Ena bolj popularnih kategorij na Slo-Techu, tožbe, dobiva še en vnos. Odvetnik in nekdanji profesionalni kvartopirec Sheldon Goldberg toži večje ameriške medijske hiše, ker s prikazom oglasov na svojih spletiščih kršijo njegov patent na ciljano oglaševanje.
Vlogo za patent št. 7,496,943 je podal leta 2000, opisuje pa prikaz oglasov na podlagi uporabnikovega obnašanja (obiski strani, iskanje, komentarji, ipd). S tem naj bi se prikazali oglasi za izdelke, ki uporabnika dejansko zanimajo, to pa ustrezno poveča število klikov, priklic blagovne znamke in število nakupov. Težava je v tem, da to ti. vedenjsko oglaševanje (angl. behavioral advertising) danes uporabljajo praktično vsa večja spletišča. Za zdaj Goldberg, skozi svoje podjetje Benefitial Innovations, toži le založnike (spletnih) časopisov, vendar smo lahko prepričani, da bo v primeru uspeha tožbo razširil še na Facebook, Google Ads, Bing, Yahoo in ostale velike oglaševalske platforme.
Goldbergovo podjetje že ima izkušnje s patentnimi tožbami; l. 2007 so tožili več podjetij, med njimi Google in New York Times, ter jih v začetku letošnjega leta uspešno sklenili z bogatimi poravnavami. Njihov odvetnik je komentiral še, da je zadevni patent že uspešno prestal ponovno preverjanje pred patentno pisarno, zato o njegovi veljavnosti naj ne bi bilo dvoma.
Med toženci najdemo:
Advance Publications (Condé_Nast) - izdajatelji tehnoloških časopisov Wired, Ars Technica, Reddit ter številnih vodilnih publikacij za žensko bralstvo: Vogue, Glamour, Allure, GQ, ..
ALM Media - American Law Review in drugo znano pravniško časopisje v ZDA
Amazon - spletna trgovina
American Media - izdajatelj Playboya
Rodale - Men's Health in predvsem časopisje za športnike rekreativce
Viacom - založnik in distributer
Goldbergov prejšnji patent je sicer na seznamu desetih, za katere si Electronic Frontier Foundation najbolj želi razveljavitve (Patent Busting Project). Po besedah EFF so zadevni patenti neupravičeni, ker ne opisujejo nič novega, in se uporabljajo zgolj za tožarjenje in zaviranje konkurence.
Po drugi strani vedenjsko oglaševanje temelji na zbiranju vseh mogočih podatkov o uporabniku, ter njihovo posredovanje oglaševalcem. Kljub občutljivosti zbranih podatkov se industrija močno upora vladni regulaciji in namesto te predlaga mehek opt-out sistem. Brskalnik bo na uporabnikovo željo posla posebni Do-Not-Track header (Firefox, IE, Chrome so to podprli v zadnjih posodobitvah), kar bo oglaševalcem sporočilo, da uporabnik ne želi sledenja. Podatke bodo še vedno lahko zbirali, le za slednje uporabniku jih ne bodo smeli uporabljati (...). V tej luči se Goldbergova tožba že skoraj zdi primerna.
p.s. Chrome nima Do-Not-Track opcije. Zaenkrat le Firefox, IE in Safari. AFAIK
Chrome jo bo verjetno 'avtomatsko' dobil, če jo bo apple vgradil v webkit zaradi safarija. Razen, če je ne bodo namenoma blokirali oz. prikrili za uporabnike. Se mi pa zdi, da je google že enkrat januarja izdal dodatek za chrome, ki ponuja opcije na to temo.
le kdo se bo našel ko bo rekel da je patentiral tožarjenje...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
ampak problem je, če se bodo 'samo' pogodili in jim bo tipson pustil nadaljevati...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
A res? A ti rajši vidiš reklame za žensko kozmetiko, hujšenje, itd. (pač ženski produkti), kot pa ciljanje oglase, ki upoštevajo da si moški in se ne rabiš (toliko) kozmetike, ampak ti raje prodajajo "rezervne dele" za comp, in ko mogoče ravno kupuješ nekaj za hišo ti en relavanten oglas skoči pod nos.
Zavedati se morate, da so oglasi način, da ostajajo vsebine na internetu zastonj, saj mislim da si ne želi noben da bi bila vsaka druga spletna stran plačljiva.
Če je po zakonu in je dovoljeno, pač tako je. Patenti so zanimivi, še posebej če ne veš kaj je vse patentirano, mogoče je zrak tudi, vsekakor pa noben nima časa vse patente prebrati. Mislim da so celo že ozemlja na luni razprodali, nekega dneva bo mogoče možno da bo daljni potomec zahteval luno, ko bodo začeli kopati ali pa bo rekel da je patentirano da se to tako dela. Kaj pa če bi nek pravljični pisatelj patentiral neko stvar, ko se to izumi oz. v laboratorijo naredi, bo tožil. Bog tudi lahko zahteva tožbo ker so biblijo prepisali brez dovoljenja.