» »

Vrnitev izdelka, varstvo potrošnikov

Vrnitev izdelka, varstvo potrošnikov

japol ::

A se lahko oz. kdaj je možno vrniti izdelek in da se vrne kupnina? A je sploh to možno?

radmannsdorf ::

od 2008 si tukaj, pa ne znaš uporabljat "iskanje"?

MasterTade ::

Več informacij bo treba, načeloma naj bi se dalo

bambam20 ::

japol je izjavil:

A se lahko oz. kdaj je možno vrniti izdelek in da se vrne kupnina? A je sploh to možno?


Zelo težko. Prej boš obupal oz. vzel dobropis , bone.

Mesar ::

Ja TIRS te bo kar hitro odslovil s predlogom, da greš v privat tožbo.
Your turn to burn!

bambam20 ::

Tukaj je predvsem odvisno od dobre volje trgovca. Večina bi ti izdelek zamenjali za drugega enakovrednega, dobropis,,, Denar gre res težko od slovenskih trgovcev.

japol ::

Tu imamo:
- zvezo potrošnikov
- zakon o varstvu potrošnikov
- tržni inšpektorat

Še kaj? Dobil bi rad točne primere in rešitve. Gre za izdelek, kjer se je šele po uporabi ugotovilo, da se z njim ne da delati.

Mesar ::

a.) groziš z mediji
b.) groziš z TIRS&co ampak AFAIK TIRS nebo dal kaj dosti od sebe (tudi če je zadeva v garanciji)
c.) greš v privat tožbo

mogoče jaz nisem imel sreče, ker sem uveljavljal konstantne okvare + napako v delovanju za malce dražji izdelek (6kE) ampak iz prve roke, TIRS ni dal NIČ pametnega od sebe.

Preberi si malo ZVPot ampak problem je, da tam omenjeni penali (zmanjšanje/povrnitev kupnine/...) ne bodo v interesu prodajalca in če denarja ne bodo dali prostovoljno, ti ostane samo tožba (če prodajalec še ima premoženje, da lahko to krije).
Your turn to burn!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mesar ()

nevone ::

Gre za izdelek, kjer se je šele po uporabi ugotovilo, da se z njim ne da delati.


A ste ugotovili, da ni primeren, ali ne dela tega, kar bi moral? Kakšna je cena?

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

matobeli ::

A je sesalec?:))

Tale tema je kot "ugani žival".

Furbo ::

japol je izjavil:

A se lahko oz. kdaj je možno vrniti izdelek in da se vrne kupnina? A je sploh to možno?

Ja napiši še kaj manj če lahko, a si kupil v fizični trgovini ali na spletu.
Koliko časa je poteklo od nakupa.
Katera trgovina (imajo različne politike).
...
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

nevone ::

VPRAŠANJE 00146

Vprašanje številka 00146, objavljeno dne 22. 03. 2009



V trgovini sem kupila majico, doma pa sem ugotovila, da mi je premajhna, poleg tega pa mi tudi barva ni več všeč. Ali jo lahko vrnem v prodajalno in zahtevam vračilo denarja?



Odgovor:

Pri pravicah potrošnika v zvezi z vračanjem ali zamenjavo izdelkov je potrebno razlikovati med zahtevki zaradi napake na izdelku in prošnjami oziroma željami potrošnika po zamenjavi oziroma vračilu izdelka, ki potrošniku ni več všeč oziroma si je premislil in ga želi vrniti ali zamenjati.



V primerih, ko je izdelek brezhiben, torej nima napake, potrošnik pa bi ga želel zamenjati ali vrniti in prejeti nazaj plačano kupnino, ker mu izdelek ne ustreza/ni več všeč ipd., prodajalec takšnega izdelka ni dolžan zamenjati ali vrniti plačane kupnine, razen če je to obljubljal. Zakonsko namreč ni podana obveznost, da bi moral prodajalec izdelek brez napake vzeti nazaj oziroma ga zamenjati, lahko pa se seveda odloči to ugodnost ponuditi svojim kupcem. Možnost vračanja in zamenjave izdelkov brez napake je torej stvar politike poslovanja vsakega posameznega prodajalca, zaradi česar se je še pred nakupom priporočljivo pri konkretnem prodajalcu pozanimati, ali nudi možnost zamenjave oziroma vračila brezhibnega blaga.



Drugače pa je v primeru nakupa izdelka preko interneta, kataloga ipd. (nakupa na daljavo, torej na način, da se potrošnik z izdelkom kot takim pred nakupom fizično ni mogel seznaniti), kjer velja, da lahko potrošnik v roku 14 dni podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, pri čemer mu ni potrebno navajati razlogov za odstop.


o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Mesar ::

nevone je izjavil:

VPRAŠANJE 00146

Vprašanje številka 00146, objavljeno dne 22. 03. 2009



V trgovini sem kupila majico, doma pa sem ugotovila, da mi je premajhna, poleg tega pa mi tudi barva ni več všeč. Ali jo lahko vrnem v prodajalno in zahtevam vračilo denarja?



Odgovor:

Pri pravicah potrošnika v zvezi z vračanjem ali zamenjavo izdelkov je potrebno razlikovati med zahtevki zaradi napake na izdelku in prošnjami oziroma željami potrošnika po zamenjavi oziroma vračilu izdelka, ki potrošniku ni več všeč oziroma si je premislil in ga želi vrniti ali zamenjati.



V primerih, ko je izdelek brezhiben, torej nima napake, potrošnik pa bi ga želel zamenjati ali vrniti in prejeti nazaj plačano kupnino, ker mu izdelek ne ustreza/ni več všeč ipd., prodajalec takšnega izdelka ni dolžan zamenjati ali vrniti plačane kupnine, razen če je to obljubljal. Zakonsko namreč ni podana obveznost, da bi moral prodajalec izdelek brez napake vzeti nazaj oziroma ga zamenjati, lahko pa se seveda odloči to ugodnost ponuditi svojim kupcem. Možnost vračanja in zamenjave izdelkov brez napake je torej stvar politike poslovanja vsakega posameznega prodajalca, zaradi česar se je še pred nakupom priporočljivo pri konkretnem prodajalcu pozanimati, ali nudi možnost zamenjave oziroma vračila brezhibnega blaga.



Drugače pa je v primeru nakupa izdelka preko interneta, kataloga ipd. (nakupa na daljavo, torej na način, da se potrošnik z izdelkom kot takim pred nakupom fizično ni mogel seznaniti), kjer velja, da lahko potrošnik v roku 14 dni podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, pri čemer mu ni potrebno navajati razlogov za odstop.


o+ nevone


To je vse lepo in prav in mislim, da vsi razumemo to. Vprašanje je kaj narediti (razen, da greš v tožbo) ko prodajalec ne želi sodelovati (če predpostavljamo, da bi po zakonodaji moral).

Potem pa lahko greš pa se naprej dogovarjaš s kočevskim medvedom ali pa človeško ribico, rezultati bodo enaki.
Your turn to burn!

korenje3 ::

japol je izjavil:

A se lahko oz. kdaj je možno vrniti izdelek in da se vrne kupnina? A je sploh to možno?


če z izdelkom nisi zadovoljen ga lahko vrneš v 14 dneh s tem da embalaža ni odprta. če gre za nek potrošni material, kot je recimo vstopnica za kino, potem to ni možno.

po nadaljnem branju vidim da pišeš o funkcionalnosti izdelka. lahko uveljaviš "stvarno napako". to je nefunkcionalnost izdelka.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

bluefish ::

korenje3 je izjavil:

po nadaljnem branju vidim da pišeš o funkcionalnosti izdelka. lahko uveljaviš "stvarno napako". to je nefunkcionalnost izdelka.
Če seveda ta nefunkcionalnosti ni kaj v stilu oblike ročaja, ki ne odgovarja uporabniku.

Skratka, brez informacij o konkretnem izdelku, razlogu za vračilu, načinu nakupa,... je tale tema bolj ko ne filozofiranje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

Mesar ::

Seveda, da ni. Avtorja so nategnili in sedaj ga zanima kako naj sforsira reklamacijo, do katere je tudi upravičen.
Your turn to burn!

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: SaXsIm ()

korenje3 ::

po moje je pa avtor kupil neko sranje in zdej hoče denar nazaj, ko je ugotovil da ni tako kot na reklami.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: SaXsIm ()

šernk ::

če z izdelkom nisi zadovoljen ga lahko vrneš v 14 dneh s tem da embalaža ni odprta. če gre za nek potrošni material, kot je recimo vstopnica za kino, potem to ni možno.

od kje spet te nebuloze? sploh ne vemo ali je izdelek bil kupljen preko interneta ali v fizični trgovini.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

korenje3 ::

šernk je izjavil:

če z izdelkom nisi zadovoljen ga lahko vrneš v 14 dneh s tem da embalaža ni odprta. če gre za nek potrošni material, kot je recimo vstopnica za kino, potem to ni možno.

od kje spet te nebuloze? sploh ne vemo ali je izdelek bil kupljen preko interneta ali v fizični trgovini.


te nebuloze so iz EU direktive o varstvu potrošnikov.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

šernk ::

potem ne bo problema podati člena ane :)
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

korenje3 ::

sicer ga poznam na pamet... sam bom poiskal.

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/...

člen 9;
člen 16 pa zakaj ne more vrniti izdelka.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

nevone ::

če predpostavljamo, da bi po zakonodaji moral


Po zakonodaji mu ni treba, če si ti samo preprosto premisliš, da izdelka ne bi imel. Sicer jih mnogo tem željam ugodi, ampak obvezni pač niso. Lahko je to njihova konkurenčna prednost.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

šernk ::

korenje3 je izjavil:

sicer ga poznam na pamet... sam bom poiskal.

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/...

člen 9;
člen 16 pa zakaj ne more vrniti izdelka.

seveda velja le za izdelke kupljene na daljavo oz. izven poslovnih prostorov. Je kje v tej temi sploh omenjeno kako je bil izdelek kupljen?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Magic1 ::

Jah, OP uleti, vrže vprašanje, mi naj pa ugibamo. Stvari v lajfu niso univerzalne, vse je odvisno od okoliščin. Kje je bilo kupljeno, zakaj zadeva "ni uporabna", čas od nakupa, vrsta artikla, znaki uporabe pa še od česa drugega je lahko odvisno, ali lahko dobiš nazaj denar.

Drugače je pa OP prava pijavka, na forum prihaja le ko ima neko vprašanje. Pa še za to se v 90% ne potrudi napisat več kot par besed... Zato njegove teme temu primerno ne dobijo kakega konkretnega zaključka/odgovora. Malo za zamislit.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Mesar ::

Mogoče pa je AFK, niso vsi tak, da spijo na ST:
Your turn to burn!

dice7 ::

japol je izjavil:

A se lahko oz. kdaj je možno vrniti izdelek in da se vrne kupnina? A je sploh to možno?
lidl omogoca, da se vrne gotovina, hofer mogoce tudi. Kupnino ti jih pa veliko vraca, spar, itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dice7 ()

korenje3 ::

šernk je izjavil:

korenje3 je izjavil:

sicer ga poznam na pamet... sam bom poiskal.

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/...

člen 9;
člen 16 pa zakaj ne more vrniti izdelka.

seveda velja le za izdelke kupljene na daljavo oz. izven poslovnih prostorov. Je kje v tej temi sploh omenjeno kako je bil izdelek kupljen?


we got a smartass here. negacije vsevprek. če bi prebral 1. člen bi vedel o čem je direktiva.

Article 1

Subject matter

The purpose of this Directive is, through the achievement of a high level of consumer protection, to contribute to the proper functioning of the internal market by approximating certain aspects of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States concerning contracts concluded between consumers and traders.


če imaš probleme z angleščino imaš prevode v 20 jezikih.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

miki133 ::

Iz firbca sem kliknil na povezavo zgoraj na direktivo EU, pa prideš do tega :)

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/...

Tole je SL HTML verizija te direktive:

Člen 2:
8. ,,pogodba, sklenjena zunaj poslovnih prostorov", pomeni vsako pogodbo med trgovcem in potrošnikom:

(a) ki se sklene ob hkratni fizični navzočnosti trgovca in potrošnika zunaj poslovnih prostorov potrošnika;

Ker mi tole: ¨poslovnim prostorom potrošnika¨ ni bilo smiselno sem poizkusil še HR HTML verzijo :

(8) ,,ugovor sklopljen izvan poslovnih prostorija" znači ugovor između trgovca i potrošača:

(a) sklopljen u istovremenoj fizičkoj prisutnosti trgovca i potrošača, na mjestu koje nije poslovna prostorija trgovca;

Se lahko vidi, da je pomen čisto drug, pravilen ...

Glede člena 9 pa po mojem tole pomeni , da se predmet lahko vrne, če NI kupljen v trgovini :

Člen 9:
1. Razen kadar se uporabljajo izjeme iz člena 16, ima potrošnik na voljo 14 dni, da brez obrazložitve odstopi od pogodbe,
sklenjene na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, ne da bi imel zaradi tega poleg stroškov iz člena 13(2) in člena 14 še druge stroške.

šernk ::

we got a smartass here. negacije vsevprek. če bi prebral 1. člen bi vedel o čem je direktiva.

direktivo poznam dobesedno na pamet, saj sem se tudi že dvakrat skliceval na naš zakon, ki je bil spremenjen na podlagi direktive in pač vem da v njej nikjer ne piše, da lahko jaz kupim izdelek in ga v roku 14 dni poljubno vrnem. Mislil sem, da je kakšna nova

potem bo pa na podlagi tvojega odgovora OP odprl novo temo, kako so v bigbangu zoprni ker niso želeli vzeti nazaj rabljenega printerja s praznimi kartušami ker je ugotovil da za obojestranski tisk mora sam obračat liste.

v hoferju lahko vrneš izdelek 30dni od nakupa in ti vrnejo denar, špar kar vem denarja ne vrača vendar da dobropis. Je pa to vse njihova dobra volja.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

korenje3 ::

Sicer je pa tukaj že raztolmačeno s primeri: http://europa.eu/youreurope/citizens/co...
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

šernk ::

čestitke, 4 poste si porabil za potrdit kar sem napisal jaz, niti v enem od teh pa ne piše kar si napisal ti.

še vedno ne vemo:
- za kakšen izdelek se gre
- kje je bil kupljen
- kakšen je problem z njim

brez vedet teh treh stvari, lahko napišem: izdelek lahko vrneš v roku 30 dni od nakupa in ti vrnejo denar, ravno tako kot ti lahko napišem da za izdelek za 40eur lahko uveljavljaš garancijo in boš brez vprašanj dobil vrnjen denar. Obe moji trditvi sta resnični, ravno toliko kot tvoja, da lahko izdelek vrneš v 14ih dneh, dejstvo pa je da obe moji trditvi veljajo samo v točno določenih trgovinah, tako kot tvoja trditev velja samo v točno določenih primerih.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Glugy ::

Nevem zakaj te je sram napisat za kater izdelk gre. Pač poveš sej te noben tle ne pozna.

rdecaluc ::

Mogoče je bil pa fleshlight? ^^.
Est modus in rebus. ,typos

miki133 ::

Jaz sem hotel le poudariti , da preveč plačani uradniki niti ne preverijo kaj sproducirajo, slovenski prevod ima čisto drug pomen :)

Original:

(a) concluded in the simultaneous physical presence of the trader and the consumer, in a place which is not the business premises of the trader;

SLO prevod:
(a) ki se sklene ob hkratni fizični navzočnosti trgovca in potrošnika zunaj poslovnih prostorov potrošnika;

CRO prevod:
(a) sklopljen u istovremenoj fizičkoj prisutnosti trgovca i potrošača, na mjestu koje nije poslovna prostorija trgovca;

LP

K0K0 ::

korenje3 je izjavil:

Sicer je pa tukaj Ĺže raztolmaÄeno s primeri: http://europa.eu/youreurope/citizens/co...


Ti očitno ne ločiš med nakupom v trgovini in nakupom preko spleta, telefona, ali na domu. V trgovini si lahko izdelek ogledaš, zato se smatra da veš kaj kupuješ. Pri nakupu preko spleta pa ti lahko prodajo prazno škatlo od playstationa, pa tega ne boš videl dokler ne boš prevzel paketa.

Iz tvojega linka::D
Ob nakupu blaga v trgovini kupec po zakonodaji EU nima pravice do vraÄila blaga (zamenjava ali povraÄilo kupnine), razen Äe je izdelek okvarjen. Kljub temu veliko trgovcev kupcem omogoÄa, da v doloÄenem obdobju kupljeno blago vrnejo ali zamenjajo. Svetujemo, da pri trgovcu najprej preverite pogoje vraÄanja izdelkov.

http://europa.eu/youreurope/citizens/co...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vračilo blaga kupljenega preko interneta? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Kaj kupiti
22759064 (7251) Groot
»

Garancija, 45 dni, nov izdelek (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
22641721 (17246) Furbo
»

BigBang vračilo blaga 1.1 (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
38081454 (72104) St235
»

Vračilo blaga preko spletne trgovine (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Kaj kupiti
31539462 (25219) scipascapa
»

Vrniti blago v 8 dneh nakupa? Pravice kupca? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5323386 (14768) RejZoR

Več podobnih tem