» »

Garancija, 45 dni, nov izdelek

Garancija, 45 dni, nov izdelek

1 2
3
4 5

St235 ::

Torej gre za slovenski izdelek, ki si ga kupil v tujini?

Ali gre za tako veliko znamko, da ima dejansko svoje posredništvo pri nas?

Ker uvoznik izdelka si ti oziroma tisti, ki ga je pripeljal v EU.
Distrubuter pa tisti, ki ga privi dal na trg RS. V primeru konkretnega izdelka si to spet ti.

Zakaj se pravzaprav sploh napihuješ že dve stvari ,če kar naenkrat trdiš, da 45 dnevni rok še ni potekel in da je proizvajalec v Sloveniji?

Pač počakaj 46 dan in od proizvajalca v skladu z 21.b. členom zakona o varstvu potrošnikov zahtevaj zamenjavo. ČE ne daj prijavo na TRIS. Res ne vem zakaj že dve strani jokaš, če so stvari tako jasne.

Smukec ::

Kaj misliš, da se pripravim na zadeve, genij :-)

In da vidim, če izvem še kaj novega seveda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smukec ()

šernk ::

Ali gre za tako veliko znamko, da ima dejansko svoje posredništvo pri nas?


katera znamka sploh nima pri nas svojega posredništva? Razen kakšni noname kitajci, ki jih tu še ni ampak tisti tudi servisa ne bodo imeli tu. Praktično vse resne znamke imajo pri nas posredništvo.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Smukec ::

Jp :-)

Magic1 ::

Nima veze če ima podjetje pri nas posredništvo, ker je bil izdelek uvožen in prodan v drugi državi, pač veljajo zakoni tiste države. Če te servis naserje in ne naredi nič, lahko le greš naštudirat zakone v državi, kjer si kupil in se greš tam tožbe. Nobene naše inštitucije ti ne bodo pomagale v tvojem primeru.
Magic

bobby ::

zanjimivo branje,.. sej bi povedal konkretni primer pa ne bom, ker se lahko izpostavim,..
ampak v glavnem, Smukec, v tvojem primeru lahko edino v tovarno pošlješ, nimaš zakonske osnove zahtevat zamenjave, popravila ali dobropisa od slovenjskega servisa/distributerja,..

seveda so cene pri nas višje, delno z razlogom, ker smo potrošniki veliko bolj zaščiteni,...

ampak prosim poročaj, kako se bo izteklo, ker me res zanima,.. pri nas taki primeri pušnejo,.. tudi ko nam pošljejo inšpektorja,.. ni osnove,..
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

St235 ::

šernk je izjavil:

Ali gre za tako veliko znamko, da ima dejansko svoje posredništvo pri nas?


katera znamka sploh nima pri nas svojega posredništva? Razen kakšni noname kitajci, ki jih tu še ni ampak tisti tudi servisa ne bodo imeli tu. Praktično vse resne znamke imajo pri nas posredništvo.


Vsak dirstributer in uvoznik ni avtomatično tudi posredništvo, niti za izdelke kupljene v tujini ne velja za "proizvajalca", kot ga definira Zakon o varstvu potrošnikov.

bobby je izjavil:

zanjimivo branje,.. sej bi povedal konkretni primer pa ne bom, ker se lahko izpostavim,..
ampak v glavnem, Smukec, v tvojem primeru lahko edino v tovarno pošlješ, nimaš zakonske osnove zahtevat zamenjave, popravila ali dobropisa od slovenjskega servisa/distributerja,..

seveda so cene pri nas višje, delno z razlogom, ker smo potrošniki veliko bolj zaščiteni,...

ampak prosim poročaj, kako se bo izteklo, ker me res zanima,.. pri nas taki primeri pušnejo,.. tudi ko nam pošljejo inšpektorja,.. ni osnove,..


Ti ne razumeš, njemu je pravna služba ZVP povedala. Res ne vem kaj si vaša firma domišlja, da ne pade na kolena ko sliši za ZVP.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

bobby ::

Lakotnik: dajem samo primer,.. hdd disk, ki ga ni uvozil slovenjski distributer mi ni potrebno popraviti/zamenjati,..
in za ta konkretni primer smo imeli predtavnike zakona v bajti,ne samo enkrat in se je kupec lahko samo obrnil in poslal disk direktno proizvajalcu. Mi mu nismo bili dolžni zamenjat. Toliko o pravni službi in naši domišliji.

Zato mi je zanjimivo vse to čeblanje in definitino me zanima končni rezultat.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

Magic1 ::

bobby je izgubil sarkazem detektor:))
Magic

bobby ::

:|
ooo shiit,.. ja moj smisel za sarkazem je ta naliv odnesu :D Sorry Lakotnik
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

Smukec ::

bobby je izjavil:

Lakotnik: dajem samo primer,.. hdd disk, ki ga ni uvozil slovenjski distributer mi ni potrebno popraviti/zamenjati,..
in za ta konkretni primer smo imeli predtavnike zakona v bajti,ne samo enkrat in se je kupec lahko samo obrnil in poslal disk direktno proizvajalcu. Mi mu nismo bili dolžni zamenjat. Toliko o pravni službi in naši domišliji.

Zato mi je zanjimivo vse to čeblanje in definitino me zanima končni rezultat.


Tudi, če ima disk EU garancijo, vi ste pa pooblaščen servis za to znamko v Sloveniji kar piše tudi na garanciji? Meni trenutno popravljajo ta artikel na servisu, ampak praviš, da bi mi lahko gladko zavrnili popravilo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smukec ()

St235 ::

EU Garancija kot takšna NI pravni termin. Torej ne obstaja neka predpisana EU garancija. Velika večina držav garacnije kot pravnega termina sploh ne pozna.

Je pač element pogodbe med proizvajalcem (ali njegovim posrednikom v obliki distributerja/prodajalca/uvoznika) in tabo kot kupcem. Pravila (čas trajanja, predviden čas popravila itd...) so zgolj in le stvar dogovora, ne obstajajo pa zakonska določila, ki bi to zapovedovala.

Slovenija je pri tem izjema, ker pozna pravni termin Garancija in že v naprej predpisuje minimalne garancijske pogoje.

Ampak kar ti nočeš razumet je da Zakoni RS veljajo v RS in zavezujejo subjekte, ki delujejo znotraj RS.

Ta zakon pa specifično definira čigava je odgovornost za delovanje izdelka (in sicer je to proizvajalec) kakor tudi definira kdo proizvajalec izdelka je. Ravno tako zakon določa, da je dajalec garancije proizvajec, ki tudi nosi odgovornost za morebitne nepravilnosti. V nobenem primeru ni servis sam po sebi proizvajalec.

V primeru, da ti servis noče servisirat izdelka v skladu z obljubljeno garancijo v tujini je to stvar spora med tabo in pravnim subjektom v tujini ne pa med tabo in servisom.

bobby ::

Ja Smukec, lahko bi ti. Ampak ocitno ima servis s principalom tako zmenjeno, da lahko to naredijo. Kot je Lakotnik povedal, pa neke zvpt oali obg zak ni.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

Smukec ::

Razumem. Toda verjetno da, če bi servis delal na tak način, potem celotna zadeva verjetno ne bi funkcionirala. Ne verjamem, da bi proizvajalec po pritožbah mirno gledal servis, ki noče opravljati storitev za katere naj bi bil zadolžen. Ne vidim sploh smisla čemu EU garancija v takem primeru...

Magic1 ::

Že napisno:

Magic1 je izjavil:

Načeloma pomaga, če zahtevek pošlješ tudi proizvajalcu, ker on še najlažje pritisne na svoj pooblaščeni servis. Če seveda ni le ta proizvajalec zahteval od servisa, da naj komplicira, če se le da. V tem primeru si pač fuc**d in lahko le naslednjič kupiš od druge firme.
Oziroma si pogumen in greš civilno tožit firmo v tujini...


Smo ti že velikokrat povedali, da ne bereš te teme dovolj natančno. Na vse ti je bilo že odgovorjeno smukec.
Papir prenese vse , nanj lahko napišeš karkoli in ni potrebno, da stvari kaj veljajo na koncu. Stvar politike podjetja. Oni lahko zelo hitro ocenijo koga lahko zajebavajo, da tist, ki nasanka ne more kaj.
Imaš pa internet in lahko narediš fajn anti-reklamo, drugega pač ne moreš v konkretnem primeru.
Magic

Smukec ::

Mah saj bom videl kako bo. Tako kot si napisal
Stvar politike podjetja. Oni lahko zelo hitro ocenijo koga lahko zajebavajo, da tist, ki nasanka ne more kaj.

Večini ljudem se ne da ali pa si ne upajo ukvarjat s takimi zadevami, sploh kot so tožbe in zato enostavno odnehajo, kar pa se mi ne zdi prav...

andromedar ::

Seveda TIRS servisa ne more prisiliti, da bi ti zamenjal uro, lahko ga le oglobi, če tega ne stori. Ampak rad bi videl servis, ki bi raje požrl kazen 1300 eur (in še vedno imel problem), kot zamenjal izdelek...in vsem rešil problem.

Razen seveda, če imaš uro vredno mnogo tisoč evrov...
Eh?

St235 ::

Dajmo, vir za to, da lahko TIRS kakorkoli oglobi servis, ker ne zamenja izdelka kupljenega v TUJINI.

mihagr ::

Pozdravljeni
Na tole zadnje od Lakotnika, zdi se mi, da je en konkreten primer. Slovensko podjetje, (izdelujejo sesalnike) in imajo tudi proizvodne obrate, servis tudi v Nemčiji in prodajo tudi, prav tako kot v Sloveniji. In če bi kupil njihov izdelek v maloprodaji v Nemčiji, pripeljal v Slovenijo in tukaj uveljavljal vse to o čemerje bilo govora.

St235 ::

Zanimivo... Samo še kako razlago rabim po kaki logiki naj bi to veljalo? Nemška zakonodaja glede garancije je namreč bistveno drugačna kot naša in maloprodaje v Nemčiji čisto nič ne briga kako in kaj je zadeva urejena v EU.

Zagotovo pa tale logika ne zdrži vode v našem primeru. Terotično bi zgornje šlo čez zato, ker v tem slovensko podjetje pade v okvir zakonske definicije proizvajalca.

V konkretnem primeru pa kot je razumeti ne obstaja "proizvajalec" kot ga definira Zakon o varstvu potrošnikov.

Ampak tukaj smo pri popolnoma drugih stvareh. Nedvomno je, da če prodajalec/proizvajalec obljubja evropsko garancijo potem ta garancija mora veljat v RS. Vendar pa velja pod pogoji države kjer je bil izdelek kupljen. Predvsem pa morebitni spori glede tega katero zakonodajo je potrebno v konkretnem primeru uporabit potekajo na relaciji dajalec garancije - kupec. In to nikakor ni servis.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Okapi ::

EU warranty je splošno uporabljan angleški izraz za tisto EU direktivo, ki predpisuje 2-letni rok za uveljavljanje stvarne napake.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

bobby ::

zadeva narejena v Tajvanu, imajo servise v vsaki državi Evrope, vsaka država ima svojega uvoznika, ki plačuje stroške dobave, papirologije, skladiščenja itd,.. kupiš v Nemčiji, uveljavljal bi v Sloveniji, ki pa ima potem s tem defektnim produktom same stroške, ki mu jih principali ne krijejo,.. ja pa zakaj za boga bi se potem distributer/servis v Sloveniji ukvarjal z reklamacijo, če ni imel v štartu dobička in v končni fazi ima stroške z administracijo, potencialnim vračanjem defekta, skladiščenjem defektne zadeve,..

Kaj vam ni jasno? Zakaj bi zdej zakonsko moglo bit določeno, da slovenski servis/distributer poskrbi za nekaj, kar ne bo dobil plačila, od česar država ni dobila DDV vstopne carine?? Zato pa so v tujini cene nižje, ker je potrošniški zakon na nižjem nivoju, JE res, da je odnos trgovcev do strank na DRUGAČNEM (s tem ne pravim, da je na boljšem) nivoju.

BTW, tak zakon kar se potrošnikov tiče, kot ga imamo v Sloveniji, potrošniki drugih Evro držav lahko samo sanjajo,.. kakšna stvarna napaka, kakih 45dni,... tega v tujini v večini-da se nau spet kdo zataknu na direktne besede, praktično ne poznajo.

Lakotnik, jst sem obupal,..
To je isto kot tema o plačevanju diagnostike, ko se zadevo prinese v servis, zakaj mora nekdo potem še plačevat diagnostiko, če je bil pred odajo defekt produkta obveščen in se je odločil, da bo vseeno v servisu pustil. ampak to je že druga štorija,..

Okapi je izjavil:

EU warranty je splošno uporabljan angleški izraz za tisto EU direktivo, ki predpisuje 2-letni rok za uveljavljanje stvarne napake.


Ne, EU so predlogi in 2 letni rok je PREDLOG in ne direktiva. Edina direktiva za uveljavljane garancije v RS je 1 leto, vse ostalo je stvar proizvajalca.
Konkreten primer: Matične plošče imajo tudi 3 leta garancije, ampak, če je na računu ali garancijskem listu zapisano 1 leto, kar je minimalni zakonski rok v RS, je to to.
Seveda, lahko ti na svoje stroške pošlješ plato direktno proizvajalcu in to je to. kaj drugega ne moreš, vsaj zakonsko gledano ne in pika!
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bobby ()

St235 ::

Ne, EU so predlogi in 2 letni rok je PREDLOG in ne direktiva.

je kar lepo direktiva, samo zadeva ni garancija ampak gre za to kar mi poznamo pod terminom stvarna napaka. Samo potem iz tega natane cela zmešava, ker se to pavšalno v slovenščino prevaja kot garancija. Pri nas je garancija zelo specifičen pojem, ki ima precej jasna pravila, ki pa jih ostale EU države ne poznajo.

EU warranty pa seveda lahko poemni tudi nekaj čisto tretjega in je stvar tega kaj nudi proizvajalec/prodajalec. Zadeva pač ni zakonsko definirana in je stvar individualnega dogovora v skladu z obligacijskim pravom. Nihče namreč ne prepoveduje nekemu podjetju, da nudi 20 let brezplačnih servisom na celem svetu v pol ure od odkrite napake.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

D3m ::

bobby je izjavil:

zadeva narejena v Tajvanu, imajo servise v vsaki državi Evrope, vsaka država ima svojega uvoznika, ki plačuje stroške dobave, papirologije, skladiščenja itd,.. kupiš v Nemčiji, uveljavljal bi v Sloveniji, ki pa ima potem s tem defektnim produktom same stroške, ki mu jih principali ne krijejo,.. ja pa zakaj za boga bi se potem distributer/servis v Sloveniji ukvarjal z reklamacijo, če ni imel v štartu dobička in v končni fazi ima stroške z administracijo, potencialnim vračanjem defekta, skladiščenjem defektne zadeve,..

Kaj vam ni jasno? Zakaj bi zdej zakonsko moglo bit določeno, da slovenski servis/distributer poskrbi za nekaj, kar ne bo dobil plačila, od česar država ni dobila DDV vstopne carine?? Zato pa so v tujini cene nižje, ker je potrošniški zakon na nižjem nivoju, JE res, da je odnos trgovcev do strank na DRUGAČNEM (s tem ne pravim, da je na boljšem) nivoju.

BTW, tak zakon kar se potrošnikov tiče, kot ga imamo v Sloveniji, potrošniki drugih Evro držav lahko samo sanjajo,.. kakšna stvarna napaka, kakih 45dni,... tega v tujini v večini-da se nau spet kdo zataknu na direktne besede, praktično ne poznajo.

Lakotnik, jst sem obupal,..
To je isto kot tema o plačevanju diagnostike, ko se zadevo prinese v servis, zakaj mora nekdo potem še plačevat diagnostiko, če je bil pred odajo defekt produkta obveščen in se je odločil, da bo vseeno v servisu pustil. ampak to je že druga štorija,..

Okapi je izjavil:

EU warranty je splošno uporabljan angleški izraz za tisto EU direktivo, ki predpisuje 2-letni rok za uveljavljanje stvarne napake.


Ne, EU so predlogi in 2 letni rok je PREDLOG in ne direktiva. Edina direktiva za uveljavljane garancije v RS je 1 leto, vse ostalo je stvar proizvajalca.
Konkreten primer: Matične plošče imajo tudi 3 leta garancije, ampak, če je na računu ali garancijskem listu zapisano 1 leto, kar je minimalni zakonski rok v RS, je to to.
Seveda, lahko ti na svoje stroške pošlješ plato direktno proizvajalcu in to je to. kaj drugega ne moreš, vsaj zakonsko gledano ne in pika!


Da te še malo dopolnil. Če se stranki uspe dogovoriti, da uvoznik prizna 3 letno garancijo je to samo znak dobre volje uvoznika in nič več.

Primer je pri nam, ko ima izdelek 3 leta garancije s strani proizvajalca (RS je 1 leto) in, ker je stvar vredna cca. minimalne vrednosti v znak dobre volje pristanemo za zamenjavo, če je pokvarjena.
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

St235 ::

Konkreten primer: Matične plošče imajo tudi 3 leta garancije, ampak, če je na računu ali garancijskem listu zapisano 1 leto, kar je minimalni zakonski rok v RS, je to to.

Razen če se zadeve seveda ne ogašuje kot 3 letna garancija. Recimo preko enormne florestenčne nalepke na prvi strani škatle.

bobby ::

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/...

zanjimivo branje,.. če koga zanima,..
se sklada na to temo, ki jo imamo.

St235 je izjavil:

Konkreten primer: Matične plošče imajo tudi 3 leta garancije, ampak, če je na računu ali garancijskem listu zapisano 1 leto, kar je minimalni zakonski rok v RS, je to to.

Razen če se zadeve seveda ne ogašuje kot 3 letna garancija. Recimo preko enormne florestenčne nalepke na prvi strani škatle.


ja in če je na škatli 3 leta?
račun ali garancijski list sta listini, ki sta veljavni za uveljavljanje garancije, ne nalepka na škatli ali lepo skupaj spackana škatla in zapis na njej. Ne morem jaz priletet s škatlo, na kateri je ponavadi tudi serijska, brez računa in/ali pravilno izpolnjenega gar lista pa po 2,5letih uveljavljat garancijo, ali pač? Tacga primera še nismo imeli ali pa da je kdo probal. Zanjimivo.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bobby ()

Okapi ::

St235 je izjavil:

je kar lepo direktiva, samo zadeva ni garancija ampak gre za to kar mi poznamo pod terminom stvarna napaka. Samo potem iz tega natane cela zmešava, ker se to pavšalno v slovenščino prevaja kot garancija.
Seveda je garancija, samo ne neomejena (kar itak nobena ni).
Takole piše na spletni strani Evropske komisije:
Your main EU-wide rights as a shopper include:
The 2-year guarantee
If a product turns out to be faulty or not as advertised (non-conformity), you have a 2-year guarantee, which means the seller must repair or replace it free of charge.


Tole je pa iz direktive:
garancija: pomeni vsako obveznost, ki jo prodajalec ali proizvajalec prevzame do potrošnika brez dodatnega plačila in s katero se zaveže, da bo vrnil kupnino, zamenjal ali popravil potrošniško blago ali zagotovil drugo sredstvo, kadar potrošniško blago nima lastnosti, navedenih v garancijski izjavi ali ustreznem


Je pa res, da so različne vrste garancij. Ena je obvezna (evropska) najmanj dvoletna za stvarne napake. Druga je obvezna (slovenska) najmanj enoletna za (skoraj) kakršnokoli napako. Tretja je neobvezna "evropska" ali "svetovna" od proizvajalca. Pa še kakšna bi se našla.

O.

bobby ::

V bistvu ima avtor te teme odgovor tudi v tej evropski direktivi
Torej tudi po evropski direktivi nima avtor teme kej pričakovat od slovenjskega servisa, lahko se pogovarja samo z prodajalcem.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

St235 ::

Seveda je garancija, samo ne neomejena (kar itak nobena ni).

preberi direktivo in boš videl, da se zadeve nikjer ne imenuje garancija. Še več, garancija po direktivi je čisto svoje poglavje in pokriva tisti del, kjer prodajalec/proizvajalec prostovoljno ponuja dodatne ugodnoti. Je pa garancija pač splošen izraz, ki se uporabja v vsakodnevnem jeziku ne glede na to kaj točno pokriva. In potem pride do zmede.

bobby je izjavil:

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/...

zanjimivo branje,.. če koga zanima,..
se sklada na to temo, ki jo imamo.

St235 je izjavil:

Konkreten primer: Matične plošče imajo tudi 3 leta garancije, ampak, če je na računu ali garancijskem listu zapisano 1 leto, kar je minimalni zakonski rok v RS, je to to.

Razen če se zadeve seveda ne ogašuje kot 3 letna garancija. Recimo preko enormne florestenčne nalepke na prvi strani škatle.


ja in če je na škatli 3 leta?
račun ali garancijski list sta listini, ki sta veljavni za uveljavljanje garancije, ne nalepka na škatli ali lepo skupaj spackana škatla in zapis na njej. Ne morem jaz priletet s škatlo, na kateri je ponavadi tudi serijska, brez računa in/ali pravilno izpolnjenega gar lista pa po 2,5letih uveljavljat garancijo, ali pač? Tacga primera še nismo imeli ali pa da je kdo probal. Zanjimivo.


Zakon jasno določa, da prostovoljna garancija zavezuje enako kot obvezna. In ja to, daje na škatli napis 3 leta garancije je prostovoljna garancija in je zavezujoča. Moraš pa po slo zakonodaji imet ALI izpolnjen garancijski list ALI račun.

Tako, da ko ti bo nekdo prinesel matično kjer na škatli piše, daima tri letno garancijo in račun je to vsekakor zavezujoče.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Okapi ::

St235 je izjavil:

preberi direktivo in boš videl, da se zadeve nikjer ne imenuje garancija. To je pač splošen izraz, ki se uporabja v vsakodnevnem jeziku
Kaj pa, če bi si direktivo morda raje ti prebral?;((


Direktiva 1999/44/ES Evropskega parlamenta in Sveta

z dne 25. maja 1999

o nekaterih vidikih prodaje potrošniškega blaga in z njim povezanih garancij
...
Namen te direktive je približevanje zakonov in drugih predpisov držav članic o nekaterih vidikih prodaje potrošniškega blaga in z njim povezanih garancij, da bi se zagotovila enotna minimalna raven varstva potrošnikov v okviru notranjega trga.
...
Člen 6

Garancije

1. Garancija je za tistega, ki jo ponudi, pravno zavezujoča pod pogoji, določenimi v garancijski izjavi ali oglasu.

2. Garancija:

- navaja, da ima potrošnik po veljavni nacionalni zakonodaji o prodaji potrošniškega blaga zakonske pravice, in pojasnjuje, da garancija ne vpliva na te pravice;

- enostavno in razumljivo določa vsebino garancije in bistvene podatke, potrebne za njeno uveljavljanje, zlasti trajanje in prostorsko področje uporabe garancije, pa tudi ime in naslov dajalca garancije.

3. Na zahtevo potrošnika se garancija da na voljo pisno ali je vsebovana na drugem trajnem nosilcu podatkov, ki je na voljo in dostopen potrošniku.

4. Država članica, v kateri se blago trži, lahko v skladu s pravili Pogodbe, za svoje ozemlje določi, da se garancija izda v enem jeziku ali več, ki ga država članica določi med uradnimi jeziki Skupnosti.

5. Če je garancija v nasprotju z zahtevami odstavkov 2, 3 ali 4, to na noben način ne vpliva na veljavnost te garancije, potrošnik pa se lahko še vedno sklicuje nanjo in zahteva njeno upoštevanje.

St235 ::

Sem in za razliko od tebe sem jo razumel. To si ti linkal je namreč PROSTOVOLJNA odločitev podjetja. Ti pa si prej govoril o obvezni "garanciji" znotraj EU.

To pa je pokrito v členu tri, ki niti pod razno ne govori o garanciji.

Tako, da upoštevaj lasten nasvet in preberi direktivo namesto, da brezveze kopiraš napačne člene.

Okapi ::

garancija: pomeni vsako obveznost, ki jo prodajalec ali proizvajalec prevzame do potrošnika brez dodatnega plačila in s katero se zaveže, da bo vrnil kupnino, zamenjal ali popravil potrošniško blago ali zagotovil drugo sredstvo, kadar potrošniško blago nima lastnosti, navedenih v garancijski izjavi ali ustreznem oglasu;
Vsaka obveznost vključuje tudi obveznosti v zvezi s stvarnimi napakami.

O.

St235 ::

Lej, če si nepismen ti človek pač ne more pomagat...

To kar ti citiraš je PROSTOVOLJNA odločitev prodajalca ali proizvajalca. Stvarna napaka pa ni nekaj kar proizvajalec/prodajalec lahko odloča, da bo prevzel ampak direktiva izrecno nalaga PRODAJALCU.

Zato direktiva ti dve stvari striktno loči. Eno je garancija (6.člen) drugo pa je odogvornost za napake v skladu z 3. členom. (V slo zakonodaji je to preneseno kot stvarna napaka).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Okapi ::

Ne bluzit preveč, ker tudi enoletna "garancija" ni PROSTOVOLJNA, ampak OBVEZNA. Prostovoljno je lahko tudi daljša, ampak to velja tudi za garancijo v zvezi s stvarno napako, ki je prav tako lahko daljša od dveh let. Obstaja pač več vrst garancij, kar lepo pove definicija garancije iz direktive.

bobby ::

Okapi: evropa pojma stvarne napake ne pozna, to je samo v Sloveniji,.. poleg tega sedaj mešaš evropsko direktivo z temo avtorje (uveljavljanje garancije kupljenega izdelka v tujini na slovenskih tleh) in to lahko uveljavljaš pri prodajalcu, ki pa je v tuji državi, kjer stvarne napake ne poznajo,..
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

Okapi ::

evropa pojma stvarne napake ne pozna,
Seveda ga pozna, samo da mu pač ne reče po slovensko "stvarna napaka", ampak recimo po angleško "lack of conformity", v drugih jezikih pa še kako drugače.

O.

St235 ::

Okapi je izjavil:

Ne bluzit preveč, ker tudi enoletna "garancija" ni PROSTOVOLJNA, ampak OBVEZNA. Prostovoljno je lahko tudi daljša, ampak to velja tudi za garancijo v zvezi s stvarno napako, ki je prav tako lahko daljša od dveh let. Obstaja pač več vrst garancij, kar lepo pove definicija garancije iz direktive.


No tole je lep primer težav, ki nastanejo ker ljudje ne razumejo izrazov in mešajo vse povprek. Enoletna obvezna garancija je stvar slovenske zakonodaje. Eu zakonodaja garancijo pozna samo kot prostovoljno. Slovenska zakonodaja pozna stvarno napako, EU zakonodajo pa odgovornost prodajalca za napake.

Okapi ::

In vse to so garancije.
Bom ti še enkrat citiral, kaj o tem pravi Evropska komisija.

The 2-year guarantee
If a product turns out to be faulty or not as advertised ('non-conformity'), you have a 2-year guarantee, which means the seller must repair or replace it free of charge.
The 2-year guarantee is an EU-wide minimum, and the laws in some EU countries may offer you longer limitation periods.
---
In addition, many sellers or manufacturers offer their own commercial guarantees, e.g. an "EU warranty" which promises to repair your product in any EU country, e.g. for 1,3 or 5 years).

Pri nas poznamo poleg te dvoletne garancija za stvarno napako (in prostovoljnih garancij proizvajalcev ali prodajalcev) še obvezno enoletno garancijo za vsako napako.

Okapi ::

Pa še slovenska različica spletne strani Evropske komisije:
Garancija
Brezplačna dveletna garancija (zakonsko določeni garancijski rok)

Po pravilih EU velja za nakupe v trgovini ali na spletu najmanj dveletni brezplačni garancijski rok.

Ta dveletna garancija je minimalna pravica potrošnikov. Nacionalni predpisi lahko zagotavljajo še dodatno varstvo. Dobro je vedeti, da je odmik od pravil EU možen, samo če je v korist potrošnika.

Dodatne garancije (prodajalca ali proizvajalca)

Prodajalec ali proizvajalec pogosto ponudita tudi dodatno garancijo, ki je bodisi vključena v ceno izdelka bodisi je treba zanjo doplačati. Ta garancija pomeni dodatno varstvo, nikakor pa ne nadomesti ali skrajša minimalne dveletne garancije, ki vedno velja.

St235 ::

SI že 10x citiral pa to ne spremeni dejstva da citiraš laične in ne pravnih tekstov. Preberi direktivo pa se nehaj napihovat.

Za vsakodnevno debato je popolnoma vseeno če vsemu rečeš garancija. Zaplete pa se kadar s tem izrazom potem opletaš v debati kot je ta, ker potem začnejo ljudje zmotno razmišljat da jim na podlagi "EU garancije" pripada menjava izdelka po 45 dneh, ker tako piše v slovenskem zakonu in garancija pa ja pomeni povsot isto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

solatko ::

Pri izdelku Gorenja, kupljenem v Nemčiji, 45 dnevni rok popravila ne velja (po navadi je sicer zadeva popravljena prej, se pa včasih zakomplicira in traja mnogo dlje). Servisira ti ga sicer slovenski servis, ker ga je potrdil prodajalec v Nemčiji. Za reševanje morebitnega spora, se uporablja nemška zakonodaja, če prav je proizvajalec iz SLO.

V slovenskem poslovnem prostoru je pač tako, kot trdi Lakotnik - vse ostalo je pobožna želja.

OP bo pač moral uveljavljati vse zahteve izven popravila, pri prodajalcu, ta pa ima svoja pravila na podlagi zakonodaje v državi tega prodajalca.
ZPS tukaj ne more delat prisile, lahko pa preko pisarn potrošnikov v tujini, pridobi pravno mnenje za posamično državo in pravila za njihove pravne subjekte. To pa je tudi vse kar ima OP na voljo.
Delo krepa človeka

Okapi ::

Zaplete pa se kadar s tem izrazom potem opletaš v debati kot je ta, ker potem začnejo ljudje zmotno razmišljat da jim na podlagi "EU garancije" pripada menjava izdelka po 45 dneh, ker tako piše v slovenskem zakonu in garancija pa ja pomeni povsot isto.
Če ljudje ne ločijo različnih garancij med seboj, to ne pomeni, da ne obstaja več različnih garancij. Po tvojem je garancija samo ena (ali sploh nobena?), kar seveda niti približno ni res, pa se lahko paragrafarsko repenčiš, kolikor te je volja.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

St235 ::

Ravno obratno, garancij je cel kup. Samo bolj ali manj vse izvirajo iz dogovora na nivoju prodajalec/proizvajalec in kupec. Tam pa je lahko dogovorjeno praktično karkoli. In točno o temu govori EU direktiva. Le ta glede garancije določi samo to, da je zavezujoča v skladu z dogovorom.

Ima pa naš pravni sistem nestandardno rešeno zadevo v obliki zakonsko določene garancije.

In potem začnejo ljudje eno in drugo mešat in imamo probleme kot je tale v tej temi.

šernk ::

katera znamka sploh nima pri nas svojega posredništva? Razen kakšni noname kitajci, ki jih tu še ni ampak tisti tudi servisa ne bodo imeli tu. Praktično vse resne znamke imajo pri nas posredništvo.


Vsak dirstributer in uvoznik ni avtomatično tudi posredništvo, niti za izdelke kupljene v tujini ne velja za "proizvajalca", kot ga definira Zakon o varstvu potrošnikov.


ne govorim o uvoznikih, temveč o uradnih predstavništvih podjetja v Sloveniji. Torej: Sony Slovenija, Lenovo Slovenija, HP Slovenija, Microsoft Slovenija,...

uvoznik skrbi za tisto kar je uvozil in ga malo briga za isti računalnik konkurenčnega uvoznika, medtem pa ko se obrneš na uradno predstavništvo jih ne sme brigat kje je bila zadeva kupljena, ker je izdelek njihov.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Okapi ::

Čisto odvisno, kako imajo urejeno. Uradna predstavništva ne podpirajo sivega uvoza in jih velikokrat še kako briga, kje je kaj kupljeno.

O.

solatko ::

šernk - Nekatere firme (Asus, Logitech...) imajo v SLO več kot enega distributerja in eden ne bo s prstom mignil, če si ga vzel pri drugem. Predstavništva firm v SLO ne odgovarjajo za stvari, ki so bile kupljene v tujini, z mednarodno garancijo je vezano samo popravilo tega izdelke, če je zanj pooblaščen servis pri nas.
Vse ostalo mora poskrbeti trgovec, ki ti je izdelek prodal in distributer tega trgovca, po zakonodaji, ki velja v državi, kjer ima sedež to podjetje.
Torej vračila kupnine ni zavezan slovenski uvoznik ali predstavnik določene firme, temveč tam, kjer ti je bil izdelek prodan.
Delo krepa človeka

Okapi ::

Nekatere firme (Asus, Logitech...) imajo v SLO več kot enega distributerja in eden ne bo s prstom mignil, če si ga vzel pri drugem.
Probleme imaš lahko tudi pri sivem uvozu. Pred leti recimo Sony Slovenija ni hotel imeti nobenega opravka s "svojo" robo, kupljeno v BigBangu, ker ta ni nabavljal prek njih, ampak od cenejšega dobavitelja iz tujine. Takih primerov je še dosti (razni veliki Oskarji in podobno), kjer si pri uveljavljanju garancije odvisen izključno od prodajalca. Proizvajalec oziroma njegov uradni zastopnik sicer ne more prepovedati takšnega uvoza, lahko pa prodajalcem (oziroma kupcem) oteži življenje.

O.

Šimpanz ::

Ja mi smo imeli pred leti težave s stranko, ki je kupila hladilnik v tujini ker je bil cenejši ga pripeljala v slovenijo, ko pa je čez 4 mesece crknil je pa hotela da ji ga mi servisiramo. Ker nam proizvajalec nič ne plača za servis (robo kupujemo brez garancije) smo seveda popravilo zavrnili. Potem pa je stranka vpletla še inšpekcijo, ki je dala prav nam in stranko napotila k prodajalcu v tujino. Aja pa hladilnik je mel kao EU warranty napisan v garancijskem listu.

medenko ::

To je čisto normalno razumljivo, če slovenski servis ne dobi plačano za servis, da zavrnete. Še tožiti bi morali stranko nazaj zato, ker je glupa.

šernk ::

Me zanima kako bi bilo, ko bi se vam pokvaril avto v tujini in bi vam tuj servis rekel: "Ja niste pri nas kupili avta, kar peljite avto na servis kjer ste ga kupili."

ne morem reči drugega kot da si naši ne zaslužite(jo) da sploh še kaj elektronskega kupim pri nas.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
1 2
3
4 5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Stvarna napaka

Oddelek: Kaj kupiti
384164 (515) DePalmo
»

garancija - iphone

Oddelek: Pomoč in nasveti
232910 (2059) St235
»

Zavrnjena garancija v Big Bangu (strani: 1 2 )

Oddelek: Mobilne tehnologije
7611247 (8005) St235
»

45 dnevni garancijski rok, ista napaka

Oddelek: Pomoč in nasveti
485058 (3601) Seljak
»

Nočejo reklamirat diska - ponudili so mi dobropis (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
889018 (5126) amigo_no1

Več podobnih tem