Forum » Loža » Toplotna črpalka
Toplotna črpalka
deco16 ::
Če si postaviš nižjo toleranco pol itak, da težko dosežeš željeno temperaturo, ampak po mal prčkanju se da vse zrihtat da je čist OK.
Zafrkte te lahko že preprosto hitro zračenje prostorov.
Krivulja je zato da mač čim nižji DV, če je prava fine tunaš dokler se ti pač da :D
Zafrkte te lahko že preprosto hitro zračenje prostorov.
Krivulja je zato da mač čim nižji DV, če je prava fine tunaš dokler se ti pač da :D
alekskac ::
Je seveda res, kakor kdo. Jaz osebno +/- 0.3?C ne zaznam telesno. To bi moral skoz termometer gledat da bi vedel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()
telexdell ::
Če moraš na izgotovljen sistem kaj dodajat, se men zdi da je nekaj narobe, ali z nastavitvami, ali s hidravliko po hiši. Cone so zabloda, termostatske glave pa itak ne po pameti. To je tko ko da z gasilnim aparatom reguliraš moč kotla na polena pri polno odprtem vleku.
Dokler gledaš dogajanje v hiši kot statično zadevo pol imaš povsem prav. Ko pa na stvar pogledaš dinamično, kjer se pojavijo pribitki zaradi sončnega sevanja, prisotnost več ali manj ljudi v različnih prostorih, kuhanje, pranje, razsvetljavo... ti pa ostane le izbira med gasilnim aparatom ali zmanjšanjem bivalnega udobja. Sam raje z vremensko krivuljo krmili radiatorsko najbolj podhranjen prostor ostale prostore pa gasim s termostatskimi glavami na radiatorjih. Mi je to precej boljše kot da bi mi bilo nekje vroče, drugje pa bi me zeblo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
joez7 ::
No sva že dva
.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
DamijanD ::
No pri nas pa imamo 2 povsem ločena nadstropja z različnimi potrebami in različno usmerjenostjo oken in prideta 2 coni še kako prav.
alekskac ::
Zgleda je odvisno od mase, oziroma toplotne vztrajnosti. Kar sem se jaz ukvarjal, mi reagira dovolj počasi da krivulja+uravnoteženje funkcionira. Po drugi plati pa sem precej dolgo uravnaval pretok vode skoz vse grelna telesa, da sedaj igra v redu. Mogoče. Nočem zdej nobenga tukaj kurcat, sam občutek mam da je centralistika dovolj napredovala od uporabe termostatskih glav da je možno to ceneje in preprosteje reševat. Je pa treba mogoče mal bolj natančno preračunat izplene in prilagodit pretok, če se da mogoče s tem kaj doseči.
Možno je pa tudi, da bom tud moral vso svojo "pamet" požret, ko bo nova in bolj debela izolacija na strehi in mi bo mansarda delala čisto drugače, pa tega ne bo možno reševat z uravnoteženjem in krivuljo. Potem bom pa z dolgim nosom jedel "pito ponižnosti", tud je možno.
Možno je pa tudi, da bom tud moral vso svojo "pamet" požret, ko bo nova in bolj debela izolacija na strehi in mi bo mansarda delala čisto drugače, pa tega ne bo možno reševat z uravnoteženjem in krivuljo. Potem bom pa z dolgim nosom jedel "pito ponižnosti", tud je možno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()
telexdell ::
Marsikdo, kateri je iz drugega vira prešel na TČ že ima vgrajene termostatske ventile. Zakaj jih metati ven in si delati nepotrebno delo? Če nočeš, da ti pripirajo pretok jih pač odpreš do konca ali še boljše- povsem odstraniš termostatsko glavo. Če pa se ti kak prostor pregreva pol jih pač uporabiš.
Dinamično uravnoteženje sistema pač ima svoje dobre in slabe lastnosti. S pripiranjem pretoka skozi radiator nimaš hitre in enostavne možnosti spremeniti ogrevalni režim prostora. To velja zlasti za prostore, katere redko uporabljaš (npr. sobe za goste ali otroške sobe, ko so otroci na šolanju v dijaškem/študentskem domu...). Če pa spremeniš odprtje spodnjega ventila se ti pa lahko poruši celoten uravnotežen sistem.
Dinamično uravnoteženje sistema pač ima svoje dobre in slabe lastnosti. S pripiranjem pretoka skozi radiator nimaš hitre in enostavne možnosti spremeniti ogrevalni režim prostora. To velja zlasti za prostore, katere redko uporabljaš (npr. sobe za goste ali otroške sobe, ko so otroci na šolanju v dijaškem/študentskem domu...). Če pa spremeniš odprtje spodnjega ventila se ti pa lahko poruši celoten uravnotežen sistem.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
bm1973 ::
Nekih velikih prihrankov po prostorih, ki niso konstantno uporabljeni, ne boš imel. Tiste 1 EUR prihranke ti lahko ubije gretje tistega prostora, ker se ti na TČ lahko vklopijo grelci od odprtju ventila.
telexdell ::
Nekih velikih prihrankov po prostorih, ki niso konstantno uporabljeni, ne boš imel. Tiste 1 EUR prihranke ti lahko ubije gretje tistega prostora, ker se ti na TČ lahko vklopijo grelci od odprtju ventila.
Če imaš 90% časa prazno celo eno etažo hiše...
Grelci pa so se mi v 9. letih uporabe TČ vklopili točno 1x- ob montaži, ko sem jih preizkusil
PS pa- a ne velja več, da če znižaš stalno temperaturo v prostoru za 1°C pol prihraniš 5% energije za ogrevanje tega prostora? Glede na hišo je lahko 1%, če pa je prostorov več...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
bm1973 ::
Sam v bajti se toplota pretaka, ne ostane na mestu...
Sicer pa vsak po svoje...
Je pa res neumno cel štuk greti, če je prazen. Sam ne moreš ga pa imeti na 12 stopinj...
Sicer pa vsak po svoje...
Je pa res neumno cel štuk greti, če je prazen. Sam ne moreš ga pa imeti na 12 stopinj...
alekskac ::
Jaz tudi tako razumem, da v kolikor je cona znotraj ovoja ne prinese zapiranje teh "con" veliko prihranka. Toplota teče po "toplotnem klancu" navzdol, tudi znotraj stavbne lupine. Po tem načelu jaz ogrevam tudi sobe za goste.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()
floyd1 ::
Gledam malo te "wired remote" kontrolerje za Mideo, ki izgledajo skoraj povsem enako kot za naš York (model KJRH-120K). Je kdo že dejansko preizkusil, če ti kontrolerji delujejo z različnimi napravami, ali je spet kaka "caka" (recimo kaka blokada v FW kot npr. "whitelist" pri računalnikih), da moraš potem rezervni del kupit pri "original proizvajalcu"? Ali našel kako zanesljivo informacijo o tem?
Še to - naša stara Toshiba je imela možnost priklopa dodatnega kontrolerja, da si imel enega v kleti na notranji enoti TČ, drugega v dnevni. Je to mogoče tudi tu, ker v navodilih tega nisem videl?
Še to - naša stara Toshiba je imela možnost priklopa dodatnega kontrolerja, da si imel enega v kleti na notranji enoti TČ, drugega v dnevni. Je to mogoče tudi tu, ker v navodilih tega nisem videl?
telexdell ::
Sam v bajti se toplota pretaka, ne ostane na mestu...
Sicer pa vsak po svoje...
Je pa res neumno cel štuk greti, če je prazen. Sam ne moreš ga pa imeti na 12 stopinj...
Saj- termostatski ventili so nastavljeni tako, da je temperatura nekje 17..18°C. Ko pa so napovedani obiski se pa kak dan ali dva prej prestavijo termostatski ventili na 22°C. Ko pa obiski gredo, pa zopet... Na ta način ne prihaja do kondenzacije vlage na stenah in posledično plesni in/ali zatohlega zraka. Prakticiram že nekaj let tako, pač od takrat, ko je etaža postala prazna.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
bm1973 ::
Ja, to se je zgodilo pri nas doma, ko sem se odselil, in se zgornji štuk no ogreval.
Zdaj se, čisto malo in ni plesni...
Zdaj je bolj problem po blokih, kjer ima folk individualno ogrevanje, neha kurit in posledično in noter mraz in vlago.
Ta vlaga pa potem zleze po stenah v višja nadstropja in ven na skupne prostore zaradi kapilarne vlage, ki gre na toplo in tam se pol pojavlja plesen...
Zdaj se, čisto malo in ni plesni...
Zdaj je bolj problem po blokih, kjer ima folk individualno ogrevanje, neha kurit in posledično in noter mraz in vlago.
Ta vlaga pa potem zleze po stenah v višja nadstropja in ven na skupne prostore zaradi kapilarne vlage, ki gre na toplo in tam se pol pojavlja plesen...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bm1973 ()
alekskac ::
Sem zasledil podobno škrtarjenje tudi pri žlahti v vrstni hiši, kjer majo hladno steno do enega soseda ki skoraj ničesar ne ogreva. Je pač drek če je temeperatura stene pozimi pod rosiščem, posebno če ni mehaničnega prezračevanja. Rado se za kakimi omarami nabira vlaga.
Dimnik ::
Fantje vprašanje, york priklopljen, ampak še ni zagnan.
Problem je da kroži topla voda iz zalogovnika skozi toplotno, ampak v obratni smeri, se pravi na izdod toplotne gre noter vroča iz zalogovnika. Da se razumemo, to se dogaja ko imam ogrevan zalogovnik z pečjo in deluje ogrevanje v hiši, Bo ok, če vgradim 5/4 nepovratnil in kje ga vstaviti? Na veji do toplotne ali iz toplotne?
Problem je da kroži topla voda iz zalogovnika skozi toplotno, ampak v obratni smeri, se pravi na izdod toplotne gre noter vroča iz zalogovnika. Da se razumemo, to se dogaja ko imam ogrevan zalogovnik z pečjo in deluje ogrevanje v hiši, Bo ok, če vgradim 5/4 nepovratnil in kje ga vstaviti? Na veji do toplotne ali iz toplotne?
feryz ::
Nikjer.
Razen če si iz Primorske in temperatura ne gre nikoli pod nulo.
Če imaš solidne pumpe, ti nepovratni itak ne bo nucal. Le zmanjšal boš pretok, kar je slabo.
Razen če si iz Primorske in temperatura ne gre nikoli pod nulo.
Če imaš solidne pumpe, ti nepovratni itak ne bo nucal. Le zmanjšal boš pretok, kar je slabo.
joez7 ::
Fantje vprašanje, york priklopljen, ampak še ni zagnan.
Problem je da kroži topla voda iz zalogovnika skozi toplotno, ampak v obratni smeri, se pravi na izdod toplotne gre noter vroča iz zalogovnika. Da se razumemo, to se dogaja ko imam ogrevan zalogovnik z pečjo in deluje ogrevanje v hiši, Bo ok, če vgradim 5/4 nepovratnil in kje ga vstaviti? Na veji do toplotne ali iz toplotne?
Zato pa se priklaplja izhod iz toplotne nekje na sredino zalogovnika (od 1/3 do 1/2), naprej deluje slojenje vode.
Ne devat nepovratnega ventila - ti bo žal. Tisto malo tople vode, ki ti greje TČ je zaželjeno - ti vsaj ne bo zmrznila pri -10°C
Pol ko boš mel TČ v obratovanju - bo itak obtočna črpalka od TČ vse uredila.
Ob izpadu elektrike, ti bo ta minimalni termosifonski pretok grel izmenjevalec v TČ in preprečil zamrznitev. Tak ko maš je idealno.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
Dimnik ::
Ok, bom probal zagnat tako kot je. Bom pa dal pumpo za ogrevanje na 1, pumpa za bojlerja je pa od začetka na 1.
Bom videl, kaj bo,ko bo samo toplotna v delovanju, brez peči.
Saj imam ventile z izpustom in bi jih lahko zaprl, ko bi ogreval na peč, ampak bi rad, da je čim manj ročnega dela.
Bom videl, kaj bo,ko bo samo toplotna v delovanju, brez peči.
Saj imam ventile z izpustom in bi jih lahko zaprl, ko bi ogreval na peč, ampak bi rad, da je čim manj ročnega dela.
floyd1 ::
Pri nas pa sem opazil nekaj drugega - ko TČ nekaj časa pošilja toplo vodo v talno gretje (seveda precej nižja temp. kot za sanitarno vodo) zazna senzor Yorka počasno padanje temp. v bojlerju (recimo kake 3-4 stopinje). Termometer na samem bojlerju sicer ne trzne kaj dosti, voda je topla, tako da se ne sekiram. Je možno, da 3-potni ventil malo prepušča tudi v smeri bojlerja, ko bi moral šibati toplo vodo samo v talno gretje?
MadMax ::
Imaš 3-potni preklopni ventil, ali mešalni?
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
floyd1 ::
Preklopni, Firšt rotodivert-M.
Verjetno je že prej to delal, le da nisem tako pozorno spremljal kot zdaj, ko je nova TČ.
Verjetno je že prej to delal, le da nisem tako pozorno spremljal kot zdaj, ko je nova TČ.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: floyd1 ()
MadMax ::
Menda je znana zadeva, da preklopni sčasoma začne puščat. Nisem pa še nobenega puščajočega dobil v roke, da bi pogledal kaj se mu zgodi.
Za mešalnega sem pa vprašal, ker ga včasih kak DIY majstr vgradi nevedoč da mešalni že po defoltu pušča (ker mora).
Za mešalnega sem pa vprašal, ker ga včasih kak DIY majstr vgradi nevedoč da mešalni že po defoltu pušča (ker mora).
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
floyd1 ::
Ja, jaz sem tudi temu pravil "mešalni", sem pa vedel kako deluje. Vgradili pa so ga 10 let nazaj ob vgradnji prejšnje TČ.
Zaenkrat sicer ne vidim neke panike, temp. v bojlerju je OK, kaže pa res malo narobe zdaj kontroler temp. vode v dnevni sobi.
joez7 sicer v tej temi pravi, da gre ta Firštov ventil razdret in menjat samo notranjost (pol nimaš rezanja cevi), tako da v skrajni sili letos še to naredim. Pol verjetno ne bo več puščal.
Zaenkrat sicer ne vidim neke panike, temp. v bojlerju je OK, kaže pa res malo narobe zdaj kontroler temp. vode v dnevni sobi.
joez7 sicer v tej temi pravi, da gre ta Firštov ventil razdret in menjat samo notranjost (pol nimaš rezanja cevi), tako da v skrajni sili letos še to naredim. Pol verjetno ne bo več puščal.
joez7 ::
Glede Firšta in puščanja. Razdira se samo če se dogaja Leak - pušča nazven.
Odstraniš glavo, odstraniš vijake (tudi tista dva mala knipinga) odstraniš ploščico, in maš dostop do jedra - tu se zamenja semering.
Tisto malo puščanje med A in B in C je zaželjeno (prepreči zamrznitev kake stvari v kotlovnici).
Če hočeš met popolno tesnenje moraš vzet EMV 110 ..710 https://www.first.si/STRANI/a-EMV710.htm . serijo s krogličnim ventilom.
Odstraniš glavo, odstraniš vijake (tudi tista dva mala knipinga) odstraniš ploščico, in maš dostop do jedra - tu se zamenja semering.
Tisto malo puščanje med A in B in C je zaželjeno (prepreči zamrznitev kake stvari v kotlovnici).
Če hočeš met popolno tesnenje moraš vzet EMV 110 ..710 https://www.first.si/STRANI/a-EMV710.htm . serijo s krogličnim ventilom.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
floyd1 ::
Hvala za razlago. Saj me niti ne moti, ampak nova TČ prikazuje na displayu temperaturo na tem senzorju in pač vidim nekaj, kar prej nisem. Menjaval ga zdaj zagotovo ne bom.
Še to, glede el. priklopa tega rotodivert Firšta je bilo točno tako, kot si napisal nekaj strani nazaj (fiksna faza), hvala. Preden sem jo priklopil sem edino preveril, če je to enaka faza, kot potem tista "s stikalom". Verjetno ne bi bilo dobro, da bi tu vzel različni fazi?
Še to, glede el. priklopa tega rotodivert Firšta je bilo točno tako, kot si napisal nekaj strani nazaj (fiksna faza), hvala. Preden sem jo priklopil sem edino preveril, če je to enaka faza, kot potem tista "s stikalom". Verjetno ne bi bilo dobro, da bi tu vzel različni fazi?
joez7 ::
"1. Zdaj sem v testiranju, toplotna zagnana predvčeraj, sicer bom za vikend vgradil rotodivert ventil za sanitarno, ker mi brezveze greti celotno vodo na 45-50 zaradi sanitarne. No sedaj sem imel v delovanju toplotno in sem zakuril v peč, toplotna izklopi ko je voda v zalogovniku čez nastavljeno na toplotni, mi pa vroča voda kroži skozi toplotno, to sem že omenil, a bo kaj če kroži voda 70-75stopinj skozi toplotno?
2. In še to, če jo dam na kontrolerju na off, a ima varovalo in občasno vklopi pumpo, da ne zamrzne voda v njej?
Razmišljam, da bi priprl ventil , da bi glih za gli voda krožila, ampak če tudi v off poziciji občasno vklopi kroženje potem odpde priprtje ventila.
3. Moram počakat da na peči izklopi ladomat, mogoče bo potem manjši pretok vode skozi toplotno."
1. nekje 70°C je popolnoma nenevarno za TČ.
2. ne vem. Vem samo da nekje pri 3°C vklopi grelni kabel (~50W). Tle je zaželjeno, da ti termosifonsko greje TČ iz baferja (zalogovnika). Jaz se nebi upal zapirat ventila proti TČ.
3. Če maš toplo samo zgornjo cev, ne pomeni velik pretok skozi TČ, če pa maš toplo tudi spodnjo, pa je nekaj pretoka. Izgube v TČ so male (reda 100W) - izmenjevalec je izoliran, tudi nekatere obtočne črpalke v TČ majo izolacijo.
Gre se za izmenjavo mnenj in izkušenj, pa da ne ponavljamo napak drugih.
Neumnih vprašanj NI, sam drugačni pogledi.
2. In še to, če jo dam na kontrolerju na off, a ima varovalo in občasno vklopi pumpo, da ne zamrzne voda v njej?
Razmišljam, da bi priprl ventil , da bi glih za gli voda krožila, ampak če tudi v off poziciji občasno vklopi kroženje potem odpde priprtje ventila.
3. Moram počakat da na peči izklopi ladomat, mogoče bo potem manjši pretok vode skozi toplotno."
1. nekje 70°C je popolnoma nenevarno za TČ.
2. ne vem. Vem samo da nekje pri 3°C vklopi grelni kabel (~50W). Tle je zaželjeno, da ti termosifonsko greje TČ iz baferja (zalogovnika). Jaz se nebi upal zapirat ventila proti TČ.
3. Če maš toplo samo zgornjo cev, ne pomeni velik pretok skozi TČ, če pa maš toplo tudi spodnjo, pa je nekaj pretoka. Izgube v TČ so male (reda 100W) - izmenjevalec je izoliran, tudi nekatere obtočne črpalke v TČ majo izolacijo.
Gre se za izmenjavo mnenj in izkušenj, pa da ne ponavljamo napak drugih.
Neumnih vprašanj NI, sam drugačni pogledi.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
alekskac ::
Jaz sem vse kar je joez7 odgovoril, vprašal pred leti mojega serviserja. Vsi odgovori so (do 70C popolnoma BP, pripiranje ventilov strogo ne, izgube skozi TČ zanemarljive, pretok je zaželjen) bili enaki, ... tako da nekaj že mora držat ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()
Dimnik ::
Ja, vse štima, samo temperatura je čez 70 oz slabih 80, ko deluje peč. To me skrbi, ne toplotne izgube.
Dionis ::
Zdravo,
jaz bi imel še eno hipotetično vprašanje za novogradnjo.
Če imaš toplotno črpalko in talno gretje, ter da bi dal v dnevni prostor (glavni največji) še kamin. A se izplača to vezati še en dovod do kamina, da bi recimo preko kamina ogreval hišo takrat ko ga pač kuriš?
Sprašujem, ker vem da se načeloma odtepa vezanje 2 grelnih teles na eno krmiljenje. Da so potem lahko težave s komunikacijo ali sem samo jaz tu malo pomešal stvari? Je bilo to mogoče, da je zalogovnik skupaj z bojlerjem od na primer enega proizvajalca, krmiljenje in zunanja enota toplotne črpalka pa od drugega in si recimo nista najbolj kompatibilna.
Pa recimo če zgornjo stvar zanemarimo. Če nič ne vežeš kamina na toplotno črpalko. Se ima ponavadi samo sobni termostat in posebej vezano krilo tam, da takrat potem toplotna črpalka manj ogreva tisti prostor, ko se kuri kamin? Da pač ni preveč vroče takrat.
Hvala že vnaprej :).
jaz bi imel še eno hipotetično vprašanje za novogradnjo.
Če imaš toplotno črpalko in talno gretje, ter da bi dal v dnevni prostor (glavni največji) še kamin. A se izplača to vezati še en dovod do kamina, da bi recimo preko kamina ogreval hišo takrat ko ga pač kuriš?
Sprašujem, ker vem da se načeloma odtepa vezanje 2 grelnih teles na eno krmiljenje. Da so potem lahko težave s komunikacijo ali sem samo jaz tu malo pomešal stvari? Je bilo to mogoče, da je zalogovnik skupaj z bojlerjem od na primer enega proizvajalca, krmiljenje in zunanja enota toplotne črpalka pa od drugega in si recimo nista najbolj kompatibilna.
Pa recimo če zgornjo stvar zanemarimo. Če nič ne vežeš kamina na toplotno črpalko. Se ima ponavadi samo sobni termostat in posebej vezano krilo tam, da takrat potem toplotna črpalka manj ogreva tisti prostor, ko se kuri kamin? Da pač ni preveč vroče takrat.
Hvala že vnaprej :).
joez7 ::
Zdravo,
jaz bi imel še eno hipotetično vprašanje za novogradnjo.
Če imaš toplotno črpalko in talno gretje, ter da bi dal v dnevni prostor (glavni največji) še kamin. A se izplača to vezati še en dovod do kamina, da bi recimo preko kamina ogreval hišo takrat ko ga pač kuriš?
Sprašujem, ker vem da se načeloma odtepa vezanje 2 grelnih teles na eno krmiljenje. Da so potem lahko težave s komunikacijo ali sem samo jaz tu malo pomešal stvari? Je bilo to mogoče, da je zalogovnik skupaj z bojlerjem od na primer enega proizvajalca, krmiljenje in zunanja enota toplotne črpalka pa od drugega in si recimo nista najbolj kompatibilna.
Pa recimo če zgornjo stvar zanemarimo. Če nič ne vežeš kamina na toplotno črpalko. Se ima ponavadi samo sobni termostat in posebej vezano krilo tam, da takrat potem toplotna črpalka manj ogreva tisti prostor, ko se kuri kamin? Da pač ni preveč vroče takrat.
Hvala že vnaprej :).
Prvo moraš razčistiti gradbeno fiziko novogradnje.
Če boš mel pasiv ali semipasiv pod 15kWh/m2-letno.
V tem primeru načelno ne rabiš TČ ampak samo STČ (za sanitarno vodo), el. talno gretje in SE z hranilnikom.
Pa na prezračevanje z rekuperacijo ne pozabit.
Za polet pa eno klimo. KAmin pa itak, da boš kuril enkrat ali dvakrat letno.
Poglej s čim prideš čim cenej skoz.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
joez7 ::
Ja, vse štima, samo temperatura je čez 70 oz slabih 80, ko deluje peč. To me skrbi, ne toplotne izgube.
Še vedno lahko priklopiš izhod iz TČ nižje na zalogovnik (nekje do sredine zalogovnika).
Pa gledaš temperaturo v zalogovniku ali temp. v vodu iz TČ? Preden pride topla voda v TČ , ma sigurno kar nekaj stopinj manj. Še vedno lahko pogledaš v meniju TČ, dejansko temperaturo na izmenjevalcu.
Načelno plinu (R32) ne škodi do nekje 90°C (do tu nekje se greje v kompresorju).
Sodeč po temle https://www.galileo-online.it/distancel... je max. 145°C.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Dimnik ::
joez7, ja to imam v planu čez vikend vgradit rotodiver in en priključek nižje na zalogovniku.
Temperaturo sem gledal na cevnih termometrih preden grejo cevi ven oz v steno in na wdc koliko je v zalogovniku.
Ja kar fajn kroži voda, sploh ko še dela ladomat na peči.
In še eno vprašanje, cevi v kurilnici do zalogovnika izoliram ali pustim brez izolacije?
Temperaturo sem gledal na cevnih termometrih preden grejo cevi ven oz v steno in na wdc koliko je v zalogovniku.
Ja kar fajn kroži voda, sploh ko še dela ladomat na peči.
In še eno vprašanje, cevi v kurilnici do zalogovnika izoliram ali pustim brez izolacije?
joez7 ::
"In še eno vprašanje, cevi v kurilnici do zalogovnika izoliram ali pustim brez izolacije?"
Odvisno, ali maš namen gret kurilnico ali ne.
Če boš mel pretoplo, pač boš izoliral (sprva sam topli vod - FL).
Jaz konkretno v hiši, nimam nikjer izoliranih cevi (od ogrevanja), ker grejem tut kleti.
Izoliram pa mam bafer (zalogovnik).
Važno JE da, konkretno izoliraš cevi, ki so zunaj - od TČ do zidu.
Naj vam bo toplo.
Odvisno, ali maš namen gret kurilnico ali ne.
Če boš mel pretoplo, pač boš izoliral (sprva sam topli vod - FL).
Jaz konkretno v hiši, nimam nikjer izoliranih cevi (od ogrevanja), ker grejem tut kleti.
Izoliram pa mam bafer (zalogovnik).
Važno JE da, konkretno izoliraš cevi, ki so zunaj - od TČ do zidu.
Naj vam bo toplo.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
energetik ::
Zdravo,Lej, v novogradnji, sploh če bo npr. montažna, lahko vgradiš vesoljsko regulacijo pa bo v sobi s kaminom savna, ko boš zakuril. V novogradnji je kamin bolj za romantiko ali pa za backup v primeru večdnevne redukcije... Ti raje razmišljaj, kako bi skombiniral gretje in hlajenje v 1 sistem - morda razmisli o toplozračnem gretju/hlajenju.
jaz bi imel še eno hipotetično vprašanje za novogradnjo.
Če imaš toplotno črpalko in talno gretje, ter da bi dal v dnevni prostor (glavni največji) še kamin. A se izplača to vezati še en dovod do kamina, da bi recimo preko kamina ogreval hišo takrat ko ga pač kuriš?
Sprašujem, ker vem da se načeloma odtepa vezanje 2 grelnih teles na eno krmiljenje. Da so potem lahko težave s komunikacijo ali sem samo jaz tu malo pomešal stvari? Je bilo to mogoče, da je zalogovnik skupaj z bojlerjem od na primer enega proizvajalca, krmiljenje in zunanja enota toplotne črpalka pa od drugega in si recimo nista najbolj kompatibilna.
Pa recimo če zgornjo stvar zanemarimo. Če nič ne vežeš kamina na toplotno črpalko. Se ima ponavadi samo sobni termostat in posebej vezano krilo tam, da takrat potem toplotna črpalka manj ogreva tisti prostor, ko se kuri kamin? Da pač ni preveč vroče takrat.
Hvala že vnaprej :).
vires in numeris
fikus_ ::
Dionis, če boš imel talno in še kamin, bo v prostoru s kaminom ob kurjenju vroče. Talno se kljub kakšni dodatni regulaciji, ne odzove v kratkem času na dodatno toploto s strani kamina, estrih ima svojo toplotno kapaciteto in dolgo traja da se ohladi, tudi če zapreš dovod gretja.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
sbawe64 ::
Kamin je v novogradnji v 99% primerih v uporabi samo 1x in nikoli več.
Če ga boš imel, glej da ima zunanji dotok zraka.
Če ga boš imel, glej da ima zunanji dotok zraka.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()
energetik ::
Dionis, če boš imel talno in še kamin, bo v prostoru s kaminom ob kurjenju vroče. Talno se kljub kakšni dodatni regulaciji, ne odzove v kratkem času na dodatno toploto s strani kamina, estrih ima svojo toplotno kapaciteto in dolgo traja da se ohladi, tudi če zapreš dovod gretja.Talno ali ne talno, v prostoru s kaminom postane vroče. Če se ne motim, jih ni pod 5kW moči. To naredi v prostoru savno. Edina "regulacija", ki ob tem pomaga, je odpiranje oken na prepih...
Jaz imam npr. v spalnici vedno zaprto talno in notri nekje 20-21°C. Če imamo pozimi srečo in notri cel dan sije sonce, je zvečer notri 24°. Pa je to nekje 700W moči skozi okno. Predstavljaj si zdaj 5kW+..
vires in numeris
fikus_ ::
Lahko pa postaviš imitacijo kamina za vzdušje, pa še čistiti ne bo potrebno.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
joez7 ::
Lahko pa postaviš imitacijo kamina za vzdušje, pa še čistiti ne bo potrebno.
Točno tak, el. kamin https://www.bauhaus.si/elektricni-kamin... pa za razred ceneje
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
floyd1 ::
Ena zgodbica ob mojem prčkanju po kurilnici...
Te tedne, ko sem bil malo več tam, sem nekajkrat našel malo lužo pri varnostnem ventilu bojlerja. Očitno raztezna posoda, zato vprašam inštalaterja, če lahko še kaj naredim pred menjavo. Odgovor: Samo zamenjaj, to je 10 let staro, nimaš tu več kaj.
Vseeno sem malo pobrskal po forumih in sprobal, če pri zg. ventilčku priteče voda. Ni pritekla. Zaprl sem vodo, jo malo spustil ven (da sem zmanjšal pritisk) in potem napumpal raztezno posodo na 4 bare. Ko zdaj zgoraj potrkam slišim spet "votlo" (podobno, kot pri moji glavi
). In niti kapljice ni spodaj pod varnostnim ventilom, sem ta teden že večkrat preveril. Možno sicer, da bo v kratkem res spustila dušo, a zaenkrat deluje.
Te tedne, ko sem bil malo več tam, sem nekajkrat našel malo lužo pri varnostnem ventilu bojlerja. Očitno raztezna posoda, zato vprašam inštalaterja, če lahko še kaj naredim pred menjavo. Odgovor: Samo zamenjaj, to je 10 let staro, nimaš tu več kaj.
Vseeno sem malo pobrskal po forumih in sprobal, če pri zg. ventilčku priteče voda. Ni pritekla. Zaprl sem vodo, jo malo spustil ven (da sem zmanjšal pritisk) in potem napumpal raztezno posodo na 4 bare. Ko zdaj zgoraj potrkam slišim spet "votlo" (podobno, kot pri moji glavi
joez7 ::
Se pravi v sistemu maš 6bar, in varnostni 8bar.
Raztezna posoda se pumpa na polovico željenega tlaka.
V radiatorskem sistemu ( varnostni 2.bar) se pumpa med 1 in 1.5bar (ali celo na 0.7).
Posoda ni v funkciji, dokler tlak ne doseže prepdpolnjenja.
Včasih je raztezna posoda premajhna, glede na volumen vode v sistemu.
Priporočena vrednost JE 3.5 do 10% skupnega volumna (mal varira od razlik temperature).
Včasih, je za puščanje varnostnega ventila krivo omrežje, še posebej, če nimaš na vhodu reducirnega ventila. (ga kaj serjejo na omrežju - pri nas je blo že nekajkrat. Pomagala je vgradnje regulatorja tlaka).
Raztezna posoda se pumpa na polovico željenega tlaka.
V radiatorskem sistemu ( varnostni 2.bar) se pumpa med 1 in 1.5bar (ali celo na 0.7).
Posoda ni v funkciji, dokler tlak ne doseže prepdpolnjenja.
Včasih je raztezna posoda premajhna, glede na volumen vode v sistemu.
Priporočena vrednost JE 3.5 do 10% skupnega volumna (mal varira od razlik temperature).
Včasih, je za puščanje varnostnega ventila krivo omrežje, še posebej, če nimaš na vhodu reducirnega ventila. (ga kaj serjejo na omrežju - pri nas je blo že nekajkrat. Pomagala je vgradnje regulatorja tlaka).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
floyd1 ::
Posoda ni v funkciji, dokler tlak ne doseže prepdpolnjenja.
Ja, to je razumljivo. Raztezno pa sem napolnil na 4 bare, ker na nalepki pri ventilčku piše, da je toliko napolnjena nova iz trgovine. Koliko poznam mojstre je veliko vprašanje, če to sploh kdo še kaj šlata ob montaži. Drugače je 25L, namenjena je za 280L bojler. Bom ob priliki en manometer gor fliknil, da vidim, kaj se dogaja s tlaki ob gretju sanitarne vode.
Včasih, je za puščanje varnostnega ventila krivo omrežje...
V vodovodnem omrežju imamo v tem delu MB (Tabor) menda generalno zelo nizek tlak, na MB vodovodu so mi pred leeeti povedali, da je ca. 2,8 bara ponoči, ko ni nekega hudega odjema, čez dan pa seveda še pade, tako da to (najverjetneje) ni bilo krivo. Menda imajo tu okrog še veliko starih cevi in malo "bremzajo", da ne bi imeli preveč dela
joez7 ::
Pr nas so ob čiščenju rezervarja nekaj pobrkali, odprli napačen bypas - namesto na 2bar, so nas dali na 10 - primarni vod, pol pa da vidiš skakanje polovice naselja...
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
scythe ::
Katero TČ za sanitarno se kaj priporoča zdaj?
Iščem 300l z enim izmenjevalcu. Gledam Termoshop, Orca in Seltron. Najboljšo reklamo pa itak ima Kronoterm in ceno tudi.
Iščem 300l z enim izmenjevalcu. Gledam Termoshop, Orca in Seltron. Najboljšo reklamo pa itak ima Kronoterm in ceno tudi.
X870 | 9800X3D | 2x32Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|
joez7 ::
Včas se najde kakšna rabljena STČ za 300€, morš pa met srečo.
Sam mam Tehnohlad 300l 2011. Dozdaj menjan samo ventilator (25€) (ležaji).
Jo pa gonim na 38°C, naprej pa el. grelec (500W) na sredini do 42°C( ko je sonce).
Ma tut spiralo, jemlje iz ogrevalnega sistema, ko je ta dovolj pogret.
Ko bo šel kompresor, pa verjetno kar na elektriko (verjetno bom dodal spodnji grelec).
Sam mam Tehnohlad 300l 2011. Dozdaj menjan samo ventilator (25€) (ležaji).
Jo pa gonim na 38°C, naprej pa el. grelec (500W) na sredini do 42°C( ko je sonce).
Ma tut spiralo, jemlje iz ogrevalnega sistema, ko je ta dovolj pogret.
Ko bo šel kompresor, pa verjetno kar na elektriko (verjetno bom dodal spodnji grelec).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
scythe ::
Rabljene odpadejo saj iščem novo, veliko 300l z enim izmenjevalcu.
X870 | 9800X3D | 2x32Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|
alekskac ::
floyd, raztezne posode so dveh vrst. Ene za ogrevalno vodo (običajno rdeče ali oranžne barve), ki se polnijo kot je opisal joez7, in druge, običajno bele barve, ki so raztezne posode za vodovodno napeljavo. Samo te so iz fabrike na 4 bare nafilane, ker je tlak v domači napeljavi običajno med 3 in 4 bar. O kateri raztezni posodi sedaj govorimo?
Vodovodno raztezno (imamo jo zato, ker je za vodnim števcem nepovratni ventil, sanitarna voda pa se med gretjem razteza) zato poganjamo na višjem tlaku (kot je v vodovodni napeljavi), ogrevalno pa precej niže, odvisno od višinske razlike med najnižjim in najvišjim ventilom ogrevanja v hiši. Zato nastavimo tlak v napeljavi glede na višino ki jo črpalka premaguje (opisal joez7), tlak raztezne pa malenkost manj (da že hladna voda "pritiska" na dušo v posodi). Torej, jaz imam napeljavo 1.20 bar, v raztezni pa 1.00 bar (oboje na hladno). Višinska razlika je okrog 6 metrov in bi lahko imel nižji tlak, a TČ hoče vsaj 0,8 bar.
Vodovodno raztezno (imamo jo zato, ker je za vodnim števcem nepovratni ventil, sanitarna voda pa se med gretjem razteza) zato poganjamo na višjem tlaku (kot je v vodovodni napeljavi), ogrevalno pa precej niže, odvisno od višinske razlike med najnižjim in najvišjim ventilom ogrevanja v hiši. Zato nastavimo tlak v napeljavi glede na višino ki jo črpalka premaguje (opisal joez7), tlak raztezne pa malenkost manj (da že hladna voda "pritiska" na dušo v posodi). Torej, jaz imam napeljavo 1.20 bar, v raztezni pa 1.00 bar (oboje na hladno). Višinska razlika je okrog 6 metrov in bi lahko imel nižji tlak, a TČ hoče vsaj 0,8 bar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

IL_DIAVOLO ::
Katero TČ za sanitarno se kaj priporoča zdaj?
Iščem 300l z enim izmenjevalcu. Gledam Termoshop, Orca in Seltron. Najboljšo reklamo pa itak ima Kronoterm in ceno tudi.
Jaz imam gorenje.
https://si.gorenje.com/izdelki/ogrevanj...
2800 z montazo.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
Vredno ogleda ...
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
|---|---|---|---|
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
| » | Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 70947 (5602) | feryz |
| » | Dilema: nova peč na olje ali toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 22936 (11717) | Telbanc |
| » | Toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 30811 (11412) | joez7 |
| » | Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 4 … 81 82 83 84 )Oddelek: Loža | 739824 (71652) | energetik |
| » | Ena ženska, ki je izgubljena med ponudbami TČ in IR paneli (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 21965 (14280) | a_borlak |