Forum » Loža » Toplotna črpalka
Toplotna črpalka

Dionis ::
Damijan, če imaš v mislih antifriz se to odsvetuje. Slabši je izkoristek (če ti je važno tistih nekaj procentov), pa v primeru, da bi zaradi kakšne napake prišlo do sanitarne vode je lahko hudič potem.
Ja to, če si na dopustu je malo j*** lahko. Moraš imeti pa še drug pogoj, da je minus zunaj in da je še enota v senci (če je to čez dan). Zdaj če si na dopustu, pa da ti toplotno preko aplikacije javi, lahko morda katerega družinskega člana prosiš, da ti ali izpusti vodo ali naredi kaj drugega.
Ostale prednosti oz. morebitne težave s freonsko so pa že drugi navedli.
Ja to, če si na dopustu je malo j*** lahko. Moraš imeti pa še drug pogoj, da je minus zunaj in da je še enota v senci (če je to čez dan). Zdaj če si na dopustu, pa da ti toplotno preko aplikacije javi, lahko morda katerega družinskega člana prosiš, da ti ali izpusti vodo ali naredi kaj drugega.
Ostale prednosti oz. morebitne težave s freonsko so pa že drugi navedli.

energetik ::
Tudi pri vodni povezavi lahko narediš tako, da je odporno na zmrzal, je pa malo dražjeJa, že parkrat omenjeno, Vaillant ima tako tovarniško narejeno z dodatnim izmenjevalcem antifriz/voda v kotlovnici.
Damijan, če imaš v mislih antifriz se to odsvetuje. Slabši je izkoristek (če ti je važno tistih nekaj procentov), pa v primeru, da bi zaradi kakšne napake prišlo do sanitarne vode je lahko hudič potem.Ja. Ker 70let+ starši ali tast/tašča komaj čakajo, da jih pokličeš sredi noči, naj se zapeljejo pol ure stran in grejo v temi pri -10°C spuščat vodo iz TČ. Ker to je povsem realen scenarij, ko gre družina na smučarijo. Če boš ti ponoči sploh zaznal, da ti aplikacija kaj sporoča. Če TČ sploh ima internet povezavo in aplikacijo. Moja je nima.
Ja to, če si na dopustu je malo j*** lahko. Moraš imeti pa še drug pogoj, da je minus zunaj in da je še enota v senci (če je to čez dan). Zdaj če si na dopustu, pa da ti toplotno preko aplikacije javi, lahko morda katerega družinskega člana prosiš, da ti ali izpusti vodo ali naredi kaj drugega.
Zato jaz pravim ali monoblok+antifriz ali pa freon povezava.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

aborko ::
Vsako leto smo tudi 6 dni na smučariji in takrat ni nobenega, ki bi spuščal vodo ali priklapljal agregate.
A ni tako, da ti ventili sami izpustijo vodo, ne rabis bit doma in ne rabijo stroma da izpustijo vodo. Nekaj podobnega kot termostatski ventili na radiatorjih.

energetik ::
In potem pride štrom nazaj in obtočna pumpa začne laufat v prazno... Ful dobro.
vires in numeris

alekskac ::
Od pumpe do FS je ponavad od nekaj cm do max pol metra cevi. Nit pol minute ne traja da ven vrže. Energetik pa zgleda še pokrova od toplotne ni snel, da bi not pogledal ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

feryz ::
Saj ni važno koliko razdalje je. Če se ne obrne, se ne obrne. Tudi če je 10 metrov daleč.
Zaradi Flow switchev ne vrže takoj ven. Ker so, milo rečeno, vsi en kurc vredni. Zato elektronika malo počaka, preden vrže štrom ven. Če se bo pobral.
Ok, ne pol minute, kakih 10 sekund pa.
Zaradi Flow switchev ne vrže takoj ven. Ker so, milo rečeno, vsi en kurc vredni. Zato elektronika malo počaka, preden vrže štrom ven. Če se bo pobral.
Ok, ne pol minute, kakih 10 sekund pa.

bm1973 ::
A vi resno?!?!?!
Greste za en teden smučat, pa izklapljate TČ in spuščate vodo ven?
Zagoniš 2k za smučanje 30 EUR za ogrevanje ti je pa problem ?!?!?!?
Greste za en teden smučat, pa izklapljate TČ in spuščate vodo ven?
Zagoniš 2k za smučanje 30 EUR za ogrevanje ti je pa problem ?!?!?!?

DamijanD ::
bm1973 - slabo bereš. Situacija je da te en teden ni doma, doma pa ni elektrike zaradi whatever... Zunanji del monobloka lahko v tem primeru po kakšnem dnevu zmrzne.

energetik ::
Od pumpe do FS je ponavad od nekaj cm do max pol metra cevi. Nit pol minute ne traja da ven vrže. Energetik pa zgleda še pokrova od toplotne ni snel, da bi not pogledal ...Ko mi je odprlo ventil v omarici talnega gretja, mi je OČ laufala celo dopoldne v prazno. Kakšen flow switch?
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

Dionis ::
Ja to so robni primeri. Te razumem energetik, da želim biti na varni strani, ker sem tudi sam načeloma pristaš tega. Vendar, ker je dovoljšnja verjetnost, da zna monter slabo freonsko povezavo narediti ali se tega izogibam.
Za tiste ˝avtomatske oz. termostatske˝ ventile, da ti sam izpusti, ko pade temperatura bi se jaz tudi izognil. Razen, če bi res preventivno ročno premikal iglo. Ker saj vemo kako je že notri pri radiatorjih, ko je treba občasno kakšnemu mehansko pomagati da se premika, ker je oksidiralo in se je zagozdil.
Če imaš kolikor toliko spodobno toplotno črpalko ima tako ali tako tlačne senzorje in če ni vode, sploh ne bo štartal. Ampak kot sem rekel, to moraš imeti res nesrečo, da si in na dopustu ali ponoči ali v službi, da je res hud minus in res dolgo časa brez elektrike. Da se to vse poklopi je kar majhna verjetnost.
Za tiste ˝avtomatske oz. termostatske˝ ventile, da ti sam izpusti, ko pade temperatura bi se jaz tudi izognil. Razen, če bi res preventivno ročno premikal iglo. Ker saj vemo kako je že notri pri radiatorjih, ko je treba občasno kakšnemu mehansko pomagati da se premika, ker je oksidiralo in se je zagozdil.
Če imaš kolikor toliko spodobno toplotno črpalko ima tako ali tako tlačne senzorje in če ni vode, sploh ne bo štartal. Ampak kot sem rekel, to moraš imeti res nesrečo, da si in na dopustu ali ponoči ali v službi, da je res hud minus in res dolgo časa brez elektrike. Da se to vse poklopi je kar majhna verjetnost.

Peter18 ::
Imaš UPS na katerega je vezana obtočna črpalka ter Shelly z temp-addon-om in temperaturno sondo pri izmenjevalcu toplotne črpalke. Če pade temperatura sonde na 5 stopinj, shelly vklopi obtočno črpalko (15w porabe) za par sekund. Tako hiša greje TČ dokler ne pride nazaj elektrika.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Peter18 ()

kixs ::
Lahko tudi monoblok malo modificiras. Cevi od TC do notranjosti hise napolnis s kombinacijo propilen-glikol-voda, potem imas v hisi izmenjevalec in od njega naprej navadno vodo. Ali v osnovi napolnis celotni tokokrog s propilen-glikol-voda.

joez7 ::
In potem pride štrom nazaj in obtočna pumpa začne laufat v prazno... Ful dobro.
Nič ne lavfa v prazno. Če ni dovolj tlaka sploh ne zažene.
Lahko tudi monoblok malo modificiras. Cevi od TC do notranjosti hise napolnis s kombinacijo propilen-glikol-voda, potem imas v hisi izmenjevalec in od njega naprej navadno vodo. Ali v osnovi napolnis celotni tokokrog s propilen-glikol-voda.
Če nočeš, iščeš izgovore. Če ti dajo rešitve jih negiraš, pač....
Ali pa če kupiš split sistem TČ in se ne sekiraš za nič.
Pokaš mi split z R290.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

bm1973 ::

Grimnir3 ::
In potem pride štrom nazaj in obtočna pumpa začne laufat v prazno... Ful dobro.
Nič ne lavfa v prazno. Če ni dovolj tlaka sploh ne zažene.
Lahko tudi monoblok malo modificiras. Cevi od TC do notranjosti hise napolnis s kombinacijo propilen-glikol-voda, potem imas v hisi izmenjevalec in od njega naprej navadno vodo. Ali v osnovi napolnis celotni tokokrog s propilen-glikol-voda.
Če nočeš, iščeš izgovore. Če ti dajo rešitve jih negiraš, pač....
Ali pa če kupiš split sistem TČ in se ne sekiraš za nič.
Pokaš mi split z R290.
In zakaj mora biti ravno R290?
Jaz in še kup znancev, sosedov, družinskih članov,... imamo "klima" TČ-je s plinsko povezavo pa se nihče ne sekira kak plin je notri in za par % slabši izkoristek.
bm1973 - slabo bereš. Situacija je da te en teden ni doma, doma pa ni elektrike zaradi whatever... Zunanji del monobloka lahko v tem primeru po kakšnem dnevu zmrzne.
Pa ne mi reči, da nima monoblok vgrajenega enega grelca, ki bi to preprečil ?!?!?
Grelec na elektriko bo preprečil zmrzovanje vode v izmenjevalcu, ko pride do izpada elektrike?
Zdaj mi je jasno zakaj pišeš neumnosti v ru-ua temo, očitno te je pamet že davno zapustila

Zgodovina sprememb…
- spremenil: Grimnir3 ()

Peter18 ::

bm1973 ::
Kot da ne moreš dati gor enega akumulatorja/baterije/UPS/generatorja...
Če se že v take, skoraj nikoli možne scenarije, zapletate...
Če se že v take, skoraj nikoli možne scenarije, zapletate...

johnnyyy ::
Pa ne mi reči, da nima monoblok vgrajenega enega grelca, ki bi to preprečil ?!?!?
Če ni štroma, ti tut grelec ne pomaga veliko.

Drugače pa kar se vode tiče velikokrat ne rabiš veliko. Meni je lani v zunanji puipi ostalo cca 1m vode pa mi je zaprt ročni ventil počil. Pa v plastični pištoli mi je ostala voda pa jo je odprlo.

Magic1 ::
Na koncu je vse odvisno od nivoja varnostne redundance, ki jo želiš. Na koncu so verjetnosti relativno nizke za štalo, če si malo pripravljen. Pri monobloku lahko dodaš dva ventila z možnostjo izpusta. Če zmanjka elektrike za dolgo časa, sredi zime, ko si ti na smučanju, pač imaš nekoga (sorodnika/soseda), ki mu v tem primeru rečeš, da ti izpusti vodo. Ali imaš zalogovnik, ki ti loči sistema zunaj/znotraj in imaš v zunanjem krogotoku nestrupen antifriz.
Magic

glider- ::
Jaz sem dodal tole stane pa malenkost več kot una dva ventila.
https://www.manualslib.com/manual/31704...
https://www.manualslib.com/manual/31704...

johnnyyy ::
Na koncu je vse odvisno od nivoja varnostne redundance, ki jo želiš. Na koncu so verjetnosti relativno nizke za štalo, če si malo pripravljen. Pri monobloku lahko dodaš dva ventila z možnostjo izpusta. Če zmanjka elektrike za dolgo časa, sredi zime, ko si ti na smučanju, pač imaš nekoga (sorodnika/soseda), ki mu v tem primeru rečeš, da ti izpusti vodo. Ali imaš zalogovnik, ki ti loči sistema zunaj/znotraj in imaš v zunanjem krogotoku nestrupen antifriz.
Mah jst se s tem ne bi zaj*. Kot sem reklel, da mi je to zimo razneslo pipo, kjer je voda ostala not in to na primorskem, kjer dnevne temperature ne padejo pod 0°C. Sicer lahko pozimi ponoči pade na -5°C do -7°C ampak ko posveti sonce je pa sorazmerno hitro nad 0. A očitno je bilo to dovolj. Tako da za kakšno mrzlo območje ne bi rekel, da greš za cel teden na dopust, ampak da je lahko vikend toplic preveč.

Magic1 ::
V kolikor ti zmanjka elektrike za dlje časa, kar se marsikje po Sloveniji ne dogaja skoraj nikoli. Drugače pa imaš itak zavarovanje, danes ti podturijo paket, če hočeš ali nočeš, kjer je vključeno masikaj. Je za vprašat, ali krije škodo zaradi zmrznenja pri okvari. Kakšen strojelom verjetno.
Magic

feryz ::
A vi nimate nič zavarovanj in teh stvari, da se sekirate za razmere, ki nastanejo v ekstremnih razmerah?
Meni monoblok za nič cela nič evra laufa že šesto zimo brez varnostnih elementov, starih mam, ups-ov in podobnih oslarij.
In nič ne kaže, da bo odnehal.
Btw, ultra oh in sploh Nibe je čisto navaden monoblok. In vse te morebitne katastrofe vas čakajo tudi v primeru, da scolate 10 jurjev plus za toplotno.
Meni monoblok za nič cela nič evra laufa že šesto zimo brez varnostnih elementov, starih mam, ups-ov in podobnih oslarij.
In nič ne kaže, da bo odnehal.
Btw, ultra oh in sploh Nibe je čisto navaden monoblok. In vse te morebitne katastrofe vas čakajo tudi v primeru, da scolate 10 jurjev plus za toplotno.

Arey ::
Kot da ne moreš dati gor enega akumulatorja/baterije/UPS/generatorja...
Če se že v take, skoraj nikoli možne scenarije, zapletate...
A, ja ja, akumulator bi dal na električno gretje, briljantno.
Anyway, skoraj nikoli možen scenarij to res je, sam če se pa slučajno zgodi si pa pridelal ogromno škodo. Glede na to da TČ ne menjaš enkrat na 2 leti se o takih scenarijih razmišlja.

deco16 ::
Od kar mam hibridno SE tudi ne razmišljam več o tem scenariju, sedaj mora samo še obstoječa split crknit pa dam mono za naslednjo.

telexdell ::
Tudi pri vodni povezavi lahko narediš tako, da je odporno na zmrzal, je pa malo dražjeJa, že parkrat omenjeno, Vaillant ima tako tovarniško narejeno z dodatnim izmenjevalcem antifriz/voda v kotlovnici.
Damijan, če imaš v mislih antifriz se to odsvetuje. Slabši je izkoristek (če ti je važno tistih nekaj procentov), pa v primeru, da bi zaradi kakšne napake prišlo do sanitarne vode je lahko hudič potem.Ja. Ker 70let+ starši ali tast/tašča komaj čakajo, da jih pokličeš sredi noči, naj se zapeljejo pol ure stran in grejo v temi pri -10°C spuščat vodo iz TČ. Ker to je povsem realen scenarij, ko gre družina na smučarijo. Če boš ti ponoči sploh zaznal, da ti aplikacija kaj sporoča. Če TČ sploh ima internet povezavo in aplikacijo. Moja je nima.
Ja to, če si na dopustu je malo j*** lahko. Moraš imeti pa še drug pogoj, da je minus zunaj in da je še enota v senci (če je to čez dan). Zdaj če si na dopustu, pa da ti toplotno preko aplikacije javi, lahko morda katerega družinskega člana prosiš, da ti ali izpusti vodo ali naredi kaj drugega.
Zato jaz pravim ali monoblok+antifriz ali pa freon povezava.
Samo- če si ravno na smaučanju pol ti pa doma zaradi hudega mraza zmrzne ptica med letom, se ti zaleti v okno in ti ga razbije, pol ti pa v hiši začne omet odpadati zaradi zmrzali... Kako pa si preprečil to? Imaš lesene stene? Ke ziher je pa le ziher.
Ne razumem tipe, kateri si na območju kjer pogostokrat za dlje časa zmajka elektrike uredijo ogrevanje na elektriko. kako pa se ogrevajo ko v ta hudem mrazu zmanjkla elektrike za dalj časa? Pa kako preprečijo, da zrzne voda v bojlerju in talnem ko so na smučanju in zmanjka eletrike pri TČ z antifrizom ali freonsko povezavo?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

DamijanD ::
Pa fak saj ločite kako hitro zmrzne voda zunaj v cevi in koliko časa traja, da se hiša iz 20+ ohladi na minus. Za prvo je dovolj ena noč, za drugo pa rabiš malo več časa...

telexdell ::
Pa fak saj ločite kako hitro zmrzne voda zunaj v cevi in koliko časa traja, da se hiša iz 20+ ohladi na minus. Za prvo je dovolj ena noč, za drugo pa rabiš malo več časa...
Pa fak- na smučanju si teden dni ali več. Je to dovolj? Če pa imaš zunanjo enoto višje od razdelilca v kleti pa voda skozi TČ kroži termosifonsko. V hiši pa se ogreva s toploto hiše. Kdaj torej zmrzne voda zunaj?
PS- so lani sredi zime napovedano odklopili elektriko za 8 ur, zato sem bil doma (da bi po potrebi prvič po 8 letih izpustil vodo). Zunaj okroh -7°C pa je na vstopi v TČ bila voda okrog 13°C na iztopu pa okrog 4°C. V zalogov niku pa še vedno preko 30°C.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

alekskac ::
Od pumpe do FS je ponavad od nekaj cm do max pol metra cevi. Nit pol minute ne traja da ven vrže. Energetik pa zgleda še pokrova od toplotne ni snel, da bi not pogledal ...Ko mi je odprlo ventil v omarici talnega gretja, mi je OČ laufala celo dopoldne v prazno. Kakšen flow switch?
Kaka jajca od toplotne pa maš to, da ne izklopi: 1. po padcu tlaka pod 1 bar, in 2. če flow switch ni odprt?

socialec ::
WTF! Se je vklopilo ogrevanje pri sosedu danes na že izven-garantirani TČ pri ene 27C! Pokliče monterja, preverita nastavitve na daljavo s čudežnim geslom, in nima oblačnega dostopa! Naredita kalibracijo (tako piše, offset bi bilo boljše), kar nekaj. Sosed odpre tipalo - ja itak - kontakti, vzame narazen, pozabi na polariteto, pokaže -93C (ker kakor svetovana kalibracija!), oh ne, pingvini pozvonijo na vratih, v daljavi že polarni medvedi na plošči, snowpiercer naredi že nekaj obratov koles... Obrne kontakte prav, naškornja TČ, pokaže 27C, pingvini odleteli, polarji obrnili, snowpiercer se prekretniči... Dopamin že, kalorije na pikniku.

V0RT3X ::
a pri teh toplotnih za 2 jurja je kaka finta?
https://www.gm-termoidraulica.it/pompe-...
npr. pri nas so po 4k
https://www.gm-termoidraulica.it/climat...
če recimo nimaš opcije subvencije ekosklada
Pri prvi glej da je na koncu oznaka 44. 43 se izogibaj - vsaj monter je tako rekel.
Drugo pa mam, (dal 3.4k) stem, da mam 6kW, modano v 4kW. Že drugo sezono mi dela BP.
Me mika, da vzamem še eno na rezervo. Pa lepo gonim 210m2 hišo na radiatorjih.
So pa tele Ferroli, Mediva, Igergas, ATW, vse kitajski klon micke. Sem nalepke so druge.
Če si sposoben samomontaže, si zmagal. Sam na subvencijo pozab.
https://www.senetic.si/product/HAI00955
Se ena za jurcka :D sam za minimalno izoliranih (5cm) 120m2 je verjetno 8kw premalo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: V0RT3X ()

joez7 ::
Maš velko verjetnost, da bo 8kW (toplote) dovolj za 120m2. Bo pač več obratovala. Za mejne pogoje pa obdrži še olje ali elektro grelec. Ne pozabi na bafer - 8kW=80 do 250l.
Pri men je 10cm izolacije (do pete temeljev in 30cm ostrešje), 210m2 in 4kw pumpa (pa daje teh 4kW in malo več tudi pri -12°C (A-7/W45) - stem da pri minusu obratuje skoz - tud več dni skupaj).
V skrajnem primeru dodaš izolacijo na podstrešje. Tudi če ti kak dan pade temp na 21°C še vedno gre. Pač moraš met nastavljeno na 24h ogrevanje. Za kampansko ogrevanje pa rabiš 20kW.
PA nared si gradbeno fiziko - Pures 2000 (novejši so preveč komplicirani).
Pri men je 10cm izolacije (do pete temeljev in 30cm ostrešje), 210m2 in 4kw pumpa (pa daje teh 4kW in malo več tudi pri -12°C (A-7/W45) - stem da pri minusu obratuje skoz - tud več dni skupaj).
V skrajnem primeru dodaš izolacijo na podstrešje. Tudi če ti kak dan pade temp na 21°C še vedno gre. Pač moraš met nastavljeno na 24h ogrevanje. Za kampansko ogrevanje pa rabiš 20kW.
PA nared si gradbeno fiziko - Pures 2000 (novejši so preveč komplicirani).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Magic1 ::
Za robne pogoje imaš še kakšno klimo... To je takoj dodatnih 2kW+ v najpomembnejšem prostoru. V izolirani stavbi je to že verjetno zadosti.
Drugač pa kar v nabavo peči s 50% več moči, da ne te ne bo pobralo pri 2°C nižji temperaturi ob ekstremih par dni v letu (ki jih ni bilo v zadnjih letih).
Drugač pa kar v nabavo peči s 50% več moči, da ne te ne bo pobralo pri 2°C nižji temperaturi ob ekstremih par dni v letu (ki jih ni bilo v zadnjih letih).
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

energetik ::
Za robne pogoje imaš še kakšno klimo... To je takoj dodatnih 2kW+ v najpomembnejšem prostoru. V izolirani stavbi je to že verjetno zadosti.
Drugač pa kar v nabavo peči s 50% več moči, da ne te ne bo pobralo pri 2°C nižji temperaturi ob ekstremih par dni v letu (ki jih ni bilo v zadnjih letih).
Za robne pogoje ne rabiš nič, če ne živiš v baraki ali šotoru. Nastaviš Tmax ogrevalne vode na neko smisleno vrednost, v tistih parih urah na leto silnega minusa boš pač imel v bajti 21,8 namesto 22,0, od tega ne bo nobenega pobralo, tla ali radiatorji pa bodo še vedno topli. V izolirani masivni bajti pa še tisti 2 desetinki ne bo razlike v par urah.
vires in numeris

telexdell ::
Ne vem no- a si tudi avte kupujete po principu, da me bo že novi avto pripeljal po večini običajnih poti, po katerih sem s starim fural brez problema. Za ostalo bom pa skoz zraven vozil kolo ali pa gojzarje, da bom šel peš.
Sistem ogrevanja je treba dimenzionirati tako, da lahko opravlja svojo nalogo- ogrevanje hiše ob vseh pričakovanih temperaturnih stanjih na lokaciji hiše. Zanašati se v hudem mrazu na grelce je isto kot se zanašati na ledeno goro, v primeru potopa ladje. Lahko dolgo pluješ na njej, lahko pa se tudi hitro stopi- kot glavna varovalka v hiši.
Pa džabe ti je preživeti 364 dni, če v enem dnevu zmrzneš.
Sistem ogrevanja je treba dimenzionirati tako, da lahko opravlja svojo nalogo- ogrevanje hiše ob vseh pričakovanih temperaturnih stanjih na lokaciji hiše. Zanašati se v hudem mrazu na grelce je isto kot se zanašati na ledeno goro, v primeru potopa ladje. Lahko dolgo pluješ na njej, lahko pa se tudi hitro stopi- kot glavna varovalka v hiši.
Pa džabe ti je preživeti 364 dni, če v enem dnevu zmrzneš.

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

Magic1 ::
Ne vem no- a si tudi avte kupujete po principu, da me bo že novi avto pripeljal po večini običajnih poti, po katerih sem s starim fural brez problema. Za ostalo bom pa skoz zraven vozil kolo ali pa gojzarje, da bom šel peš.
Sistem ogrevanja je treba dimenzionirati tako, da lahko opravlja svojo nalogo- ogrevanje hiše ob vseh pričakovanih temperaturnih stanjih na lokaciji hiše. Zanašati se v hudem mrazu na grelce je isto kot se zanašati na ledeno goro, v primeru potopa ladje. Lahko dolgo pluješ na njej, lahko pa se tudi hitro stopi- kot glavna varovalka v hiši.
Pa džabe ti je preživeti 364 dni, če v enem dnevu zmrzneš.![]()
Energetik je malo zgrešil moj sarkazem, ti pa strelaš čist mimo. Če bo res kakšen ekstrem teden ali dva, temperatura ne bo padla, da boš zmrznu... kvečemu bo par stopinj nižja. Pa še to verjetno ne, če boš klimo vklopil.
Pač folk rad pretirava in trgovci ploskajo.
Magic

telexdell ::
Energetik je malo zgrešil moj sarkazem, ti pa strelaš čist mimo. Če bo res kakšen ekstrem teden ali dva, temperatura ne bo padla, da boš zmrznu... kvečemu bo par stopinj nižja. Pa še to verjetno ne, če boš klimo vklopil.
Pač folk rad pretirava in trgovci ploskajo.
Saj- pri avtu nosiš poleg gojzarje pri toplotni boš pa poleg kupil še klimo. Seveda, se pa poraja vprašanje- ali je cenejša 8kW TČ+ 3,5 kW klima ali 12 kW TČ? Pa, če slučajno ne veš- s TČ se lahko tudi hladiš.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::
Ekonomično upravičeno JE, da dimenzioniraš TČ povprečno Jan. temperaturo v tvojem kraju. Pri men je ta -2°C.
Vse ostal ti dela akomulacija objekta. Za robne primere - -10°C in manj, pač vzameš drugi vir.
Ni pa nič narobe, če vbodeš 2x ali 3x večjo črpalko. Sam pol maš mal večja nihanja.
Kolega je dal 14kW (jo omejil na 40% -nižje sploh ne gre, in stem izgubil modulacijo) - pa jamra, sosed je dal 12kW (pa jo omejil na 9kW) pa jamra.
Jaz sem dal 6kW (pa jo omejil na 4kW) pa sem nekako zadovoljen. Vsi pa mamo približno enake objekte z SE.
Zaradi SE, je smiselno dat grelec v zalogovnik (pa bolj za rezervo, kot pa za potrebo - če že črpalka nima tega po defoltu). Vsak pa si mora pri seb razčistit. Če ne znaš izračunat gradbene fizike, pol je pa to vse nekako čez palec. Monterju je vseen kaj ti zmontira - pokasira - pol si pa sam prid gor, ali pa ne, čez čas.
Za TČ je idealno, da deluje v področju moduliranja - 40% - 90 - 120% nazivne moči. Vse kar je pod spodnjo mejo, pa zaćne taktizirat (on-off).
V sistem lahko zmečeš morje denarja - pa ni nujno, da bo optimalen. Pač pamet v glavo in paz na denarnico.
Vse ostal ti dela akomulacija objekta. Za robne primere - -10°C in manj, pač vzameš drugi vir.
Ni pa nič narobe, če vbodeš 2x ali 3x večjo črpalko. Sam pol maš mal večja nihanja.
Kolega je dal 14kW (jo omejil na 40% -nižje sploh ne gre, in stem izgubil modulacijo) - pa jamra, sosed je dal 12kW (pa jo omejil na 9kW) pa jamra.
Jaz sem dal 6kW (pa jo omejil na 4kW) pa sem nekako zadovoljen. Vsi pa mamo približno enake objekte z SE.
Zaradi SE, je smiselno dat grelec v zalogovnik (pa bolj za rezervo, kot pa za potrebo - če že črpalka nima tega po defoltu). Vsak pa si mora pri seb razčistit. Če ne znaš izračunat gradbene fizike, pol je pa to vse nekako čez palec. Monterju je vseen kaj ti zmontira - pokasira - pol si pa sam prid gor, ali pa ne, čez čas.
Za TČ je idealno, da deluje v področju moduliranja - 40% - 90 - 120% nazivne moči. Vse kar je pod spodnjo mejo, pa zaćne taktizirat (on-off).
V sistem lahko zmečeš morje denarja - pa ni nujno, da bo optimalen. Pač pamet v glavo in paz na denarnico.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

telexdell ::
Zakaj se ne bi zanašal na grelce? Kaj bi na to rekli tisti z eloblockom?
8 kW TČ ti kuri do tam 4 kW moči. Ko pa ne zmore več ti pa začno nenapovedano delati grelci moči npr. 6 kW. Tako imaš skupno moč za ogrevanje 10 kW. Če vmes ravno pečeš orehovo potico in na indukciji kuhaš župco si pa že lahko v temi in brez potice. Le župca bo boljša, ker se bo dlje kuhala.
Eloblok pa ves čas dela z močjo, kot pač dela. Temu delovanju imaš prilagojeno inštalacijo in vklop ostalih porabnikov.
Če pa gredo vsi sosedi na TČ in razmišljajo enako kot nekateri tu na forumu, da si bidi v hudem mrazu pač pomagali z grelci bo pa padel ven odcep trafo postaje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::
8 kW TČ ti kuri do tam 4 kW moči. Ko pa ne zmore več ti pa začno nenapovedano delati grelci moči npr. 6 kW.
Moja 16 kw ne kuri nikoli več kot 5. Če ti 8 kw kuri 4, kaj šele 6, bi moral tožit tistega, ki ti jo je zmontiral.

johnnyyy ::

telexdell ::
Za TČ je idealno, da deluje v področju moduliranja - 40% - 90 - 120% nazivne moči. Vse kar je pod spodnjo mejo, pa zaćne taktizirat (on-off).
V sistem lahko zmečeš morje denarja - pa ni nujno, da bo optimalen. Pač pamet v glavo in paz na denarnico.
Za inverterske TČ je optimalno delovanje med 55 in 70% nazivne moči. Torej- 8 kW TČ ima optimalno delovanje med 4 in 6 kW. Pri 12 kW pa med 6 in 9 kW. To moč mora dati od sebe pri povprečni zunanji temperaturi med ogrevalno sezono. Te temperature se gibljejo običajno nekje od +4 (za primorsko) do -2 (za alpski svet). Torej, moraš najprej za svojo lokacijo vedeti kakšna je povprečna temperatura pol pa moraš vedeti, kakšne so izgube hiše pri tej temperaturi. Pol pač izbereš tako močno TČ, da bo delala v navedem območju.
Pa- TČ imajo različne načine regulacije dvižnega voda. Če je regulacija izvedena s kompenzacijo temperaturnega primankljaja potem se mora TČ nekajkrat na dan ustaviti. Če se to ne zgodi, pol pač ni nadoknadila kar je objekt zgubil. In če je taka TČ malce močnejša se pač ustavi npr. 6x dnevno namesto 4x dnevno za kakšno uro.
8 kW TČ ti kuri do tam 4 kW moči. Ko pa ne zmore več ti pa začno nenapovedano delati grelci moči npr. 6 kW.
Moja 16 kw ne kuri nikoli več kot 5. Če ti 8 kw kuri 4, kaj šele 6, bi moral tožit tistega, ki ti jo je zmontiral.
8 kW TČ in 4 kW elektrike pomeni COP 2. Nekatere TČ (npr. Zubadan) pa delajo celo s COP 1. Če ti kuri le 5 kW v hudem mrazu pol pač takrat ne da od sebe 16 kW toplote ampak mogoče zgolj 6 kW.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

energetik ::
Moja 8kW TČ kuri do max 3,2kW pri pripravi STV. Grelce imam izklopljene. Tudi pri -20 za pa ur se temp v bajti ne bo spremenila.Zakaj se ne bi zanašal na grelce? Kaj bi na to rekli tisti z eloblockom?
8 kW TČ ti kuri do tam 4 kW moči. Ko pa ne zmore več ti pa začno nenapovedano delati grelci moči npr. 6 kW. Tako imaš skupno moč za ogrevanje 10 kW. Če vmes ravno pečeš orehovo potico in na indukciji kuhaš župco si pa že lahko v temi in brez potice. Le župca bo boljša, ker se bo dlje kuhala.
Eloblok pa ves čas dela z močjo, kot pač dela. Temu delovanju imaš prilagojeno inštalacijo in vklop ostalih porabnikov.
Če pa gredo vsi sosedi na TČ in razmišljajo enako kot nekateri tu na forumu, da si bidi v hudem mrazu pač pomagali z grelci bo pa padel ven odcep trafo postaje.
vires in numeris

telexdell ::
Moja 8kW TČ kuri do max 3,2kW pri pripravi STV. Grelce imam izklopljene. Tudi pri -20 za pa ur se temp v bajti ne bo spremenila.
Super zate. Očitno imaš hišo dobro izolirano.
Pa jo ima enako dobro tudi nekdo drug, kateri postavi vprašanje kakšno TČ vgraditi, da se mu tako prepričljivo svetuje neko moč? Po možnosti čim manjšo.
PS pri meni pa gre TČ do nekje 5,5 kW električne moči brez grelcev. Pa v 4 urah pade temperatura za nekje 0,5°C. Imam pač tako gradbeno fiziko.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

aborko ::
Mi imamo kar na pamet izbrano (moč) TČ (kao 9kW, pade na okoli 6kW pri -10), ker je pač bila ravno ta v akciji za 670EUR leta 2018. Realno je verjetno premalo močna, ampak v zadnjih dokaj milih zimah se je izkazala kot idealna (dec,jan,feb je večinoma 24/7 na 55%). Če bi stisnilo -15 cel teden bi sigurno bila premalo, a tu potem vstopijo ne grelci, pač pa dve klimi. Čisto super rešitev, klimo pa itak rabiš za hlajenje/razvlaževanje to je mnda konsenz.
Izkoristek pri klimi je dokaj top, ne obremenjuješ omrežja toliko (blok 1 smo imeli pozimi tistih min 3,8 kW), investicija pa tudi ni prehuda. To varianto bi svetoval prav vsem z omejenim budgetom, ki imajo vsaj malo izolacije (pri nas 5cm stiropor in 20cm pod streho). Če pa nimaš izolacije, se pa pri večini da izolirati vsaj podstrešje in klet poceni in enostavno, kar je ponavadi ravno dovolj da kombinacija poceni TČ + dodatna klima (ali 2) zmore ekonomično ogrevati tako hišo. Grelci pa res raje ne ker so boljše alternative...
Izkoristek pri klimi je dokaj top, ne obremenjuješ omrežja toliko (blok 1 smo imeli pozimi tistih min 3,8 kW), investicija pa tudi ni prehuda. To varianto bi svetoval prav vsem z omejenim budgetom, ki imajo vsaj malo izolacije (pri nas 5cm stiropor in 20cm pod streho). Če pa nimaš izolacije, se pa pri večini da izolirati vsaj podstrešje in klet poceni in enostavno, kar je ponavadi ravno dovolj da kombinacija poceni TČ + dodatna klima (ali 2) zmore ekonomično ogrevati tako hišo. Grelci pa res raje ne ker so boljše alternative...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: aborko ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 68030 (2685) | feryz |
» | Dilema: nova peč na olje ali toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 17277 (6058) | Telbanc |
» | Toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 24684 (5285) | joez7 |
» | Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 4 … 81 82 83 84 )Oddelek: Loža | 706099 (37927) | energetik |
» | Ena ženska, ki je izgubljena med ponudbami TČ in IR paneli (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 19225 (11540) | a_borlak |