» »

Posodobitev železniškega prometa

Posodobitev železniškega prometa

1 2 3
4
»

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Da se ni peljal s Fiatom? Ta je še vsaj 16 let starejši kot Kanarček... Čeprav vem, da na kočevski progi predvsem Kanarčki vozijo. In zadnje leto tudi novi dizel-električni Stadlerji.

Ker vsi več ali manj grajate, bom pa jaz pohvalil. Sem zadovoljen s storitvami SŽ-ja, se zadnjih 16 let vsakodnevno vozim na delo in nazaj. Priznam pa, da imam srečo, ker se vozim na relaciji Mb - Poljčane. Vozni red mi ustreza, to, da pa moram zjutraj peš 1 km do postaje, pa štejem kot pozitivno, se vsaj malo gibljem...

Lp

Jože

cvalsr ::

Barbapapa, saj ti je jasno, da je tvoja "sreča" v praksi dosegljiva za kakih 5 promilov Slovencev?


Omenjena je bila dolenjska proga. Pred kakega pol leta sem se peljal iz Ivančne proti Trebnjemu, udobno sem se naslonil v kot pri oknu ... je tako tolklo in rukalo levo-desno, da mi je glavo odbijalo od naslona! Torbo sem odložil na nasprotni sedež - v dveh minutah jo je stolklo od okna do srednjega prehoda. V Trebnjem me je že hrbtenica bolela, pa nimam posebnih težav z njo. Vožnja po tej "brezhibno vzdrževani " progi je smrtno nevarna, samo čakam, kdaj bo v časopisu o iztirjenju...
Kako naj se na tej relaciji vozi revček, ki ga moti celo piskanje pri odpiranju vrat?


So pa kupili 50 najsodobnejših "garnitur", to pa. Kuverte v žepe so bile najbrž primerno debele. Prav firbec me matra, če na njih dela wifi - najbrž ja?
Ali se na njih slišijo obvestila: "Čez pol minute bomo prispeli v Veliki Gaber" ali pa "Čez pol minute bomo prispeli v Zidani most, potniki proti Mariboru morate tu prestopiti na vlak, ki pripelje na tir 2 čez 10 minut, danes pa ima še dodatne 3 minute zamude." Da ne bi bilo treba bolščati skozi okno in prebirati imen postaj ter gledati nekega zemljevida, kdaj izstopiti. Sanje o znanstveni fantastiki?

gruntfürmich ::

tista dolenjska trasa je primerna samo za izletnike... 1 ura iz velikega gabra do ljubljane!! nazaj do sevnice enaka zgodba ali še slabša...
boljše da dajo muzejski vlak gor bo več obiska.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

buttcrack ::

Phantomeye je izjavil:

Ti novi vlaki. Moj bog. Sej so fletni vse, ampak faking piskanje k se vrata odpira, in druge vrste piskanje k se zapirajo. Sej vem, da je zaradi varnosti, ampak, če imaš postajo na 5 min... si po 30 min že kar živčen. Še skozi slušalke gre :C

dejstvo je, da je tole piskanje res hudo nadležno...

ko kakšna retardirana dvigala, ki še povejo da se vrata odpirajo/zapirajo... ja štekam, da slep tega ne vidi.

Csharp ::

No, tudi sam se že 17 let vozim z vlakom po dolenjski progi (najprej srednja šola, potem na faks, sledile so tedenske migracije na delo v LJ) in če znaš 2 uri vožnje obrnit sebi v prid (beri: izkoristit za kaj pametnega), vožnja z vlakom niti ni tako slaba. Lahko samo pohvalim. Je pa tudi malo sreče, da nimam daleč do železniške postaje.

Kakšno uro nazaj sem nekje prebral, da so vladni predstavniki danes nekje na Dolenjskem oz. v Beli krajini, na temo razvoja prometne infrastrukture - 3. razvojna os. Govora naj bi bilo tudi o hitrejši posodobitvi te proge - planira se, da se potovalni čas skrajša na 1 uro in 30 minut od državne meje do Ljubljane. To je že primerljivo z potovalno hitrostjo avtomobila in precejšnji napredek, če upoštevamo, da trenutno vlak na relaciji LJ - Metlika vozi skoraj 3 ure.

Ja, Novi Stadler vlaki imajo klimo, električno napajanje in wifi dostop. Vse sem sprobal in vse dela. Je pa tako - kadar na telefonu ne boš imel interneta, ga tudi vlak ne bo imel. V realnem času imaš na displeju prikazano naslednjo postajo in pričakovano zamudo ali predčasni prihod (ja, včasih pride tudi kakšno minuto prej). Piskanje vrat ob odpiranju in zapiranju je še najmanjši problem. Če se tega še ne da izklopiti, se to lahko vgradi v sklopu rednih revizij. Spomnim, se kako sem vrata na kanarčkih včasih odpiral še na roke... pa so potem vgradili gumbe za avtomatsko odpiranje.

Fiati po dolenjski progi ne vozijo, najbrš tudi ne po kočevskem odseku. Na dolenjki lahko vidiš nove stadlerje, kanarčke, zelence, ob kakšni posebni priložnosti pa tudi lokomotivo (regan) s klasičnimi potniškimi vagoni.

scipascapa ::

2 uri je preveč. Izkoriščenje gor ali dol nima nobene veze.

v 2 urah narediš 300-400km v tujini.

gruntfürmich ::

stanje na vsaki postaji nima smisla. zaradi tega gre vse prepočasi. prav tako ne vem če so hitrosti zadovoljivo visoke in pospeševanje prav tako.
kot v avstroogrski.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Csharp ::

scipascapa: "2 uri je preveč. Izkoriščenje gor ali dol nima nobene veze."

Res je, 2 uri sta veliko. Ampak nadgradnja ne bo končana iz danes na jutri, zato se je treba do takrat nekako sprijaznit in situacijo izkoristit sebi v prid. Vsaj pri sebi sem opazil, da obstaja nekaj stvari, ki drugače nikoli ne bi prišle na vrsto, če ne bi vsake toliko časa sedel na vlak.

gruntfürmich: "stanje na vsaki postaji nima smisla. zaradi tega gre vse prepočasi. prav tako ne vem če so hitrosti zadovoljivo visoke in pospeševanje prav tako."

V prihodnosti bodo nekatere postaje (primer: Polževo med Višnjo Goro in Ivančno Gorico) itak spuščene. Niso pa postaje glavni problem. Proga ima za kakšno višjo hitrost preveč ovinkov oz. premalo ravnice, da bi lahko vlak pospešil in nekaj časa držal hitrost. Za primerjavo: max. hitrost na dolenjki je 80 km/h, medtem ko vlaki za Sežano/Dobovo celo presežejo 100 km/h. Ob posodobitvi dolenjke naj bi bila tudi trasa malo spremenjena.

Barbarpapa2 ::

cvalsr je izjavil:

Barbapapa, saj ti je jasno, da je tvoja "sreča" v praksi dosegljiva za kakih 5 promilov Slovencev?


Omenjena je bila dolenjska proga. Pred kakega pol leta sem se peljal iz Ivančne proti Trebnjemu, udobno sem se naslonil v kot pri oknu ... je tako tolklo in rukalo levo-desno, da mi je glavo odbijalo od naslona! Torbo sem odložil na nasprotni sedež - v dveh minutah jo je stolklo od okna do srednjega prehoda. V Trebnjem me je že hrbtenica bolela, pa nimam posebnih težav z njo. Vožnja po tej "brezhibno vzdrževani " progi je smrtno nevarna, samo čakam, kdaj bo v časopisu o iztirjenju...
Kako naj se na tej relaciji vozi revček, ki ga moti celo piskanje pri odpiranju vrat?


So pa kupili 50 najsodobnejših "garnitur", to pa. Kuverte v žepe so bile najbrž primerno debele. Prav firbec me matra, če na njih dela wifi - najbrž ja?
Ali se na njih slišijo obvestila: "Čez pol minute bomo prispeli v Veliki Gaber" ali pa "Čez pol minute bomo prispeli v Zidani most, potniki proti Mariboru morate tu prestopiti na vlak, ki pripelje na tir 2 čez 10 minut, danes pa ima še dodatne 3 minute zamude." Da ne bi bilo treba bolščati skozi okno in prebirati imen postaj ter gledati nekega zemljevida, kdaj izstopiti. Sanje o znanstveni fantastiki?


Se povsem zavedam, da sem "poseben primer". Sem imel sodelavca, prav tako iz Maribora, ki je imel do železniške postaje 2 kilometra, kar mu je že bilo predaleč in se je posledično vsak dan vozil z avtom...

Bodo pa morali pri SŽ malo pogledati dalje od peronov na železniških postajah, če mislijo resno s potniškim prometom. Gre ravno za ta del, kako potnik pride do postaje. Nekaj v smislu manjših avtobusov, ki pobirajo potnike po širši okolici postaje in jih "dostavijo" do postaje par minut pred odhodom vlaka...

Če si se vozil s Kanarčkom in je bilo udobje med vožnjo takšno, kot opisuješ, potem gre to na rovaš slabe proge in tu pomaga samo konkretna obnova (na novo položene tirnice). Kanarček je zračno vzmeten in je v tem pogledu (bil) eden boljših vlakov. Tukaj tudi Stadler ne bo kaj prida pomagal.

Ste pa s Stadlerjem na dolenjsko progo dobili vlak z Wi-Fi povezavo in napovedjo postaj. Mislim, da je v vsakem vagonu vlaka nad vrati zaslon, kjer se izrisuje pot in na njem vidiš tudi dve, tri postaje naprej. Na električnih Siemensih je Wi-Fi dostopen slabi dve leti in načeloma dela... No, na Stadlerju imaš med sedežema še 230V vtičnico, boš lahko telefon ali kaj drugega napajal...

Sem pa bil kar presenečen, da so se na SŽ odločili za Stadlerje (debele kuverte gor ali dol). Ker prej ej to biol Siemensov "fevd". Zgleda, da si je Siemens žebelj v krsto zabil z zaprtjem mariborske tovarne, ki so jo zaprli kmalu po tem, ko so sestavili vlakovne garniture za SŽ kakih 20 let nazaj...

Kar se pa časa potovanja tiče, ima število postankov (postaj) največji vpliv, ker je treba vlak zaustaviti na nulo in ga spet pospešiti do končne (potovalne) hitrosti. Tako vožnja s Siemensom na odseku Mb - Poljčane traja ~30 minut (z začetno in končno postajo je to 8 postaj). Pendolino ta odsek, skupaj s postankom na Pragerskem, prevozi v ~13 minutah, prednost večje hitrosti ima samo na odseku Pragersko - Rače. Včasih se vozim s Siemensom s polovičnim pogonom (en pogonski vozni podstavek je "mrtev"), v takem primeru je njegova max. hitrost omejena na 75km/h. To podaljša potovalni čas na omenjenem odseku za 5 minut...

Zgodovina sprememb…

scipascapa ::

2km preveč? Odvzem povračila za potne stroške takoj. To je 20minut hoje, nekaj za zdravja, faking glupi folk.

Raptor F16 ::

gruntfürmich je izjavil:

tista dolenjska trasa je primerna samo za izletnike... 1 ura iz velikega gabra do ljubljane!! nazaj do sevnice enaka zgodba ali še slabša...
boljše da dajo muzejski vlak gor bo več obiska.


Mah jsz bi naredil 2 tira. Enega hitrega in enega počasnega. Hitri ustavlja samo med večjimi mesti, počasni pa po vaseh. Problem rešen.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Barbarpapa2 ::

Raptor F16 je izjavil:

gruntfürmich je izjavil:

tista dolenjska trasa je primerna samo za izletnike... 1 ura iz velikega gabra do ljubljane!! nazaj do sevnice enaka zgodba ali še slabša...
boljše da dajo muzejski vlak gor bo več obiska.


Mah jsz bi naredil 2 tira. Enega hitrega in enega počasnega. Hitri ustavlja samo med večjimi mesti, počasni pa po vaseh. Problem rešen.


S pametnim voznim redom in urejeno tirno infrastrukturo (postaje z dovolj stranskih tirov, dovolj "blage" krivine, mogoče še blažji vzponi in padci) se da to lepo tudi po enotirni progi furat...

Lp

Jože

gruntfürmich ::

ne rabiš 2 tira; dopoldan morajo VSI vlaki šibat v ljubljano, popoldan pa vsi nazaj. v to smer gre 99,9% folka. za ostale sploh ne rabimo pomišljat. to je ključ do uspeha. ne pa da se en vlak cijazi po tej trasi naprej in nazaj.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Lonsarg ::

Vlaki pod 200km/h bi morali biti zakonsko prepovedani. Pol pa naj smo bodisi brez, bodisi bo zadeva taka kot se spodobi.
1 2 3
4
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Modernizacija železniškega potniškega prometa (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
656214 (4614) Conini
»

Rešitev za slovenski javni prevoz (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
35578341 (67750) starfotr
»

ICS še vozi?

Oddelek: Loža
308973 (7192) Spajky
»

SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12636158 (30231) DuleKrtola
»

Hitra železniška povezava LJ - KR (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
37742031 (31409) jest10

Več podobnih tem