» »

Formula 1 2016

Formula 1 2016

««
4 / 40
»»

          ::

Pri Bianchiju ni bil problem udarec v glavo (kakor npr. pri Shumacherju) ampak velikanski pojemek, ki je nastal pri trku. Sile, ki pri tem nastanejo, delujejo na, in poškodujejo celotne možgane. Bral sem tudi poročilo o Senni. V poročilu je omenjeno, da so bile z obdukcijo ugotovljene tudi druge poškodbe, npr. na več mestih počeno lobanjsko dno, počena glavna arterija za dovod krvi v možgane, notranje krvavitve in hude poškodbe možganskega tkiva v spodnjem delu. Tako da glede na uradna poročila, Halo ne bi rešil ne Senne na Bianchija. Na žalost.

BT52 ::

          je izjavil:

Pri Bianchiju ni bil problem udarec v glavo


Udarec je tudi pojemek. :D Veš spomni se one enačbe...

          ::

BT52 je izjavil:

          je izjavil:

Pri Bianchiju ni bil problem udarec v glavo


Udarec je tudi pojemek. :D Veš spomni se one enačbe...


Travmatologi ločijo različne poškodbe glave. En način je lahko zaradi udarca predmeta (al ob predmet, če hočeš), kjer pride do lokalne poškodbe. Za lažjo predstavo sem že prej navedel primer Michaela Schumacherja. Drug način poškodbe lahko nastane zaradi sil, ki na možgane delujejo zaradi zelo velikega pospeška. V tem primeru sploh ni nujno, da z glavo kam udariš. Poškodba pa v teh primerih obsega večji del možgan in zato pogosto vodi v trajno vegetativno stanje. Ampak o tem ne bova več debatirala.

PrimozR ::

          je izjavil:

Pri Bianchiju ni bil problem udarec v glavo (kakor npr. pri Shumacherju) ampak velikanski pojemek, ki je nastal pri trku. Sile, ki pri tem nastanejo, delujejo na, in poškodujejo celotne možgane. Bral sem tudi poročilo o Senni. V poročilu je omenjeno, da so bile z obdukcijo ugotovljene tudi druge poškodbe, npr. na več mestih počeno lobanjsko dno, počena glavna arterija za dovod krvi v možgane, notranje krvavitve in hude poškodbe možganskega tkiva v spodnjem delu. Tako da glede na uradna poročila, Halo ne bi rešil ne Senne na Bianchija. Na žalost.

Senno verjetno bi. Od kje misliš da je prišlo do teh poškodb glave? Poglej recimo nesrečo Kubice oz. kako podobno nesrečo, udarci so bili tam bistveno večji, pa so praktično sami od sebe zapustili avtomobil. Senno je ubilo kolo, ki je priletelo v glavo.

Bianchi je pa, če se prav spomnim, prav tako udaril z glavo v bager. Tam je bil sicer velik problem tudi visok pospešek, ki je obenem deloval še vstran, kar da super pogoje za rotacijo glave (sploh ko na eni strani nategneš HANS, na drugi je pa sproščen - idealna situacija za rotacijo).

BTW, večino teh 'zanimivih' poškodb glave povzročijo kar direktni udarci (v skalo, drevo, v tla, itd.). Sami pospeški v avtomobilu so v bistvu težko tako hudi, da bi kar trgalo možgane, ker imaš v sistemu veliko elastičnosti - energijo trka pobere avto, nekaj malega varnostni pasovi, potem telo, glava zaniha, vrat se nategne, itd. Vse skupaj MOČNO zniža špice pospeškov na precej bolj humane ravni. Če se glava ne sreča s čim trdim seveda. Zato imajo te 'ovratnike' iz mehke pene, ki preprečujejo udarce ob kokpit. V zaprtih avtomobilih imajo pa recimo vse cevi varnostne kletke, ki so relativno blizu glave (tja do pol metra, ravno zaradi tistih elastičnosti), oblazinjene.

Če pogledaš sledeč video, vidiš, da glava v bistvu pospešuje (zavira) nekje dva metra. Armaturka avtomobila samo ~1 meter. Posledično lahko vsaj razpoloviš pospešek na glavo.

          ::

PIPI, kaj ko bi si o teh zadevah raje kaj prebral.

AvtoR ::

Ja saj, Pipi pri Julesu govori o rotaciji glave, dejansko je pa šlo za rotacijo možganov znotraj lobanje...

PrimozR ::

          je izjavil:

PIPI, kaj ko bi si o teh zadevah raje kaj prebral.

Npr.?

AvtoR je izjavil:

Ja saj, Pipi pri Julesu govori o rotaciji glave, dejansko je pa šlo za rotacijo možganov znotraj lobanje...

To je itak potem stvar perspektive. Če se osredotočimo na bolj ali manj nepremične objekte (recimo tla), glava zadane vanj, dobi rotacijo, možgani se pa ne zavrtijo. Rotacijo na možgane prenese le možgansko deblo, kar je velik problem. Zato pride do teh raztrganin in zato so direktni, linearni udarci toliko bolj ugodni. Ker se možgani enostavno zaletijo v lobanjo in odbijejo, problem rešen.

Zaradi rotacij so npr. v akcijskih športih (kolesarjenje, smučanje, motokros) vedno bolj popularne čelade s sistemom MIPS, ki je v bistvu drsna plast, da se čelada zavrti na glavi ob udarcu, ki bi povzročil rotacijo, ne pa cela glava. Nekaj podobnega so pa razvili tudi v podjetju 6D, ki je pripravilo čelade za še več športov.

http://www.mips.technology/
http://www.6dhelmets.com/

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

billy ::

Senne ne bi rešila boljša organizacija dirke, tam je bila vmes špekulacija inženirjev in pa splet okoliščin z izgubo podtlaka zaradi hladnih pnevmatik in ker je senna "preveč tiščal" prvi krog po SC.

Lahko pa se kaj takega prepreči z omejitvami pri dizajnu bolidov, da več ne more priti do tega, da se ti volanski drog zarine v glavo. Kako..bodo že ugotovili, če že niso.

Julesa pa bi se ja, v prvi vrsti bi lahko sam kaj naredil, da ne bi tako tiščal v tistem predelu, ker je vozil občutno prehitro. Ampak, ker smo ljudje neumni, je na to seveda nemogoče direktno vplivati in vpliva se lahko le z omejitvami, kar pa VSC nekako je.

Glede posredne varnosti se je naredilo ogromno, konec koncev je bila predzadnja smrtna žrtev leta 94, zadnja pa leta 2015, kar je zelo zelo pohvalna statistika..spomnite se le indy, kako pogoste so tam smrti.

PrimozR ::

V bistvu je s ceste zletel v začetku drugega kroga po varnostnem avtu. Niti se Senni v glavo ni zarinil volanski drog, temveč _obesa_, ki na koncu vzmetnih rok drži zavorno čeljust, os sprednjega kolesa, zavorni disk in celotno sprednje kolo. Z vsem tem (in delom vzmetnih rok) seveda še vedno pritrjenim na obeso samo.

Volanski drog se danes niti ne more kaj bistveno premakniti, ker je skrit v trden monokok. Če se bo del tega razletel (in premaknil drog), bo dirkač itak imel zmečkane noge. Volanska letev je pa itak nameščena direktno na konec monokoka.

Super Sonic ::

Kakor se jaz spomnim se je za Senno samo špekuliralo, da se mu je volanski drog pred zavojem/nesrečo odlomil, ker je bila pozicija volana na onboardu jako čudna in so potem Patricka Heada ganjal po sodiščih zaradi slabega dizajna in ga tudi obtožil zaradi tega, ampak je bil postopek nekak zastaran in ni več pravno veljal, da bi šel sedet.

Dobil v glavo je pa kolo skupaj z vsem kar je PIPI napisal, čeprav je menda vsem jasno, da bi Senna dobil hude poškodbe glave tudi brez tega kolesa, ker je šlo za izjemne pojemke ob samem trku.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

ace99 ::

Kje bote kaj gledali F1 letos?
Kaksne so kaj placljive opcije?

_commandos_ ::

          ::

Super Sonic je izjavil:

Kakor se jaz spomnim se je za Senno samo špekuliralo, da se mu je volanski drog pred zavojem/nesrečo odlomil, ker je bila pozicija volana na onboardu jako čudna in so potem Patricka Heada ganjal po sodiščih zaradi slabega dizajna in ga tudi obtožil zaradi tega, ampak je bil postopek nekak zastaran in ni več pravno veljal, da bi šel sedet.


Senni so zadnji hip pred dirko na njegovo željo stanjšali volanski drog. To so naredili tako, da so v delu, kjer je imel Senna premalo prostora, odrezali originalni drog in privarili ožjo cev. Uradna preiskava naj bi ugotovila, da drog ni bil ustrezno zvarjen in da naj bi bil to vzrok za nesrečo. Je pa pri vsem kar nekaj nejasnosti. Tako on-board posnetek zadnjega kroga kaže položaj rumenega gumba na volanu v nenavadnem položaju (nižje kot v prejšnih krogih), po drugi strani pa je na posnetku iz Schumacherjeve kamere videti, kot da bi Senna rahlo prekrmaril avto preden je zapustil stezo. Moj foter je bil na tej dirki in je nesrečo videl in tudi doživel vse, kar je sledilo. Še vedno meni, da ga ni Senni enakega.

ripmork ::

Sennina nesreča je bila dostikrat predebatirana. Menim pa, da obstaja slika, ki kaže, da z dirkalnikom nikakor ni bilo vse, kot bi moralo bit. Tale kolesa absolutno nenormalno škilijo.



zanimivost: Soboto pred dirko se je na kvalifikacijah smrtno ponesrečil Ratzenberger (zlomljen tilnik), ki pa so ga umetno ohranjali pri življenju vse do prihoda v bolnišnico, kjer so razglasili smrt. Bojda bi ob razglasitvi smrti na samem dirkališču po takratnih Italijanskih zakonih moral bit preostanek dirkaškega vikenda odpovedan.

PrimozR ::

Če ti iz tele slike vidiš, kam gledajo kolesa, svaka ti čast. Imaš CSI grade vid.

ripmork ::

Seveda, le špekuliram, a se mi zdi še najbolj trden dokaz od vsega (da z dirkalnikom ni bilo vse Ok), tistega onboard posnetka itak ne bomo nikoli videli.

Moja interpretacija v sliki.
nisem strokovnjak, niti nisem bil preiskovalec tam,... mi pa le deluje čudno (ključna je osvetlitev).
leva prednja guma gleda "noter", al kako bi se izrazil drugače,...

PrimozR ::

BTW, avtomobili uporabljajo par stopinj casterja, os obračanja sprednjega kolesa je nekoliko zvrnjena, da ravnino ceste prebada pred dotikališčem gume. To da sprednjim kolesom stabilnost, saj jih vleče nazaj na sredino (efekt koleščkov nakupovalnega vozička). Verjetno imajo dirkalniki caster relativno majhen (da izboljšaš turn-in karakteristike, iz podobnega razloga namesto toe-in, kot ga je opaziti na cestnih avtih, dirkalniki lahko uporabljajo toe-out, da je turn-in boljši, avto pa nestabilen na ravninah), a vseeno ga morajo imeti, sicer bi bil avto nevozen. Posledično se mi zdi čudno, da bi bila guma takole močno zvrnjena navznoter.

Da ne omenjam, da je slika vse prej kot dobra, avto je preslikan iz ene lokacije v drugo, tista packa, ki izgleda kot feltna, bi bil lahko spojler iz desne, bolj medle slike (preslikan čez gumo).

Katerega onboarda ne bomo nikoli videli?

ripmork ::

Res je precej kompleksnosti pri samih nastavitvah dirkalnikov (caster, camber, ipd), so pa to ponavadi na prvi pogled s takih kotov praktično neopazne razlike. Najbolj očitno se jih vidi pri frontalnem, nizkem pogledu na dirkalnik.

Svetla packa spodaj pri prednjem levem kolesu je res lahko zamegljen del prednjega krilca, a sklepam tudi glede na temne vrednosti gume...
tale interpretacija je konsistentna s teorijo, da je šlo nekaj hudo narobe z volanskim mehanizmom (najsi bo to zlomljen drog ali morda okvara na kateri drugi točki sistema).

Ni bil ravno klasični današnji onboard (nad glavo), kamera nameščena ob dirkačevi glavi je snemala Ayrtonov krog vse do točke, ko je izgubil trakcijo in ga je začelo odnašati proti robu steze - potem nenadoma slike zmanjka. Tisti dve sekundi bi znali precej pokazat, kaj se je do trka dogajalo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

PrimozR ::

Nisem rekel, da tak položaj izgledas zaradi same nastavitve casterja, rekel sem, da je težko, da bi se kolo obrnilo navznoter samo od sebe, ker ga caster samodejno ravna.

Bi, ampak ne bi bil presenečen, če tisti dve sekundi, zaradi starejše tehnologije, nista prišli v svet. Ima morda kdo o tem kake informacije? Je kamera signal oddajala z nekaj zamude?

AvtoR ::











Je kar nekaj različnih teorij o Senovi nesreči. Od problemov s podtlakom, hladnimi gumami, odlomljenim volanskim drogom do izgube zavesti že pred nesrečo itd.
Kaj se je točno zgodilo, verjetno ne bomo zvedeli nikoli.

kosta ::

A je to tema o F1 2016 ali 1994? :))

ripmork ::

PrimozR je izjavil:

Bi, ampak ne bi bil presenečen, če tisti dve sekundi, zaradi starejše tehnologije, nista prišli v svet. Ima morda kdo o tem kake informacije? Je kamera signal oddajala z nekaj zamude?

se pridružujem, tole tut mene zanima (če kdo ve).

@AvtoR: jp, pogledal že vse naštete videe v preteklosti, več teorij je, tista slika zgoraj se mi je zdela en tak spregledan, a pomemben možen dokaz (seveda, slaba kvaliteta slike precej oteži zaključke).

ok, preskok v 2016 :)
Prebiram malo špekulacije o tehnikalijah po spletu, bojda naj bi Honda uspela zgolj s spremembami software-a že v Melbourne-u iztisnit okoli 30HP več iz motorja.
http://www.f1today.net/en/news/f1/20951...

Mimogrede, Alonso je obelodanil, da bo 2017 njegova zadnja sezona v f1, če predlagane spremembe v f1 za tisto leto ne bodo dosegle željenega efekta (hitrejši dirkalniki in boljše dirkanje).

billy ::

ok, zdaj pa resno dečki.

Kje se bo letos spremljalo F1, veverica je down, slo ne bo imela prenosov, švabe se naravno ne da prebavit.

Je sploh kakšna opcija, realna?

          ::

val 202?

Riff ::

če na slo ne bo več prenosa dirk tud mene zaniam kje lahko gledaš ?

TribesMan ::

Verjetno najboljša opcija je kak nelegalni stream.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

billy ::

TribesMan je izjavil:

Verjetno najboljša opcija je kak nelegalni stream.


Že ja, ampak kje, veverica je namreč down?

          ::

Glej na ORF-u. Nimajo reklam. Če pa ne znaš nemško pa tudi ni problem, saj tudi naši komentatorji nikoli niso povedali ničesar relevantnega.

billy ::

To bi zaspal, brez primernih komentatorjev, Sky F1 ekipe, je vsaka dirka zelo dolgočasna.

z3ro ::

Tudi jaz se sprašujem kje bom gledal prenose letos. Hrvatje bodo prenašali?

BT52 ::

Ace stream je verjetno najboljša opcija. Zraven Skya pa bodo letos BBC zamenjal Channel 4 z zelo zanimivo ekipo in gosti, ki se bo rotirala od dirk do dirk (tiste, ki imajo zakupljene ). Recimo David Coulhard, Webber, Chandock, Senna, Prost, Suzie Wolf, Jordan... Bv. recimo Zanardi je bojda odpovedal sodelovanje...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

@F1 on twitter: "Last six season-opening GPs = six different winners:" '15-HAM, '14-ROS, '13-RAI, '12-BUT, '11-VET, '10-ALO
Vir: https://twitter.com/F1/status/709347097...

Realno bo tale niz letos prekinjen. :D Sam se nagibam proti Hamiltonu.
Da pa bi se ta niz nadaljeval pa je Bottas kanditat. Čeprav 90% ne verjamem, da je letos na začetku sezone, kaj drugače od lani. Čeprav čutim, da bo Torro Rosso v borbi v prvih dirkah za stopničke, če ga mladca ne bosta "sračkala".

Hondi pa napovedujem beli dim, če bodo malce dvignili moč (omemba software posodobitve).

Pa borba za začelje bo izjmeno tesna, saj mislim, da Mannor ne bo več par sekund od naslednjega zasledovalca. Mogoče celo poravnan z Mclarnom, dokler ne porihtajo nove posodobitve PU-ja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

billy ::

Kje pa se naj dobi ace stream ID, če je veverca down?

SebaR ::

www.reddit.com/r/formula1 je vedno aktivna tema kvalifikacij in dirke. Med komentarji pa F1bot kamor napišejo vse možne streame. Če se bom spomnil bom poskusil kodo objavljati tukaj =)
Povej ti to raje komu brez nog, da bo lahko skakljal po cesti...
:>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SebaR ()

roCkY ::

Veverca mi ni nikoli kaj prida zanesljivo delala. Relativno slaba slika in precej zatikanja.

Najzanesljivejša znana mi opcija je KODI/p2p-stream/(torrent-TV.ru(sports) za "web parser"). Zadeva gre seveda prek ACE streama, ki mora biti naložen. Tu avtomatsko dobiš osvežen delujoč ID. Lani le ene dirke nisem uspel pogledat prek te variante. Očitno so nekje blokirali ker predodajo sem gledal. No nekaj sem jih tudi zamudil tako da 100% ne vem glede zanesljivosti. Vsi treningi in kvalifikacije kar sem gledal pa je vedno delovalo.

Je kaka varianta gledat prek PC legalno (z naročnino) katerikoli angleški kanal v HD?

billy ::

SebaR je izjavil:

www.reddit.com/r/formula1 je vedno aktivna tema kvalifikacij in dirke. Med komentarji pa F1bot kamor napišejo vse možne streame. Če se bom spomnil bom poskusil kodo objavljati tukaj =)


Super, hvala!

PrimozR ::

A kdo spremlja, so prispevki katere od nemških televizij naknadno naloženi na travnik? Ne zanima me nujno dirka, bolj ostali prispevki, nemščina pa zaradi učenja le-te.

Sicer bi bilo pa fino, če se obstranski program, ko bo na spletu (na youtubih in dailymotionih) redno lepi tule, da ne bo treba vsakemu posebej iskati ;)

billy ::

na racing for me je ogromno lokalnega materiala, vsak nalaga svoje :)

Gregor5816 ::

billy je izjavil:

na racing for me je ogromno lokalnega materiala, vsak nalaga svoje :)

Imaš mogoče kakšen invite? :)

kosta ::

Dajte še kakšno mnenje o Haasu izustit.

ripmork ::

kosta je izjavil:

Dajte še kakšno mnenje o Haasu izustit.

Zadnje, kar je bilo o Haas-u slišat je bilo spoznanje šefeta, da je kljub vsem predvidevanjem f1 precej kompleksnejša, kot so si predstavljali.
Že po (pre)optimističnih izjavah konec lanskega leta se je čutilo, da bo nekaj takega sledilo.

Imam pa občutek in se strinjam z mnenjem gor, da bo letos napeto predvsem v začelju.

broken/link ::

haas je imel zelo dobra prva testiranja. Na drugih so pa šele začeli spoznavat, kaj je to F1. Ampak glede na to, da gre za novo moštvo, brez pravih izkušen, se držijo čisto spodobno. Je pa težko komentirat karkoli pred prvo dirko, ker na testiranjih se ni pokazalo prav veliko stvari - razn res impresivna zanesljivost mercedesa.
zanimivo bo pa na več frontah, ne samo na začelju. imho, glede na testiranja, so moštva na začetku sezone razdeljena približno tako:
Mercedes, ki ga lovi Ferrari
pavza
RedBull vs ForceIndia vs Williams vs ToroRosso
pavza
Renault vs McLaren vs Sauber (vs Haas vs Manor)

kosta ::

Saj to, res so me presenetili na prvem testiranju. Skratka, dosti bolj zanimiva sezona bo kot 2015, če mene vprašate.

Zdej bi rabili enega Hesketha (z voznikom kot je bil Hunt :)) ) ali Wolfa, da bi delali občasno štalo in mešali veter.

billy ::

Gregor5816 je izjavil:

billy je izjavil:

na racing for me je ogromno lokalnega materiala, vsak nalaga svoje :)

Imaš mogoče kakšen invite? :)


Če prav vidim, imam dva na voljo.

kosta ::

Jaz bi se priporočil za drugega, prosim! :))

z3ro ::

Tudi jaz še imam 2 če kdo rabi.

rook912 ::

Jaz bi imel enega, prosim.

Er333 ::

Prosim za invite, če ga ima še kdo na voljo.

Super Sonic ::

Dajte še kakšno mnenje o Haasu izustit.

Haas, če bi delal sam, bi bil nekje na nivoju Virgina izpred let, ko je njihov "tehnični oddelek" čist pogorel tudi pri najbolj osnovnih stvareh, ideja o CFD dirkalniku, ki so jo sami zbobnal na veliki zvon, je dala pa rezultat, da so sezono začel s premejhnim tankom za gorivo, kar je sprožalo salve smeha v padoku - v tehnični in intelektualni srenji (kar verjetno najbolj boli, glede na vizijo in razvoj Virgina).

Haas je ena podobna štorija, le da so se, bolj po sreči kot pa karkoli drugega, poročil s Ferrarijem, ki jim je vrgel 3/4 vsega na mizo in dal "b" klaso inženirjev (so pravi taki in tisti, ki so se/so jih držali vedno bolj zadaj so sedaj porinjeni naprej). Nekaj folka so pripeljali sami; bolj ali manj sami nepoznani ljudje. Sej za tehnično igračkanje je vse OK, v stvari je pa to Ferrarijev playground za njihovo prvo moštvo. Haas računa, da bo tudi s tem lahko vozil med 10, kar je na dolgi rok povsem možno.

F1 je specifičen šport in to kaj nekdo dela v lastni branži ne pomeni nič. Ron Denis, Frank Williams in ostala tovarniška moštva so v tem športu vrsto let in ne moreš kr prletet iz cnc stroja in pamet prodajat. RB je bil tu unikaten, ker so čakali Neweya, brez njega bi samo sanjal tisto kar so imeli. Da pa prepričaš genija te vrste, da se pridruži moštvu, ki ima nominalno vrednost nič in zanj vozita dva paradajza, moraš biti pa spet genij svoje vrste, ki mora imeti še srečo in ogromne mase denarja zadaj.

Tedov dnevnik je pokazal, da je moštvo Haas organizacijsko precej v razsulu in da jih čaka ogromno dela. Kam bodo prišli na prvi dirki? Kamorkoli, ker je vedno faktor sreče prisoten ali pa recimo faktor steze (le spomnimo se lani Sauberja, ki je le prvo dirko začel fantastično, potem pa so popolnoma pogorel). Kam bodo prišli med sezono? Verjetno, da pred Manor/Sauber, ni pa nujno. Vprašanje kaj bo s Hondo. Kaj dosti več od tega pa lahko samo sanjajo.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

BT52 ::

Super Sonic je izjavil:

Dajte še kakšno mnenje o Haasu izustit.

Haas, če bi delal sam, bi bil nekje na nivoju Virgina izpred let, ko je njihov "tehnični oddelek" čist pogorel tudi pri najbolj osnovnih stvareh, ideja o CFD dirkalniku, ki so jo sami zbobnal na veliki zvon, je dala pa rezultat, da so sezono začel s premejhnim tankom za gorivo, kar je sprožalo salve smeha v padoku - v tehnični in intelektualni srenji (kar verjetno najbolj boli, glede na vizijo in razvoj Virgina).


No CFD ni kriv za premajhen tank. Tehnologija "računalniškega simuliranja toka fluida" je pač prihodnost in ni tule nič narobe. Prav da so poizkusili, podobno počne SPACE X, pa jim ne gre ravno slabo. Čeprav bi lahko razpravljali o pomenu CFD in prepotrebne dimenzijske analize, ter korelacije z realnim stanjem na stezi. Pri tanku so se pač ušteli pri kalkulaciji potreb motorja. Niso pa imeli drastične razlike, občutili so jo samo pri "power" stezah, ko so delali manjši kompromis. Pa še v opravičilo, kot novo moštvo pač niso imeli ravno "široke baze" podatkov z stez, ter posledično slabo sliko o "motornih" potrebah. Se zgodi, lahko pa bi tudi Cosworth-u rekeli; "Glejte dečki tukaj se bomo zaštrikali". Konec koncev je pa glavno, da so imeli varen dirkalnik in so prestali vse zahtevane crash teste. Recimo pri rezervoarju za gorivo gre za test prediranja in ognje-varnosti tudi preko 1000 stopinj).

Haas pa je že od začetka iskal partnerja, ker kot si tudi sam rekel nimajo pojma kako sestavit ekipe. Tako, da v tem pogledu je njegov pristop čist dovolj različen, da jih nebi metal v enak koš. Pa še odkupil je poslopja nekdanje Marussie. Pa ekipa tudi ni sestavljena z nekimi groznimi novinci. Pobral je osebje iz sedanjih F1 ekip, ter predvsem iz nižjih serij, kot so GP2 in GP3. Uigranost pa bo problem torej človeški faktor, tehnika bi mogla biti sposobna za 10terico.

Pač dirkalnik ima z letošnjim Ferrrarijem do 1 mm enako medoosno razdaljo, zadnje krilce, vsa vzmetenja (skupaj z prednjo votlo osjo in zadnjimi krilcami), menjalnik, pogonski sklop... Imam občutek, da je tale šasiji ob optimalni nastavitvi pol sekunde hitrejša od lanskega Ferrarija izza začetka sezone (medsezona od Melbourna 2015 pa do ABD 2015 da 1s + zimski čas 0.5 sekunde je 1,5 sek zaostanek).

Je pa res, da so Virgin in HRT privabile prazne obljube glede omejitve proračuna.

ej za tehnično igračkanje je vse OK, v stvari je pa to Ferrarijev playground za njihovo prvo moštvo. Haas računa, da bo tudi s tem lahko vozil med 10, kar je na dolgi rok povsem možno.


No ja za razpoznavnost po Aziji bo dovolj, kar mu je tudi primarni cilj. Niti ni slabo. Pa še, kot dober izgovor čshko priročno uporabljaš ogromno rezkalnih del (recimo 90% matric za polaganje karbona).


F1 je specifičen šport in to kaj nekdo dela v lastni branži ne pomeni nič. Ron Denis, Frank Williams in ostala tovarniška moštva so v tem športu vrsto let in ne moreš kr prletet iz cnc stroja in pamet prodajat.


Haas se je tega sicer še dokaj dokaj zavedel in je tudi po svojih zmožnostih pristopil v stilu "scrap&buy". Pa še lep proračun je dal na stran. Rečeno je bilo, da bo namenil v F1 program 1 milijardo. Čeprav je tudi sam priznal, da je pričakoval manj težav. Kar pa mu niti ni za očitati

RB je bil tu unikaten, ker so čakali Neweya, brez njega bi samo sanjal tisto kar so imeli. Da pa prepričaš genija te vrste, da se pridruži moštvu, ki ima nominalno vrednost nič in zanj vozita dva paradajza, moraš biti pa spet genij svoje vrste, ki mora imeti še srečo in ogromne mase


Takrat je Jaguar še zadnjo leto predem je zaprl pipico posodobil svoj vetrovnik, tako da v začetku niso ravno zmetali denarja v bazen (samo 4.5 mil za popravke vetrovnika recimo). Tako so se lahko osredotočili na osebje. Adrian se tega prav-gotovo zavedal, da ima ekipa ideje in potencial.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()
««
4 / 40
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2019 (strani: 1 2 3 430 31 32 33 )

Oddelek: Na cesti
1616165509 (100069)          
»

Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 471 72 73 74 )

Oddelek: Na cesti
3664270923 (166391) ABX
»

Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 420 21 22 23 )

Oddelek: Na cesti
1146129781 (88530) Jst

Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1189176324 (139569) WarpedGone

Več podobnih tem