» »

Toplotna črpalka

Toplotna črpalka

««
24 / 24
»
»»

David Mayer ::

Joez7 in Alekskac, dobra navodila, se strinjam... Ene raztezne posode za ogrevalni sistem so znotraj 'hišne enote' ob strani in so mat-sive barve, če čez leta pritisk pade, pokrov normalno snameš, natlačiš na ventilčku na sredini raztezne posode - in glej sistemski manometer, do kod žiher natlačiš, več kot en bar je že vprašanje - je pa tako že potem rdeče polje. Dobro je tudi pogledati opis TČ - komponentni diagram ali priročnik za montažo. Lahko sicer pokaže serviser ali pokličeš monterja, navadno vse povejo tudi preko telefona, še vodi te, ko delaš prvič; že tako dovolj zaslužijo, ni jim potrebno vsakega EUR vleči sproti :D

Zgodovina sprememb…

floyd1 ::

alekskac je izjavil:

floyd, raztezne posode so dveh vrst. Ene za ogrevalno vodo (običajno rdeče ali oranžne barve), ki se polnijo kot je opisal joez7, in druge, običajno bele barve, ki so raztezne posode za vodovodno napeljavo. Samo te so iz fabrike na 4 bare nafilane, ker je tlak v domači napeljavi običajno med 3 in 4 bar. O kateri raztezni posodi sedaj govorimo?

Modra, za sanitarno vodo. Kot sem že napisal je 25L in priklopljena na 300L bojler. Tista ogrevalna raztezna je pa v TČ (upam :D).
Hecno je, da sem se v 2 tednih o tem pogovarjal z dvem inštalaterjema in nihče ni omenil "pumpanja" :|, tudi tisti "moj", ki je prišel k nam gledat in je trkal po njej. Sicer je bilo to z raztezno bolj "by the way", menili smo se za priklop toplotne.
Zdaj jo bom kak mesec kontroliral, pa da jo vidimo.

Mimogrede, foter je imel v 80-ih kar nekaj let ogrevalno raztezno popravljeno z zračnico za fičota :)). Upgrade 8-) Še v stari Jugi valjda.

David Mayer ::

floydi, tu, tu, tu je nekaj primerov, kako ta reč izgleda. Ekspanzijska posoda normalno vsebuje mehur neke vrste

floyd1 ::

Hvala, to že dolgo vem, foter jo je imel narazen, ko sem bil še mulc ;).

floyd1 ::

Še update glede puščanja preklopnega "Firšt" ventila. Če talno dela dovolj dolgo, mi senzor T5 (sanitarna voda) javi v toplotno črpalko tudi 15° nižjo temp., kot jo kaže na mehanski termometer na bojlerju v kleti. In seveda po nepotrebnem spet vklopi TČ za ogrevanje sanitarne. Nazadnje sem že nastavil tisto dT za vklop TČ iz 10 na 15°, tako da nižje tu ne morem, ker na neki točki potem končamo s hladno vodo.
Je pa ta novi senzor (termistor) nekaj debelejši od starega - mogoče ne "pade" točno tja, kot bi moral in bi moral poskusiti spet s starim? Upornost imata enako. Mogoče ga lahko tudi prestavim (v bojlerju) kam drugam?

Dimnik ::

Termometer na bojlerju imaš zgoraj, tipalo t5 pa spodaj?

Jaz sem prestavil 20cm višje od originalne luknje, sicer ne kaže točno in greje vodo čez nastavljeno, sem zdaj nastavil nižjo željeno temperaturo.

Sem včeraj popoldne naredil veje za sanitarno vodo in se sedaj hecam s tem. A se da nastavit timer, da enkrat na dan ogreje vodo?

joez7 ::

Točno tako. Prestavi tipalo (od TČ) za bojler nekoliko višje (primerna višina je nekje od 30 do 50% od spodnjega roba). Konc koncev ga lahko maš samo zataknjenega pod izolacijo - ni nujno, da je v tulki.
Če ga maš v tulki - daj malo masti v tulko - izboljša kontak.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

floyd1 ::

Termometer na bojlerju imaš zgoraj, tipalo t5 pa spodaj?

Tako je.

A se da nastavit timer, da enkrat na dan ogreje vodo?

Pod Menu/Schedule/ nastaviš pod "mode" DHW in še čas od-do. Tudi jaz bom verjetno tako porihtal, tako sem imel nastavljeno že na prejšnji TČ. Najboljše ob 22.00, imaš cenejši štrom in temp. zunaj je navadno višja kot zjutraj.

Prestavi tipalo (od TČ) za bojler nekoliko višje (primerna višina je nekje od 30 do 50% od spodnjega roba).

Jaz sem prestavil 20cm višje od originalne luknje, sicer ne kaže točno in greje vodo čez nastavljeno, sem zdaj nastavil nižjo željeno temperaturo.

OK, super.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: floyd1 ()

alekskac ::

floyd1 je izjavil:

... Tista ogrevalna raztezna je pa v TČ (upam :D).

Raztezna ki je v TČ vgrajena je lahko premajhna (odvisno od količine vode v sistemu, odpiralnemu tlaku varnostnega ventila, in deltaT). V naši LG je mensezdi 8 litrska, kar je bolj švoh. Pri deltaT recimo 50K in 3.5Bar varnostnem to zadošča nekje za 80 litrov volumna vode v sistemu, vsaj tako pravijo spletni kalkulatorji. To je taka ploščata raztezna, in za večjo ni prostora v ohišju. Jaz imam že zaradi hranilnika toplote vse precej večje, dodatno zmontirane. Za vsak slučaj še na povratku kotla na polena tud ena.

floyd1 ::

Priznam, da sem pred predelavo "kurilnice" le preveril, če je v toplotni raztezna, in to je bilo to.

Tlak v ogrevalnem krogu imamo zdaj sicer stabilen (večkrat preveril po montaži nove TČ), nekje okrog 1,5 bara. Pri talnem gretju pa na srečo tudi ni nekih hudih temp. sprememb pri vodi. Mogoče tam 12 stopinj max (od 20 do 32), je pa količina vode večja kot pri radiatorjih.

V prejšnjem sistemu (Toshiba Estia) mi niso nič dodatno vgradili in je bilo 10 let OK, tista raztezna tam notri pa je tudi bila smešno mala (vsekakor precej manj od te 25 literske zunaj).

Če bi bila raztezna zdaj premala, bi to itak opazil na manomertu. Razmišljam prav?

joez7 ::

Seveda, če je raztezna premajhna (ali fuč), maš enkrat previsok tlak - ti gre ven pri varnosnem, drugič prenizek tlak - manometer ti lahko kaže tudi "0". TČ pa ma zaščito pred prenizkim tlakom, nekje 0.8bar.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

bbbbbb2024 ::

floyd1 je izjavil:

Ena zgodbica ob mojem prčkanju po kurilnici...

Te tedne, ko sem bil malo več tam, sem nekajkrat našel malo lužo pri varnostnem ventilu bojlerja. Očitno raztezna posoda, zato vprašam inštalaterja, če lahko še kaj naredim pred menjavo. Odgovor: Samo zamenjaj, to je 10 let staro, nimaš tu več kaj.

Vseeno sem malo pobrskal po forumih in sprobal, če pri zg. ventilčku priteče voda. Ni pritekla. Zaprl sem vodo, jo malo spustil ven (da sem zmanjšal pritisk) in potem napumpal raztezno posodo na 4 bare. Ko zdaj zgoraj potrkam slišim spet "votlo" (podobno, kot pri moji glavi :))). In niti kapljice ni spodaj pod varnostnim ventilom, sem ta teden že večkrat preveril. Možno sicer, da bo v kratkem res spustila dušo, a zaenkrat deluje.


Verjetno je varnostni ventil zanič. Lahko se je zgodilo, da je bil tlak ves čas prenizek in takrat kaplja malo iz varnostnega ventila. Ta voda potem izhlapi in pusti malo kamna za sabo.

Lahko pa so se v varnostni ventil ujele smeti, ter varnostni ventil ne zapira povsem.

Ko bo čas, poglej vizualno ventil in ga zamenjaj. Eni ventil čistijo, kar je tudi možno, a če je star, potem tesnilna gumica tudi več ni nova. Če varnostni ventil začne puščati, dobiš konkretno vedro puščanja, to je dobro zamenjati, če se da, izven kurilne sezone.

Zgodovina sprememb…

floyd1 ::

Saj pravim, odkar sem napumpal raztezno posodo, da je začela spet opravljati svoje delo, je vse OK. Nič več ne teče.

alekskac ::

Meni je tudi serviser pri prejšnjem servisu malo dopumpal raztezno v TČ. Rekel je da je normalno da v 5 letih zgubi malo tlaka.

feryz ::

Ne, ni normalno.
Kam pa naj izgubi tlak? V vesolje?
Ali pušča, ali pa ne pušča. To je vse.

Lahko bi serviser po pravici povedal, da pri novi ni meril pritiska, zdaj ga pa je.
Ker se mu zdi, da lahko vsaj nekaj dela pokaže, če že pride in pokasira.

joez7 ::

V raztezni je "duša" iz gume. Guma je rahlo porozna. Tut gume je treba občasno napumpat.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

feryz ::

Ok, če tako praviš, bo že držalo.
Primerjati gume, po katerih non stop nabijaš, z eno statično zadevo, ni glih na mestu.

floyd1 ::

Če želiš upravljanje po vremenski krivulji koliko nujen sploh je dodaten termostat? Očitna prednost pred tem, kar preizkušam zdaj (vremenska krivulja: zunanja temp. -> temp vode v talnem gretju), je po mojem to, da obtočna č. potem ne leti ves čas. Sem še kaj spregledal?

Kateri termostat sploh uporabljate s temi "Midea" kloni? Vem, da v osnovi tu ni neke znanosti - pač naprava, ki ti pri določeni temp. da signal, ki požene vse skupaj.

floyd1 ::

Aja, pri stari Toshibi sem imel nastavljeno kar fiksno temp. vtoka (dvižni), toplotna je delovanje seveda prilagajala glede na temp. razliko dvižnega in povratnega voda. Čisto enostavne nastavitve, vseeno pa je ob koliko toliko "stabilni" zimi, brez hitrih sprememb vremena, solidno delovala (ob nekaj ročnih temp. korekcijah preko kurilne sezone).

feryz ::

Vsak po svoje. Jaz imam fiksno temperaturo vode, sobni termostat pa regulira ogrevanje s prižiganjem talnega.
Ampak kakor vidim, 26 stopinj v zalogovniku ne zadošča več za doseganje notranje temperature. Bo treba dvigniti za par stopinj.
Bom dal na 30 in bo mir do minus 10.

joez7 ::

Nekaj takega https://www.bolha.com/oprema-za-pametne... važno je s katero aplikacijo se ženiš. Jaz mam konkretno Tuya (smarthome), pa me nekje 2x na leto vrže ven iz aplikacije (zgleda da nekaj posodabljajo), po pa čez dva dni prijava lepo gre skoz. Zgleda, da pri teh wifi, morš met kar nekaj sreče:D
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Likalnik ::

za te kitajske termostate kateri delajo preko Tuya aplikacije, poglejte na Aliexpress ali Temu...ravno naročil enega za 20€...imajo pa tudi takega kot je na linku zgoraj za pol manj denarja.
oziroma...lahko ga kupite pri meni za 50€:)

feryz ::

Pa so pametni ali samo izgledajo pametni in so do konca glupi?
Ker pametni ni zgolj on/off pri določeni temperaturi ali diferenci, ampak mnogo več.

Dionis ::

energetik je izjavil:

Dionis je izjavil:

Zdravo,

jaz bi imel še eno hipotetično vprašanje za novogradnjo.

Če imaš toplotno črpalko in talno gretje, ter da bi dal v dnevni prostor (glavni največji) še kamin. A se izplača to vezati še en dovod do kamina, da bi recimo preko kamina ogreval hišo takrat ko ga pač kuriš?

Sprašujem, ker vem da se načeloma odtepa vezanje 2 grelnih teles na eno krmiljenje. Da so potem lahko težave s komunikacijo ali sem samo jaz tu malo pomešal stvari? Je bilo to mogoče, da je zalogovnik skupaj z bojlerjem od na primer enega proizvajalca, krmiljenje in zunanja enota toplotne črpalka pa od drugega in si recimo nista najbolj kompatibilna.

Pa recimo če zgornjo stvar zanemarimo. Če nič ne vežeš kamina na toplotno črpalko. Se ima ponavadi samo sobni termostat in posebej vezano krilo tam, da takrat potem toplotna črpalka manj ogreva tisti prostor, ko se kuri kamin? Da pač ni preveč vroče takrat.

Hvala že vnaprej :).
Lej, v novogradnji, sploh če bo npr. montažna, lahko vgradiš vesoljsko regulacijo pa bo v sobi s kaminom savna, ko boš zakuril. V novogradnji je kamin bolj za romantiko ali pa za backup v primeru večdnevne redukcije... Ti raje razmišljaj, kako bi skombiniral gretje in hlajenje v 1 sistem - morda razmisli o toplozračnem gretju/hlajenju.


Saj kolikor sem se do sedaj seznjal, sem že nekajkrat zasledil da je potem prevroče in talno ne reagira tako hitro. Tako, da vsa za backup oz. romantiko, bi pa morda vendarle imel. Sej tudi razmišljam, če bi se zgodila neka ˝apokalipsa˝ tipa žledoloma in potem brez elektrike cirka 1 teden, če bi imel kamin povezan še na toplotno, da bi s termosifonskim kroženjem vode preprečil zmrzovanje zunanje enote. Ima to smisel?
Kar se tiče kombinacije gretja in hlajenja. Določene toplotne črpalke (vsaj malo boljše) imajo tudi možnost hlajenja, vsaj preko talnega gretja? Imate izkušnje s tem? Ni dovolj dobro. Sicer vem, da se bi za hlajenje morda priporočalo konvektor. Samo če bi bilo že hlajenje preko talnega gretja za dovoljivo, ne bi potem pretiraval. Nekateri tudi razlagajo, da z dobro izolacijo novogradnje se hiša niti ne segreje spet pretirano.

fikus_ ::

Če boš delal nizkoenergijsko varianto hiše, potem za gretje/hlajenje ne rabiš veliko energije (mora projektant dati podatke izgub/segrevanja hiše). Potem talno hlajenje ne rabi dosti delat, pokrivaš v glavnem pribitke zaradi naprav in oseb v hiši.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

floyd1 ::

Likalnik je izjavil:

za te kitajske termostate kateri delajo preko Tuya aplikacije, poglejte na Aliexpress ali Temu...ravno naročil enega za 20€...imajo pa tudi takega kot je na linku zgoraj za pol manj denarja.
oziroma...lahko ga kupite pri meni za 50€:)

Sem tudi tja pogledal, je pa večina termostatov tam z 230V na outputu, jaz pa rabim "low voltage" (po navodilih TČ). No-ja, sicer to lahko rešim s kakim relejem, če bi se mi kateri termostat že tako hudo dopadel 8-)...

energetik ::

Dionis je izjavil:


Saj kolikor sem se do sedaj seznjal, sem že nekajkrat zasledil da je potem prevroče in talno ne reagira tako hitro. Tako, da vsa za backup oz. romantiko, bi pa morda vendarle imel. Sej tudi razmišljam, če bi se zgodila neka ˝apokalipsa˝ tipa žledoloma in potem brez elektrike cirka 1 teden, če bi imel kamin povezan še na toplotno, da bi s termosifonskim kroženjem vode preprečil zmrzovanje zunanje enote. Ima to smisel?
Kar se tiče kombinacije gretja in hlajenja. Določene toplotne črpalke (vsaj malo boljše) imajo tudi možnost hlajenja, vsaj preko talnega gretja? Imate izkušnje s tem? Ni dovolj dobro. Sicer vem, da se bi za hlajenje morda priporočalo konvektor. Samo če bi bilo že hlajenje preko talnega gretja za dovoljivo, ne bi potem pretiraval. Nekateri tudi razlagajo, da z dobro izolacijo novogradnje se hiša niti ne segreje spet pretirano.

Za talno hlajenje išči teme tule ali pa na podsvojostreho. Jaz sem se hladil takole 8 let. Da se, če si vesten pri senčenju, zapiranju, zračenju, ni pa optimalno.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

floyd1 ::

Saj tu ni neke znanosti. Ohlajat ne smeš pod kondenzacijsko točko, pa sproti reševat problem prekomerne vlage v prostoru (razvlaževalec).

joez7 ::

floyd1 je izjavil:

Likalnik je izjavil:

za te kitajske termostate kateri delajo preko Tuya aplikacije, poglejte na Aliexpress ali Temu...ravno naročil enega za 20€...imajo pa tudi takega kot je na linku zgoraj za pol manj denarja.
oziroma...lahko ga kupite pri meni za 50€:)

Sem tudi tja pogledal, je pa večina termostatov tam z 230V na outputu, jaz pa rabim "low voltage" (po navodilih TČ). No-ja, sicer to lahko rešim s kakim relejem, če bi se mi kateri termostat že tako hudo dopadel 8-)...

Daj še enkrat poglej navodila od TČ. Ponavadi majo varianto za LV termostate, in HV (220V) termostate.
Poglej kaj ti gre na sponke 3 4 in 15 (regleta CN11) (tu je ponavadi HV termostat).
LV pa CN31 - HT -COM - CL.
Pa še tisti tvoj, poglej kako ma kontakt - če ma dry izvedbo, ga lahko uporabiš za LV krmiljenje ali HV.

floyd1 je izjavil:

Saj tu ni neke znanosti. Ohlajat ne smeš pod kondenzacijsko točko, pa sproti reševat problem prekomerne vlage v prostoru (razvlaževalec).

Sem eno leto probal hladit hišo z TČ. Uspelo mi je ohladit, sam vlago mi je nabilo na 90%.
Pa sem dokupil še eno klimo, dal obe na min (silent) pa je vlaga šla na 50% in temp na 21-22°C,
Je pa pri meni radiatorsko ogrevanje. Pri talnem je verjetno dugač.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

feryz ::

Na 3 4 in 17 - 23 (nula) je mešalni ventil za preklop bojler/ogrevanje.

Termostati so samo low voltage.
Itak imajo ponavadi rele in rabiš zgolj en napajalnik za ledice.

joez7 ::

Se pravi, da ne kopirarajo popolno vsega. Midea in kloni si delijo med sabo vse8-).
Mogoče pride komu prav https://ibb.co/QFL1FVQM
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

feryz ::

floydu popolnoma nič, ostalim pa ja, mogoče.
Je pa kar malo nevarno limati take slikce na net, brez obrazložitve, kaj to je.
Dejansko lahko kdo elektroniko skuri.

alekskac ::

feryz je izjavil:

Ok, če tako praviš, bo že držalo.
Primerjati gume, po katerih non stop nabijaš, z eno statično zadevo, ni glih na mestu.

Schraderju je popolnoma vseeno ali guma stoji ali jo pelješ. spustil bo, in pika. Na raztezni je enak ventil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

MadMax ::

Nenazadnje je tudi drugačen ventil lahko, guma bo spustila.
Primer navaden bicikl čez zimo.
Drugače pa tudi jaz na 2 ali 3 letke dopolnim raztezne. Pač spusti, kamorkoli že. Dokler ne bodo cene zraka šle v nebo se ne sekiram preveč...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

floyd1 ::

Sem eno leto probal hladit hišo z TČ. Uspelo mi je ohladit, sam vlago mi je nabilo na 90%.
Pa sem dokupil še eno klimo, dal obe na min (silent) pa je vlaga šla na 50% in temp na 21-22°C,
Je pa pri meni radiatorsko ogrevanje. Pri talnem je verjetno dugač.

Ja, navadno je točno tako, kot pišeš. O tem smo se kar nekaj pogovarjali, tu je problem tudi fizika. Za gretje je super, da maš cevi pod nogami (topel zrak se dviga), za hlajenje pa bi jih za večjo učinkovitost potreboval na stropu. Druga možnost je nekaj konvektorjev, ni pa to poceni.

Poglej kaj ti gre na sponke 3 4 in 15 (regleta CN11) (tu je ponavadi HV termostat).

Na 3 4 in 17 - 23 (nula) je mešalni ventil za preklop bojler/ogrevanje.

Midea vs York... Z Midea navodili sem si kar nekaj pomagal, nekaj stvari je boljše razloženih, kot pri Yorku. Ampak, kot povsod drugje, uporaba po pameti. In na CN11 je tu razpored res malo drugačen, ja.

Pa še tisti tvoj, poglej kako ma kontakt - če ma dry izvedbo, ga lahko uporabiš za LV krmiljenje ali HV.

Nimam (še) termostata. Bom pa ga verjetno nabavil, ker nam zdaj dejansko obtočna malo hladi sistem, ko TČ ne dela. Sicer verjetno ne bom ravno nekaj prišparal, pa vseeno. Ali pa bom zadevo reševal z "urniki", kot smo že imeli zrihtano pri Toshibi.

Dionis ::

energetik je izjavil:

Dionis je izjavil:


Saj kolikor sem se do sedaj seznjal, sem že nekajkrat zasledil da je potem prevroče in talno ne reagira tako hitro. Tako, da vsa za backup oz. romantiko, bi pa morda vendarle imel. Sej tudi razmišljam, če bi se zgodila neka ˝apokalipsa˝ tipa žledoloma in potem brez elektrike cirka 1 teden, če bi imel kamin povezan še na toplotno, da bi s termosifonskim kroženjem vode preprečil zmrzovanje zunanje enote. Ima to smisel?
Kar se tiče kombinacije gretja in hlajenja. Določene toplotne črpalke (vsaj malo boljše) imajo tudi možnost hlajenja, vsaj preko talnega gretja? Imate izkušnje s tem? Ni dovolj dobro. Sicer vem, da se bi za hlajenje morda priporočalo konvektor. Samo če bi bilo že hlajenje preko talnega gretja za dovoljivo, ne bi potem pretiraval. Nekateri tudi razlagajo, da z dobro izolacijo novogradnje se hiša niti ne segreje spet pretirano.

Za talno hlajenje išči teme tule ali pa na podsvojostreho. Jaz sem se hladil takole 8 let. Da se, če si vesten pri senčenju, zapiranju, zračenju, ni pa optimalno.


Kar se tiče zračenja bi sam tako vgradil centralno rekuperacijo. Ti tega nimaš? Kar se tiče senčenja sem imel namen to dati v pamet hiše (saj to je pa itak edina stvar, ki bi jo imel, da lahko to upravljam daljinsko na primer).

Kar se tiče do točke kondenzacije. Kolikor je bilo meni predstavljeno (ob postavitvi toplotne črpalke, ki smo jo dali letos), da ni primerna za radiotorski sistem, ker je pač to na ˝zraku˝, medtem ko talno gretje ni, je pa res da mora biti napeljava v ˝kurilnici˝ povsem izolirana. Ali mi še tu manjka kakšna informacija?

joez7 ::

"Kar se tiče do točke kondenzacije. Kolikor je bilo meni predstavljeno (ob postavitvi toplotne črpalke, ki smo jo dali letos), da ni primerna za radiotorski sistem, ker je pač to na ˝zraku˝, medtem ko talno gretje ni, je pa res da mora biti napeljava v ˝kurilnici˝ povsem izolirana. Ali mi še tu manjka kakšna informacija?
Kondenzacija je samo, če maš vode bolj mrzle kot zrak (se pravi, ko boš hotel z TČ hladiti objekt), Dokler pa greješ ni straha pred kondenzacijo - pa je vseen če maš radiatorje al pa talno.
Napeljave izoliraš samo, če maš pretoplo. V nasprotnem primeru pa ti lepo malo grejejo kurilnico.
Mam občutek, da nisi razumel kaj ti govori monter, al pa se te je mal prvošu (si je mislil, si bo že pršu gor, al pa ne), majo monterji včasih kar mal smisel za črni humor - dezinformacije.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Dionis ::

Za gretje mi je povsem jasno, da tam ni težava.

Bolj sem imel v mislih to. Pri radiatorjih imaš okoliški medij samo zrak, ki se hitro ohlaja/segreva. Pri talnem gretju pa je okoli cevi že estrih. Torej prehajanje toplotne skozi beton, je znatno manjši, zato sem mislil, da tam ni takšen učinek kondenzacije. Seveda, predvidevam, da če imaš tla mrzla na 20°C in je v prostoru 23-24°C, da ne daš v sistem ravno vode z 10°C. Ampak recimo z 17-18°C (kar še ni take razlike v temperaturi, da bi začelo kondenzirat), pa bi verjetno nekaj prispevalo k ohladitvi. Ja, moram pa vzeti v obzir, da je beton tudi porozen in ne moreš delati čudežev. Tudi tam lahko kaj kondezira in bi se verjetno lahko nabirala plesen potem.

Zato sem energetika spraševal, ker sem razumel, da se je nekaj časa tega posluževal. Verjetno bi bilo najbolje, da se veže na TČ konvektor, tam kje bi bila res kriza. Ali se motim?

Tako, da si tukaj ti morda malo narobe razumel :). Pa brez zamire.

joez7 ::

Sam sem gledal za konvektorji - pa so konkretno dražji kot klima. Mel ponudbo za 800€ - pol dobil za to ceno dve klimi.
Pri talnem, ti se bo začela kondenzacija na tleh - pol še vedno rabiš razvlažilec.
Idealno je met klimo ali razvlažilec in si pomagat z talnim in TČ (~19°C).
Še najboljša varianta je, če maš rekuperacijo in tu notri konvektor (tako za ogrevanje kot hlajenje).
Pol pa maš svež zrak, ogret ali ohlajen - kar rabiš. Super, če to planiraš že pri novogradnjo, mal dražje, ko se lotiš predelav.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

feryz ::

Jaz imam v kleti kar notranjo enoto klime zvezano na vodo. En tip jo vse skupaj zabrisal stran, jaz sem vzel samo notranjo.
Sicer ni tako močna zaradi pretankih cevk, ampak za ta denar služi svojemu namenu.
Pa z elektroniko se moraš malo pozabavati, da dela brez zunanje enote. Ampak se da.

joez7 ::

No super. Sem se tudi ukvarjal z idejo - stara klima, stem, da sem mel v mislih zunanjo enoto - jo olupit, pa uporabit samo uparjalnik (kondenzator) in ventilator, pol pa upustil to idejo, ravno zaradi premejhnih pretokov. Eni razglabljo tudi z pečko od avta ali kilerjem, kak je to na dolgi rok? Namesto konvektorja?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

tony1 ::

energetik je izjavil:

Dionis je izjavil:

Zdravo,

jaz bi imel še eno hipotetično vprašanje za novogradnjo.

Če imaš toplotno črpalko in talno gretje, ter da bi dal v dnevni prostor (glavni največji) še kamin. A se izplača to vezati še en dovod do kamina, da bi recimo preko kamina ogreval hišo takrat ko ga pač kuriš?

Sprašujem, ker vem da se načeloma odtepa vezanje 2 grelnih teles na eno krmiljenje. Da so potem lahko težave s komunikacijo ali sem samo jaz tu malo pomešal stvari? Je bilo to mogoče, da je zalogovnik skupaj z bojlerjem od na primer enega proizvajalca, krmiljenje in zunanja enota toplotne črpalka pa od drugega in si recimo nista najbolj kompatibilna.

Pa recimo če zgornjo stvar zanemarimo. Če nič ne vežeš kamina na toplotno črpalko. Se ima ponavadi samo sobni termostat in posebej vezano krilo tam, da takrat potem toplotna črpalka manj ogreva tisti prostor, ko se kuri kamin? Da pač ni preveč vroče takrat.

Hvala že vnaprej :).
Lej, v novogradnji, sploh če bo npr. montažna, lahko vgradiš vesoljsko regulacijo pa bo v sobi s kaminom savna, ko boš zakuril.


Točno take izkušnje ima sosed.

Reč je neuporaben spomenik, pa še dimnik je moral delati zanj... V novogradnji je čisto odveč, ker bo ta mnogo, mnogo preveč dobro izolirana.

telexdell ::

joez7 je izjavil:

No super. Sem se tudi ukvarjal z idejo - stara klima, stem, da sem mel v mislih zunanjo enoto - jo olupit, pa uporabit samo uparjalnik (kondenzator) in ventilator, pol pa upustil to idejo, ravno zaradi premejhnih pretokov. Eni razglabljo tudi z pečko od avta ali kilerjem, kak je to na dolgi rok? Namesto konvektorja?

Kaj pa kak dvoploščni pločevinast radiator pa montirat ventilator pod njega, da piha med ploščami navzgor?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

slojanez ::

Pozdravljeni,
Tudi jaz potrebujem malo pomoči in sicer za izbiro načina ogrevanja.
Gre se za rekonstrukcijo/novogradnjo vikenda ob morju, Umag.
Hiška je velikosti 80m2, in ker bo novogradnja bo izvedena dobra izolacija. Vikend je v uporabi tudi preko zime (vikendi) v parih letih pa tudi več (upokojitev).
Začetna ideja je bilo talno električno ogrevanje (trenutna priključena moč je le 5,5kW).
Sedaj pa se malo spogledujem s toplotno črpalko - monoblok saj sem zelo omejen s prostorom.
Ali je monoblok možno postaviti tudi na ravno streho?
Toplotna bi verjetno delala na kakih 15-17 stopinj, pred prihodom pa dvig na ‘delovnih’ 22.
Za vodo bi obdržal kar električni bojler. Sedaj (55m2, ne izolirano, enojna stekla) ogrevam z eno klimo in 2 ir panela.
Kakšen konkreten predlog? Pri kom pogledati?
Hvala za pomoč
Janez

joez7 ::

Če maš prostor, daj sončno elektrarno. Vse ostalo pa na elektriko.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

sbawe64 ::

Slojanez
Začetna ideja je bilo talno električno ogrevanje (trenutna priključena moč je le 5,5kW).

Daj notri vodno talno, potem lahko imaš za ogrevanje poljuben energent (eloblock, elko, drva, peleti, sekanci, tč, sonce, geo, uran...) pri prvotni ideji samo elektriko.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

slojanez ::

Pozdrav, hvala za odgovor,
Ko sem napisal električno talno sem imel v mislih žico pod keramiko/parketom.
Če bi dal vodno in npr. Eloblock bi zraven potreboval se bojler za sanitarno.
Kaj pa monoblok tč? Začetna investicija višja, mi je jasno. Kako je s postavitvijo na streho?
Drugače pa eloblok ni slaba ideja...
Lp
Janez

telexdell ::

Zunanjo enoto lahko postaviš kamorkoli, če je ustrezne izvedbe. Za postavitev na ravno streho mora biti konstrukcija dovolj močna, da prenese dodatno težo, zunanja enota mora biti primerna za vgradnjo na samem (ne za vgradnjo ob steni!), biti mora zagotovljeno zanesljivo odvajanje vode.
Je pa za vse TČ velik problem veter, zato se običajno montirajo ob stene. Na morju pa je lahko Burja še posebej močna in dolgotrajna. Sam bo 3x premislil ali bi montiral TČ na tako izpostavljeno mesto, kot je ravna streha. Kaj pa na kakšni stenski konzoli nimaš možnosti? Pa za 80 m2 mogoče dve ali tri klima pa se lahko greješ pozimi in hladiš tudi poleti?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

DamijanD ::

feryz je izjavil:

Vsak po svoje. Jaz imam fiksno temperaturo vode, sobni termostat pa regulira ogrevanje s prižiganjem talnega.
Ampak kakor vidim, 26 stopinj v zalogovniku ne zadošča več za doseganje notranje temperature. Bo treba dvigniti za par stopinj.
Bom dal na 30 in bo mir do minus 10.

A ne bi bilo smiselno, da bi imel neko položno krivuljo? Oz. kaj je prednost fiksne temp DV ?

telexdell ::

DamijanD je izjavil:


A ne bi bilo smiselno, da bi imel neko položno krivuljo? Oz. kaj je prednost fiksne temp DV ?

Enostavna in poceni regulacija. Potrebuješ le en termostat (kot npr. pri električnem grelniku vode). kateri ti potem pošilja signale za vklop ali izklop TČ. Če ti je res dovolj temperatura okrog 30°C pol nekaj boljši SCOP ne odtehta naknadnega nakupa regulacije po vremenski krivulji. Če pa je ta regulacija že v TČ pol je pa neumno, ne jo uporabljati.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
««
24 / 24
»
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22871159 (5814) feryz
»

Dilema: nova peč na olje ali toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
28823260 (12041) Telbanc
»

Toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18331124 (11725) joez7
»

Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 481 82 83 84 )

Oddelek: Loža
4174742388 (74216) energetik
»

Ena ženska, ki je izgubljena med ponudbami TČ in IR paneli (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16622121 (14436) a_borlak

Več podobnih tem