Slo-Tech

» »

Avtomobili na parni pogon

Avtomobili na parni pogon

OwcA ::

Otroška radovednost - gonilo napredka.
  • spremenilo: OwcA ()

Brane2 ::

IMHO na električen avto izven neke zabave lahko kar pozabiš.

Če bi sam delal kaj v DIY izvedbi, bi se veliko prej odločil za parni avto.

Preden umreš od smeha, premisli malo:

- pri parnem avtu ti se ni treba ukvarjati z oktanskimi števili, stopnjami kompresije itd. Gorivo sežigaš stalno in tako, da zgori čimbolje. To ne bi smel biti problem. S tem dosežeš super izkoristek in hkrati rešiš problem emisij.

-voda je praktično idealen medij, ker ima solidno specifično toploto, ker ni posebno agresivna, ker je poceni in neškodljiva, saj je praktično del našega ambienta.

- pri vodi se lahko sam odločaš, do kod boš grel paro in kako jo boš ohlajal ter ali bi raje odprti ali zaprti krog ( da vode ne izpuščaš v okolje).
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Brane2 ::

Pa še ea zanimiva lastnost- zamenjava goriva je bolj ali manj stvar zamenjave gorilnika in mogoče tanka, če recimo prehajaš z nafte na plin.

Verjetno bi se lahko vozil celo na drva. A ne bi blo cool da bi kakega hudega bencinarja predelal na drva in naredil iz sprednje rešetke vratca za vlaganje drv v peč... >:D

Ko bi v mestu zaturiral stroj, bi folk lahko občudoval nevarno zažaritev žerjavice...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Pyr0Beast ::

Ko bi v mestu zaturiral stroj, bi folk lahko občudoval nevarno zažaritev žerjavice...

To bi bilo pa res nekaj za videti :D
Kakšen koks/premog +H2O bi bil odličen >:D
Ali ste kdaj videli, kaj nitro dela na žerjavici? Čudeže! >:D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Azrael ::

Osebni avto na paro je nekoč razvijal Fiat, pravzaprav samo dvotakten dvovaljnik, ki je bil po obliki zelo podoben običajnim avtomobilskim motorjem in ga je bilo enostavno vgraditi v obstoječe modele. Stvar je lepo in zanesljivo delovala, baje je bil največji problem, ko je ogrevanje kotla in priprava pare trajala predolgo. Kar se izkoristvov tiče in ostalega pa je bil konkurenčen ostalim rešitvam.

Ali so prišli kaj dje od prototipov pa ne vem.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

barbarpapa1 ::

Na hitro za Braneta

Parni avtomobili so bili zrela tehnologija že v začetku prejšnjega stoletja. Takrat so bili celo v prednosti pred bencinci, ki so jih dohiteli nekje pred dvajsetimi leti preteklega stoletja. Kot zanimivost: prvi avto, ki je presegel hitzrost 200km/h je bil parni avto "Rocket" firme Stanley. Ti so kotle razvili do take ravni, da je bil parni avto pripravljen za vožnjo v cca destih minutah. Pokopali so jih izboljšani izkoristki bencinarjev, čeprav celoten sklop parnega avta ni nujno večji od bencinskega (gledano v razmerah dvajsetih let preteklega stoletja). Parni avto je imel sicer kotel, ni pa imel menjalnika.

Še nekaj linkov:

Wiki-Stanley

Še nekaj o Stanley-u

Parni bi imel smisel, če bi imel na voljo ceneno gorivo, s katerim bi uspešno nadomestil slab izkoristek....Sam parni batni stroj po momentni karakteristiki povsem ustreza in je celo zelo podoben električnemu motorju....

LP

Jože

Jože

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Brane2 ::

Zakaj bi parni stroj imel slabši izkoristek od bencinarja ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

barbarpapa1 ::

Parni stroj (bolje rečeno - postrojenje) in pa motor z notranjim zgorevanjem sta namenjena pretvorbi kemične - termične energije v mehansko delo. Izkoristem v obeh primerih definirata dve veličini - razlika tlakov in pa razlika temperatur (delta P in delta T med začetkom in koncem procesa). Sam sem "zaljubljen" v parne lokomotive in podatek iz tega področja (malokatera tehnologija je bila v preteklosti bolj "zrela" kot ta) kaže max. izkoristek okoli 15-18%. Klasične lokomotive so imele tlak pare nekje max. 20 bar (obstojale so tudi visokotlačne mašine s tlaki okoli 100 bar) in temperaturo (pregrete) pare cca 300°C. Že ta parameter je pri motorju z notranjim izgorevanjem bistveno višji, pa tudi tlaki ob zgorevanju v cilindru motorja so višji od omenjenih 20 bar. Parni stroji izgubijo veliko tudi z izpihano paro (ogromno energije se sprosti ob kondenzaciji pare, ki pa jo je potrebno vrniti v sistem - navadno s predgretjem napajalne vode. To pomeni uvajanje kondenzactorja v sistem, kar zelo poveča in zakomplicira postrojenje).

Toliko, na kratko...

LP

Jože

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Brane2 ::

Že, ampak kaj ti preprečuje uporabo bistveno toplejše pare ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Brane2 ::

Poleg tega, kdo pravi, da bi se tega moral lotiti na konvencionalni način.

Lahko bi recimo imel grelne elemente v sami glavi motorja. Recimo kaj takega, kot najdeš v stanovanjskih plinskih pečeh.

V zgornji strani elementa gori mešanica plina in zraka, spodnja stran pa je že vrhnja ploskev cilindra. Posebna pumpa v pravem trenutku brizgne kapljico vode na razbeljeno ploskev in ekspanzija slednje potisne bat navzdol. V batu je vgrajen ventil in ko ta pride do spodnje točke, se ventil odpre in se zapre spet tik preden bat pride do GMT in naslednja kapljica vode pade na kovino...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

barbarpapa1 ::

Zdravo

Teoretična zgornja meja za pridobivanje pare je nekje 1700°C, ko voda razpade na vodik in kisik (kašna je odvisnot te temperature od tlaka mi ni znano). Drugače pa je ovir veliko.
Motorji z notranjim zgorevanjem dihajo hladno zmes, pri parnem stroju pa delamo s paro, ki je na vhodu v stroj s svojim max tlakom in temperaturo. Na vhodu v stroj ta para potuje skozi razporednik pare (ta je vedno na max temperaturi) v cilinder, kjer je med ponjenem le-tega vedno max. temperatura, ki le nekaj pade med ekspanzijo pare. Kompleten stroj ima veliko med seboj drsečih delov, ki jih je potrebno mazati. In mazanje pri konstantnih visokih temperaturah je problem. Prav tako lahko pozabiš moderne umetne mase, večina njih ne seže kaj prida čez 500°C. Ostane le keramika, "suhe" kovine, molibden disulfid in grafit... Tako so problemi kar veliki....Mislim, da so max temperature (ob vžigu mešanice) pri motorjih z notranjim zgorevanjem vseeno veliko višje.

Pa rudi kotli za temperature preko 1000°C niso kar tako....

Toliko na hitro....

LP

Jože

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Brane2 ::

Že ampak če je edina para, ki o motor vidi v samem cilindru avta, kje je potem tak problem ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Azrael ::

Če te prav razumem, bi ti imel nekaj podobnega 2 taktnem dizlu, samo da bi v cilinder namesto goriva vbrizgaval vodo?

Vodo pihneš na neko vročo točko v glavi motorja, da se ta voda upari in ekspandira in porine bat navzdol. Osebno mislim, da bo največji problem takega stroja vzdržljivos tiste vroče točke in verjetno ne prav visoki maksimalni obrati.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Brane2 ::

Verjetno, ampak ta je lahko izmenljiva, nekako tako kot svečke na dizlu...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Pyr0Beast ::

Hmm, kaj pa če bi samo vodo kompresiral na nekje 700bar jo segrel na ~400°C in nato vbrizgal ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

barbarpapa1 ::

Brane, se opravičujem, nisem uspel prebrati tvojega posta. Je pa tvoja ideja kvalitativno zanimiva. Jaz bi jo nadgradil s prej omenjeno temperaturo razpada vode na vodik in kisik. Tako avtomatsko dobiš oba plina v pravem razmerju in jo skuriš v cilindru. To bi znalo precej povečati moč takšnega stroja. Za samo vročo točko so materiali že na voljo, veliko keramik zdrži bistveno več, kot 1700°C. Kot sem rekel, kvalitativno je zadeva zelo zanimiva. Moramo pa zadeve pogledati tudi kvantitativno (simulirati zadevo). Problem je verjetno v tem, da hitrost prenosa toplote pri uparjanju iz stene grelnega telesa na vodo ni poljubno hitra. Prav tako površina igra pomembno vlogo. Tako nekaj podatkov za "staro tehnologijo" parne lokomotive serije 33 (Nemška 52):

Moč: 1620 KM (1192KW)
Površina rešetke: 3,89m2
Površina kurišča: 15,9m2
Izparjevalna površina kotla: 177,83m2
Pregrevalna površina kotla: 68,92m2

Mere cilindra (lokomotiva ima 2)
Premer: 600mm
Gib bata: 660mm

Delovni tlak: 16 bar

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Pyr0Beast ::

Jaz bi jo nadgradil s prej omenjeno temperaturo razpada vode na vodik in kisik. Tako avtomatsko dobiš oba plina v pravem razmerju in jo skuriš v cilindru.

Eee, wrong. Pri taki T začne voda razpadati, še vedno pa je več kot 70% vode v plinastem stanju. Ko jo ohladiš, se mešanica samodejno 'vname' oz. zreagira med seboj, tako da še vedno paro dobiš. Drugo bi bilo, če bi šel preko koksa za H2.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Brane2 ::

Hmm, kaj pa če bi samo vodo kompresiral na nekje 700bar jo segrel na ~400°C in nato vbrizgal ?


Tudi lahko, vendar je 400˚C bistveno premalo za pošten izkoristek, pri višjih temperaturah pa bi imel intenziven probleme z vsem, kar bi prišlo z vodo v stik in s toplotnimi izgubami.

Tu pa imaš samo grelec, ki je itak že v cilindru, vse ostalo pa je manj kritično....

Brane, se opravičujem, nisem uspel prebrati tvojega posta. Je pa tvoja ideja kvalitativno zanimiva. Jaz bi jo nadgradil s prej omenjeno temperaturo razpada vode na vodik in kisik. Tako avtomatsko dobiš oba plina v pravem razmerju in jo skuriš v cilindru. To bi znalo precej povečati moč takšnega stroja.


S tem ne bi povečal moči stroja, saj si s toplotno energijo samo razkrojil vodo in si pozneje z njenim izgoretjem to kvečjemu dobil nazaj.
Mogoče bi pa s tem lahko uravnaval potek tlaka v cilindru. Na začektu imaš paro, ki praktično takoj disocira v vodik in kisik in ko bat potuje po cilindru in temperatura upade zadosti pod kritično, stvar zgori in zadrži tlak dlje časa blizu kritičnega.

Če ti to kaj pomaga, seveda.


Za samo vročo točko so materiali že na voljo, veliko keramik zdrži bistveno več, kot 1700°C. Kot sem rekel, kvalitativno je zadeva zelo zanimiva. Moramo pa zadeve pogledati tudi kvantitativno (simulirati zadevo). Problem je verjetno v tem, da hitrost prenosa toplote pri uparjanju iz stene grelnega telesa na vodo ni poljubno hitra. Prav tako površina igra pomembno vlogo. Tako nekaj podatkov za "staro tehnologijo" parne lokomotive serije 33 (Nemška 52):


Ja ampak tam je zaradi drugačne zasnove temperatura bistveno nižja in tlaki tudi. Poleg tega ti pač nič ne preprečuje, da bi imel recimo 6literski 12 cilinderski boxer. Če so tlaki nižji, ni problem imeti motor večje kubature. Pa tudi to, da v bistvu nimaš kompresije in je motor 2-taktni, bi moralo prinesti veliko. Pa tudi cela "fora" takega motorja bi bila v varčnosti in ne v končnih hitrostih, zato bi se lahko zadovoljil mogoče z nekoliko manjšimi močmi.
Hitrost vrtenja ne bi smela biti problem, vsaj ne dokler se motor lahko vrti v širokih razmerjih- se pač temu ustrezno določi prenosno razmerje...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Stepni Volk ::

Dodatno parno turbino je pred kratkim razvil BMW: BMW se vrača v parno gnane čase
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

Brane2 ::

Ja, jasno. Odhajajoče pline bi lahko zajel še s turbino. Ker ti tu ni traba kaj dosti stiskat plinov na sesalnem koncu motorja, ker tega v klasičnem smislu ni, to energijo lahko porabiš drugače...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • premaknilo od: OwcA ()

OwcA ::

Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Dodajanje acetona h gorivu (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
18918479 (10140) Pyr0Beast
»

VPP Naprava za dodajanje vodika v diesel motorje (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7813173 (9439) overman
»

Aluminij za proizvodnjo vodika. (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7720407 (18169) gruntfürmich
»

[Automobilizem] Audi z dizlom zmagal v 6 od 8 dirk ALMS (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
858983 (7445) Stepni Volk
»

Alternativni pogon, namesto bencinskih in dieselskih motorjev (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
706280 (4475) BigWhale

Več podobnih tem