vir: The Verge
Pred skoraj desetimi leti je Elon Musk - najprej z omembo na eni od konferenc, nato pa še z objavo konceptnega dokumenta - sprožil obuditev ideje o transportu s kapsulami, ki bi potovale po cevi, iz katere bi bila izsesana večina zraka. Ker bi s tem odstranili dobršen del upora, naj bi takšne sorte vlaki lahko dosegali mnogo višje hitrosti od obstoječih. Zamisel, ki jo je Musk poimenoval Hyperloop, je sprva vzbudila mnogo zanimanja in dejavnosti, saj je na tej osnovi nastala kopica zagonskih podjetij, eksperimentalnih projektov in celo tekmovanj. Milijarder je idejo namreč odprl in SpaceX je zgradil zgolj nekaj preizkusnih zmogljivosti, nadaljnjo komercialno dejavnost pa prepustil drugim firmam. Med njimi je vidnejša ameriška Virgin Hyperloop (pred tem Hyperloop One), ki se lahko pohvali z mejnikom prvega preizkusa prevoza ljudi, iz novembra 2020.
Toda dosežek vsaj še nekaj časa ne bo imel stvarne veljave, saj je podjetje za Financial Times sedaj potrdilo, da prevoz potnikov s hyperloopom odlaga za nedoločen čas in se povsem usmerja v prevoz tovora. Ta sektor ima v primerjavi s potniškim seveda nižje varnostne zahteve in cenejše kapacitete, zato spričo nižjega tveganja in stroškov pomeni lažjo vstopno točko. A kako zahtevna je situacija, kaže predvsem podatek, da so ob prestrukturiranju odpustili 111 oseb, ali skoraj polovico zaposlenih. Omeniti velja še, da jih je pred meseci zapustilo več vodilnih, tudi soustanovitelj Josh Giegel, ki je bil poskusni zajček v omenjenem prvem eksperimentu. Fokus se torej preusmerja na podružnico za tovorni promet, Cargospeed, ki jo je podjetje ustanovilo v sodelovanju z dubajskim logističnim velikanom DP World. Če bomo iz tega naslova dejansko končno videli kaj uporabnega, bo torej verjetno prevažalo tovor iz dubajskega pristanišča.