Forum » Problemi človeštva » 0,0 promila alkohola v krvi med vožnjo?
0,0 promila alkohola v krvi med vožnjo?
imagodei ::
Zaradi tragične prometne nesreče na avtocesti pri Arji vasi, kjer je vinjen voznik povzročil smrt treh ljudi, ko je zapeljal na napačni pas avtoceste, se razmišlja o tem, da bi zapovedali 0,0 promila alkohola v krvi med vožnjo.
Čeprav se strinjam, da psihoaktivne snovi in vožnja ne gresta skupaj, čeprav se strinjam, da je trenutno stanje na cestah nedopustno in čeprav se strinjam, da bi moral povzročitelj omenjene prometne nesreče odgovarjat maksimalno, kar dopušča zakon, se mi zdi predlog o 0,0 promila totalni fail.
Prvič, zopet se pozablja, da nobena prepoved ne pomaga, če se potem ne izvaja (zadosten) nadzor in če se kršiteljev ne sankcionira (uspešno). Vožnja v vinjenem stanju je žal slovenski nacionalni šport in bi jo bilo treba izkoreninit, vendar to brez ustreznega nadzorom ni mogoče. V kolikor povprečen Slovencelj iz izkušenj ve, da je možnost, da ga ustavijo policisti na poti iz gostilne domov praktično enaka ničli, bo s svojo prakso nadaljeval, ne glede na zagroženo kazen. Zakon že sedaj dovoljuje le 0,24mg alkohola na liter izdihanega zraka, povzročitelj pa je imel 1,8mg alkohola na liter zraka. Zakaj mislimo, da bi znižanje na 0,0 promila stvari spremenilo? Spremembo na bolje bo prinesel le nadzor in uspešno sankcioniranje vinjenih voznikov. Slovencelj pač rabi palico.
Naj navedem še primer, ki ni izjema, ampak pravilo. 25. septembra (v petek) smo bili s kolegi zvečer okoli 22. ure v Radovljici in smo kake pol ure stali ob glavni cesti, ki pelje skozi mesto. V tem času smo videli gotovo 10 avtomobilov, ki so (na omejitev 50km/h) drveli vsaj 70 km/h, še vsaj dvajset drugih, ki so vozili preko 60 km/h. V križišču so kolesa škripala kot za stavo, vsaj desetim voznikom. V tistem času je očitno tudi mularija imela cestne dirke z mopedi - trije komadi so se vsaj 5x peljali gor in dol z mopedki, nizko sklonjeni v čimbolj aerodinamično obliko, da so dosegali čimvišje hitrosti (cca 70+ km/h). Odveč je poudariti, da je bil hrup precejšen. Kje so bili policisti (bil je petek zvečer!), mi ni jasno.
Le nekaj dni prej sem jih okoli sedme ure zjutraj videl na Bledu, v smeri vožnje proti Lescam, 50m pred tablo za konec naselja. Tam so kaznovali "nevarne" voznike, ki so vozili 60 in 65 km/h na delu ceste, kjer ni pešcev, križišč ipd... Ker se pač na izi da zaslužit.
Zakaj policisti v petek in soboto zvečer ne dežurajo na parkiriščih pred pubi? Ko vidijo pijano družbo, kako se razigrano premika proti avtomobilu, počakajo da korenjak obrne ključe avtomobila - hop, loparček, potrkat po oknu avtomobila in - pihanje. Verjetno je bolj prijetno malce zadremat nekje v grmovju, kot pa ukvarjat se s prekrškarji. Dvomim, da se policijskega dela ne da uredit tako, da bi bili petki, sobote in večeri pred drugimi dela prostimi dnevi, polni policijskih patrulj. Menim, da so policisti in njihova slaba PREVENTIVA dejansko soodgovorni za takšno situacijo: zakonov nimamo slabih, slabo je njih izvajanje.
Drugič, omejitev, kot je postavljena sedaj, je povsem smiselna. Dejstvo je, da hudih in najhujših nesreč ne povzročajo vozniki z 0,1 ali 0,2 promila alkohola. Pogostnost in tragičnost nesreč narašča z višjimi promili. Postavljanje omejitve na 0,0 je navaden populizem, s katerim politiki nabirajo politične točke pri ovcah! Zakaj se ne zmoremo ozreti malo naokoli: Hrvaška je omejitev 0,0 alkohola ukinila, ker med drugim ni prinesla nobenega povečanja varnosti na cestah! Mnoge druge države v Evropi imajo dovoljeno neko (vsaj minimalno) stopnjo alkohola v krvi, pa imajo višjo prometno varnost, kot mi. Slovencelj pač potrebuje palico!
Članek motorevije, citiran del govori o ideji, da znižamo stopnjo alkohola v krvi na 0,09 mg na liter izdihanega zraka:
Tretja zadeva pri omejitvi na 0,0 pa je v tem, da je popolnoma neživljenjska. Medtem, ko nas televizijske reklame, reklamni panoji in posnetki ministrov, ki nazdravljajo s kapljico rujnega, bombandirajo z idejo, da zmerno pitje alkohola ni škodljivo; medtem ko nam razne zdravstvene revije in zdravniki zatrjujejo, da deci rdečega vina po kosilu koristi zdravju, bi na drugi strani uvedli popolnoma neživljenjsko omejitev?! Kaj pa, če sem pri babici pojedel 3 kose peciva z rumom in bom zato vozil z rahlo povišano vrednostjo alkohola? Bom zato že plačal kazen, ostal brez vozniškega? Če bom na zabavi ob pomembni obletnici popil kozarček šampanjca ter nato sedel za volan, me lahko čaka odvzem dovoljenja in ponovno opravljanje izpita? Če pa bom popil dva kozarca šampanjca, pa lahko že kazensko odgovarjam?!
Problem ni v ljudeh, ki imajo mero. Najbolje je seveda za volan sesti popolnoma trezen, ampak nikakor ne moremo enačiti nekoga, ki je po službi v lokalu popil malo pivo z nekom, ki je pri 1,8 promila sedel za volan in se odpeljal na napačni vozni pas avtoceste!
Treba je vklopit možgane in razmišljat z njimi. Nekomu, ki je pripravljen celo noč popivati in z 1,8 promila alkohola sesti v volan, očitno ne pomaga nobena zakonska omejitev! Za volan bi lahko sedel le, če bi imel MANJ KOT 0,23 promila - že po veljavni zakonodaji. Zakaj želimo verjet, da če bi bila omejitev 0,0, da do te nesreče ne bi prišlo?
Slovenceljnu pomaga le palica! Ko bodo naši vrli policisti delo uredili tako, da bo pričakovana verjetnost, da te dobijo v pijanem stanju za volanom dovolj visoka, se bo tudi bistveno zmanjšalo število težkih pivcev. Ko bo zagotovljena še učinkovita izterjava oz. izvedba kazni, se bo število idiotov še dodatno zmanjšalo. Trenutno stanje pa je tako, kot je. Osebno poznam 2 osebi, ki sta že več mesecev oz. let brez izpita, pa se vseeno vozita z avtomobilom na šiht. Enega policija očitno ni srečala že več kot dve leti! Pa tudi če bi ga, ima očitno preračunano, da ga kazen stane manj, kot opravljanje vozniškega izpita!
Upam, da je jasno, da ne nasprotujem morda še višjim kaznim za OBSTOJEČE najtežje prekrške. Zaradi mene se lahko vožnja nad določeno količino alkohola v telesu brez problema kriminalizira. Skrajno neumno pa se mi zdi spuščati dopustno mejo alkohola na 0,0, sploh če se na področju nadzora ne bo spremenilo nič.
Sicer pa 324. člen kazanskega zakonika že sedaj predvideva zaporno kazen za predrzno vožnjo v cestnem prometu tudi, če voznik NE ZAKRIVI prometne nesreče! Če bi tega voznika torej policisti ustavili kjerkoli med lokalom in izvozom iz avtoceste, na katerega je zapeljal, se ta prometna nesreča ne bi pripetila. Voznik pa bi kljub temu lahko dobil zaporno kazen! Problem je le, da na cesti ni bilo nobenega policista, ki bi opazil očitno težko alkoholiziranega voznika, ki je najbrž precej vijugal...
Čeprav se strinjam, da psihoaktivne snovi in vožnja ne gresta skupaj, čeprav se strinjam, da je trenutno stanje na cestah nedopustno in čeprav se strinjam, da bi moral povzročitelj omenjene prometne nesreče odgovarjat maksimalno, kar dopušča zakon, se mi zdi predlog o 0,0 promila totalni fail.
Prvič, zopet se pozablja, da nobena prepoved ne pomaga, če se potem ne izvaja (zadosten) nadzor in če se kršiteljev ne sankcionira (uspešno). Vožnja v vinjenem stanju je žal slovenski nacionalni šport in bi jo bilo treba izkoreninit, vendar to brez ustreznega nadzorom ni mogoče. V kolikor povprečen Slovencelj iz izkušenj ve, da je možnost, da ga ustavijo policisti na poti iz gostilne domov praktično enaka ničli, bo s svojo prakso nadaljeval, ne glede na zagroženo kazen. Zakon že sedaj dovoljuje le 0,24mg alkohola na liter izdihanega zraka, povzročitelj pa je imel 1,8mg alkohola na liter zraka. Zakaj mislimo, da bi znižanje na 0,0 promila stvari spremenilo? Spremembo na bolje bo prinesel le nadzor in uspešno sankcioniranje vinjenih voznikov. Slovencelj pač rabi palico.
Naj navedem še primer, ki ni izjema, ampak pravilo. 25. septembra (v petek) smo bili s kolegi zvečer okoli 22. ure v Radovljici in smo kake pol ure stali ob glavni cesti, ki pelje skozi mesto. V tem času smo videli gotovo 10 avtomobilov, ki so (na omejitev 50km/h) drveli vsaj 70 km/h, še vsaj dvajset drugih, ki so vozili preko 60 km/h. V križišču so kolesa škripala kot za stavo, vsaj desetim voznikom. V tistem času je očitno tudi mularija imela cestne dirke z mopedi - trije komadi so se vsaj 5x peljali gor in dol z mopedki, nizko sklonjeni v čimbolj aerodinamično obliko, da so dosegali čimvišje hitrosti (cca 70+ km/h). Odveč je poudariti, da je bil hrup precejšen. Kje so bili policisti (bil je petek zvečer!), mi ni jasno.
Le nekaj dni prej sem jih okoli sedme ure zjutraj videl na Bledu, v smeri vožnje proti Lescam, 50m pred tablo za konec naselja. Tam so kaznovali "nevarne" voznike, ki so vozili 60 in 65 km/h na delu ceste, kjer ni pešcev, križišč ipd... Ker se pač na izi da zaslužit.
Zakaj policisti v petek in soboto zvečer ne dežurajo na parkiriščih pred pubi? Ko vidijo pijano družbo, kako se razigrano premika proti avtomobilu, počakajo da korenjak obrne ključe avtomobila - hop, loparček, potrkat po oknu avtomobila in - pihanje. Verjetno je bolj prijetno malce zadremat nekje v grmovju, kot pa ukvarjat se s prekrškarji. Dvomim, da se policijskega dela ne da uredit tako, da bi bili petki, sobote in večeri pred drugimi dela prostimi dnevi, polni policijskih patrulj. Menim, da so policisti in njihova slaba PREVENTIVA dejansko soodgovorni za takšno situacijo: zakonov nimamo slabih, slabo je njih izvajanje.
Drugič, omejitev, kot je postavljena sedaj, je povsem smiselna. Dejstvo je, da hudih in najhujših nesreč ne povzročajo vozniki z 0,1 ali 0,2 promila alkohola. Pogostnost in tragičnost nesreč narašča z višjimi promili. Postavljanje omejitve na 0,0 je navaden populizem, s katerim politiki nabirajo politične točke pri ovcah! Zakaj se ne zmoremo ozreti malo naokoli: Hrvaška je omejitev 0,0 alkohola ukinila, ker med drugim ni prinesla nobenega povečanja varnosti na cestah! Mnoge druge države v Evropi imajo dovoljeno neko (vsaj minimalno) stopnjo alkohola v krvi, pa imajo višjo prometno varnost, kot mi. Slovencelj pač potrebuje palico!
Članek motorevije, citiran del govori o ideji, da znižamo stopnjo alkohola v krvi na 0,09 mg na liter izdihanega zraka:
Predlagatelj z ničemer drugim ne opredeljuje, zakaj je sprejel takšno rešitev, kot s tem, da če ti je dovoljeno spiti kozarec pijače, boš hitro spil dva ali več - preveč torej. A to je tako, kot če bi rekli, da je največja dovoljena hitrost na avtocesti 100 km/h, kajti 130 km/h te hitreje lahko privede to tega, da voziš 140 ali 150 km/h. Druga utemeljitev je, da se hitro povečuje možnost nesreče z naraščanjem stopnje alkohola v krvi. To je sicer res, a velja predvsem za visoko alkoholiziranost. Tudi podatki o prometnih nesrečah v Sloveniji kažejo, da prometne nesreče povzročajo visokoalkoholizirani vozniki - povprečna stopnja alkoholiziranih voznikov, ki so leto povzročili prometne nesreče, je več kot 1,5 g/kg - medtem ko je število povzročiteljev nesreč, ki imajo v krvi manj kot 0,5 g/kg alkohola, zelo majhno.
Prav zato AMZS zahteva, da obvelja dosedanja dovoljena stopnja alkohola v krvi 0,5 g/kg - tudi zato, ker je to splošno sprejeta dovoljena meja v Evropski uniji. In če se že tako radi zgovarjamo na EU, potem se dajmo tudi tu.
Tretja zadeva pri omejitvi na 0,0 pa je v tem, da je popolnoma neživljenjska. Medtem, ko nas televizijske reklame, reklamni panoji in posnetki ministrov, ki nazdravljajo s kapljico rujnega, bombandirajo z idejo, da zmerno pitje alkohola ni škodljivo; medtem ko nam razne zdravstvene revije in zdravniki zatrjujejo, da deci rdečega vina po kosilu koristi zdravju, bi na drugi strani uvedli popolnoma neživljenjsko omejitev?! Kaj pa, če sem pri babici pojedel 3 kose peciva z rumom in bom zato vozil z rahlo povišano vrednostjo alkohola? Bom zato že plačal kazen, ostal brez vozniškega? Če bom na zabavi ob pomembni obletnici popil kozarček šampanjca ter nato sedel za volan, me lahko čaka odvzem dovoljenja in ponovno opravljanje izpita? Če pa bom popil dva kozarca šampanjca, pa lahko že kazensko odgovarjam?!
Problem ni v ljudeh, ki imajo mero. Najbolje je seveda za volan sesti popolnoma trezen, ampak nikakor ne moremo enačiti nekoga, ki je po službi v lokalu popil malo pivo z nekom, ki je pri 1,8 promila sedel za volan in se odpeljal na napačni vozni pas avtoceste!
Treba je vklopit možgane in razmišljat z njimi. Nekomu, ki je pripravljen celo noč popivati in z 1,8 promila alkohola sesti v volan, očitno ne pomaga nobena zakonska omejitev! Za volan bi lahko sedel le, če bi imel MANJ KOT 0,23 promila - že po veljavni zakonodaji. Zakaj želimo verjet, da če bi bila omejitev 0,0, da do te nesreče ne bi prišlo?
Slovenceljnu pomaga le palica! Ko bodo naši vrli policisti delo uredili tako, da bo pričakovana verjetnost, da te dobijo v pijanem stanju za volanom dovolj visoka, se bo tudi bistveno zmanjšalo število težkih pivcev. Ko bo zagotovljena še učinkovita izterjava oz. izvedba kazni, se bo število idiotov še dodatno zmanjšalo. Trenutno stanje pa je tako, kot je. Osebno poznam 2 osebi, ki sta že več mesecev oz. let brez izpita, pa se vseeno vozita z avtomobilom na šiht. Enega policija očitno ni srečala že več kot dve leti! Pa tudi če bi ga, ima očitno preračunano, da ga kazen stane manj, kot opravljanje vozniškega izpita!
Upam, da je jasno, da ne nasprotujem morda še višjim kaznim za OBSTOJEČE najtežje prekrške. Zaradi mene se lahko vožnja nad določeno količino alkohola v telesu brez problema kriminalizira. Skrajno neumno pa se mi zdi spuščati dopustno mejo alkohola na 0,0, sploh če se na področju nadzora ne bo spremenilo nič.
Sicer pa 324. člen kazanskega zakonika že sedaj predvideva zaporno kazen za predrzno vožnjo v cestnem prometu tudi, če voznik NE ZAKRIVI prometne nesreče! Če bi tega voznika torej policisti ustavili kjerkoli med lokalom in izvozom iz avtoceste, na katerega je zapeljal, se ta prometna nesreča ne bi pripetila. Voznik pa bi kljub temu lahko dobil zaporno kazen! Problem je le, da na cesti ni bilo nobenega policista, ki bi opazil očitno težko alkoholiziranega voznika, ki je najbrž precej vijugal...
- Hoc est qui sumus -
hunter01 ::
Se takoj podpišem pod celotno vsebino tvojega posta!
Ampak vseeno mislim, da je to 0,0 samo medijsko napihovanje. Če se ena skupina to spomne in predlaga, še ni nujno, da se bo to sprejelo. Mislim, da je takih pobud bilo že veliko, vsakemu k ma vsaj malo v glavi pa bo takoj jasno, da je veliko več načinov za preprečitev takšnih nesreč, kot pa nižanje na 0,0.
Ampak vseeno mislim, da je to 0,0 samo medijsko napihovanje. Če se ena skupina to spomne in predlaga, še ni nujno, da se bo to sprejelo. Mislim, da je takih pobud bilo že veliko, vsakemu k ma vsaj malo v glavi pa bo takoj jasno, da je veliko več načinov za preprečitev takšnih nesreč, kot pa nižanje na 0,0.
WarpedGone ::
Problem je v osnovnem pristopu odgovornih oz. države - povečevanje represije nad neproblematičnim delom populacije, ker niso sposobni obvladovat problematičnega dela. Že res da tut v prometu velja sindrom razbitega okna - da se z zatiranjem malih prekrškov zmanjša tut pogostost velikih - ampak tudi to ma svoje meje. V ulici brez razbitih oken, pač nima smisla menjat okna. Se pa to seveda fajn sliši pred emocionalno šokirano publiko.
Imago, ne bom reku, da strinjam v vsaki decimalki, js bi dodal vsaj še debilno arhitekturo (tudi novih) cest.
Pošlji tole časopisom.
Imago, ne bom reku, da strinjam v vsaki decimalki, js bi dodal vsaj še debilno arhitekturo (tudi novih) cest.
Pošlji tole časopisom.
Zbogom in hvala za vse ribe
imagodei ::
W1, a poznaš kak kontakt... Za objavo v cajtengih
Drugače OK - tudi arhitektura cest je problematična, se strinjam. Ampak ko že govorimo samo in zgolj o alkoholu in o tem, kako zelo se bi izboljšala varnost, če bi nasploh prepovedali alkohol pred vožnjo...
Drugače OK - tudi arhitektura cest je problematična, se strinjam. Ampak ko že govorimo samo in zgolj o alkoholu in o tem, kako zelo se bi izboljšala varnost, če bi nasploh prepovedali alkohol pred vožnjo...
- Hoc est qui sumus -
AndrejS ::
Pri nas imamo policiste da polnijo državno blagajno, in briga njih za ostalo. Če gre za "kriminalca" za volanom še mu za pihat ne upajo dat, kaj šele kaj več. Znajo lupit samo navadne državljane - ovce.
WarpedGone ::
Glede kontaktov, če drugega ne, lahko poskusiš s pismi bralcev. Poimenskega kontakta žal nimam.
Prohibicija je pa skoraj jasno, da bo šikanirala tiste, ki že sedaj pazijo, da ne grejo čez mejo in se posledično zavedajo morebitnega malega vpliva alkohola in še dvignejo previdnost. Tistim, katerim je že sedaj vseeno, bo pa vseeno še naprej.
Prometnim psihologom so te zadeve jasne, žal predpise pišejo politiki, ki morajo čimbolj ugajat ovcam.
Prohibicija je pa skoraj jasno, da bo šikanirala tiste, ki že sedaj pazijo, da ne grejo čez mejo in se posledično zavedajo morebitnega malega vpliva alkohola in še dvignejo previdnost. Tistim, katerim je že sedaj vseeno, bo pa vseeno še naprej.
Prometnim psihologom so te zadeve jasne, žal predpise pišejo politiki, ki morajo čimbolj ugajat ovcam.
Zbogom in hvala za vse ribe
imagodei ::
loki3000,
saj vem, da sem napisal precej dolg sestavek. Poskusi vseeno prebrati - piše notri.
saj vem, da sem napisal precej dolg sestavek. Poskusi vseeno prebrati - piše notri.
- Hoc est qui sumus -
feryz ::
V zvezi s tem, sta se izoblikovala dva predloga. Prvi je 0,0 dopustna količina alkohola v krvi, drugi pa je kriminalizacija prometnih prekrškov v povezavi z alkoholom. V kolikor bi se ta dva predloga sprejela, bi imeli smrtonosen "gemišt".
Namreč danes lahko gre (finančno vzdržno) še večina Slovencev do kolega, kjer spije eno pivo. Na poti domov se jim lahko pripeti nesreča s smrtnim izidom (kakor tudi vsakemu treznemu človeku, trenutek nepazljivosti pač). Ob sprejetju teh dveh zakonov, bo vsak tak nesrečnik sojen in obsojen kot kriminalec in bo zato tudi fasal kartoteko kot največji zločinec. Kaj bodo kasneje naredili z njimi Čefarini, je pa verjetno bolj stvar njegovih zanamcev, kot njega samega (on bo doživotno v čuzi, odškodnino bodo plačali ožji družinski člani in nasledniki).
To se seveda ne navezuje na aktualni primer, tu ni potrebna nobena milost.
Namreč danes lahko gre (finančno vzdržno) še večina Slovencev do kolega, kjer spije eno pivo. Na poti domov se jim lahko pripeti nesreča s smrtnim izidom (kakor tudi vsakemu treznemu človeku, trenutek nepazljivosti pač). Ob sprejetju teh dveh zakonov, bo vsak tak nesrečnik sojen in obsojen kot kriminalec in bo zato tudi fasal kartoteko kot največji zločinec. Kaj bodo kasneje naredili z njimi Čefarini, je pa verjetno bolj stvar njegovih zanamcev, kot njega samega (on bo doživotno v čuzi, odškodnino bodo plačali ožji družinski člani in nasledniki).
To se seveda ne navezuje na aktualni primer, tu ni potrebna nobena milost.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: feryz ()
V-i-p ::
imagodei, podpis! Res vrhunsko napisano. Vsaka ti čast in ja, pošlji tole na par naslovov. Res bi bilo vredno objave...
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!
Binji ::
imagodei čisto se strinjam. Škoda samo, ker je v tej državi vse več stvari dobesedno skreganih z zdravo pametjo.
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!
PaX_MaN ::
Pošlji na Svet. Zdaj, ko imajo not Slaka, upam, da bodo malo bolj resno zastavili, čeravno je nov začetek še bolj podn.
Keyser Soze ::
imagodei> se mi zdi predlog o 0,0 promila totalni fail.
Na Norveškem deluje.
Seveda, ko pa tistega z 0,1-0,3 zgolj opozorijo in pustijo, da gredo naprej mirno svojo pot. Če res niso vidno opiti in "omejeni".
V nasprotnem primeru, polnimo proračun za đabe. Prometna varnost je pa na stranskem tiru.
OM, F, G!
PaX_MaN ::
imagodei> se mi zdi predlog o 0,0 promila totalni fail.
Na Norveškem deluje.
Ha?
The legal limit is 20 milligrams of alcohol per 100 milliltre of blood
Snohman ::
Zdaj me boste tepli, ampak jaz bi se strinjal z 0.0 v prometu.
Hkrati pa se zavedam, da se kroničnih lokalnih pijančkov s tem ne bo odstranilo, še manj pa takšnih, ki se napijejo iz obupa, žalosti, jeze,... Kot se je menda ta voznik, namreč nekaj dni nazaj se je menda ločil.
Hkrati pa se zavedam, da se kroničnih lokalnih pijančkov s tem ne bo odstranilo, še manj pa takšnih, ki se napijejo iz obupa, žalosti, jeze,... Kot se je menda ta voznik, namreč nekaj dni nazaj se je menda ločil.
opeter ::
Saj če popiješ kakšno kavo in pihaš ti bo pokazalo več kot 0,0.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
imagodei ::
@MihaJe,
nič te ne bomo tepli. Saj je smiselno, da smo v prometu popolnoma trezni. Ampak to IMO ne bi smela biti zakonska zapoved. Hitro se ti lahko pripeti, da poješ nekaj, kar vsebuje alkohol in si praktično nevede že čez legalno mejo.
Saj se to res da rešit z odvzemom krvi, pa s ponovitvijo testa čez pol ure... Ampak to, da te sredi noči zvlečejo na zdravstveni dom in da cel postopek traja morda nekaj ur, je pa le malo prehuda. Sploh če nam je jasno, da 0,1 mg alkohola v litru izdihanega zraka v praksi skoraj nikoli ne pomeni hude prometne nesreče. Povzročitelji prometnih nesreč s smrtnim izidom imajo v povprečju 1,6 promila alkohola v litru zraka.
V temle primeru gre za zlorabo negativnih čustev ljudi. Nekdo, ki je popil eno pivo in je osredotočen na vožnjo, ne bi NIKOLI spregledal OGROMNIH in JASNIH znakov, ki prepovedujejo vožnjo v nasprotno smer. To se IMO dogaja le totalno pijanim oz. zadrogiranim, ali pa dementnim voznikom. No, pa morda samomorilcem. Ne pa nekomu, ki ima 0,1 promil alkohola.
nič te ne bomo tepli. Saj je smiselno, da smo v prometu popolnoma trezni. Ampak to IMO ne bi smela biti zakonska zapoved. Hitro se ti lahko pripeti, da poješ nekaj, kar vsebuje alkohol in si praktično nevede že čez legalno mejo.
Saj se to res da rešit z odvzemom krvi, pa s ponovitvijo testa čez pol ure... Ampak to, da te sredi noči zvlečejo na zdravstveni dom in da cel postopek traja morda nekaj ur, je pa le malo prehuda. Sploh če nam je jasno, da 0,1 mg alkohola v litru izdihanega zraka v praksi skoraj nikoli ne pomeni hude prometne nesreče. Povzročitelji prometnih nesreč s smrtnim izidom imajo v povprečju 1,6 promila alkohola v litru zraka.
V temle primeru gre za zlorabo negativnih čustev ljudi. Nekdo, ki je popil eno pivo in je osredotočen na vožnjo, ne bi NIKOLI spregledal OGROMNIH in JASNIH znakov, ki prepovedujejo vožnjo v nasprotno smer. To se IMO dogaja le totalno pijanim oz. zadrogiranim, ali pa dementnim voznikom. No, pa morda samomorilcem. Ne pa nekomu, ki ima 0,1 promil alkohola.
- Hoc est qui sumus -
Keyser Soze ::
Ma, 0,0 brez dodatnih kriterijev ni merodajen dejavnik vinjenosti.
Potem lahko vsi doma ostanemo. Še jype in MihaJe, če le kakšno sadje ali pa kaj sladkega pojesta sem ter tja.
Potem lahko vsi doma ostanemo. Še jype in MihaJe, če le kakšno sadje ali pa kaj sladkega pojesta sem ter tja.
OM, F, G!
WarpedGone ::
Ne pa nekomu, ki ima 0,1 promil alkohola.
No, predno se začnemo tepst zaradi nasilnega dobesednega razumevanja prebranega - seveda, se lahko to zgodi tudi ob 0.1 promilu. Težko je zagovarjat tezo, da se je to zgodilo ZARADI tega 0.1 promila. Če se je pri 0.1, bi se pri 0.0 skorajda čist enako komot.
Bolje se je za vprašat kaj se dogaja v glavi človeka, ki je sposoben fizično upravljat vozilo (obračanje volana, pedala, prestave, slediti krivinam cest), ni pa sposoben dojeti znaka ob cesti - oz. ga ne dojame v smislu, s katerim je bil postavljen - za božjo voljo ustavi in se umakni!
Zbogom in hvala za vse ribe
opeter ::
Bolje se je za vprašat kaj se dogaja v glavi človeka, ki je sposoben fizično upravljat vozilo (obračanje volana, pedala, prestave, slediti krivinam cest), ni pa sposoben dojeti znaka ob cesti - oz. ga ne dojame v smislu, s katerim je bil postavljen - za božjo voljo ustavi in se umakni!
Vsaj veliko ljudi (vključno z menoj) včasih nismo dovolj koncentrirani. Ravno zaradi tega raje hodim peš, kot pa z avtom. Sploh če je pot že rutina, na koncu opaziš, da si prispel domov, ampak kako, pa ne veš oz. se ne spominjaš. To ni zaradi vinjenosti ali pa uživanja kakšnih opojnih substanc, drog. Enostavno duševno "nisi tam". Razmišljamo o čem drugem. Smo čisto utpoljeni v svoje misli. Po mojem tudi večina takih "ogrožamo" promet.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
WarpedGone ::
Se bojite nadzora? Imate kaj za skrivat?
Ne, zahtevamo boljši nadzor in doslednejše izvajanje OBSTOJEČIH predpisov.
Ne pa enako pomanjkljivo in škrbasto izvajanje ostrejših predpisov.
Zbogom in hvala za vse ribe
imagodei ::
W1,
hvala za dopolnilo. Seveda je res, kot si napisal: lahko se zgodi OB 0,1 promila, zelo verjetno pa ne (izključno) ZARADI 0,1 promila.
hvala za dopolnilo. Seveda je res, kot si napisal: lahko se zgodi OB 0,1 promila, zelo verjetno pa ne (izključno) ZARADI 0,1 promila.
- Hoc est qui sumus -
zzan ::
Dobr si tole napisal. Čeprav sem čisti nealkoholik in nimam teh skrbi, da bi me ujeli na cesti zaradi pijače. Je pa res, da pa rad pojem kakšen rumov bombonček. Matr, ta bi bla dobra, da bi nadrsal zaradi rumovih bombonov, hehe.
pivo ::
fantje, pihnete lahko tud zarad kave, sadja al pa ustne vode
žiulenje ni potica...pa tut testu za štrudl ne
ABX ::
Na avtocesti naj uredijo sistem kjer se ne da fizično peljat po napačnem pasu, ne pa da diskriminirajo vse ljudi ker en norec ne ve kaj dela in slučajno je imel 1 kozarec v riti. Sej te neumnosti počnejo tudi trezni, pa ne vidiš nobenega sikat kako je potrebno odstranit nesposobne od ceste.
P.S: Osebno sem že doživel avto ki mi je šel mimo po napačnem pasu na avtocesti. Zadeva je tako hitro šla mimo da nisem imel niti čas sikat.
P.S: Osebno sem že doživel avto ki mi je šel mimo po napačnem pasu na avtocesti. Zadeva je tako hitro šla mimo da nisem imel niti čas sikat.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
WarpedGone ::
Vsaj veliko ljudi (vključno z menoj) včasih nismo dovolj koncentrirani.
Pomanjkanje koncentracije pojasni recimo zakaj si spregledal stop znak al pa znak za prednostno cesto. Heck, tut rdečo na semaforju morda lahko spregledaš zaradi totalne dekoncentracije - čeprav, tole si že težko predstavlam, razen če je semafor totalno butasto postavljen.
Ne more bit koncentracija kriva, da ne dojameš, da si na kontra pasu AC, al pa da greš obračat v tunelu na AC in podobne zadeve :|
Resno bi rad slišal intervju z nekom, ki je to naredu in ki neobremenjeno razlaga, kaj se mu je takrat motalo po glavi. Potem bomo mogoče dobil kako idejo, kaj bi bil dober ukrep, da se število teh dogodkov zmanjša. Samo tiste table na uvozih/izvozih čist očitno niso dovolj.
Zbogom in hvala za vse ribe
imagodei ::
opeter> "Vsaj veliko ljudi (vključno z menoj) včasih nismo dovolj koncentrirani. Ravno zaradi tega raje hodim peš, kot pa z avtom. Sploh če je pot že rutina, na koncu opaziš, da si prispel domov, ampak kako, pa ne veš oz. se ne spominjaš. To ni zaradi vinjenosti ali pa uživanja kakšnih opojnih substanc, drog. Enostavno duševno "nisi tam". Razmišljamo o čem drugem. Smo čisto utpoljeni v svoje misli. Po mojem tudi večina takih "ogrožamo" promet."
To v splošnem ne drži. V splošnem namreč to pomeni, da je vožnja postala osebi podzavestno opravilo. Vožnja je samo ene izmed opravil - psihološke raziskave pa so se že zdavnaj izjasnile glede tega. Dokler se človek zavestno trudi z nekim opravilom, ga opravlja celo SLABŠE. Če čisto banaliziramo - podzavestno premikaš tudi noge in ostalo telo, ko hodiš, pa zato ravno tako varno prideš na cilj.
Podzavestno opravilo je npr. zavezovanje vezalk - dokler tega opravila ne obvladaš, se precej trudiš. Kar spomni se, kako težko se je bilo naučiti - ko zadeva postane podzavestna, zavežeš vezalke v miže. Podzavestno opravilo je slepo tipkanje. Podzavestno opravilo je pisanje: menda ne razmišljamo, kako napisati črko "P" - najprej črtica, potem majhen trebušček zgoraj...
Podzavestna vožnja je nekaj drugega kot nezbrana vožnja. Pri podzavestni vožnji boš npr. VEDNO registriral, da vozilo pred tabo zavira, če boš pač toliko pozoren, da boš opazil rdeče zavorne luči. Skratka, pri podzavestni vožnji si na avtopilotu in to na precej zanesljivem avtopilotu.
Edina sporna zadeva pri podzavestni vožnji je ta, KAKO si usvojil to vožnjo. Če si pač agresiven voznik, voziš brez varnostne razdalje, rad šariš po radiu, se pogovarjaš s sopotnikom, tako da obračaš glavo, potem je tvoja podzavestna vožnja v bistvu že sama po sebi nevarna. Če pa si usvojil defenzivno vožnjo in predvidevanje, potem ti ni treba nič skrbet: imaš zanesljivega avtopilota!
To v splošnem ne drži. V splošnem namreč to pomeni, da je vožnja postala osebi podzavestno opravilo. Vožnja je samo ene izmed opravil - psihološke raziskave pa so se že zdavnaj izjasnile glede tega. Dokler se človek zavestno trudi z nekim opravilom, ga opravlja celo SLABŠE. Če čisto banaliziramo - podzavestno premikaš tudi noge in ostalo telo, ko hodiš, pa zato ravno tako varno prideš na cilj.
Podzavestno opravilo je npr. zavezovanje vezalk - dokler tega opravila ne obvladaš, se precej trudiš. Kar spomni se, kako težko se je bilo naučiti - ko zadeva postane podzavestna, zavežeš vezalke v miže. Podzavestno opravilo je slepo tipkanje. Podzavestno opravilo je pisanje: menda ne razmišljamo, kako napisati črko "P" - najprej črtica, potem majhen trebušček zgoraj...
Podzavestna vožnja je nekaj drugega kot nezbrana vožnja. Pri podzavestni vožnji boš npr. VEDNO registriral, da vozilo pred tabo zavira, če boš pač toliko pozoren, da boš opazil rdeče zavorne luči. Skratka, pri podzavestni vožnji si na avtopilotu in to na precej zanesljivem avtopilotu.
Edina sporna zadeva pri podzavestni vožnji je ta, KAKO si usvojil to vožnjo. Če si pač agresiven voznik, voziš brez varnostne razdalje, rad šariš po radiu, se pogovarjaš s sopotnikom, tako da obračaš glavo, potem je tvoja podzavestna vožnja v bistvu že sama po sebi nevarna. Če pa si usvojil defenzivno vožnjo in predvidevanje, potem ti ni treba nič skrbet: imaš zanesljivega avtopilota!
- Hoc est qui sumus -
;-) ::
Meni ni jasno kak se lahko človek pijan ali trezen pelje po avtocesti v nasprotno smer. Takega bi bilo treba obesit ali pa imet sistem za sestrelitev.
ABX ::
Meni ni jasno kak se lahko človek pijan ali trezen pelje po avtocesti v nasprotno smer. Takega bi bilo treba obesit ali pa imet sistem za sestrelitev.
Lahko uvedeno sniperje ob cesti, ali pa najdemo načina kako avto fizično ne more nadaljevat vožnjo po nasprotnem pasu. Prvi pristop je za barbare, drugi za civiliziran narod.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ABX ()
imagodei ::
No, zelo preprosta rešitev bi bila nekakšne bodice, ki bi se mehansko dvignile, ko bi nekdo zapeljal na izvoz v nasprotno smer vožnje - ter mu na ta način prebodla gume.
V istem trenutku bi se tistim, ki iz avtoceste peljejo pravilno na izvoz, prižgala signalna tabla.
Mogoče bi imeli zaradi tega tudi kakšna trčenja, ampak bolje pri hitrostih 50 do 100 km/h (relativna hitrost med dvema avtomobiloma), kot pa pri 260 km/h.
V istem trenutku bi se tistim, ki iz avtoceste peljejo pravilno na izvoz, prižgala signalna tabla.
Mogoče bi imeli zaradi tega tudi kakšna trčenja, ampak bolje pri hitrostih 50 do 100 km/h (relativna hitrost med dvema avtomobiloma), kot pa pri 260 km/h.
- Hoc est qui sumus -
Dr_M ::
V zurnalu je pisalo, da bi DARS lahko namesti "jezke" na izvoze, s katerimi bi lahko preprecili voznjo v nasprotno stran.
Za vsak izvoz bi jih to stalo cca 3000€, za celo Slo bi jih potrebovali okoli 100.
Ampak ne, oni o tem ne razmisljajo.
Verjetno bodo raje uvedli 0.0, potem bomo pa lahko res samo se doma posedali.
Za vsak izvoz bi jih to stalo cca 3000€, za celo Slo bi jih potrebovali okoli 100.
Ampak ne, oni o tem ne razmisljajo.
Verjetno bodo raje uvedli 0.0, potem bomo pa lahko res samo se doma posedali.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Keyser Soze ::
Problem je, ker so omenjene špice precej "nezanesljive". Potrebujejo dokaj redno in drago vzdrževanje in se rade sprožijo tudi "v prazno", če niso primerno oskrbovane.
Da se pa treseš vedno ko greš na izvoz, da se ti sprožijo bodice in jih preskakuješ pri hitrosti 40 ali več km/h? Ne vem no.
IMO je precej boljši sistem zgodnjega opozarjanja. Odseki so v večini že pod kamerami. Potrebno bi jih bilo opremit z rdečimi lučmi na odbojnih ograjah (na vsakih 1000m npr.) ter senzorji na uvozih. V kolikor sistem zazna napako (voznika ki pelje v nasprotno stran) se sproži alarm, ki opozori bodisi osebje, ki preveri situacijo "v živo, preko kamere" in sproži rdeče luči na tistem odseku, ali pa sistem kar sam prižge opozorilne luči.
Rdeča luč pa avtomatsko pomeni ustavitev vozila na odstavnem pasu in čakanje, dokler se le ta ne ugasne.
Ta sistem v kombinaciji s hitrim reakcijskim časom policijske patrulje, ki ustavi "zmedenega norca" bi bil glede na trenutno stanje tehnike IMO še najboljši.
Najbolj "fool proof" in tudi ne pretirano drag (vzpostavitev in vzdrževanje).
Da se pa treseš vedno ko greš na izvoz, da se ti sprožijo bodice in jih preskakuješ pri hitrosti 40 ali več km/h? Ne vem no.
IMO je precej boljši sistem zgodnjega opozarjanja. Odseki so v večini že pod kamerami. Potrebno bi jih bilo opremit z rdečimi lučmi na odbojnih ograjah (na vsakih 1000m npr.) ter senzorji na uvozih. V kolikor sistem zazna napako (voznika ki pelje v nasprotno stran) se sproži alarm, ki opozori bodisi osebje, ki preveri situacijo "v živo, preko kamere" in sproži rdeče luči na tistem odseku, ali pa sistem kar sam prižge opozorilne luči.
Rdeča luč pa avtomatsko pomeni ustavitev vozila na odstavnem pasu in čakanje, dokler se le ta ne ugasne.
Ta sistem v kombinaciji s hitrim reakcijskim časom policijske patrulje, ki ustavi "zmedenega norca" bi bil glede na trenutno stanje tehnike IMO še najboljši.
Najbolj "fool proof" in tudi ne pretirano drag (vzpostavitev in vzdrževanje).
OM, F, G!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Keyser Soze ()
WarpedGone ::
Lahko uvedeno sniperje ob cesti, ali pa najdemo načina kako avto fizično ne more nadaljevat vožnjo po nasprotnem pasu. Prvo pristop je za barbare, drugi za civiliziran narod.
Predvsem pa prvo ne rešuje problema, le nudi neko obljubo psihičnega zadoščenja emocionalno prizadetim množicam. Podobno kot so javna obešanja, rezanje jajc pedofilom itd. Problem pa ostaja enako velik, nedolžni še vedno umirajo.
Drugo pa nudi neko dejansko vnaprejšnjo zaščito pred takšnimi dogodki.
Tiste špice so ideja, ki bi se jo splačalo podrobneje razdelat. Problem je, da bi tako vozilo postalo nepremičnina in ovira sredi izvoza. Posledično bi se izvoz hitro zabasal in na AC povzročil zastoj. Problem z naleti ostaja.
Razmišljam na suho, kako to zgleda prvoosebno:
Človek je zdelan, mogoče mal pod gasom, nezbran in zapelje na AC. Uspe mu sfalit pravi pas in zapelje v kontra smer. Ko je že na njemu, vidi vse tiste table, da gre narobe in se v sekundi zave kaj se dogaja. Dojame dimenzije zajeba, pade v šok in mentalno povsem otrdi saj nima pojma kaj nardit - ne vidi nobene rešitve. Ker ne vidi reštive, po avtomatiki nadaljuje naprej - zapelje skozi izvoz na AC. Tam pa povsem nova situacija - nasproti drvijo avtomobili s po 200 kmh (njegovih 70 + nasprotnih 130), vidno polje povsem zoženo, umaknit se nima kam. Al pelje hitro al pa počasi, vse mu zgleda enako grozno - avti letijo pol metra mimo njega kot izstrelki. Dokler ne eksplodira al pa se grozljivka uspe celo srečno končat - človek uspe nekako zapeljat na levo na odstavni pas al pa celo dol iz AC po dovozu.
Kaj storit? Par predlogov:
1. fizično otežkočit to napako:
Bolj pametno zdimenzionirat dovoze/izvoze, kjer je takšna napaka manj verjetna. Mnogi dovozi so takšni, da če prehitro pripelješ, skorajda nujno fališ in te zanese na izvoz. Sajenje rožic, kako se itak ne sme prehitro vozit, ni rešitev, ki bi karkoli garantirala. Birokratsko tiščanje glave v pesek, da je tabla ustrezna rešitev problema, nas košta vsaj 100 mrtvih na leto. Mrtev je mrtev, pa je bil sam kriv al pa ne.
2. fizične ovire na cestišču:
Špice so opcija, vendar po moje niso dokončna rešitev. Avtomobil že ustavijo, vendar pa zaprejo izvoz. Predstavljajte si vaš priljubljen izvoz, če bi tam nenadoma zagledal avto obrnjen proti vam s preluknjanimi gumami, ki ga zanaša sem in tja, vi pa drvite proti njemu s svojimi 100kmh. Takšnih "padalcev" na izvozih z AC si ne želimo skoraj tako zelo močno, kot ghost drajverjev samih.
3. možnost popravka napake, ko je ta že storjena:
Pri vsakem izvozu naj bo na levi strani (če pelješ narobe) pri odstavnem pasu še en izvoz ali prostor, da ima voznik, ki je že zajebal in narobe zapeljal, nato videl table, tudi plac in pot kam se naj umakne in varno obrne. Tole v kombinaciji z omiljeno verzijo špic - plošče, ki ob vožnji kontra smer povzročijo le bol ali manj močno vibriranje avtomobila, ne pa totalno izgubo nadzora, je po mojem videnju še najboljša opcija. Tistega vibriranja ne bo spregledal nihče živ, hkrati bo imel pa tut jasno pot v rešitev situacije.
Edit: Ja, o sistemu rdečih luči na AC, ki bi pomenile obvezno takojšnjo zaustavitev vsega prometa, sm tut že študiral. En semafor vsakih 500m nebi smel bit prehud strošek, bi pa prišel pogosto zelo prav.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Dr_M ::
Keyser Soze: i guess we'll see more dead people
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
PaX_MaN ::
Kaj bi bilo pa narobe s fizično omejenim prehodom med pasovoma - naj samo podaljšajo tisto ograjo?
AnonimkeOP ::
Če mene vprašate je tip delal samomor. Ena stvar je da nehote zapelješ v napačno smer na AC, druga stvar pa je da potem nadaljuješ tako vožnjo. Take situacije bi torej rešili samo ježki, pa naj ga zanaša na dovozu potem, tudi nalet se bi zgodil ampak v veliko manjši meri kot pa se pri polnih hitrostih na AC ...
www.anonimke.com
c00L3r ::
Strožje kazni za tiste, ki imajo nad 1,0 promila in takojšen odvzem izpita če imaš nad 1,5. Prav tako, naj bodo kazni z nad 1,0 promila 100% mesečnega prihodka. Kar pomen za študenta 200EUR, za direktorje pa pač 5000EUR (na pamet številka, ne se prepirat o tem, koliko imajo direktorji plače).
Nesmiselno je dat neke fiksne 1000EUR kazni. Nekemu bogatašu to ni nič, saj toliko zapravi v petek, ko si vzame escort service žensko na večerjo. Za študenta pa je to pol letnega prihodka.
0,0 je pa idiotizem. Ljudje, ki gredo normalno na pijačo in spijejo 1 pivce, ne ubijajo ljudi na cesti. Prav tako, bi bilo potrebno več psiho testov pri opravljanju izpita. Smatram da nekateri osebki niso mentalno sposobni za vožnjo avta. Saj pa imamo ne vem koliko diplomiranih psihologov, celi takih z magisteriji in doktorati. Naj naredi en dober test za preverjanje psihičnih sposobnosti vožnje.
Nesmiselno je dat neke fiksne 1000EUR kazni. Nekemu bogatašu to ni nič, saj toliko zapravi v petek, ko si vzame escort service žensko na večerjo. Za študenta pa je to pol letnega prihodka.
0,0 je pa idiotizem. Ljudje, ki gredo normalno na pijačo in spijejo 1 pivce, ne ubijajo ljudi na cesti. Prav tako, bi bilo potrebno več psiho testov pri opravljanju izpita. Smatram da nekateri osebki niso mentalno sposobni za vožnjo avta. Saj pa imamo ne vem koliko diplomiranih psihologov, celi takih z magisteriji in doktorati. Naj naredi en dober test za preverjanje psihičnih sposobnosti vožnje.
Keyser Soze ::
Do začetka uvoza.
Ma isto bi falil, če bi bila taka želja oz. če bi bil dovolj "zaspan".
Kar se tiče pa špic, sem pa povedal. Niso varne. Sistem opozarjanja z rdečimi lučmi, kot jih imajo predori, in to je to. Normalni se ustavijo in počakajo, butce pa polovijo oz. se razbijejo.
OM, F, G!
Dr_M ::
Sistem opozarjanja z rdečimi lučmi, kot jih imajo predori, in to je to.
To je sele waste of money. Ja ker nas je 99% voznikov butcev
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
imagodei ::
c00L3r,
kolikor sicer pozdravljam visoke kazni za najtežje prekrške oz. kazni v razmerju od višine mesečnega dohodka, ponovno poudarjam, da je nesmiselna kakršna koli sprememba kaznovalne politike, če ne povečamo tudi pogostnosti policijskih kontrol.
Nikomur sicer ni všeč ideja policijskega nadzora, vendar izgleda, da bi bilo za čas 3-5 let to vseeno potrebno uvesti. Dokler povprečen slovenski alkoholik ne bo realno pričakoval, da ga lahko policijska patrulja ustavi tudi večkrat letno, do takrat se zagrožene kazni ne bo bal.
Mene so policisti v 10+ letih, kar imam izpit, ustavili petkrat. To pomeni, da se v povprečju med dvema kontrolama lahko vozim skoraj dve leti in pol - trezen ali pa alkoholiziran. Nekateri se lahko pohvalijo s še "boljšo" statistiko.
kolikor sicer pozdravljam visoke kazni za najtežje prekrške oz. kazni v razmerju od višine mesečnega dohodka, ponovno poudarjam, da je nesmiselna kakršna koli sprememba kaznovalne politike, če ne povečamo tudi pogostnosti policijskih kontrol.
Nikomur sicer ni všeč ideja policijskega nadzora, vendar izgleda, da bi bilo za čas 3-5 let to vseeno potrebno uvesti. Dokler povprečen slovenski alkoholik ne bo realno pričakoval, da ga lahko policijska patrulja ustavi tudi večkrat letno, do takrat se zagrožene kazni ne bo bal.
Mene so policisti v 10+ letih, kar imam izpit, ustavili petkrat. To pomeni, da se v povprečju med dvema kontrolama lahko vozim skoraj dve leti in pol - trezen ali pa alkoholiziran. Nekateri se lahko pohvalijo s še "boljšo" statistiko.
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
Sistem rdečih luči v kombinaciji z LED tablami s spremenljivo vsebino za obveščanje, se mi zdi kul rešitev.
Dejstvo je pa, da dokler je v igri človeški faktor, 100% odziva ne moreš predvideti. Najbolj ziher je fizično onemogočit vožnjo. Nekomu, ki ima 1,8 promila alkohola v telesu, ne bi pomagalo niti, če bi mu avto prerukalo, kot da je zapeljal v prepad.
100% zadovoljive rešitve ne vidim. Če nekdo zakreti na napačen IZvoz AC, je vse, kar lahko storiš, zmanjševanje škode.
Predvidevamo, da so vozniki, ki pravilno pripeljejo po AC in zavijajo na izvoz, v katerega takrat pripelje neuravnovešeni padalec, bolj prisebni. Če bi se avtomatično sprožile divje utripajoče rdeče luči, v kombinaciji z LED opozorilnimi napisi: "POZOR, BLOKIRAN IZVOZ!" se bi verjetno 99% ljudi ustavilo. Nesrečo bi pa seveda imel voznik, ki bi bil v tistem trenutku že v izvozu in bi pred sabo zagledal vozilo. Pa vseeno boljše prometna nesreča pri 100-150 km/h (relativna hitrost), kot pa pri 200-260.
Dejstvo je pa, da dokler je v igri človeški faktor, 100% odziva ne moreš predvideti. Najbolj ziher je fizično onemogočit vožnjo. Nekomu, ki ima 1,8 promila alkohola v telesu, ne bi pomagalo niti, če bi mu avto prerukalo, kot da je zapeljal v prepad.
100% zadovoljive rešitve ne vidim. Če nekdo zakreti na napačen IZvoz AC, je vse, kar lahko storiš, zmanjševanje škode.
Predvidevamo, da so vozniki, ki pravilno pripeljejo po AC in zavijajo na izvoz, v katerega takrat pripelje neuravnovešeni padalec, bolj prisebni. Če bi se avtomatično sprožile divje utripajoče rdeče luči, v kombinaciji z LED opozorilnimi napisi: "POZOR, BLOKIRAN IZVOZ!" se bi verjetno 99% ljudi ustavilo. Nesrečo bi pa seveda imel voznik, ki bi bil v tistem trenutku že v izvozu in bi pred sabo zagledal vozilo. Pa vseeno boljše prometna nesreča pri 100-150 km/h (relativna hitrost), kot pa pri 200-260.
- Hoc est qui sumus -
M-XXXX ::
Vsaj veliko ljudi (vključno z menoj) včasih nismo dovolj koncentrirani. Ravno zaradi tega raje hodim peš, kot pa z avtom. Sploh če je pot že rutina, na koncu opaziš, da si prispel domov, ampak kako, pa ne veš oz. se ne spominjaš. To ni zaradi vinjenosti ali pa uživanja kakšnih opojnih substanc, drog. Enostavno duševno "nisi tam". Razmišljamo o čem drugem. Smo čisto utpoljeni v svoje misli. Po mojem tudi večina takih "ogrožamo" promet.
Tukaj se definitivno strinjam z imagodei. Sam se parkrat dobil v podobni situaciji (posebno zjutraj (7-8h) Na začetku sem tudi sam mislil, da je to pomankanje koncentracije, vendar sem hitro pogruntal, da nič ne delam narobe in tudi če je kašna situacija od reagiram točno tako, kot če bi bil "zbran". Je pa res, da se mi to zgodi zelo redko...
Lion29 ::
Ok, se moja 2 centa...
najprej samo kot uvod, da sam ne pijem alkohola. 1x na leto ali 2 mogoce naredim pol pozirka da probam okus kakega likerja ali kaj podobnega.
Pa ne bom zdaj pisal o tem, da je pitje alkohola drzavni sport, kar je vec kot ocitno. Sam naceloma nimam cistno nic proti, ce kdo pije alkohol, ce je le ob tem obziren. OBSOJAM vsakega, ki gre na cesto n je prej pil, pa naj si bo to dva litra vina in 3 viskije ali eno pivo.
Sam ne vem, koliko je to promilov ce ne kdo spije 1 pivo in me niti ne zanima. Logicno bi bilo potrebno zascititi nekoga, ki poje kislo pomaranco ali zelo zrelo banano ali grozdje ali rumov bomboncek. Ce jih poje vec, sigurno ne, ker se mora zavedati, da je notri alkohol, ki lahko skodi.
Pismo jaz ne vem. Zavedajte se, da niste sami v prometu!
Ne stekam, kako to, da je folk tolk tup, da sam pri sebi ne ve, da ogrozajo druge v prometu (voznja pod vplivom razlicnih substanc, neizpravno vozilo, neprilagojena hitrost, etc). Zakaj potrebujemo policijo, da te stvari ureja, ko bi te stvari morali vedeti vsak zase?
Imagodei, se strinjam, da bi policija morala opravljati poostren nadzor in da ce ne izvajajo tega nobena omejitev ali kazen ne pomaga. VPRASATI SEMORAM ZAKAJ JE TEMU TAKO? Zakaj sploh potrebujemo policaje da nam vcepljajo moralo? Jaz mislim, da je tukaj se veliko manevrskega prostora in je potrebno ljudi "izobraziti" v tej smeri.
Pa zdaj mi lahko tle folk naklada, da eno pivo pac ne zmanjsa zmoznosti voznje in refleksov pa pozornosti... pa cemu tvegati???? A vam tisto bogo pivo tolko pomeni al kaj?
najprej samo kot uvod, da sam ne pijem alkohola. 1x na leto ali 2 mogoce naredim pol pozirka da probam okus kakega likerja ali kaj podobnega.
Pa ne bom zdaj pisal o tem, da je pitje alkohola drzavni sport, kar je vec kot ocitno. Sam naceloma nimam cistno nic proti, ce kdo pije alkohol, ce je le ob tem obziren. OBSOJAM vsakega, ki gre na cesto n je prej pil, pa naj si bo to dva litra vina in 3 viskije ali eno pivo.
Sam ne vem, koliko je to promilov ce ne kdo spije 1 pivo in me niti ne zanima. Logicno bi bilo potrebno zascititi nekoga, ki poje kislo pomaranco ali zelo zrelo banano ali grozdje ali rumov bomboncek. Ce jih poje vec, sigurno ne, ker se mora zavedati, da je notri alkohol, ki lahko skodi.
Pismo jaz ne vem. Zavedajte se, da niste sami v prometu!
Ne stekam, kako to, da je folk tolk tup, da sam pri sebi ne ve, da ogrozajo druge v prometu (voznja pod vplivom razlicnih substanc, neizpravno vozilo, neprilagojena hitrost, etc). Zakaj potrebujemo policijo, da te stvari ureja, ko bi te stvari morali vedeti vsak zase?
Imagodei, se strinjam, da bi policija morala opravljati poostren nadzor in da ce ne izvajajo tega nobena omejitev ali kazen ne pomaga. VPRASATI SEMORAM ZAKAJ JE TEMU TAKO? Zakaj sploh potrebujemo policaje da nam vcepljajo moralo? Jaz mislim, da je tukaj se veliko manevrskega prostora in je potrebno ljudi "izobraziti" v tej smeri.
Pa zdaj mi lahko tle folk naklada, da eno pivo pac ne zmanjsa zmoznosti voznje in refleksov pa pozornosti... pa cemu tvegati???? A vam tisto bogo pivo tolko pomeni al kaj?
Founder and CTO @ Article-Factory.ai
ahac ::
Jaz sem v ZDA na avtocesti videl ogromno policajev. Lepo imajo na sredi (ker sta pasova tolk narazen, da je prostor) zaparkiran avto in samo gledajo in čakajo (in seveda tudi za kom zapeljejo in ga ustavijo na odstavnem pasu). V VB je bilo enako z to razliko, da so stali ob strani. Prav spomnim se kako so imel levo od odstavnega pasu eno točko, ki je bila malo dvignjena nad avtocesto in od tam so imel pa super pregled nad prometom. Ljudje pa vedo, da policija je prisotna in lepo mirno vozijo.
Kdaj ste pa pri nas vidl policijo na AC? Jaz se ne spomnim... razen, če je kakšna nesreča.
Kazni pa... prisilno delo. Tam nima veze kolk imaš plače... smeti za cesto nihče ne želi pobirat.
Kdaj ste pa pri nas vidl policijo na AC? Jaz se ne spomnim... razen, če je kakšna nesreča.
Kazni pa... prisilno delo. Tam nima veze kolk imaš plače... smeti za cesto nihče ne želi pobirat.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Napihal sem (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 30395 (7261) | Kvinta |
» | Prometna nesreca - Darwin tukaj ne pomaga (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 16914 (12705) | m0LN4r |
» | Novi zakon o cestnoprometnih predpisih (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Loža | 94092 (77136) | darkolord |
⊘ | Odvzem vozniškega dovoljenja? (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Loža | 42190 (17795) | Ziga Dolhar |
» | Izpit za avto pri 21-ih!?!?! (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 8574 (5410) | ||_^_|| |