Reuters - Norveška ostaja vodilna država na svetu pri prehodu na električna vozila. Lanski tržni delež električnih avtomobilov je znašal 80 odstotkov, sledi pa jim le Islandija z dobrimi 70 odstotki. Tudi preostala mesta pri vrhu zasedajo severnoevropske države, a delež nikjer ne presega polovičnega.
Najpopularnejša znamka na Norveškem je Tesla, ki je z 12,2 odstotka tik pred Volkswagnom z 11,6 odstotka. Poleg 80-odstotnega tržnega deleža električnih vozil na Norveškem prodajo še 8,5 odstotka priključnih hibridov in 5,4 odstotka navadnih hibridov. Preobrat je bil res hiter, saj so pred desetimi leti na Norveškem prodali manj kot desetino električnih vozil, a je država s subvencijami, davčnimi oprostitvami in gradnjo infrastrukture spremenila navade javnosti. Tovrstni ukrepi pa seveda niso poceni - strošek za proračun v letu 2022 ocenjujejo na štiri milijarde evrov -, zato jih je Norveška z začetkom tega leta močno pristrigla. Lastniki električnih avtomobilov so zato besni.
Napovedali so nove davke, ukinitev olajšav in podražitev polnjenja. Od letos električni avtomobili niso več povsem oproščeni plačila davka na dodano vrednost, temveč se bo ta za vozila vrednosti nad 500.000 norveških kron (47.500 evrov) zaračunal. Davek znaša 25 odstotkov in bo zaračunan le na del vrednosti, ki presega 500.000 kron. Prav tako se uvaja davek na maso, ker so električni avtomobili težji in bolj uničujejo ceste. Ta bo znašal 12,5 krone na kilogram nad 500 kg, kar bo za tipičen avto naneslo med 20.000 in 30.000 kronami (2.000-3.000 evrov).
Še bolj pa razburjajo podražitve polnjenja v Oslu. To je bilo v preteklosti zelo poceni, leta 2022 so cene že nekoliko dvignili, v letu 2023 pa bodo podražitve občutne. V Oslu se na javnih polnilnicah polnjenje še vedno zaračunava po času ne glede na pretočeno energijo. To je doslej znašalo 13 kron na uro ponoči in 18 kron na uro podnevi. Mestni svet je nato sprejel podražitev na 35 kron na uro ponoči in 49 kron na uro podnevi, kar je razburilo zlasti lastnike starejših vozil, ki se polnijo počasi. Izračunali so, da bi polnjenje s 3,6-kW polnilnikom bilo celo dražje od vožnje na nafto. Združenje lastnikov električnih avtomobilov (Norsk elbilforening) je zato protestiralo in doseglo omilitev dviga. Po novem se bo na počasni polnilnicah plačevalo 19 kron na uro ponoči in 27 kron na uro podnevi. Omejitev polnjena znaša tri ure. Na hitrih polnilnicah bo cena 38 kron na uro ponoči in 54 kron na uro podnevi.
Norveška je že leta 2021 ugotovila, da je električnih vozil toliko, da jih bo treba obdavčiti. Tedaj so bolj obdavčili luksuz, sedaj pa čisto vsa električna vozila.
Tipična narko fora. Daš malo, da se folk navleče potem pa ko postanejo odvisni pa začneš služit in pokriješ vse za nazaj.
Prav je, da se dodatno upošteva maso in večje uničenje cest. Pri nas pa za EV še vedno ne plačujejo cestnine. Cestnina se pa obračuna po moči in ne po masi vozila. Wtf.
In hvala, da bodo končno nehali take subvencije talat. Če se tako zelo izplača za vse, potem zadeva ne rabi subvencije. Pričakujem, da se vse to ukine čim prej.
Plačilo po času polnjenja je spet neka čudna pogruntavščina, vsi bodo potem strmeli k čim večji moči polnjenja. Bolj počasno polnjenje prinaša daljšo življenjsko dobo baterije, saj ni tako velikih degradacij. In manj obremeni omrežje.
To je vse pričakovano ... ampak ni poanta v teh davkih ipd. bistveno je, če bo zaradi tega družba bolj prosperirala oz. bo boljši življenski standard (npr. manj raka oz. pljučnih bolezni zaradi čistejšega zraka ipd.).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Norvežani vejo kaj je dobro za njih. Na balkanu bodo še čez 50 let kraljevali dizli brez DPF-ja, večni TDI motorji, kot v Mad Max.
Norvežani vejo kaj je dobro za njih predvsem zaradi zelo visokih davkov na ICE vozila ter zaradi visokega standarda. Koliko ljudi v Sloveniji si sploh lahko privošči kateri koli nov avto? Koliko od teh si lahko privošči električnega? Da ostalega balkana niti ne omenjamo.
Plačilo po času polnjenja je spet neka čudna pogruntavščina, vsi bodo potem strmeli k čim večji moči polnjenja. Bolj počasno polnjenje prinaša daljšo življenjsko dobo baterije, saj ni tako velikih degradacij. In manj obremeni omrežje.
Če gre za javna polnilna mesta, je računanje po času še kako smiselno, da omogočiš polnjenje še komu.
Plačilo po času polnjenja je spet neka čudna pogruntavščina, vsi bodo potem strmeli k čim večji moči polnjenja. Bolj počasno polnjenje prinaša daljšo življenjsko dobo baterije, saj ni tako velikih degradacij. In manj obremeni omrežje.
Če gre za javna polnilna mesta, je računanje po času še kako smiselno, da omogočiš polnjenje še komu.
Ker je sistem neumen, nafta in bencin ne rabita omejitve časa polnjenja ker je vsak konec v neki minuti ali dveh... razen če pride cisterna tankat ali kakšen kmet... torej spet downgrade
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Mene pa na tečnobo silijo razne "polnilnice" na ulicah, kjer nimajo kaj iskati. Ne vem kako imajo na Norveškem ampak pri nas so ti strebički na itak tesnih in kratkih ulicah ena nesnaga. Zmaga par ulic kjer imaš mešanico kontejnerjev stebričkov in vsegafuka, folk hodi čez kable, wtf.
Folk naj polni doma in na profi polnilnih mestih (vkl. večja parkirišča) - ta ulična e-klošarija samo zaseda prostor, pitaj boga tudi kako je to v resnici priključeno na distribucijsko omrežje in kam točno. Po mojem zelo "inovativno".
Najhuje je, da EV ima polnilnico v centru in še rezervirano parkirno mesto. Zastonj. Na bruhanje mi gre tako favoriziranje avtov v mestih. Naj raje naredijo mesta brez avtov.
Preden se je to razširilo, so v servernih državah poznali gretje motorja in kable za to. Sedaj so samo malo bolj debeli kabli.
Mene pa na tečnobo silijo razne "polnilnice" na ulicah, kjer nimajo kaj iskati. Ne vem kako imajo na Norveškem ampak pri nas so ti strebički na itak tesnih in kratkih ulicah ena nesnaga. Zmaga par ulic kjer imaš mešanico kontejnerjev stebričkov in vsegafuka, folk hodi čez kable, wtf.
Folk naj polni doma in na profi polnilnih mestih (vkl. večja parkirišča) - ta ulična e-klošarija samo zaseda prostor, pitaj boga tudi kako je to v resnici priključeno na distribucijsko omrežje in kam točno. Po mojem zelo "inovativno".
Ja kako si ti bogi, parkingi, ki te nič ne brigajo, te motijo.
Folk naj polni doma in na profi polnilnih mestih (vkl. večja parkirišča) - ta ulična e-klošarija samo zaseda prostor, pitaj boga tudi kako je to v resnici priključeno na distribucijsko omrežje in kam točno. Po mojem zelo "inovativno".
Kako bo pa župan drugače pokazal, da so "eko" "napredna" "zelena" občina prihodnosti tud v največji vukojebini? Ne skrbet, to se bo hitro končalo. Tist, ki si vkalkulira te "brezplačne" javne polnilnice v nakup električnega avta pa itak ne razmišlja 5 minut vnaprej.
Električni avti - a ste resni, kam boste z nevarnimi odpadki čez nekaj let? Ta vprašanja niso pomembna sedaj, onesnaževanje električnih vozil se kar pometa pod preprogo.
Davek na težo električnega vozila Že je slišati opozorila, da električna vozila zaradi svoje teže bolj uničujejo cestno infrastrukturo, problem lahko nastane tudi pri parkirnih hišah, ki so bile projektirane v časih, ko je povprečen avtomobil tehtal bistveno manj, kot danes električni. Norvežani pa so s 1. januarjem uvedli davek na težo. Obračuna se za vsak kilogram teže nad 500 kilogrami. Znaša okoli 1,2 evra za kilogram presežne teže in se plača enkratno, ob nakupu novega vozila. Tako bo recimo okoli 2 toni težka Tesla Y prvega lastnika na Norveškem po novem stala dodatnih 1800 evrov davka na težo. Cena pa bo itak višja že zaradi tega, ker bo moral po novem plačati tudi davek na dodano vrednost.
HAHAHAHAHA, evo pričenja se... na koncu nam bodo na EVje nabili 2x več davkov kot na ICE
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Elektro avto se bo splačal samo še, če boš imel svojo elektriko in polnilnico.
Vse ostale polnilnice so že nabile cene, poleg tega nimajo poenotene prijave. Prideš na polnilnico, pa se moraš najprej registrirati, preden lahko polniš. Halooo?????
500 kil baterij pa tudi doprinese k porabi. A vi veste kako daleč bi se pripeljal s 500 kg dizla?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
Tako bo recimo okoli 2 toni težka Tesla Y prvega lastnika na Norveškem po novem stala dodatnih 1800 evrov davka na težo. Cena pa bo itak višja že zaradi tega, ker bo moral po novem plačati tudi davek na dodano vrednost.
Koliko je pa težak dizel SUV dolg 5 metrov? Spoiler alert, glih tako 2 toni. Pa še kaj čez. Recimo GLE.
Ena najbolj legendarnih "bait & switch" ("prstvrit" v Slotech govorici) for v zgodovini človeštva bo ko bodo začeli z EV eko krivdo . Najprej nahecaš vse, da rešujejo planet z "novimi tehnologijami" nakar rečeš "ne biti pizda, daj raje pešači do svojega poda, tole porabi preveč energije/materialov!".
Tako bo recimo okoli 2 toni težka Tesla Y prvega lastnika na Norveškem po novem stala dodatnih 1800 evrov davka na težo. Cena pa bo itak višja že zaradi tega, ker bo moral po novem plačati tudi davek na dodano vrednost.
Koliko je pa težak dizel SUV dolg 5 metrov? Spoiler alert, glih tako 2 toni. Pa še kaj čez. Recimo GLE.
Nas porsa cayene cupe je 2.370 kg. 5 metrskih SUVjev je pred sparom danes zjutraj blo tocno en, star. 3/4 avtov je blo corsa, astra, 2010 golfi, en bmw ca. 2012, matiz, pa ogromno recimo ene par 5-7 let starih skoda octavij, no skratka SUVjev ni bilo.
mislim da imajo na norveškem toliko elektrike iz HE da so še plačevali švedom da so jim jo vzeli. in iz tega vidika je favoriziranje EV smiselno. kdor pa nima takšnih naravnih danosti, da je subvecija EV samo subvencija bogatašem za njihove igračke.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Mene pa na tečnobo silijo razne "polnilnice" na ulicah, kjer nimajo kaj iskati. Ne vem kako imajo na Norveškem ampak pri nas so ti strebički na itak tesnih in kratkih ulicah ena nesnaga. Zmaga par ulic kjer imaš mešanico kontejnerjev stebričkov in vsegafuka, folk hodi čez kable, wtf.
Folk naj polni doma in na profi polnilnih mestih (vkl. večja parkirišča) - ta ulična e-klošarija samo zaseda prostor, pitaj boga tudi kako je to v resnici priključeno na distribucijsko omrežje in kam točno. Po mojem zelo "inovativno".
Ja kako si ti bogi, parkingi, ki te nič ne brigajo, te motijo.
Oboje mora biti. Ampak če je hitra 350 kW je itak cena kWh tam visoka. Zakaj zaračunat nekaj po času in ne po kWh? Btw, polnilnice lahko tudi omejujejo tok. Prideš na 350 kW polnilnico in misliš, da boš dobil celih 350 kW. V resnici ti pa sam polnilni cikel omeji nekaj, polnilnica lahko omejuje in načrtno iztržijo več, kot bi smeli. Če ti dajo samo 200 kW so te nategnili na suho. Ti pa plačaš po času.
mislim da imajo na norveškem toliko elektrike iz HE da so še plačevali švedom da so jim jo vzeli. in iz tega vidika je favoriziranje EV smiselno. kdor pa nima takšnih naravnih danosti, da je subvecija EV samo subvencija bogatašem za njihove igračke.
Če imaš možnost velikih moči in poceni elektrike, je bolj smiselno računat po času, da se ljudje hitro obrnejo in rabiš manj tako zelo hitrih polnilnic. Na Norveškem očitno je elektrika poceni, zato lahko tako delajo - te njihove cene so še zmeraj nižje kot pri nas trenutno, še posebej na hitrih polnilnicah. Ena ura hitrega polnjenja pri nas te bi stala najmanj 25 evrov (če bi res polnil celo uro), tam pa dobrih 5. 5 evrov na hitri polnilnici za najmanj 250 km je še zmeraj v rangu "zastonj". Tako poceni ne polneš niti doma, če nimaš elektrarne.
Če imaš možnost velikih moči in poceni elektrike, je bolj smiselno računat po času, da se ljudje hitro obrnejo in rabiš manj tako zelo hitrih polnilnic.
Pa fino je če ne daš zraven zastonj parkiranja, da ti ne hodi polnit folk, ki niti ne rabi polniti v tisti situaciji. Pri nas je EV še v fazi parazitiranja, samo tudi tukaj "pride Norveška".
Norveška je tako specifična, da jo je nesmiselno navajati kot zgled za druge države.
Poleg že omenjenega v tej temi, ni za zanamariti tega, da se na daljše razdalje ljudje tam vozijo z letali in vlaki. Ker z avtom lahko za 200 kilometrov porabiš tudi 4-5 ur zaradi ozkih zavitih cest, fjordov, trajektov, v zimskem času zaprtih cest čez fjelle itd. Avtocest praktično nimajo, razen od švedske meje do Osla ter nekaj malega še okrog samega Osla, Bergna in Stavengerja. Ostalo so navadne dvopasovne ceste, ki se občasno na klancih razširijo v 2+2 ali 2+1.
Čeprav mi je en znanec pred kratkim povedal, da se je tudi pri njih elektrika svinjsko podražila v zadnjem letu, dveh. Ker so usposobili nove kapacitete za izvoz elektrike in ker le-ta dosega visoke cene v EU, se jim splača čimveč izvažati, kar se pozna tudi na cen elektrike znotraj države.
Kar pomeni samo to, da bodo še na elektiki lepo služili, kar dodatno dvigne že tako visok standard. Dražjo elektriko si bodo lahko s svojem standardom veliko lažje plačali, kot ostali. Sploh pa lahko država naredi podobno kot pri nas, jo subvencionira. Keša ima Norveška dovolj, sploh zdaj, ko na polno prodajajo plin in nafto. Da ne govorimo o njihovih idelanih pogojih za črpalne elektrarne, ki v danih razmerah zelo lepo služijo. Na trenutke zastonj štrom, potem pa 500EUR na MWh. Oziroma 3x redne razlike dnevno.
https://www.dnevnik.si/1042748623 Novica je iz leta 2016 in govori o planu prepoved vseh vozil z notranjim izgorevanjem v prometu na Norveškem dp leta 2025. Padec pobranih davkov in nizka cena nafte na svetovnem trgu očitno že najeda norveški proračun na postavki POGONSKA GORIVA. Namreč procent pobranih davkov na strani prodane nafte kot pogonsko gorivo strmo pada z procentom povečane prodaje električnih vozil.Ker je potrebno v proračunu katerikoli države pobrane davke pod postavko POGONSKA GORIVA ohranjati na istem procentu, se ob menjavi pogonjskih goriv lahko spremenijo le vrste postavk za obdavčitev le teh, končni procent pa mora ostati pribljižno enak. Je pa ene vrste paradoks, da pospešeno izvaža nafto in s tem financira lastno elektrifikacijo. Norveška je primer, kaj bo Evropi prinesla elektrifikacija. Ampak večina Evrope nima nafte za izvažat. Lep primer širitve davkov smo videli pri tobačnih izdelkih. Ob pojavu elektronskih cigaret in tekočinah za polnjenje in upadu prodaje klasičnih tobačnih izdelkov, je EU razširila davčno obremenitev na te izdelke in s tem ohranila procent pobranih davkov .Zakaj bi bilo z elektriko kaj drugače ?
Kaj zdaj jamrate? Jaz sem že v 2010 planiral v hiši na obrobju Lj ločen električni števec za polnenje avtomobila, ker je popolnoma samoumevno, da bo to v nekem trenutku obdavčeno.
Nas porsa cayene cupe je 2.370 kg. 5 metrskih SUVjev je pred sparom danes zjutraj blo tocno en, star. 3/4 avtov je blo corsa, astra, 2010 golfi, en bmw ca. 2012, matiz, pa ogromno recimo ene par 5-7 let starih skoda octavij, no skratka SUVjev ni bilo.
To ti da vedeti, da je špar bolj švoh trgovina, za rajo. Moraš kupovati tam, kjer je cayene najslabši avto na parkplacu.
Nas porsa cayene cupe je 2.370 kg. 5 metrskih SUVjev je pred sparom danes zjutraj blo tocno en, star. 3/4 avtov je blo corsa, astra, 2010 golfi, en bmw ca. 2012, matiz, pa ogromno recimo ene par 5-7 let starih skoda octavij, no skratka SUVjev ni bilo.
To ti da vedeti, da je špar bolj švoh trgovina, za rajo. Moraš kupovati tam, kjer je cayene najslabši avto na parkplacu.
Ma ja, saj to - iz tovrstnih scen težko oceniš realno stanje. Pri nas lambote vidi recimo bolj poštar - Slotechovci namreč kupujejo večinoma na netu.
In pa pravi Slovenc skriva svoje bogastvo in se vozi v fičotu naokoli.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Elektro avto se bo splačal samo še, če boš imel svojo elektriko in polnilnico.
Vse ostale polnilnice so že nabile cene, poleg tega nimajo poenotene prijave. Prideš na polnilnico, pa se moraš najprej registrirati, preden lahko polniš. Halooo?????
500 kil baterij pa tudi doprinese k porabi. A vi veste kako daleč bi se pripeljal s 500 kg dizla?
10.000km s tdi 1.6.
P200 MMX, 32mb ram, 2gb HDD, s3 virge 2mb, 14" CRT 640x480
New Sphincter Kvartet:
Roko Spestner, Namaž Zlevčar, Daje Heading, Maraje Spetan
Nisem prepričan, da vejo. Nafta, ki jo izvozijo, se res ne pokuri na norveškem, a podnebne spremembe zaradi tega kurjenja evidentno vplivajo tudi na njih.
sledi pa jim le Islandija z dobrimi 70 odstotki
sem bil lani poleti na Islanidiji, takrat prav dosti električnih avtov ni bilo videti po cestah, pa tudi polnilnic ni bilo videti kaj prida. Morda gre za nov trend.
Če NOR ne izčrpa in izvozi neke količine nafte, to ne pomeni, da se bo toliko nafte manj skurilo, zato je ta 'argument', da jo izvažajo in se skuri drugje invalid. Res je, da od tega dobijo denar, vendar skurila bi se v vsakem primeru, pač druga. V bistvu je bolje, da dobi denar NOR, kot pa kak failed petrol teroristični režim kot npr. ruski.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+