» »

Evropski parlament sprejel pravila glede čezmejne dostopnosti digitalnih vsebin

Evropski parlament sprejel pravila glede čezmejne dostopnosti digitalnih vsebin

Evropski parlament - Evropski parlament je ta teden sprejel pravila glede čezmejne prenosljivosti digitalnih storitev. Ta bodo državljanom dala možnost, da povsod v EU dostopajo do istih naročniških (pretočnih) vsebin, kot jih imajo na voljo doma - denimo Netflixa, HBO, Amazon Prime ali Spotify. Za je glasovalo 586 poslancev, 34 jih je bilo proti, 8 se jih je vzdržalo.

V različnih državah EU imajo državljani na voljo različne vsebine, s čimer mislimo na filme, nadaljevanke, glasbe, igre, športne vsebine itd. Že to ni v skladu z idejo o enotnem digitalnem trgu, a do poenotenja po celi EU je še daleč. Nova pravila odpravljajo manjši del teh težav. Namreč, doslej pri prestopu meje kar naenkrat nismo imeli več dostopa do istih vsebin, ki smo jih naročili in plačali doma. Odslej bodo morali ponudniki vsebin uporabnikom te nuditi na podlagi stalnega prebivališča in ne IP-naslova. Z drugimi besedami - če bo Nemec na dopustu v Španiji, bo tam imel isti Netflix kakor v Nemčiji in ne takšnega, kot ga imajo ostali Španci.

Podobno kot pri mobilnem gostovanju bodo tudi tu veljale nekatere omejitve. Ne bo namreč mogoče stalno "gostovati". Ugotavljalo se bo stalno prebivališče, a če bo nekdo v tuji državi daljši čas (denimo celo leto), ne bo mogel koristiti domačih storitev. Skratka, zahtevala se bo poštena raba.

31 komentarjev

OK.d ::

Aleluja, da niso samo ravne kumare na meniju;)
LPOK.d

Ghost007 ::

najslabsa mozna opcija! zdaj smo pa zaklenjeni na zanič vsebine. Niti VPN te ne odresi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Ghost007 ()

smihael ::

kaj pa RTV storitve? a omo lahko koncno v tujini videli vsebine zaklenjene samo na Slovenijo? in obratno BBC-jeve ali ZDF videe v Sloveniji?

tikitoki ::

Tudi meni se to zdi slaba resitev. Da nimajo jajc distributerje postavt pred dejstvo, da je EU enovit trg in da lahko spakirajo, ce ne bodo nudili vsem prebivalcem enakih vsebin, ki jih zelijo nuditi v EU, je sramota.

Mislim, da ni distributerja, ki bi se lahko odrekel tako velikem in bogatem trziscu, cvisto enostavno, sam poglejte kak se prilagajajo Kitajski, tukaj pa pa se mi prilagajamo kurcevim distributerjem.

beethoven ::

Ta pravila so bolj pisana na kožo Nemcem, Francozom itd..., ki ob prestopu meje izgubijo pol Netflix knjižnjice, Slovencu to čisto nič ne pomaga, če pa je pri nas na voljo že tako oskubljen Netflix. Ampak upam, da je to le prvi korak k pravemu enotnemu digitalnemu trgu.

Drugače pa bolj kot to me pa moti dejstvo, da kljub skupnemu trgu, preko Amazona recimo, še vedno ne moremo nakupovati vseh izdelkov, ki so na voljo Nemcu, ker ne pošiljajo vsega v Slovenijo. Če pa že pošiljajo pa je spet problem poštnine, ki je včasih vredna več kot sam artikel. Tudi na področju pošte se bo morala EU malo vmešati in poenotiti stvari.

MrStein ::

Skratka, zahtevala se bo poštena raba.

Kdo definira, kaj je "pošteno"?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Grey ::

Kdor je izglasoval to, nima pojma kaj sploh dela v parlamentu in bi ga morali odstraniti ven iz organizacijskih voda.

Tiered sistem mora izginiti, če želimo govoriti že samo od E od enotnosti. Da imamo različne količine vsebin in stvari za enako ceno na voljo ni enotno, daleč od tega.
Da pa mi omejijo še stvar tako, da imam močno oskubljene stvari (kar je ponavadi fakt, če si v banana tier državah doma) tudi povsod v tujini...naj raje naredijo tako, da je povsod enaka količina in nabor stvari na voljo ter korelirano za kupno moč države, ko se gre za naročnine. Edino tako bo trg enoten.
Vse ostalo je larifari, ki si ga lahko zataknejo tja kamor sonce ne sveti.

CyberPunk ::

MrStein je izjavil:

Skratka, zahtevala se bo poštena raba.

Kdo definira, kaj je "pošteno"?

Vrhovni sovjet. Bruseljski. >:D

Res, slab kompromis. Ocitno se nimajo jajc (ce jih brez korenitih reform sploh bodo kdaj imeli) sprejeti zahteve, da naj se tretira EU kot en trg. Kot del "kohezijske politike" pa spotoma tudi prepove segmentiranje trgov Evrope na podlagi zelezne zavese. In ukine blasfemicno "regijo" EMEA...

Mr.B ::

Glede na to, da so proti enotnosti EU, ponavadi najbolj ölanice, ki od tega bi lahko najveö pridobile, potem ne priöakujemo drugaönih rezultatov. No te ölanice so recimo tudi Slovenija, da ne bo pomote.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

tikitoki ::

Odgovor je enostaven. Piratstvo. Najbolj jih bo bolel udarec po denarnice.

Mr.B ::

Seveda, kolikčina je že sedaj praktično nepomembna. Zgolj velikost potencialnega trga. Bore malo je pripravljeno plačat mesečni streaming vsebin v sloveniji. Pa če tudi bi bil nabor večji. Torej več piratstva je kaj ?
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

opeter ::

Saj je lepo napisano, da bo ogled/uživanje vsebine vezano na domač naslov. Imaš stalno prebivališče v Romuniji? Jah, lahko gledaš samo Romunom dostopne vsebine. Pa čeprav si v Italiji.

Še bolj zanimivo bo, ko boš imel čip pod kožo, ki bo avtomatsko izbral, kaj lahko gledaš in kaj ne.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

CyberPunk ::

Ne reče se "piratstvo". Reče se "delitvena ekonomija". :)) "Piratstvo" je samo, če preprodajaš. >:D

opeter ::

CyberPunk je izjavil:

Ne reče se "piratstvo". Reče se "delitvena ekonomija". :)) "Piratstvo" je samo, če preprodajaš. >:D


Ali pa socializem.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

stara mama ::

Židje pravijo da res :P

Zgodovina sprememb…

Looooooka ::

Enotni trg za vse...razen za tiste, ki niso med top 5imi drzavami glede na GDP al kako.
Wankers.

Lonsarg ::

Saj po eni strani je to vsaj začetek, po drugi strani je pa to taka zelo majhna kapljica.

Meni te postopne regulacije smrdijo po pravici povedano. Naj se odločijo za konkretno regulacijo, pač dajo rok 3 leta da ni šoka and thats it. Ne pa vsake dve leti nova postopna regulacija tko kot pri roamingu.

moi ::

in zamejci? kaj ce nekdo zivi v tujini pa zeli in tuji in domaci program gledat... to kar so sprejeli je protislovno
oh no its alive

Markoff ::

Me veseli, da EU spet ščiti le njene prvorazredne državljane. Digitalna distribucija v EU nima nobenih dodatnih stroškov, če so storitve na voljo nekaterim ali vsem državam. Prej obratno - strošek je večji, če digitalno distribucijo omejiš na določene teritorije (vzpostaviti, nadgrajevati in vzdrževati moraš sistem preverjanja geolokacije oz. goljufanja le-tega).

Preden se kak genijalec oglasi - ne, lokalizacija (podnapisi, sinhronizacija) niso obvezne storitve in jih v Bolgariji, Sloveniji in Butalistanu ni potrebno nuditi. Kot jih že danes večinoma ne na npr. DVD-jih (podnapisi so cheap, SLO sinhronizacije pa v filmih ni bilo od ... well, never).
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Blazz ::

naj se že lotijo poštnin... paket iz uk, nl ali kaj podobnega do avstrije je ponavadi 10 eur, do nas 30 eur...

          ::

V praksi to pomeni, da slovenci, tudi če bomo na počitnicah v tujini, ne bomo imeli dostopa do vsebin.

DamijanD ::

Po moje so glavni problem pravice.

Če ima nek program ekskluzivno zakupljeno neko serijo za Slovenijo, je Netflix ne sme imeti na voljo...
Ne vem pa kako imajo to urejeno v drugih deželah.

Ali sploh nekdo nekaj ekskluzivno zakupi nekaj samo za eno regijo, če imamo enotni EU trg?

Invictus ::

DamijanD je izjavil:


Ali sploh nekdo nekaj ekskluzivno zakupi nekaj samo za eno regijo, če imamo enotni EU trg?

Enotni EU trg ne obstaja.

Nikjer. Dokler ne bo enotne davčne politike, tudi ne bo mogel.

Primer so zdaj digitalne vsebine, še hujši primer je prodaja avtov.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

opeter ::

Invictus ima prav. Misija nemogoče, ki izgleda, da se ne bo spremenila.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

tikitoki ::

Mr.B je izjavil:

Seveda, kolikčina je že sedaj praktično nepomembna. Zgolj velikost potencialnega trga. Bore malo je pripravljeno plačat mesečni streaming vsebin v sloveniji. Pa če tudi bi bil nabor večji. Torej več piratstva je kaj ?


ce ti ne razumes razlike med slovenijo in eu, ti ne morem pomagati.

ja, ce se me tretira, koit tretjerazredno ovco, potem je racionalni odgovor jasen.

tikitoki ::

CyberPunk je izjavil:

Ne reče se "piratstvo". Reče se "delitvena ekonomija". :)) "Piratstvo" je samo, če preprodajaš. >:D


Se popravljam, delitvena dejavnost. Ekonomija ne more biti, ker ni profitabilno potem.

Mr.B ::

tikitoki je izjavil:

Mr.B je izjavil:

Seveda, kolikčina je že sedaj praktično nepomembna. Zgolj velikost potencialnega trga. Bore malo je pripravljeno plačat mesečni streaming vsebin v sloveniji. Pa če tudi bi bil nabor večji. Torej več piratstva je kaj ?


ce ti ne razumes razlike med slovenijo in eu, ti ne morem pomagati.

ja, ce se me tretira, koit tretjerazredno ovco, potem je racionalni odgovor jasen.

Se strinjam. Ne eazumem slovencev. Odkar sem v kapitalisticnem eu, sem potegnil s piratske strani samo 2x windowse in westworld. Ne bos verjev, ze pol leta nimam narocenega tv paketa pa s tistimi tb diski, ki so sli z mano v kapitalisticen ue ne vem kaj poceti.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

CyberPunk ::

stara mama je izjavil:

Židje pravijo da res :P

Če pa oni tako pravijo, bo pa že držalo. Ne smemo niti malo podvomiti v to, da nas ne bo kdo obtožil sovražnega govora, če ne še česa drugega. >:D Menda so strokovnjaki za globalni komunizem. :))
Navsezadnje nas zgodovina uči, da skupinice ljudi, ki se imajo "za nekaj več" od ostalih, navadno niso najbolj strpne do ostalih... ;)

tikitoki ::

Mr.B je izjavil:

tikitoki je izjavil:

Mr.B je izjavil:

Seveda, kolikčina je že sedaj praktično nepomembna. Zgolj velikost potencialnega trga. Bore malo je pripravljeno plačat mesečni streaming vsebin v sloveniji. Pa če tudi bi bil nabor večji. Torej več piratstva je kaj ?


ce ti ne razumes razlike med slovenijo in eu, ti ne morem pomagati.

ja, ce se me tretira, koit tretjerazredno ovco, potem je racionalni odgovor jasen.

Se strinjam. Ne eazumem slovencev. Odkar sem v kapitalisticnem eu, sem potegnil s piratske strani samo 2x windowse in westworld. Ne bos verjev, ze pol leta nimam narocenega tv paketa pa s tistimi tb diski, ki so sli z mano v kapitalisticen ue ne vem kaj poceti.


Torej te ne nategujejo na suho kot tukaj. Torej shut the fuck up.

Mr.B ::

tikitoki,
ne vem samo paritizirnaje z moje strani je šlo dol za 99.999%

HBO je pač HBO in lahko plačaš za ogled, in kot sem prepričan lahko za streaming le tega plačaš tudi v sloveniji in si pogledaš kar pač te je želja. Priznam pa da nisem preveril ali je WW na voljo v Sloveniji preko HBO-ja.
Za Windows, pa no, sej sem jih aktivirla z lastnim ključem, res da kot večlina iz starih časov, free nadgradnja iz win 7.

Torej ne vem, vsebin je ogromno free, le niso tako lagodne kot s kavča. Priznam pa da mi je vrh glave Amazon Prime in Netflix. Naročnino na Scfi chanell, ter paket bbc-ja in podobno sem pa skenslal... je nepotrebno...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Rokec ::

Netflix ni kriv, da ne sme predvajati vseh vsebin v vsaki državi. Njim je zelo v interesu imeti največjo možno ponudbo. Krive so ekskluzivne pravice predvajanja. Če bi EU prepovedala le te, bi lahko Slovenci že naslednji dan gledali vse vsebine.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Davki in potovalni nacin zivljenja (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
9218924 (6074) karafeka
»

Dva ali vec potnih listov razlicnih drzav

Oddelek: Loža
214455 (3590) AndrejO
»

EU sprejela dogovor o prenosljivosti digitalnih vsebin (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
13622687 (18949) MrStein
»

Evropski parlament sprejel pravila glede čezmejne dostopnosti digitalnih vsebin

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
319796 (7315) Rokec
»

Zakon o izbrisanih (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Problemi človeštva
46725997 (20202) majcenf

Več podobnih tem