleg tega, tistim avtomobilom, ki imajo zadaj kombinirano disk in boben za rocno, zelo rado potrga pakne, ce med voznjo potegnes rocno.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kje tankati benz? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16336336 (31459) Pithlit
»

Ali je v Avstriji boljši (kvalitetnejši) bencin? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9424612 (22048) krneki0001
»

test bencina (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
25946817 (39790) edge540
»

Kvaliteta bencina/dizla (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10229079 (26943) kixs
»

Petrol prodaja vodeni bencin? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8420594 (18059) gzibret

Več podobnih tem