» »

Vrste goriv

Vrste goriv

bluefish ::

krneki0001 ::

Če bi bilo to res, potem bi kolegov avto moral enako spuščat chemtraile. Namreč že mnogo let dela na letališču in v svoj avto tanka kerozin, ki ostane v tankihletal in v filtrih, ko delajo remonte in čistijo tanke ter filtre.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

krneki0001 je izjavil:

Če bi bilo to res, potem bi kolegov avto moral enako spuščat chemtraile. Namreč že mnogo let dela na letališču in v svoj avto tanka kerozin, ki ostane v tankihletal in v filtrih, ko delajo remonte in čistijo tanke ter filtre.


Brez dodatkov kuri Jet-A? Bogi. ;)

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Zakaj pa rabiš dodatke, stari volvoti, golfi in mercedesi delajo na čistega, ostalim je treba pa mal dodajat nafte.

Sicer je pa razlika med kerozinom in plinskim oljem D2(po domače nafta za avtomobile) zelo malo razlike.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

Martin Krpan ::

Kerozin je v bistvu petrolej.
Včasih so bile BCS kosilnice (v bistvu bencinske) , ki si jo najprej vžgal na bencin , ko se je pa motor segrel si preklopil na petrolej.
Kako dizler laufa na petrolej pa ne vem.

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Jype, ker si očitno zelo pameten, mi razloži, zakaj avto z motorjem na bencin na kerozin ne dela, dizelski avto pa na kerzin lepo deluje.

Če je kerozin bolj petrolej kot nafta, potem bi moral ravno bencinar delat in ne dizel.

Sicer pa ste nekateri filozofi tukaj gor itak najpametnejši, čeprav kakšnih stvari še nikol niste vidl, veste o njih očitno več kot tisti, ki to isto stvar uporabljajo vsakodnevno.

Jype, še eno tako čudno vprašanje.

Si na letališču, okoli vse gori, ti imaš pa avion in samo cisterno bencina, kerozina nič, nafte nič. Ali lahko natankaš bencin v avion in se z avionom na tak pogon umakneš požaru na drugo letališče?
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

msjr ::

1) Najdeš ta malo cessno in pičiš na eurosuper :)
2) Drugače moj prijatelj tovornakar pravi takole. Kerozin pa se tanka takrat, ko je zelo mraz, da dizel ne zmrzne, ampak še to v majhnih količinah. Pravi da on več kot 50% ne bi nikoli tankal, v novejši avto pa sploh ne (elektronika pa ti štosi). Pri vsakem dolivanju kerozina se motor zelo slabo maže, oz. je celo velika možnost za pregretje.

http://www.ehow.com/facts_5043011_diffe...

Zgodovina sprememb…

jype ::

nebivedu> Jype, ker si očitno zelo pameten, mi razloži, zakaj avto z motorjem na bencin na kerozin ne dela, dizelski avto pa na kerzin lepo deluje.

Noben avto v resnici ne deluje na kerozin, kakor tudi ne letala. Kerozin je zgolj glavna komponenta goriv za reakcijske motorje (A-1 in B), ki seveda (slabše od D-2, a vseeno) delujejo tudi v kompresijskih motorjih. Vendar to nima zveze s kerosene (ameriški izraz za petrolej, v UK mu rečejo paraffin oil). Nafta (ang. petroleum), iz katerega pridobivamo ta goriva, tudi ni noben petrolej.

Letalska goriva za letala z batnimi motorji so bencinski derivati, ki so zelo podobna gorivom za bencinske motorje avtomobilov, danes se po večini že uporablja 100LL, ki je v resnici osvinčen visokooktanski bencin na katerega bi šla tudi stoenka. Tudi tem gorivom "ponesreči" pogosto rečejo kerozin, ker se jih toči v letala.

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Letala poganjajo
- batni(linijski, bokserji, zvezde) in
- turbinski motorji(jeti, fenski, turbopropi in turboshafti).

Prvi kurijo visokooktanski bencin (med temi tudi 100LL, ki ima lahko do 132 oktanov), drugi pa kerozin. Pri nas se uporabljata obe gorivi. In kerozin je sicer za vse turbinske motorje v letalstvu, vendar tudi Thielertovi batni dizli, ki so dokaj nova stvar v letalstvu tečejo na kerozin in dizel, osnova so pa mercedezovi turbodizel motorji. Zato se ne čudi, če tudi avto dizel dela normalno na kerozin.

Pa še to, KEROZIN je frakcija malo nad nafto (ali pravilno plinsko olje D2), ki je osnova za pogon današnjih "dizelskih" avtomobilov. Je pa kerozin dost podoben petroleju, ima malo manj kalorij, je pa bistveno manj masten od plinskega olja D2, zato je potrebno dodajat dvotaktol, da ne ribne vse skupaj. Ni pa kerozin == petrolej, čeprav to večina trdi.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Kerozin je obdelan petrolej, da ima podobne lastnosti kot nafta (plinsko olje D2).
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Saj se da prebrati zakaj se Jet-A/JP-8 ne uporablja v batnih dizelskih motorjih.

Jet fuel @ Wikipedia
JP-8 @ Wikipedia

Okrog po internetu se pa najde primere kjer ljudje vseeno tankajo Jet-A ampak mu dodajajo biodizel ali kaj podobnega.

Zgodovina sprememb…

jype ::

nebivedu> Zato se ne čudi, če tudi avto dizel dela normalno na kerozin.

Ne, ne dela normalno.

nebivedu> Je pa kerozin dost podoben petroleju

Ne, ni mu podoben. Ameriški izraz za petrolej je "kerosene", ampak to je nekaj drugega od kerozina, ki poganja letalske motorje.

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Ameriški izraz je za petrolej, pri nas pa je kerozin "domače" ime za predelan petrolej, ki se uporablja za pogon letal.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

jype ::

nebivedu> pri nas pa je kerozin "domače" ime za predelan petrolej, ki se uporablja za pogon letal.

Predelan je petroleum, ki se mu po naše reče nafta.

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Po naše ("domače") ljudje rečejo plinskem olju D2 nafta, osnova za vse je pa surova nafta. Gorivo za letala (po domače KEROZIN) je pa petrolej z dodatki, s katerimi se kerozin po lastnostih bolj približa plinskemu olju D2, kot bencinu s katerim sta si s petrolejem bolj "blizu".
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

dzinks63 ::

Nekaj o gorivih:



"

PETROLEJI - SPLOŠNO
• Gorivo po svojih fizikalno - kemijskih
lastnostih zelo podobno gorivu za
reaktivne letalske motorje (JET, kerozin),
• vsi petroleji, razen tistih, ki se uporabljajo
za pogon motorjev morajo biti označeni
(marker) in obarvani zeleno.

SVETILNI PETROLEJ
• Uporaba v upadanju (petrolejke,
industrija, nekatere peči)
• označen in obarvan zeleno

MOTORNI PETROLEJ
• RON min 35 (39)
• Uporaba v upadanju - namenjen za motorje z
nizkim kompresijskim razmerjem.
• Porabniki: starejše kosilnice BCS, kot dodatek
dieselu za izboljšanje nizkotemperaturnih
lastnosti,
• neoznačen, neobarvan,
• v prodaji na skladiščih in nekaterih BS.

INDUSTRIJSKI PETROLEJ
• Podobne lastnosti kot svetilni petrolej,
• porabniki: industrija (kot surovina za razne
proizvode, za čiščenje strojnih delov)
• označen in obarvan (ne vedno!)
• v prodaji na skladiščih in nekaterih BS

PETROLEJI ZA PEČI
• Nekoliko ostrejše zahteve kot pri svetilnem petroleju
• z ali brez aromatov,
• pomembna vsebnost vode (vpliva na življenjsko dobo
stenja),
• najbolj znan proizvajalec: ZIBRO; po njem se imenuje
tudi “zibro” petrolej.
• Uporabniki: gospodinjstva, šole, industrija, ipd.,
• označen in obarvan,
• v prodaji na skladiščih in nekaterih BS.

Za letala:

ZRAKOPLOVNI BENZINI
Služe za pogon avionskih stapnih motora. Imaju smanjenu težinu, sadrže uglavnom parafine i naftene, što povećava toplinsku vrijednost goriva (bogati vodikom). Ne sadrže CH sa niskom točkom vrelišta. Avioni lete na niskim temperaturama i niskim tlakovima (na 10 km temperatura je od -50 do -60°C), pa je oktanska vrijednost zrakoplovnih benzina najvažnije svojstvo.
Kod polijetanja i manevriranja potrebne su bogate smjese koje će dati više snage, a pri samom letu potrebne su siromašnije smjese. Bogata smjesa se označava performansnim brojem F4, a siromašna sa F3.
Performansni broj jednak je početnoj promjeni snage pri normalnom zgaranju u motoru sa ispitivanim benzinom, u usporedbi sa snagom koja se dobije primjenom čistog izooktana (100). Bogate smjese imaju oktanski broj 130, a to znači da bez lupanja tj. samozapaljenja postižu 30% više snage od istog izooktana. Moraju izgarati bez čañe i bez lupanja (mirno izgaranje). Da bi funkcionirali mora biti podešena savršena samozapaljivost, Što se radi modificiranjem CH.

PETROLEJ – MLAZNA GORIVA
Petrolej se rabi za pogon plinskih turbina i turbomlaznih zrakoplova. Gustoća mu je od
0,8 – 0,84 g/cm3, temperatura samozapaljenja je 850°C, temperatura smrzavanja je oko -
30°C ( vojne letjelice i do – 60°C). Početak isparavanja je na 150°C, oktanski broj 30, toplinska vrijednost 43500kJ/kg.
Niske temperature i niski tlakovi, a visina na kojima lete su os 12 – 20 km (vojni zrakoplovi)
Goriva za mlazne motore dijelimo na dvije skupine :
- gorivo petrolejskog tipa GM1
- gorivo benzinskog tipa GM4 – kerozin
GM1 i GM4 moraju imati visoku toplinsku moć, moraju biti kemijski stabilni (ne smije biti
smole, sumpora i čañe).

vir:
"

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Aviokerozini su ogljikovodiki s specifično težo od 0.8 do 0.82 pri 20 stopinjah celzija. Večina začne zmrzovat šele pod -60 stopinj celzija (ne letijo samo vojaška letala na taki višini, kjer je od -50 do -60 stopinj celzija).

Drugače pa je tukaj specifikazija za JET A1 gorivo od INA firme, kjer ga poimenujejo celo rafinirani petrolej:
http://www.ina.hr/UserDocsImages/stl/HR...

- pH vrijednost: Nije primjenjivo
- Vrelište/područje vrenja: °C 145,0 - 300,0
- Plamište: °C 38,0 (min.)
- Zapaljivost (kruto/plinovito): Nema podataka
- Granice eksplozivnosti: vol. % 0,7 - 5,0
- Oksidirajuća svojstva: Nije primjenjivo
- Tlak para: Pa 140
- Gustoća na 15 °C: kg/m3 775,0 - 840,0
- Topljivost (uz naznaku otapala): g/L Nije primjenjivo
- Topljivost u vodi: g/L Nije primjenjivo
- Koeficijent raspodjele-oktanol/voda logPow Nije primjenjivo
- Viskoznost na -20 °C: mm2/s < 8,000
- Gustoća para: kg/m3 Nije primjenjivo
- Brzina isparavanja: Nema podataka
9.3. Ostali podaci:
- Talište/područje taljenja: °C -48 do -26
- Temperatura raspada: °C Nema podataka
- Temperatura samozapaljenja: °C 260 - 410
- Provodljivost Nije primjenjivo
- Mješljivost Nije primjenjivo
Točka zamrzavanja °C < - 47 (maks)
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

recmajkemi ::

Če prav berem so letalska goriva za turbinske motorje še vedno osvinčena?
V tej državi vsi vedo za vse svinjarije, ki se dogajajo.
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377

b3D_950 ::

Ne, letalska goriva za turbinske motorje danes niso več osvinčena. V preteklosti so se uporabljala osvinčena letalska goriva, kot je bilo na primer avgas 100LL, ki je vsebovala svinčeve dodatke za povečanje oktanskega števila in preprečevanje nekaterih težav pri delovanju motorjev. Vendar pa se je zaradi okoljskih skrbi, zlasti glede svinca, v večini držav letalska industrija preusmerila na uporabo brezsvinčnih letalskih goriv, kot je Jet A ali Avgas 100, ki ne vsebujejo svinca ali drugih škodljivih sestavin.

Tako se dandanes v letalski industriji uporabljajo brezsvinčna goriva, ki so enako učinkovita kot osvinčena goriva in zagotavljajo varno in zanesljivo delovanje motorjev, hkrati pa prispevajo k manjšemu vplivu na okolje.


ampak:

najpogosteje uporabljeni razredi avgas še vedno vsebujejo tetraetil svinec(TEL), strupena snov, ki se uporablja za preprečevanje trkanja motorja (prezgodnja detonacija).



Najpogosteje uporabljeni razred Avgas v ZDA je Avgas 100LL, ki vsebuje približno 0,56 grama svinca na liter. Vendar pa se v zadnjih letih v letalski industriji pojavljajo prizadevanja za zmanjšanje uporabe svinčevih aditivov in prehod na alternativna goriva, ki ne vsebujejo svinca. V nekaterih državah, kot so Avstrija in Švedska, so že prepovedali uporabo osvinčenih goriv v letalih, medtem ko druge države uvedejo postopno zmanjševanje uporabe svinca v letalskih gorivih.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

recmajkemi ::

Se pravi pri nas še vedno...
V tej državi vsi vedo za vse svinjarije, ki se dogajajo.
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377

starfotr ::

https://www.petrol.si/poslovne-resitve/...

Goriva za reakcijske motorje, letalski bencin in motorna olja

Zagotavljamo oskrbo z dvema tipoma letalskih goriv v skladu z IATA regulativo:

Z gorivom za reakcijske motorje JET A-1
Z letalskim bencinom 100 LL

Dodatno vam nudimo tudi olja za letalske batne motorje

pegasus ::

recmajkemi je izjavil:

Če prav berem so letalska goriva za turbinske motorje še vedno osvinčena?
Narobe bereš. Jet-A ni bil nikoli osvinčen, je pa to še vedno 100LL za batne motorje. Ampak gre počasi iz uporabe, novejši batni motorji že znajo laufat na avtomobilski 95 bencin, v aviaciji imenovan "mogas", lani pa so končno certificirali nadomestek za 100LL "avgas", ki naj bi ga znali prebaviti tudi starejši motorji.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Rolls-Royceov turbopropelerski motor žene vodik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5411465 (7754) PrimozR
»

KLM: Letite odgovorno, letite manj (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6214556 (11620) zmaugy
»

95/98/100 oktanski bencin (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16443915 (23565) ...:TOMI:...
»

Mešanca 3% + dizel ????

Oddelek: Na cesti
479228 (8167) korenje3
»

Dodajanje acetona h gorivu (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
18922964 (14625) Pyr0Beast

Več podobnih tem