» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

««
21 / 24
»»

PrimoZ_ ::

Radiatorji so tip 22 in okna so nova.

To z grelci, misliš tiste v notranj enoti ? Sepravi ti TČ recimo v mrazu ogreje vodo na 35 grelci pa dogrejejo na 50 ? Ni idealno ampak realno zares mrzel je v zadnjih letih samo januar.
Ne razumem pa tistega glede visokotemperatune... Kaj ni tako, da če so radiatorji v vsakem primeru rabiš visoko temperaturno ?

energetik ::

Ne ne rabiš, ko bo fasada, se boš normalno grel z NT. Seveda je pogoj 24/7 ogrevaneje.

TČ različno uporabljajo grelce. Ene lahko dogrevajo sočasno s kompresorjem, druge izklopijo kompresor ob določenih pogojih in grejejo samo na grelce. Potem pa imaš lahko še v bojlerju pomožni grelec za SV.

VT je spet odvisno kakšna je. Imaš take z vbrizgom (npr. Zubadan), ki sicer držijo nazivno moč tudi do dobrih 60st ogrevalne vode, vendar imajo v tem primeru nizek COP. Si skoraj na istem, kot če se zraven vklopi grelec za pomoč.
Potem imaš pa taprave VT, dvokompresorske (npr. Dakin HT). Tiste ti pa grejejo vodo do 80st, v vseh pogojih. Ampak so drage. In po fasadi totalni overkill.

-valvoline- ::

energetik je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

energetik je izjavil:

Dodaj še vse ostale postavke v računu, pa je še vedno dražji kot TČ. Je pa sigurno dobra zadeva za neizolirane bajte z radiatorji, nizka investicija, nič dela, tišina.

Definiraj ostale postavke. Ker se na to ne spoznam. Pri bolj mrzlem vremenu TCjem obcutno pade COP ter moc,majo dodatne grelce kar se poslabsa izkoristek, takrat je plin pr teh cenah dejansko lahko pol cenejsi. Po celotni EU se ukinja nocna tarifa, v nemciji je ni. Tam so se zacel spet masovno vracat na plin/drva/pelete itn ker je strom 30c kwh. Pac cena za ekolosko preseravanje.
Ja naredi info izračun na GENi, pa boš videl postavke. Imaš variabilne in fiksne dodatke. S tvojo ceno pri EC pride potem 5,2cent/kWh samo variabilni, če dodaš še fiksne, pride pri porabi 10MWh letno cena že 6c/kWh.
TČ pri SCOP 3 stane pa 3,3c/kWh.

Cena plina brez DDV bi morala pasti pod 1c, da bi se izenačilo s ceno TČ... Kaj šele da bi postalo smiselno menjati TČ za plinsko peč.
Kot pa sem napisal, pri stari neizolirani bajti z malimi radiatorji bo SCOP kvečjemu 2 in takrat je plin boljša izbira.

Si ziher? A ni vse vracunano v ceno na kwh?

energetik ::

Ma kje. Vsi oglašujejo le ceno plina na kWh. Vse ostalo vidiš na računu. Saj sem ti napisal, pojdi na poceniplin.si, daj napredni info izračun, pa ti bo vse naštelo. Jaz imam v Excelu izračun, da si sam lahko na hitro vse poračunam.

PrimoZ_ ::

energetik je izjavil:

Ne ne rabiš, ko bo fasada, se boš normalno grel z NT. Seveda je pogoj 24/7 ogrevaneje.

TČ različno uporabljajo grelce. Ene lahko dogrevajo sočasno s kompresorjem, druge izklopijo kompresor ob določenih pogojih in grejejo samo na grelce. Potem pa imaš lahko še v bojlerju pomožni grelec za SV.

VT je spet odvisno kakšna je. Imaš take z vbrizgom (npr. Zubadan), ki sicer držijo nazivno moč tudi do dobrih 60st ogrevalne vode, vendar imajo v tem primeru nizek COP. Si skoraj na istem, kot če se zraven vklopi grelec za pomoč.
Potem imaš pa taprave VT, dvokompresorske (npr. Dakin HT). Tiste ti pa grejejo vodo do 80st, v vseh pogojih. Ampak so drage. In po fasadi totalni overkill.


Hvala za informacijo.
Ko oemniš radiatorje in zamenjavo peči na olje, vsi ponudijo VT na prvo žogo. Tudi sosed ima eno VT od kronoterma in je zadovolen, neizolirana hiša in nekaj let stara PVC okna, baje prihrani 50% glede na olje.

floyd1 ::

PrimoZ_, pri tebi zna bit problem to vmesno obdobje brez fasade in z NT toplotno. Če zima spet malo bolj stisne boš imel mrzlo not. Idealno bi bilo, da pustiš tudi peč - vsaj do fasade. Da imaš nek backup za najbolj mrzle dni.

Na katerem koncu SLO sploh živiš?

PrimoZ_ ::

Je za žlahto, okolica Šk. Loke.
V skrajnem primeru bi lahko dnevno in kuhinjo, ki sta povezani dogreval z električnim radiatorjem, če bi slučajno pritisnil kak mraz.

floyd1 ::

Tako je. Sicer pa moraš vedeti, da pri toplotni vsaka stopinja manj pri DV lahko pomeni boljši COP in s tem prihranek. Zato je priporočljivo ogrevanje 24/7, ker na ta način lahko držiš dvižni vod na precej nižji temp., ogreto pa je enako.
Pri toplotni črpalki v naselju naj gledajo tudi na glasnost. Mi imamo precej tiho črpalko, a jo vseeno zjutraj slišim v spalnico (kljub troslojnim oknom in čeprav smo v mestu kjer popolne tišine ni nikoli). Generalno so VT glasnejše, to pa se lahko hitro odrazi tudi na poslabšanju dobrososedskih odnosov, če že tebe ne moti.

Glede lokacije pa sem vprašal, ker npr. na primorskem koncu o neki hujši zimi ne rabijo toliko razmišljat ;).

-valvoline- ::

A je izvedljivo ter smiselno pri split TC notrajni del postavit zunaj? Nekje zraven zunajne enote? Pa lepo izolirat z npr kisto narejen iz stirodurja? Skozi steno pa cevi za vodo do sistema za ogrevanje. Tako k da si priklopil monoblok. Lazje prestavljas v primeru selitve. 2 delni monoblok.
:D

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Zakaj bi s tem kompliciral, če lahko nabaviš monoblok??

PrimoZ_ ::

floyd1 je izjavil:

Tako je. Sicer pa moraš vedeti, da pri toplotni vsaka stopinja manj pri DV lahko pomeni boljši COP in s tem prihranek. Zato je priporočljivo ogrevanje 24/7, ker na ta način lahko držiš dvižni vod na precej nižji temp., ogreto pa je enako.
Pri toplotni črpalki v naselju naj gledajo tudi na glasnost. Mi imamo precej tiho črpalko, a jo vseeno zjutraj slišim v spalnico (kljub troslojnim oknom in čeprav smo v mestu kjer popolne tišine ni nikoli). Generalno so VT glasnejše, to pa se lahko hitro odrazi tudi na poslabšanju dobrososedskih odnosov, če že tebe ne moti.

Glede lokacije pa sem vprašal, ker npr. na primorskem koncu o neki hujši zimi ne rabijo toliko razmišljat ;).


Kako pa je z TČ in ogrevanje sanitarne vode ?
Verjetno je dobro vzdrževat kakih 50C v bojlerju, da se ne pozna takoj ko se en stušira ? To potem pomeni tudi slabši izkoristek pri TČ ker mora biti DV precej visok.

Utk ::

Odvisno kako velik bojler imaš. Če je 300 litrski je tudi 40 dovolj. Če je 200, najbrž kakih 45.

nekikr ::

Ja, seveda. Če bi jaz nastavil na našem 300l bojlerju 40 stopinj postanem srečno ločen tisto sekundo :)

Utk ::

Mi imamo na 200l 44 pa je dovolj. Razen če si dva zapored natočita polno banjo, potem gre na tesno.

PrimoZ_ ::

Meni osebno se zdi 45 čisti minimum, 50 pa tisto da si na varni strani.
Karkoli od tega je pa pač neoptimalno za TČ.

Utk ::

Ja odvisno kako velik bojler imaš. Sej se ne tuširaš s 45 stopinjami, niti s 40 ne.

energetik ::

PrimoZ_ je izjavil:

Meni osebno se zdi 45 čisti minimum, 50 pa tisto da si na varni strani.
Karkoli od tega je pa pač neoptimalno za TČ.

Tebi se zdi, realnost pa pravi drugače.
Imamo bojler z realnimi 285L, senzor na spodnji 1/3 višine je nastavljen na 42°, dogrevanje ko ta temp. pade do 37°.
Drugi termometer tik pod vrhom kaže vedno od 40 - 46°C, odvisno od napolnjenosti. Temperatura na pipah ne pade pod 40° nikoli, razen ob morebitnih 2 zaporednih polnih banjah, kar pa se ne zgodi nikoli.

Torej če je bojler komplet ogret na 40-46° po celi prostornini, vode za 4 člansko družino več kot preveč. Če misliš, da boste porabili več, se raje vzame 500L namesto 300L bojler. 50° nastavljene temp. je neoptimalno za TČ.

nekikr ::

Ja, zato pa vedno pravim, da so debate o tem koliko kdo porabi za ogrevanje, čisto brezvezne, če ni zraven vseh podatkov. Nekdo se namreč "ogreva" na 20°C in tušira s 35°C. Pri nas je tako, da pri 24°C pozimi slišim, da je nekam hladno, včasih, ko se najprej skopata/stuširata mala dva in potem še jaz, pride pa jezna da "spet" ni tople vode. Ko pogledam kaj je narobe, saj za vse skrbi avtomatika, pa vidim, da je padlo na 44°C.

50° nastavljene temp. je neoptimalno za TČ.

Precej bolj optimalno je to kot pa poslušati zakaj ni tople vode. Ljudje smo različni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

energetik ::

Tega enostavno ne verjamem. 44° močno peče na koži. Že 40° stopinj je blizu nevzdržnega. Razen če ima tvoja jekleno kožo. Ali pa se vam voda iz bojlerja do pipe ohladi pod 40°.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Če točijo vodo v banjo je tudi to možno, da je 40 premalo. Ker se shladi ko pade not. Ampak kdo pa še to dela v teh časih...

PrimoZ_ ::

Sem šel za foro preverit in jaz imam na tuš ročki označeno 40C na mestu do koder lahko zavrtiš, brez da bi stisnil varovalo.
Glede na to, da se gre za pretočno pinsko peč nastavljeno na 50C, oddaljeno 2m od tuša kakih hudih izgub na ceveh ni.

Bistvo pa je, da vsi navijemo toplo vodo do tiste meje kjer je označeno 40C in posledično mislim da bi rabili vsaj kakih 45C v bojlerju.

-valvoline- ::

energetik je izjavil:

Zakaj bi s tem kompliciral, če lahko nabaviš monoblok??

Ker so boljse (vsaj na papirju), visji cop/izkoristek, boljsi modeli. Lahko mi prjatu zrihta dokaj pocen razstavni model mitsu zubadan.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Eh, niso boljši, monobloki so lahko bolj optimirani (plinski del), vodni prenos pa je ob dobri izolaciji cevi lahko praktično brez izgub.
Edina prednost splita je le, da ni možnosti zmrzali. Pa da je zunaj kišta malenkost manjša.

Utk ::

Zakaj bi prišlo do zmrzali pri monobloku? Cevi potegneš čez luknjo, kjer gre tudi vodovod in pod zemljo direkt v podstavek, in če vodovod ne zmrzne, zakaj bi TČ? In normalno, TČ čim bližje hiši...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

energetik ::

Ker je kondenzator s par litri vode izven zemlje v kišti, izoliran z morda 1cm izolacije. Pri resnem minusu tistih par kil vode in bakra zmrzne v uri, dveh.

Utk ::

Pol se najbrž bolj splača montirat par ventilov in spustit vodo (samo) iz TČ, če zmanjka elektrike, kot pa antifriz.

telexdell ::

PrimoZ_ je izjavil:

Sem šel za foro preverit in jaz imam na tuš ročki označeno 40C na mestu do koder lahko zavrtiš, brez da bi stisnil varovalo.
Glede na to, da se gre za pretočno pinsko peč nastavljeno na 50C, oddaljeno 2m od tuša kakih hudih izgub na ceveh ni.

Bistvo pa je, da vsi navijemo toplo vodo do tiste meje kjer je označeno 40C in posledično mislim da bi rabili vsaj kakih 45C v bojlerju.

Ti lahko nastaviš ročko tudi na 100°C, če je na izvoru 40°C ne bo šlo višje. Večina, ko odpre toplo vodo premakne ročico v skrajno lego. To pa zato, da voda čim prej priteče. Ko pa se ogrejejo cevi in pipa pa se postopoma dodaja hladna voda do prijetnega počutja.
Razlika med pretočno pripravo vode in bojlerjem je tudi v količini. Pretočni grelnik ti lahko segreje npr. 5l/min na 45°C, 7l/min na 42°C in 10l/min le še na 39°C. Iz boljerja pa boš tako za 5 kot 10 l/min dobil 45°C. Razlika je le v času- 5 l traja tam 60 min in 10 l tam 30 min. Druga razlika je, da ti bo TČ začela ogrevati vodo v boljerju takoj ko bo ta padla pod neko mejo. In ne bo je ogrevala z npr. 1,5 kW kot je običajno grelec v električnem boljerju ampak z npr. 6 ali 10 kW- pač odvisno od moči TČ. In ogrevala jo bo ves čas, tudi ko boš malce priprl/zaprl pipo, se brisal in oblačil... in tudi med tem ko bo v kopalnico prišel drugi, se slekel... Tople vode ti ne bo zmanjkalo nikoli.
Sam imam 300 l boljer in povprečno 42°C v njem. Ko pade na tam 37°C ga TČ znova ogreje v tam 25 min. Se še v vseh teh letih ni zgodilo, da bi bila ročka napipi za vodo več kot opazno preko polovice na toplo stran. Tak, da je še kar nekaj rezerve.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

energetik je izjavil:

Ker je kondenzator s par litri vode izven zemlje v kišti, izoliran z morda 1cm izolacije. Pri resnem minusu tistih par kil vode in bakra zmrzne v uri, dveh.

Bi zmrznilo, če bi voda mirovala. Če pa OČ vodo nenehno premika pa do zmrzovanja ne more priti. Problem je lahko dolgotrajen izpad elektrike ali okvara OČ. Takrat pa preostane edino izpustit vodo iz zunanje enote. Če te pa ni doma... no ja, tudi pri split izvedbi lahko spusti plin, ko te ni doma.
Antifriz pa je strupen, ima omejeno dobo trajanja, je drag, z nečistočami v ceveh mu pade učinkovitost...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

telexdell je izjavil:

energetik je izjavil:

Ker je kondenzator s par litri vode izven zemlje v kišti, izoliran z morda 1cm izolacije. Pri resnem minusu tistih par kil vode in bakra zmrzne v uri, dveh.

Bi zmrznilo, če bi voda mirovala. Če pa OČ vodo nenehno premika pa do zmrzovanja ne more priti. Problem je lahko dolgotrajen izpad elektrike ali okvara OČ. Takrat pa preostane edino izpustit vodo iz zunanje enote. Če te pa ni doma... no ja, tudi pri split izvedbi lahko spusti plin, ko te ni doma.
Antifriz pa je strupen, ima omejeno dobo trajanja, je drag, z nečistočami v ceveh mu pade učinkovitost...

Govora je bilo jasno o odpovedi TČ ali izpadu štroma. Medtem ko si na smučanju. Ali pač samo 8h na šihtu.
Antifriz ni strupen, propilenglikol, ki se uporablja za ogrevanje zalogovnikov sanitarne vode, je manj strupen kot etanol in je celo dopuščen kot prehranski aditiv. Poguglaj.

telexdell ::

energetik je izjavil:

telexdell je izjavil:

energetik je izjavil:

Ker je kondenzator s par litri vode izven zemlje v kišti, izoliran z morda 1cm izolacije. Pri resnem minusu tistih par kil vode in bakra zmrzne v uri, dveh.

Bi zmrznilo, če bi voda mirovala. Če pa OČ vodo nenehno premika pa do zmrzovanja ne more priti. Problem je lahko dolgotrajen izpad elektrike ali okvara OČ. Takrat pa preostane edino izpustit vodo iz zunanje enote. Če te pa ni doma... no ja, tudi pri split izvedbi lahko spusti plin, ko te ni doma.
Antifriz pa je strupen, ima omejeno dobo trajanja, je drag, z nečistočami v ceveh mu pade učinkovitost...

Govora je bilo jasno o odpovedi TČ ali izpadu štroma. Medtem ko si na smučanju. Ali pač samo 8h na šihtu.
Antifriz ni strupen, propilenglikol, ki se uporablja za ogrevanje zalogovnikov sanitarne vode, je manj strupen kot etanol in je celo dopuščen kot prehranski aditiv. Poguglaj.

Stvar je podobna, kot bi dejal da zelena mušnica oz. jurček ni strupena. Antifriz je etilen glikol in ne propilenglikol, kateri se uporablja v solarnih napravah, zemljskih kolektorjih TČ...Preberi si varnostni list

Če se bojiš zmrzali pač izprazniš vodo iz TČ, ko greš na smučanje. Lahko tudi sosedu/sosrodniku/prijatelju pokažeš, kje in kako se lahko to naredi, pa ga pokličeš, ko dobiš na mobilnik alarmno sporočilo. Drugače pač požreš strošek 150..200EUR. Toliko pa te stane tudi filanje plina, če ti povezave izpusti. To pa se zgodi vsaj 1000x pogosteje, kot pa zamrzne TČ.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Ne, stvar je podobna kot da bi reku, da je goba strupena, ker ti najprej pomisliš na mušnico, nekdo drug pa na jurčka.

energetik ::

telexdell je izjavil:

energetik je izjavil:

telexdell je izjavil:

energetik je izjavil:

Ker je kondenzator s par litri vode izven zemlje v kišti, izoliran z morda 1cm izolacije. Pri resnem minusu tistih par kil vode in bakra zmrzne v uri, dveh.

Bi zmrznilo, če bi voda mirovala. Če pa OČ vodo nenehno premika pa do zmrzovanja ne more priti. Problem je lahko dolgotrajen izpad elektrike ali okvara OČ. Takrat pa preostane edino izpustit vodo iz zunanje enote. Če te pa ni doma... no ja, tudi pri split izvedbi lahko spusti plin, ko te ni doma.
Antifriz pa je strupen, ima omejeno dobo trajanja, je drag, z nečistočami v ceveh mu pade učinkovitost...

Govora je bilo jasno o odpovedi TČ ali izpadu štroma. Medtem ko si na smučanju. Ali pač samo 8h na šihtu.
Antifriz ni strupen, propilenglikol, ki se uporablja za ogrevanje zalogovnikov sanitarne vode, je manj strupen kot etanol in je celo dopuščen kot prehranski aditiv. Poguglaj.

Stvar je podobna, kot bi dejal da zelena mušnica oz. jurček ni strupena. Antifriz je etilen glikol in ne propilenglikol, kateri se uporablja v solarnih napravah, zemljskih kolektorjih TČ...Preberi si varnostni list

Če se bojiš zmrzali pač izprazniš vodo iz TČ, ko greš na smučanje. Lahko tudi sosedu/sosrodniku/prijatelju pokažeš, kje in kako se lahko to naredi, pa ga pokličeš, ko dobiš na mobilnik alarmno sporočilo. Drugače pač požreš strošek 150..200EUR. Toliko pa te stane tudi filanje plina, če ti povezave izpusti. To pa se zgodi vsaj 1000x pogosteje, kot pa zamrzne TČ.

Pa kaj misliš da ne vem, kaj imam v TČ?? Točno tole:
https://fernox.com/product/hp-15c/
In glej ga zlomka, pejt specifikacije brat, to je propilen glikol. Non-toxic tudi piše spodaj.

Ja vežda, spraznil bom sistem, ko bom šel na smučanje. In sorodniki bodo tudi v 30min po izpadu štroma prileteli na bajto in izpuščali vodo. Kakšne ideje...

Zgodovina sprememb…

Zvezdica27 ::

pa kaj vam je? Kaka zmrzal, ste normalni? MOj kolega monter pravi, da se mu to ni zgodilo še niti 1x, montira pa cca 20 let, TČ odkar so. Sem ga točno to spraševal.

Glede vode: pozimi se zaradi COP splača dati malo manj, zdaj pa imaš lahko mirno 50st če hočeš. Če žena hoče. Poznam zlivanje tople vode stran.

b

telexdell ::

Imaš ja, a to ni snov, katera se v trgovinah prodaja pod trgovskim imenom antifriz. Te bo nekdo poslušal, šel na črpalko, kupil liter antifriza in ga spil, ker ja kao zdraviln...

Vsaka resna TČ je narejena kot monoblok. Split izvedbe so le cenene kitajske TČ, katere so v bistvu predelane klime naprave. Tudi renomirane firme imaja v najnižjem segmentu kakšno split TČ, a to le zato, da pokrijejo cel spekter- od nizke kvalitete do premium segmenta. Če bi tvoja teorija o 30 min držala, koliko TČ misliš bi vsako leto zamrznilo? Že ko greš zvečer spat in ti izpade elektrika, bi bil do jutra mrzel ti in zmrznjena TČ.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

Pa kaj te matra, moj monoblok ima že tovarniško predviden Fernox in še en izmenjevalec fernox/voda. Stalo je pa vse skupaj kot Daikin split. In kaj naj zdaj, spustim Fernox ven in natočim not vodo, da bo po tvoje?
Nam je že izpadla elektrika za 10ur v kosu, je bilo pa okoli +5° takrat. Ja, v 10 letih odkar se recimo bolj množično vgrajujejo TČ, morda še ni prišlo do veliko primerov, ko bo pa enkrat žled, nato pa stisnilo drug dan do -10°, bomo pa videli kako bo pokalo. Al pa folk skakal okoli kišt in spuščal vodo. Jaz bom pa takrat lepo sedel notri in se smejal. Ne ne bom na mrzlem, traja dneve, da v NEH pade temperatura za kakšno stopinjo ali dve.

telexdell ::

Zaradi mene si lahko postaviš deset izmenjevalcev če želiš. Z vsakim povečaš stroške ogrevanja za nekaj %. Oglasil sem se zaradi antifriza in njegove strupenosti. Če bi ga kdo nalil v sistem in ogreva tudi sanitarno vodo je lahko v primeru odpovedi izmenjevalca v bojlerju katastrofa.
Sam ima 300 l zalogovnik v kleti in zunanjo enoto TČ kakšna 2 m višje. Ker se ogrevam na radiatorje je v hudem mrazu (npr. -15°C) v zalogovniku tam 50°C. Meniš, da mi bo TČ zmrznila v pol ure, če zmanjka elektrike? Mogoče v 10 urah? Mogoče kdaj?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jureflux ::

Mogoče kšna izkušnja. V hiši, ki je v uporabi samo 6 mesecev čez zimo se bo dalo vgradit TČ. Vprašanje, ki se mi poraja je glede vode v zalogovniku, ki bi stala zdaj pol leta. Kaj bolje to vodo prej spustit ali na kakšen način lahko si zagotovim, da nebi imel stare vode notri za uporabo, ko se TČ spet zažene. Morda kšna izkušnja koga, ki ima podobno situacijo?

telexdell ::

Voda je v temi, brez dostopa kisika... Če sistem izprazniš bo v njem vseeno ostal vlaga torej ne bo bistvene razlike, kot da je v njem voda. Če bo kakšen ventil ostal odprt lahko v sistem pride bog si ga vedi kaj... Te vode tudi ne boš pil. Če takrat, ko jo zopet začneš uporabljati zaženeš proti legionelni program (segreješ vodo na 60°C) in izpustiš kašen liter ali dva tako vroče vode na vsaki pipi se nimaš kaj za bati.

PS veliko ljudi preko zime ogreva vodo s centralno pečjo, poleti pa z ločenim električnim bojlerjem. Tudi sam tako delam že 30+ let, pa ti še vedno pišem po forumu.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

jureflux je izjavil:

Mogoče kšna izkušnja. V hiši, ki je v uporabi samo 6 mesecev čez zimo se bo dalo vgradit TČ. Vprašanje, ki se mi poraja je glede vode v zalogovniku, ki bi stala zdaj pol leta. Kaj bolje to vodo prej spustit ali na kakšen način lahko si zagotovim, da nebi imel stare vode notri za uporabo, ko se TČ spet zažene. Morda kšna izkušnja koga, ki ima podobno situacijo?
Jaz bi to vodo uporabil npr. za zalitje vrta, preden štartaš TČ.

jureflux ::

Hvala za odgovore. Smo se tak dogovorili, da bo naštimal dodatno pipo za izpust vode iz TČ in jo bomo pač "zamenjali" pred zagonom.

DePalmo ::

A to se tut dela? A niso to zaprti sistemi, kjer zunanji vplivi pač nimajo vpliva na vodo? Sam niti pomislim ne da bi naredil kaj takega, imam cca. 1900-2000l vode in ne mislim tega menjat vsako leto. Ogrevamo pa zaenkrat na drva.

Ker še nikoli do sedaj nisem slišal da bi kdo vodo menjal letno, ne pri ogrevanju na drva in ne pri toplotni.

;-) ::

Valjda das vsako leto novo vodo noter, drugace kamna skoraj nemores dobit v sistem :)

telexdell ::

jureflux je izjavil:

Hvala za odgovore. Smo se tak dogovorili, da bo naštimal dodatno pipo za izpust vode iz TČ in jo bomo pač "zamenjali" pred zagonom.

Da imaš na bojlerju ventil, s katerim ga lahko povsem izprazniš je pametna stvar. Da mečeš stran vodo pa je neumnost. Tudi če jo izpustiš, bodo stene še vedno vlažne. Kapljica vode pa je proti velikosti bakterije/virusa kot ogromno jezero v primerjavi s človekom. Ko boš znova nalil vodo, se bodo iz kapljice vode bakterije/virusi že v nekaj minutah razširili po vsej vodi. Če se bojiš bakterij/virusov potem izprazniti bojler, praznega moraš potem segreti na najmanj 80°C za najmanj 15 min. Isto narediti s vso vodovodno napeljavo in pipami...Za bolj ziher, pa nemesto pasterizacije narediš sterilizacijo, kjer vse kar pride v stik z vodo segreješ na najmanj 125°C za najmanj 10 min. Pol pa boš ziher tako dolgo, da zopet odpreš vodovod. Seveda lahko teko delaš tudi z vodo, katera pride iz vodovoda...:'(:'(
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

sloxl8 ::

Trenutno imamo v hiši z dvema stanovanjema plinski kondenzacijski kotel (za ogrevanje in sanitarno vodo), kolektorje in zalogovnik vode (za sanitarno vodo).

Razmišljam, da bi v bližnji prihodnosti kotel zamenjal s toplotno črpalko, kolektorje in zalogovnik pa bi obdržal, zato me zanima, ali (in kako) izvesti upravljanje vseh treh komponent, da bo delovalo kot mora. Trenutno namreč v prehodnem obdobju sistem ne deluje ravno najbolje saj, ko je zunaj temperatura nekoliko višja in je prostor s termostatom kotla osončen (toplejši), se kotel ne zažene, zato je v preostalih prostorih hladno, poleg tega pa sanitarne vode kotel tudi ne greje, ko je kakšen bolj oblačen dan in je sonca ravno dovolj, da temperatura v kolektorjih naraste, vendar ne dovolj za toplo sanitarno vodo.
Trenutno krmiljenje je na nek način ločeno - kotel ima svoj termostat v eni od etaž, kolektorji pa imajo svojega, med sabo pa mislim, da nista povezana.

Zanima me predvsem, ali imajo sodobne TČ kakšno bolj sofisticirano (pametno) upravljanje (morda z več senzorji, v več prostorih), ki vključuje tudi alternativne vire toplote, npr. kolektorje.

Ker razmišljam tudi o SE, me zanima, ali zalogovnik v povezavi s TČ lahko tudi ogreva tudi prostore in kako velik bi moral okvirno biti, da bi TČ delovala takrat, ko bi bilo v SE dovolj energije, zalogovnik pa bi nato ponoči ogreval prostore.

telexdell ::

Kot prvo- SE lahko vključiš v omrežje po načinu samooskrbe. Ko bo SE proizvajala viške te oddajaš v omrežje, ko pa ti potrebuješ več energije jo dobiš iz omrežja. Konec leta pa se naredi poračun. Torej daš SE na streho in se obnašaš popolnoma enako, kot so sedaj. Ne rabi te boleti glava za zalogovnike, kdaj jih boš ogreval...
TČ stanejo od jurja lai dva pa tudi krepko preko 20 jurjev. Boljše TČ imajo tudi bolj fleksibilna krmilja. Obstajajo tudi komercialna krmilja, katere nadzirajo razne sisteme in potem to združijo v celoto.
Močno ti svetujem, da se posvetuješ s kakšnim projektantom strojnih inštalacij. Naj si ogleda situacijo in ti bo podal primerno rešitev. Njegov strošek boš večkratno prihranil, ker ne boš iskal nasvetov pri monterjih, forumaših, kolegih...

PS pa jaz nisem projektant strojnih instalcij;)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zvezdica27 ::

sloxl8:

če nimaš zadeve od ene firme, z enim kontrolerjem, se poigraj z dT na vseh kontrolerjih, da špila. Ni druge.

Tudi če bi imel cel sistem od ene firme, so zapleti - ena firma ustavi če se pregreje, druga da le warning in dela (govorim če kamin pregreje zalogovnik). Enostavno so to izzivi, ki so lahko rešljivi v kaki samogradnji, velike korporacije pa se s takimi problemi enostavno ne ukvarjajo. Jaz imam podoben problem, ki pa ni več problem - kamin namesto vira ogrevanja moram zdaj razumeti kot vir lukszuza, da ga vklopim za 2 uri in čao.

Pri TČ moraš odmisliti zalogovnik, ko se pogovarjamo o ogrevanju prostorov. TČ dela 24/7, zalogovnik je sicer fajn za kak presežek, ampak nujen ni, ša če je, se mi pogovarjamo o 50l, razumeš. Zdaj, boljše TČ imajo boljše krmiljenje, BAJE imajo kronotherm vse to prilagodljivo (tako moj brat), ampak tile veliki so pač lastniški sistemi z lastniško kodo in se s tabo nihče ne bo ukvarjal.

Povezava SE s TČ pa stari moj, je nepotrebna komplikacija. Če mene vpršaša. TČ dela 24/7 in to je to.

zz

nerro32 ::

SE je že v redu stvar, da te ne boli glava pri plačilu elektrike, sploh, če imaš veliko hišo in/ali slabo izolacijo itd. Sicer se nisem spuščal v podrobnosti, ampak LGjevi Therma V monobloki imajo tudi opcijo priključitve kolektorjev, moraš na plošči v TČ premakniti switch, da aktiviraš ta sistem, potem pa nadalje upravljaš s posameznimi nastavitvami:
 Nastavitve za LG TČ

Nastavitve za LG TČ

Utk ::

sloxl8 je izjavil:

Trenutno imamo v hiši z dvema stanovanjema plinski kondenzacijski kotel (za ogrevanje in sanitarno vodo), kolektorje in zalogovnik vode (za sanitarno vodo).

Razmišljam, da bi v bližnji prihodnosti kotel zamenjal s toplotno črpalko, kolektorje in zalogovnik pa bi obdržal, zato me zanima, ali (in kako) izvesti upravljanje vseh treh komponent, da bo delovalo kot mora. Trenutno namreč v prehodnem obdobju sistem ne deluje ravno najbolje saj, ko je zunaj temperatura nekoliko višja in je prostor s termostatom kotla osončen (toplejši), se kotel ne zažene, zato je v preostalih prostorih hladno, poleg tega pa sanitarne vode kotel tudi ne greje, ko je kakšen bolj oblačen dan in je sonca ravno dovolj, da temperatura v kolektorjih naraste, vendar ne dovolj za toplo sanitarno vodo.
Trenutno krmiljenje je na nek način ločeno - kotel ima svoj termostat v eni od etaž, kolektorji pa imajo svojega, med sabo pa mislim, da nista povezana.

Zanima me predvsem, ali imajo sodobne TČ kakšno bolj sofisticirano (pametno) upravljanje (morda z več senzorji, v več prostorih), ki vključuje tudi alternativne vire toplote, npr. kolektorje.

Ker razmišljam tudi o SE, me zanima, ali zalogovnik v povezavi s TČ lahko tudi ogreva tudi prostore in kako velik bi moral okvirno biti, da bi TČ delovala takrat, ko bi bilo v SE dovolj energije, zalogovnik pa bi nato ponoči ogreval prostore.

Pusti te forumske filozofe. Ti za tvoj primer ne rabiš nobenega strašnega krmiljenja. Samo termostat, ki ga postaviš v sobo in on določa ali in koliko TČ dela, pa povezavo na bojler z avtomatskim ventilom. To je oboje možno z vsako najcenejšo črpalko. Je pa vprašanje, če se ti ne bolj splača kolektorje vn vržt in gret samo na črpalko. Če niso ravno novi.

Zvezdica27 ::

lp,

utk ti govori isto: nima smisla komplicirati - namesto solarja in SE razmisli, če ne bi imel samo TČ in čao. SE pa če že - samo za omrežje in se poračuna. Ne več če se ti investicija sploh splača - saj si že takoplačal TEŠ 6

Jaz imam therma V in saj se da, sam ravno pri LG se TČ "zaklene", če se temp dvižnega voda dvigne nad 65st, cikrulacijsko ugasne. To bo torej težava, če boš ogreval tudi radiatorje s kolektorji, ampak poleti pač TČ itak ne rabiš. Ne vem pa ali tedaj še vedno ogreva DHW ali ne... no, saj nad 65 niti ni treba. Panasonic recimo da warning, se ugasne, a cirkulacija dela naprej. Smešno, sem spraševal uvoznika točno to, pa nobenpojma nima, samo prodajali bi...

zz

feryz ::

Utk je izjavil:

Je pa vprašanje, če se ti ne bolj splača kolektorje vn vržt in gret samo na črpalko. Če niso ravno novi.
Genialno. Kolektorji imajo COP nekje 100 in več. In ti bi jih vrgel stran in vodo grel s COP 5?
Razume se, da se jih ne splača kupiti. Ampak praktično zastonj zelo dobro delujočo stvar stran metati ... za take izjave ti mora pa že nekaj faliti. Ali pa imaš grozno preveč denarja.
««
21 / 24
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7130122 (764) zamotsloteh
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8013800 (683) Zvezdica27
»

Nova mala lesena hiša - katera peč na pelete? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
691921 (372) Vanich
»

Ogrevanje v neizolirani hiši (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14018927 (10909) kixs
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
38293932 (60756) Zvezdica27

Več podobnih tem