» »

Garancija, 45 dni, nov izdelek

Garancija, 45 dni, nov izdelek

«
1
2 3
...
5

BlackGuard ::

Hejla, imam težavo in upam, da mi boste znali svetovat.

Zadeva je takšna: kupil sem ročno uro (bila je s popustom pri uradnem trgovcu), ki se mi je zdaj že drugič pokvarila (vendar ne ista stvar). Nesel sem jo na servis in naslednji teden bo preteklo 45 dni odkar sem jo izročil (malo sem se pozanimal in po zakonu sem v tem primeru upravičen do "nove brezhibne"). Ker je zelo verjetno, da v tem roku ne bo popravljena, bi zato rad zahteval novo (ker je zdaj že drugič na popravilu in se bojim, da se bo spet pokvarila).
Tukaj pa se pojavi problem. To je starejši model ure, zato predvidevam, da enake nove ne bodo mogli dobaviti. Zanima me kakšne so moje pravice?

V primeru, da nimajo enake nove, kaj lahko naredim? Ne bi želel, da bi mi podtaknili uro, ki je "slabša" kot prvotna ali z drugimi lastnostmi. Lahko sploh zahtevam vračilo
kupnine in v kakšnem znesku?

Hvala vnaprej

M-XXXX ::

Izdelek mora biti enak ali boljši prejšnjemu. Če zamudijo rok (45dni) lahko prav tako zahtevaš denar nazaj (prvotna kupnina).

LJ4L ::

Lahko zahtevaš denar nazaj ali pa nov izdelek, ki je enak ali boljši od prejšnjega.
LP from LJ

andromedar ::

Da, lahko zahtevaš kupnino. Kupnina ali enak (če ni enakega, ti lahko ponudijo tudi boljši izdelek), nov brezhiben izdelek. Izbira je TVOJA. Ne se pustit nategnit, ko bi ti oni dali drugo, podobno uro, ki je (morda) itak ne morejo prodati, ti bi pa raje imel kupnino.

Kako to misliš v kakšnem znesku?

V takšnem, kot si plačal, logično.

Zapomni si: izbira, za katero opcijo se boš odločil (denar nazaj ali drug izdelek) je SAMO TVOJA...prodajalec pa ti MORA ugoditi.
Eh?

St235 ::

Zapomni si: izbira, za katero opcijo se boš odločil (denar nazaj ali drug izdelek) je SAMO TVOJA...prodajalec pa ti MORA ugoditi.

Bullshit. Kje si to pobral?

Prodajalec ti mora izdelek zamenjati z enakim brezhibnim izdelkom.

2x'=2 ::

Če se ne motim, imaš izbiro (denar, drug izdelek...) pri stvarni napaki.

LJ4L ::

OP naj za najbolj točne podatke jutri pokliče na zvezo za varstvo potrošnikov.
LP from LJ

St235 ::

razen tega da mu bodo ponudili plačljivo članstvo bo bolj malo zvedel.

2x'=2 je izjavil:

Če se ne motim, imaš izbiro (denar, drug izdelek...) pri stvarni napaki.


ne motiš se.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

šernk ::

46. dan imaš pravico do:
- vračila celotne kupnine
- iste nove ure
- boljše nove ure
- popravljene stare ure (če se ne slednje že izteče 45. dan?)

pravico imaš do ene od zgornjih stvari, do katere izbere servis/prodajalec in ti na slednje nimaš vpliva.

moje izkušnje če izdelka ni več na polici in starega ni mogoče popraviti: Ponudijo ti drug izdelek vendar se da ponavadi z vsakim resnim trgovcem dogovorit, da vzameš nek tretji soroden izdelek in doplačaš razliko v vrednosti.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

St235 ::

Dajmo vir za te nebuloze.

zakon jasno pravi, da če izdelka ni mogoče popravit v 45 dneh, ga je potrebno zamenjat z novim. To je to. Od tam naprej zadeva pade pod splošna določila obligacijskega zakonika, kjer pa ni avtomatizma.

Šimpanz ::

Točno tako če se izdelka ne popravi v 45 dneh ti ga lahko zamenjajo za drug isti ali boljši izdelek.

BlackGuard ::

Hvala za odgovore. Bom kmalu videl kako se bo zadeva razpletla, bom verjetno v naslednjih dneh šel kar osebno v prodajalno.

RejZoR ::

St235 je izjavil:

Dajmo vir za te nebuloze.

zakon jasno pravi, da če izdelka ni mogoče popravit v 45 dneh, ga je potrebno zamenjat z novim. To je to. Od tam naprej zadeva pade pod splošna določila obligacijskega zakonika, kjer pa ni avtomatizma.


To velja dokler gre znotraj 45 dnevnega roka. Če servis ugotovi, da se ne splača popravljat, nimajo pa enakega modela, ti lahko ponudijo drugega boljšega. Ko pa 45 dni preteče in ti niso nič zrihtal pa lahko še vedno zahtevaš nov izdelek, v tem času pa se ti pojavi tud opcija vračila kupnine. nimaš pa te opcije znotraj 45 dnevnega roka...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Matek ::

Možnost izbire ima potrošnik pri uveljavljanju stvarne napake (vir). V tem primeru je bila uveljavljana garancija, tako da je situacija drugačna.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

St235 ::

RejZoR je izjavil:

St235 je izjavil:

Dajmo vir za te nebuloze.

zakon jasno pravi, da če izdelka ni mogoče popravit v 45 dneh, ga je potrebno zamenjat z novim. To je to. Od tam naprej zadeva pade pod splošna določila obligacijskega zakonika, kjer pa ni avtomatizma.


To velja dokler gre znotraj 45 dnevnega roka. Če servis ugotovi, da se ne splača popravljat, nimajo pa enakega modela, ti lahko ponudijo drugega boljšega. Ko pa 45 dni preteče in ti niso nič zrihtal pa lahko še vedno zahtevaš nov izdelek, v tem času pa se ti pojavi tud opcija vračila kupnine. nimaš pa te opcije znotraj 45 dnevnega roka...


če je to politika v tvoji trgovini potem ql. nima pa zadeva nikakršne zakonske osnove. 45 dni ne rabijo naredit nič, oziroma toliko časa imajo da ti izdelek popravijo. Ko ta rok mine so dolžni izdelek zamenjat z novim. Če to ni možno potem se smiselno uporablja določila obligacijskega zakonika. Ta pa razen pri stvarni napaki ne dopušča možnosti, da kupec samovoljno odloča kako situacijo rešit.

andromedar ::

Hvala za pojasnilo Lakotnik.
Eh?

Seljak ::

Nima veze,po pretečenih 45 dnevih se mora vrniti kupnina oz izdelek zamenjati za enak oz.boljši. Tako veleva zakon in tukaj se ne pogaja in kupec je tisti,ki zahteva. Sicer pa ponavadi že prodajalec sam predlaga.

St235 ::

Seljak je izjavil:

Nima veze,po pretečenih 45 dnevih se mora vrniti kupnina oz izdelek zamenjati za enak oz.boljši. Tako veleva zakon in tukaj se ne pogaja in kupec je tisti,ki zahteva. Sicer pa ponavadi že prodajalec sam predlaga.


Dajmo citate namesto nakladanja. Kater zakon veleva da mora bit vrnjena kupnina, da ni pogajanj in da lahko kupec karkoli zahteva? Vse kar zakon eksplicitno določa je zamenjava izdelka, če popravilo ni možno v 45 dneh. Ostalo kot že 10x napisano sodi v splošna določila obligacijskega zakonika in je stvar pogajanj in dogovora med kupcem in prodajalcem.

IceCold ::

21.b člen ZVPot

Če blago, za katero je izdaja garancije obvezna, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.

Če proizvajalec v roku iz prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik razdre pogodbo ali zahteva znižanje kupnine.

Za zamenjano blago ali zamenjan bistveni del blaga z novim mora proizvajalec izdati nov garancijski list.

Pravice potrošnika iz tega člena ugasnejo po dveh letih od dneva, ko je potrošnik zahteval brezplačno odpravo napak ali zamenjavo blaga z novim.


Jaz ta člen razumem tako, da po pretečenih 45 dneh lahko razdreš pogodbo in posledično zahtevaš kupnino nazaj ali pa zahtevaš znižanje kupnine.

St235 ::

narobe razumeš. Po pretečenih 45 dneh si upravičen do enakega novega in brezhibnega izdelka.

Šele, če ta pogoj ni izpolnjen lahko sprožiš postopek za prekinitev pogodbe in tako naprej kot to določa Obligacijski zakonik. Samo tam pa ni nikakršnega avtomatizma, absolutnih pravic kupca in podobnih privilegijev.

dc10 ::

St235 je izjavil:

narobe razumeš. Po pretečenih 45 dneh si upravičen do enakega novega in brezhibnega izdelka.

Šele, če ta pogoj ni izpolnjen lahko sprožiš postopek za prekinitev pogodbe in tako naprej kot to določa Obligacijski zakonik. Samo tam pa ni nikakršnega avtomatizma, absolutnih pravic kupca in podobnih privilegijev.


Tvoja razlaga je napačna. V 45 dneh mora biti izdelek popravljen ali zamenjan. Ko preteče 45 dni (torej 46 dan), lahko kupec razdre pogodbo - posledica vračilo kupnine, ali pa zahteva znižanje kupnine. Torej rok za popravilo ali zamenjavo je 45 dni.

St235 ::

Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom

Preberi na glas. Torej ko poteče 45 dan mora prodajalec izdelek zamenjat.

Ko preteče 45 dni (torej 46 dan), lahko kupec razdre pogodbo - posledica vračilo kupnine, ali pa zahteva znižanje kupnine.

če bi bile to edine posledice in če bi bile avtomatične potem vse skupaj ne bi zvenelo tako naivno.

sočan ::

Pozdravljeni,

glede te teme bi zastavil eno podvprašanje.

Ko poteče 45dni odkar je bil izdelek predan v garancijsko popravilo je stranka upravičena do novega izdelka.

Sedaj me pa zanima v kolikem času pa je prodajalec dolžan izročiti nov izdelek stranki. ?? Ali je tu kakšen zakonski rok ?
Ker konkretno sedaj poslušam kako morajo naročiti,preveriti pri uvozniku....


lp

sočan ::

Ampak meni prodajalec sedaj trdi da ni točno določeno v kolikem času mi mora izročit nov izdelek.
lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sočan ()

St235 ::

ne, zakon ne predpisuje roka v dneh. V bistvu bi moral naredit bolj kot ne takoj. Če ne, imaš možnost prijave na TIRS in če ne zaleže civilno tožbo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Han ::

Kaj pa vračilo kupnine?

St235 ::

Vračilo kupnine je naslednji korak. Če podjetje ne zamenja izdelka ima posameznik pravico, da odpove pogodbo in zahteva vračilo kupnine. Samo tukaj smo že krepko v situaciji, ki ne bo rešljiva brez civilne tožbe.

RejZoR ::

Ne vem, pri nas je stalna praksa, da v primeru, da kupcu ne moremo zamenjat za nekaj primerljivega (je šlo že ven iz programa ali pa enostavno ni za dobit v primernem času) vrnemo stranki kupnino. Pol pa al izbere kaj drugega in doplača razliko, vzame nekaj cenejšega al pa pač vzame gotovino.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

sočan ::

Ja verjetno je od primera do primera različno.

Kot prvo bi nekako moral biti tudi zakonsko določen rok v katerem so dolžni izdati nov izdelek.

Nekje sem zasledil da zakon lahko razumeš tudi tako " da so dolžni v 45 dneh popraviti ali menjati izdelek "

Tu sicer sam izdelek verjetno ni problem ker je v množični uporabi.

Gre za siol box za telekom iptv.

lp

St235 ::

Lej, oni imajo 45 dni da popravijo, če tega ne storijo morajo dat nov izdelek. Če tega ne storijo imaš vso pravico takoj odstopit od pogodbe in zahtevat vračilo denarja.

sočan ::

Nimam namena odstopat od pogodbe ,ker uporabljam telekomov trio paket.Želim nov box.
Problem je da ne vem v kolkšnem času mi morajo dati novega. Telekom mi tudi ne dela problema glede novega boxa,problem je v tem da mutijo,da ne vedo kdaj pride zaloga od uvoznika.....
Sicer ne verjamem da telekom nim enega boxa na zalogi,zato me zanima kako je s tem rokom v katerem mi morajo dati novega.
lp

St235 ::

še enkrat: roka v katerem ti morajo dat nov box NI, imaš pa možnost razdret pogodbo, ker ti ga niso niti poravili niti zamenjali.

sočan ::

St235 je izjavil:

še enkrat: roka v katerem ti morajo dat nov box NI, imaš pa možnost razdret pogodbo, ker ti ga niso niti poravili niti zamenjali.

Saj te razumem.

Ampak nekako ti nočeš razumeti mene. Pa ne bom sedaj kompletne storitve odpovedal zaradi enega boxa. Drugače uporabljam štiri boxe in trenutno mi na bakru noben drug ponudnik ne omogoča kar mi trenutno telekom.

Zdaj če poenostaviva mi ne preostane drugega kot da počakam kdaj mi bodo dali drugega.Sicer malo čudno, a kot kaže na žalost resnično.
lp

JanezH ::

St235 je izjavil:

še enkrat: roka v katerem ti morajo dat nov box NI, imaš pa možnost razdret pogodbo, ker ti ga niso niti poravili niti zamenjali.

A to pomeni, da ti morajo na licu mesta vrniti denar za izdelek? Torej po preteku 45 dni jim poveš, da želiš imeti nov izdelek in jim daš nek rok npr. 5 dni. Če ti v tem roku ne dajo izdelka pa zahtevaš vračilo denarja. Od koga pa zahtevaš vračilo denarja, od servisa?

St235 ::

Ne to pomeni, da ti lahko po 45 dneh zahtevaš, da se prekine pogodba in da ti vrnejo denar na licu mesta. Če ti ga bodo dejansko vrnili je pa druga zgodba.

Prekinitev pogodbe lahko zahtevaš samo od tistega s katerim si jo sklenil - torej prodajalca.

JanezH ::

Primer:
- izdelek kupljen v tujini z EU garancijo
- izdelek servisiran v slovenskem servisu

Torej nov izdelek zahtevam lahko na slovenskem servisu, po poteku 45 dni.
Prekinitev pogodbe pa lahko zahtevam pri prodajalcu v tujini.

St235 ::

Nope, izdelek kupljen v tujini pomeni pogodbo sklenjeno v tujini, kar pomeni pravila države v kateri si kupil izdelek. Po vsej verjetnosti nimajo 45 dnevnega roka, kar pomeni, da ne boš mogel pri nas nič. Lahko pa v okviru EU zakonodaje od prodajalca zahtevaš uveljavitev stvarne napake.

JanezH ::

Citiram odgovor iz ZPS. Kdo ima sedaj prav?

Spoštovani,

reklamacijo iz naslova garancije za izdelek, kupljen v tujini, uveljavljate
pri tistem pooblaščenem servisu, ki je naveden v garancijskem listu, pri
njem tudi uveljavljate zahtevek za zamenjavo. V 45 dnevni rok se štejejo
koledarski dnevi, torej tudi sobote, nedelje in prazniki.

Lepo vas pozdravljamo!

Svetovalna pisarna

Zveza potrošnikov Slovenije
Frankopanska 5, 1000 Ljubljana

St235 ::

oboji, ker ti mešaš hruške in jabolka.

Če prodajalec nudi EU garancijo uveljavljaš garancijsko popravilo lahko pri nas na servisu. Servis, ki dela po slo zakonodaji ima 45 dni časa da izdelek popravi ali zamenja. Če tega ne stori imaš ti po slovenski zakonodaji pravico razdret pogodbo. Pogodbo imaš sklenjeno s prodajalcem v tujini, ki mu dol visi za to kaj pravi slovenski zakon.

JanezH ::

Spodaj prilagam še en citat od ZPS. Pomoje, da nimaš pravilno razčiščenih pojmov glede 45 dnevnega roka?
Pri stvarni napaki lahko zahtevam popravilo ali zamenjavo izdelka. Toda stvarno napako lahko uveljavljam le pri prodajalcu.
Ker pa uveljavljam garancijo v Slo, ima servis 45 dni časa, da popravi izdelek. Če ga ne popravijo v 45 dneh, lahko zahtevam nov izdelek.
Mislim, da je spodnji citat jasen, je tako?

I. Ker je na izdelek dana garancija, lahko uveljavljate popravilo iz
naslova garancije. Zakon o varstvu potrošnikov v 21.b členu določa, da
lahko potrošnik iz naslova garancije najprej zahteva popravilo. Če podjetje
izdelka ne more popraviti v skupnem roku 45 dni, pa lahko zahteva zamenjavo
izdelka z novim, enakim in brezhibnim izdelkom. V primeru, ko se na izdelku
ponavljajo enake napake, se dnevi, ko je izdelek v popravilu, seštevajo in
ko dosežejo 45 dni, lahko zahtevate zamenjavo. Če proizvajalec v navedenem
roku ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik razdre
pogodbo ali zahteva znižanje kupnine.

St235 ::

Kaj do bi do konca prebral odstavek, ki si ga citiral preden pametuješ v tri dni?

Seveda je jasen in seveda lahko zahtevaš, da ti dajo nov izdelek. Ampak, kaj če ti ga ne dajo?

Ti jasno piše v zadnjem stavku tvojega citata.

PRedlagam ,da še enkrat prebereš moj prejšnji post, ker očitno nimaš razčiščenih pojmov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

JanezH ::

Če po 45 dneh ne želi zamenjat izdelka, lahko zahtevaš znižanje kupnine. In kaj mu brani, da ti je ne bo znižal, če ti že noče zamenjat izdelka?

JanezH ::

Če pogledaš spletno stran TIRS-a, je pod "Vprašanja za prijavitelja" pod tretjo alinejo napisano tole:
Ali ste navedli vaš zahtevek (odprava napake ali vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako ali zamenjava ali vračilo plačanega zneska)?


Torej tudi "zamenjava". Iz tega bi sklepal, da je, kar se zakona tiče, čisto vseeno ali zahtevaš nov izdelek, vračilo kupnine, ... Ker kakor piše, da čemurkoli od tega proizvajalec/servis ne ugotovi, pomeni, da je v nasprotju z zakonom in lahko podaš prijavo na TIRS.

To drži?

tomaz- ::

Ne mešat stvarno napako in garancijo. Vse štiri alineje govorijo o prijavi stvarne napake. tam pa se res lahko sam odločaš, kaj zahtevaš..

JanezH ::

Pa res, vidim. Ampak na strani TIRS-a pa glede garancije piše samo o tem 45 dnevnem roku in zamenjavi izdelka. In to naj bi bil sodeč po tem zadosten pogoj za prijavo. Drži?

Citiram od tule TIRS:
Če podjetje v okviru garancije ne odpravi napake ali po preteku skupnega roka 45 dni izdelka ne zamenja, lahko tržni inšpektor zoper proizvajalca ukrepa z izrekom globe, ne more pa z odločbo naložiti podjetju, da napako odpravi oziroma zamenja izdelek, saj mu zakon takšnega pooblastila ne daje. Svoj zahtevek lahko tako potrošnik, če ga podjetje prostovoljno ne izpolni, uveljavlja le po sodni poti.

mn ::

JanezH je izjavil:

Pa res, vidim. Ampak na strani TIRS-a pa glede garancije piše samo o tem 45 dnevnem roku in zamenjavi izdelka. In to naj bi bil sodeč po tem zadosten pogoj za prijavo. Drži?

Citiram od tule TIRS:
Če podjetje v okviru garancije ne odpravi napake ali po preteku skupnega roka 45 dni izdelka ne zamenja, lahko tržni inšpektor zoper proizvajalca ukrepa z izrekom globe, ne more pa z odločbo naložiti podjetju, da napako odpravi oziroma zamenja izdelek, saj mu zakon takšnega pooblastila ne daje. Svoj zahtevek lahko tako potrošnik, če ga podjetje prostovoljno ne izpolni, uveljavlja le po sodni poti.



Še enkrat natančno preberi kaj ti je napisal Lakotnik. Ti ne moreš zahtevati vrnjene ali zmanjšane kupnine od servisa ampak zgolj od prodajalca. Prodajalec je pa v tvojem primeru v tujini.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mn ()

JanezH ::

mn je izjavil:

JanezH je izjavil:

Pa res, vidim. Ampak na strani TIRS-a pa glede garancije piše samo o tem 45 dnevnem roku in zamenjavi izdelka. In to naj bi bil sodeč po tem zadosten pogoj za prijavo. Drži?

Citiram od tule TIRS:
Če podjetje v okviru garancije ne odpravi napake ali po preteku skupnega roka 45 dni izdelka ne zamenja, lahko tržni inšpektor zoper proizvajalca ukrepa z izrekom globe, ne more pa z odločbo naložiti podjetju, da napako odpravi oziroma zamenja izdelek, saj mu zakon takšnega pooblastila ne daje. Svoj zahtevek lahko tako potrošnik, če ga podjetje prostovoljno ne izpolni, uveljavlja le po sodni poti.



Še enkrat natančno preberi kaj ti je napisal Lakotnik. Ti ne moreš zahtevati vrnjene ali zmanjšane kupnine ali novega izdelka od servisa ampak zgolj od prodajalca. Prodajalec je pa v tvojem primeru v tujini.


Še enkrat preberi odgovor od pravne službe ZPS in potem nadaljevanje debate:

reklamacijo iz naslova garancije za izdelek, kupljen v tujini, uveljavljate
pri tistem pooblaščenem servisu, ki je naveden v garancijskem listu, pri
njem tudi uveljavljate zahtevek za zamenjavo.

D3m ::

Smo prebrali pa ne vidiš kaj piše, ker si šokiran . Preberi na garancijskem listu kaj piše, kdo je na garancijem listu pooblaščeni servis?
|HP EliteBook|R5 6650U|

JanezH ::

Pojasni česa ne vidim. Kakšno vezo ima pooblaščen servis z omenjeno debato?

Ena zadeva:
reklamacijo iz naslova garancije za izdelek, kupljen v tujini, uveljavljate
pri tistem pooblaščenem servisu, ki je naveden v garancijskem listu, pri
njem tudi uveljavljate zahtevek za zamenjavo.


Druga zadeva:
Če proizvajalec v navedenem
roku ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik razdre
pogodbo ali zahteva znižanje kupnine.


Česa še ne vidim?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: JanezH ()

D3m ::

Tvoj pooblaščeni servis in uveljavljanje garancije je v tujini in ne tukaj.
|HP EliteBook|R5 6650U|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: D3m ()
«
1
2 3
...
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Stvarna napaka

Oddelek: Kaj kupiti
386110 (2461) DePalmo
»

garancija - iphone

Oddelek: Pomoč in nasveti
235071 (4220) St235
»

Zavrnjena garancija v Big Bangu (strani: 1 2 )

Oddelek: Mobilne tehnologije
7616009 (12767) St235
»

45 dnevni garancijski rok, ista napaka

Oddelek: Pomoč in nasveti
486997 (5540) Seljak
»

Nočejo reklamirat diska - ponudili so mi dobropis (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
8812782 (8890) amigo_no1

Več podobnih tem