» »

Majhni avti so IN

Majhni avti so IN

««
«
1 / 14
»»

$wift ::

Pozdravljeni,
Warped one je objavil zanimiv clanek o elektricnih vozilih jaz pa bom malo pokomentiral tiste najmanjse. Zadnjic sem gledal Na Discovery 5th gear kjer so med tremi malimi avtomobili izbrali Toyoto Aygo za najbolj ekonomicen britanski avto upostevaje porabo goriva, vozne lastnosti in izgled. Ker sem ze kako leto brez avta in ga imam namen kupiti sem se odlocil narediti malo analizo. Zanimalo me je koliko bi prisparal na letni ravni, ce bi vozil Toyoto Aygo ali pa avto, ki ga trenutno vozi fotr. Ce zanemarimo razliko v ceni (RVC) obeh novih vozil je stvar sledeca: Najprej Toyota Aygo -Avto je 1.0, 50Kw,
cca 5l/100km. Zaradi svoje moci motorja pade v 3-ji razred (40-50Kw) glede zavarovanja ker znese 344€ na letni ravni. Cestnina se placuje po kubaturi in Toyoto uvrsti v i. razred kar nanese 50€. Potem recimo, da je treba na 2 leti zamenjat gume. Neka zlata sredina 155/R14 gum je (podatke poiskal pri prodajalcu SPAN-brezovica) 50€. Recimo, da naaredimo z vozilom letno cca. 30.000km kar znese pri porabi 5l/100km okoli
1500l *1,004€(95 oktanski bencin)=1506€ Skupni stroski brez raznih popravil blizu 2000€. .
Naj omenim se to, da je Toyota 1,2m krajsa od fotrovga avta, kar se izredno pozna sploh v mestu (parkiranje ipd.) Je pa avto po drugi strani zelo prostoren. Sam namrec merim
>190 cm in komot sedim v avtu.
Sedaj pa se izracun za fotrov avto:
Po KW in kubikazi avto pade v najvisje razrede kar pomeni-1003,2€ za zavarovanje in 200€ za cestnino. Avto pozre okoli 19l/100km (3x bolj onesnazuje kot Toyota) kar pri letni kilometrini 30.000km znese 5700l*0,972€(disel)=5540€. Ker je avto 1,3 tone tezji od Toyote predvidimo, da je treba le te zamenjati vsako leto kar znese za 255 gume cca. 200€*2=400€ Skupni stroski tega vozila brez raznih drugih stroskov so okoli 7143€ se pravi 5143€ VEC KOT PRI TOYOTI.

Ne vem za vas ampak jaz si recimo z 5143€ lahko pokrijem mesecne stroske GSM-ja in interneta ( skupaj cca. 30€) za skoraj 15 let vnaprej. Za ta denar dobem vsaj ene 3 nove hude masine, kupim ultra hud bike za spust itd. itd.


Pa recimo, da sem pristas tega, da, ko se kupuje avto se naj kupi nov in se ga potem uporablja vsaj 7 let. Se pravi, da si v sedmih letih nakopljemo v primeru, da izberemo fotrov avto namesto Toyote nakopljemo cca. 36.000€ izgube. Za 36. 000€ si lahko (O MOJ BOG) kupim 3 nove Toyote Aygo.

Za konec le se tole, ko sem bil prejsnji teden V Misanu v Italiji sem opazil nekaj zelo zanimivega. Vecina Italijanov je zivela v ZELO HUUUUDIH bajtah vozili pa so se v glavnem z malimi avtomobili. Hja zgleda, da je njih ze srecala pamet da se v avto ne splaca kaj dost vlagat (cene goriv se visajo, visje taxe na vecje avte ipd.) in tudi jaz sem se odlocil, da bo moj naslednji avto Toyota Aygo ( vsec mi je tudi to, da dajo veliko na ekologijo) ali kak drug malcek kaj pa pravite vi?

P.S.- To bi bila nekako moja okvirna ocena sami boste najberz nasli se kake druge vaariacije vendar kot pravijo vsi lahko lazejo ampak stevilke nikoli, tako, da je imel un francoz v reklami kar prav, ko ni hotel zamenjat svojega Clia za limuzino.

ffka ::

seveda so in ko se zaletis ne ostane nč ot tebe

gzibret ::

Zanimivi izračuni. Jaz sem tudi pristaš majhnih in ekonomičnih vozil, če le nimaš nekih silnih potreb po prevažanju tovora (računalniški serviser na terenu, profesionalni pleskar itd...).

Če pa rabiš 1x na leto malo več prostora (recimo, da greš na smučarijo), pač vzameš rent-a-car večje vozilo. Stroški najema niso tako veliki (cca 500-800 € / teden).

> Avto pozre okoli 19l/100km

Nisi povedal, kateri avto fozi foter. Glede na porabo more biti neka huda mašina. IMO bi bilo bolje primerjati z avtomobilom nekega srednjega višjega cenovnega razreda, recimo s kakim dvotonskim 2000 kubičnim avtom.
Vse je za neki dobr!

dukenukem ::

hmm malčki so in,samo so za splošno uporabo kot avti čist out ;) tak pritljažnik, da notr še eno vrečko hrane nemorš postavt,mislem že pegueot 206, če gledam ma katastrofalno mali prtljažnik ,teli malčki ga skoraj nimajo,kam naj dam woofer,za moje pojme, mora bit avto vsaj nekje srednje velikosti,potem ga maš za več stvari ,tudi vožnja je bolj udobna v srednje velikem avtu ,kako bi šel na morje z tako majhnim avtom ......itd :D drgač je pa tale toyota luškana :))

dzinks63 ::

:)) Kot zamenjava za skuter , da se vožiš pod streho in pozimi na toplem je čist OK

jype ::

Veliko opravi psihologija - nekateri ljudje prisegajo na večje avtomobile zaradi domnevne višje varnosti, zaradi domnevnega prestiža in zaradi domnevnega udobja.

Meni se zdi absurd vozit s seboj vsako kilo pleha, ki je ne potrebujem.

Odločili smo se za Toyoto (ampak ker potrebujemo velik družinski avto nismo vzeli Ayga, temveč Yaris - gledali smo tudi večje, pa so precej preveliki) - zaradi domnevne varnosti, zanesljivosti, varčnosti in praktičnosti.

Zadeva se je do sedaj izkazala kot odličen nakup. Dokler ne bo stara 15 let seveda ne morem soditi o zanesljivosti. Stroški avtomobila so res izjemno nizki (k temu veliko pripomore tudi to, da ga uporablja celotna družina, ki se praviloma itak vozi s kolesi), avtomobil pa glede na povprečje zelo čist in varen in z ustrezno mestnimi dimenzijami. Letos je prevozil tudi dve daljši potovanji (več kot 2000 kilometrov vsako) in se je prima obnesel. Vse stroške beležim in kanim s peto obletnico objaviti, koliko je špas stal.

Na koncu moram poudariti, da kot prebivalec mesta še vedno menim, da je lastništvo avtomobila družinska reč - nesmotrno je, da ima vsak posameznik svoje vozilo, če je vozilo primerno za prevažanje štirih oseb. S takim početjem se kolektivno niža kvaliteta okolja in posledično življenja v mestu in njegovi okolici, predvsem pa se ne združuje skrbi za zdravje in gibanje in skrbi za bolj zdravo okolje. Če bi to razumelo več ljudi, bi nemara tudi pritisk na industrijo bil dovolj velik, da bi ponudila tudi manjša vozila, verjetno predvsem na električni pogon, ki bi tudi ponujali razmeroma visok nivo varnosti (v primerjavi s kolesi in mopedi) in omogočali udobno premikanje, hkrati pa bi bili neopazni, morda celo nevsiljivi, predvsem pa čistejši, tišji in počasnejši (kar je za prometno varnost v mestih zelo pomembno).

Sam bi bil navdušen nad dvosedim avtomobilom na električni pogon in z visoko varnostjo, učinkovitostjo in udobnostjo - pokril bi večino "poslovnih" potreb celotne družine. Če bo sreča mila, ga morda nekoč izdelam sam.

gruntfürmich ::

[----odstranjen del, ki krši 2. odstavek 1. člena----]

jype: če boš se lotil izdelave el. avta, bi ti z veseljem pomagal. ampak naredila bi 5 seda. :)) :)) kaj pa homologacija ?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

steev ::

Jest zej nevem kaj je fora tistih 19 litrov. Kaj ma to M5 z V10 mašino al kaj.

Nek 100kW močen dizel s 6 prestavami žre danes 7 litrov. Registracija s kaskom te pride manj kot 1000€ (seveda 50% bonitete).

Ko se bos zaletel s kakim vecjim (tezjim) avtom, bo iz te toyote nastala črna luknja. Ampak za po mestu je dober.

Seveda pa zmaga trditev: ampak ker potrebujemo velik družinski avto nismo vzeli Ayga, temveč Yaris - gledali smo tudi večje, pa so precej preveliki.

Se pa strinjam da veliko lazje parkiras na Veselovi v Ljubljani.
:|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: steev ()

jype ::

gruntfurmich> kaj pa homologacija ?

To seveda spada poleg. Glavni problem je pomanjkanje časa - sam se reči ne bom lotil prej kot v treh letih, bolj verjetno v petih.

Razmišljal sem o konstrukciji iz lahkih zlitin "oblečenih" v kompozitne materiale. Toyota izdeluje dele, ki se jih pogosto menja (odbijače, blatnike, dele mask) iz polimera, ki je lahek, trden in izjemno enostaven za recikliranje - podobne materiale bi tudi sam rad uporabil za masko vozila. Izbira elektromotorjev in baterijskih sistemov je ogromna in še kar raste, vedno bolj realne so tudi možnosti, da bi imel dejansko pnevmatike obešene direktno na rotor motorja (v tem primeru je največji problem razvoj elektronike, ki krmili kolesa ob speljevanju). 5-sed se po mojem ne izplača zaradi bistveno večjih zahtev po moči motorjev - manjša ko je lahko moč motorjev, daljši je doseg oz. lažje so lahko baterije, kar je pri mestnem vozilu pomembno.

Za zdaj sem preizkusil samo opremiti bicikel in stvar deluje presenetljivo dobro, seveda pa ni za vsakdanjo uporabo in predvsem - ni homologirana :)

ripmork ::

vse lepo in prav - a kar se varnosti tiče ima ffka še kako prav; imaš lahko še tako izpopolnjen mali in lahek avto poln airbagov in raznih pasivnih varnostnih zadevic, ko pleh zapoje s kakim težjim avtom je razlika bistvena.


Okej, varnost je fejst napredovala in ni to zdaj v smislu strašenja, toda teža avtomobila se krepko pozna pri varnosti navkljub vsemu.
So pa taki mali avti jako bolj ekonomični, boljši za parkiranje in konkretno prostorni če so dobro zdizajnirani -in se (razen tistega o domnevni varnosti) strinjam s tem kar je napisal jype.

gruntfürmich ::

to kar omenja ffka kot proti-argument je popolna bedarija!!!

jype, pa imaš know-how za vse to - podvozje, ohišje, pogon.... al bi samo nov ali star avto prerihtal?
tiste 2 metra podaljšan avto pa res ne more prinest veliko na teži.
kaj pa dizel el. pogon?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

TESKAn ::

IMO če si lahko privoščiš en velik avto za daljše ture (predvsem časovno in če imaš kdaj kaj večjega za prepeljat) in en manjši za po mestu. Veliki tudi ne žrejo tako zelo, naš C5 2.2 dizel okrog 7l/100, na dolgih progah tudi manj. Osebni rekord je na cca. 70 km relaciji ~4.8 l/100>:D.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Fizikalko ::

Tvoj račun rahlo škriplje, za normalnega človeka je pa popolnoma neuporaben. Moj Škodilak je ogromen, pa porabi dobrih 5 litrov, če ga ne gonim kot zmaja. Če pa ga, pa ne pridem čez 6.

Tudi sicer je zelo racionalen nakup: ima 96kW, kar je tik pod mejo, ko se registracija ful podraži. ker se že lep čas nisem zagonil, je tudi popusta kar nekaj. Ergo? Avto me pride le prdec manj (stroškovno) kot tista Toyotica, pa še servis dvomim, da je dražji od Toyotinega.

in še to: poleti smo šli na morje štirje odrasli in noben ni šparal s prtljago.

jype ::

steev> Seveda pa zmaga trditev: ampak ker potrebujemo velik družinski avto nismo vzeli Ayga, temveč Yaris - gledali smo tudi večje, pa so precej preveliki.

Ej, včasih so se _vsi_ vozili s fičoti. Si pač imel brako prikolico. Če si po naravi kolesar (ki na morje in v hribe hodi s kolesom in s seboj nosi prtljago), potem v avto spraviš za 10 ljudi tedenske prtljage.

Veliko pri tem pomagajo tudi sodobne tehnološke rešitve - udobno ležišče se je v 10 letih iz kilograma in pol in skoraj četrtine kolesarskega prtljažnega prostora zmanjšala na 600g in manj kot desetino prostora. Spodnje perilo, ki omogoča potenje brez vonja tudi ob športnih naporih se dobi že dve leti in od takrat je treba s seboj jemati polovico manj obleke. Camelback ti omogoča udobno prenašat dobesedno ogromno količino vode.

Avtomobili imajo danes bistveno večje potniške prostore, motor in ostala šara pa se je zmanjšala in je potisnjena v vogale. Toyota Yaris tako udobno lahko pelje velikega psa, tri bicikle in tri osebe, na strehi pa je prostor za vso (kolesarsko dimenzionirano) prtljago in pasjo hrano. Z večjim avtomobilom bi pač manj racionalno uporabili prostor in zapravili več denarja, kar je nesmisel. Če bi vsak dan prevažal pohištvo, bi si seveda omislil kombi - a tega ne počnem. Za skrajne primere je na avtomobil montirana snemljiva vlečna kljuka, ki je seveda bistveno varčnejša rešitev kot prevažanje tovornega vozila v 98% primerih, ko ga ne potrebuješ.

Verjamem, da je kdo rad objesten, ohol in kar je še takih čustev, značilnih za lastnike velihik vozil, ampak jaz sem kar zadovoljen s svojimi majhnimi potrebami - ogromno sredstev, ki jih prihranim, tako lahko investiram bodisi v bolj donosne reči kot je avtomobil, bodisi v bolj prijetne. Vse je le stvar prioritet, ki si jih človek postavi.

Pri varnosti seveda nisem z vami: mali sodobni avtomobili sicer po zaslugi fizike niso vedno kos večjim avtomobilom, pa vendar situacija sploh ni tako slaba kot se morda zdi - http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

edit: ko je ravno Fizikalko pohvalil Škodo (v mojem primeru gre za Fabio) - razen v varnosti in varčnosti v ostalih kriterijih prekaša Toyoto in je še vedno razmeroma majhen avto - vsaj v primerjavi z avtomobili, ki jih tržijo kot družinske. Če ne bi ugodno dobili Toyote, bi tudi jaz glasoval za Škodo (in bi jo verjetno kupili, ker je sam nakup precej cenejši).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

jype ::

gruntfurmich> jype, pa imaš know-how za vse to - podvozje, ohišje, pogon.... al bi samo nov ali star avto prerihtal?

Hja, znam delat z ogljikovimi vlakni, znam delat kanuje in letala in znam lotat skupaj pogonske sisteme za te reči. Nisem še naredil nobene, ki bi bila težja od mene, ampak... iz malega raste veliko, al kako že. Ogrodja iz lahkih zlitin res še nisem delal, jeklene konstrukcije v majhnem merilu sem pa že :)

gruntfurmich> tiste 2 metra podaljšan avto pa res ne more prinest veliko na teži.

Prinese pa ogromno na velikosti (ki je, kar se mene tiče, velik minus za mestno vožnjo in predvsem parkiranje)

gruntfurmich> kaj pa dizel el. pogon?

To je trivialna modifikacija - poleg baterije montiraš enega od profesionalnih dizelskih agregatov ustrezne velikosti in se voziš kot lokomotive :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

edge540 ::

>>$wift

Razmisli mogoče o rabljenem vozilu. Če hočeš majhen mestni avto se ti mogoče splača nabaviti kakšnega rabljenega Polota ali kaj podobnega. Malo poglej po avto.net, včasih se najde kakšna zanimiva stvar za ugodno ceno. Tudi če pije malo več- če pri nakupu prihraniš 3000 €, s tem denarjem kar lep čas tankaš.

dzinks63 ::

:)) @jype ; Če se že misliš kaj takega lotit, si poenostavi zadevo . Za osnovo vzameš smart in ga preurediš na elektro. Ali pa že kupiš narejenega.
Elektroversion des Smart, Der Smart Fortwo mit Elektroantrieb im Test

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()

Karaya 52 ::

Swift se strinjam s tabo, ko ugotavljaš slovensko obsedenost z avti. Sicer to tako vsi vemo pa kljub temu ljudje najemajo kredite zato da lahko pleh odplačujejo. Meni se zdi smešno da ne rečem pomilovanja vredno... Gledam bivše sošolce iz osnovne šole, ki so vse pustili, iz sebe niso nič naredili zdaj pa se vozijo v novih avtih z vsemi vizualnimi in akustičnimi dodatki. EGO. No, medtem se jaz prevažam v 17 letnem Fordu. >:D

jype ::

dzinks63> @jype ; Če se že misliš kaj takega lotit, si poenostavi zadevo . Za osnovo vzameš smart in ga preurediš na elektro. Ali pa že kupiš narejenega.

Where's the fun in that? :)

No, pa tudi avto je še vedno navaden, le motor je eletričen - jaz bi raje imel na vsakem kolesu svoj motor in potem vse skupaj povezano z računalnikom, ki vse skupaj stabilizira. Ni tako komplicirano, kot se sliši.

gruntfürmich ::

sam je problem vse to spravit pod en pleh, vso to železo, od vzmetenja, ovinkanja, elektromotorjev, .... navsezanje še moraš poskrbet za notranjost. to je kr ambiciozen projekt. ne rečem da bi imel neko igračko, odprto, samo toliko da se lahko voziš po prazni cesti. ampak tole, z vsem kar sodi poleg... zelo ambiciozno.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Se strinjam s @Fizikalkom. Tist meter dolžine več ne prinese toliko več teže, se pa močno poveča uporabnost in varnost avta. Ne verjamem da v LJ lažje dobiš parkirno mesto če maš 3,5 ali 4,2m dolg avto. Parkirnih mest pač ni, in se je veliko bolje in hitreje peljati z biciklom.
Tudi poraba 19l/100km ki jo je navedel Swift je ubijalska - al je to ena huda mašina al pa totalno znucana. 2-litrski dizli v 2-tonskih avtih, kakršnih je velik, porabijo tm nekje 7 ali 8 kombinirano.
Bolj se mi zdi logično kupit enga rabljenega karavana 4,2m, pride veliko, veliko ceneje kot nov "malček". Tole si poglejte npr.: Daewoo Nubira karavan - stane parkrat manj kot nov Aygo, porabi pa mogoče liter na 100 več, pri tem da ima ogromno prostora in veliko opreme.

lp

gruntfürmich ::

varnost se nič ne poveča, poveča se uporabnost. zmanjša pa mobilnost.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

energetik ::

Pri podobni varnostni tehnologiji se varnost sigurno opazno poveča, če imaš pred sabo pol metra več havbe (zmečkljive cone) in 300kg več. In v LJ kljub pol metra manj enako stojiš v koloni kot vsi drugi, mobilnost je enaka. Moje mnenje.

lp

edge540 ::

>>jype

Kako pa boš zagotovil neko osnovno varnost? Z karoserijo kakšnega drugega avtomobila mogoče? Ker je fajn če maš vsaj neko trdno konstrukcijo, če se kdo pikne v tebe bočno.

$wift ::

Hello world,
Hja jest nevem ampak glede na to, da jih vecina govori samo o neki varnosti lahk sklepam, da je glavni razlog, da mali avti pri nas niso tako zanimivi ta,da je folk ves posran. Nevem za vas ampak jaz ne kupujem avta zato, da se bom zaletavu z njim. Se strinjam, da ce bi se recimo fotr zaletu vame (avto je terenc BTW), da bi jih statisticno gledano jest bol nasankal. Toda, ce gledam na to kje se mi lahk kej zgodi (fuknem po stopnicah, me zadane meteor :),me zbije sosedova pijandura) pol lahk sam sedim v sobi in zvizgam ticom skozi okno.

KOT SEM DEJAL: V tujini in ne samo v Italiji je ze vecina stuhtala al pa morda ne poznajo besede strah :), da se v pleh ne splaca vlagat.
Drgac se mi pa zdi, da je glede na to, da je zmeri vec prometa na cesti se najbolj smiselno na kratke razdalje(do 20km) uporabljat kolo na daljse pa motor kjer te kolone ne ovirajo kaj dosti.
Bom drug teden prpopu gor se eno temo glede izgube cajta, ko stojimo v koloni sam rabm manjso pomoc.
Ker vsak dan opazujem kako se folk po polzje premika k se vozjo iz sluzbe po Celovski mam eno prosnjo: Ce se kdo slucajno fura iz Kranja bi ga prosu, ce mi lahk sporoci kolk cajta rab iz centra pa do izvoza za avtocesto za Kranj oz. do koncne postaje 1. Aja pa se razdaljo prosm.

P.S.- tisti,ki ne verjamete glede porabe upostevajte se cakalni faktor v kolonah kjer je v igri le 1 in 2 prestava! Ko pride zime gre krivulja seveda se malo navzgor.

jype ::

Jaz se moram občasno po celovški peljat ob konicah - grozno je. Baje ljudje čakajo eno uro, da se pricijazijo od izvoza z avtoceste do obvoznice ali nazaj. Jaz rabim z biciklom manj kot 10 minut precej ležerne vožnje. Prednost bicikla je tudi veliko boljša preglednost in predvsem odlična akustična percepcija okolice, kar oboje veliko prispeva k večji varnosti.

Raptor001> Kako pa boš zagotovil neko osnovno varnost? Z karoserijo kakšnega drugega avtomobila mogoče? Ker je fajn če maš vsaj neko trdno konstrukcijo, če se kdo pikne v tebe bočno.

Jah, kopiraš, ja. Jaz sicer dvomim, da je tak avto smiselno dokončati prej kot v nekaj letih, tako da mora ostati na voljo precej časa za iskanje rešitev - če se dobi prazno karoserijo kakšnega primernega avtomobila, se jo pač ponuca. Treba je povedat, da pri majhnih vozilih itak ni kaj dosti dilem - med tabo in drugim vozilom je premalo prostora, da bi vanj vgradil kaj dosti zaščitnih elementov.

energetik> Pri podobni varnostni tehnologiji se varnost sigurno opazno poveča, če imaš pred sabo pol metra več havbe (zmečkljive cone) in 300kg več. In v LJ kljub pol metra manj enako stojiš v koloni kot vsi drugi, mobilnost je enaka. Moje mnenje.

Pa vendar porabiš za počasno vožnjo bistveno več - stalno pospeševanje in zaviranje, ki je značilno za mestno vožnjo, veliko bolj ubija velike in močne avtomobile, kot majhne in šibke. Pasivna varnost malih vozil je pri mestnih hitrostih popolnoma zadovoljiva. Pri avtocestni vožnji je seveda drugače, vendar bi tam prej prisegal na aktivno varnost (elektronska stabilizacija vozila in preprečevanje izgube nadzora ob močnem zaviranju in/ali zavijanju), ker zaletet se pri hitrosti nad 100 km/h pač pomeni, da ne bo šlo brez hudih poškodb zaradi izjemnih pojemkov, ki se ob takih hitrostih pojavijo (je pa res da večji in sodobnejši avtomobili v tem primeru povečajo možnosti za preživetje, ker so stabilnejši na cesti in ker je enostavno med tabo in oviro več pleha, ki se lahko mečka).

$wift, prepričan sem, da je Aygo za relacijo Kranj - Ljubljana in nazaj zelo primeren avtomobil, seveda pa boš pred težko dilemo: voziti se med norci po naši gorenjski avtocesti, kjer so možnosti za preživetje le malenkost večje od ruske rulete, ali pa vožnja skozi Šk. Loko in čez hribe v Polhov Gradec in potem od tam proti Ljubljani, kjer je možnost za preživetje približno enaka zaradi norcev s terenci, ki vedo, da so tiste ceste vedno prazne in torej vozijo hitro in varno in po sredi ceste, da jih ne odnese dol, pa tudi domačini z malimi avtomobili tam radi pretiravajo s hitrostjo.

gruntfürmich ::

energetik!!! pogovarjal smo se o 2 metriha zadaj, ne 1 metru spredaj.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Grey ::

Meni osebno bi bila Toyota Aygo čisto dovolj. Prtljažnik kolikor sem vodel lahko sprejme dva manjša kufra, kar je idealno tudi za počitnice (ne razumem ljudi, ki gredo na morje za en teden in vlečejo s seboj praktično celotno garderobo, ki jo premorejo). Žre zelo malo, doseže hitrost 130 km/h (počasi se zopet navajam na predpise...kazni so visoke pa tako ali tako ne pridobim nič če vozim hitreje oz. zanemarljivo malo). Varen je dovolj - 4 zvezdice, ker je treba voziti previdno. Edino cena me moti...avtomobili so bili včasih skoraj pol cenejši v tem razredu.

Za družinski avto bi pa izbral kakega malenkost večjega - Yaris, 207SW, Clio,...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

T0RN4D0 ::

KRISTUS si pa najdu primerjavo, čudn da nisi primerju kakga humerja al pa šleperja s 40 litri porabe :\

Če je debata o majhnih avtih bi blo po mojem relevantno primerja z normalnimi ne monstertrucki (in 20l porabe če je dizl pr nas sigurno ni normalno), če želiš pocen avto si kup golfa 2 dizl, na relacijah 5 litrov porabe, zanesljiv tko ko toyota, pa ko maš tko rad številke si preračuni kok bi še s tem profitiru :)

Drugač pa se vsekakor strinjam da s "fotrovim" avtom se nimaš kej na šiht furat ker boš delu sam za avto :)

LjubimPeezde ::

Sicer ne vem zakaj je ravno Toyota Aygo v prvem planu kar se tiče ekonomičnosti ker že tako gledaš na ceno. Se dobi tudi druge enako dobre in morda cenejše voze. Voznost je pa pri vseh nekaj podobnega.

Let me tell you something... tale 50kw motor je na robu tega da ta avto označiš za nepremičnino:) Po avtocesti ga boš moral furati zelo v obrate. Da grem stavit da tudi pri 130km/h (pustmo sedaj brnenje in tresenje motorja ob strani). Kar pa ne vpliva blagodejno na ekonomičnost (razen če se boš po avtocesti peljal 100 in te bodo prehitavali šleparji0:) ). Z obremenjenostjo stvar seveda še naraste. grem skor stavit da pri enih 130-140km/h konstantne vožnje kakšen bimmer 318i (da, bencinc - znani kot šparovni) ne kuri dosti več. S tem da ma skor 2x več kilovatov. Majhna mašina != šparovček (vsaj ne vedno):) Tudi tista poraba 5 litrov/100 je malce preoptimistična. Vsaj če govorimo o vožnji in ne o ""vožnji".:D Skratka, za 5 litrov boš moral biti zelo zelo nežen z gasom (morda celo bolj kot s svojo žensko da jo pripelješ do orgazma)>:D Zakjuček: 130-140km/h + 2 sopotnika + prtljaga + malo klanca = >:D

Za družinski avto bi pa izbral kakega malenkost večjega - Yaris, 207SW, Clio,...

:))

Sicer pa avtor, popolnoma zgrešena primerjava na začetku. Primerjaš mestni avtoček z nekim tovornjakom:) Samo še letalo manjka!

Moje osebno mnenje: vsaj zame majhni avtomobili niso IN. In tut nikoli ne bodo. Zame je avto v pravem pomenu besede klasa Golfa in naprej. In manjšega ne bi niti gledal. In seveda 100KM in naprej. Ker je tudi s tega vidika vsa stvar varnejša. S tisto Aygo boš moral fajn gledat že ko boš prehitaval tovornjake (morda celo malo športnejši traktor>:D ). Močnejši avto omogoča precej mirnejšo vožnjo in pa lažje vključevanje v promet

Jp, tisti Škodilak je pravi voz!

Zgodovina sprememb…

T0RN4D0 ::

Mah se tud s 50kw čist normalno furat, če avto ni pretežek... čeprav dans tej malčki sploh niso več lahki (1.1T, včas so bli to 700 kilski twingeci etc za katere je taka mašina polna kapa :) ) Tko da ne vem, zapelji se na kakšno preizkušnjo pa hitro vidiš kakšna je stvar. Ni vse v številkah tud ne. :)

$wift ::

Pozdrav,
Ne mi prosm srat zarad primerjave teh 2 avtov. Moj namen namrec ni bil, da ker kol avto dajem v kos ampak, da pokazem kolk $ (in emisij,ce se grem mal ekologa) spuhti v luft sam zato, ker mora folk zadovolit svoj ego oz. da bi bil boljsi kot sosedovi ali kot pravjo americani-Let's keep up with the Joneses. Sam si lahko nardis izracun za en avto srednjega razreda, ki pokuri recmo okol 10l s tem da upostevaj, da nisem navedel RVC med nakupno ceno obeh avtov, ker bi lahko koga kap.

Kar se pa tice hitrosti je pa tkole.Toyota po faberskih specifikacijah navaja hitrost 160 km/h kar pomeni, da more avto NAJMANJ tolk it v praksi gredo ponavadi vsi za kakih 5-10 vec.

Ce nalijes v avto se 100 oktanski benz s tem se dodatno zmanjsas porabo in povecas moc motorje s cemer hitrost zraste se za vsaj kakih 5km/h (preverjeno pri nekaj folka se najbolj pa od strica, ki toci to gorivo v svoj avto).

Ce pa komu 170km/h ne zadosca pol je res najbolj, da si omisli avion po moznosti Johnsonovo SR-71 Black bird.

gruntfürmich ::

50 kw je še preveč za avto. veliko preveč.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Fizikalko ::

Kaj, hudiča, ta tema dela v Z&T?

marsovcek ::

Bolj kot kW je zanimiv podatek o številu kg na kW (ali obratno). Recimo, motor se bo s 50 kW solidno peljal, medtem ko bi jaz svojo 1.5 tonsko mrcino s tem komajda premaknil.

Hitrost je pa tako: tisti malček lahko razvije 160 km/h po doooolgem ravnem odseku brez vetra..., skratka v nekih idealnih pogojih. Realna vožnja po AC bo pa nekaj čisto drugega, kajti vsak klanec povzroči padec hitrosti. Da ne govorim o tem, ko se ravno lepo pelješ in moraš zaradi npr. tovornjaka upočasniti, potem pa pospešuješ do naslednje cestninske postaje :D .

Po drugi strani je za mestno vožnjo mali avto idealen, ker porabi manj in ga parkiraš v vsako luknjo. Ampak samo za mesto, izven te nihče ne bo jemal resno.

edge540 ::

Za nek avto z 1,5 tone, s katerim voziš po avtocesti, je primerna mašina okoli 100 kW ali več. Recimo, da se voziš za šleperjem 100 km/h in ga hočeš prehitet, ampak je to težava ker je promet po levem pasu pregost (recimo da vozijo 130-140 km/h). V takšnih primerih je fajn, če imaš par konjev rezerve, da lahko pospešiš in prehitiš tako, da ne narediš gužve.

Če pa imaš avto primarno za mestno vožnjo, potem pa se strinjam da je moč motorja dokaj nepomembna. Razen tistim ki preveč igrajo Need for speed.

LjubimPeezde ::

swift: ja 170 km/h boš šel s to aygom po klancu navzdol>:D
Kar verjemi da je že pri 130,140km/h vožnja ne prav udobna. Pri 160 si pa sploh ne predstavljam kako zgleda. Verjetno imaš občutek da bo poletelo:)
To je pač avto za mesta.

Sam si lahko nardis izracun za en avto srednjega razreda, ki pokuri recmo okol 10l s tem da upostevaj, da nisem navedel RVC med nakupno ceno obeh avtov, ker bi lahko koga kap.

Spet? Od kje ti to da avto srednjega cenovnega razreda porabi 10 litrov? Tisti Škodilak gori baje porabi 6 litrov dizla. itd

dukenukem ::

js sem mnenja, da more bit avto vsaj nejkaj takega kot clio ,ne tolk velk ,nekej prtljažnika in to je to :D mašina pa vsaj 90+ konj :D tko kot kašn civic 1.4 90hp,manj ne ;)

Backup22 ::

Tisti, ki trdite, da je 50 kW dovolj - ja valda! Ni ga lepšega, kot prehitevat (mislim takrat, ko je to potrebno in ne divjanja) in avto ne potegne nikamor...
//

T0RN4D0 ::

Nauči se prehitevat pa bo :)

LjubimPeezde ::

s 50kw se težko naućiš prehitevanja:)

Azrael ::

S tisto trugo na kolesih 160, 170km/h?

Mar ne bi bilo bolje narediti samomor tako, da ne ogrozaš kopice drugih? Resno. Nekdaj so take zadeve zmogle okoli 100km/h (Trabi, Pejček, Spaček, Fičo...), podvozja današnjih avtov pa so raje slabša kod nekdaj.

Podatki o porabi na ravni zrihtanega mopeda (3 do 4l) nimajo praktične uporabnosti. Taka poraba se dosega v idealnih okoliščinah, na gladkem asfaltu, brez kopice speljevanj, kar naše luknjaste in zabasne ceste z rdečim valom po mestih niso.

Druga še hujša stvar je, za take hece z nizko porabo so potrebne gume z nizkim trenjem. Nizko trenje žal pomeni tudi slab orijem v ovinkih, ki se občuti že v suhem, v mokrem pa te take gume hitro pripeljejo v jarek ali nasproti vozečega, saj je občutek enak kot vožnja po ledu z zlizanimi gumami. Ko in če dobi tak avto neke normane gume je obnašanje in lega na cesti dosti boljša, samo porabi je potrebno prišteti kakšen liter ali raje 2 več.

Naslednja stvar mikro avtoček je mogoče primeren za vožnje na res kratke razdalje, kdor pa ima vsaj 180cm višine in resno misli, da bo na leto s tem naredil 30.000km+, naj k izračunu stroškov obvezno prida še stroške za maserja, ortopeda in zdravljenje v zdraviliščih.

Poznam primere, ko je folk veselo računal koliko bo prišparal, ko se bodo z neko mikro gajbico vozili po 100km v eno stran daleč v službo in nazaj. Po nekaj mesecih takega šparanja, so vsi kupili ali kako drugače prešli na nek avto normalnih mer. Le zakaj? Poraba je bila z večjim avtom mogoče res malenkost višja, udobje pa par magnitud na malčkom.

Parking, če ni prostora, ga pač ni, ne glede ali je avto dolg 3.5 ali 4.5m. Problem je največkrat širina, malčki pa niso toliko ožji, da bi se izšlo, čeprav nekateri tlačijo take zadeve v nemogoče špranje in je zato toliko obtolćenih avtov.

Glede tega, da so malčki IN, mogoče kot drugi ali raje tretji avto v družini. V Italiji in Avstriji imam občutek, da je malčkov manj kot včasih, cestnih križark pa vedno več in prav je tako. Škoda samo, ker so v Evropi butaste in neumne omejitvwe na kubaturo. Ameriški V8 je prava stvar, dolgoživ, varčen, varen, udoben in zanesljiv.
Nekoč je bil Slo-tech.

Backup22 ::

T0RN4D0 si že kdaj prehitevl s 50kW kakega dvopreklopnika? Sej na 4000 obratih še nekak gre ja...
Azrael - couldn't agree more...

Majni avti so za mesto in pika. Za dalše relacije pa se veliko lažje/bolje peljati v večjih in prostornejših vozilih.. Sam vozim staro Sephio in v njo sparvim veliko več kot kolega v AXa ali 206ko.. Ste že kje videli, da imajo frime službene avte za daljše relacije kakšne Yarise, Corse, etc.?
//

T0RN4D0 ::

Tud sam se povečini furam okol s sephio, ampak to je za moje pojme družinski avto (niti ne med najmanjšimi) in za mene oziroma za 2 ni nč bol udobn kot malčki.

50kw, evo natančno tok ma drug avto pr hiši, fiesta 1.3. Lena mašina, šleparje se pač prejhiteva ana avtocesti =) Oziroma se tud da samo poznat moraš cesto in primerno ravnino rabiš. Brez tega tko nimaš kej velik takšnih šleperjev prehitevat ;)

Tretji avto je pa audi 80, letnik 83. 1.6 dizl, 40kw... Ne gre nikamor, pije slabih 5 litrov (ja, 23 let stara ladja pije 5 litrov :> ) in je prav zanimivo kaj vse se da s tem prehitet. Je pa res da fura brat in dela z njim dnevno 200+ km, ampak se da prehitet kar hočeš :)

jype ::

Azrael> podvozja današnjih avtov pa so raje slabša kod nekdaj.

Tole pa niti približno ne bo držalo.

Azrael> Podatki o porabi na ravni zrihtanega mopeda (3 do 4l) nimajo praktične uporabnosti. Taka poraba se dosega v idealnih okoliščinah, na gladkem asfaltu, brez kopice speljevanj, kar naše luknjaste in zabasne ceste z rdečim valom po mestih niso.

Če znaš vozit, lahko komot imaš normalno porabo _nižjo_ od specificirane. Seveda to pomeni, da ne smeš speljevat s previsokimi obrati, med dvema rdečima semaforjema pospeševat na hitrost višjo od omejitve in potem zavirat in počet drugih nesmiselnih manevrov. 1.4 dizel mašina v Toyoti Yaris pri kombinaciji mestne vožnje in obvoznice žre 4.5l/100km, pri vožnji po avtocesti pa pod 4. Ja, po avtocesti vozimo 100 ali manj - daleč najbolj ekonomično in prav nič stresno, pa povsem dovolj za dimenzije naše male kokoške. Tudi na dolge proge je počasna vožnja vredna časovne razlike - utrujenost voznika je bistveno manjša, prav tako (in posledično) možnosti za nesrečo, pri porabi se tudi močno pozna, konec koncev pa tudi ne vidim nobenega razloga, da bi vozil hitreje - če je treba prihraniti čas, potem ga že zaradi varnosti raje prihranim kje drugje, kot na cesti (in jaz varnost jemljem kot vzajemno odgovornost, ne le odgovornost drugih do mene).

Backup22> T0RN4D0 si že kdaj prehitevl s 50kW kakega dvopreklopnika? Sej na 4000 obratih še nekak gre ja...

To je povsem odvisno od razmer na cesti. Če nasproti piha veter, potem pač ne bo šlo - in ni treba, da gre. Se voziš za njim, pa je.

Backup22> Ste že kje videli, da imajo frime službene avte za daljše relacije kakšne Yarise, Corse, etc.?

Ne. Saj ne gre za to - če avto uporabljaš za take namene, je bedasto kupiti mestnega. Po drugi strani je bedasto kupiti velikega, če se vsak dan voziš z njim 30km do mesta in po mestu. Če si bližje kot 10km od centra je pa itak bicikel edina smotrna odločitev.

T0RN4D0> Tretji avto je pa audi 80, letnik 83. 1.6 dizl, 40kw... Ne gre nikamor, pije slabih 5 litrov (ja, 23 let stara ladja pije 5 litrov :> ) in je prav zanimivo kaj vse se da s tem prehitet. Je pa res da fura brat in dela z njim dnevno 200+ km, ampak se da prehitet kar hočeš :)

Od take cigle je vsak sodoben "supermini" bolj varen in bolj poskočen, pa manj žre, kar niti ni čudno - razvoj gre naprej, ne nazaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Backup22 ::

T0RN4D0 ja, sej na avtocesti res ni problem in ja, na regionalnih cestah je prehitevanje nevarno.. Gre se zato, da ko je treba potegnit, se avto odzove in potegne tako kot treba.

jype ja sej pravim, da je za mesto in okolico majhen avto praktičen in cenejši, a zakaj nebi kupil malo večjega avta (npr. Corollo in ne Yarisa ali Astro in ne Corse, etc), s katerim se "udobneje" pelješ tudi na morje in lažje spraviš kakšno stvar vanj..

Glede varnosti pa sem mnenja, da so majhni (najmanjši modeli) pač manj varni od večjih... Kakšen twingo npr. je zame smrt na 4ih kolesih...
//

jype ::

Backup22> a zakaj nebi kupil malo večjega avta (npr. Corollo in ne Yarisa ali Astro in ne Corse, etc), s katerim se "udobneje" pelješ tudi na morje in lažje spraviš kakšno stvar vanj..

Ker ga _ne potrebuješ_ 99.8% časa in vsaj 97% kilometrine. Vozit s seboj dodatne pol tone celo leto, zato da lahko potem ko greš na morje vzameš s seboj šotor za gasilsko veselico, se meni zdi nespametno.

Saj sem že povedal, da smo pri hiši sami kolesarji, da imamo Yaris za družinski avto, ki ga uporablja 5 ljudi, in da glede na to kako se je včasih na morje šlo s fičkotom in brako prikolico, se danes trije peljemo super udobno z nosilcem za bicikle na vlečni kljuki in Thule banjo na strehi - pa še za psa je prostor.

Backup22> Glede varnosti pa sem mnenja, da so majhni (najmanjši modeli) pač manj varni od večjih... Kakšen twingo npr. je zame smrt na 4ih kolesih...

Jah, saj so že zaradi fizike manj varni, ampak če bi se vsi vozili s terenci, potem nenadoma nihče ni bolj varen, smrdelo in ropotalo bi pa še petkrat bolj kot zdaj.

Pa ni rečeno, da so majhni avtomobili kar apriori nesposobni vzdržat sodobna trčenja: http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Če bi bil volvo sodoben - hja, sem prepričan, da bi jo Renault odnesel slabše, a še vedno ne tako slabo, kot jo je v tem primeru starejši volvo. Pa pazi - to je trčenje pri 80 mph (skoraj 130 km/h).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Azrael ::

Podvozje, saj se spomniš tistih jajčk od A klase. Z elektroniko in ostalim s*anjem ima komaj toliko dobro podvozje kot zmahan Trabant. Ostali proizvajalci niso dosti boljši, podvozij ne znajo zrihtah, pravzaprav bi jih znali, če bi hoteli, ampak raje šparajo, elektronika ki bolj kilavo rešeuje ta zajeb, je za proizvajalce napol zastonj. Denar je sveta vladar.

Razvoj gre naprej, samo ne nujno v pravo smer. Prvi prioriteti pri velikoserijski proizvodnji sta, da je poceni za izdelavo in da se stvar fajn sliši, ostalo je prekleto nepomembno.

>Ja, po avtocesti vozimo 100 ali manj - daleč najbolj ekonomično in prav nič stresno, pa povsem dovolj za dimenzije naše male

Upam, da se šališ. Predpisana hitrost na AC je 130km/h in tudi šleparji in avtobusi vozijo vsaj 110 ali raje še malo več. Če res tako šparaš, te šparanje utegne zelo drago stati in ne samo tebe. Pismo saj voziš vsaj 30% počasneje kot večina. Enako narobe, kot tisti, ki žuli 170+ po naših zanič in preozkih AC.
Nekoč je bil Slo-tech.

jype ::

Azrael> Upam, da se šališ. Predpisana hitrost na AC je 130km/h in tudi šleparji in avtobusi vozijo vsaj 110 ali raje še malo več. Če res tako šparaš, te šparanje utegne zelo drago stati in ne samo tebe. Pismo saj voziš vsaj 30% počasneje kot večina. Enako narobe, kot tisti, ki žuli 170+ po naših zanič in preozkih AC.

Ne ga lomit, no.

95% šleparjev gre počasneje od 90 in jih prehitim - tistih, ki grejo nad 100, ponavadi ne prehitevam, ampak vozim približno 2 sekundi za njimi. Tudi velika večina manjših osebnih vozil se vozi med 100 in 110, ker so očitno ljudje v njih doumeli, da poraba zaradi zračnega upora s hitrostjo narašča približno kvadratno.

Azrael> Podvozje, saj se spomniš tistih jajčk od A klase.

To je samo en (1) tip vozila, ki je imel težave s stabilnostjo. Večina današnjih superminijev je zgrajenih tako, da je podvozje najtežji del vozila, posebej ojačan tudi zato ker ob trku prevzame večino energije in jo razporedi po celotni potniški kletki, ki se tako v vsakem delu deformira le malenkostno, seveda odvisno od energije trka.

Azrael> Ostali proizvajalci niso dosti boljši, podvozij ne znajo zrihtah, pravzaprav bi jih znali, če bi hoteli, ampak raje šparajo, elektronika ki bolj kilavo rešeuje ta zajeb, je za proizvajalce napol zastonj. Denar je sveta vladar.

Tudi MB je boljši - nova vozila A klase niso po naravi nestabilna ravno zaradi ojačitev, o katerih govorim zgoraj. Stabilnost novejših malih vozil je dobesedno neverjetna v primerjavi s starejšimi malimi, pa tudi večjimi vozili - ne le, da se na vozišču izredno težko prevrnejo, tudi ohranjanje oprijema in smeri jim gre neverjetno dobro od... gum. Jasno, same fizike se ne da premagati, a elektronika lahko tu naredi ogromno - pravilna porazdelitev zavorne moči med vsa štiri kolesa in preprečevanje blokade koles, vse skupaj povezano z accelerometrom v avtomobilu, se obnese odlično, kar pokaže tudi statistika - http://www.inderscience.com/filter.php?aid=11229.

Backup22 ::

jype pa ne moreš primerjat 15 let starega volvota pa novega Modusa.. Tako kot si sam rekel, novi Volvo bi se odrezal veliko bolje... Razvoj je šel v smer varnosti pri avtih in npr. pri Formuli 1... Me pa zanima primerjava med kakim S60 ali C30/70 in Modusom, ali pa med C70 in Cliotom 92'>:D

Pa na avtocesti itak ni problem mimo večjih vozil.. Problem je na ostalih cestah. Sicer pa je 3/4 odvisno od voznika.. Na moji ulici vidim novega Mercedes GLa in ga včasih voži ženska in ko spelje iz križišča, spelje tako počasi da mi vzame prednosti, tako da ti 200KM ne pomaga, če jih ne izkoristiš..
//

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Backup22 ()
««
«
1 / 14
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj je velik avto pravilna izbira? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15127608 (24639) knesz
»

Prometna kultura in vozniki dolocenih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
23520668 (15356) lexios
»

Varnost v prometu v odnosu do dimenzij prevoznih sredstev (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14510026 (7720) BluPhenix
»

NCAP - Crash testi (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12214913 (12979) Fizikalko

Več podobnih tem