Forum » Na cesti » Resnica o škodljivosti dizlov
Resnica o škodljivosti dizlov
Utk ::
Aha, potem pa tisti, ki kupijo dizla, ki ima manjši co2 izpuh, namesto, da se bi manj vozili in ne bi niti potrebovali dizla...
zmaugy ::
Kupil sem dizla (pred nekaj leti) iz tega razloga, ampak se zdaj vozim manj in vedno dvakrat premislim, predno se podam na kakšno daljšo službeno pot. Tako zdaj delam precej manj kilometrov kot včasih. Ko z javnim prevozom ne bom zapravil 3 krat več časa kot z avtom, ampak bomo nekje na istem ali malo na slabšem (sem pripravljen porabiti nekaj več časa za splošno dobro), bom uporabljal večinoma javni prevoz.
Do takrat pa seveda avta ne bom menjal za usranega bencinca in onesnaževal z neumno potrošnjo.
Bencinc zaslepljencev nisem slišal nikoli povedati kaj takšnega, imate preveč dela s šimfanjem čez voznike dizlov in želite nadoknaditi leta, ko ste imeli slab občutek, ker ste plačevali več za gorivo - saj ste ga tudi pokurili več in bolj onesnaževali - ampak iskreno rečeno se za onesnaževalni del ne sekirate, pride vam zgolj prav da lahko revanšistično izrazite svoje leta in leta zadrževane frustracije.
Do takrat pa seveda avta ne bom menjal za usranega bencinca in onesnaževal z neumno potrošnjo.
Bencinc zaslepljencev nisem slišal nikoli povedati kaj takšnega, imate preveč dela s šimfanjem čez voznike dizlov in želite nadoknaditi leta, ko ste imeli slab občutek, ker ste plačevali več za gorivo - saj ste ga tudi pokurili več in bolj onesnaževali - ampak iskreno rečeno se za onesnaževalni del ne sekirate, pride vam zgolj prav da lahko revanšistično izrazite svoje leta in leta zadrževane frustracije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
Utk ::
Jaz se vozim na plin, ki je cenejši od dizla, da ne govorimo čistejši, in tudi čistejši od bencina, da ne govorimo o dizlu.
Emobi ::
Ker je Evropa predpisala avtomobilskim proizvajalcem postopno zmanjševanje izpustov CO2 na prevožen kilometer, so se proizvajalci odločili za preferiranje dizelskih ICE-jev, ker imajo manjšo porabo in zato res izpustijo v zrak manj CO2, vendar pa več NOx, predvsem pa veliko več trdih delcev - saj, ki jih še tako dobri filtri ne morejo vse zadržati. Stavili so na dizla, kljub temu, da je bolj kompliciran od bencinarja, je dražji in potrebuje več vzdrževanja ter je manj vzdržljiv. To je industriji tudi odgovarjalo, saj so za bolj kompliciran izdelek lahko zahtevali višje cene, inženirji pa lahko naredijo skorajda karkoli, samo da kdo to plača.
Kupovanje dizlov je odgovarjalo tudi kupcem, vsaj tistim, ki letno naredijo veliko kilometrov, ko je strošek lastništva dizla manjši od TCO bencinarja.
V Sloveniji smo pri kupovanju vrste ICE-ja nekritično kopirali Nemce, čeprav mi nimamo toliko avtocest in velikih razdalj med mesti in letno v povprečju ne delamo toliko kilometrov, da bi bil nakup dizla upravičen iz stališča ekonomike; iz stališča zdravja pa itak ni upravičen v nobenem primeru.
Kdor je pri nas kupil dizla in dnevno ne sedi v njem slabi dve uri (30 do 35 kkm/leto), se vozi dražje, kot bi se z bencinarjem, saj je TCO pri nižji kilometrini višji. Tak kupec je bil bodisi zaveden od prodajalcev, ki pač raje prodajajo dražje zadeve, bodisi zaradi različnih razlogov in trendov ni upošteval višjih stroškov lastništva pri dizlih in bolj škodljive izpuste kot pri bencinarjih.
Da bi pa bil psihološki profil voznikov dizlov kaj boljši od profila voznikov bencinarjev, pa ni verjetno.
Rešitev ni v tem, da lastniki dizlov svoje avtomobile na vrat na nos prodajo in kupijo bencinarje, saj bi bilo to neekonomično, pa tudi moderni bencinarji imajo zaradi visokih pritiskov vbrizga goriva izpuh vse bolj podoben dizelskemu.
Rešitev ni niti v motorjih na plin, ki puščajo za seboj sicer najmanj trdnih delcev, CO2 in NOx pa ne bistveno manj.
Še najbolj smiselno je presedlati na EV, ko bo stari ICE odslužil svoje, oziroma takrat, ko je izguba vrednosti vozila sprejemljiva glede na to, koliko tisoč kilometrov je vozilo opravilo.
Problem pa je, da je ponudba EV-jev še zelo majhna in količinsko nezadostna in ne more zadovoljiti večine kupcev novih avtomobilov, ki bi morali dobro premisliti, zakaj vse potrebujejo avtomobil in kakšne zahteve naj bi izpolnjeval ter nenazadnje, kakšen vpliv ima ta izdelek na ljudi in na okolje.
Ko trg ponudi EV, ki izpolnjuje zadane pogoje, je najboljša rešitev, da se tisti, ki nameravajo kupiti nov avto, ker jim kupna moč to dovoljuje, postavijo v vrsto za nakup EV-ja, seveda, če imajo možnost polnjenja na domači vtičnici, sicer morajo urediti še to, oziroma počakati, da to uredi skupnost.
Do takrat pa bo stari ICE še vzdržal, kajti v tem trenutku je nakup novega fosilca precej tvegan, saj bo zaradi razmaha EV-jev cena rabljenim ICE-jem močno padla, kar se je dizelašem že zgodilo zaradi dizelske afere.
Potrebno pa je usvojili tudi malo drugačen način razmišljanja. Namreč, zahtev za EV ne gre enostavno preslikovati iz ICE-jev, ker običajni EV ne more imeti 700 km dosega in polnjenja baterije v nekaj minutah. Zmorejo pa že 400 km dosega in polurno polnjenje, kar popolnoma zadostuje za večino osebne uporabe, pa tudi po 400 kilometrih se je iz zdravstvenih razlogov pametno za pol ure ustaviti. No, pravzaprav je pretegovanje mišic smiselno že po uri in pol sedenja v avtu.
Kupovanje dizlov je odgovarjalo tudi kupcem, vsaj tistim, ki letno naredijo veliko kilometrov, ko je strošek lastništva dizla manjši od TCO bencinarja.
V Sloveniji smo pri kupovanju vrste ICE-ja nekritično kopirali Nemce, čeprav mi nimamo toliko avtocest in velikih razdalj med mesti in letno v povprečju ne delamo toliko kilometrov, da bi bil nakup dizla upravičen iz stališča ekonomike; iz stališča zdravja pa itak ni upravičen v nobenem primeru.
Kdor je pri nas kupil dizla in dnevno ne sedi v njem slabi dve uri (30 do 35 kkm/leto), se vozi dražje, kot bi se z bencinarjem, saj je TCO pri nižji kilometrini višji. Tak kupec je bil bodisi zaveden od prodajalcev, ki pač raje prodajajo dražje zadeve, bodisi zaradi različnih razlogov in trendov ni upošteval višjih stroškov lastništva pri dizlih in bolj škodljive izpuste kot pri bencinarjih.
Da bi pa bil psihološki profil voznikov dizlov kaj boljši od profila voznikov bencinarjev, pa ni verjetno.
Rešitev ni v tem, da lastniki dizlov svoje avtomobile na vrat na nos prodajo in kupijo bencinarje, saj bi bilo to neekonomično, pa tudi moderni bencinarji imajo zaradi visokih pritiskov vbrizga goriva izpuh vse bolj podoben dizelskemu.
Rešitev ni niti v motorjih na plin, ki puščajo za seboj sicer najmanj trdnih delcev, CO2 in NOx pa ne bistveno manj.
Še najbolj smiselno je presedlati na EV, ko bo stari ICE odslužil svoje, oziroma takrat, ko je izguba vrednosti vozila sprejemljiva glede na to, koliko tisoč kilometrov je vozilo opravilo.
Problem pa je, da je ponudba EV-jev še zelo majhna in količinsko nezadostna in ne more zadovoljiti večine kupcev novih avtomobilov, ki bi morali dobro premisliti, zakaj vse potrebujejo avtomobil in kakšne zahteve naj bi izpolnjeval ter nenazadnje, kakšen vpliv ima ta izdelek na ljudi in na okolje.
Ko trg ponudi EV, ki izpolnjuje zadane pogoje, je najboljša rešitev, da se tisti, ki nameravajo kupiti nov avto, ker jim kupna moč to dovoljuje, postavijo v vrsto za nakup EV-ja, seveda, če imajo možnost polnjenja na domači vtičnici, sicer morajo urediti še to, oziroma počakati, da to uredi skupnost.
Do takrat pa bo stari ICE še vzdržal, kajti v tem trenutku je nakup novega fosilca precej tvegan, saj bo zaradi razmaha EV-jev cena rabljenim ICE-jem močno padla, kar se je dizelašem že zgodilo zaradi dizelske afere.
Potrebno pa je usvojili tudi malo drugačen način razmišljanja. Namreč, zahtev za EV ne gre enostavno preslikovati iz ICE-jev, ker običajni EV ne more imeti 700 km dosega in polnjenja baterije v nekaj minutah. Zmorejo pa že 400 km dosega in polurno polnjenje, kar popolnoma zadostuje za večino osebne uporabe, pa tudi po 400 kilometrih se je iz zdravstvenih razlogov pametno za pol ure ustaviti. No, pravzaprav je pretegovanje mišic smiselno že po uri in pol sedenja v avtu.
Kinjorts ::
...veliko več trdih delcev - saj,...
Ni res. Od uvedbe DPF dizli spuščajo v okolje bistveno manj saj kot sodobni bencinarji.
...potrebuje več vzdrževanja ter je manj vzdržljiv.
To si potegnil iz riti?
Kupovanje dizlov je odgovarjalo tudi kupcem, vsaj tistim, ki letno naredijo veliko kilometrov, ko je strošek lastništva dizla manjši od TCO bencinarja.
Torej je dražji ali cenejši?
Orias ::
Moj glas je za dizla. Dokler ne bo dizel 1x dražji od bencina se vsaj meni računica izzide. Je velika razlika če z 50 litri bencina napraviš 500km ali z 50 litri nafte med 800 in 900 km. Pred leti se je to dosti bolj poznalo, ko je bil še kurilc pol ceneje.
Emobi ::
Vse je odvisno od tega, koliko kilometrov na leto prevoziš.
Da bi DPF filter očistil vse saje v izpuhu dizla, je iluzija. Nanoprah črnega ogljika ni možno očistiti v celoti, sploh pa takrat, ko je motor hipno in polno obremenjen.
Koliko saj izpusti dizel takrat, ko se periodično čisti DPF filter? In kakšen je izpuh takrat, ko se čez leta ves sistem razštela in se ob pritisku na gas valijo oblaki črnega dima?
Sodobni bencinarji se po škodljivosti izpuha res približujejo dizelašem, niso pa jih še dosegli in presegli, sicer bi tudi njim vgrajevali zapletene sisteme za čiščenja izpuha.
Vzdrževanje dizlov je dražje, ker so bolj zapleteni kot bencinarji.
Ker dizelski motor deluje pri skoraj dvakrat večji kompresiji, so materiali bolj obremenjeni in vibracije večje. Sicer je zato motor narejen iz močnejših materialov - tudi zato je dražji. Se pa tudi počasneje ogreje - obraba vsakega ICE motorja je večja pri hladnem motorju - zato mu tudi kratke relacije bolj škodijo, kot tudi visoki obrati, ki jih dizel slabše prenaša kot bencinar in to ga prej uniči.
Laiki pa rečejo: ja, dizel več zdrži kot bencinar, samo ne smeš ga vozit na kratkih relacijah, pa ne smeš ga preveč tiščat, pa hladnega obremenjevati, pa turbino moraš ohladit, pa...
Pri istih pogojih uporabe je bencinar vzdržljivejši, ker je manj kompresijie, manj visokih pritiskov, manj vibracij.
Do nekje 30 kkm/leto je TCO bencincev nižji, ker večja poraba goriva in njegova višja cena še ne preseže višje cene nabave in vzdrževanja.
Nad to mejo pa je nižji TCO dizelašev, ker je prihranek manjše porabe in cene goriva večji od višje nabavne cene in višjih stroškov vzdrževanja.
Ta meja se spreminja, ker je odvisna od cen goriva in izgube vrednosti vozila.
Nekaj časa je bilo dizelsko gorivo celo dražje od bencinskega, kar gotovo to mejo postavi višje.
Višje pa jo postavlja tudi v zadnjem času večja izguba vrednosti dizelašev.
Za segment B se računa izguba vrednosti 1,2% na mesec, za večje avtomobile je depreciacija višja. Tako je v zadnjem času opaziti višjo izgubo vrednosti dizelašev, saj so se znašli v nemilosti zaradi razkritij dizelske afere in se novih manj kupuje, rabljeni pa so preplavili trg, zato so cene strmoglavile. Tako se je seveda TCO dizelašev dvignili, kot tudi meja ekonomske upravičenosti dizlov.
Tako se izguba vrednosti za segment B bencinarja danes računa 1,2%, dizelaša 1,35%, EV-ja pa 1% na mesec.
Je pa potrebno vzeti v obzir tudi to, da je dizelaš manj udoben zaradi več tresljajev in hrupa ter smradu, ima manjši obseg uporabnih obratov motorja, pozneje se ogreje, predvsem pa je njegov izpuh bolj zdravju škodljiv.
Da bi DPF filter očistil vse saje v izpuhu dizla, je iluzija. Nanoprah črnega ogljika ni možno očistiti v celoti, sploh pa takrat, ko je motor hipno in polno obremenjen.
Koliko saj izpusti dizel takrat, ko se periodično čisti DPF filter? In kakšen je izpuh takrat, ko se čez leta ves sistem razštela in se ob pritisku na gas valijo oblaki črnega dima?
Sodobni bencinarji se po škodljivosti izpuha res približujejo dizelašem, niso pa jih še dosegli in presegli, sicer bi tudi njim vgrajevali zapletene sisteme za čiščenja izpuha.
Vzdrževanje dizlov je dražje, ker so bolj zapleteni kot bencinarji.
Ker dizelski motor deluje pri skoraj dvakrat večji kompresiji, so materiali bolj obremenjeni in vibracije večje. Sicer je zato motor narejen iz močnejših materialov - tudi zato je dražji. Se pa tudi počasneje ogreje - obraba vsakega ICE motorja je večja pri hladnem motorju - zato mu tudi kratke relacije bolj škodijo, kot tudi visoki obrati, ki jih dizel slabše prenaša kot bencinar in to ga prej uniči.
Laiki pa rečejo: ja, dizel več zdrži kot bencinar, samo ne smeš ga vozit na kratkih relacijah, pa ne smeš ga preveč tiščat, pa hladnega obremenjevati, pa turbino moraš ohladit, pa...
Pri istih pogojih uporabe je bencinar vzdržljivejši, ker je manj kompresijie, manj visokih pritiskov, manj vibracij.
Do nekje 30 kkm/leto je TCO bencincev nižji, ker večja poraba goriva in njegova višja cena še ne preseže višje cene nabave in vzdrževanja.
Nad to mejo pa je nižji TCO dizelašev, ker je prihranek manjše porabe in cene goriva večji od višje nabavne cene in višjih stroškov vzdrževanja.
Ta meja se spreminja, ker je odvisna od cen goriva in izgube vrednosti vozila.
Nekaj časa je bilo dizelsko gorivo celo dražje od bencinskega, kar gotovo to mejo postavi višje.
Višje pa jo postavlja tudi v zadnjem času večja izguba vrednosti dizelašev.
Za segment B se računa izguba vrednosti 1,2% na mesec, za večje avtomobile je depreciacija višja. Tako je v zadnjem času opaziti višjo izgubo vrednosti dizelašev, saj so se znašli v nemilosti zaradi razkritij dizelske afere in se novih manj kupuje, rabljeni pa so preplavili trg, zato so cene strmoglavile. Tako se je seveda TCO dizelašev dvignili, kot tudi meja ekonomske upravičenosti dizlov.
Tako se izguba vrednosti za segment B bencinarja danes računa 1,2%, dizelaša 1,35%, EV-ja pa 1% na mesec.
Je pa potrebno vzeti v obzir tudi to, da je dizelaš manj udoben zaradi več tresljajev in hrupa ter smradu, ima manjši obseg uporabnih obratov motorja, pozneje se ogreje, predvsem pa je njegov izpuh bolj zdravju škodljiv.
veduvedu ::
Brezpomensko je razglabljati o nanodelcih saj ko imaš kurišča na trda goriva v centrih mest.
roCkY ::
Če se malo navežemo na iztočnico na tole temo je bilo v dokumentorcu govora, da je največ delcev od gum in zavor in ne iz motorjev.
Emobi ::
Termoelektrarne imajo približno tretjinski delež proizvodnje elektrike pri nas in njihova kurišča je lažje optimizirati in nadzorovati, kot 5 milijonov cilindrov ICE-jev, ki za nameček porabijo 3 do 5 krat več energije.
In stara termoelektrarna ima še vedno odlično filtracijo napram staremu ICE-ju - iz njih se ne vali črn dim.
Skratka, to ni primerljivo.
In stara termoelektrarna ima še vedno odlično filtracijo napram staremu ICE-ju - iz njih se ne vali črn dim.
Skratka, to ni primerljivo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
veduvedu ::
Nič se ne optimizira in nadzoruje, imaš narobe predstave kaj se dogaja v TE
Današnji dizel in bencin sta skoraj brez žvepla, vsa goriva za termoelektrarne pa ga imajo minimalno 10x več
Današnji dizel in bencin sta skoraj brez žvepla, vsa goriva za termoelektrarne pa ga imajo minimalno 10x več
m0LN4r ::
Tak mimogrede, kateri so trenutno top 3 najcenejsi EVji? Kompletna cena z baterijo in garancijo na baterijo.
Prihaja kak nov ljudski EV za revnejse?
Prihaja kak nov ljudski EV za revnejse?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Emobi ::
Brezpomensko je razglabljati o nanodelcih saj ko imaš kurišča na trda goriva v centrih mest.
Pri trdih delcev imajo kurišča 58% delež, pa še to samo v kurilni sezoni.
Glede na 1000 do 1500 predčasno umrlih na leto in milijardno gospodarsko škodo, to ni brezpomensko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Emobi ::
Nič se ne optimizira in nadzoruje, imaš narobe predstave kaj se dogaja v TE
Današnji dizel in bencin sta skoraj brez žvepla, vsa goriva za termoelektrarne pa ga imajo minimalno 10x več
Termoelektrarne so res glavni izvor žvepla v zraku, vendar pa je glavni problem prebivalstva vdihovanje izpušnih plinov prometa.
Vse organizacije se ukvarjajo z nadzorom in optimizacijo, edino termoelektrarne ne? Takšna posploševanja nimajo smisla.
Emobi ::
Glede na 1000 do 1500 predčasno umrlih na letoPo katerih kriterijih?
Po kriterijih dolgoročnega vpliva na zdravje ljudi. Namreč, če upoštevamo kratkoročne vplive izpostavljenosti ljudi izpušnim plinom in vplivom na zdravje, izgleda problem veliko manjši, kot če upoštevamo dolgoročne vplive.
starfotr ::
Na primer v termo elektrarni Brestanica vbrizgavajo vodo med gorivo, da je manj NOx. Torej, voda v gorivu na naših pumpah je kvačjrmu koristna za okolje. Hehe.
LeQuack ::
Brezpomensko je razglabljati o nanodelcih saj ko imaš kurišča na trda goriva v centrih mest.
Ravno zaradi tega imamo v Sloveniji toliko raka in skoraj najvišji procent umrljivosti za rakom (poleg seveda profitno naravnanih zdravnikov).
Quack !
Emobi ::
Tak mimogrede, kateri so trenutno top 3 najcenejsi EVji? Kompletna cena z baterijo in garancijo na baterijo.
Prihaja kak nov ljudski EV za revnejse?
Cene, ko vsteješ subvencijo, so od približno 25 do 35 k€, nato pa to razpoloviš in dobiš ceno novega primerljivega ICE-ja, katerega stroški lastništva so v 10-tih letih enaki, če prevoziš vsaj 11 kkm/leto. Če prevoziš več kilometrov, pa je TCO dvakrat dražjega EV-ja nižji.
Vsekakor je nov ICE za 12,5 K€ ljudski, kakor je tudi EV za 25 k€ tudi ljudski.
Motor EV-jev je lahko za iste karakteristike pospeška tretjino šibkejši od ICE motorja, saj ima instanten in konstanten navor.
Renault Zoe je najcenejši, zdaj napovedujejo 130kW motor - prejšnji je prešibek za normalno prehitevanje.
Nissan Leaf je dražji, vendar je to že pravi avto.
BMW i3 je najbolj poskočen in okreten ter praktičen za mestne in primestne vožnje.
Hyundai Kona in Kia Niro sta SUV-ja z dosegom okrog 400 km, kar za osebno rabo povsem zadostuje. Seveda pa 200kW motor ni malo, zato se cena giblje že proti 40 k€, kar je v TCO rangu ICE-ja za 20 k€, ki pa nikakor nima 200kW motorja in takšne pospeške...
M-XXXX ::
Vsekakor je nov ICE za 12,5 K€ ljudski, kakor je tudi EV za 25 k€ tudi ljudski.
Avto za 12.5k si lahko privošči 75% voznikov, tistega za 25k pa 30% voznikov. Težko rečeš, da sta oba ljudska.
Zneski in % so izmišljeni, but you get the point.
karafeka ::
Je treba gledati tudi celotne stroške v teh 10 letih, ki jih omenja Emobi in ne samo nabavno ceno.
Dvomim pa,da je 11k km letno dovolj, da se ti izravna v 10 letih, prej kakih 30k.
Ampak bognedaj da ti izven garancije ckrne motor ali charger pri EVju....takrat se ti vsa kalkulacija podre.
Dvomim pa,da je 11k km letno dovolj, da se ti izravna v 10 letih, prej kakih 30k.
Ampak bognedaj da ti izven garancije ckrne motor ali charger pri EVju....takrat se ti vsa kalkulacija podre.
M-XXXX ::
Je treba gledati tudi celotne stroške v teh 10 letih, ki jih omenja Emobi in ne samo nabavno ceno.
Ne ubistvu ni. Ker večina folka nima nobene varijante zbrati toliko denarja (ali pa dobiti kredita), da bi lahko kakršne koli dolgoročne kalkulacije delala.
Emobi ::
Večina folka (60.000 na leto), ki kupuje nove avtomobile, je v službi in ima plačo ter lahko dobi ekološki kredit na 10 let za EV.
Emobi ::
Ampak bognedaj da ti izven garancije ckrne motor ali charger pri EVju....takrat se ti vsa kalkulacija podre
Kot se podre kalkulacije, če ti izven garancije crkne ICE motor, za kar je veliko večja verjetnost!
Emobi ::
Avto za 12.5k si lahko privošči 75% voznikov, tistega za 25k pa 30% voznikov. Težko rečeš, da sta oba ljudska.
To bi veljalo v primeru, da se nakup avta izvede takoj in v celoti in ne s financiranjem. Slednje pa velja za večino nakupa novih avtomobilov, sploh pa za EV-je, ker so 2x dražji.
Če je v 10-tih letih TCO 20 EUR/100km tako ICE-ja kot EV-ja, je popolnoma vseeno, če vsak mesec pustiš denar na bencinski ali pa s tem denarjem plačaš položnico kredita.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
roCkY ::
karafeka ::
Ampak bognedaj da ti izven garancije ckrne motor ali charger pri EVju....takrat se ti vsa kalkulacija podre
Kot se podre kalkulacije, če ti izven garancije crkne ICE motor, za kar je veliko večja verjetnost!
ICE motor oz. dele za njega dobiš na vsakem odpadu (če malo karikiram). Kje doš dobil elektro motor ? Charger ? Vsaj zdaj na začetku teh delov ne bo veliko na voljo oz. boš moral iti direktno k proizvajalcu. Sicer se naj bi EV sklopi manj kvarili (zaradi manjšega števila komponent), vprašanje pa je kakšna bo njihova cena. Do baterije pa še sploh prišli nismo :).
Pa sem tudi sam tam, ko mi bo dizlač prišel v 10 leto in kot edino alternativo vidim EVje.
bbbbbb2015 ::
Kuhanje, priprava tople vode in ogrevanje na plin, kjer ogenj porablja zrak, ki ga dihamo, je škodljivo. Na leto je v Sloveniji več zastrupitev z monoksidom zaradi tega.
Dizelski izpuh ni škodljiv samo zaradi NOx, pač pa zaradi trdih delcev, nanoprahu, ki prodira globoko v pljuča, nato v kri, ki to svinjarijo dovede do vseh celic v telesu, kjer motijo celične procese in povzročajo kromosomske poškodbe.
ICE motor s starostjo vse bolj onesnažuje, ker se zelo sofisticiran sistem razštela in kvari, tako da tudi euro6 prej ali slej pristane na euro0 - to so tisti z oblakom črnih saj, ko pritisne na gas.
Jebo te delci:
Saj razumeš, da so delci nateg Nemcev, da njihov pleh kupujemo?
ginekk ::
Ampak bognedaj da ti izven garancije ckrne motor ali charger pri EVju....takrat se ti vsa kalkulacija podre
Kot se podre kalkulacije, če ti izven garancije crkne ICE motor, za kar je veliko večja verjetnost!
Na osnovi česa to trdiš?
Iz r.ti izgleda, ker podre se drastično.
Pa da rabiš manj moči kot pri primerljivem ICE. Ja seveda, moč rabi za premagovanje zračnega upora in itak nihče EV ne vozi nad 130km/h, ker tam preveč porabi. (Tudi 50KM ICE lahko hitreje od EV pospešuje, če mu daš ustrezno kratke prestave.)
Po taki logiki bo prihodnja cestna mobilnost počasna in draga. Upam res na samovozeče avte.
Okvare EV so tudi dražje od ICEja, vsaj glede i3 vsak dan kakšen horror story preberem na FB.. Evo tale zgodba je od včeraj:
Goodbye All!
BMW of North America has just repurchased my 2014 i3 REx from me today with 46k miles. Unlike a lot of you, I have had a horrible experience owning this vehicle as I had purchased it used with 30k miles. Though I did not have a single REX issue over my year and a half of ownership, this car has had plenty of minor issues and more significantly 3 major failure "events". The first being a failure of the self-park feature where is ran the car into the curb...well more like drove distinctly into it and subsequently investigated by BMWNA. The second was when the entire car went haywire on my way to LA for an international flight immediately after the car was at the dealer for warranty maintenance and the technician swapped terminals on the 12V battery. The last being a failure of the main computer module which they had been unable to repair onsite and had to involved BMW of North America to complete the repair. Of these 3 main incidents, my car had been at the dealer well over 160 days, with the longest event being 53 days itself. The warranty was to expire on the 9th of January, and of course, the CEL appears on the 3rd... what would have been a $2,000 repair if it was days later... Oh wait, the CEL came back on this morning!
Stari maček ::
Ampak bognedaj da ti izven garancije ckrne motor ali charger pri EVju....takrat se ti vsa kalkulacija podre
Kot se podre kalkulacije, če ti izven garancije crkne ICE motor, za kar je veliko večja verjetnost!
Rabljenega ICE ja dobiš za jurja, če pa ti crkne baterija na EVju, je pa pogreb...
LeQuack ::
Ampak bognedaj da ti izven garancije ckrne motor ali charger pri EVju....takrat se ti vsa kalkulacija podre
Kot se podre kalkulacije, če ti izven garancije crkne ICE motor, za kar je veliko večja verjetnost!
Na osnovi česa to trdiš?
Iz r.ti izgleda, ker podre se drastično.
Pa da rabiš manj moči kot pri primerljivem ICE. Ja seveda, moč rabi za premagovanje zračnega upora in itak nihče EV ne vozi nad 130km/h, ker tam preveč porabi. (Tudi 50KM ICE lahko hitreje od EV pospešuje, če mu daš ustrezno kratke prestave.)
Po taki logiki bo prihodnja cestna mobilnost počasna in draga. Upam res na samovozeče avte.
Okvare EV so tudi dražje od ICEja, vsaj glede i3 vsak dan kakšen horror story preberem na FB.. Evo tale zgodba je od včeraj:
Goodbye All!
BMW of North America has just repurchased my 2014 i3 REx from me today with 46k miles. Unlike a lot of you, I have had a horrible experience owning this vehicle as I had purchased it used with 30k miles. Though I did not have a single REX issue over my year and a half of ownership, this car has had plenty of minor issues and more significantly 3 major failure "events". The first being a failure of the self-park feature where is ran the car into the curb...well more like drove distinctly into it and subsequently investigated by BMWNA. The second was when the entire car went haywire on my way to LA for an international flight immediately after the car was at the dealer for warranty maintenance and the technician swapped terminals on the 12V battery. The last being a failure of the main computer module which they had been unable to repair onsite and had to involved BMW of North America to complete the repair. Of these 3 main incidents, my car had been at the dealer well over 160 days, with the longest event being 53 days itself. The warranty was to expire on the 9th of January, and of course, the CEL appears on the 3rd... what would have been a $2,000 repair if it was days later... Oh wait, the CEL came back on this morning!
VW, BMW in podobni temeljijo profit na rezervnih delih, tako da je logično da ne bodo naredili delujoč avto, idealno se pokvari takoj po garanciji ampak včasih se že prej, ker so pač tako slabo skup sestavljeni.
Quack !
bbbbbb2015 ::
VW, BMW in podobni temeljijo profit na rezervnih delih, tako da je logično da ne bodo naredili delujoč avto, idealno se pokvari takoj po garanciji ampak včasih se že prej, ker so pač tako slabo skup sestavljeni.
Daj no, pomiri se malo. Vsaka firma dela profit in na avtu in na delih. Lahko bi ti prilimal eo razpredelnico, koliko NETO profita imajo posamezne firme, pa mislim, da je BMW okrog 11%. To je NETO profit, poplačanih davkih in dividendah.
Renault je na 9% in so ga ostro kritizirali.
Hyundai je na presenetljivih 13-14%.
Vozil sem že vse živo, od BMWjev, Mercedes-Rjev, Oplov, Škod, VW in Renaultov. Razen dveh so bili vsi rabljeni.
Garantiram ti, da je BMW odlično sestavljen skupaj. Recimo daleč bolje kot Renault.
Je pa primerno dražji.
Kar pa je problem, pa je človeški faktor. Če ne veš, kdo ima tvoj avto v rokah, ti ga lahko zjeb*, da si boš zapomnil to za vse večne čase.
S tem in samo s tem razlogom sem prodal oba Opla (mojega in ženinega) in kupil dva Renaulta (en nov, en rabljen).
Mehanik na Oplu ni znal rešiti problema (zdaj ne bi šel podrobno v zgodbo - en rele se je zataknil in avto je rahlo malo bolj trošil elektriko, rahlo).
Ni bilo to, da mehanik pri Oplu ni znal rešiti problema. Ko sem videl, kako se spravlja avto popravljat, sem ugotovil, da pojma nima. Ne o avtu, niti o načinih dela.
To je sicer luskuz in tega ne dela nihče, jaz imam mehanika, ki je šolan za določeno firmo, dela uradno z servis, popoldne pa ima odprt sp, imam avte te firme (da ne delam reklame) in samo njemu zaupam avte. Drugemu ga zaupam samo, če je nuja. Imamovsega skupaj 3 avte in vse jih on servisira.
In vsi delajo kot ura. Seveda pa jasno, če je del defekten ali obrabljen, ga zamenjamo. V garanciji vedno z originalnimi deli, ko je izven garancije, z OEM deli, razen za kritične dele - zavore, glavni motorni deli, končniki. To dam vedno original.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
Emobi ::
Ampak bognedaj da ti izven garancije ckrne motor ali charger pri EVju....takrat se ti vsa kalkulacija podre
Kot se podre kalkulacije, če ti izven garancije crkne ICE motor, za kar je veliko večja verjetnost!
Na osnovi česa to trdiš?
To trdim na osnovi dejstva, da je ICE motor sestavljen iz več sto delov, ki morajo biti med seboj dobro usklajeni in morajo biti dobro podmazani; potrebno je redno vzdrževanje in menjava olja.
Motor EV-ja pa je sestavljen iz treh vrtljivih delov, ne potrebuje vzdrževanja, prvi servis pa je po 500.000 kilometrih.
krneki0001 ::
Motor ICE je mogoče že tam iz okoli 100 kosov sestavljen (če vse vijake šteješ zraven), ampak razen menjave olja in filtrov olja in zraka ter svečk (bencinar), ni nekega večjega vzdrževanja. Na 15.000 km pride menjava vseh filtrov za motor, olja in svečk za bencinarja manj od 100 evrov (mene pride celo manj kot 50 evrov, ker sam delam servis).
Za moj ICE avto je kabinski filter dražji od olja, svečk in zračnega ter oljnega filtra skupaj. Pa kabinski filter moraš tudi v EV vozilu menjat vsaj enkrat letno, če ne dvakrat. Poleg tega je toplotna črpalka EV vozila sestavljena iz vsaj 1000 kosov. In ravno tako potrebuje vzdrževanje.
Ostali deli so pa enaki, le da je EV avto konkretno težji, kar pomeni večja obremenitev na podvozje, zavore, prenose, ležaje,... Torej bo več vzdrževanja na podvozju takega avta kot pri ICE avtomobilih. Poleg tega bo več servisiranje tudi zaradi boljših pospeškov EV in to tudi konkretno vpliva na podvozje, še posebej ob večji teži avtomobila.
Za moj ICE avto je kabinski filter dražji od olja, svečk in zračnega ter oljnega filtra skupaj. Pa kabinski filter moraš tudi v EV vozilu menjat vsaj enkrat letno, če ne dvakrat. Poleg tega je toplotna črpalka EV vozila sestavljena iz vsaj 1000 kosov. In ravno tako potrebuje vzdrževanje.
Ostali deli so pa enaki, le da je EV avto konkretno težji, kar pomeni večja obremenitev na podvozje, zavore, prenose, ležaje,... Torej bo več vzdrževanja na podvozju takega avta kot pri ICE avtomobilih. Poleg tega bo več servisiranje tudi zaradi boljših pospeškov EV in to tudi konkretno vpliva na podvozje, še posebej ob večji teži avtomobila.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
KAVINSKY ::
krneki0001 je izjavil:
Za moj ICE avto je kabinski filter dražji od olja, svečk in zračnega ter oljnega filtra skupaj.
Kakšnega pa kupuješ? Za mojega je malo nad 10€, 20€ je original Bosch z ogljem, K&N za prati je 40€.
krneki0001 ::
Kupujem ogljene kabinske filtre visoke kvalitete (aktivno oglje), ki vsaj delno poberejo smeti, ki jih smrdljivci (dizli) spuščajo v zrak. Navaden kabinski filter vse čez spusti.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
stara mama ::
krneki0001 je izjavil:
Kupujem ogljene kabinske filtre visoke kvalitete, ki vsaj delno poberejo smeti, ki jih smrdljivci (dizli) spuščajo v zrak. Navaden kabinski filter vse čez spusti.
Glej, še en opranec...
Ekologija™ in Trajnost™
krneki0001 ::
Zakaj? Ker ne maram dizlov, ki smradijo?
Ko bodo na tehničnih začeli DPF in EGR preverjat, če so na avtu in če delujejo, potem bo boljše, dokler pa vsak drugi blokira EGR in odstrani DPF, je pa izpuh dizlov porazen.
Ko bodo na tehničnih začeli DPF in EGR preverjat, če so na avtu in če delujejo, potem bo boljše, dokler pa vsak drugi blokira EGR in odstrani DPF, je pa izpuh dizlov porazen.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
D3m ::
Koliko ljudi to dela? Ne verjamem, da bi kupovlai nove avte zato, da jim odstranijo EGR in DPF.
|HP EliteBook|R5 6650U|
stara mama ::
Precej ljudi to dela. Ko EGR ali DPF crkne, preprosto odstranijo in se vozijo dalje.
Vrjetno, ampak so za to krivi uporabniki ker hočejo namerno smradit, ali so krive visoke cene nadomestnih filtrov in katalizatorjev?
Ekologija™ in Trajnost™
krneki0001 ::
Krivi so uporabniki.
Cene delov se ve kakšne so. Kalkulacijo nakupa avta se dela skupaj z vzdrževanjem, s porabo in glede na pokvarljivost avta, ne samo za to za kakšno ceno ga boš dobil, potem pa nič vzdrževal.
Servisi dizlov trenutno služijo velike denarje z blindiranjem EGR in odstranjevanjem DPF ter reprogramiranjem računalnika, da upošteva odstranitev.
Cene delov se ve kakšne so. Kalkulacijo nakupa avta se dela skupaj z vzdrževanjem, s porabo in glede na pokvarljivost avta, ne samo za to za kakšno ceno ga boš dobil, potem pa nič vzdrževal.
Servisi dizlov trenutno služijo velike denarje z blindiranjem EGR in odstranjevanjem DPF ter reprogramiranjem računalnika, da upošteva odstranitev.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
stara mama ::
krneki0001 je izjavil:
Krivi so uporabniki.
... ker na prvo mesto postavijo finance namesto zavedanja za okolje?
Kje pa ti živiš?
Ekologija™ in Trajnost™
jakan123 ::
Glede financ razmišljaš pri nakupu avtomobila in kupiš tak avto kot si ga sposoben normalno vzdrževati, ampak m nekaterim je edini kriterij za nakup avta, samo to da je novejši in dražji od sosedovega.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj je bencin cenejši od dizla? (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 36322 (5807) | turan |
» | Rome bans all diesel vehicles .... (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 20817 (15688) | -valvoline- |
» | Bi kupili avto (nov) z atmosferskim motorjem? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Na cesti | 50770 (40841) | -valvoline- |
» | Poplava rabljenih dizlov (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 25733 (19635) | krneki0001 |
⊘ | Dizel apokalipsa na vidiku (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 200864 (161026) | BigWhale |