» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

««
13 / 77
»»

nsa_ag3nt ::

ivanuscha je izjavil:

Kronoterm ima v ponudbi nove črpalke serije Adapt, monoblok in inverterska tehnologija, zrak-voda. Baje najboljši izkoristek na evropskem tržišču.
Izkušnje, mnenja?

Pa tudi na splošno me zanima kakšne izkušnje imate s Kronotermom in kakšna bi bila vaša alternativa?

V kratkem bomo namreč zamenjali staro peč na olje, hiša pa je stara ca. 40 let, okoli 250m2 se ogreva, do sedaj je šlo ca. 2500 litrov olja na sezono.

Hvala v naprej za kakšen nasvet.

Ta je za kvadrature do 150 m^2, nova bajte.
Če imaš porabo 25 000 kWh, potem je to tipična sfrj bajta brez izolacije in 300 m^2.Kakšni so radiatorji ? Stari rebrasti ?
Poleg tega je omenjena tč monoblok, poglej na Kronoterm strani https://kronoterm.com/produkti/ogrevaln... .

izberi:
Manjši
Visokotemperaturni
Zrak


btw, če ima tole scop 5.2 v RL (in je zrak-voda !!), je to skoraj nemogoče.Na pss forumu dosegajo uporabniki za z-v tč scop okoli 3.
Take vrednosti dosegajo boljše tč voda-voda ali zemlja-voda.



Tebi bi priporočal nibe fighter 2120-16, ki je po p/p in tehnikalijah na vrhu seznama zrak-voda tč.
Fujitsu waterstage hp je tudi preverjena "kobila", ni pa tako tiha kot nibe.


Lani spomladi je na pss forumu padel mit, da potrebujejo sfrj bajte daikin ht (visokotemperaturno tč), model iz Kranja (bullet) ima zgornjo nibe, ko je bilo najbolj mraz je bil DT (temperatura dvižnega voda v radiatorje) okoli 51C.
Če okna/vrata seveda niso stara 50 let in je na podstrešju kaj steklene volne v horizontali (priporoča se 20-30 cm).

kronoterm za >150 m2 sploh nima inverter tč.

Visokotemperaturni
https://gizmodo.com/c/goodbye-big-five

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nsa_ag3nt ()

;-) ::

Zvezdica27 je izjavil:

lp,

LG 16 kw therma V je točno 4568,80e, ker sem jo jaz letos kupil, ravno pogledal račun, monoblok 16kw (9kw verzija je mislim da 110e cenejša). Panasonic je bil 1800e dražji (6268,80e, 9kW, monoblok, pogledal predračun), NIBE pa še par jurjev več (nimam v glavi, ker sem takoj opustil idejo). En kolega ima od Boscha/Buderus - v glavi imam okoli 10 jurjev

To je samo cena enote

Vse je bilo isti rang KW in isti rang tehnologije. Lahko bi vzel tudi 12 kw, sam stara bajta, ista osnovna moč... razlike pa 110e, če se ne motim pri LG. Za 16 kw Panasonic pa bi dal okoli 8.000e samo za monoblok (to pa zdaj govorim iz glave). Tu pa je LG - reci in piši - skoraj pol ceneje, pri 9kw modelih pa so številke zgoraj

Ne zagovarjam LG, ker dela prvo leto. Govorim samo o cenah. MOnter je moj prijatelj in mi je iskreno rekel: v normalnem svetu bi bila cela SLO na Gorenju in mi bi to montiral. V istem rangu bistvene razlike ni. Ali je razlika? Najbrž je. Za 2 jurja? to je strošek elektike za cca 3-4 leta. Oz. pol nove LG enote.

to so številke v mojem primeru. So še cenejše opcije. Nisem hotel, LG je vseeno firma, panasonic še 20x večja.

Torej primerjava BMW in Kie istega ranga (2 karavana) istega letnika je ustrezna za mene. Zakaj bi dajal toliko več za bavarca? Ja, najbrž bo bolj kvaliteten. Za toliko denarja? naj vsak sam zračuna.



zz


Kaj mislis z ceno "samo enote" kaj se pa rabis?

Ne spoznam se na te zadeve ker mam celotno ogrevanje reseno pod 2k eur
In sem za 700EUR dobo tud samo enoto kera mi greje vodo, ne razumem pa kaj bi se rabo, ce ze ima nek sistem ogrevanja v hisi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ;-) ()

nsa_ag3nt ::

Regulacijo potrebuješ.
https://gizmodo.com/c/goodbye-big-five

;-) ::

Lg therma v nima zraven regulacije?

telexdell ::

;-) je izjavil:

Lg therma v nima zraven regulacije?

Sistem ogrevanja s TČ zajema: zunanja enota, notranja enota (oz. le krmilje pri monobloku), obtočna črpalka, električni grelci, lahko tudi zalogovnik in bojler, senzorji temperature,.... Običajno so možne različne kombinacije komponent zato se navajajo ločene cene. Ker so nekje npr. grelci že v TČ, drugje jih je treba kupiti posebej... je bolj smiselno kot navajanje cen zunanje enote navesti ceno postavitve celotne kurilnice (seveda z navedbo sklopov), saj lahko nizka cena zunanje enote
za sabo potegne več stroškov za ostalo opremo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zvezdica27 ::

govorim še o bojlerju, ceveh... bila je cela prenova. Samo tč z regulacijo (in wifi, ki ni potreben, 170e lahko še odšteješ) je toliko. Gornje številks so samo enota in konktroler. Brez cevi, boljerka (pravilno: zalogovnika) in montaže, ki lahko, če je komplikacija, narastejo ohoho.

dragi moj ;-) mislim da rabiš met en oreng pogovor na katerikoli firmi za tč, saj je jasno, da ne razumeš veliko. Ni to nič slabega, sam tkole po forumu se izobraževati...

Če imaš denar, rabiš monterja, ki mu 100% zaupaš in ti bo naredil izbor za tebe. vključno s firmo. Zdaj pa - kako izolirana bajta? streha? radiatorjev dovolj? Jaz sem imel vmeš še komplikacijo kamina (v resnici bi bil pana bolj optimalna izbira)... moj brat, ki ravno gradi skoraj pasivno bajto pa je med opcijami LG in pana bila samo 400e razlika, kar ni nič.

nikjer nisem rekel, da je LG best buy, pravim samo, da sem jaz izbiral med LG in panasonic. To pa zato, ker ju je moj monter najbolj poznal. in med tema je odločal evro.

Gorenje ali so dobre ali slabe ne vem, je pa to idiot-proof tehnologija, v resnici. Ker če pogledaš logično, če je ena slo firma top, bo ena globalna firma tud, ane?

Če ti kaj pomeni - panasonic ima tovarno na češkem (EU) in v indoneziji. LG je korejska in tud delajo tam.

zz

;-) ::

dragi moj ;-) mislim da rabiš met en oreng pogovor na katerikoli firmi za tč, saj je jasno, da ne razumeš veliko. Ni to nič slabega, sam tkole po forumu se izobraževati...


Dragi moj, zaenkrat ne rabim ker moj sistem za 2k€ (komplet ogrevanje od cevi, razdelilcev, toplotne, polaganja, zlaganja, zagona) leti ko sus. Zmontiral sem sam od talnega do toplotne.

Delate znanstveno fantastiko iz preprostih stvari, kot ekonomist prej nikoli nisem imel ne cevi za talno v roki ne fitingov ne videl toplotne na blizje kot 2m.

telexdell ::

;-) je izjavil:


Dragi moj, zaenkrat ne rabim ker moj sistem za 2k€ (komplet ogrevanje od cevi, razdelilcev, toplotne, polaganja, zlaganja, zagona) leti ko sus. Zmontiral sem sam od talnega do toplotne.

Delate znanstveno fantastiko iz preprostih stvari, kot ekonomist prej nikoli nisem imel ne cevi za talno v roki ne fitingov ne videl toplotne na blizje kot 2m.

Brez veze je omenjati sistem, katerega ste si ga nekateri postavili z 10 let starimi TČ. Tisti nakup je bi enkraten in se ne more več ponoviti. Večina nas kupuje nove TČ in se odločamo med različnimi tipi in znamkami. Seveda pa tebi in ostalim želim dolgo in varčno delovanje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

Zvezdica27 je izjavil:

govorim še o bojlerju, ceveh... bila je cela prenova. Samo tč z regulacijo (in wifi, ki ni potreben, 170e lahko še odšteješ) je toliko. Gornje številks so samo enota in konktroler. Brez cevi, boljerka (pravilno: zalogovnika) in montaže, ki lahko, če je komplikacija, narastejo ohoho...

Če sem prav razumel imaš v hiši radiatorje in ne talno ogrevanje? Sem šel malce gledati karakteristike Thermije V (R32) pa za 12, 14 in 16 kW model v katalogih navaja pri 55°C enako toplotno moč 12 kW. Enako je praktično vse med modeli, razlike so le v min/max pretoku vode skozi TČ in pa COP. Večja kot je moč, manjši je COP. Pri nizkih temperaturah (35°C) pa toplotna moč raste od 12...16 kW. Ne vem, zakaj si izbral najmočnejši model, ko pa med njimi (razen verjetno cene) ni neke občutne razlike. Še več- v sistemih z radiatorji in brez zalogovnika ogrevalne vode lahko med odtajevanjem zunanje enote pretok skozi TČ pade pod min. vrednost in posledično gre TČ v napako.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Bellzmet ::

In kaj mora TČ nujno imeti in kaj je "dobro" da ima? Da lahko naredim kljukice, ko izbiram.

Ali je pri TČ smiselno imet za vsako vejo talnega ogrevanja termostat v sobi ali je zaradi stalne temperature dovolj ročno v kurilnici z posameznimi ventili uravnavat? Je še kakšna opcija? Kaj je najbolj user friendly in da zadevo nastaviš in pozabiš...?

energetik ::

Smiselno je imeti tudi termostatske ventile za talno za osončene prostore oz. kuhinjo+dnevno. Vremensko krivuljo nastaviš za najhladnejši prostor, v pregretih prostorih ventili zaprejo. Sicer je tak proces pri talnem počasen, vendar pomaga npr. pri več zaporednih sončnih zimskih dneh. Nam se dnevna, kamor seka zimsko sonce, pregreje, zato bom tja namestil termo ventile.

Bellzmet ::

Kam boš dal termo ventile? Je treba to že ob gradnji dat ali kako?

energetik ::

Ob gradnji samo vzidaš običajne doze v problematične prostore in potegneš el. cevi do razdelilne omarice za talno. Do tja potegneš tudi 230V. Potem po želji dodajaš termoventile v omarico, v dozo pa samo prišraufaš želeni termostat.

Kot sem že napisal - ne pričakuj, da boš imel v osončenem prostoru (ali če boš cel dan kuhal marmelado) v sobi pribito temperaturo. Tudi če vejo talnega komplet zapreš že prejšnji dan, boš v izolirani bajti samo omilil problem. Po izkušnjah v takih primerih pomaga samo odprto okno...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Bellzmet ::

Aha OK. Baje se dobi tudi neke wireless sobne termostate, ki potem uravnavajo posamezni ventil kar v kurilnici.

Spet drugi pa pravijo, da sobnih termostatov ne rabiš in 1. leto zadevo naštelaš v kurilnici za posamezno vejo in pustiš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bellzmet ()

energetik ::

Saj to sem napisal, sobni termostat ti uravnava ventil v razdelilni omarici talnega, ki je ponavadi v kotlovnici. Ker je cev skoraj zastonj, se jo ob gradnji splača vzidat na relaciji soba-kotlovnica. Tudi če nikoli ne boš vgradil ventilov. Prvo leto, dve probaš brez.

Da ti še bolj očitno napišem obnašanje temp. v izolirani bajti (15cm fasada na 30cm cegla) - v južni spalnici imam talno ves čas zaprto, notri je v trdi zimi v oblačnih dneh kot pribito 20,0°. Če pa dobimo slučajno zaporednih 3-5 dni sonca, gre temperatura gor do 21°.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Zvezdica27 ::

;-) potem pa veliko sreče v življenju.

Zakaj 16kW? sicer obnovljena in dobro izolirana ogromna YU bajta. Razlike v ceni 100e. zato. Imam zalogovnik za sanitarno in zalogovnik za tč (ker gre še kamin čez) in radiatorje (nove) s termostatskimi ventili. Pa še kamin na vse skupaj.

Drugo leto lahko povem kako in kaj. Že za sanitarno vodo pa lahko rečem, da je to korak naprej. Ma skok naprej in v udobju in v ceni.

zz

damirj79 ::

Bellzmet je izjavil:

In kaj mora TČ nujno imeti in kaj je "dobro" da ima? Da lahko naredim kljukice, ko izbiram.

Ali je pri TČ smiselno imet za vsako vejo talnega ogrevanja termostat v sobi ali je zaradi stalne temperature dovolj ročno v kurilnici z posameznimi ventili uravnavat? Je še kakšna opcija? Kaj je najbolj user friendly in da zadevo nastaviš in pozabiš...?



Če govorimo o "nujno imeti", potem termostatov ne potrebuješ. Za talno nujno potrebuješ samo TČ, bojler za STV, tripotni ventil in razdelilno omarico za cevi talnega gretja. Če imaš radiatorje, potem razdelilne omarice najbrž ne potrebuješ, saj je napeljava od prej, potrebuješ pa zalogovnik. To je vse kar rabiš nujno. Kot sem razumel, samo za Daikin moraš nujno kupiti posebej termostat, ker je v njem regulacija in brez tega TČ ne deluje. Ostali proizvajalci TČ nimajo te posebnosti. Vse ostalo so samo bonbončki.

telexdell ::

Bellzmet je izjavil:

In kaj mora TČ nujno imeti in kaj je "dobro" da ima? Da lahko naredim kljukice, ko izbiram.

Ali je pri TČ smiselno imet za vsako vejo talnega ogrevanja termostat v sobi ali je zaradi stalne temperature dovolj ročno v kurilnici z posameznimi ventili uravnavat? Je še kakšna opcija? Kaj je najbolj user friendly in da zadevo nastaviš in pozabiš...?

Cevi talnega gretja so zaliti z veliko maso betona, katera deluje kot zalogovnik pri ogrevanju z biomaso. Ko prekineš ogrevanje se temperatura prostora spremeni šele čez nekaj ur. Potem pa seveda traja spet nekaj ur, da temperatura naraste. Ko ti skozi okno posije Sonce to segreje zrak v prostoru. Zrak pa ima relativno nizko toplotno kapaciteto. Če za nekaj minut odpreš okno (ali povečaš prisilno prezračevanje) se bo zrak zamenjal, tla in stene pa bodo ostale praktično enako tople, zato izgube toplote ne bodo velike.
Načeloma se objekti s talnim gretjem regulirajo le preko zunanje temperature. Lahko se v nek prostor vgradi notranji merilnik temperature (termometer ne termostat!!), kateri lahko korigira delovanje zunanje sonde.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

DePalmo ::

Nekaj mi že neki časa ni jasno. Zakaj zalogovnik (da smo na jasnem: zalogovnik kot hranilnik tople vode, ne bojler za SV) pri toplotni črpalki? Pri nas imamo radiatorje in razmišljamo o prehodu iz drv na toplotno, ampak mi ni jasno zakaj bi morali obdržati zalogovnike. Kar se mene tiče, tisto prinaša izgubo toplot in dobesedno denar mečeš po dolini. Ali imajo kakšen tok velik plus da se splačajo?

Pri drvah se, to sem že ugotovil, ne morem pa ugotoviti plusa ko imaš toplotno. Govorim za sistem zrak - voda.

windigo ::

Zalogovniki so se uporabljali včasih, ko TČ še niso imele invertersko vodenih motorjev kompresorja. Včasih je TČ laufala na polno, ali pa sploh ne. In v prehodnem obdobju (oz. kar večino časa, saj je polna moč črpalke navadno dimenzionirana na projektno temperaturo, te pa so tam okrog -13) je to prevelika moč. Radiatorji nimajo kakšne hude toplotne akumulacije, zato bi se pri nizkih temperaturah vode TČ zaganjala in ugašala, ko bi dosegla zahtevano temperaturo. Zagon pa ne vpliva blagodejno na dolgoživost kompresorjev. Zato je pogrela cel zalogovnik, ta pa je potem še nekaj časa grel radiatorje. Že talno gretje in toplotna akumulacija estriha lahko prevzame to vlogo, če le črpalka ni preslabo dimenzionirana (po domače, je vgrajena neprimerna). Inverter pa potrebe po zalogovnikih odpravi še v veliki večini preostalih primerov.

telexdell ::

DePalmo je izjavil:

Nekaj mi že neki časa ni jasno. Zakaj zalogovnik (da smo na jasnem: zalogovnik kot hranilnik tople vode, ne bojler za SV) pri toplotni črpalki? Pri nas imamo radiatorje in razmišljamo o prehodu iz drv na toplotno, ampak mi ni jasno zakaj bi morali obdržati zalogovnike. Kar se mene tiče, tisto prinaša izgubo toplot in dobesedno denar mečeš po dolini. Ali imajo kakšen tok velik plus da se splačajo?

Pri drvah se, to sem že ugotovil, ne morem pa ugotoviti plusa ko imaš toplotno. Govorim za sistem zrak - voda.

Ne potrebuje vsaka TČ zalogovnika. Zalogovnk ni potreben pri talnem gretju. Ne potrebuješ ga, če imaš split toplotno črpalko (med zunanjo in notranji enoto je plinska povezava). Ne potrebuješ ga če imaš radiatorski sistem z radiatorji, v katerih je veliko vode in na njih ni termostatskih ventilov. Če pa imaš TČ monoblok in moderne radiatorje s termostaskimi ventili v katerih je malo vode potem pa je zalogovnik (vsaj 100 l) nujen. TČ monoblok za odtajanje potrebuje toplo vodo, katero jemlje iz sistema radiatoskega ogrevanja. Vsaka TČ mora za delovanje imeti nek minimalni pretok vode. Če pa so prostori ogreti in termostaski ventili zaprejo večino radiatorjev TČ enostavno nima od kod vzeti vodo za odtajanje in preneha delovati. Prav tako si v prehodnih obdobjih cikli odtajanja lahko sledijo v kratkih razmakih. Če nimamo zalogovnika TČ takrat jemlje toploto preko radiatorjev iz prostorov in jih praktično ohlaja, namesto ogreva. Pri majhni količini vode v sistemu lahko TČ začne taktirati- vklopi in izklopi si sledijo v razmaku nekaj minut. To pa nikakor ni dobro ne za življensko dobo kot za učinkovitost delovanja.
Tako da, odgovor zalogovnik da/ne ni enoznačen. Če ga namestiš razen zasedenega prostora in nekaj višjih stroškov ni nič narobe. Če ga pa ne daš, pa je možno, da bodo problemi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

AvtoR ::

Kako je z monoblok TČ, če zmanjka elektrike? Ali lahko pride do poškodbe TČ?

energetik ::

telexdell je izjavil:

Ne potrebuje vsaka TČ zalogovnika. Zalogovnk ni potreben pri talnem gretju. Ne potrebuješ ga, če imaš split toplotno črpalko (med zunanjo in notranji enoto je plinska povezava). Ne potrebuješ ga če imaš radiatorski sistem z radiatorji, v katerih je veliko vode in na njih ni termostatskih ventilov. Če pa imaš TČ monoblok in moderne radiatorje s termostaskimi ventili v katerih je malo vode potem pa je zalogovnik (vsaj 100 l) nujen. TČ monoblok za odtajanje potrebuje toplo vodo, katero jemlje iz sistema radiatoskega ogrevanja. Vsaka TČ mora za delovanje imeti nek minimalni pretok vode. Če pa so prostori ogreti in termostaski ventili zaprejo večino radiatorjev TČ enostavno nima od kod vzeti vodo za odtajanje in preneha delovati. Prav tako si v prehodnih obdobjih cikli odtajanja lahko sledijo v kratkih razmakih. Če nimamo zalogovnika TČ takrat jemlje toploto preko radiatorjev iz prostorov in jih praktično ohlaja, namesto ogreva. Pri majhni količini vode v sistemu lahko TČ začne taktirati- vklopi in izklopi si sledijo v razmaku nekaj minut. To pa nikakor ni dobro ne za življensko dobo kot za učinkovitost delovanja.
Tako da, odgovor zalogovnik da/ne ni enoznačen. Če ga namestiš razen zasedenega prostora in nekaj višjih stroškov ni nič narobe. Če ga pa ne daš, pa je možno, da bodo problemi.
Sploh nima veze split ali monoblok glede zalogovnika, zakaj že?
Pri monobloku je pač izmenjevalec plin/voda premaknjen v zunanjo enoto, to je vsa razlika.
Ja, dobro je imeti nekaj zalogovnika pri radiatorskem ogrevanju, razen če te ne motijo hladni radiatorji med defrosti nekaj minut. Prav pride pri sodobnih radiatorjih, ki vsebujejo malo vode, če je TČ ON/OFF je v bistvu obvezen.
V večjih radiatorskih sistemih, ki vsebujejo veliko vode, in z inverter TČ, zalogovnik ni potreben.

Če imaš termostatske ventile na večini radiatorjev + TČ si itak že zafrknil. Regulacija temp. se dela tako, da se ustrezno nastavi vremensko krivuljo, po želji še vpliv sobnega korektorja, radiatorje pa odpre do konca. Ko je krivulja poštimana za najhladnejše prostore, se radiatorje v pretoplih prostorih trajno pripre oz. se tam lahko namesti termostatske ventile, vendar je potrebno paziti, da je še vedno zagotovljen minimalni pretok skozi TČ. Če je namontiran zalogovnik, se lahko načeloma povsod namontira termostatske ventile, vendar se bo zgubilo nekaj desetink SCOPa.

Skratka jaz imam inverter TČ direktno prišraufan na talno in deluje perfektno. Nastavljen imam velik čas mirovanja, tako da tudi pri toplejšem vremenu TČ ne taktira preveč, max nekih 20 vklopov kompresorja na dan.

AvtoR je izjavil:

Kako je z monoblok TČ, če zmanjka elektrike? Ali lahko pride do poškodbe TČ?
Seveda lahko pride, če je povezava vodna. Npr. si na smučanju in ven vrže FID. Končaš z zmrznjenim izmenjevalnikom, ki stane par 100€ in vodo v plinskem krogu. Slabo...
Nekateri proizvajalci imajo antifriz povezavo (npr. moj Vaillant), tu do zmrznitve ne more priti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

;-) ::

telexdell je izjavil:

Bellzmet je izjavil:

In kaj mora TČ nujno imeti in kaj je "dobro" da ima? Da lahko naredim kljukice, ko izbiram.

Ali je pri TČ smiselno imet za vsako vejo talnega ogrevanja termostat v sobi ali je zaradi stalne temperature dovolj ročno v kurilnici z posameznimi ventili uravnavat? Je še kakšna opcija? Kaj je najbolj user friendly in da zadevo nastaviš in pozabiš...?

Cevi talnega gretja so zaliti z veliko maso betona, katera deluje kot zalogovnik pri ogrevanju z biomaso. Ko prekineš ogrevanje se temperatura prostora spremeni šele čez nekaj ur. Potem pa seveda traja spet nekaj ur, da temperatura naraste. Ko ti skozi okno posije Sonce to segreje zrak v prostoru. Zrak pa ima relativno nizko toplotno kapaciteto. Če za nekaj minut odpreš okno (ali povečaš prisilno prezračevanje) se bo zrak zamenjal, tla in stene pa bodo ostale praktično enako tople, zato izgube toplote ne bodo velike.
Načeloma se objekti s talnim gretjem regulirajo le preko zunanje temperature. Lahko se v nek prostor vgradi notranji merilnik temperature (termometer ne termostat!!), kateri lahko korigira delovanje zunanje sonde.


Vska razdelilec se najcenejsi ima na sraufih za veje tak navoj da pasejo motorizirani termostatski motorcki gor. Samo do razdelilca rabis elektriko po moznosti si se pustis kake prazne cevi ce bi res sel v vsako sobo kak senzor temperature vlacit.

Ampak kot so ze povedali je to nepotrebno ker je odziv estriha na zapiranje pretoka premajhen.

Jaz imam vse veje odprte na polno v vseh prostorih, je pa res da so vse veje skoraj isto dolge. Spalnico pac zluftamo zvecer na strezaj, ampak se hitro vrne temperatura ker je enostavno vse pregreto.

Glede na to da kontroliram samo moc tc in temperaturo izhodne vode iz hise bi rekel da je hisa dokaj konstantno ogreta in padci temp. Ponoci/podnevi so minimalni, dvomim da so pri vremenski regulaciji se toliko bolj konstantne temperature.

Me pa prav zanima ena zadeva. Kolega ko je susil estrihe je talno v hisi cca 150kvadratov priklopil bojler 80l za vodo gret in je zadeva nekako delovala. Kaj ce bi tako priklopo sanitarno toplotno, sicer bi tezko reguliral toploto a vrjetno bi po dveh dneh ze vracala tako toplo vodo da bi kaj postala.

AvtoR ::

Seveda lahko pride, če je povezava vodna. Npr. si na smučanju in ven vrže FID. Končaš z zmrznjenim izmenjevalnikom, ki stane par 100€ in vodo v plinskem krogu. Slabo...
Nekateri proizvajalci imajo antifriz povezavo (npr. moj Vaillant), tu do zmrznitve ne more priti.


Sprašujem zato, ker nekateri propagirajo te monoblok TČ kot cenovno ugoden direkten priklop na obstoječ ogrevalni sistem.
V mojem primeru bi bila to Buderus peč predelana na pelete. Koristil bi jo v prehodnem obdobju, ko pa bi izkoristki z nižjo temperaturo padli bi preklopil na pelete. Verjetno bi bilo potrebno vodo zamenjati z glikolom? Količina vode (glikola?) V peči bi delovala kot mini zalogovnik. V bistvu bi lahko vse krmilila obstoječa Buderus avtomatika, tako kot mi sedaj peletni gorilec...

energetik ::

;-) je izjavil:

Jaz imam vse veje odprte na polno v vseh prostorih, je pa res da so vse veje skoraj isto dolge. Spalnico pac zluftamo zvecer na strezaj, ampak se hitro vrne temperatura ker je enostavno vse pregreto.
Zakaj bi imel pregreto, če ne paše? Jaz imam talno v spalnici trajno zaprto.

Glede na to da kontroliram samo moc tc in temperaturo izhodne vode iz hise bi rekel da je hisa dokaj konstantno ogreta in padci temp. Ponoci/podnevi so minimalni, dvomim da so pri vremenski regulaciji se toliko bolj konstantne temperature.
Pri vremenski in z uporabo sobnega korektorja je temperatura v bajti kot pribita 24/7. Razen v osončenih prostorih, kar je logično. Če je pa več dni oblačno ali megla, je povsod enako.

Me pa prav zanima ena zadeva. Kolega ko je susil estrihe je talno v hisi cca 150kvadratov priklopil bojler 80l za vodo gret in je zadeva nekako delovala. Kaj ce bi tako priklopo sanitarno toplotno, sicer bi tezko reguliral toploto a vrjetno bi po dveh dneh ze vracala tako toplo vodo da bi kaj postala.
Zakaj ne bi delovalo, samo eno OČ moraš dati na talno.

AvtoR je izjavil:

Seveda lahko pride, če je povezava vodna. Npr. si na smučanju in ven vrže FID. Končaš z zmrznjenim izmenjevalnikom, ki stane par 100€ in vodo v plinskem krogu. Slabo...
Nekateri proizvajalci imajo antifriz povezavo (npr. moj Vaillant), tu do zmrznitve ne more priti.


Sprašujem zato, ker nekateri propagirajo te monoblok TČ kot cenovno ugoden direkten priklop na obstoječ ogrevalni sistem.
V mojem primeru bi bila to Buderus peč predelana na pelete. Koristil bi jo v prehodnem obdobju, ko pa bi izkoristki z nižjo temperaturo padli bi preklopil na pelete. Verjetno bi bilo potrebno vodo zamenjati z glikolom? Količina vode (glikola?) V peči bi delovala kot mini zalogovnik. V bistvu bi lahko vse krmilila obstoječa Buderus avtomatika, tako kot mi sedaj peletni gorilec...
Vodo bi moral izpustiti ali pa imeti vklopljeno samo obtočno črpalko (uporabiš naležni termostat na npr. 10°C), da občasno goni vodo skozi monoblok. Če crkne termostat ali zmanjka štroma, si pa spet naj...
Če bi glikol krožil po celotnem sistemu vključno s pečjo in radiatorji, bi bankrotiral. Tega je par 100L. Jaz imam notri še izmenjevalec antifriz/voda, tako je antifriza ranga par 10L v ceveh in monobloku.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

AvtoR ::

Ok hvala za odgovor. Obtok imam že sedaj, ko pade temperatura pod 2 stopinje. Drugače mislim, da imam v sistemu manj kot 100l vode. Verjetno se da kje dobiti antifriz ugodneje v večji količini? Verjetno mi je bolj racionalno v hujšem mrazu it na pelete in TČ dat v mirovanje, pa še na varni strani sem ob izpadu elektrike, če imam antifriz...

telexdell ::

Antifriz v sistemu ti zmanjša učinkovitost (COP). Antifriz moraš vsake toliko menjati. Antifriz obremenjuje okolje... V kurilnici namestiš 4 ventile- dva dovod/odvod TČ in dva izpustna na dovodu/odvodu TČ. Pol pač izpustiš tistih nekaj l vode iz TČ, ko se boš ogreval na pelete. Bo mnogo ceneje in manj komplikacij, kot pa z antifrizom.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zvezdica27 ::

tole sem prav vprašal svojega - do danes v zadnjih nekaj let, nobena vodna vezava ni zmrzmila v smislu, da je totalno zamrznilo (okolica LJ). Dokler je tč prižgana seveda.

telexdell ::

Zvezdica27 je izjavil:

tole sem prav vprašal svojega - do danes v zadnjih nekaj let, nobena vodna vezava ni zmrzmila v smislu, da je totalno zamrznilo (okolica LJ). Dokler je tč prižgana seveda.

Četudi ti TČ miruje avtomatika poskrbi, da se OČ občasno zažene saj temperatura v TČ ne sme pasti prenizko, ker bi mazalna olja postale premalo viskozna in bi lahko prišlo do kakšne okvare ob zagonu kompresorja. Če pa ti deluje vsaj obtočna črpalka (OČ) ti TČ tudi ne bo zmrznila, kot pozimi ne zmrznejo potoki. Torej je lahko edino problem daljši izpad elektrike zaradi kakšnega izrednega dogodka. Če se tega bojiš, si večkrat pozimi odsoten za daljši čas in obstaja realna nevarnost pa za to obstajajo zavarovalnice. Če si z družino lahko privoščiš teden smučanja v tujini (če bi bil v Sloveniji si lahko v 2 urah doma- izpustiš vodo in si čez 2 uri zopet na smučkah>:D>:D) potem tudi zavarovalna premija ne bi smela biti problem.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

Ali pa pač ne kupiš monobloka, ampak lepo split in si miren kadarkoli. Oziroma tako kot imam jaz, antifriz.

feryz ::

telexdell je izjavil:

Zvezdica27 je izjavil:

tole sem prav vprašal svojega - do danes v zadnjih nekaj let, nobena vodna vezava ni zmrzmila v smislu, da je totalno zamrznilo (okolica LJ). Dokler je tč prižgana seveda.

Četudi ti TČ miruje avtomatika poskrbi, da se OČ občasno zažene saj temperatura v TČ ne sme pasti prenizko, ker bi mazalna olja postale premalo viskozna in bi lahko prišlo do kakšne okvare ob zagonu kompresorja. Če pa ti deluje vsaj obtočna črpalka (OČ) ti TČ tudi ne bo zmrznila, kot pozimi ne zmrznejo potoki. Torej je lahko edino problem daljši izpad elektrike zaradi kakšnega izrednega dogodka. Če se tega bojiš, si večkrat pozimi odsoten za daljši čas in obstaja realna nevarnost pa za to obstajajo zavarovalnice. Če si z družino lahko privoščiš teden smučanja v tujini (če bi bil v Sloveniji si lahko v 2 urah doma- izpustiš vodo in si čez 2 uri zopet na smučkah>:D>:D) potem tudi zavarovalna premija ne bi smela biti problem.
Kaj pa ima OČ veze z oljem!? OČ se zažene le za to, da voda ne zmrzne, če gre za monoblok.
Toplotna pa skrbi sama zase. In svoje temperature.

Sami znanstveniki tule.

telexdell ::

feryz je izjavil:

Kaj pa ima OČ veze z oljem!? OČ se zažene le za to, da voda ne zmrzne, če gre za monoblok.
Toplotna pa skrbi sama zase. In svoje temperature.

Sami znanstveniki tule.

No ja, si dokazal da tudi ti spadaš v skupino "znanstvenikov".

Obstajajo poceni TČ in manj poceni TČ, katere so itak nateg>:D>:D. Čeprav po prepričanju nekaterih vse delujejo enako pa temu ni tako. Nekatere držijo temperaturo olja na primerni višini z elektro grelci. Nekatere rabijo celo električne grelce za odtajanje uparjalnika (elektrika:toplota 1:1). Druge pač uporabijo vgrajene električne grelce le ob hladnem zagonu potem pa za to uporabijo toplo vodo iz sistema ogrevanja (elektrika:toplota 1:3).
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

aborko ::

Glede zamrznitve vode v monoblok TČ (recimo ob izpadu elektrike)- načeloma če le ni monoblok na najnižji višini v sistemu, voda sama termosifonsko (zaradi ~20 stopinj temperaturne razlike) vsaj minimalno kroži, kar prepreči zamrznitev, no vsaj v teoriji. Druga stvar je, da ti ravno ob defrostu crkne obtočna črpalka, tisto ti pa termosifonsko bolj malo pomaga, ker gre za zelo veliko hladilno moč.

Zvezdica27 ::

lahko ti povem iz časa žleda da je vso to nabijanje o gravitacijski ali termorazličnem kroženju vode v sistemu en navaden bullshit. Pumpa ali nič, verjemi, mikro premiki tople vode pa povzročijo, da ti bo zalogovnik razneslo (oz. bo varnostni ventil ven vodo spustil). Govorim na svojem primeru- kamin.

zz

telexdell ::

Zvezdica27 je izjavil:

lahko ti povem iz časa žleda da je vso to nabijanje o gravitacijski ali termorazličnem kroženju vode v sistemu en navaden bullshit. Pumpa ali nič, verjemi, mikro premiki tople vode pa povzročijo, da ti bo zalogovnik razneslo (oz. bo varnostni ventil ven vodo spustil). Govorim na svojem primeru- kamin.

zz

Čisto odvisno, kako imaš narejen razvod vode. Včasih so glavne razvode po kleti delali s 5/4 cevmi, dvižne vode s 4/4 cevmi , v mansardo 3/4 in do radiatorja 1/2. Le ventil je bil 3/8. Cevi so polagali tako, da ni bilo zračnih žepov in jih avtogeno varili. Verjemi, da tam termo sifonsko ogrevanje deluje. Danes pa 4/4 cevi praktično ne poznajo več (kaj šele kaj več). Cevi so položene, kot bi jih kdo s fračo nastrelal... Tu pa lahko o termo sifonskem sistemu le sanjaš.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

Drgač monoblok ponavadi je nekje blizu najnižje točke ogrevalnega sistema in bo bolj malo krožilo termosifonsko...
Na negativno temp. se mora ohladiti tistih par 10kil kovine in 10L vode. Pri zunanjih -5° je to lahko kar hitro...

aborko ::

Kakor kje, pri meni je monoblok skoraj 2m nad najnižjo točko sistema, 30cm od stene hiše, stoji pa na 2,2m globokem jašku, tako da monoblok že toplota iz jaška malo greje.

papirza ::

Pozdravljeni.

Zanima me če se splača vzet komplet TČ, ki se uporablja za gretje + sanitarno vodo, ali je bolje vsako posebej?
Ker kot sem slišal, takrat ko TČ greje SV, ogrevanje ne dela.

kixs ::

SV naceloma hitro ogreje in se niti ne pozna.

energetik ::

papirza je izjavil:

Pozdravljeni.

Zanima me če se splača vzet komplet TČ, ki se uporablja za gretje + sanitarno vodo, ali je bolje vsako posebej?
Ker kot sem slišal, takrat ko TČ greje SV, ogrevanje ne dela.
Kupiti STČ poleg ogrevalne TČ je totalni nesmisel. Kaj ti bo grelo SV ko bo zunaj trda zima? Ogrevalna TČ ti cel 300L bojler segreje od nekje 35-42° v 20-30min, to se ne pozna pri ogrevanju. Sploh pa ne pri talnem gretju.

Zvezdica27 ::

lp,

nekateri imajo ta interes (Tč greje bajto, STČ pa recimo "suši" vlažno klet, da ni plesni). Načeloma pa to ni potrebno. Edino kar je, se nekako odsvetuje integriran zalogovnik sanitarne vode, bolje imeti ločenega, zaradi servisov itd. Moj stari je bil po 10 letih tkao poln kamna, da...

zz

telexdell ::

Zvezdica27 je izjavil:

lp,

nekateri imajo ta interes (Tč greje bajto, STČ pa recimo "suši" vlažno klet, da ni plesni). Načeloma pa to ni potrebno. Edino kar je, se nekako odsvetuje integriran zalogovnik sanitarne vode, bolje imeti ločenega, zaradi servisov itd. Moj stari je bil po 10 letih tkao poln kamna, da...

zz

Vodni kamen se začne izločati pri temperaturah 50°C+. Ogrevaj vodo na npr. 45°C pa težav z vodnim kamnom ne boš imel.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

energetik je izjavil:

Drgač monoblok ponavadi je nekje blizu najnižje točke ogrevalnega sistema in bo bolj malo krožilo termosifonsko...
Na negativno temp. se mora ohladiti tistih par 10kil kovine in 10L vode. Pri zunanjih -5° je to lahko kar hitro...

Sam mam v kleti 300 l zalogovnik, TČ pa je vsaj 2 m višje. Med TČ in zalogovnikom so so 1" cevi. Pozimi mi TČ tam 2 uri ogreva in tam 1 uro miruje pa se mi je le parkrat v sezoni zagnala obtočna črpalka (medtem ko je TČ mirovala), ko je temperatura v izmenjevalcu padla pod 16°C. Torej sem preveril, da imam vsaj eno uro časa, preden bi mi izmenjevalec zamrznil. Ker dobim mail praktično takoj, ko nastane okvara ali se prekine povezava z internetom je dovolj časa, da pridem sam domov oz. preko telefona prosim nekoga, da spusti vodo iz sistema.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

MadMax ::

energetik je izjavil:

Drgač monoblok ponavadi je nekje blizu najnižje točke ogrevalnega sistema in bo bolj malo krožilo termosifonsko...
Na negativno temp. se mora ohladiti tistih par 10kil kovine in 10L vode. Pri zunanjih -5° je to lahko kar hitro...

aborko je izjavil:

Kakor kje, pri meni je monoblok skoraj 2m nad najnižjo točko sistema, 30cm od stene hiše, stoji pa na 2,2m globokem jašku, tako da monoblok že toplota iz jaška malo greje.

Od "par 10 kil kovine" monobloka je na zmrzal kritičnih le kila-dve samega izmenjevalca v katerem je voda. Ta je ponavadi izoliran le z za prst debelim slojem termoizolacije, izmenjevalec pa ima kaka švoh 2 litra vode v sebi. Ja, to je lahko hitro v minusu. Še precej hitreje kot če bi izmenjevalec imel 80kg kovine + 10l vode.
Na toploto iz jaška se jaz ne bi zanašal...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zvezdica27 ::

lp,

vodni kamen se pri višjih temp hitreje izloča, to je absolutno res, se pa seveda tudi pri nižjih. Postojnska jama ima temp krepko pod 50st.

zz

energetik ::

telexdell je izjavil:

energetik je izjavil:

Drgač monoblok ponavadi je nekje blizu najnižje točke ogrevalnega sistema in bo bolj malo krožilo termosifonsko...
Na negativno temp. se mora ohladiti tistih par 10kil kovine in 10L vode. Pri zunanjih -5° je to lahko kar hitro...

Sam mam v kleti 300 l zalogovnik, TČ pa je vsaj 2 m višje. Med TČ in zalogovnikom so so 1" cevi. Pozimi mi TČ tam 2 uri ogreva in tam 1 uro miruje pa se mi je le parkrat v sezoni zagnala obtočna črpalka (medtem ko je TČ mirovala), ko je temperatura v izmenjevalcu padla pod 16°C. Torej sem preveril, da imam vsaj eno uro časa, preden bi mi izmenjevalec zamrznil. Ker dobim mail praktično takoj, ko nastane okvara ali se prekine povezava z internetom je dovolj časa, da pridem sam domov oz. preko telefona prosim nekoga, da spusti vodo iz sistema.
To je pač pri tebi. Večina pa bo takrat morda na 1 tedenskem smučanju ali ne bo dobila mejla, vsekakor pa ne bo dobila po telefonu nekoga, ki bo šel čez 5min lastnoročno spuščat vodo iz ogrevalnega sistema pri sosedu... Ne bi se jaz na to zanašal. Npr. pri meni je monoblok praktično na najnižji točki in kljub DN32 ceveh ne bi nič krožilo. Par kil kovine in vode v izmenjevalcu bi zamrznilo še preden bi kdorkoli kaj vedel, če nas ne bi bilo doma. Na srečo mi ni treba skrbeti, saj je notri antifriz.



Zvezdica27 je izjavil:

lp,

vodni kamen se pri višjih temp hitreje izloča, to je absolutno res, se pa seveda tudi pri nižjih. Postojnska jama ima temp krepko pod 50st.

zz
Ja, tam v kakšnem tisočletju se ti bo res bojler počasi zamašil pri jamskih temp... :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Zvezdica27 ::

zapisal je absolutno trditev, da se vodni kamen izloča samo nad 50st. To pač ni res in sem dal primer. Tablice glede izločanja pa si sami iščite (odvisno je od večih stvari, ne samo temperature vode).

bom tkole napisal: v tej temi pametujete vsi pa ne vem s kakimi antifrizi itd itn.

Posvetujte se s svojim monterjem, kako so zadeve v praksi, glede marsičesa. Teorija je eno, praksa drugo

zz

telexdell ::

energetik je izjavil:

To je pač pri tebi. Večina pa bo takrat morda na 1 tedenskem smučanju ali ne bo dobila mejla, vsekakor pa ne bo dobila po telefonu nekoga, ki bo šel čez 5min lastnoročno spuščat vodo iz ogrevalnega sistema pri sosedu... Ne bi se jaz na to zanašal. Npr. pri meni je monoblok praktično na najnižji točki in kljub DN32 ceveh ne bi nič krožilo. Par kil kovine in vode v izmenjevalcu bi zamrznilo še preden bi kdorkoli kaj vedel, če nas ne bi bilo doma. Na srečo mi ni treba skrbeti, saj je notri antifriz

Natočiš antifriz pa imaš večno mir?! Sposobnost antifriza z letu upada. Je tudi koroziven. Odvisno od koncentracije ti zmanjša COP za 2...8%. Zaradi še enega toplotnega izmenjevalca mora TČ delovati na višji temperaturi, kar zopet poslabša COP... Ko narediš kalkulacijo je vprašanje, kaj je finančno ugodneje- ali antifriz (ob vseh negativnih posledicah) ali menjava izmenjevalca vsakič ko bi ravno nastopil žled vsa družina pa bi takrat bila ravno na smučanju.

Drugače pa- večjo nevarnost predstavlja prekinitev električnega toka med procesom defrosta ali okvara obtočne črpalke. Za to je pač zavarovanje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

;-) ::

Antifriz se sploh v teh napravah ne uporablja ker se peni. Kvecjemu glikol.
««
13 / 77
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ena ženska, ki je izgubljena med ponudbami TČ in IR paneli (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16610307 (2622) a_borlak
»

Katero ogrevanje za hiso (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
21936910 (13550) fikus_
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22557300 (22029) Jurij25
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7141241 (11883) zamotsloteh
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
382153257 (120081) Zvezdica27

Več podobnih tem