Forum » Na cesti » Koliko bo štromar vreden čez 10 let?
Koliko bo štromar vreden čez 10 let?
Sparkxl ::
Mi je bilo dolgčas in sem malo razmišljal. Baterija je čez 10 let zanič, to je dejstvo. Verjetno že prej. Nova stane verjetno okrog 10k po današnjih cenah. Te cene ne bodo padle z logiko ekonomije obsega, ni teorije, ker materialov ni dovolj, da bi ves svet poganjale baterije, kot sanjajo eko inkvizitorji in na žalost to politiko vsiljujejo vsem.
Torej, če jaz kupujem čez 10 let rabljenega štromarja, moram ob nakupni ceni še prišteti strošek nove baterije. Bom ga plačal? Ni šans. To pomeni da je avto po 10 letih ekonomska totalka za v prešo.
Sem kaj spregledal?
Torej, če jaz kupujem čez 10 let rabljenega štromarja, moram ob nakupni ceni še prišteti strošek nove baterije. Bom ga plačal? Ni šans. To pomeni da je avto po 10 letih ekonomska totalka za v prešo.
Sem kaj spregledal?
Utk ::
Najprej definiraj "zanič" baterijo. Če mi najdeš 10 let staro teslo s 50% dosega nove, kar je po večini definicij zanič baterija, za 3 jurje, kar povej, kupim 3.
Ta baterija je prej ko je postala fuč prihranila 25,000 evrov goriva, ali pa še kaj več.
Tudi nova za 10 jurjev ti bo prihranila vsaj 15 jurjev goriva. Koliko je potem vreden tak avto, pa magari če res zamenjaš baterijo?
Ta baterija je prej ko je postala fuč prihranila 25,000 evrov goriva, ali pa še kaj več.
Tudi nova za 10 jurjev ti bo prihranila vsaj 15 jurjev goriva. Koliko je potem vreden tak avto, pa magari če res zamenjaš baterijo?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Sparkxl ::
Če bi gledali na ceno avta skozi prihranke, bi danes na cesti bili samo štromarji. Ampak ni tako. Gledamo skozi nabavno ceno. Pri 30k se začne, povprečna plača jurja...ne hvala, grem po zgonjenega dizla v nemčijo.
In pri rabljenih ni nič drugače. In to sem izpostavil, kupiš rabljeno 10 let+ strošek nove baterije...nope...bo dizl ok
In pri rabljenih ni nič drugače. In to sem izpostavil, kupiš rabljeno 10 let+ strošek nove baterije...nope...bo dizl ok
Utk ::
Kupiš takega rabljenega, da ne rabiš nove baterije. Vedet moreš za kaj rabiš avto, potem pogledaš kolk bi moral plačat za BEV, ki to pokrije, in to je to, od tu naprej je samo še matematika.
Kar poskusi kupit. Cene so bolane. 10 let star zoe se prodaja za več kot clio, s tem da v njegovo ceno baterija ponavadi sploh ni vključena. Ni niti zanič, sploh je NI.
In to sem izpostavil, kupiš rabljeno 10 let+ strošek nove baterije...nope...bo dizl ok
Kar poskusi kupit. Cene so bolane. 10 let star zoe se prodaja za več kot clio, s tem da v njegovo ceno baterija ponavadi sploh ni vključena. Ni niti zanič, sploh je NI.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
kow ::
Zadevi se rece "coping". Ko tvoja mentalna predstava o svetu, nima veze z objektivno realnostjo. Nato si moras izmisljevati arbitrarne podatke, da ne spremenis svojega napacnega mnenja in se tolazis z mentalno gimnastiko tipa:
"mi je bilo dolgcas in sem malo razmisljal". Zame je to - pravi mastercard trenutek.
"mi je bilo dolgcas in sem malo razmisljal". Zame je to - pravi mastercard trenutek.
Tody ::
Kow pove dobro. Kaj ima povprečna plača tukaj. Dejstvo je da se svet spreminja, cez 10 let mogoče sploh se ne bo dal kupit baterije ampak samo najet? Preslabe za avto bodo sle pa za sončne celice? Bodo obelodanil kako novo tehnologijo. Danes pa ce nimas 40 ali 50 k za elektriko pač bos vozil ice nobenga tuki ne bo kap zaradi tega. Tudi kar naenkrat ne bodo prepovedali ice in vsem v blokih vsilili to...
chucki ::
Mas na mobile.de tesle z manj kot 200.000km in pise nova baterija
AMD Ryzen 5 5600/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 32gb/1TB SSD
Gigabyte RTX 3060 Ti /SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + ASUS TUF A17 with RTX 3070 Ti
Gigabyte RTX 3060 Ti /SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + ASUS TUF A17 with RTX 3070 Ti
Mato989 ::
EVji bodo smiselni ko boš dobil za ceno Cliota, Cliota z baterijo dosega (REALNEGA!) 350-400km... kajti šele ko boš imel doseg cca 375km potem večina folka lahko polni avto 1x tedensko tudi če živimo v bloku...
Dokler moraš avto kot telefon na 24-36ur polnit da se ne sekiraš če prideš čez dan, tako dolgo je EV slaba izbira
No če se dnevno voziš 5km potem je ok, ampak takrat je pa začetna cena nerealno previsoka...
Dokler moraš avto kot telefon na 24-36ur polnit da se ne sekiraš če prideš čez dan, tako dolgo je EV slaba izbira
No če se dnevno voziš 5km potem je ok, ampak takrat je pa začetna cena nerealno previsoka...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
kow ::
Mato, kot vedno pise bedarije - nikoli se ne navelica. EVji so smiselni, tudi ce so trenutno nesmiselni za ljudi v bloku. Prodaja je se vedno veliko manjsa, kot je povprasevanje. Ne razume, da ogromno ljudi zivi v bloku, hkrati pa pozablja, da imajo druzine v blokih pogosto 2 avtomobila. Cez kaksnih 5 let naj se oglasi s podobnim argumentom, da vidimo, ce ze imamo avte za reveze z dosegom 400km.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
V Lj, tudi okoli blokov, imaš polnilnice na katerih lahko polneš vsak dan 3 ure zastonj. Kdor živi v Lj, se vsak fijaka nekam po Lj in nima električnega avta, je idiot. Pa tudi če najcenejšo kanto, ki ne zmore več kot 50 km.
Mato989 ::
Mato, kot vedno pise bedarije - nikoli se ne navelica. EVji so smiselni, tudi ce so trenutno nesmiselni za ljudi v bloku. Prodaja je se vedno veliko manjsa, kot je povprasevanje. Ne razume, da ogromno ljudi zivi v bloku, hkrati pa pozablja, da imajo druzine v blokih pogosto 2 avtomobila. Cez kaksnih 5 let naj se oglasi s podobnim argumentom, da vidimo, ce ze imamo avte za reveze z dosegom 400km.
Ja imajo, ampak kot vedno vsak gleda iz subjektivnega pogleda:
1. Imava z mojo 1 avto saj sam delam remote
2. Najin avto je Megane II (letnik 2006) poraba je cca 6l/100
3. Moja se vozi na šiht vsak dan 12km v eno smer (torej 24km skupaj)
4. dela kot učiteljica torej je 1,5 meseca letno fraj ko je vožnje skoraj nič (morda 100km/mesec) torej letno delava cca 8.000 km MAX (sem zaokrožil navzgor)
5. živiva v bloku, najbližja polnilnica je 250m peš
Zdaj pa mi naj na podlagi teh parametrov nekdo obrazloži kako se mi bolj splača kupit novega EVja recimo Megana E-tech za 40k, kot pa Cliota za 15k... kdaj bom vsaj na nuli oz. v plusu glede na začetne cifre.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
njyngs ::
Na eni točki boš moral menjat in boš takrat premislil o tem. Tvoje razmišljanje itak vemo, da vedno izhaja samo iz trenutne situacije in nisi sposoben razmislit za 5 let vnaprej.
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
kow ::
Daj ti raje meni razlozi, zakaj ima smiselnost EV direktno povezavo s tvojo situacijo? S to premiso si namrec zacel TI.
Poleg tega nam ti raje razlozi zakaj ne kupis 10 let starega cliota in hoces zakuriti 10k evrov?
Poleg tega nam ti raje razlozi zakaj ne kupis 10 let starega cliota in hoces zakuriti 10k evrov?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
chucki ::
Mato ima prav. Mors bit nor da kupis ev za 8.000km na leto. Ev se kupi za 30k+ pa se to je premalo
AMD Ryzen 5 5600/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 32gb/1TB SSD
Gigabyte RTX 3060 Ti /SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + ASUS TUF A17 with RTX 3070 Ti
Gigabyte RTX 3060 Ti /SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + ASUS TUF A17 with RTX 3070 Ti
Mato989 ::
Na eni točki boš moral menjat in boš takrat premislil o tem. Tvoje razmišljanje itak vemo, da vedno izhaja samo iz trenutne situacije in nisi sposoben razmislit za 5 let vnaprej.
Tudi če pogledam čez 5 let, glede na težave omrežja in vse težave recimo v Kaliforniji kjer pol mediji prosijo folk da ne polni EVjev (LOL) ker preobremenijo omrežje, vidim enake težave pri nas...
Hkrati menim da bo čez 5 let el. energija še X krat dražja od danes... in tudi zastojn bonbončkov kot 0 cestnine več ne bo, nekdo mora vzdrževat ceste.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
al1976 ::
Jaz pa čakam ze kar dolgo časa prvi posnetek dveh pregretih glav voznikov EV k se stepeta za en tak "zastonj" priključek.
Me res čudi da ga še kar ni pa je elektrifikacija zdaj dobila tak lep zagon.
Me res čudi da ga še kar ni pa je elektrifikacija zdaj dobila tak lep zagon.
Mato989 ::
Mato ima prav. Mors bit nor da kupis ev za 8.000km na leto. Ev se kupi za 30k+ pa se to je premalo
No ja, če je km previsok (letna) je pa spet vprašanje če ni bolj priročen dizl ali bencinar...
Mislim da je EV sweet spot ob sledečih pogojih:
1. Imaš bajto in lahko polniš vsak dan
2. Imaš šiht nekje povprečne razdalje da delaš dnevno cca 50km
3. Imaš po sreči svojo SE
4. Imaš dovolj keša da si privoščiš soliden EV (torej vsaj ene 15-20 pa 20k lizinga)
Če vse ali pa ene 3 točke odkljukaš se verjetno EV že danes splača...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
kow ::
Si pac naiven. Sploh, ce verjames, da v Kaliforniji "mediji prosijo folk, da ne polni EV". Ves cas ti ze razlagam, da nisi prevec brihten in da je ze pocas cas, da sprejmes realnost. Verjamem, da je tezko, ampak vsak se mora sprijazniti, da ima omejene mozganske kapacitete.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Mato989 ::
kow daj mi izračun za moje parametre in pokaži kdaj pridem na nulo če kupim EV za 40k, napram Clio za 15,4k... (to niti ni osnovna oprema je pa dovolj za vso vožnjo pa doseg je tudi ok če slučajno rabim)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
sbawe64 ::
kow
https://www.nytimes.com/2022/09/01/us/c...
https://techxplore.com/news/2022-08-cal...
https://www.drive.com.au/news/electric-...
https://www.nytimes.com/2022/09/01/us/c...
https://techxplore.com/news/2022-08-cal...
https://www.drive.com.au/news/electric-...
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()
kow ::
Ti moram spet razlagati, da si funkcionalno nepismen? Sem kje trdil, da so EV primerni za vsakogar?
A to je to al kaj? Rekordni heatwave v septembru in so folk prosili, da ne vkljucujejo vecjih porabnikov v casu, ko se folk itak fura iz sluzbe oz. vidim, da je bil praznik. A pol ti nimas klimatske naprave, ker so velki porabnik?
Mimogrede, nobenemu niso nic odklopili in omrezje je prezivelo REKORDNO porabo. A tebe vsaka novica takoj prestrasi?
kow
https://www.nytimes.com/2022/09/01/us/c...
https://techxplore.com/news/2022-08-cal...
https://www.drive.com.au/news/electric-...
A to je to al kaj? Rekordni heatwave v septembru in so folk prosili, da ne vkljucujejo vecjih porabnikov v casu, ko se folk itak fura iz sluzbe oz. vidim, da je bil praznik. A pol ti nimas klimatske naprave, ker so velki porabnik?
Mimogrede, nobenemu niso nic odklopili in omrezje je prezivelo REKORDNO porabo. A tebe vsaka novica takoj prestrasi?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
c3p0 ::
Baterija se stara, četudi ne voziš dosti. Morda še bolj, če večinoma polna čaka v garaži.
EV trenutno ni smiseln nakup, bi moral res dosti vozit (tu pa je potem problem polnjenja, če nimaš ravno extended range). Vprašanje je pa tudi cena elektrike v bodoče.
EV trenutno ni smiseln nakup, bi moral res dosti vozit (tu pa je potem problem polnjenja, če nimaš ravno extended range). Vprašanje je pa tudi cena elektrike v bodoče.
Valvoline ::
Seveda se ev splaca, davke,trosarine,cestnine,subvencije... vse casti revni sosed janez z cliotom za 200e ker si druzga ne more privoscit. Prava komunajzarska nirvana.
Utk ::
1. Imava z mojo 1 avto saj sam delam remote
2. Najin avto je Megane II (letnik 2006) poraba je cca 6l/100
3. Moja se vozi na šiht vsak dan 12km v eno smer (torej 24km skupaj)
4. dela kot učiteljica torej je 1,5 meseca letno fraj ko je vožnje skoraj nič (morda 100km/mesec) torej letno delava cca 8.000 km MAX (sem zaokrožil navzgor)
5. živiva v bloku, najbližja polnilnica je 250m peš
Zdaj pa mi naj na podlagi teh parametrov nekdo obrazloži kako se mi bolj splača kupit novega EVja recimo Megana E-tech za 40k, kot pa Cliota za 15k... kdaj bom vsaj na nuli oz. v plusu glede na začetne cifre.
Dobro, da si ti tist, ki pri vas računa, ker če bi tvoja baba znala računat, bi si že zdavnaj izračunala, da bi ji bilo bolje z nekom, ki bi je še kam drugam peljal kot to prvega lidla...
Seveda se ev splaca, davke,trosarine,cestnine,subvencije... vse casti revni sosed janez z cliotom za 200e ker si druzga ne more privoscit. Prava komunajzarska nirvana.
Če gremo izračunat kolk davkov plačam jaz in kolk ta reven sosed, bi se sigurno izkazalo, da moj BEV, TČ in elektrarna bolj subvencionirajo njega kot on mene, brez skrbi.
Na eni točki boš moral menjat in boš takrat premislil o tem. Tvoje razmišljanje itak vemo, da vedno izhaja samo iz trenutne situacije in nisi sposoben razmislit za 5 let vnaprej.
Tudi če pogledam čez 5 let, glede na težave omrežja in vse težave recimo v Kaliforniji kjer pol mediji prosijo folk da ne polni EVjev (LOL) ker preobremenijo omrežje, vidim enake težave pri nas...
Hkrati menim da bo čez 5 let el. energija še X krat dražja od danes... in tudi zastojn bonbončkov kot 0 cestnine več ne bo, nekdo mora vzdrževat ceste.
V Kaliforniji gre za EV 0,3% vse porabljene elektrike. Tudi v tistih špicah ko so rekli naj ljudje malo šparajo, EV ne prinesejo kaj več kot kak procent trenutne porabe. Tako da...da naj ljudje ne polnejo takrat avtov je glih tolk res kot da se ljudje naj ne hladijo takrat, ali pa pečejo kruha.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
sdafsda ::
Je šel kdo računat, kok recimo pr GEN-ju košta en full charge tesle. 100kwh baterija al kolk? Po tanovih cenah je to kaj...40...evrov? Bencin je sicer trenutno drag, ampak bo šel, ko bodo Ruse porihtal precej dol.
Utk ::
40 evrov, še nekaj manj, bi bilo na hitri polnilnici. Pa tesla nima 100 kwh, ampak če že, bi s tem naredil vsaj 500 km. Še zmeraj manj od dizla. Doma je pa to še vsaj pol ceneje, tudi če polneš čez dan.
deco16 ::
Miselni prehod morajo nekateri še narediti da ni potrebno met baterije za cel teden ker slučajno je treba priklopit.
24k sem dal začetk leta, naredim 400+ km, opreme več kot jo bo mel clio nov letnik 2025. Ni bil pa nov ja, tko da še 6 let pa bo baterija zanič baje. Aja šment, letos dobim novo čeprav ni potrebe.
24k sem dal začetk leta, naredim 400+ km, opreme več kot jo bo mel clio nov letnik 2025. Ni bil pa nov ja, tko da še 6 let pa bo baterija zanič baje. Aja šment, letos dobim novo čeprav ni potrebe.
kriptobog ::
Se baterija menja pod garancijo? Znanec je kupi Teslo, 2015 letnik, s 340k km in je bila pred prodajo menjana baterija. Njemu se zdi ugodno, samo meni je se vedno prevec 36k za avto s 350k km.
s1m0n ::
Je šel kdo računat, kok recimo pr GEN-ju košta en full charge tesle. 100kwh baterija al kolk? Po tanovih cenah je to kaj...40...evrov? Bencin je sicer trenutno drag, ampak bo šel, ko bodo Ruse porihtal precej dol.
Pri nas že 2+ leti 0EUR... (No na hitrih polnilnica je druga zgodba, a na njih ne greš tako pogosto). Imaš kar veliko polnilnic katere zaenkrat ne stane 0.
Drugače pa je pri nas 15 centov / kWh. Tako, da pri dveh vozilih letno nanese kar lep prihranek (če odštejemo, da je v osnovi vozilo dražje).
Se baterija menja pod garancijo? Znanec je kupi Teslo, 2015 letnik, s 340k km in je bila pred prodajo menjana baterija. Njemu se zdi ugodno, samo meni je se vedno prevec 36k za avto s 350k km.
Kdaj pa je to kupil? (Pri nas 44kEUR za 2019 letnik z 50kkm)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()
Mato989 ::
Je šel kdo računat, kok recimo pr GEN-ju košta en full charge tesle. 100kwh baterija al kolk? Po tanovih cenah je to kaj...40...evrov? Bencin je sicer trenutno drag, ampak bo šel, ko bodo Ruse porihtal precej dol.
Pri nas že 2+ leti 0€... (No na hitrih polnilnica je druga zgodba, a na njih ne greš tako pogosto). Imaš kar veliko polnilnic katere zaenkrat ne stane 0.
Drugače pa je pri nas 15 centov / kWh. Tako, da pri dveh vozilih letno nanese kar lep prihranek (če odštejemo, da je v osnovi vozilo dražje).
Zakaj bi to odšteli? Prištej še čas, koliko večkrat hodiš na polnilnico itd... (če imaš doma seveda je 0)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
s1m0n ::
Zakaj bi odštel? Zato ker folk kupuje fosilce za 40kEUR+ Zato...
Dobro, če daš za avto 12kEUR ja ne gledaš za BEVji.
Kak čas bi prištel? Ko avta ne potrebuješ, ko stoji?
Dobro, če daš za avto 12kEUR ja ne gledaš za BEVji.
Kak čas bi prištel? Ko avta ne potrebuješ, ko stoji?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()
dude ::
Zadevi se rece "coping". Ko tvoja mentalna predstava o svetu, nima veze z objektivno realnostjo. Nato si moras izmisljevati arbitrarne podatke, da ne spremenis svojega napacnega mnenja in se tolazis z mentalno gimnastiko tipa:
"mi je bilo dolgcas in sem malo razmisljal". Zame je to - pravi mastercard trenutek.
Po navadi ravno ti počneš to.
kriptobog ::
Je šel kdo računat, kok recimo pr GEN-ju košta en full charge tesle. 100kwh baterija al kolk? Po tanovih cenah je to kaj...40...evrov? Bencin je sicer trenutno drag, ampak bo šel, ko bodo Ruse porihtal precej dol.
Pri nas že 2+ leti 0EUR... (No na hitrih polnilnica je druga zgodba, a na njih ne greš tako pogosto). Imaš kar veliko polnilnic katere zaenkrat ne stane 0.
Drugače pa je pri nas 15 centov / kWh. Tako, da pri dveh vozilih letno nanese kar lep prihranek (če odštejemo, da je v osnovi vozilo dražje).
Se baterija menja pod garancijo? Znanec je kupi Teslo, 2015 letnik, s 340k km in je bila pred prodajo menjana baterija. Njemu se zdi ugodno, samo meni je se vedno prevec 36k za avto s 350k km.
Kdaj pa je to kupil? (Pri nas 44kEUR za 2019 letnik z 50kkm)
Prejsnji mesec. NAbildana verzija z autopilotom itd. Pac vse kar je bilo takrat na voljo.
Utk ::
A ni zanimiva ta tema...v drugi temi je pa človek za 12 let starega passata dal 4 jurje, praktično 10% cene novega, pa še tolk ni vreden, ker je realno za na odpad, pa nihče ne pomisli na to, da je 12 let star passat pač ničvredna krama. 12 let star BEV bo, tudi če v obliki zoeta, vreden bistveno več kot 4 jurje, brez skrbi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
s1m0n ::
Glede na to kakšne garancije / pogoje ponujajo na sam baterijski sklop proizvajalci je verjetno brezpredmetno razpravljat koliko bo avto vreden, če bo z zamenjajo baterijo verjetno več kot kakšen, ki ima 20-30% manj kapacitete na voljo.
Utk ::
Menjave baterij v garanciji v resnici niso strašno pogoste. Ja, tist bo vreden več, ampak ga ne boš "ti" dobil. Vsaj poceni ne.
kixs ::
Utk ::
Aha, kdaj pa? Kako točno si to predstavljaš? Imaš 12 let star avto, ki je imel nov 300 km dosega, zdaj ima pa 200. Če bi bil v garanciji, bi mu menjali baterijo, ker je prestar, mu pač ne. Če je nov stal 30 jurjev, brez skrbi da bo tudi tak kot je še zmeraj vreden vsaj 6-8 jurjev. Kar je, in bo, več kot katerikol ICE po 12 letih, ki je nov stal 30 jurjev.
Ker s tistim se boš lahko še 5 let vozil brez nekih stroškov. Samo strašno daleč ne. Z 12 let starim ICE greš brez stroškov lahko samo na odpad. Pa še tam ti lahko kaj zaračunajo.
Ker s tistim se boš lahko še 5 let vozil brez nekih stroškov. Samo strašno daleč ne. Z 12 let starim ICE greš brez stroškov lahko samo na odpad. Pa še tam ti lahko kaj zaračunajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Senzor ::
Tole sicer ni direkten odgovor, koliko bo električar vreden čez 10 let, ker tega ta trenutek nihče ne more napovedati. Bi pa dodal še en vidik, ki je pogosto spregledan: UX polnjenja.
Trenutno je preveč različnih sistemov plačevanja (dedicated kartice, aplikacije ...), ki niso interoperabilni med različnimi ponudniki. In potem rabiš n aplikacij za n ponudnikov. Že v Sloveniji, kaj šele, če vključimo tudi tujino. Nočna mora za starejše, ki so slabše digitalno pismeni.
Točenje fosilnega goriva je po celem svetu enako. Pripelješ, vtakneš, natočiš, plačaš na avtomatu s kartico ali v štacuni. Pri elektriki je že na nivoju države toliko različnih sistemov, da je za manj vešče ljudi težava. Plus moč polnilnice, različni načini obračunavanja (nekje plačaš samo kWh, drugje priklop + kWh, nekateri zaračunajo še čas polnjenja ...).
To bo nujno poenotiti in narediti čim bolj user friendly. Nobenih aplikacij, nobenih posebnih kartic, enoten način obračunavanja (npr. samo kWh). Prideš, priklopiš, vtakneš ali prisloniš kreditno, vpišeš pin, polniš. Zdaj je vse skupaj preveč zapleteno. Pa ne presojati iz svojega pogleda človeka, ki mu je IT domač, ampak glejte z vidika povprečnih in podpovprečnih uporabnikov. Kako bi recimo vaši starši (ali stari starši) se znašli, ko bi prišli pred polnilnico in bi morali najprej naložit nek app in se registrirat, če želijo polniti.
Skratka, ne se omejevati samo na avte, baterije in ceno. Glejte celoten UX uporabe električnega avta z vidika povprečnega Andreja in Mojce, ki nimata pojma o tehniki, sta slabše digitalno pismena in se samo želita peljati.
Trenutno je preveč različnih sistemov plačevanja (dedicated kartice, aplikacije ...), ki niso interoperabilni med različnimi ponudniki. In potem rabiš n aplikacij za n ponudnikov. Že v Sloveniji, kaj šele, če vključimo tudi tujino. Nočna mora za starejše, ki so slabše digitalno pismeni.
Točenje fosilnega goriva je po celem svetu enako. Pripelješ, vtakneš, natočiš, plačaš na avtomatu s kartico ali v štacuni. Pri elektriki je že na nivoju države toliko različnih sistemov, da je za manj vešče ljudi težava. Plus moč polnilnice, različni načini obračunavanja (nekje plačaš samo kWh, drugje priklop + kWh, nekateri zaračunajo še čas polnjenja ...).
To bo nujno poenotiti in narediti čim bolj user friendly. Nobenih aplikacij, nobenih posebnih kartic, enoten način obračunavanja (npr. samo kWh). Prideš, priklopiš, vtakneš ali prisloniš kreditno, vpišeš pin, polniš. Zdaj je vse skupaj preveč zapleteno. Pa ne presojati iz svojega pogleda človeka, ki mu je IT domač, ampak glejte z vidika povprečnih in podpovprečnih uporabnikov. Kako bi recimo vaši starši (ali stari starši) se znašli, ko bi prišli pred polnilnico in bi morali najprej naložit nek app in se registrirat, če želijo polniti.
Skratka, ne se omejevati samo na avte, baterije in ceno. Glejte celoten UX uporabe električnega avta z vidika povprečnega Andreja in Mojce, ki nimata pojma o tehniki, sta slabše digitalno pismena in se samo želita peljati.
s1m0n ::
Za tole pa bo potrebno kakšno ukrepanje na ravni evropske politike..., drugače s tega ne bo nič in bo za vsako polnilnico še vedno svoja aplikacija ali RFID kartica. Osebno bi vezal polnjenje na samo vozilo (torej, da se stvar že uredi pri nakupu vozila) in, da nato polnilnica ve kdo (katero vozilo) polni, podobno kot ima Tesla ampak za čisto vse proizvajalce enak sistem. S tem prideš na polnilnico priklopiš... polniš. Brez nekega mučenja z bančno kartico, ki še povrhu na polnilnici ne bi delovala.
jotunn2 ::
A ni zanimiva ta tema...v drugi temi je pa človek za 12 let starega passata dal 4 jurje, praktično 10% cene novega, pa še tolk ni vreden, ker je realno za na odpad, pa nihče ne pomisli na to, da je 12 let star passat pač ničvredna krama. 12 let star BEV bo, tudi če v obliki zoeta, vreden bistveno več kot 4 jurje, brez skrbi.
In zakaj bi bil avto, ki ze v osnovi ni vreden vec kot 4 jurje (realno, ker Zoe pac ni Clio niti Twingo), enkrat ko doseze zivljensko dobo za odpad vreden bistveno vec? 12 let star EV bo vreden po procentih nabavne vrednosti ravno toliko, ali pa celo manj kot enako star avto na fosilna goriva.
Ja trenutno prevladuje genialna mentaliteta, da so EV vozila, ki trajajo neskoncno. Baterije so za vedno (pustimo da ima vecina isto tehnologijo kot telefoni, kjer leto stara baterija ne zdrzi niti 50% nove, ter da se za razliko od telefonov, filajo na krepko bolj neprijazen nacin... ce kdo misli da so hitre polnilnice, na katere se pripeljes s pregreto baterijo super za baterijo, naj si najprej prebere kaksno stvar), drugih delov, ki bi se lahko pokvarili ali zarjaveli pa EV tako ali tako nima, kajne? No ko bo koncno ta hype ljudi, ki niajo denarja niti da bi si privoscili 12 let starega sesutega bencinarja/dizla, prisel v to, da bodo zares morali kupiti EV, bo pocasi prisla streznitev.... sploh ko bodo ugotovili, da bodo pri "super ohranjenem" 10 let starem EV morali najprej odsteti 10+k eur za novo rabljeno baterijo, da bodo sploh lahko naredili 10km do trgovine in nazaj. Ampak ja kakor komu drago, vseeno pa priporocam za zacetek krajsi tecaj osnovnosolske matematike, preden prav na veliko (seveda napacno) racunate prihranke ;)
Utk ::
Za tole pa bo potrebno kakšno ukrepanje na ravni evropske politike..., drugače s tega ne bo nič in bo za vsako polnilnico še vedno svoja aplikacija ali RFID kartica. Osebno bi vezal polnjenje na samo vozilo (torej, da se stvar že uredi pri nakupu vozila) in, da nato polnilnica ve kdo (katero vozilo) polni, podobno kot ima Tesla ampak za čisto vse proizvajalce enak sistem. S tem prideš na polnilnico priklopiš... polniš. Brez nekega mučenja z bančno kartico, ki še povrhu na polnilnici ne bi delovala.
Za to že obstaja neka evropska direktiva, po nekem letu, 23-24, bojo vse polnilnice morale sprejemat plačilne kartice direktno, brez registracije. Če deluje to pri črpalkah, ne vem zakaj ne bi pri električnih. Če bo kdo imel sistem kot tesle, toliko boljše, ampak že samo plačilna kartica brez drugih problemov je čisto dovolj.
In zakaj bi bil avto, ki ze v osnovi ni vreden vec kot 4 jurje (realno, ker Zoe pac ni Clio niti Twingo), enkrat ko doseze zivljensko dobo za odpad vreden bistveno vec?
Ker se boš z 12 let starim še zmeraj lahko vozil še 5 let brez velikih stroškov (goriva, turbin, katalizatorjev), samo domet bo krajši. Še enkrat, če dobim rabljenega električnega za 20% cene novega in 60% dometa novega, kupim takoj, 2, 3, koliko jih najdeš v Evropi. Za 12 let starega ICE ne dam niti 10% cene novega.
12 let star EV bo vreden po procentih nabavne vrednosti ravno toliko, ali pa celo manj kot enako star avto na fosilna goriva.
Realnost dokazuje, da se motiš.
Ja trenutno prevladuje genialna mentaliteta, da so EV vozila, ki trajajo neskoncno.
Ne neskončno, malo več kot vi mislite pa že.
No ko bo koncno ta hype ljudi, ki niajo denarja niti da bi si privoscili 12 let starega sesutega bencinarja/dizla, prisel v to, da bodo zares morali kupiti EV, bo pocasi prisla streznitev.... sploh ko bodo ugotovili, da bodo pri "super ohranjenem" 10 let starem EV morali najprej odsteti 10+k eur za novo rabljeno baterijo
1. Zakaj bi morali?
2. Če že bojo, bojo pa dobili novih 12 let poceni vožnje.
da bodo sploh lahko naredili 10km do trgovine in nazaj.
Z novo baterijo bojo komaj nardili 10 km. Zakaj si idiot?
Valvoline ::
Vecina lastnikov evjev k jih poznam so drzavni paraziti v ju/js k pobasejo 500e+ mesecno potnih stroskov, pa tudi dnevnih migrantov v at ker se njim preprosto ne splaca nic druga k ev, kot receno sosed casti vse.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Utk ::
Vecina lastnikov evjev k jih poznam so drzavni paraziti v ju/js k pobasejo 500e+ mesecno potnih stroskov, pa tudi dnevnih migrantov v at ker se njim preprosto ne splaca nic druga k ev, kot receno sosed casti vse.
Še en matematični genij. A če bi vozili na dizel ne bi dobili potnih stroškov? Samo za EV jih dobijo?
jotunn2 ::
No ko bo koncno ta hype ljudi, ki niajo denarja niti da bi si privoscili 12 let starega sesutega bencinarja/dizla, prisel v to, da bodo zares morali kupiti EV, bo pocasi prisla streznitev.... sploh ko bodo ugotovili, da bodo pri "super ohranjenem" 10 let starem EV morali najprej odsteti 10+k eur za novo rabljeno baterijo
1. Zakaj bi morali?
2. Če že bojo, bojo pa dobili novih 12 let poceni vožnje.
da bodo sploh lahko naredili 10km do trgovine in nazaj.
Z novo baterijo bojo komaj nardili 10 km. Zakaj si idiot?
Jaz nisem, si pa ti vec kot ocitno funkcionalno nepismen. Nikjer nisem napisal da bo z novo baterijo naredil samo 10km... bo pa verjetno naredil priblizno toliko, ce sploh, z 10 let staro. Cisto vsak, ki ga poznam in ima EV (priznam, da jih poznam zgolj 5 ali 6) ima menjano baterijo pa nihce nima avta starejsega kot 6 let. Tako da mogoce stvar le ne traja tako zelo dolgo in pri strosku baterije, to ni ravno nekaj tako neproblematicnega kot recimo novi brisalci.
Utk ::
Ja pa si, točno to si napisal:
Seveda seveda...razen če imajo pežoje, potem je možno.
sploh ko bodo ugotovili, da bodo pri "super ohranjenem" 10 let starem EV morali najprej odsteti 10+k eur za novo rabljeno baterijo, da bodo sploh lahko naredili 10km do trgovine in nazaj.
Cisto vsak, ki ga poznam in ima EV (priznam, da jih poznam zgolj 5 ali 6) ima menjano baterijo pa nihce nima avta starejsega kot 6 let.
Seveda seveda...razen če imajo pežoje, potem je možno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 4 … 52 53 54 55 )Oddelek: Na cesti | 250765 (12408) | DamijanD |
» | Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 4 … 19 20 21 22 )Oddelek: Loža | 128602 (88667) | D3m |
» | Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile (strani: 1 2 3 4 … 11 12 13 14 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 65191 (45031) | gruntfürmich |
» | rabljen poceni ev (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 30786 (25591) | hojnikb |
⊘ | Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 33378 (29909) | bluefish |