» »

Višje kazni za prometne prekrškarje

Višje kazni za prometne prekrškarje

edge540 ::

Link kjer je govora o tem. To se mi zdi povsem pravilen ukrep.

jype ::

Ja, ampak 50 km/h je malo preveč tolerance.

Če gre (uporabnik tega foruma) Microsoft 110 po trzinski obvoznici predlagam, da je meja 40 km/h. Saj vemo, da ima odličen avto (in torej veliko pod palcem) ampak ko mu bodo ene tri zaplenili ni hudič, da se bo umiril. $10.000 je tudi kar ok cena za ogrožanje ostalih udeležencev v prometu.

Barakuda1 ::

ko mu bodo ene tri zaplenili ni hudič, da se bo umiril.


Edin kar je nesmiselno (ne vem kter je že to rekel), da bo tak zaplenjel avto lepo dal pod stiskalnico.

Jaz bi ga prodal na dražbi, denar pa v proračun za krpanje socialne in zdrvastvene blagajne (dokler bi blo še kaj bedakov, ki bi vozli prehiter>:D )

para! ::

Ampak, odvzem lastnine je čist neki drugega kot plačilo kazni.

Lastnina naj bi bla sveta, ane :)

lp
Death before dishonor!

St@jler ::

Lastnina naj bi bla sveta, ane :)


Ne bolj kot življenja.

Barakuda1 ::

Lastnina naj bi bla sveta, ane :)


Sej to ni v nobenem nasprotju z lastnino (vrjetno si mislil z Ustavo).

Zelo preprosto povedano - odvzame se predmet, s katerim je bilo neko nedopustno ravnanje storjeno.
Takšno ureditev v Kazenskem zakoniku imamo že sedaj. Sedaj bi imeli še pri prekrških (za določene prekrške) - pa kaj.

Kje ti vidiš tu kaj, kar bi bilo v nasprotju z Ustavo.

Liker ::

Imagodei, ja policijske kontrole so tako redke kot sneg v puscavi.
Mene so v zadnjih desetih letih ustavili 3x... 1x ko sem sredi noci speljal v rdeco (policaj je stal za menoj), ko se je prizgala zelena za pesce (ja, to dela utrujenost po 700km voznje :P), in 2x 'redna' kontrola...
Ce ne bi naredil tiste bedarije z rdeco, bi me ustavili povprecno enkrat na 5 let :\. Res ucinkovito, ni kaj...

dela ::

Hajde frajerji.......naredte kreš test čelno BMW5 in Clio. Voznik iz BMW5 se lahko iz avtomobila samo ustane in ponudi infuzijo celemu Cliu, medtem ko voznik Clia nima 5% da preživi.

Kar pomeni, da je BMW bolj nevaren za okolico. In če je situacija takšna, da voznik BMWja divja in je kriv za nesrečo, je potem prav, da se kršitelj odlično konzervira, nedolžen voznik pa nastrada, ker pač vozi clia? To je varnost (in pravica), da nedolžen voznik nasrka, ker pač vozi clia? Seveda se lahko zgodi, da clio divja in naleti na BMWja, ampak potem vsaj umre pravi krivec. ČE se divja z BMWjem, je pa večja verjetnost, da bo nasrkal nek nedolžen človek.

Mislim, da je edini način dresiranja ljudi za vzorno vožnjo (in vsako drugo vzgojo) velika šiba (beri: strašno boleča kazen). Če deluje na angleških huliganih tako, da na stadionih ne potrebujejo več ograj in se incidenti ne dogajajo, zakaj potem ne bi delovalo tudi na cestnih huliganih? Če ljudje ne upoštevajo CPP, se očitno kazni ne bojijo dovolj. Če pa ni problem v tem, da ljudje ne upoštevajo CPP, pa res višanje kazni ni nobena rešitev. Ampak IMO je ravno neupoštevanje CPP največji problem in povzroči največ nesreč.

Predvsem mi pa ni jasno, kakšen NEGATIVNI EFEKT bi lahko na PROMETNO VARNOST sploh lahko imelo drastično višanje kazni (tudi terminalno - smrtna kazen za divjanje, HIPOTETIČNO). Kdo, za vraga, bi divjal, če bi mu za to grozile vislice? Mislim, da nihče.

So tam, kjer so rezali roke za krajo, rešili ta problem ali ga niso? Mislim, da so ga.

Daedalus ::

Hajde frajerji.......naredte kreš test čelno BMW5 in Clio. Voznik iz BMW5 se lahko iz avtomobila samo ustane in ponudi infuzijo celemu Cliu, medtem ko voznik Clia nima 5% da preživi.

Ni panike. Jaz furam bemfo, ti pa Cliota. Bo en norc manj na cesti (pa to ne bom jaz). OK?
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

nastyboy ::

Kazni pomagajo, vendar tako kot je že eden gori napisal, le če so dovolj pogoste. Dosti bolj pogoste kontrole bi morale biti v bližini šol, vrtcov, tam kjer se zadržujejo otroci. Ne pa ,da ti stoji policaj za tablo ko prideš v mesto. Table so ponavadi dokaj daleč od začetka naselja, in večinoma jih pri tabli šele nogo z gasa odmakne.. Oziroma. Naj stojijo dovolj pogosto na tistih mestih, kjer bi radi "naučili" voznike da res vozijo po omejitvah.


V nemčiji sem se enkrat peljal z gospo, ki je ob znaku 30km/h tudi peljala 30, seveda sem zavijal oči in vse.. no potem je povedala, da odkar je tam plačala že 4x kazen pač pelje po omejitvi. Omejitev pa je bila postavljena zaradi vrtca. Se pravi se s tem "preventivno" ne bo zgodila nesreča, vsaj takšna huda ne. Je pa res da ni vedno vse v prehitri vožnji - obračanje na avtocesti???? , nepregledni prehodi na železnicah.... Torej se lahko zmanjša na tak način samo nesreče, ki jih povzročajo prehitri vozniki, ne pa butasti in nepazljivi, neodgovorni.


Mimogrede, a se da kje dobit kje se v večini primerov dogajajo nesreče. To mislim na regionalkah ali v mestu.



Aja še to glede mečkanja avtomobilov. Bi bilo smešno ko bi si sposodu od prijatelja avto pa bi mu rekel da si ga vmes uspešno stisnil v preši :D




LP

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nastyboy ()

lufthammer ::

>Ce ne bi naredil tiste bedarije z rdeco, bi me ustavili povprecno enkrat na 5 let :\. Res ucinkovito, ni kaj...

Saj ni štos v tem, da te kar naprej ustavljajo. Sploh jih ni na cestah! Samo prisotni bi morali biti, opazovat promet, ne pa skriti v grmovju čakat z radarjem na totalno brezveznih mestih, npr. v gozdu, 100m pred tablo za konec naselja??? Samo inkaso jih zanima. In dokler bo tako, bodo ob tejle uri recimo, pijani mirno vozili z neprilagojeno hitrostjo. Žlendra in podobne bi moral že zdavnaj nagnat DELAT!

kekz ::

Jaz sem že videl primer, ko so bili 3 policaji ob križišču. Tipa pred mano je pogled na policaje tako zmedel, da je čisto na suho šel skozi rdečo. Potem so v križišču prisotni malo trobili, saj je nastala kratka zmeda, vendar na srečo nič več kot to, in so se vsi nekako le prerinili skozi križišče.
Policaji so zadevo nezainteresirano opazovali in niso s k... mignili.

kekz ::

Nekoč je pa en mene povozil zaradi policajev.
Ko je za ovinkom zagledal policaje je bliskovito ustavil in zapeljal vzvratno. Jaz sem vozil za njim na motorju. Po "incidentu" jo je hitro pobrisal. Policaj je prišel pa mene napiz..., kako da vozim.
Jaz v šoku nisem rekel nič, na srečo pa je en očividec policaja poslal nekam in mu le nekako dopovedal, kaj se je v resnici zgodilo. Potem je policaj osramočeno in brez komentarja odpeljal.

Najboljše, da ukinimo tole policijo, saj je zaradi njih še več pi...rij. ;(

darkolord ::

Zahtevam njihovo oceno, koliko manj mrtvih bo naslednje leto. Če falijo, zahtevam njihov odstop brez odpravnine.

Pa koliko tatvin bo in kalitev nočnega miru. Pa za vremenoslovce isto?

Matako ::

Za vse zagovornike hipoteze "večji avto - večja varnost" (BMW5 vs. Clio) slaba novica: pri trkih je v igro toliko faktorjev, vključno z okolico, da velikost avta ni tako zelo pomembna. Primer, že manjši predmet na cesti lahko povrzroči, da avto gre na nasprotni pas, s cestišča. Kaj je tam je spet loterija, če je npr. povprečno drevo (zelo verjetne scenarij, kar poglejte naokoli!), lahko že pri 60 km-h zaključiš življensko zgodbo..

Da ne govorimo o tem, da če oplaziš recimo drug avto, ni važno kak, bolj kako! Ni fizikalne terije, da gibalno količino ne vem, 1.5 tone pri 120 km-h kakorkoli usmerjaš - raznorazni treningi varne vožnje in neki nasveti o ne vem kakih gumah so tukaj naredili dosti medvedjo uslugo. Vse to je popolnoma nepomembno pri norih količinah energije, ki sodeluje v teh gibanjih. V bistvu gre bolj za srečen ali nesrečen splet okoliščin, ki odloča o izidu, kot neko znanje.


Pozabite tudi na crash teste - te so narejeni v posebnih pogojih in se ukvarjajo samo v glavnem s konstrukcijo vozil in kaj se z njo dogaja pri različnih udarcih iz vseh mogočih strani. Crash testov z letenjem s cestišča je zelo malo.

Resnični trki so ena sama loterija z življenjem v katerem tip avta ni tako zelo pomemben kot nekateri goreče verjamejo.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

jype ::

Matako> V bistvu gre bolj za srečen ali nesrečen splet okoliščin, ki odloča o izidu, kot neko znanje.

No, v resnici napačna reakcija lahko stanje bistveno poslabša, pravilna pa prepreči nesrečo - kako se boš odzval je pa bolj stvar treninga kot učenja iz knjige.

To ne pomeni, da je bolj varno, če celo življenje divjaš, ampak da šola varne vožnje ziher spreminja možnosti za nesrečo, čeprav sem jaz prepričan, da ne toliko, kot sodobno opremljen avto (vsaj ABS in danes tudi že ESP ali kakorkoli proizvajalci že imenujejo ta čuda).

Živo se spominjam stare lade samare oker barve, ki je letela mimo semenarne po dolenjki z blokiranimi gumami, ker je voznik v njej, ki je ob tem zagrizeno sukal krmilo, prepozno opazil, da kolona pred njim stoji. Oplazil je zadnji avto v koloni in potem še podrl obcestno svetilko, sopotnica si je pa ob tem na vetrobranskem steklu razbila nos in čelo - če bi avtomobil imel vsaj ABS bi se energično motanje volana pri polno pritisnjeni zavori dejansko kaj poznalo, pa tudi zavorna pot bi bila krajša - ni rečeno, da voznik ni znal zavirati, je pa jasno, da v stresni situaciji ni bil kos pogojem na cesti.

WarpedGone ::

>> Pa koliko tatvin bo in kalitev nočnega miru. Pa za vremenoslovce isto?

Ne boš verjel, ampak ja. Komot je obljubljat lepo vreme čez 5 dni, če pa ti ni treba odgovarjat, ko fališ.

Enako je s to varnostjo. Komot si je neki zmišljevat in obljubljat nebesa. Ker te itak nihče ne kliče na ogdovornost, ko nebes kr noče bit.

Treba se je odločit:

Ali končno hočemo večjo varnost al bomo samo govorili o njej in zapravljali denar in čas u tri dni?
Zbogom in hvala za vse ribe

nastyboy ::

Mogoče bi bilo dobro prijeti vola za roge iz druge strani.. torej ne kaj lahko drugi (policija) naredi za to da bo vožnja bolj varna, temveč kaj lahko vsak posameznik pri tem naredi. Vsaj pri nekaterih stvareh bi pomagalo. Na cesti je in vedno bo nekaj idiotov, vsake toliko časa tudi marsikdo od nas postane ta idiot, in včasih imaš srečo, včasih pa pristaneš v črni kroniki. Če bi bolj upoštevali prometne znake, bi rekel da bi bilo potem teh nesreč dosti manj. Samo treba je začeti vsak zase tako razmišljat, ne pa da drugi pa vozijo kot norci.


LP

WarpedGone ::

>> Če bi bolj upoštevali prometne znake, ..

Zakaj me vse skup spominja na idealni socializem? "Vsak po svojih zmožnostih, vsakemu po njegovih potrebah". Rečeno je bilo da sta socializem / komunizem odlična sistema, samo ljudje nismo dovolj dobri, da bi tak sistem lahko uspeval. Enako je tle s to prometno varnostjo. Zastavi se nek sistem, ki je sam po seb odličen in idealen. Ampak pol daš v njega neidealne ljudi in imaš sranje.

Maš dve šansi:
1. pljuvaš po neidealnih ljudeh in jih na vsak način skušaš narest idealne (nadzor in kazni)
2. neidealnost ljudi vgradiš v sam sistem kot dejstvo in poskusaš zmanjšat njegov vpliv

Semaforji predvidevajo idealne ljudi. Bremzanje pri zeleni pomeni poskus prilagajanja neidealnim ljudem, kar pa zanika smisel samga obstoja semaforjev. Kaj mi nuca zelena luč, če morm itak tolk zmanjšat hitrost da lahko takoj ustavm, če cesta ni frej. Isto morm narest, če ni semaforjev.
Zbogom in hvala za vse ribe

Luka Percic ::

Meni se pa zdi smešno/žalostno, da se moramo še vedno ukvarjat (tudi pri najnovejših avtomobilih) z tako neumno stvarjo kot je omejitev hitrosti.

To bi moralo biti stvar preteklosti- sistem te nima kaj pustit čez določeno mejo (ki bi pa morala biti višja kot je sedaj).
Z preprostim gumbom lahko sistem seveda izklopiš (za nujne primere), le ta pa pri določeni prekoračitvi (30% npr) pošlje obvestilo (prej ti seveda pove, da bo poslal, tako da imaš cajt da prilagodiš, če imaš ponesreči izklopljeno) policiji. Le ta te pokliče, ter te povpraša zakaj se je šlo, ukrepa pa lahko le, če nimaš izgovora in to počneš prevečkrat. Že sam klic bi imo zmanjšal kršitve skoraj na 0.

Sistem zajema; gps modul, gsm modul, tempomat, server z informacijo kako lahko vozimo na tistem kraju.

Le ta sistem se lahko nato uporablja še za vse druge sisteme; recimo sistem ugotovi da si zaspal, tempomat ustavi avto.
Dlančnik usmerja preko gps modula avtomobil, gsm modul obnavlja info za gps storitev.

Sistem nebi bil zastonj, zato bi ga seveda uveljavili le za nova vozila (mogoče tudi mejo, da pri najcenejših in švoh avtih zaenkrat odpade).
Šezmerja bi pa bil precej cenejši, kot veliko policajev na cestah.

Čez par let boste imeli minimalno število žrtev.

edge540 ::

Zadnjič sem imel s seboj gps, ko sem meril koliko hitrost na števcu odstopa od realne. Pri 140 (po gps, 150 po števcu) se je številka pobarvala rdeče in začela utripat>:D

Testirano seveda na prazni avtocesti.

sidd ::

Koga pa zmedejo stvari na cesti( recimo policaji), pa SPLOH nima kaj delat za volanom... ostalih bedarij, katere ljudi delajo, ko vidijo policiste ob cesti, pa raje ne bom komentiral...

Mogoče bi bilo dobro prijeti vola za roge iz druge strani.. torej ne kaj lahko drugi (policija) naredi za to da bo vožnja bolj varna, temveč kaj lahko vsak posameznik pri tem naredi. Vsaj pri nekaterih stvareh bi pomagalo. Na cesti je in vedno bo nekaj idiotov, vsake toliko časa tudi marsikdo od nas postane ta idiot, in včasih imaš srečo, včasih pa pristaneš v črni kroniki. Če bi bolj upoštevali prometne znake, bi rekel da bi bilo potem teh nesreč dosti manj. Samo treba je začeti vsak zase tako razmišljat, ne pa da drugi pa vozijo kot norci.

mnja, raja je pač dandanes nevzgojena, kaj moreš...al pa polpismena, vidijo znak, pa nevejo kaj pomeni. Tudi to se dogaja.


@WarpedOne: pa za promet bi rabil drugi nadzor(kamere, radarji...), za ostale stvari pa tudi videonadzor... manj prepustiš človeku, boljše je (seveda do neke razumne meje).

@Luka Veliki: potem bi bilo skoraj boljše varijanta, na katero "stavijo velike firme". Se pravi, da bo avtomobil vozil popolnoma avtomatizirano, komuniciral z ostalimi avtomobili v prometu, blabla dalje(sej pomoje vsi veste za kakšen koncept se gre). Lahko pa bi bili popolnoma brez omejitev, če bi ljudje bili lepo vzgojeni, ter imeli kanček pameti v glavi, ter znali voziti tako kot je treba, itd. you can get the picture :)


lp
no idea for signature
signed
I

edge540 ::

>>Lahko pa bi bili popolnoma brez omejitev, če bi ljudje bili lepo vzgojeni, ter imeli kanček pameti v glavi, ter znali voziti tako kot je treba, itd.

Jaz sem takoj za to. Samo kaj ko se določenim ljudem zdi povsem primerno voziti 150km/h po mestnih ulicah, kjer so ljudje po pločnikih. Mislim da smo preveč ''balkanski'' narod za kaj takega.

@nny ::

No, jaz imam k vsemu povedanemu še en predlog.

Nehajmo blendat nasproti vozečim in jih s tem opozarjati na policijsko kontrolo. In seveda pričakovat povratno "uslugo".

S tem jemljemo policiji še tisti kanček učinkovitosti.

BTW: Sploh se ne spomnim, kdaj so me zadnjič ustavili:O.

St@jler ::

Da še jaz izlijem moj del žolča :))

Še dobro se spomnim, kako smo vozili kot po jajcih davnega maja leta 98 se mi zdi, ko je začel veljati nov zakon o CPP in višje kazni. Povsod se je vozilo 50 ali pa še kanjček manj. No takrat je policija zajebala situacijo, ker ni bilo nikjer nobenega policaja, ki bi to dejansko nadzirali.
Če bi takrat odločno šli vsi na ceste izvajati kontrole, mislim da bi bila danes situacija drugačna.

In isto se bo zgodilo tudi s tem zakonom. Če se ga ne bo dosledno izvajalo, ne bo nobenega učinka.

Res pa je tudi glavni problem o mentaliteti voznikov pri nas oz. v t.i. vozniški kulturi in pomanjkanju le te. Včasih te prime, da bi kakšnega idiota kar na mestu ustrelil, take pi*darije delajo ljudje na cesti. In vsem ostali se enostavno fučka za to, ali pa delajo isto.

En lep primer o "učinkovitosti" policije. Ni ravno smrtno nevaren prekršek ampak vseeno:

V Lj na izvozu iz obvoznice na Celovško cesto so v tem času itaq skoz kolone, ki zaprejo križišče. No in tam v križišču pa stojita dva policajčka in se igrata z semaforji :D. Niti slučajno jima ne pade na pamet, da bi naredila red v križišču, kjer vsi stoji eden čez druzga in se skor pobijejo. Ne onedva tam šarita po tisti omarici in gledata kako se lepo lučke prižigajo ;((

Matako ::

@jtype: Jasno, da lahko vplivaš na kaj se dogaja, samo hotel sem povedati nekaj drugega, kar se mi zdi, da ogromno voznikov enostavno NOČE verjeti. Tvoj nadzor in sposobnosti tvojega vozila je faktor številka ena samo pred trkom. Enkrat, ko je bila napaka že storjena v igro pridejo na prvo mesta drugi faktorji in tvoj vpliv, čeprav še vedno v igri, ni več tako pomemben kot nekateri ŽELIJO verjeti. Lahko se preprečuješ še ne vem koliko, samo če se oplazita dva avta recimo vsak pri, ne vem, 100kmh noben od vajnih vozil ne more proizvesti nič kaj takega, kar bi lahko tako zelo spremenilo potek dogodkov, ki je zdaj recimo veliko bolj odvisen od tega KJE se je to zgodilo ipd. Jasno sedaj bodo vsi rekli: Že, že, ampak poznam primer X, ker je model z nekim posebno veščim obratom volana usmeril avto ravno toliko, da se je rešil. Itak. Samo ravno tako bi ga bil lahko drugi avto zadel samo malo drugače ali kaj vem kaj oz. bi se lahko nesreča zgodila na ovinku zraven grabna. Kdo ve! Mogoče so tukaj še najpomembnejši faktorji na katere lahko vplivaš izbira recimo vozila z dobro pasivno varnostjo, samo teža vozila v to kategorijo NE spada. Ni fora v tem.

To je recimo nekaj, kar malo zamerim nekaterim t.i. šolam varne vožnje - enostavno za moj okus preveč povdarjajo neko "kontrolo nad" vozilom. Nekatere to malo zmede in zamešajo stvari, ker ne znajo prebrati "drobnega tiska" ...

Skratka ... Morala zgodbe: imaš ogromno možnosti, da pokažeš svoje izkušnje in sposobnost. V to recimo spada, da se kot razumno bitje vsak zaveda, da je vožnja pri večjih hitrostih povsem nepotrebno tveganje in ni vredno tisto malo psihološke nagrade, ki jo prinaša (kake konkretne koristi pri nas od nje itak ni). Enkrat ko to dojameš, se ti recimo omejitve hitrosti kar na enkrat sploh ne zdijo tako zelo butaste in odveč...

Ehm... je to OT?

Ups!
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

Boeing ::

Visoke kazni in pogoste kontrole bi teoretično lahko zmanjšale divjanje in s tem dvignile varnost prometa (če bi bilo divjanje res tako pogost vzrok, kar pa ne verjamem -> tudi stanje cest pri nas je katastrofalno), ne bojo pa rešile problema nekultiviranosti slovenskega voznika in takšna rešitev je dolgoročno neučinkovita in zato nepotrebna.

Ergo, z visokimi kaznimi in pogostimi kontrolami odpravljamo posledice, ne vzroka, problem pa ostaja nerešen.



Kako bi ga rešil ?

Hja, najprej bi blo treba konkretno obnovit naše ceste (vključno z avtocestami), ki so marsikje še iz časa Franca Jožefa, nato pa pametno postavit omejitve in promet kontrolirat tako, da bojo ljudje izgubili občutek, da so radarji na cesti izključno z namenom polnjenja proračuna.

Nižje denarne kazni in uvedba družbeno koristnega dela kot primarni sistem kaznovanja tovrstnih prekrškov je prvi korak k temu - nekomu, ki je poln denarja bo najbolj od vsega šlo v nos to, da bo za 30kmh preveč v naselju moral nato 2 tedna pometat pločnik al pa strežt brezdomcem.

Policaje bi blo treba nekako psihološko izšolat, primer: če te dobi, da si ponoči vozil čez naselje 10 čez omejitev (ko je jasno, da s tem nikogar ne ogrožaš) da ti ne napiše takoj kazni, ampak da te nadere tako, da se po 5 minutah takšne lekcije počutiš kot polit cucek - dosti bolj efektivno kot brezosebno pisanje listka in plačilo tistih nekaj €, na katere itak pozabiš čez mesec ali dva.

Bistvo - policaji se morajo preobrazit iz strojev za pisanje kazni v ljudi, ki bodo voznikom dali občutek, da jim ni vseeno, kaj se dogaja na "njihovih" cestah... primer: v to sodi tudi prijazno opozorilo, da ti je crknila desna sprednja luč, ali pa da jih sploh nimaš prižganih in ne takojšnje pisanje kazni.

Za alkohol pa... če imaš nad 0.5, takojšnji odvzem vozniške - nazaj jo dobiš, ko opraviš toliko in toliko ur družbeno koristnega dela. Kazni v urah bi morale biti zelo visoke.

Mojih 5 centov.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

aljazh ::

Bistvo - policaji se morajo preobrazit iz strojev za pisanje kazni v ljudi, ki bodo voznikom dali občutek, da jim ni vseeno, kaj se dogaja na "njihovih" cestah...


Točno to. Primer iz Nemčije: Neki ženski se je pokvaril avto na avtocestnem počivališču. Bila ja vsa iz sebe, ker - kolikor sem s svojim znanjem nemščine lahko razumel - bi morala ob določeni uri biti v nekem kraju, malce naprej od tega počivališča. Na tem počivališču je bil tedaj tudi policist, ki je takoj prišel k tej ženski in jo povprašal, če potrebuje pomoč. Nato je on zanjo poklical avtovleko, in če sem prav razumel ji je tudi dejal, da jo bo on odpeljal do tistega bližnjega kraja, kamor je bila namenjena.

P.S.: Ženska je bila po moji oceni stara med 50 in 60 let, da ne bi kdo mislil, da se je policist raznežil ob pogledu na prsato blondinko :D

jype ::

Matako> Enkrat, ko je bila napaka že storjena v igro pridejo na prvo mesta drugi faktorji in tvoj vpliv, čeprav še vedno v igri, ni več tako pomemben kot nekateri ŽELIJO verjeti.

S tem se zelo strinjam.

Boeing> Visoke kazni in pogoste kontrole bi teoretično lahko zmanjšale divjanje in s tem dvignile varnost prometa (če bi bilo divjanje res tako pogost vzrok, kar pa ne verjamem -> tudi stanje cest pri nas je katastrofalno), ne bojo pa rešile problema nekultiviranosti slovenskega voznika in takšna rešitev je dolgoročno neučinkovita in zato nepotrebna.

Možnost kaznovanja * višina kazni = intenzivnost občutka, da je smiselno vozit po pravilih.

Vzgoja s korenčkom in palico deluje, če imaš palico (pri nas je ni, ker je policija neučinkovita) in korenček (pri nas ga ne dobiš, ker državni aparat vsega pohrusta).

St@jler ::

Uf ja ta ideja z družbenim delom je zelo dobra. Pa nebi smelo biti zamenjave zato, v stilu varščine ali pa keha. Direkt metlo v roke pa pometat. No to bi učinkovalo na prepotentnežih, ki se jim jebe za tistih par 100€, ki jo morajo dati za kazen.

Problem pa je tudi v tem, da nam vozniške veljajo skoraj do smrti...do 80 leta no. Če imaš srečo takrat vsaj še kaj vidiš. Po mojem bi morala biti veljavnost največ 10let, potem pa spet delat vsaj CPP.
Saj sedaj so kar dobro naredili, ko morajo mladi vozniki v 2 letih po izpitu narediti še tečaj varne vožnje . No nekaj v tem stilu, ne me za besedo držat.

Lahko bi naredili tudi tako, da bi pri predavanjih v avtošoli pokazali posledice nesreče ipd. (v istem stilu kot imajo nekje na škatlicah od čikov narisana pljuča ipd.). Je pa vprašanje koliko bi to res delovalo? :\

BigWhale ::

> da bojo ljudje izgubili občutek, da so radarji na cesti izključno z namenom polnjenja
> proračuna.


Meh, tega ne bodo. Vsaj se naslednjih nekaj generacij ne. Pri nas je drzavljan vzgojen tako, da verjame, ne verjame, pomojem kar 'VE', da drzava krade in jemlje, da pa nic. Policaji bodo vedno samo zato, da polnijo proracun. Tudi odzivi nekaterih na slo-techu so taksni. :)

Sicer pa ja, druzbeno koristna dela sem jaz predlagal ze kar nekaj casa nazaj. Morda bi moral stopiti do kaksnega poslanca. :) Ni ga lepsega kot en 'mamin sinko' in Jelincic, kako skupaj po tivoliju cigaretne ogorke pobirata... ;>

Avby ::

Sam odobravam višje kazni (četudi menim da so že današnje visoke) pod pogojem, da se dokaže da bo zaradi njih majn mrtvih na cesti in majn prometnih nesreč. Dokaže seveda ne na papirju ampak v praksi na obdobje 5 let oziroma 10 let. In sem za to, da če ni majn mrtvih po sprejemu višjih kazni in majn prometnih nesreč z hujšimi posledicami, da se razlika v kazni vrne za nazaj vsem ki so jo plačali in to z obrestmi. Seveda se ta meja lahko določi procentoalno in ob 2 kratnem povišanju kazni oni zagotovo imajo neko računico koliko majn mrtvih bo na naših cestah. In če se računica ne izide hočem da prevzamejo odgovornost za svojo zgrešeno politiko.

To je zame aktivna politika in skrb za to da bo majn mrtvih na cestah. Se pravi, da na eni strani imamo ljudi, ki imajo pravico nekaj zahtevati s tem ko uveljavijo svoje zakone in zahteve po drugi strani pa so odgovorni, da bodo aktivni v preprečevanju tega zaradi česa sploh potrebujemo visoke kazni.

Mislim da je to model, ki je pravilen saj danes pa velja model, kjer ni odgovornosti na strani ljudi, ki bi naj skrbeli za prometno varnost in so plačani iz proračuna. Je pa se razpasla neka filozofija kako lahko dobro zaslužijo in terorizirajo ljudi brez kakršnega koli občutka odgovornosti.

Torej hočem da nekdo prevzame odgovornost za to da kljub povišanju kazni ni majn mrtvih na naših cestah. Ker seveda nekdo ne opravlja svojega dela le polnijo si žepe odgovornosti pa ne čutijo.

Karaya 52 ::

Še vedno pa to ne bo zmanjšalo smrtnih žrtev zaradi posledic alkoholiziranosti. To je še vedno največji problem na naših cestah.

Kar se tiče pa hitrosti, pa sem mnenja da teh nesreč ne povzročajo tisti, ki vozijo 60km/h po naselju in ki jih policisti najraje in najlažje ustavlajo na visoko frekventnih cestah. Tistih voznikov ki divjajo s 100km/h po slovenski v ljubljani pa tako ali tako ne bodo dobili.

Je še pa drug problem; ko sem se prvič peljal iz Celja do Ljubljane po stari cesti, je zadn del, Domžale in okolica omejitev 50km/h. Mene je blo tak sram, ko sm gledal v kolono ki sem jo povzročal. In kaj naredi človek v takem primeru? Ponavadi mal na gas, zavoljo tistih vzadaj. :(

darkolord ::

Avby: v takem primeru pa pač ne bi bilo nikogar na takem mestu (oziroma ne bi nihče ničesar predlagal).

Avby ::

Ja no zakaj ne? Torej tebi je bolj všeč, da se spremajo odločitve, ki so v praksi popolnoma irelevantne in neproduktivne in njihov namen ni dosežen? Jaz pa menim da bi se zgodilo ravno nasprotno. Sčistilo bi se in nehalo natolcevati z nekimi predlogi, ki sami po sebi preprosto pač ne delujejo. in delovna mesta bi zapolnjevali bolj sposobni posamezniki, ki dejansko vejo kaj delajo saj morajo ob koncu leta izpolniti zadane cilje ali pa odgovarjati.

Seveda so za to plačani. Tako kot sedaj le z razliko, da sedaj ne nosijo odgovornosti za zgrešeno politiko. In zakaj je potem takšno stanje dobro, če je politika zgrešena in ne služi svojemu namenu? Slabše tako ne moe biti kot vpeljati teror in bogatenje na eni strani in nič rezultatov na drugi strani. In to dejansko se je zgodilo. Povišali so le kazni in to preprosto samo po sebi nebo prineslo rezultatov. Že preverjeno ob prejšnem povišanju kazni.

flipflop ::

Je še pa drug problem; ko sem se prvič peljal iz Celja do Ljubljane po stari cesti, je zadn del, Domžale in okolica omejitev 50km/h. Mene je blo tak sram, ko sm gledal v kolono ki sem jo povzročal. In kaj naredi človek v takem primeru? Ponavadi mal na gas, zavoljo tistih vzadaj. :(


To je res kar velik problem. In sicer zato, ker te je bilo sram da si peljal po omejitvi in si zato potegnil na več. Jst recimo se ponavadi peljem do 60/h skozi naselja (oziroma tud dost manj če je to potrebno, ne glede na omejitev) in če se mi kljub temu kdo nalima na rit spustim na 50, pa naj dela tam zadaj kar hoče. Ni šans da mu bom jst tarčo za radarje igral.

Za večino ljudi je opozorilo s strani policije ko nekaj zajebejo v prometu, samo potuha. Kot če ti je v šoli učitl šenkal 2, v prihodnosti se zarad tega nisi nič več učil, kvečjemu še manj. Če si pa dobil šut, si se pa za ziher naučil dosti več kot samo za 2. Opozorila so preden narediš pizdarijo, ne potem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: flipflop ()

jype ::

Saj se lahko umaknete na skrajni desni rob cestišča, upočasnite in vžgete desno smerno utripalko. Tudi, če se ne ustavite popolnoma, je verjetnost, da vas bodo varno prehiteli, dovolj velika, da vam ne bo treba šibat nad omejitvijo. Če je možno ustaviti tako, da zapeljete s cestišča, toliko bolje. Vsekakor vedno lahko histerične voznike spustite naprej in se ne sekirate zaradi njih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

flipflop ::

To je včasih res najboljše in sm tud sam že večkrat spustil pacienta naprej. Škoda samo da se je "treba" tud pri vožnji na zgornji dovoljeni meji umikat hitrejšim - tukaj bi morala posredovati policija. Koliko je tistih ki so dobili kazen za prekratko varnostno razdaljo? Jo pri nas sploh merijo miličniki? V tujini je to stalna praksa in se tudi redno kaznuje vožnja v zavetrju. Zakaj moram med vožnjo po naselju zadaj vozečega imeti tako blizu, da imam občutek da sedi na zadnji klopi?

Če se voziš na odbijaču sprednjega, potem voziš tudi bolj agresivno, se jeziš za vsako bremzanje, itd. Ko povečaš varnostno razdaljo tudi ta agresivnost nekako mine.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: flipflop ()

jype ::

flipflop> Zakaj moram med vožnjo po naselju zadaj vozečega imeti tako blizu, da imam občutek da sedi na zadnji klopi?

Da ko se sredi ceste pojavi otrok z žogo, se ustaviš tik pred njim, potem se pa teslo zaleti vate in te porine čez otroka. Zato.

Bojim se, da utegneš biti celo ti kriv, če pred nekom sunkovito zaviraš in se ta nekdo zaleti vate, kar je absurdno - varnostna razdalja je obvezna odgovornost tistega, ki vozi za tabo.

Fizikalko ::

>>Ne boš verjel, ampak ja. Komot je obljubljat lepo vreme čez 5 dni, če pa ti ni treba odgovarjat, ko fališ.

Če ti ni niti najmanj jasno, kako poteka prognoziranje vremena in kakšni so problemi le tega, še ne pomeni, da je fajn, če to vehementno trobiš naokoli in delaš iz sebe....saj veš, kaj. Klovna.

Matako ::

Uf ja ta ideja z družbenim delom je zelo dobra. Pa nebi smelo biti zamenjave zato, v stilu varščine ali pa keha. Direkt metlo v roke pa pometat. No to bi učinkovalo na prepotentnežih, ki se jim jebe za tistih par 100€, ki jo morajo dati za kazen.


Uuu... ampak res! Si predstavljate: pobiranje smeti in urejanje grmičevja ob avtocesti v svetlečem oranžnem brezrokavniku, nakar mimo tebe švigne tvoj kolega pred katerim si se še kak dan prej postavljal kdo ima večjega in hitrejšega. Neprecenljivo!

To bi bila po mojem zelo, zelo učinkovita kazen. Ne nazadnje zelo veliko ljudi (se pravi minus izjeme!), ki radi noro hitro vozijo dostikrat saj nezavedno išče potrditev oz. trpi za kakim drugim simptomom psihološkega pomankanja. Tako delo bi bilo potem ravno prava stvar.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

WarpedGone ::

Fizikalko:

Poglej vreme ob osmih in ga poslušaj kako reče: "v petek bo pa 23 stopinj". Če ti je jasno kaj pomeni prognoza, veš da nalaga. Nalaga pa zato, ker če bi reku "naši modeli kažejo, da se bojo stvari gibale takole zato je taka pa taka verjetnost da bo temperatura med 20 in 25 stopinj" bi ga 99% ljudi poslalo nekam, češ "Kaj si pa naj s tem pomagam?". Zato se enostavno dela da ve nekaj, česar ne ve. Ker mu itak v petek noben ne bo težil ko bo 25, on je pa napovedal le 23. V petek nas en teden stare napovedi vremena en drek brigajo. Enako je žal s temi ukrepi v prometu.

Kako je z obljubami o izboljšanju varnosti izpred nekaj let? Kam so se skrile? Odgovorni so še vedno isti, prodajajo nam iste ukrepe in iste obljube. Koliko so njihovi bivši ukrepi dejansko spremenili stanje na cestah?

Ve se, da je bila sredi 90ih let prava katastrofa, ko smo letno na cesti pustili po 500 - 600 življenj. Nato so začeli šraufat in stvari našraufali pod 300 mrtvih letno, zadnja leta pa se trend zopet obrača navzgor. Isti prijem (kazni) je nekaj časa deloval, zadnje čase pa očitno ne deluje več. In sedaj naj vrjamemo da zopet magično začel delovat? Le zakaj bi?

Kazen je čisto psihološko maščevanje ljudjem na cesti, ki delajo zgago. Vsakomur privoščimo, da bi moral za vsako pizdarijo fejst plačal. Ampak to je le lajšanje naših osebnih psihičnih bolečin, povsem druga stvar pa je, koliko takšne kazni zaležejo pri PREPREČEVANJU pojavov zgage.

Imamo raje celo štalo na cesti, kjer pa se čisto vsak prekršek fejst kaznuje ali imamo raje miren in varen promet, kjer ni sploh potrebno izrekat kazni?
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Dokler se na cesti vozijo taki, ki pospesujejo skozi krizisca in verjamejo v to, da je cesta v bistvu njihova in da so omejitve nesmiselno postavljene...

Nevem, tezko je neko preventivo zganjat. Preventivo za prihodnje rodove lahko. Objestneze pa cim veckrat in cim bolj kaznovat. Policaja na vsak ovinek! :)

Dvojne radarske kontrole, v razmaku dveh kilometrov na cesti. Avtomatske radarje, povezane z bazo o registracijah, ki kar sami printajo poloznice in jih pakirajo v kuverte. :)

darkolord ::

> Zato se enostavno dela da ve nekaj, česar ne ve.

Ampak očitno bi ti raje bil brez vremenske napovedi?

kekz ::

Nalaga pa zato, ker če bi reku "naši modeli kažejo, da se bojo stvari gibale takole zato je taka pa taka verjetnost da bo temperatura med 20 in 25 stopinj" bi ga 99% ljudi poslalo nekam

Aja, a tako delajo. Zdaj sem pa razočaran.
Vedno sem bil prepričan, da gredo s časovnim strojem pogledat, kako bo.

Obstajajo pa sicer tudi lažje metode. Znano je, da lahko zvečer v Lj. kupiš časopis (npr. Delo) od naslednjega dne (po datumu sodeč).
Ker imam dostikrat službene opravke v Delu, sem jim nekoč zatežil, če sem že tako blizu korita, naj mi pa dajo časopis od 2 dni naprej. Za začetek sem bil skromen, saj nabrž imajo dostop do izdaj naslednjega tedna samo vodilni. Ampak, bom vsaj videl katere številke bodo izžrebane na lotu, kakšno bo vreme in nenazadnje, kdo vse bo imel prometno nesrečo, da se ji lahko izognem, če bom slučajno (so)udeležen. Preklete pi..., niso hoteli dati! ;((

Barakuda1 ::

Jaz sem še zmeraj prepričan, da bi bila najučinkovitejša kazen zaplemba vozila s katerim je bil prekršek storjen in njegova prodaja na dražbi.
Poleg tega pa še neka minimalna denarna kazen - recimo 500 €, za vsak slučaj, če bi se kdo fural z avtom, ki ga še prodat ne moreš.

Jasno. Tako drastične kazni naj nadomeste sedanjo kazen odvzema vozniškega dovoljenja, ne pa kar na povprek.

Denarne kazni pa bi pravtako od nekega minimalnega zneska dalje, vezal na % od vrednosti vozila, s katerim je bil prekršek storjen.

Sem prepričan, da bi se prekrški krepko, več kot prepolovili.

Yossarian ::

Denarne kazni pa bi pravtako od nekega minimalnega zneska dalje, vezal na % od vrednosti vozila, s katerim je bil prekršek storjen.

Kako zelo se strinjam s tabo. Na ta način bi tudi učinkovito "dobili" tiste, ki ne prijavljajo nobenega dohodka, vozijo pa se z zelo dragimi avti.
Nikoli se ne prepiraj z idiotom, ker te bo potegnil
dol na svoj nivo in te premagal s svojimi izkušnjami.

WarpedGone ::

kekz pa darko:

Smešna sta tolk, da se mi niti ne splača vama pojasnjevat. 100% sta sfalila to, kar sm hotu povedat.

Še enrkat brat.
Zbogom in hvala za vse ribe

St@jler ::

Ma nevem, meni se zdi smiseln odvzem vozniške. Tako mora it ta osebek še enkrat delat izpit, za kar se sigurno skešira vsaj enih 500€ + obnovi znanje (hočeš nočeš ga mora, če hoče naredit izpit) in obstaja možnost da se bo kaj naučil iz tega.
Taka kazen se mi zdi bolj vzgojna oz. prevzgojna kot odvzem avtomobila katerega ti je ubistvu samo škoda in iz strahu ne delaš prekrškov.
Sicer je res, da se pri taki kontroli, kot jo imamo danes človek lahko naokoli vozi tudi brez izpita. :\
Pa še namesto da se plačuje % od vrednosti avtomobila, se mi zdi bolje, da se plačuje % od dohodka, seveda z minimalnim zneskom določenim.

WarpedGone ::

Problemčk je, da predvidevaš da so prekrški posledica nepoznavanja predpisov. Če bi blo tko enostavno bi blo že zdavnaj vse tip top. Prekrški so žal večinoma posledica zavestnih odločitev, ki se v recimo 99,9% primerih izidejo pozitivno za kršitelja. Prepričaj ga, da se ne "splača".
Zbogom in hvala za vse ribe


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Miti, zmote in nepoznavanje predpisov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11738194 (33065) St235
»

perverzna lopovščina (1000 eur) (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Loža
119484836 (57589) BlueRunner
»

pritožba na kazen - možnost ugoditve (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11516089 (11485) bluefish
»

Prehitra vožnja - ugovor (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18913721 (11251) Tear_DR0P

Več podobnih tem