» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

««
20 / 78
»»

-valvoline- ::

aborko je izjavil:

Tudi če imaš lasten gozd in drva dobiš kao "zastonj" je za večino TČ (sploh s subvencijo) privlačnejša izbira. Če greje cheap ass TČ socialistično bajto z 200m2 za manj od 400EUR na sezono je zame ogrevanje rešen problem in se s tem več ne ukvarjam, raje počnem kaj drugega z višjo dodano vrednostjo kot pa drve žagam in dimim ulico.

Tak pocen pa spet ne bo slo mimo fizike ne gre. Klima potegne 40-50e/mesec za 50m2 24/7, ko je mrzlo se vec. Kolega ima novo toshiba estija, za cca 150m2 letno porabi 700e sam za ogrevanje s tc (letos bo verjetno manj ker zime ni bilo)

Zgodovina sprememb…

WhiteAngel ::

-valvoline- je izjavil:

Je kdo tu ki uporablja TC z radijatorji? Al zadosca npr voda na 40c za ogrevanje ali ne? Majstri so mi povedal da brez talnega ne bo slo, tudi drage visokotemperaturne 2 stage imajo slab izkoristek pri 50c in naprej.


Imam in radiatorje. Potegne tudi do 50c, če je treba. Zaenkrat nisem imel še grelcev aktivnih v zadnjih 4 sezonah. Lokacija: Kranj. O izkoristkih na papirju ne vem veliko. Je pa več kot pol ceneje od kurilnega olja prej.

floyd1 ::

Če greje cheap ass TČ socialistično bajto z 200m2 za manj od 400€ na sezono

Če bi. Ampak je ne. Imamo "po današnjih standardih" izolirano hišo, 150m2, komplet s talnim gretjem in nizkotemperatrno TČ. Vem dobro, o čem govorim.

aborko ::

Seveda jo, že drugo zimo. Letos imam še posebej števec za TČ, ker je tudi mene lani presenetila poraba. Prej je šlo 1500L olja na sezono, so pa res zadnje 2 zime bolj mile. Če rabiš račune za el., grafe porabe po dnevih samo sporoči. Gre za hišo grajeno leta 83, štajerska, 3x95m2, ogrevano 2x95m2, radiatorji, izolacija 5cm stiropor, 70% mansarde izolirane z nekih 15cm (zgolj med špirovci, da se ne izgubi stojne višine), ostalih 30% neizolirano. Pa tudi sicer je nekaj kar toplotnih mostov, neizolirana klet in cokel, veliki balkoni,L oblika namesto kocka. Uglavnem dokaj neidealno vse skupaj, a na koncu koncev števec oz sedaj že dva ne lažeta.

Zvezdica27 ::

25.03.2020 122,31 €
25.02.2020 197,98 €
27.01.2020 173,40 €
27.12.2019 94,57 €
25.11.2019 68,30 €

od vsake je treba odšteti povprečje elektrike pred TČ, 47e - torej -225

Torej - strošek TČ do danes je 429e za vse ogrevanje in toplo vodo 4 članov ki zlivamo toplo vodo stran. Če upoštevamo še marec, bo bo okoli 70e smo točno na 500e.

TOrej - poprej je bilo 1500, tudi če bi samo na drva ne bi prišel pod 500e, če bi svoj gozd, bi še vedno imel za vse stroškov 300e, da dela ne omenjam.

Kakorkoli obrnem, totalen komfort, kamin pa kurim, ker lahko, ne ker moram. Ma ni variante, kvečjemu žal mi je lahko da nisem to 5 let nazaj naredil...

zz

sbawe64 ::

-valvoline- je izjavil:

Problem pri TC je to da ce hoces res poceni ogrevanje rabis talno napeljavo. Pri ogrevanju vode na 45-50c vecina toplotnih ima slab izkoristek tj COP. Zato pr nas zaenkrat se ostajamo na les/brikete (klima k je bol toplo). Je kdo tu ki uporablja TC z radijatorji? Al zadosca npr voda na 40c za ogrevanje ali ne? Majstri so mi povedal da brez talnega ne bo slo, tudi drage visokotemperaturne 2 stage imajo slab izkoristek pri 50c in naprej.

Tč zadošča, če imaš radiatorje tip 22 (predimenzionirane dolžina in višina) ter vsaj 10 cm stiroporja v steni.

Drugače potrebuješ kaj močnješega.

NIBE F2120-16 ima eno boljših razmerij p/p in je primerna tudi za socialistične bajte.



zindo23
Koliko m drv skurite v sezoni ? Kurite cel dan, starost/model peči , imate zalogovnik ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

floyd1 ::

aborko: verjamem. A dve stvari sta tu slabo definirani.

1. "Socialistična bajta" je redkokatera imela sploh kako izolacijo. Pred 12 leti v ulici mojih staršev še ni bila izolirana niti ena bajta (20 kom.). Zrasle so med ca. 75 in 85 če se ne motim. Še proti strehi ni bilo nobene izolacije, mogoče nekaj cm tervola na zgornji plošči. Če vsaj malo izolirano, je to že precej nad povprečno socio bajturino.

2. Zadnja zima ali dve žal nista neko merilo. Prej se je skurlo precej več. To nista bili zimi, kot prej. Primerjamo pa vse s tistimi. Jasno, da bi se ob "tapravi zimi" skurilo bistveno več štroma/olja/peletov.

zindo23 ::

Mi skurimo nekje 4 x 4metre na sezono, cirka 1000e strosek za drva. Zaenkrat ogrevamo le 100m2, drugo leto bomo se eno nadstropje(mansarda), ker prej ni bilo izolacije v mansardi bo verjetno s tem tudi boljsi izoristek. Imamo pa na fasadi 12cm stiroporja.

Je pa tretnuna poraba taksna ker ne ravno sparamo in imamo ponavadi zvecer ze 25 stopinj, seveda bi s TC znizali temperaturni standard.

Z investicijo bi v prvi vrsti rad odpravil dobavo in delo z drvi ter vsakodnevno delo in zadimljanjem okolice, seveda se tudi morebitnim prihrankom ne bom branil 8-)

Nimamo pa zalogovnika, pec pa je viadrus u22

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zindo23 ()

floyd1 ::

25 stopinj? To pojasni marsikaj. Je pa 1k eur kar veliko za tako kvadraturo in to celo pri izolacijski fasadi, foter kuri za to 2 zimi. Verjetno vam je res dosti toplote ušlo zgoraj. Foter ogreva okrog 150m2 in kuri vsak dan 2x, ker že zjutraj ogenj enostavno ugasne, ko se bajta zagreje (termostat na vleki zraka zapre na polno). In potem mora popoldne ponoviti vajo. Skuri pa v dobro izolirani hiši zelo malo.
Pri toplotni glej še to, da bo čim bolj tiha. Če ne zaradi drugega, zaradi sosedov. V to temo spada tudi postavljanje toplotne točno pod sosedovo spalnico, itd. Jaz imam Toshibo, ki je včasih med delovanjem skoraj ne slišiš nekaj metrov vstran. Je pa res, da živimo v mestu, tu pa ni ravno ful tiho.

floyd1 ::

Še to - foter kupi vedno meterske "cepance", ki jih potem zreževa in zvoziva v klet. Zelo ugodna cena in še malo brezplačnega fitnesa.

;-) ::

floyd1 je izjavil:

Če greje cheap ass TČ socialistično bajto z 200m2 za manj od 400€ na sezono

Če bi. Ampak je ne. Imamo "po današnjih standardih" izolirano hišo, 150m2, komplet s talnim gretjem in nizkotemperatrno TČ. Vem dobro, o čem govorim.

Pa se ne grejes za 400€? Vrjetno edn tistih ki ste vlekli cevi na 40cm...

Jaz sem se letos za 200€ malo vec kvadratov. Cheap ass toplotna nastavleno na 23-24 24/7.

floyd1 ::

;-) je izjavil:

floyd1 je izjavil:

Če greje cheap ass TČ socialistično bajto z 200m2 za manj od 400€ na sezono

Če bi. Ampak je ne. Imamo "po današnjih standardih" izolirano hišo, 150m2, komplet s talnim gretjem in nizkotemperatrno TČ. Vem dobro, o čem govorim.

Pa se ne grejes za 400€? Vrjetno edn tistih ki ste vlekli cevi na 40cm...

Jaz sem se letos za 200€ malo vec kvadratov. Cheap ass toplotna nastavleno na 23-24 24/7.

Narobe si prebral. Nikjer nisem rekel, da jaz s fasado in talnim ne pridem skozi za tak denar. Z popolnoma neizolirano bajto (to je za mene socialistična bajta) in radiatorji pač ne. Edino če "kuriš na 18 stopinj. Verjetno bo pri nas letos konec sezone nekje med 250 in 300 ojrof račun za samo ogrevanje. Imamo pa precej predimenzionirano toplotno, ker smo prvo sezono greli neizolirano hišo in smo šli na ziher. Pravzaprav polovico hiše.

šernk ::

no meni je cca 4 leta nazaj nekdo na forumu pod svojo streho na hitro izračunal porabo toplotne na cca 700-750 eur/letno. Pa nisem dal nobenih radiatorjev mu, oken...samo približno lokacijo in približno zgradbo hiše.

Če bi kuril na cca 22 stopinj bi verjetno to držal, tako se pa kuri na 25 in mi zadnja 4 leta toplotna daikin HT skuri med 900 in 950eur elektrike. V radiatorje ko je zunaj cca 5 stopinj pošiljam okrog 53-55, če znižam to vhodno temperaturo za 5 stopinj hiše ne segreje nad 23 nima pogojev, ker radiatorji ne dajejo od sebe prave toplote. Na srečo nisem poslušal takrat pametnjakovičev kako so nizkotemperaturne z direktnim vbrizgom za radiatorje dovolj, ker bi se gonile celo zimo na max jst bi bil pa v mrazu. Starejši pač rabijo višjo temperaturo in za jo doseči nizkotemperaturna ne bo zmogla.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

floyd1 ::

Hiša je kaj izolirana? Okna nova?

Vsaka stopinja več pa se zelo pozna pri porabi.

Mi imamo pozimi notri okrog 21 stopinj. Mojo boljšo polovico je pod 22 stopinjami na radiatorskem vedno zeblo, pri talnem pa tudi pri 20 nič ne reče 8-). Definitivno je drugačen občutek toplote.

V talno pošiljam nekje od 26 do 31 stopinj. Dvižni vod.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: floyd1 ()

šernk ::

vem da je pri talnem vse drugače. 40 let stara hiša, spodaj praktično neizolirana in stara okna. Ampak tudi zgornji štuk ob solidni izolaciji če radiator nima iskre ni toplote v sobi. Recimo mojo sobo sam + računalnik segrejemo bp na 18 stopinj ob zaprtem radiatorju. Če pošiljam v radiatorje tam 50 stopinj je ne bo dvignilo nad 21 pa če greje cel dan, če pošiljam 55 stopinj bo pa spravlo temperaturo na 24 v pol ure.

tako da glede na moje izkušnje moraš met za radiatorje ali visokotemperaturno ali pa res dobro izolirano hišo in predimenzionirane radiatorje. Poznam enega, ki pošilja skozi 48° v radiatorje s pečjo na drva, v hiši pa ne dvigne čez 18 stopinj. To pa spet ni nič.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

floyd1 ::

Verjetno bi pri vas že menjava oken naredila zelo veliko razliko. Kdaj pa bi se dejansko izplačala, pa je vedno vprašanje. Naša hiša je sicer stara več kot 80 let in smo na srečo bili prisiljeni naredit na novo prav vse - okna so bila še "škatlasta".

energetik ::

šernk je izjavil:

vem da je pri talnem vse drugače. 40 let stara hiša, spodaj praktično neizolirana in stara okna. Ampak tudi zgornji štuk ob solidni izolaciji če radiator nima iskre ni toplote v sobi. Recimo mojo sobo sam + računalnik segrejemo bp na 18 stopinj ob zaprtem radiatorju. Če pošiljam v radiatorje tam 50 stopinj je ne bo dvignilo nad 21 pa če greje cel dan, če pošiljam 55 stopinj bo pa spravlo temperaturo na 24 v pol ure.

tako da glede na moje izkušnje moraš met za radiatorje ali visokotemperaturno ali pa res dobro izolirano hišo in predimenzionirane radiatorje. Poznam enega, ki pošilja skozi 48° v radiatorje s pečjo na drva, v hiši pa ne dvigne čez 18 stopinj. To pa spet ni nič.
No, to so spet ena posploševanja. Morda ne grejete 24/7 oz. je slab izolacija, ampak me 50 in 55° pač ne more biti take razlike.
Sicer pa preberi na forumu PSS, folk se v povprečno izoliranih bajtah z veliki radiatorji greje s 36° vodo tudi v najhujšem mrazu. Seveda ob gretju 24/7.

Zvezdica27 ::

točno tako. V izolirani bajti je 40 st v radiatorjih 24/7 celo preveč, zame je. In to zmore vsaka TČ

zz

floyd1 ::

Ne zdi se mi nič neverjetnega. Pri 50 stopinjah dvižnega je pač ravno toliko, da pokriva toplotne izgube njihove hiše, pri 55 pa je že dovolj pribitka. Laično povedano. Hiša ni enaka hiši.
Zvezdica, kakšna okna pa imaš? Stara? Vsaj termopan?

Zvezdica27 ::

bajta je izolirana, dobro izolirana z dvema balkonskima toplotnima mostovova, spodaj izolirana, a saj veš... okna pa so PVC, a so sedaj že 20 let stara in... počasi vidim, da pešajo. Še 5 let bo, pol pa bomo mogli menjati.

Izolacija in okna so prav tkao važna kot dober ogrevalni sistem, se mi pa zdi, da se tu pretirava z raznimi 20cm... prvih 5 cm je zlata vrednih, 10 cm pa po moje je kar top shit. Eko sklad zahteva 12cm (govorim za sivi stiropor).

zz

;-) ::

Na koncu ti je P/P itak 15-16cm belega kamorkoli obrnes je poceni in ok

nekikr ::

Izolacija in okna so prav tkao važna kot dober ogrevalni sistem, se mi pa zdi, da se tu pretirava z raznimi 20cm... prvih 5 cm je zlata vrednih, 10 cm pa po moje je kar top shit. Eko sklad zahteva 12cm (govorim za sivi stiropor).

V bistvu je 15cm neka spodnja priporočena vrednost za novogradnje in tudi adaptacije. Stiropor sam ni toliko dražji (glede na celotno investicijo), če ga je nekaj cm zraven, na dolgi rok se pa pač pozna. 20cm je še bolj super, kar je pa naprej je pa premajhna razlika. Tabelo poglej. 10cm je za novogradnjo ali adaptacijo solidne hiše premalo - se pravi, glede na to, da dodatnih 5cm ni tak strošek.

sbawe64 ::

V praksi pri novogradnji dajejo 20 cm belega oz 14 cm črnega stiroporja v fasado.

floyd1 ::

Pri 20cm že imaš kar fajn okna v "tunelu". Pri velikih oknih se mogoče ne pozna tako, pri srednjih in manjših pa precej. Tudi pri svetlobi. Že pri 15 cm se pozna, vem še iz bloka. Pa grdo mi zgleda. Se pa strinjam - izolacija pa je to taprava. Ima kolega 22 na bajti. Zaradi rolet, ki jih je hotel s tem pokrit...

uniman ::

Zdravo.

Kupujem radiatorje za TČ in me zanima kateri radiatorji so najbolj optimalni za gretje z HT toplotno črpalko?
V načrtu hiše (kjer je predvideno gretje na drva) imam sicer točno napisano kolikšno moč morajo imeti.
Morda kakšen nasvet?

PS: Talno gretje žal ni opcija

Valvoline ::

Meni je enkrat znan majster povedal da ni bistvene razlike 5cm vs 20cm stiroporja. Da se 5cm izolacija komot opravi svoje delo, pa se bolj kompaktna bo fasada in bolj odporna na zunajne vplive.

trancer01 ::

No, tega pa ne razumem. Med 5 cm in 20 cm izolacije je pač konkretna razlika. Tudi mi ni jasno, zakaj bi bila fasada s tanjšo izolacijo bolj odporna na vremenske vplive.

damirj79 ::

trancer01 je izjavil:

No, tega pa ne razumem. Med 5 cm in 20 cm izolacije je pač konkretna razlika. Tudi mi ni jasno, zakaj bi bila fasada s tanjšo izolacijo bolj odporna na vremenske vplive.


Razlika je, ampak ne konkretna. Oz odvisno kaj je zate konkretna razlika? Ker razlika bo nekako tako, ce bi za brez fasade porabil 1000€ ogrevanja, potem bi s tako s 5cm porabil samo 400-500€, pri tisti z 20cm pa kaksnih 250-300€. Razlika je, ni pa glih konkretna. Razlike v ceni stiropora ne pokrijes 20 letih.

;-) ::

Stiropor je tako poceni da je s tega vidika brezveze gledat na prihranek.

damirj79 ::

Mislis? 5cm je nekje 4€, 20cm pa nekih 20€ na m2. Ce imas 200m2 (kar je nekje za pritlicno hiso) porabis stiropora za jurja ali pa za jurje. Se vedno mislis, da je zanemarljivo? 3000€ je za 10 do 15let ogrevanja.

;-) ::

16cm pa dobis za 6-7EUR.

O tej razliki govorim za 20 nevem, ampam eutherm sigurno ne stane 20EUR m2.

Za stiropor smo dali manj kot jurja. 240m2 eutherm s utorom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ;-) ()

Zvezdica27 ::

lp,

stiropor je veze samo če se prijavljaš na ekosklad. Govorimo o starih bajtah, če ne daš lahko gor kar češ- najpomemnejših je prvih 5 cm, res je. Smiselno je dati optimalno ... 10 cm recimo ai 10 cm sivega. Seveda so standardi z razlogom, zato le daj tistih 12 cm sivega in bo vse ok.

za novogradnje pa je določeno - ne vom koliko. in tu ne moreš mimo.

25.03.2020 122,31 €
25.02.2020 197,98 €
27.01.2020 173,40 €
27.12.2019 94,57 €
25.11.2019 68,30 €
in marec 55e

Skupaj torej ta zima: na okroglo 700e, ogrevanje in vsa topla voda. Meni se zdi to top. Običajno je bilo samo tople vode cca 700, bom prav pogledal...

zz

zz

-valvoline- ::

;-) je izjavil:

16cm pa dobis za 6-7EUR.

O tej razliki govorim za 20 nevem, ampam eutherm sigurno ne stane 20EUR m2.

Za stiropor smo dali manj kot jurja. 240m2 eutherm s utorom.

Pri 5cm stirota baje stene lazje *dihajo* in bo manj tezav z notrajno vlago. Pri temperaturah 5c in vec toplotni prihranek 5 vs 20cm naj bi bil prakticno niceln. Zakaj bi bil tanjsi stiro bolj odporen tut meni ni jasno, mogoce ker je lazji. In ta majster odsvetuje debelih fasad, sploh pri starejsih bajtah. No jaz mu verjamem ker ze 20+ let se ukvarja z fasadami.

Zgodovina sprememb…

;-) ::

Jaz pa ne vrjamem v dihanje hiše ker nima pljuč. Vsak stiropor jo hermetično zapre sploh na preklop, kjer pa so stiki pa se itak spurpena, na vrh še imam akril zaključni sloj tako da dihanje odpade, plastična okna tako da hiša nič ne diha.

Problem z vlago imamo. S premajhno. Kako izklopimo vlažilce pade na 35% kar je premalo.

nekikr ::

No jaz mu verjamem ker ze 20+ let se ukvarja z fasadami.

Ni vsak, ki se z nečem ukvarja 20+ let, v tem tudi res dober. Da stene in hiša "dihajo" pri uporabi nekih materialov je na nivoju angelske vode in reiki terapije na daljavo. Hiša diha, pa še to bolj slabo, če nima nobene izolacije. Čim daš gor 1cm stiropora ne diha več nič. Tudi, če je slabo položen, diha ravno toliko, da bi morda v CERNu to izmerili, realno pa pač ne. Če hočeš, da hiša diha in da ni težav s plesnijo moraš ali vgraditi slaba okna in imeti slabe monterje, ali pa, če imaš dovolj denarja, kupiš najboljša okna in najboljše monterje, ki ti prodajo taka okna, ki spuščajo, efekt je isti. Če se greš pa pravilno, potem pa vgradiš prisilno prezračevanje z rekuperacijo.
In ja, pri teh cenah stiropora je 15-20cm edina logična izbira.

AvtoR ::

Danes je standard 20cm stiropora, oziroma 16cm grafitnega. Je pa res, da ti nič ne koristi 20cm izolacije, če nimaš rešenega prezračevanja z rekuperacijo. Pri 20cm izolacije so ventilacijske izgube večje od transmisijskih.

trancer01 ::

Dihanje hiš je neka marketinška fora, ki nima veze z realnostjo. Tudi na staro bajto se pri obnovi splača položiti vsaj okoli 15 cm EPS.

energetik ::

uniman je izjavil:

Zdravo.

Kupujem radiatorje za TČ in me zanima kateri radiatorji so najbolj optimalni za gretje z HT toplotno črpalko?
V načrtu hiše (kjer je predvideno gretje na drva) imam sicer točno napisano kolikšno moč morajo imeti.
Morda kakšen nasvet?

PS: Talno gretje žal ni opcija
Je samo 1 pravilo - za vsako TČ je najboljše nabaviti največje in najdebelejše radiatorje, ki še gredo normalno v prostor in jih še dovoli denarnica. S tem se lahko močno zniža DV in zviša SCOP.
Pa če je NT ali VT toplotna. S tem da boš pri VT kljub slabim radiatorjem še vedno na toplem, z NT pa ne nujno.

-valvoline- je izjavil:


Pri 5cm stirota baje stene lazje *dihajo* in bo manj tezav z notrajno vlago. Pri temperaturah 5c in vec toplotni prihranek 5 vs 20cm naj bi bil prakticno niceln. Zakaj bi bil tanjsi stiro bolj odporen tut meni ni jasno, mogoce ker je lazji. In ta majster odsvetuje debelih fasad, sploh pri starejsih bajtah. No jaz mu verjamem ker ze 20+ let se ukvarja z fasadami.

Tole je navaden bulšit. Koliko cm se splača, se da povsem enostavno izračunati. N obstaja neka magična debelina, kjer se nenadoma ne splača več.
Glede dihanja pa - važno je, da je prerez stene odporen na kondenz v vseh razmerah. Vlage pa gre skozi bore malo z ali brez sriropora. Vlaga se izmenjuje skozi okna ali prezračevanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

morosito ::

Kaj je to res da ekosklad vec ne uposteva TČ za subvencijo ker baje zdaj kurilno olje cenejse kot elektrika..?

trancer01 ::

Kdo te je pa to hotel nasrat? To je neumnost.;((

aborko ::

morosito je izjavil:

Kaj je to res da ekosklad vec ne uposteva TČ za subvencijo ker baje zdaj kurilno olje cenejse kot elektrika..?

Če bi ljudje malo razmišljali s svojo glavo bi bilo tudi fino. Zakaj so subvencije, zakaj nekaj subvencionirati? Kvečjemu bi morali biti višje subvencije sedaj ko je kurilc cenejši, če že.

-valvoline- ::

Zemeljsi plin se je rekordno pocenil. Pri energetiki celje je 0.027e za kwh. Ce upostevamo povprecje dnevni/nocni tok je tam tam z TC, ce se nocni tok ukine (le vprasanje casa) bo plin cenejsi. Kdo ogreva bajto na zemeljsi plin? Kak se obnesejo sodobni kondenzacijski kotli, vzdrzevanje itn?
https://www.energetika-ce.si/vsebina-no...

energetik ::

Dodaj še vse ostale postavke v računu, pa je še vedno dražji kot TČ. Je pa sigurno dobra zadeva za neizolirane bajte z radiatorji, nizka investicija, nič dela, tišina.

-valvoline- ::

energetik je izjavil:

Dodaj še vse ostale postavke v računu, pa je še vedno dražji kot TČ. Je pa sigurno dobra zadeva za neizolirane bajte z radiatorji, nizka investicija, nič dela, tišina.

Definiraj ostale postavke. Ker se na to ne spoznam. Pri bolj mrzlem vremenu TCjem obcutno pade COP ter moc,majo dodatne grelce kar se poslabsa izkoristek, takrat je plin pr teh cenah dejansko lahko pol cenejsi. Po celotni EU se ukinja nocna tarifa, v nemciji je ni. Tam so se zacel spet masovno vracat na plin/drva/pelete itn ker je strom 30c kwh. Pac cena za ekolosko preseravanje.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

-valvoline- je izjavil:

energetik je izjavil:

Dodaj še vse ostale postavke v računu, pa je še vedno dražji kot TČ. Je pa sigurno dobra zadeva za neizolirane bajte z radiatorji, nizka investicija, nič dela, tišina.

Definiraj ostale postavke. Ker se na to ne spoznam. Pri bolj mrzlem vremenu TCjem obcutno pade COP ter moc,majo dodatne grelce kar se poslabsa izkoristek, takrat je plin pr teh cenah dejansko lahko pol cenejsi. Po celotni EU se ukinja nocna tarifa, v nemciji je ni. Tam so se zacel spet masovno vracat na plin/drva/pelete itn ker je strom 30c kwh. Pac cena za ekolosko preseravanje.
Ja naredi info izračun na GENi, pa boš videl postavke. Imaš variabilne in fiksne dodatke. S tvojo ceno pri EC pride potem 5,2cent/kWh samo variabilni, če dodaš še fiksne, pride pri porabi 10MWh letno cena že 6c/kWh.
TČ pri SCOP 3 stane pa 3,3c/kWh.

Cena plina brez DDV bi morala pasti pod 1c, da bi se izenačilo s ceno TČ... Kaj šele da bi postalo smiselno menjati TČ za plinsko peč.
Kot pa sem napisal, pri stari neizolirani bajti z malimi radiatorji bo SCOP kvečjemu 2 in takrat je plin boljša izbira.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

PrimoZ_ ::

Koliko te okvirno stane TČ + "kurilnica" ? Rabilo bi se visoko temperaturno in verjetno malo večje moči.
Gre se za ogrevanje cca 140m^2 povrišne v dveh nadstropjih. Hiša je starejša brez izolacije na stenah in cca 20cm volne pod streho, okna so nova trislojna, fasada z izolacijo pa se bo naredila v prihodnjih letih.

Trenutno je v rabi stara peč na drva + olje ampak je nujno potrebna menjave. Poleg tega so lastniki že starejši in bi se radi izognili delu z drvmi na dolgi rok.

EDIT: gre za okolico Škofje Loke.

Ali bi bilo hudo škodljivo za TČ, če zimo ali dve lavfa na polno, dokler se pač ne izolira fasada ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: PrimoZ_ ()

nekikr ::

Škodljivo ne, ampak je neumno, da prvo kupiš precej močnejšo TČ, da bo ogrevala neizolirano hišo, medtem ko po dveh letih, ko narediš še izolacijo, ne boš rabil niti polovico njene moči.

Okvirno stane pa od 10-30kEUR.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

Utk ::

Jaz sem nekako izračunal, da se mi bolj splača kupit malo manj močno TČ in obdržat peč na drva (se odpovem subvenciji) za hišo brez izolacije na fasadi. Za do nekih -5 bi bila TČ najbrž dovolj, če bi bilo še bolj mrzlo, bi zakuril na drva. Je pač razlika ali pokuriš 12 metrov drv in moraš imet 30 shranjenih, ali pa 3 na zimo in ti jih je 5 dovolj za 2 zimi.
Če se kdaj premislim in se naredi fasada, se pa peč ven vrže. Kakšni pomisleki? In jasno, dal bi najcenejšo TČ z neko normalno močjo, LG monoblok ali kaj takega.

PrimoZ_ ::

nekikr je izjavil:

Škodljivo ne, ampak je neumno, da prvo kupiš precej močnejšo TČ, da bo ogrevala neizolirano hišo, medtem ko po dveh letih, ko narediš še izolacijo, ne boš rabil niti polovico njene moči.

Okvirno stane pa od 10-30kEUR.


Problem je, da je peč in dimnik potreben menjave. Zdej če se to menja, pa ni denarja za fasado, kredita pa stric noče...
Kaj pa kaki peleti, tisto bi bilo verjetno manjši strošek in bolj realno v dani situaciji. Ni pa tako na komot.

energetik ::

PrimoZ_ je izjavil:

Koliko te okvirno stane TČ + "kurilnica" ? Rabilo bi se visoko temperaturno in verjetno malo večje moči.
Gre se za ogrevanje cca 140m^2 povrišne v dveh nadstropjih. Hiša je starejša brez izolacije na stenah in cca 20cm volne pod streho, okna so nova trislojna, fasada z izolacijo pa se bo naredila v prihodnjih letih.

Trenutno je v rabi stara peč na drva + olje ampak je nujno potrebna menjave. Poleg tega so lastniki že starejši in bi se radi izognili delu z drvmi na dolgi rok.

EDIT: gre za okolico Škofje Loke.

Ali bi bilo hudo škodljivo za TČ, če zimo ali dve lavfa na polno, dokler se pač ne izolira fasada ?
Ali so vsaj radiatorji OK? So vsaj tip22?
Sicer pa - vzameš TČ dimenzionirano na stanje s fasado, vendar mora imeti omogočeno sočasno ogrevanje z grelci. V prvih letih bodo pač več časa v trdem mrazu delali grelci in SCOP bo manjši, po izolaciji fasade bo SCOP tak kot mora bit. Kakšne moči mora biti, pa noben na pamet ne mora uganiti, je potrebno pogledat stanje v živo. Torej prva skrb ti je dobiti res dobrega monterja, ki bo znal pravilno izbrati. To pa je dandanes težko dobiti.

Seveda pa lahko vzameš tudi močnejšo in visokotemperaturno zadevo, vendar jo boš pač plačal dražje, po fasadi pa se bo praskala po riti od dolgčasa. Ni pa to problem, z uporabo zalogovnika in ustreznimi nastavitvami mirovanja kompresorja se da urediti, da spomladi/jeseni ne taktira preveč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()
««
20 / 78
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Toplotna črpalka (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
763825 (462) Lonsarg
»

Ena ženska, ki je izgubljena med ponudbami TČ in IR paneli (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16611012 (3327) a_borlak
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22557870 (22599) Jurij25
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7141435 (12077) zamotsloteh
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
382154584 (121408) Zvezdica27

Več podobnih tem