Forum » Loža » Nasvet za izbiro načina gretja.
Nasvet za izbiro načina gretja.
sead1982 ::
Pozdravljeni. Moje vprašanje je sledeče:
Gre za novo gradnjo 15,60 x 9,60 (zunanje dimenzije) pritličje, 11,35 x 9,60 1 N, zidaki so WIENERBERGER, okna so 3 slojna 4 gumice streha je "SKRITA" (deske, folija, volna, pleh) fasada črni stiropor 10 cm, strop (1N) 5 cm stiropora, tla bodo 5 cm stiropora + estrih.
Gretje je talno zdaj pa Vašo mnenje kaj izbrati za ogrevanje? TČ monoblok ali el. VALLANT?
Hvala
Gre za novo gradnjo 15,60 x 9,60 (zunanje dimenzije) pritličje, 11,35 x 9,60 1 N, zidaki so WIENERBERGER, okna so 3 slojna 4 gumice streha je "SKRITA" (deske, folija, volna, pleh) fasada črni stiropor 10 cm, strop (1N) 5 cm stiropora, tla bodo 5 cm stiropora + estrih.
Gretje je talno zdaj pa Vašo mnenje kaj izbrati za ogrevanje? TČ monoblok ali el. VALLANT?
Hvala
- premaknil iz Pomoč in nasveti: bluefish ()
sbawe64 ::
Novogradnje morajo imeti min. 13 cm črnega stiroporja za fasado.
Itak si zraven dobil papirje, kjer imaš izračunane toplotne izgube.
Itak si zraven dobil papirje, kjer imaš izračunane toplotne izgube.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()
sead1982 ::
FrRoSt ::
Novogradnje morajo imeti min. 13 cm črnega stiroporja za fasado.
Itak si zraven dobil papirje, kjer imaš izračunane toplotne izgube.
To ja, samo me tak zanima mnenje ostalih
Kolikšno kW ogrevanje ti sploh izračun po dokumentaciji predvideva!???
Imaš podkleteno!?? Senčna ali sončna lega!? Toplotno črpalka na zrak?
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
borut_p ::
Tukaj moramo bit vsi carovniki da ugotovimo zelje investitorja.
Stvar projektne dokumentacije DGD je tudi projekt energetske ucinkovitosti stavbe. Tam poglej predvideno zahtevo po kw.
Ali si sel malo sparati in si dal manj fasade, pod plosco?
Vaillant ee peč kot primarno gretje po zakonu ne mores imeti. Tako da .. tč
Stvar projektne dokumentacije DGD je tudi projekt energetske ucinkovitosti stavbe. Tam poglej predvideno zahtevo po kw.
Ali si sel malo sparati in si dal manj fasade, pod plosco?
Vaillant ee peč kot primarno gretje po zakonu ne mores imeti. Tako da .. tč
FrRoSt ::
Sončna lega čez cel dan.
Naj bi zadoščalo 11 kw TČ Zrak-Voda.
Verjetno bi zadostovalo. Dobro je imeti kakšen kW rezerve!
Novogradnje morajo imeti min. 13 cm črnega stiroporja za fasado.
Itak si zraven dobil papirje, kjer imaš izračunane toplotne izgube.
To ja, samo me tak zanima mnenje ostalih
Na izolaciji se ti ne splača šparat!!
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: FrRoSt ()
trancer01 ::
@feryz kak švoh? dobro ni največ samo malo tudi ni [:)
Današnje novogradnje morajo po PURES dosegati energetski razred B1. To so kar visoke zahteve. Kar se izolacije tiče, mora biti hiša "računsko" pod 2,5-litrska. Koliko imaš, preveri v gradbeni dokumentaciji. Zdaj, če si dejansko vgradil manj izolacije, kot je je v načrtu, potem boš pač potreboval nekoliko močnejšo toplotno črpalko. Glede na opis hiše, če imaš navadne modularne zidake, je tvoja hiša verjetno bliže 4-litrski kot 2,5-litrski, razen če stoji na Primorskem. Kakorkoli že, bo pa tudi z opisano izolacijo tvoja hiša vsaj petkrat bolj energetsko učinkovita od povprečne socialistične bajte iz sedemdesetih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: trancer01 ()
jabe ::
Zdaj je jurja pri fasadi prisparal da bo lahko dal 3 ali pa 4 več za TČ.
Če se ni fasade, toplo priporočam več le-te.
Če rabiš 11kw TČ, zdaj pa razmišljaš o elektrogrelcih, pa magari če Vaillant gor piše, boš pa sploh veliko prisparal...
Če se ni fasade, toplo priporočam več le-te.
Če rabiš 11kw TČ, zdaj pa razmišljaš o elektrogrelcih, pa magari če Vaillant gor piše, boš pa sploh veliko prisparal...
trancer01 ::
Je pa res, da se je gradbeni material letos začel močno dražiti! Tudi navaden stiropor bo oz. je že konkretno dražji, kot je bil kakšen mesec nazaj in verjetno se bo še podražil. Drugače pa se strinjam z Jabe, če je le možno, daj več izolacije. Mislim, da se ti še posebej splača dati več izolacije pod estrih(vsaj 10 cm namesto zgolj 5) in pa na stropu proti neogrevanemu(?) podstrešju tudi menda ne boš imel zgolj 5 cm stiropora? Razen če imaš podstrešje že vsaj med špirovci izolirano, potem je lahko na stropu tudi manj izolacije, čeprav bi jaz ciljal na vsaj 10 cm. Pa na fasado daj 15 cm sivega stiropora. S temi dodatki bo hiša dobro izolirana in boš verjetno dosegel ali se vsaj zelo približal energetskemu razredu B1, seveda pod pogojem, da nimaš kakšnih izrazitih toplotnih mostov in da je hiša dovolj zrakotesna. Če se pa vrnem na temo, absolutno naj bo ogrevanje s toplotno črpalko in ne eloblokom! Ljudje še v pasivne hiše danes dajejo toplotne črpalke, tvoja pa z načrtovano izolacijo niti (dobra) nizkoenergijska ni.
fikus_ ::
Zukaj nekateri pišete kar na pamet, bolje več kot manj! Da se toliko, kot je predvideno v dokumentaciji. Ste že videli nizko energijsko hišo z (pišem na pamet) 20 cm EPS in majhnimi okni?! Zgleda da ne, ali pa vam videz/estetika ne pomeni veliko. Takšna hiša je videt kot bunker.
Poleg tega ne računate, v koliko letih prihranite pri elektriki za TČ pri npr. 5 cm več EPS in zaradi tega dražji izolaciji!
Bolj pomembno, kot pretiravat pri debelini izolacije, je dosledno in kvalitetno naredit izolacijo, preprečit toplotne mostove, preprečit vdor vlage v izolacijo in podobne šalabajzarije. Debelino je enostavno povečevati, kvalitetno izdelat izolacijo je pa precej težje.
Poleg tega ne računate, v koliko letih prihranite pri elektriki za TČ pri npr. 5 cm več EPS in zaradi tega dražji izolaciji!
Bolj pomembno, kot pretiravat pri debelini izolacije, je dosledno in kvalitetno naredit izolacijo, preprečit toplotne mostove, preprečit vdor vlage v izolacijo in podobne šalabajzarije. Debelino je enostavno povečevati, kvalitetno izdelat izolacijo je pa precej težje.
trancer01 ::
Invictus ::
To pretiravanje z izolacijo postaja že malo bolano.
Najbolje kar 30 cm izolacije povsod, bo najbolj ziher...
Najbolje kar 30 cm izolacije povsod, bo najbolj ziher...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
trancer01 ::
Zukaj nekateri pišete kar na pamet, bolje več kot manj! Da se toliko, kot je predvideno v dokumentaciji. Ste že videli nizko energijsko hišo z (pišem na pamet) 20 cm EPS in majhnimi okni?! Zgleda da ne, ali pa vam videz/estetika ne pomeni veliko. Takšna hiša je videt kot bunker.
Poleg tega ne računate, v koliko letih prihranite pri elektriki za TČ pri npr. 5 cm več EPS in zaradi tega dražji izolaciji!
Bolj pomembno, kot pretiravat pri debelini izolacije, je dosledno in kvalitetno naredit izolacijo, preprečit toplotne mostove, preprečit vdor vlage v izolacijo in podobne šalabajzarije. Debelino je enostavno povečevati, kvalitetno izdelat izolacijo je pa precej težje.
Ne pretiravaj. Nihče ne piše tu o pasivnih hišah z 20+ cm debelo izolacijo. Vsaj 16 cm navadnega belega stiropora ali okoli 13 cm sivega se pa danes že spodobi dati, če gradiš novo hišo.
fikus_ ::
Trancer, spet pišeš na pamet! Ko človek gradi novo hišo, mu vse lepo piše v gradbeni dokumentaciji!
Za obnovo stare hiše in dodajanje izolacije, je pa še bolj pomembno premišljeno načrtovat izolacijo, ker tam vidiš dejansko razna čuda. Pogosto se dogajajo toplotni mostovi in vdor vlage v izolacijo. Tako da jaz nimam jajc na pamet pisat toliko in toliko cm te ali druge izolacije.
Za obnovo stare hiše in dodajanje izolacije, je pa še bolj pomembno premišljeno načrtovat izolacijo, ker tam vidiš dejansko razna čuda. Pogosto se dogajajo toplotni mostovi in vdor vlage v izolacijo. Tako da jaz nimam jajc na pamet pisat toliko in toliko cm te ali druge izolacije.
trancer01 ::
Fikus, vsekakor se strinjam, da je zelo pomembno tudi pravilno vgraditi izolacijo. Nič ti ne pomaga pol metra izolacije, če ti ta eno leto po vgradnji odstopi od stene... Drugače pa, če bi bolj natančno brali, bi vam bilo jasno, da mora biti v dokumentaciji predvidene več izolacije, kot jo navaja OP, da bi novogradnja zadostila novim strožjim zahtevam PURES, ki veljajo od 1.1.2020. OP tudi jaz svetujem, da se drži PGD in vgradi toliko in takšno vrsto izolacije, kot je predvideno v dokumentaciji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: trancer01 ()
floyd1 ::
Ste že videli nizko energijsko hišo z (pišem na pamet) 20 cm EPS in majhnimi okni?! Zgleda da ne, ali pa vam videz/estetika ne pomeni veliko. Takšna hiša je videt kot bunker.
Točno. Ko smo v bloku naredili fasado 15cm so manjša okna že zgledala katastrofalno, da se sploh ne pogovarjam koliko je potem temneje v prostoru s (pre)malimi okni.
5cm pod talnik gretjem v pritličju je premalo
Če ti debelejša izolacija stvar preveč zakomplicira pa se da tudi s 5cm preživeti. Govorim bolj za obnove, problem so lahko stopnišča, preklade... Mi imamo 5 centi v pritličju in talno gretje na nizkotemperaturno toplotno črpalko. In manj za kurjavo skoraj ne moreš porabiti . Jasno, da je 10cm boljše, a če bi povsod tako razmišljal bi še danes živeli v neki luknji podnajemu in čakali na selitev.
fikus_ ::
Op ni napisal, kaj je predvideno po projektu. Če je (po lastni pameti) dal manj, je praktično pljunil v svojo skledo. Zna biti (ali pa mogoče tudi ne) da bo imel težave z vlago in plesnijo, poleg malo višjega računa ogrevanje. Vse je odvisno od tega v katerem koncu SLO je gradil hišo in od (ne)ugodnih vremenskih razmer.
floyd1 ::
Danes bi, glede na stare zakonitosti, morala itak vsaka druga bajta imeti probleme z vlago. Ker se nič nima cajta sušit, vseli se praktično malo po tem, ko vzidajo zadnjo opeko. Zato pa so pri takih projektih rekuperatorji že kar obvezni.
trancer01 ::
Op ni napisal, kaj je predvideno po projektu. Če je (po lastni pameti) dal manj, je praktično pljunil v svojo skledo. Zna biti (ali pa mogoče tudi ne) da bo imel težave z vlago in plesnijo, poleg malo višjega računa ogrevanje. Vse je odvisno od tega v katerem koncu SLO je gradil hišo in od (ne)ugodnih vremenskih razmer.
Pa saj ne rabiš biti čarovnik, da prebereš PURES, kjer so natančno opisane dopustne meje toplotne prevodnosti posameznih delov stavbnega ovoja in kolikšna je lahko največja skupna poraba energije za ogrevanje stavbe na m2 letno. Avtor z navedeno izolacijo skoraj 100% ne dosega energetskega razreda B1, ki ga danes zahteva PURES za vsako novogradnjo. Razen če namerava graditi z zidaki, ki so že izolirani s kameno volno, potem pa je 10 cm sivega stiropora verjetno povsem dovolj za B1. Namreč, Wieneberger ponuja tudi s kameno volno polnjene zidake in možno, da avtor uporablja te za gradnjo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: trancer01 ()
Invictus ::
Če OP ne bo naredil po projektu, se bo vsaj 2x zajebal...
Ne bo dobil subvencije eko sklada, pa tudi ne uporabnega dovoljenja...
Ne bo dobil subvencije eko sklada, pa tudi ne uporabnega dovoljenja...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
floyd1 ::
Za obnovo stare hiše in dodajanje izolacije, je pa še bolj pomembno premišljeno načrtovat izolacijo, ker tam vidiš dejansko razna čuda.
Ljudje si velikokrat z zadnjimi fičniki kupijo staro hišo, se preselijo in potem počasi obnavljajo. Če nimaš nobene hidroizolacije, kapilarno vlago in potem to zapreš z novimi okni in fasado res lahko narediš sranje. Mi pa imamo v naši 85 let stari bajti zdaj celo presuh zrak pozimi, smo očitno pretiravali...
Avtor z navedeno izolacijo skoraj 100% ne dosega energetskega razreda B1, ki ga danes zahteva PURES za vsako novogradnjo.
Kaj pa če je gradbeno dovoljenje dobil pred 10 leti?
trancer01 ::
Če pa je začel že pred vsaj 8 leti, potem pa lahko dokonča po predpisih, ki so veljali takrat. Vendar to je vse sklepanje na pamet. Možno je pa tudi, kot sem zgoraj napisal, da je v projektu predvidena gradnja s Porotherm IZO Profi opeko, ki je polnjena s kameno volno in potem je stiropor v fasadi samo še češnja na torti.
floyd1 ::
Omenil sem zato, ker so moji starši ca. 10 let nazaj delali fasado z 11cm grafitnega in je bilo to takrat še dovolj tudi za ekosklad.
Če se vrnem na začetek in vprašanje:
Eloblock sicer dobiš "skoraj zastonj", imaš pa potem precej višje tekoče stroške ogrevanja. Toplotna je dražja, a ob solidni izolaciji bodo tekoči stroški smešno mali. Veliko je odvisno ravno od izolacije.
Toplotna ti dejansko nekaj prišpara tudi poleti, ker z njo poceni greješ tudi sanitarno vodo. Z nekaterimi TČ lahko poleti prek talnega tudi pomagaš hladiti hišo. Je pa glasnejša in zato včasih moteča (zate in za sosede).
Če se vrnem na začetek in vprašanje:
TČ monoblok ali el. VALLANT?
Eloblock sicer dobiš "skoraj zastonj", imaš pa potem precej višje tekoče stroške ogrevanja. Toplotna je dražja, a ob solidni izolaciji bodo tekoči stroški smešno mali. Veliko je odvisno ravno od izolacije.
Toplotna ti dejansko nekaj prišpara tudi poleti, ker z njo poceni greješ tudi sanitarno vodo. Z nekaterimi TČ lahko poleti prek talnega tudi pomagaš hladiti hišo. Je pa glasnejša in zato včasih moteča (zate in za sosede).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: floyd1 ()
trancer01 ::
Omenil sem zato, ker so moji starši ca. 10 let nazaj delali fasado z 11cm grafitnega in je bilo to takrat še dovolj tudi za ekosklad
Ja, država in nasploh EU vsakih nekaj let zaostruje zahteve za energetsko učinkovitost stavb. Zdaj smo prišli že tako daleč, da mora biti vsaka novogradnja "skoraj ničenergijska".
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: trancer01 ()
floyd1 ::
Vem ja.
Mi imamo 12 cm "mešanega" stiropora (beli+črni oz "dalmatiner") in mi zadnje čase že vsak pravi, kako "bogo" izolacijo imamo na naši stari bajti. A dokler je ca 100 eur mesečno elektrike (komplet poraba hiše) se ne sekiram preveč. Bodo pa cene štroma gotovo šle še precej gor in takrat se bo tistim z 20+ izolacije gotovo smejalo.
Prejšnjo zimo sem malo računal in tako "prek palca" gotovo nismo porabili več kot 250 eur za samo ogrevanje - torej celotna ogrevalna sezona. Ampak lanska "zima" je bila za TČ + talno gretje skoraj idealna.
Mi imamo 12 cm "mešanega" stiropora (beli+črni oz "dalmatiner") in mi zadnje čase že vsak pravi, kako "bogo" izolacijo imamo na naši stari bajti. A dokler je ca 100 eur mesečno elektrike (komplet poraba hiše) se ne sekiram preveč. Bodo pa cene štroma gotovo šle še precej gor in takrat se bo tistim z 20+ izolacije gotovo smejalo.
Prejšnjo zimo sem malo računal in tako "prek palca" gotovo nismo porabili več kot 250 eur za samo ogrevanje - torej celotna ogrevalna sezona. Ampak lanska "zima" je bila za TČ + talno gretje skoraj idealna.
kixs ::
Res je malo drugacna sezona. Do zacetka aprila sem porabil toliko kot lansko celotno sezono, pa ceprav smo lani "kurili" toplotno se kak dan v maju. Je pa tudi sicer tezko primerjat, ker moja rocna regulacija ni ravno natancna in letos je veckrat notri cez 24stC kot pod 23stC. Par 10€ gor ali dol...
gufy123 ::
Vaillant 11kv arotherm imamo mi za našo polovico dvojčka - 4 štuki (k, p 1, m), 10cm stiroporja v fasadi, talno gretje, 3slojna okna, cca 220m2 na gorenjskem in je čez glavo zadost
trancer01 ::
Vem ja.
Mi imamo 12 cm "mešanega" stiropora (beli+črni oz "dalmatiner") in mi zadnje čase že vsak pravi, kako "bogo" izolacijo imamo na naši stari bajti. A dokler je ca 100 eur mesečno elektrike (komplet poraba hiše) se ne sekiram preveč. Bodo pa cene štroma gotovo šle še precej gor in takrat se bo tistim z 20+ izolacije gotovo smejalo.
Prejšnjo zimo sem malo računal in tako "prek palca" gotovo nismo porabili več kot 250 eur za samo ogrevanje - torej celotna ogrevalna sezona. Ampak lanska "zima" je bila za TČ + talno gretje skoraj idealna.
No, 12 cm "dalmatiner" stiropora tudi danes ne velja ravno za slabo izolacijo To je približno toliko kot 14,2 cm navadnega belega stiropora, kar je verjetno boljša izolacija, kot jo ima 90% objektov v Sloveniji.
kihc ::
Da se malo uštulim v temo ... kaj menite za novogradnjo (klasična, nepasivna gradnja) - TČ ZRAK-VODA ali ZEMLJA-VODA (geosonda)?
Najprej sem bil prepričan da je boljše vzeti geosondo, ampak ko sem primerjal prihranke jih praktično ni.
Ja pa vsekakor v prid geosondi odsotnost zunanje enote.
Najprej sem bil prepričan da je boljše vzeti geosondo, ampak ko sem primerjal prihranke jih praktično ni.
Ja pa vsekakor v prid geosondi odsotnost zunanje enote.
x
profii ::
Da se malo uštulim v temo ... kaj menite za novogradnjo (klasična, nepasivna gradnja) - TČ ZRAK-VODA ali ZEMLJA-VODA (geosonda)?
Najprej sem bil prepričan da je boljše vzeti geosondo, ampak ko sem primerjal prihranke jih praktično ni.
Ja pa vsekakor v prid geosondi odsotnost zunanje enote.
Kako globoko sondo potrebuješ?
Bi zunanja enota koga motila?
Kakšen je prihranek na elektriki v kWh? Pričakuj dražjo elektriko v prihodnosti.
Geografsko, kje si? Če si na mrzlem zraku ima sonda boljši izkoristek.
energetik ::
Da se malo uštulim v temo ... kaj menite za novogradnjo (klasična, nepasivna gradnja) - TČ ZRAK-VODA ali ZEMLJA-VODA (geosonda)?Novogradnja, če je pravilno narejena, bo porabila tako malo toplote, da nima smisla geosonda. Razen če res nočeš poslušati zunanje kište. Oziroma, če imaš dosti parcele, zakoplji v okolico zemeljski kolektor in naredi zemlja-voda. Cev in bagerist nista tako draga.
Najprej sem bil prepričan da je boljše vzeti geosondo, ampak ko sem primerjal prihranke jih praktično ni.
Ja pa vsekakor v prid geosondi odsotnost zunanje enote.
fikus_ ::
Močno dvomim, da se ti splača geosonda. Pridobi ponudbe za obe varianti in primerjaj, koliko let se moraš greti, da boš pokril razliko v ceni. Za novogradnjo izolirano, kot je prav, se ti ne splača.
kihc ::
Do podobnih zaključkov sem prišel tudi sam - ROI pride 15+ let. Ko je pod nulo itak da ima geosonda prednost, samo po logiki bi rekel da v prehodnem obdobju in pa poleti za sanitarno vodo ima pa ZRAK-VODA višji COP in verjetno to skompenziraš.
Če bo € bom verjetno rajši šel v kombinacijo ZRAK-VODA + SE.
Če bo € bom verjetno rajši šel v kombinacijo ZRAK-VODA + SE.
x
trancer01 ::
Slaba logika, ker v prehodnem obdobju je itak nižja potreba po toploti in posledično večja ekonomičnost TČ mnogo manj pride do izraza kot pozimi, ko nastane velika večina toplotnih izgub.
energetik ::
Sodobne hiše porabijo lahko celo več toplote za SV kot pa za ogrevanje, zato ta tvoja logika malo manj drži. Ker SV rabiš enako tudi poleti. SIcer pa te zafrkne razlika v ceni. Za sodobno hišo s talnim zadostuje zrak-voda za 3k€. Koliko stane vrtina + TČ zemlja/voda?
trancer01 ::
In hkrati slabša, kot jo ima 90% procentov novogradenj.
Lahko se ozreš dol ali pa gor.
In kaj ti predlagaš, da folk po desetih letih zamenja čisto OK izolirano fasado, ker je zdaj moderno imeti 20+ cm na vsakem objektu? Da bo večina stavb nizkoenergijskih in pasivnih, bo preteklo še veliko desetletij in milijard evrov za energetsko sanacijo in gradnjo novih objektov. V večjem delu sveta pa do konca tega stoletja najbrž ne bo več kot za vzorec pasivnih ali sNES objektov po evropski definiciji. Kdor misli, da bosta človeštvo in planet ali sploh vsa ekološka problematika sveta, ki v prvi vrsti izhaja iz prenaseljenosti planeta, sploh kdaj rešena z energetsko politiko EU, ki se itak spreminja kot vreme skozi čas, je izjemno naiven.
trancer01 ::
Sodobne hiše porabijo lahko celo več toplote za SV kot pa za ogrevanje, zato ta tvoja logika malo manj drži. Ker SV rabiš enako tudi poleti. SIcer pa te zafrkne razlika v ceni. Za sodobno hišo s talnim zadostuje zrak-voda za 3k€. Koliko stane vrtina + TČ zemlja/voda?
Za vrtino se strinjam, horizontalni korektor je pa povsem druga pesem. Kar se pa tiče porabe sanitarne vode, je pa odvisno od uporabnika. Jaz je uporabim nekajkrat manj kot moja sestra pa se ravno tako vsak dan tuširam. Ob vsem zavzemanju za ekologijo bo prišel tudi čas, ko bo treba končati pretirano potrošnjo vode pri vsakodnevnem umivanju človeških teles.
energetik ::
Povsem druga zgodba je, če imaš trenutno popolnoma neizolirano staro bajto/novogradnjo v delu, ali pa 10cm obstoječe fasade. V drugem primeru se jasno ne splača, ker boš vložek prinašal nazaj še v onostranstvu. Fasada 15k, a za leto ogrevanja plačaš < 300€.
V prvem primeru se jasno splača, če trenutno skuriš 2k€ olja na leto.
V prvem primeru se jasno splača, če trenutno skuriš 2k€ olja na leto.
trancer01 ::
Moj komentar se je nanašal na cinično pripombo Ferya, ki je komentiral točno to. Floyd1 je pred kakšnimi desetimi leti izoliral bajto z 12 cm "dalmatiner" stiropora, kar sem ocenil za povsem OK izolacijo in noben ne bo šel tega menjat pred potekom življenjske dobe obstoječe fasade. Seveda pa imajo vsi, ki zdaj oblačijo svoje bajte v stiropor ali gradijo na novo, veliko povedati čez ekstremno slabo izolacijo bajte Floyda.
Jasno pa danes tudi ne boš gradil stavbe pod zahtevami sNES, ki jih predpisuje PURES. Ima pa EU najbrž najstrožja pravila na svetu za energetsko učinkovitost stavb?
Jasno pa danes tudi ne boš gradil stavbe pod zahtevami sNES, ki jih predpisuje PURES. Ima pa EU najbrž najstrožja pravila na svetu za energetsko učinkovitost stavb?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: trancer01 ()
Invictus ::
Povsem druga zgodba je, če imaš trenutno popolnoma neizolirano staro bajto/novogradnjo v delu, ali pa 10cm obstoječe fasade. V drugem primeru se jasno ne splača, ker boš vložek prinašal nazaj še v onostranstvu. Fasada 15k, a za leto ogrevanja plačaš < 300€.
V prvem primeru se jasno splača, če trenutno skuriš 2k€ olja na leto.
Non stop se meša stare bajte, neizolirane in na olje, z novimi bajtami, izoliranimi do amena in toplotno črpalko.
Investicije so precej večje ponavadi, da se doseže majhno porabo, kot samo fasada.
Dostikrat se potem menja še okna, hidroizolacija, podstrešje se izolira, zamenja tip ogrevanje, tudi na talno, se pravi cela renovacija.
ROI je cipresni, investitor to odplačuje, ko je že zdavnaj pod rušo. Je pa obnovil bajto, ki so dostikrat res potrebne obnove in osvežitve...
Ni vedno olje slaba zadeva. Tudi poraba olja bi bila precej manjša (precej pod 1k na sezono), če bi bila bajta izolirana po današnjih standardih...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
sead1982 ::
Vaillant 11kv arotherm imamo mi za našo polovico dvojčka - 4 štuki (k, p 1, m), 10cm stiroporja v fasadi, talno gretje, 3slojna okna, cca 220m2 na gorenjskem in je čez glavo zadost
EVO ODGOVOR NA MOJE VPRAŠANJE HAHA
NO KAK STE KAJ IMELI PORABO ELEKTRIKE V EUREUREUR ALI PA LAHKO TUDI KW ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: sead1982 ()
jabe ::
Se enkrat prebrala tvoj prvi post in tega zdaj zadnjega. Ni mi jasno, kaj od vaillanta gledaš. Eloblock ali arotherm?
trancer01 ::
Vaillant 11kv arotherm imamo mi za našo polovico dvojčka - 4 štuki (k, p 1, m), 10cm stiroporja v fasadi, talno gretje, 3slojna okna, cca 220m2 na gorenjskem in je čez glavo zadost
EVO ODGOVOR NA MOJE VPRAŠANJE HAHA
NO KAK STE KAJ IMELI PORABO ELEKTRIKE V EUREUREUR ALI PA LAHKO TUDI KW ;)
Porabo elektrike je najbolje povedati v kWh. Jaz sem imel v marcu okoli 450 kWh porabe za ogrevanje bajte in sanitarne vode; od tega dve tretjini v manjši tarifi. Izolacija na zunanjih stenah 10 cm kamene volne, mansarda 15-20 cm volne, pod estrihom 10 cm EPS, neto tlorisna površina ca. 97 m2 ogrevanih + pod bajto 50 m2 vkopane neogrevane kleti. Nizkotemepraturno centralno ogrevanje(talno+stensko) s toplotno črpalko LG monoblok 5 kW. Bajta stoji na nadmorski višini dobrih 500 m v osrednji Sloveniji, temperatura notranjih prostorov povprečno 23 °C, sanitarna voda ogrevana s TČ na 41°C v 450-litrskem bojlerju za dve osebi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: trancer01 ()
trancer01 ::
Stensko imam letos na novo, inštalirano je bilo v začetku februarja. Gre pa pri meni za suhomontažni sistem Variotherm, ki je nameščen v mansardnih spalnicah in na eni notranji steni dnevne sobe v pritličju. Obnese se super, je pa zaradi različnega hidravličnega upora v primerjavi s talnim gretjem potrebna močnejša obtočna črpalka. Jaz sem to rešil z vgradnjo 120-litrskega zalogovnika, od katerega vsak krog poganja svoja obtočna črpalka. Za sekundarni krog nimam nobene posebne regulacije in tudi v primarnem krogu je kondenzacijska obtočna črpalka v LG monobloku nastavljena na fiksno hitrost 80% zmogljivosti, saj LG krmilje ne omogoča dinamičnega krmiljenja hitrosti OČ. Trenutno moram še izolirati nekaj cevi v kotlovnici za še malce boljši izkoristek pa tudi sicer se bom v naslednji sezoni še malce igral z nastavljanjem pretokov za optimizacijo celotnega sistema centralnega gretja. Variotherm je super, ni pa to ravno poceni rešitev. Vsekakor pa je ceneje inštalirati to v stene kot pa v tla, ker je manjša površina in tudi manj gradbenih del. Minus je edino to, da pred te stene ni dobro postavljati kakšnega masivnega pohištva, ker to blokira sevanje toplote. Kar se udobja tiče, ne opazim nobene razlike med stenskim in talnim gretjem, oboje je enako udobno. Talno gretje imam v pritličju povsod, v mansardi pa le v kopalnici, vgrajeno je klasično v betonski estrih in je v primerjavi s suhomontažnim stenskim gretjem bistveno manj odzivno. Stensko gretje torej odlično dopolnjuje talno gretje, saj ob spremembi zunanje temperature hitreje reagira. Za spalnice je po mojem suhomontažno stensko gretje še boljše od klasičnega talnega v cementnem estrihu ravno zaradi bistveno hitrejše odzivnosti, ker lahko po potrebi pred spanjem kakšno vejo zapreš in spiš v nekoliko hladnejši sobi, če ti to ustreza. Pri klasičnem talnem kakšno učinkovito reguliranje temperature na urnike ni mogoče, ker je premalo odzivno.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 4 … 80 81 82 83 )Oddelek: Loža | 653934 (8868) | sniff |
» | Ena ženska, ki je izgubljena med ponudbami TČ in IR paneli (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 15697 (8012) | a_borlak |
» | Prezračevanje novogradnja (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Loža | 71982 (12179) | edi123 |
» | Kateri sistem ogrevanja? (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 14810 (7946) | trancer01 |
» | Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Loža | 165911 (132735) | Zvezdica27 |