» »

Resnica o škodljivosti dizlov

Resnica o škodljivosti dizlov

svit ::

Bomo videli, kako bodo finance pomagale, ko se bomo dušili zaradi onesnaženega zraka in streljali z imigranti, ki bodo bežali pred neznosno vročino in sušo...
Ni ideje

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: KAVINSKY ()

stara mama ::

Jasno, taki so so sami krivi, ker kupijo avto prek svojih zmožnosti. Kar je neumno.
Druga neumnost pa je kar od vseh zahtevat menjave delov vrednih vsaj kako povprečno plačo. Ker ljudje so pač neumni in si ne vkalkulirajo stroškov.

Rešitev bi lahko bila zahteva po standarnih in univerzalnih cenovno ugodnih filtrih, ki pašejo na več vozil.
Brez takih filtrov se nova vozila nebi smela več prodajat. Ter sktriktna kontrola teh ob registracijah.

S tem si strošek prevalil delno na prodajalca, delno na nepreračunljivega kupca. Je pa to mal preveč sofisticirano za uvedbo na balkanu, se strinjam.
Ekologija™ in Trajnost™

mm888mb ::

krneki0001 je izjavil:

Kupujem ogljene kabinske filtre visoke kvalitete (aktivno oglje), ki vsaj delno poberejo smeti, ki jih smrdljivci (dizli) spuščajo v zrak. Navaden kabinski filter vse čez spusti.


Jaz tudi pa še vedno smrdijo. Prava rešitev bi bila HEPA filter, ki ga najdeš v Tesli ampak tega žal ne dobiš za večino ostalih vozil.

stara mama ::

mm888mb je izjavil:

Prava rešitev bi bila HEPA filter, ki ga najdeš v Tesli ampak tega žal ne dobiš za večino ostalih vozil.

Pravkar pogledal za mojga, presenečen da obstaja :)
https://www.ebay.com/itm/Cabin-Air-Filt...
Ekologija™ in Trajnost™

krneki0001 ::

stara mama je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Krivi so uporabniki.

... ker na prvo mesto postavijo finance namesto zavedanja za okolje?
Kje pa ti živiš?


Ker kupujejo avtomobile nad svojimi zmožnostmi in ga potem niso sposobni vzdrževat.

stara mama je izjavil:

Jasno, taki so so sami krivi, ker kupijo avto prek svojih zmožnosti. Kar je neumno.
Druga neumnost pa je kar od vseh zahtevat menjave delov vrednih vsaj kako povprečno plačo. Ker ljudje so pač neumni in si ne vkalkulirajo stroškov.

Rešitev bi lahko bila zahteva po standarnih in univerzalnih cenovno ugodnih filtrih, ki pašejo na več vozil.
Brez takih filtrov se nova vozila nebi smela več prodajat. Ter sktriktna kontrola teh ob registracijah.


Če bi namesto blindiranja kupovali dele bi se verjetno tudi našel kdo, ki bi delal cenejše nadomestne dele. Ker pa vsak blindira, pa se nikomur cenejših delov ne splača izdelovat, ker jih nebi kupovali.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

KAVINSKY ::

EGR ventile proizvaja več firm, tako kot vsako komponento. Je pa treba vedeti, da pri nobenemu avtu ne pade cena nadomestnih delov v sorazmerju z starostjo. Potem so še absurdi, ko so nadomestni deli za stari avto dražji od novega.

Itak da bodo ljudje šparali kjer se lahko. Trend blindiranja pa se lahko reši z poostrenim nadzorom. Če že težijo z homologacijami športnih filtrov in zatemnjenih stekel...

stjan ::

Mogoče bo pa mama Merkla dosegla, da se v EU uvede zakon, po katerem bo potrebno vsa vozila starejša od 5 let spraviti s cest in reciklirati?
Pa obvezna državna subvencija za naci vagne nebo manjkala:)

stara mama ::

krneki0001 je izjavil:

[
Če bi namesto blindiranja kupovali dele bi se verjetno tudi našel kdo, ki bi delal cenejše nadomestne dele. Ker pa vsak blindira, pa se nikomur cenejših delov ne splača izdelovat, ker jih nebi kupovali.

če, če, če ... in verjetno...
Ekologija™ in Trajnost™

roCkY ::

Emobi je izjavil:

roCkY je izjavil:

Emobi je izjavil:

Ampak bognedaj da ti izven garancije ckrne motor ali charger pri EVju....takrat se ti vsa kalkulacija podre

Kot se podre kalkulacije, če ti izven garancije crkne ICE motor, za kar je veliko večja verjetnost!

Na osnovi česa to trdiš?

To trdim na osnovi dejstva, da je ICE motor sestavljen iz več sto delov, ki morajo biti med seboj dobro usklajeni in morajo biti dobro podmazani; potrebno je redno vzdrževanje in menjava olja.
Motor EV-ja pa je sestavljen iz treh vrtljivih delov, ne potrebuje vzdrževanja, prvi servis pa je po 500.000 kilometrih.

500k km je naredilo koliko milionov EV motorjev, da se ta življenska doba do servisa lahko smatra taka?
Ja ICE ima vzdrževanje. V praksi mala malca v primerjavi s čakanjem na polnilnicah. Letno za ICE avto, ki je še toliko frišen, da gre na uradnega porabim 3 ure. Ostale kar jih je pošravfam doma ali pa sem in tja pokličem servis, da malo bolj izurjeno oko pogleda še ostale sklope. Največ dela imam pa z EV-jem (UTV Polaris), ker ga normalno opret ne morem. Je pa milina se vozit v popolni tišini in brez smradu. Sem ravno nek magnetni vijakec odtargal in gledal cene v katalogu rezervnih delov. Vse kar je elektro sklopov so cifre med 2000 in 3000$. Na tej strani atlantika upam, da nebo nikoli treba vprašat za cene teh sklopov.!!! Ne moreš menjat dela motorja, ne moreš menjat dela kablovja, ne moreš menjat dela polnilca, dela kontrolerja...

Skratka kolikor uporabljam elektriko in ICE mi zaenkrat dolgoročno elektrika zgleda draga. Če se seveda vozila zamortizirajo v času garancije je zadeva lahko ugodna. Kot sem pa pred časom že omenil sem precej resno gledal za EV za na cesto. A ker po gabaritih, zmoglivosti in ceni ni bilo nič na vidiku se je nabavil "traktor", ki se verjetno ne bo nikoli prodal. Ko se bo še kaj rabilo pa se bo videlo, če se nam bo zdela EV tehnologija uporabna.

Emobi ::

Iz r.ti izgleda, ker podre se drastično.
Pa da rabiš manj moči kot pri primerljivem ICE. Ja seveda, moč rabi za premagovanje zračnega upora in itak nihče EV ne vozi nad 130km/h, ker tam preveč porabi. (Tudi 50KM ICE lahko hitreje od EV pospešuje, če mu daš ustrezno kratke prestave.)
Po taki logiki bo prihodnja cestna mobilnost počasna in draga. Upam res na samovozeče avte.

Okvare EV so tudi dražje od ICEja, vsaj glede i3 vsak dan kakšen horror story preberem na FB.. Evo tale zgodba je od včeraj:

Koliko napačnih sklepanj in napačne logike.

Vsi avtomobili pri 130km/h zaradi zračnega upora trošijo več goriva, EV-ji pa še vedno, tudi pri tej hitrosti, porabijo okrog 3x manj energije kot ICE-ji, predvsem pa ne usmrajajo zraka. Pri nas je najvišja dovoljena hitrost 130km/h, ki jo pametni vozniki ne prekoračijo; ne vem, zakaj bi jo pametni vozniki EV-jev.

Razlika med ICE in EV motorjem je v tem, da ima EV motor praktično takoj na razpolago maksimalen navor in moč, ICE motor pa šele, ko doseže visoke obrate. Zato EV hitreje speljuje in hitreje ter lažje prehiteva, seveda če motor in tudi baterija, ki mora zagotoviti dovolj moči, nista podhranjeni glede na težo vozila.

Zato so v praksi EV-ji hitrejši, ker ni potrebno prestavljati in odziv motorja je takojšen in maksimalen, brez časovnega zamika kot pri ICE-jih.

Moje izkušnje pa kažejo takole: prej sem imel ICE 258HP, 6,5s do 100, 6,5kg/HP.
Zdaj imam EV 170HP, 7,3 do 100, 7,9kg/HP.
Po teh podatkih je ICE hitrejši, praksa v realnem prometu pa je nasprotna: EV ima po 30m in slabih 3s hitrost 50km/h, kar ICE nikakor ni zmogel. V realnem prometu redko pospešujemo od 0 do 100, pač pa od 0 do 50 (na semaforjh) ali od 50 do 100 (pri prehitevanju). Tako z EV-jem veliko lažje in hitreje pospešujemo ter prehitevam, seveda ne nad pri nas zakonsko omejene hitrosti 130; avto pa tudi ne gre več kot 150km/h.

Tako,da podatek o pospešku do 100km/h med EV-ji in ICE-ji sicer lahko primerjamo, vendar to ni kaj prida uporabno, ker je narava motorjev zelo različna.

Da bi ICE motor s 50kW, kljub še tako kratkemu menjalniku, po 30m dosegel hitrost 50km/h pa ni verjetno, bolj je verjetno, da bi se, ob neznosnem hrupu in smradu, razletel.

Tako da ni bojazni, da bi se ob elektrifikaciji promet upočasnil, ravno nasprotno!

Navajanje raznih okvar hibridov in EV-jev in nesposobnih mehanikov EV-jev v Ameriki ni ravno merodajno za Evropo, poleg tega pa je Facebook težko relevanten ob upoštevanju dejstva, da je tam čez lužo zelo veliko profilov na družabnih omrežjih v lasti nekakšnih agencij za kreiranje in dirigiranje javnega mnenja...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

fujtajksel ::

mm888mb je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Kupujem ogljene kabinske filtre visoke kvalitete (aktivno oglje), ki vsaj delno poberejo smeti, ki jih smrdljivci (dizli) spuščajo v zrak. Navaden kabinski filter vse čez spusti.


Jaz tudi pa še vedno smrdijo. Prava rešitev bi bila HEPA filter, ki ga najdeš v Tesli ampak tega žal ne dobiš za večino ostalih vozil.


Bioweapon Defense Mode hehehehehe da dol padeš, a kakšnega moda za obrambo pred tankovskimi granatami se še niso spomnili?
Dejansko imajo HEPA filtre tudi čisto navadni avti, ta boljši pa tudi ogljene, pa avtomatski preklop na notranjo recirkulacijo če se sam ne spomniš v tunelih.

ginekk ::

Emobi je izjavil:

Iz r.ti izgleda, ker podre se drastično.
Pa da rabiš manj moči kot pri primerljivem ICE. Ja seveda, moč rabi za premagovanje zračnega upora in itak nihče EV ne vozi nad 130km/h, ker tam preveč porabi. (Tudi 50KM ICE lahko hitreje od EV pospešuje, če mu daš ustrezno kratke prestave.)
Po taki logiki bo prihodnja cestna mobilnost počasna in draga. Upam res na samovozeče avte.

Okvare EV so tudi dražje od ICEja, vsaj glede i3 vsak dan kakšen horror story preberem na FB.. Evo tale zgodba je od včeraj:

Koliko napačnih sklepanj in napačne logike.

Vsi avtomobili pri 130km/h zaradi zračnega upora trošijo več goriva, EV-ji pa še vedno, tudi pri tej hitrosti, porabijo okrog 3x manj energije kot ICE-ji, predvsem pa ne usmrajajo zraka. Pri nas je najvišja dovoljena hitrost 130km/h, ki jo pametni vozniki ne prekoračijo; ne vem, zakaj bi jo pametni vozniki EV-jev.

Razlika med ICE in EV motorjem je v tem, da ima EV motor praktično takoj na razpolago maksimalen navor in moč, ICE motor pa šele, ko doseže visoke obrate. Zato EV hitreje speljuje in hitreje ter lažje prehiteva, seveda če motor in tudi baterija, ki mora zagotoviti dovolj moči, nista podhranjeni glede na težo vozila.

Zato so v praksi EV-ji hitrejši, ker ni potrebno prestavljati in odziv motorja je takojšen in maksimalen, brez časovnega zamika kot pri ICE-jih.

Moje izkušnje pa kažejo takole: prej sem imel ICE 258HP, 6,5s do 100, 6,5kg/HP.
Zdaj imam EV 170HP, 7,3 do 100, 7,9kg/HP.
Po teh podatkih je ICE hitrejši, praksa v realnem prometu pa je nasprotna: EV ima po 30m in slabih 3s hitrost 50km/h, kar ICE nikakor ni zmogel. V realnem prometu redko pospešujemo od 0 do 100, pač pa od 0 do 50 (na semaforjh) ali od 50 do 100 (pri prehitevanju). Tako z EV-jem veliko lažje in hitreje pospešujemo ter prehitevam, seveda ne nad pri nas zakonsko omejene hitrosti 130; avto pa tudi ne gre več kot 150km/h.

Tako,da podatek o pospešku do 100km/h med EV-ji in ICE-ji sicer lahko primerjamo, vendar to ni kaj prida uporabno, ker je narava motorjev zelo različna.

Da bi ICE motor s 50kW, kljub še tako kratkemu menjalniku, po 30m dosegel hitrost 50km/h pa ni verjetno, bolj je verjetno, da bi se, ob neznosnem hrupu in smradu, razletel.

Tako da ni bojazni, da bi se ob elektrifikaciji promet upočasnil, ravno nasprotno!

Navajanje raznih okvar hibridov in EV-jev in nesposobnih mehanikov EV-jev v Ameriki ni ravno merodajno za Evropo, poleg tega pa je Facebook težko relevanten ob upoštevanju dejstva, da je tam čez lužo zelo veliko profilov na družabnih omrežjih v lasti nekakšnih agencij za kreiranje in dirigiranje javnega mnenja...


Aha, voznik ki ne prekorači 130km/h je pameten. :)
Odziv je res boljši pri EV. Vendarle ICE motor ima zlahka 90% navora skorajda od prostega teka dalje. Moč je premosorazmerna produktu navora in obratov, velja za ICE in EV. Nikakor ni na voljo maksimalne moči pri nič obratov, ker je takrat moč nič (preveri enačbo), je pa na voljo maksimalen navor.

A je res pomembno Amerika ali Evropa, če je isti model avtomobila iz istega traku? In vse zgodbe so iz privat profilov, imena seveda spuščam, lahko pa se včlaniš v i3 worldwide FB skupino in sam preveriš. Boš imel možnost napisat tudi evropsko zgodbo. V bistvu bi lahko napisal, da si ti umeten bot, ki goniš svoje enostranske argumente v prid EV.

Emobi ::

Ne, jaz sem nekdo, ki dve leti goni EV in se je prepričal na lastne oči oziroma izkušnje, da je ICE brez veze v primerjavi z EV-jem. Za nič na svetu ne bi šel nazaj na ICE.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

krneki0001 ::

A zato se vsi e-golfi vozijo po avtocestah med 80 in 90km/h z izklopljeno klimo, da lahko prevozijo tistih 150km z enim polnjenjem?

Lahko gremo pa probat en lep izlet z EV vs ICE.
Začnemo v Ljubljani, gremo po avtocesti do Jesenic, od tam mimo Kranjske gore preko Rateč (vmes gremo iz Planice peš do Tamarja) do Trbiža, se ustavimo pri Rabeljskem jezeru, kjer spečemo ene čevape na zadnji strani jezera in gremo en krog okoli jezera. Potem gremo pa nazaj pod Mangartom in se obrnemo proti Tolminu, tam pa preko Železnikov in Škofje loke nazaj v Ljubljano.

Jaz to naredim s četrt tanka. Kolikokrat moraš ti polnit EV, da narediš tak lep izlet?
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

D3m ::

Ti bo rekel, da se bo potrebno dobivati z drugimi ljudmi.
|HP EliteBook|R5 6650U|

krneki0001 ::

ja, ja, sej razumem. Mamin sinček, živi pri starših, 30kg preveč z iphonom in EV s katerim se vozi 5minut stran v službo, kjer tudi polni EV. :))

D3m taki izleti so pri nas stalnica. Vsak vikend odpeljem otroke nekam in tam potem hodimo peš vsaj 4 ure. Ta vikend smo šli čez celo Logarsko dolino do slapa Rinka.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

Utk ::

A zato se vsi e-golfi vozijo po avtocestah med 80 in 90km/h z izklopljeno klimo, da lahko prevozijo tistih 150km z enim polnjenjem?

Za razliko od tebe, ki se voziš 110, zato tudi to:
Jaz to naredim s četrt tanka.

krneki0001 ::

Samo to vozim zato, ker mi tako paše in ker je manj sekiranja, ne zato, da bi šparal. Pa prehitevam tudi tako da potegnem na polno kolikor se da in hitro prehitim, potem pa na svoj pas umaknem. (pospešim preko 150 na hitro, da ne oviram ostalih)

V soboto dopoldne sem bil s 110km/h (do tunelov in od tunelov naprej) pravi dirkač. Od ljubljane do izvoza za Mozirje me ni en avto prehitel. Vse je vozilo med 90 in 100km/h.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

starfotr ::

stara mama je izjavil:

mm888mb je izjavil:

Prava rešitev bi bila HEPA filter, ki ga najdeš v Tesli ampak tega žal ne dobiš za večino ostalih vozil.

Pravkar pogledal za mojga, presenečen da obstaja :)
https://www.ebay.com/itm/Cabin-Air-Filt...


Filter lahko daš tudi naredit. Pri nas se s filtri ukvarja kar nekaj firm, na primer firma prima filtri.

Emobi ::

Še tako dober filter ne more ustaviti vseh delcev, plinov pa sploh ne, na primer benzena, ki ga puščajo za seboj ICE-ji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

m0LN4r ::

Ampak, socasno je treba potem sfiltrirati tudi dimnike domacih peci in elektrarn.

Zakaj strehe EVjev niso fotovoltaicne? Vem, da je izkoristek majhen in strosek velik, pa vseeno. Kdor ne parkira v garazi ima avto prakticno pol dneva na soncu. Pa ni bog da se na tem dobrem kvadratnem metru nebi nic poznalo.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Utk ::

Zakaj strehe ICE avtov niso fotovoltaične? Isti drek, bi se pač manj bencina ali nafte porabilo, ki je še dražja.

m0LN4r ::

Aja torej to se pride, kvazi cez nekaj let kot neka huda novost. Take iztegljive soncne vetrnice, kot v vesolju.
"save up to 50% on your electricity bill" - add a solar charging kit, for just 1999$
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

krneki0001 ::

m0LN4r je izjavil:

Ampak, socasno je treba potem sfiltrirati tudi dimnike domacih peci in elektrarn.

Zakaj strehe EVjev niso fotovoltaicne? Vem, da je izkoristek majhen in strosek velik, pa vseeno. Kdor ne parkira v garazi ima avto prakticno pol dneva na soncu. Pa ni bog da se na tem dobrem kvadratnem metru nebi nic poznalo.


To tudi meni ni jasno. Namreč 120x54 velika celica da okoli 6A. Če avto stoji 8 ur na soncu, je to že kr dost amperaže.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

WhiteAngel ::

m0LN4r je izjavil:


Zakaj strehe EVjev niso fotovoltaicne? Vem, da je izkoristek majhen in strosek velik, pa vseeno. Kdor ne parkira v garazi ima avto prakticno pol dneva na soncu. Pa ni bog da se na tem dobrem kvadratnem metru nebi nic poznalo.


Toyota je to imela na Priusu. Ampak mislim, da nima več.

blay44 ::

Ah je že nekaj, Wh pa bolj mal.:)

starfotr ::

15 kWh rabiš za 100 km, pri EV. Recimo, da imaš površine na avtu za 2 PV panela, kar znese cca. 500 Wp ob idealnih pogojih.

In da bi prevozil 100 km na sonce, bi rabil 30 ur idealne lege na soncu. Vendar to so pravljice.

zmaugy ::

Tu se gre bolj za dolgoročno kalkulacijo - koliko prihraniš v življenski dobi avta s panelom na strehi. Mislim da ima to najdražji plugin prius.

starfotr ::

Izračun si naredi. Jaz mislim, da se ti recimo cena 2 panelov na avtu ne bi povrnila v živ. dobi avta.

zmaugy ::

Nisem računal, takšen je njihov marketing reasoning. Kdor kupi najdražjega Prius plugina po mojem ne dela klasične računice ker: Avto je drag, grd zunaj, še bolj grd znotraj. Za manj denarja se dobi boljšega v vseh ozirih plugina.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

Emobi ::

1m2 sončnih celic na strehi hiše proizvede ob sončnem dnevu približno 1kWh. Recimo, da gre na streho avtomobila lahko dva m2, torej bi avto lahko pridelal, če bi bil ves dan na soncu, 2kWh, kar pomeni 10 do 15 kilometrov.
Seveda pa avto ni ves dan na soncu in se to ne splača.

Bolje je te sončne celice postaviti na streho, ki ni nikoli v senci.

K0l1br1 ::

Tole so poletni pogoji, when the sun is high in ko ima 1m2 100% izkoristek. Kar pa ga seveda nima, ampak ga ima tistih 20%.

krneki0001 ::

120x54cm panel daje teoretično 100W. Praktično pa, ko gledam na ekrančku, maximalno 6A pri 12V, povprečje je pa nekje 4,3A. Cena zanj je bila 99 dolarjev. Uporabljam pa na kampiranju, da mi hladilnik laufa. (hladilnik rabi 3A za normalno delovanje in 8A za zagon kompresorja)
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

Emobi ::

K0l1br1 je izjavil:

Tole so poletni pogoji, when the sun is high in ko ima 1m2 100% izkoristek. Kar pa ga seveda nima, ampak ga ima tistih 20%.

60m2 sončne elektrarne na strehi poleti ustvari do 60kWh dnevno, na današnji sončni dan sredi februarja pa do 45kWh, se pravi, da je 20% izkoristek že vštet.

Vsekakor avto ob idealnih pogojih dnevno ne bi mogel pridelati več kot 15km, realno pol manj, ker skoraj nobeden ni cel dan na soncu. Takšna proizvodnja ni omembe vredna.

Ko bodo pa vse strehe na stavbah imele panele, bomo pa dajali panele tudi na avtomobilske strehe. :)

fujtajksel ::

Panele bi lohk naštepali na avtocestne črpalke in počivališča, še senca bi bila od njih.

stara mama ::

Tista 2kWh iz sončnih celic na strehi potem porabiš že za obratovanje klime, ker je avto cel razgret :))
Nekak ne vidim, da bi poleti namesto sence vsi iskali sončne parkinge.
Ekologija™ in Trajnost™

fikus_ ::

S celicami na avtu klimo v avtu ne moreš laufat, čisto lahko pa kakšen ventilator za prezračevanje potniškega prostora in tako nižanje temp. v njem.

Emobi ::

stara mama je izjavil:

Tista 2kWh iz sončnih celic na strehi potem porabiš že za obratovanje klime, ker je avto cel razgret :))
Nekak ne vidim, da bi poleti namesto sence vsi iskali sončne parkinge.

Se strinjam.
Se pravi, zanalašč parkiraš na soncu, zato da boš pridelal elektriko, nato pa, preden greš, ohladiš avto.
Za kar porabiš več elektrike, kot si jo malo prej pridelal!

Bolje bi bilo parkirati v senci.

Samo ventilator,brez klime, bolj slabo ohladi avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

krneki0001 ::

Že odprto strešno okno pomaga ogromno, če avto stoji na soncu. Ker gre tista vročina, ki se nabira pod stropom, lahko ven. (slabost črnega avta - z zaprtim šibedahom je poleti notri 75 stopinj, z odprtim pa samo 55, če stoji na soncu).
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

fikus_ ::

Imel črn avto s šibedahom in je kar razlika med 65 in 55°C (merjeno v pod konzolo volana).

J.McLane ::

Sem šele sedaj opazil tole temo in v 5 straneh bullshita, ki ste ga sproducirali in ga po pravici povedano nisem bral, nihče ni omenil ozona.

Vprašajte se kaj povzroča nevaren ozon, za katerega dobivamo vsako poletje opozorila od vremenarjev, verjetno ta ozon prinese veter nekje iz stratosfere 8-O.

Samo obisk Wikipedije na temo NOx emisij pa bi moglo biti za znalce na Slo-tech vse jasno:
NOx @ Wikipedia

Za resnico o NOx emisijah ne glejte nekih zavajujočih dokumentarcev, ampak preprosto odprite Wikipedijo in uporabite svoj razum.


Druga stvar, ki je prisotna v izpustih je črni ogljik, problem pa je da naprave za merjenje emisij trdih delcev merijo kar vse trde delce povprek, pa še to po večini večje PM10 delce. Tako ob morju te naprave zaznavajo povišane koncentracije, ker je v zraku sol, ki pa je celo koristna za dihala. Na tem področju pričakujte, da se bo v prihodnje še veliko odkrilo in vprašanje kakšen efekt imajo sploh DPF filtri na zmanjševanje tega črnega ogljika, evo zanimiv članek na to temo:
https://www.delo.si/novice/okolje/merit...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

Wikipedija je referenca? Zakaj že?
Članek v nekem Delu podobno.
DW seveda podoben. Najprej objavi kako se litij pridobiva, čez par tednov NO2 štorijo. Ampak delu o meritvah NOx verjamem.
Kar sem zaključil je, da je promet en mali delček zgodbe in dokler ne bo širših strukturnih sprememb nima smisla na vrat na nos pri sebi kaj dosti spremnijat. Morda začet kuhat na elektriko kjer se kuha na plin... Ostalo bo morala politika v povezavi s verodostojno stroko pokazat kaj bolj konkretnega ne le populizem, ki ga prodajajo sistemki mediji.

J.McLane ::

Aha ti ne rabiš virov, ti kar sam narediš zaključek :))

Glej moja želja je bila izpostaviti stvari, ki so jih v dokumentarcu (namerno?) zamolčali. V bistvu je treba zastaviti več vprašanj, ne pa da samo kimaš tistemu kar ti nekdo servira in je to edina relevantna informacija.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Emobi ::

roCkY je izjavil:

Wikipedija je referenca? Zakaj že?
Članek v nekem Delu podobno.
DW seveda podoben. Najprej objavi kako se litij pridobiva, čez par tednov NO2 štorijo. Ampak delu o meritvah NOx verjamem.
Kar sem zaključil je, da je promet en mali delček zgodbe in dokler ne bo širših strukturnih sprememb nima smisla na vrat na nos pri sebi kaj dosti spremnijat. Morda začet kuhat na elektriko kjer se kuha na plin... Ostalo bo morala politika v povezavi s verodostojno stroko pokazat kaj bolj konkretnega ne le populizem, ki ga prodajajo sistemki mediji.

Trdiš, da je Wikipedija brez veze, pa Delo je brez veze, pa promet je le majhen del problema, pa da nima smisla kaj dosti spreminjati - vse to je populizem par excellence, populizem v pravem pomenu besede.

Torej, Wikipedija je enciklopedija in je lahko referenca; seveda so v njej lahko napake, ampak itak je potrebno vse kar beremo, preverjati.

Delo je časopis za intelektualce in ga tudi pišejo intelektualci. V članku, ki ga je navedel J.McLane, pa so besede znanstvenika, intelektualca iz inštituta Jožef Štefan. V članku ni populizma in Delo ni sistemski medij, pač pa medij intelektualcev, podobno kot Dnevnik, in ga ne gre metati v isti koš s populističnimi in strankarskimi mediji.

Ko nekdo zapiše 'v nekem Delu', je kot bi rekel 'neki intelektualci', iz česar je razvidno, da smatra intelektualce za nestrokovne in upoštevanja nevredne. Verjetno raje posluša populiste in neintelektualce, vendar pa nas zgodovina uči, da je z vsako družbo šlo zelo navzdol takrat, ko je nehala poslušati intelektualce.
(Ravno v teh dneh smo bili priča napada nestrokovnjakov, laikov in populistov na šolsko stroko in intelektualce s popolnoma zgrešenimi zahtevami za reformo šolstva - ukinitev ocen, mature...)

Da je promet le majhen del problema slabega zraka, je popolnoma napačen zaključek, ker je v večjih mestih GLAVNI del problema, saj se mesta večinoma ne ogrevajo z individualnim ogrevanjem, promet pa je tam enormno povečan.
Takšno napačno sklepanje se zgodi takrat, ko zaradi dreves ne vidiš gozda - v Youtube prispevku so se osredotočili predvsem na NOx, naivni pa to posplošijo na celoten problem in naenkrat postane kuhanje hrane večje onesnaževanje od prometa!

Za tiste, ki kuhajo na plin iz plinskih bomb, je vsekakor smiselno, da preidejo na kuhanje z elektriko. Kdor ima mestni plin, pa to ne bi bilo smiselno in naj redno zrači stanovanje.

Metanje vsega v isti koš in jamranje, kako nima smisla kaj dosti pri sebi spreminjati, dokler... je neproduktivno.

Vedno je veljalo: manj ko se je družba prilagala spremembam, bolj je nastradala. In isto velja za posameznike.

Stari maček ::

Delo in dnevnik sta levakarska medija in tako po definiciji pristranska.

zmaugy ::

J.McLane je izjavil:

Sem šele sedaj opazil tole temo in v 5 straneh bullshita, ki ste ga sproducirali in ga po pravici povedano nisem bral, nihče ni omenil ozona.

Vprašajte se kaj povzroča nevaren ozon, za katerega dobivamo vsako poletje opozorila od vremenarjev, verjetno ta ozon prinese veter nekje iz stratosfere 8-O.

Samo obisk Wikipedije na temo NOx emisij pa bi moglo biti za znalce na Slo-tech vse jasno:
NOx @ Wikipedia

Za resnico o NOx emisijah ne glejte nekih zavajujočih dokumentarcev, ampak preprosto odprite Wikipedijo in uporabite svoj razum.


Druga stvar, ki je prisotna v izpustih je črni ogljik, problem pa je da naprave za merjenje emisij trdih delcev merijo kar vse trde delce povprek, pa še to po večini večje PM10 delce. Tako ob morju te naprave zaznavajo povišane koncentracije, ker je v zraku sol, ki pa je celo koristna za dihala. Na tem področju pričakujte, da se bo v prihodnje še veliko odkrilo in vprašanje kakšen efekt imajo sploh DPF filtri na zmanjševanje tega črnega ogljika, evo zanimiv članek na to temo:
https://www.delo.si/novice/okolje/merit...


https://www.aivc.org/sites/default/file...
stran 3

veduvedu ::

Da bi ICE motor s 50kW, kljub še tako kratkemu menjalniku, po 30m dosegel hitrost 50km/h pa ni verjetno, bolj je verjetno, da bi se, ob neznosnem hrupu in smradu, razletel.

Še tako rjav clio z 1.4 motorjem bo dosegel v prvi 50km/h, verjetno ne v 30m, kaj veliko več pa ne bo rabil.

Če ice ne znaš vozit ne krivi pogonskega sklopa. Je pa znano, da proizvajalci omejujejo moč motorja v prvi brzini, da se zaščiti pogonski sklop.

Nikakor ni na voljo maksimalne moči pri nič obratov, ker je takrat moč nič (preveri enačbo), je pa na voljo maksimalen navor.

Tudi navor ni.

Ne, jaz sem nekdo, ki dve leti goni EV in se je prepričal na lastne oči oziroma izkušnje, da je ICE brez veze v primerjavi z EV-jem. Za nič na svetu ne bi šel nazaj na ICE.

Pa goni še naslednji dve leti, ti res nobeden ne brani. Tudi nobeden v tej temi ne bo imel proti če mu kupiš novega ali pa podariš svojega. EV za slovenski prostor ni primeren, razen kot majhno mestno vozilo.

Še tako dober filter ne more ustaviti vseh delcev, plinov pa sploh ne, na primer benzena, ki ga puščajo za seboj ICE-ji.

Zakaj pa misliš da obstaja aktivno oglje v filtrih ?

Vprašajte se kaj povzroča nevaren ozon, za katerega dobivamo vsako poletje opozorila od vremenarjev, verjetno ta ozon prinese veter nekje iz stratosfere 8-O.

Ozon povzročajo tudi drevesa v gozdu.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: madviper ()

pegasus ::

veduvedu je izjavil:

Še tako rjav clio z 1.4 motorjem bo dosegel v prvi 50km/h, verjetno ne v 30m, kaj veliko več pa ne bo rabil.
Eh? A ste čist nori, 50 v prvi? Prva je samo za speljat, takoj ko se vozilo giblje, daš v drugo in ko gre več kot lahko tečeš, v tretjo. Pri 50km/h si že v peti.

roCkY ::

Folk je prelen da bi 5* šaltal do 50-60 zato s prvo do 50. Avtomatiki se pa ne kupujejo ker se (bojda) kvarijo pa olje je treba menjat v njih...

krneki0001 ::

olje je treba menjat v vseh menjalnikih. Mehanika, ki ti reče, da se olja v menjalniku ne menja, bi pa jaz zamenjal, ker nima pojma pri osnovnih stvareh, kako bo šele kaj zakompliciranega pošraufal.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Truga ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj je bencin cenejši od dizla? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21936248 (5733) turan
»

Rome bans all diesel vehicles .... (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15820774 (15645) -valvoline-
»

Bi kupili avto (nov) z atmosferskim motorjem? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
35150680 (40751) -valvoline-
»

Poplava rabljenih dizlov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13625699 (19601) krneki0001

Dizel apokalipsa na vidiku (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1157200488 (160650) BigWhale

Več podobnih tem