» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

««
61 / 77
»»

trancer01 ::

Jaz sem izračunal, da če bi imel v stenah 16 cm kamene volne namesto 10, na podstrešju 25-30 namesto 15-20, troslojna okna namesto dvoslojnih in nekaj centimetrov več pod estrihom v pritličju, bi bila poraba elektrike nižja za približno 30 %, kar bi na letni ravni zneslo okoli 150 EUR. Do smrti se mi najbrž ne bi povrnil strošek v dodatno izolacijo in boljša okna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: trancer01 ()

Utk ::

Nimate za burek. Moj peak je 130 kwh. Skupno, kolk od tega je TČ ne vem. Po moje blizu 100.

Poznam pa primere ko imajo še več, ker naša tč vseeno nikoli ne dela cel dan in noč na polno, nekaterim pa. Ampak sej več kot nekih 120 ne more porabit, zmanjka ur:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

velikBrokoli ::

trancer01 je izjavil:

Jaz sem izračunal, da če bi imel v stenah 16 cm kamene volne namesto 10, na podstrešju 25-30 namesto 15-20, troslojna okna namesto dvoslojnih in nekaj centimetrov več pod estrihom v pritličju, bi bila poraba elektrike nižja za približno 30 %, kar bi na letni ravni zneslo okoli 150 EUR. Do smrti se mi najbrž ne bi povrnil strošek v dodatno izolacijo in boljša okna.


Dokler so cene elektrike relativno poceni, se itak ne splača. Zna poststi zanimivo, če bo enkrat elektrika 4-5x dražja..

OK.d ::

Itak je to nateg za hiše s slabo izolacijo, ker koliko vložiš v to imaš za kar nekaj let ogrevanja pokrito s starim sistemom.
Pa sploh ko bo šla cena elektrike v prihodnjih letih samo gor.
LPOK.d

wcpapir ::

trancer01 je izjavil:

Jaz sem izračunal, da če bi imel v stenah 16 cm kamene volne namesto 10, na podstrešju 25-30 namesto 15-20, troslojna okna namesto dvoslojnih in nekaj centimetrov več pod estrihom v pritličju, bi bila poraba elektrike nižja za približno 30 %, kar bi na letni ravni zneslo okoli 150 EUR. Do smrti se mi najbrž ne bi povrnil strošek v dodatno izolacijo in boljša okna.

Dobro si izracunal, jaz brez fasade in s fasado nisem imel 30% razlike pri ogrevanju.

trancer01 ::

velikBrokoli je izjavil:

trancer01 je izjavil:

Jaz sem izračunal, da če bi imel v stenah 16 cm kamene volne namesto 10, na podstrešju 25-30 namesto 15-20, troslojna okna namesto dvoslojnih in nekaj centimetrov več pod estrihom v pritličju, bi bila poraba elektrike nižja za približno 30 %, kar bi na letni ravni zneslo okoli 150 EUR. Do smrti se mi najbrž ne bi povrnil strošek v dodatno izolacijo in boljša okna.


Dokler so cene elektrike relativno poceni, se itak ne splača. Zna poststi zanimivo, če bo enkrat elektrika 4-5x dražja..

Ko bo elektrika 4-5x dražja, bodo tudi plače bistveno večje. Če pa bo elektrika 4x dražja, plače pa takšne kot danes, bo imelo 99 % ljudi še veliko večje težave kot jaz.>:D

TESKAn ::

Zadnjič sem gledal posnetek iz, mislim da 1991, ko so eno na banki spraševali, kaj plačuje. Je rekla da elektriko. Da bo dala 70% plače za to. Tako da, smo preživeli takrat, bomo tudi v prihodnje.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

OK.d ::

LPOK.d

DamijanD ::

Ne razumem čisto točno kako naj bi ta prožnost delovala. Torej oni pošljejo nek request sms/mail in potem uporabnik ročno ugasne eno stvar. Ampak recimo, da sem ugasnil TČ zaradi te zahteve - ampak vmes mi je pa zapasal golaž in sem vključil indukcijo suma sumarum bo "isto" (recimo, da indukcija in TČ kurita enako), kljub temu, da realno gledano sem porabil manj kot bi, če bi TČ pustil vključeno.

energetik ::

Utk je izjavil:

Nimate za burek. Moj peak je 130 kwh. Skupno, kolk od tega je TČ ne vem. Po moje blizu 100.

Poznam pa primere ko imajo še več, ker naša tč vseeno nikoli ne dela cel dan in noč na polno, nekaterim pa. Ampak sej več kot nekih 120 ne more porabit, zmanjka ur:)
Moja ne more porabit več kot nekih 75 kWh dnevno, ker žre do max 3kW in ja, potem zmanjka ur... Ko smo prišli s smučanja v hladno bajto, je prvih 24h ratalo porabit 52kWh, to pa je mislim da tudi ATH, od kar smo vseljeni.

wcpapir je izjavil:

trancer01 je izjavil:

Jaz sem izračunal, da če bi imel v stenah 16 cm kamene volne namesto 10, na podstrešju 25-30 namesto 15-20, troslojna okna namesto dvoslojnih in nekaj centimetrov več pod estrihom v pritličju, bi bila poraba elektrike nižja za približno 30 %, kar bi na letni ravni zneslo okoli 150 EUR. Do smrti se mi najbrž ne bi povrnil strošek v dodatno izolacijo in boljša okna.

Dobro si izracunal, jaz brez fasade in s fasado nisem imel 30% razlike pri ogrevanju.
Kar vsekakor ne more biti res, saj ni fizikalno možno. Razen če si prej ogreval samo čez dan na 19°, potem pa 24/7 na 25°. Kar folk velikokrat tudi počne po izolaciji bajte in potem daje izolacijo v nič. Ali pa po montaži TČ, ko začnejo ogrevat 24/7 na 25°, in govorijo da je premalo prihranijo. A prej so z oljem ali drvmi ogrevali dnevno pa kopalnico, drugod pa 10°.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

trancer01 ::

Energetik, seveda je možno, sem preračunal dovolj natančno, samo natančno moraš prebrati, kaj sem napisal. Gre za nadgradnjo obstoječe izolacije 8 let stare bajte in ne izolacijo iz nule na 16 cm!

Likalnik ::

energetik je izjavil:

Utk je izjavil:

Nimate za burek. Moj peak je 130 kwh. Skupno, kolk od tega je TČ ne vem. Po moje blizu 100.

Poznam pa primere ko imajo še več, ker naša tč vseeno nikoli ne dela cel dan in noč na polno, nekaterim pa. Ampak sej več kot nekih 120 ne more porabit, zmanjka ur:)
Moja ne more porabit več kot nekih 75 kWh dnevno, ker žre do max 3kW in ja, potem zmanjka ur... Ko smo prišli s smučanja v hladno bajto, je prvih 24h ratalo porabit 52kWh, to pa je mislim da tudi ATH, od kar smo vseljeni.

wcpapir je izjavil:

trancer01 je izjavil:

Jaz sem izračunal, da če bi imel v stenah 16 cm kamene volne namesto 10, na podstrešju 25-30 namesto 15-20, troslojna okna namesto dvoslojnih in nekaj centimetrov več pod estrihom v pritličju, bi bila poraba elektrike nižja za približno 30 %, kar bi na letni ravni zneslo okoli 150 EUR. Do smrti se mi najbrž ne bi povrnil strošek v dodatno izolacijo in boljša okna.

Dobro si izracunal, jaz brez fasade in s fasado nisem imel 30% razlike pri ogrevanju.
Kar vsekakor ne more biti res, saj ni fizikalno možno. Razen če si prej ogreval samo čez dan na 19°, potem pa 24/7 na 25°. Kar folk velikokrat tudi počne po izolaciji bajte in potem daje izolacijo v nič. Ali pa po montaži TČ, ko začnejo ogrevat 24/7 na 25°, in govorijo da je premalo prihranijo. A prej so z oljem ali drvmi ogrevali dnevno pa kopalnico, drugod pa 10°.



Pri meni je porabila max v enem dnevu 55kw...(skupaj z sanitarno vodo)...to je bilo, ko je bilo najboj mrz v tem letu...potem pa se je počasi spuščalo na 40kw...in manj.

Staršem Nibe pride tudi do 80kwh za 200kv veliko hišo

MeGreat ::

velikBrokoli je izjavil:

MeGreat je izjavil:

Meni 9 kW LG požre približno 20-60 kWh/dan. Najbolj mrzli dnevi letošnje zime je bilo 50-60 kWh/dan samo sanitarna voda + hiša 220m2


A nimate izolacije :))


Ja izolacije je 5cm. Samo pri 60 kWh in zunaj -10 je notri cc 21-23 stopinj. Samo glede na to imam sončno se glede porabe pretirano ne obremenjujem. V nasprotnem primeru pa bi bila investicija v TČ malo vprašljiva.

trancer01 ::

Brez TČ bi imel porabo še 2-3x višjo!

energetik ::

trancer01 je izjavil:

Energetik, seveda je možno, sem preračunal dovolj natančno, samo natančno moraš prebrati, kaj sem napisal. Gre za nadgradnjo obstoječe izolacije 8 let stare bajte in ne izolacijo iz nule na 16 cm!

Odgovarjal sem wcpapirju, ki je šel iz nule.
Ja absolutni prihranki € so z debelino vedno manjši, ampak v % so pa še vedno, torej če greš iz 20 na 40cm izolacije okoli in okoli bajte, se bo poraba razpolovila, ampak če to pomeni 100€ letno namesto 200€, nima to nobenega smisla, kot si ugotovil.
vires in numeris

MeGreat ::

Lani je bila plinska peč in letne porabe cc 1500 Nm3 -> 17 MWh. Zdaj bo pa porabe cc 7500 kWh pri toplotni.

trancer01 ::

Kaj si mislil, da boš s toplotno črpalko imel ogrevanje zastonj? Sem bral na švedskih forumih, da se tam niti geotermalne toplotne črpalke večinoma ne izplačajo, če imaš na voljo mestni plin/toplovod. Vse je odvisno od cene energentov in izolacije bajte, pri čemer je zadnje glavno. Pri nas je specifika, da je elektrika razmeroma poceni in se že zračne toplotne črpalke večinoma izplačajo, že v Nemčiji je večinoma drugače.

GregiB ::

Ima kdo varianto, da TČ čez poletje izklaplja in sanitarno vodo greje na elektriko? Razmišljam, da bi imel čez poletje 120L elektro-bojler, TČ pa užigal zgolj skozi kurilno sezono... je to... "feasable"?
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!

energetik ::

To je bedarija, ker ravno poleti ti bo TČ skoraj zastonj grela vodo. Nastaviš še urnik, da ti greje npr. 10-20h, ko je zunaj preko 25°, imaš lahko COP preko 4 za sanitarno vodo...
vires in numeris

Likalnik ::

jaz imam tako...ampak nimam navadan bojler ampak toplotno črpalko za sanitarno vodo (to imam sedaj že več kot 5 let in sem imel pred montažo TČ za ogrevanje).
jaz bom poleti TČ za ogrevanje ugasnil in segreval vodo preko STČ....ta že sedaj ogreva vodo...TČ za ogrevanje samo pomaga kadar temperatura vode pade pod željeno, da se hitreje ogreje.

MeGreat ::

trancer01 je izjavil:

Kaj si mislil, da boš s toplotno črpalko imel ogrevanje zastonj? Sem bral na švedskih forumih, da se tam niti geotermalne toplotne črpalke večinoma ne izplačajo, če imaš na voljo mestni plin/toplovod. Vse je odvisno od cene energentov in izolacije bajte, pri čemer je zadnje glavno. Pri nas je specifika, da je elektrika razmeroma poceni in se že zračne toplotne črpalke večinoma izplačajo, že v Nemčiji je večinoma drugače.


Dejstvo je da ima LG toplotna zelo slabo regulacijo. Drugače imam ogrevanje z toplotno zastonj :)

Buggy ::

Jaz imam tudi SVTC 300l na voden zrak (odjem zunaj - izpuh v hobby sobo - free klima) za obdobje, ko bo bodo dlje casa zunaj temp nad 18 stopinj. Laufala bo tudi sedaj ko je montirana TC za ogrevanje. Nastavljeno jo imam pa na timer da se vzge ob 13ih in izkljuci ob 18ih.

Ravno ta urnik bi zelel nastaviti tudi na tej LG TC za ogrevanje, ker ce imama nastavjeno na vodo kot vidim LG nima opcije urnika, ki je na voljo zgolj ko je v uporabi temp senzor na kontrolni enoti. Skratka nocni rezim bi zelel ko je v uporabi AI kar pomeni da bi ponoci in dopoldne temperaturo v DV znizal povecal pa popoldne, ko pridemo domov ter za vikend.

energetik ::

Po želji, ampak STČ bo poleti manj učinkovita kot TČ, ki zunaj črpa toploto iz zraka s 25, 30°C. Je pa res, da če imaš voden zrak, imaš nekaj zastonj hlajenja.
vires in numeris

trancer01 ::

MeGreat je izjavil:

trancer01 je izjavil:

Kaj si mislil, da boš s toplotno črpalko imel ogrevanje zastonj? Sem bral na švedskih forumih, da se tam niti geotermalne toplotne črpalke večinoma ne izplačajo, če imaš na voljo mestni plin/toplovod. Vse je odvisno od cene energentov in izolacije bajte, pri čemer je zadnje glavno. Pri nas je specifika, da je elektrika razmeroma poceni in se že zračne toplotne črpalke večinoma izplačajo, že v Nemčiji je večinoma drugače.


Dejstvo je da ima LG toplotna zelo slabo regulacijo. Drugače imam ogrevanje z toplotno zastonj :)

Zastonj? To pomeni, da ti je nekdo šenkal sončnico in uporabo EES za "shranjevanje" viškov in pridobivanje mankov elektrike?:))

Se strinjam, da regulacija LG ni nek biser, a tudi z bistveno boljšo fizike ne boš pretental. :D

MeGreat ::

Se popravljam. Brez variabilnih stroškov.

Likalnik ::

Buggy je izjavil:

Jaz imam tudi SVTC 300l na voden zrak (odjem zunaj - izpuh v hobby sobo - free klima) za obdobje, ko bo bodo dlje casa zunaj temp nad 18 stopinj. Laufala bo tudi sedaj ko je montirana TC za ogrevanje. Nastavljeno jo imam pa na timer da se vzge ob 13ih in izkljuci ob 18ih.

Ravno ta urnik bi zelel nastaviti tudi na tej LG TC za ogrevanje, ker ce imama nastavjeno na vodo kot vidim LG nima opcije urnika, ki je na voljo zgolj ko je v uporabi temp senzor na kontrolni enoti. Skratka nocni rezim bi zelel ko je v uporabi AI kar pomeni da bi ponoci in dopoldne temperaturo v DV znizal povecal pa popoldne, ko pridemo domov ter za vikend.


Jaz nimam speljano kar se tiče zraka nikamor....SVTC v kleti kjer piha in vleče zrak (lahko bi potegnil cevi ven ampak zaenkrat ni potrebe)...v kleti je cca 10C in je čisto ok.
Zanima me pa, če tebi izpihuje mrzel zrak v hobby sobo...verjamem, da je poleti super...kaj pa narediš pozimi? hobby sobo pozimi ogrevaš predvidevam? Izpuha mrzlega zraka ne moreš kar zapreti?

Jaz SVTC nimam nastavljenega nobenega timerja...tudi na TČ nimam nastavljenega timerja....dela vse...

energetik je izjavil:

Po želji, ampak STČ bo poleti manj učinkovita kot TČ, ki zunaj črpa toploto iz zraka s 25, 30°C. Je pa res, da če imaš voden zrak, imaš nekaj zastonj hlajenja.


ne vem kakšna bi bila razlika v €€€ ampak že sedaj, ko sem 5 let uporabljal samo SVTČ je bila poraba smešno nizka....se je veliko bolj izplačalo imeti SVTČ 200l kot pa navaden bojler 80l

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Likalnik ()

Buggy ::

Zanima me pa, če tebi izpihuje mrzel zrak v hobby sobo...verjamem, da je poleti super...kaj pa narediš pozimi?

SVTC pozimi ni prizgana...kot sem rekel, prizgem zgolj ko je zunaj nekaj dni nad 18 stopinj, pozimi je prej ogrevala SV pec na pelete sedaj pa izkljucno LG TC....so pa to zgolj dve FLEX cevi, ki jih lahko poljubno obracam oz menjam iz ene luknje v drugo. Naceloma bi lahko toploto pobiral tudi iz hobby sobe in izpihoval ven iz hise.

za boljso predstavo:

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

Likalnik ::

Buggy je izjavil:

Zanima me pa, če tebi izpihuje mrzel zrak v hobby sobo...verjamem, da je poleti super...kaj pa narediš pozimi?

SVTC pozimi ni prizgana...kot sem rekel, prizgem zgolj ko je zunaj nekaj dni nad 18 stopinj, pozimi je prej ogrevala SV pec na pelete sedaj pa izkljucno LG TC....so pa to zgolj dve FLEX cevi, ki jih lahko poljubno obracam oz menjam iz ene luknje v drugo. Naceloma bi lahko toploto pobiral tudi iz hobby sobe in izpihoval ven iz hise.

za boljso predstavo:



aha...ok..vem kako ima izpihe oziroma cevi SVTC nastavljene in da jih lahko poljubno nastavljaš....nisem vedel, da imaš pozimi ugasnjeno in ogrevaš vodo samo z TČ....jaz imam SVTC tudi pozimi prižgano...in v večini primerov ona sama ogreva vodo...samo ko pade pod 40C ji pomaga TČ

Buggy ::

moja SVTC ne dela ko je manj kot 7 stopinj in pozimi v kurilnici ce ni pec prizgana hitro potem pade pod to temp, ker toliko toplote odvzame iz prostora ceprav izpihava ven. Sem jo moral enkrat s fenom za lase sprovocirat da je zalaufala, ko je bila neka kriza s pecjo :))

wcpapir ::

DamijanD je izjavil:

Ne razumem čisto točno kako naj bi ta prožnost delovala. Torej oni pošljejo nek request sms/mail in potem uporabnik ročno ugasne eno stvar. Ampak recimo, da sem ugasnil TČ zaradi te zahteve - ampak vmes mi je pa zapasal golaž in sem vključil indukcijo suma sumarum bo "isto" (recimo, da indukcija in TČ kurita enako), kljub temu, da realno gledano sem porabil manj kot bi, če bi TČ pustil vključeno.

malo je bullshit tole, ker indukcija in steklokeramična žere več kot TČ

OK.d ::

Ja pač bo pa nedeljsko kosilo ob 5-ih popoldan in ne ob enih, ko je peak time.:)
LPOK.d

Utk ::

Ampak recimo, da sem ugasnil TČ zaradi te zahteve - ampak vmes mi je pa zapasal golaž in sem vključil indukcijo suma sumarum bo "isto" (recimo, da indukcija in TČ kurita enako), kljub temu, da realno gledano sem porabil manj kot bi, če bi TČ pustil vključeno.

Ti boš tam prijavil, da lahko zmanjšaš za 3 kw. Ko bo to trajalo, bo ti šla v plus vsa poraba ko vlečeš manj kot 3 kw.
Butasto, ampak tako je, kolk razumem.

Buggy ::

Dve vprasanji:

- Zdej ko so mi locili sistem na dve veji, kjer rocno locim z ventili eno od druge (TC/peleti) je ekspanzijska posoda ostala na veji od peletov, kar pomeni da ko deluje TC v sitsmu ni ekspanzijske posode. Je to sploh dovoljeno?

- Tisti ki imate LG Therma V. Imate v sistemu glikol ali ne? Tisti ki ga nimate, kje imate izpust za vodo, ce elektrike ni dlje casa oz. imate takrat sistem ugasnjen, ko so zunaj temperature pod lediscem? Ce zmrzne voda v crpalki monobloka zna bit festa. Jaz nisem opazil, da bi imel kje izpust, razen ce je to kje znotraj ohisja crpalke.

Utk ::

Ekspanzijska je v monobloku, sem še kar siguren. Mi imamo sicer še eno, ampak od prej. Ventil je v ohišju, pri dnu, normalno, ker voda teče dol.

MeGreat ::

Sam imam narejene izpuste (4x ventil - notri/zunaj na obeh vodih) v kolikor bi prišlo do tega, da bi se TČ pokvarila izpustim vodo. Drugače pa pozimi ko je pod nulo dela 24/7, tako da ni bojazni da bi zmrznila. Glikola nimam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MeGreat ()

rs1975 ::

MeGreat je izjavil:

Lani je bila plinska peč in letne porabe cc 1500 Nm3 -> 17 MWh. Zdaj bo pa porabe cca. 7500 kWh pri toplotni.

Na hitro v EUR-ih to pomeni, da si šel iz cca. 1770 EUR letnega stroška na cca. 1150 EUR. Prihranek okoli 600 EUR.
Letni COP imaš 2,26.
Sam upam na malo večji izkoristek in malo višje prihranke...
Koliko veliko hišo ogrevaš, izolacija?

energetik ::

Buggy je izjavil:

Dve vprasanji:

- Zdej ko so mi locili sistem na dve veji, kjer rocno locim z ventili eno od druge (TC/peleti) je ekspanzijska posoda ostala na veji od peletov, kar pomeni da ko deluje TC v sitsmu ni ekspanzijske posode. Je to sploh dovoljeno?

- Tisti ki imate LG Therma V. Imate v sistemu glikol ali ne? Tisti ki ga nimate, kje imate izpust za vodo, ce elektrike ni dlje casa oz. imate takrat sistem ugasnjen, ko so zunaj temperature pod lediscem? Ce zmrzne voda v crpalki monobloka zna bit festa. Jaz nisem opazil, da bi imel kje izpust, razen ce je to kje znotraj ohisja crpalke.

- ponavadi so ekspanzijske v monoblokih. Lahko pa zapreš samo enega od ventilov ko kuriš pelete, tako ostane ekspanzija v igri za komplet.
- jaz imam glikol, vendar le do dodatnega notranjega izmenjevalca, tako da ga je le nekje 15-20L. Ja, izpust vode je možen, če si takrat doma. Če si pa na smučanju, pa ti ven vrže FID, ti povsem lahko zmrzne.
vires in numeris

trancer01 ::

Jaz imam glikol, a ga bom po mojem pred naslednjo ogrevalno sezono iz sistema odstranil. Pozimi ne hodim nikamor in tudi delam od doma, tako da lahko zaprem ventile v zalogovniku in po potrebi iztočim samo tisti del vode, ki je v cevni povezavi med zalogovnikom in toplotno črpalko. V letošnji ogrevalni sezoni je bil le en dvourni izpad elektrike, ki pa ni povzročil izpada FID stikala. Tudi v preteklih letih skoraj ni bilo izpadov elektrike. Sicer pa se voda tudi ne ohladi s 30° stopinj na minus v parih urah, kolikor največ traja izpad elektrike. Do zdaj se še ni zgodilo, da se po izpadu elektrike TČ ne bi sama zagnala nazaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: trancer01 ()

Buggy ::

Kot prvo hvala vsem za konstruktivne in informativne odgovore....zadnje case dokaj redka zadeva ;)

Sem prisel s sihta malo prej in me je pricakala CH14 napaka ...EPIC SHIT!

Predvidevam, da jo je zjebalo nihanje pritiska v sistemu, ni mi pa jasno zakaj je do tega prislo. Ko sem prisel je bil namrec stevec na 0.5 bara WTF!



Sem se kar takoj lotil na sledec nacin.
TC fliknil iz stroma. Zaprl sem vejo od TC. Odprl vejo od peletov, ki ima ekspanzijo ter preko veje za pec dotakal vodo v sistem. Istocasno je na zgornjem radiatorju sine spuscal iz radiatorja vodo in to sva pocela dokler ni vec piskal zrak in v sistemu ni bilo vec kot 2 bara.
Nato sem zaprl dotakanje vode in odprl istocasno se vejo od TC ter ponovil vajo.

Na veji od TC je sedaj tudi kazalo 2 bara in postopek z rahlim dotakanjem vode v sistem in istocasno izpuscanjem v najvisjem radiatorju, ki je sumel tudi ustavil.
Zagnal TC, ki je zalaufala brez napake in takoj zacela segrevato SV z 60 stopinjam ob tem pa kurla 4,2KW...cudno ker naj bi nek "booster izklopil" :D







Kakorkoli. Koncala s segrevanjem vode, koncala s segrevanjem prostora (notri je bilo se 21 stopinj) sem pa offset na AI nastavil na -3 (trenutno je zunaj 8 stopinj) prej sem imel na 0. Tlak je ostal na 2 barih ustaljen

Upam da je bila CH14 zgolj posledica premalega tlaka, ker se mi res ne da zajebavat zdej se s tem. A lahko odzracevanje radiatorjev toliko zniza tlak oz. kako da je prislo do takega pada. Tako stanje z majhnim tlakom je bilo namrec od takrat, ko je mojster pri zagnani TC zaprl ventil in je prvic javila CH14. Je bil kaksen zep al kaj ...ker pusca nikjer nic, verjetno bi videl ze kako luzo.

BTW: je smiselno dokupit WiFi modul?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

Buggy ::

#!&% CH14 se je po eni uri vrnil navkljub ustreznem tlaku ;(

Sedaj tudi 10min izklop iz stroma in potem vklop nazaj ni pomagal 2x
Tretjic je zalaufala, sem pa nastavil kapaciteto pumpe iz 90% nazaj na 100% in namesto optimal flow rate nastavil na fixed flow rate za pumpo.
Namesto AI -3 sem dal na fiksno temperaturo DV 40 stopinj. Da vidim do kdaj bo delovala.

Serviser se seveda ne oglasa ;)

shark_nm ::

Buggy je izjavil:

#!&% CH14 se je po eni uri vrnil navkljub ustreznem tlaku ;(

Sedaj tudi 10min izklop iz stroma in potem vklop nazaj ni pomagal 2x
Tretjic je zalaufala, sem pa nastavil kapaciteto pumpe iz 90% nazaj na 100% in namesto optimal flow rate nastavil na fixed flow rate za pumpo.
Namesto AI -3 sem dal na fiksno temperaturo DV 40 stopinj. Da vidim do kdaj bo delovala.

Serviser se seveda ne oglasa ;)


Ok vprašal sem vsemogočni AI kaj meni o tem in pravi sledeče:

CH14 is an error code that can occur on LG Therma V heat pumps. This error code indicates that there is a problem with the high pressure sensor.

The high pressure sensor is responsible for monitoring the pressure of the refrigerant in the system. If the pressure exceeds a certain threshold, the high pressure sensor will trigger an error code to be displayed on the heat pump's display.

When CH14 is displayed, it means that the high pressure sensor has detected that the pressure in the system is too high. This can be caused by a number of factors, such as a blockage in the refrigerant lines, a malfunctioning compressor, or a faulty high pressure sensor itself.

wcpapir ::

Buggy je izjavil:

Dve vprasanji:

- Zdej ko so mi locili sistem na dve veji, kjer rocno locim z ventili eno od druge (TC/peleti) je ekspanzijska posoda ostala na veji od peletov, kar pomeni da ko deluje TC v sitsmu ni ekspanzijske posode. Je to sploh dovoljeno?

- Tisti ki imate LG Therma V. Imate v sistemu glikol ali ne? Tisti ki ga nimate, kje imate izpust za vodo, ce elektrike ni dlje casa oz. imate takrat sistem ugasnjen, ko so zunaj temperature pod lediscem? Ce zmrzne voda v crpalki monobloka zna bit festa. Jaz nisem opazil, da bi imel kje izpust, razen ce je to kje znotraj ohisja crpalke.

Nimam therme imam pa monoblock. V sistemu imam vodo iz vodovoda, zmrznila ne bo. Cetrta sezona je in voda je cista brez alg ali kake barve. Obtocna je v hiši na ups.

wcpapir ::

Buggy je izjavil:

#!&% CH14 se je po eni uri vrnil navkljub ustreznem tlaku ;(

Sedaj tudi 10min izklop iz stroma in potem vklop nazaj ni pomagal 2x
Tretjic je zalaufala, sem pa nastavil kapaciteto pumpe iz 90% nazaj na 100% in namesto optimal flow rate nastavil na fixed flow rate za pumpo.
Namesto AI -3 sem dal na fiksno temperaturo DV 40 stopinj. Da vidim do kdaj bo delovala.

Serviser se seveda ne oglasa ;)

Vidim, da se igraš s preživetjem tvoje TČ.

Igraš se s pretoki, igraš se z izklopi in vklopi (zaporednimi). Ko se TČ ustavi pocakaj vsaj da olje stece nazaj dol v kompresor sele potem forsiraj vklop. Ce ne prizge takoj greje kompresor na delovno temperaturo, ne forsiraj.

S pretoki se dolgo ne boš igral ker bos odpicil izmenjevalec, tlak v sistemu bo padel ker bo voda sla tam kamor ni treba...mogoce je že zato pa nihanje tlaka in prevelik pritisk v kompresorju.

toplakd ::

Ch14 se ponavadi pojavi ko je pretok vode premajhen.
Pri moji 5.5kw je to ponavadi pod 8 l/min.

To se mi občasno izpiše v error logu ob segrevanju bolerja. Cca 28m linije od toplotne do bojlerja in precej višja temperatura kot v radiatorje.

trancer01 ::

Ta koda napake naj bi pomenila premajhen pretok vode, tako kot je napisal toplakd. Pri meni se ta napaka še nikoli ni pojavila.

Utk ::

Možno da so termostatski ventili vsi zaprli, ker je itak toplo, in ni nekega pretoka?

energetik ::

Buggy je izjavil:

#!&% CH14 se je po eni uri vrnil navkljub ustreznem tlaku ;(

Sedaj tudi 10min izklop iz stroma in potem vklop nazaj ni pomagal 2x
Tretjic je zalaufala, sem pa nastavil kapaciteto pumpe iz 90% nazaj na 100% in namesto optimal flow rate nastavil na fixed flow rate za pumpo.
Namesto AI -3 sem dal na fiksno temperaturo DV 40 stopinj. Da vidim do kdaj bo delovala.

Serviser se seveda ne oglasa ;)
Po mojem premali pretok vode. Bos moral več termostatskih imeti do konca odprtih.
vires in numeris

Buggy ::

OK. Sem spustil spet test crpalke cez, da se morda adaptira na nov pritisk v sistemu, ki je se vedno isti (ni dropal). Zanekrat zadeva se deluje. Fiksna temperatura 40 stopinj, sem pa crpalko pred testom nastavil nazaj na optimal flow.

Termostatske ventile imam res vecino na 3 ali celo manj. Problem je, ker je sicer prevroce v bajti (oz. po razlicnih prostorih), ce jih odprem na vec tudi ko je AI vzgan na offset 0.

Moja je cist tecna, ker ji je 22.5 stopinj prevroce. Navajena na 21 stopinj v dnevni ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

energetik ::

Še zmanjšaj dvižni vod. Ob takih temp. zunaj je npr. na talnem gretju dovolj nekje 26° voda.

Če hočeš povsem prosto uporabljati termoventile, boš moral med TČ in sistem vgraditi ali kretnico ali zalogovnik z dodatno OČ. Kar ti bo spet požiralo SCOP. Ampak drugače ne gre, skozi TČ mora biti vedno določen pretok, ki je nekje podan.
Če moraš drugje tako zelo pripirati, pomeni da imaš v kopalnicah premajhne in preslabe radiatorje.

Sicer pritisk v sistemu nima veze z obtočno črpalko in pretokom, dokler je tlak dovolj visok, da še ni kavitacije na OČ.
vires in numeris

Buggy ::

Ja pretok mora biti baje 2x nazivna moc crpalke (9KW) torej vsaj 18l/min. Pri meni zadeva dosti varira kot sem opazil, ker ta vrednost ni vedno isto...sem videl ze tudi 30l/min ko je mesalni ventil odprt na ogrevanje radiatorjev in tudi manj. Bom spremljal se takrat ko se segreva STV...ne vem, bomo pa nekak spedenal.
Kot berem je cca 2 tedna po montazi teh crpalk CH14 dosti normalen pojav, ker lahko prido do zracnih zepov in podobnih anomalij, ki jih sistem ne zna sprocesirat...potem naj bi se umirilo. Pozitivno razmisljanje in sprobavanje...drugega ne preostane ;)

Hvala za vse informacije in pomoc kolegi!
««
61 / 77
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ena ženska, ki je izgubljena med ponudbami TČ in IR paneli (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16610309 (2624) a_borlak
»

Katero ogrevanje za hiso (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
21936911 (13551) fikus_
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22557305 (22034) Jurij25
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7141241 (11883) zamotsloteh
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
382153267 (120091) Zvezdica27

Več podobnih tem