Novice » NWO » Slovenska državna uprava gre na odprto kodo
MrStein ::
Moraš biti fanatik da tožiš nekoga, ki npr. krši GPL licenco in noče odpraviti kršitve še po ne vem koliko pozivih?
Ah ja, glej tožbe so pokazale, da koda okužena z GNU GPL ni prosta, tisti, ki jo uporablja konkretno tvega.
Tisti, ki krši pravila, tvega, da ga odkrijejo.
Velja za vsa pravila.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
techfreak :) ::
Mimogrede, tale s Firefoxom in desetimi leti je primitivna; je pa FF naslednik zaprtokodnega NN, pa tudi sicer mešanec med IE in Opero; kot zmerom, FOSS ne inovira ampak kopira izdelke zaprtokodnih avtorjev (kar mnogi razumejo - o upravičenosti bi lahko debatirali - kot obliko piratstva).
Kar nekaj stvari sta imela Firefox in Chromium veliko prej kot pa IE. Torej očitno inovira.
Cold1 ::
@Ales
Kolikor vem MS Office že deluje na telefonskih Oknih, torej mu arhitektura ARM ne povzroča težav.
Res?
Ne, če zagovarjaš Googlov spyware ( ki bi ga morali vsi odločno zavračati), se zavedaj kam nas le ta vodi...
V bistvu sem s tem mislil reči "bomo videli, kaj bo čez kako leto ali dve", nikogar ne pozivam h čakanju kogarkoli ali česarkoli (pa tudi če bi pozival, le zakaj bi me kdorkoli poslušal).
Facebook je resna firma, čisto nič "hobby" niso; morda pa me nisi razumel, morda moja krivda, se bom poizkusil jasneje izraziti.
MS do danes ni izdal verzije Windows Serverja, ki bi bila (tudi cenovno) namenjena domačim zanesenjakom, ki želijo postaviti lasten web, mail, whatever strežnik; ko (oziroma če) ga bodo, se bo (najbrž) precej zmanjšalo število strežnikov na katerih teče Linux (izraz "sesul" pa je tvoj).
In škodljive za firme; koda okužena z GNU GPL pač ni prosta in njena uporaba kaj lahko pripelje do oškodovanja lastnikov, to je, do stroškov večjih od cene licenc ne-FOSS programske opreme, enako velja tudi za JU.
Imajo, Linux (pa tudi BSD, MacOS, Windows in drugi celoviti OSi) ni primeren za krmiljenje naprav, če bi se šlo zgolj za performance overhead bi bilo še v redu, ko pa te kompleksnost ugrizne v (varnostno) rit je IMO heca konec. Če pa tiščiš glavo v pesek pa tudi prav; sam bi se Linuxa na "napravi" povezani v omrežje raje izogibal.
Argument večine, ki je merodajen, je "Okna Delajo Za Nas", argument obskurne male skupnosti, ki jo vodijo fanatiki pa je "Linux Dela Zame™", le ta pač ni merodajen, ne zgolj zaradi fanatizma, ampak predvsem zaradi popolne obskurnosti; so pa fanatiki izjemno glasni, kar ustvarja vtis velikosti, še posebej na spletu.
Večina prodanih telefonov je "neumnih".
Ali res? Kolikor vem se ARM skrije pred katerimkoli Intelom, ima pa nižjo porabo, a zgolj ob mnogo nižji zmogljivosti.
Se, toda začeti je treba pri tistih, ki nas orenk ožemajo, pri nas so to razni Telekomi, NLBji, Premogovniško/Toplarniški lobiji, etc. MS in tistih par milijončkov ni vreden niti omembe, da ne omenjam dejstva, da ga večina smatra za ponudnika kakovostne programske opreme (probleme vidijo zgolj tisti, ki so nasedli ABMizmom fanatikov).
Kar de facto; Ballmer je v tistem govoru vračal Applu milo za drago; Linux pa zaradi argumentacijskega obmetavanja med Štefanom in Štefanom ni pridobil ničesar, razen če verjameš da je 1% več od 5% (ali celo od 95%) in vem da fanatiki dajejo prednost ideologiji pred dejstvi, pa če je treba razglašati Ballmerjeve besede kot evangelij Linuxa.
Brez zaprtokodnega razvoja FOSSisti ne bi mogli kopirati ničesar.
Koda je bila odprta potem ko se je Netscape potopil (FOSS je mnogokrat pokopališče mrtvega programja), kar je sledilo so bila kopiranja IEja in Opere.
Ponovno: brez zaprtokodnega razvoja ne bi bilo možno kopirati ničesar; FOSS pa bi imel na voljo predvsem Stallmanovo ideologijo oz. nakladanje.
Večina komentarjev, ki sem jih bral, smatra KDE 4 za rip off Viste, enako smatram tudi sam.
@MrStein
Drži, je pa res, da fanatiki kričijo, da je GNU GPL prosta koda, ko pa ga enkrat uporabiš pa na sodišču spoznaš, da niti pod razno ni prost.
Tehnično so proste zgolj informacije brez kakršnih koli avtorskih zaščit, praktično pa bi lahko o prostosti govorili pri bolj permisivnih licencah, pri GNU GPL pa gotovo ne.
@Techfreak :)
In katere so te stvari? Edini stvari, ki ne prihajata z IEja ali Opere so zavihki in popreproščen vmesnik v Chromu, tudi tu "skupnost" ni razvila ničesar, zgolj neka korporacija pač razdaja svojo kodo pod GNU GPL, ko bo nehala pa nam ostane...
Ampak po mojih podatkih zdaj še MS Office ni sposoben delovati na ARM, kaj šele vse ostalo.
Kolikor vem MS Office že deluje na telefonskih Oknih, torej mu arhitektura ARM ne povzroča težav.
Trenutno se vse odvija presneto hitro.
Res?
Eh, malo obračaš moje besede.
Ne, če zagovarjaš Googlov spyware ( ki bi ga morali vsi odločno zavračati), se zavedaj kam nas le ta vodi...
Rekel si naj počakamo (kdo je to mi?) leto ali dve, da bo IE povrnil delež uporabnikov,
V bistvu sem s tem mislil reči "bomo videli, kaj bo čez kako leto ali dve", nikogar ne pozivam h čakanju kogarkoli ali česarkoli (pa tudi če bi pozival, le zakaj bi me kdorkoli poslušal).
Ti si napisal, da se bo tržni delež odprtokodnih spletnih strežnikov sesul, ko MS izda hobby/domačo varianto, jaz pa ti pišem, da jo imamo pred nosom [Facebook], da ne pripada MS.
Facebook je resna firma, čisto nič "hobby" niso; morda pa me nisi razumel, morda moja krivda, se bom poizkusil jasneje izraziti.
MS do danes ni izdal verzije Windows Serverja, ki bi bila (tudi cenovno) namenjena domačim zanesenjakom, ki želijo postaviti lasten web, mail, whatever strežnik; ko (oziroma če) ga bodo, se bo (najbrž) precej zmanjšalo število strežnikov na katerih teče Linux (izraz "sesul" pa je tvoj).
Vse tožbe proti podjetjem, ki niso spoštovala GPL in jih jaz poznam, so bile uspešne za GPL.
In škodljive za firme; koda okužena z GNU GPL pač ni prosta in njena uporaba kaj lahko pripelje do oškodovanja lastnikov, to je, do stroškov večjih od cene licenc ne-FOSS programske opreme, enako velja tudi za JU.
"Pa saj ne najdeš celotne distribucije na kakem domačem routerju."
"Najdeš dovolj, da lahko tiskalnik uporabiš kot odskočno desko za napad na notranje omrežje. Ponovno, naprave ne potrebujejo celovitih OSov."
"Ponovno, nimajo jih. Imajo kar potrebujejo. Če na domačem routerju *rabiš* print server, ga na enostaven način lahko imaš. In to varen print server."
Imajo, Linux (pa tudi BSD, MacOS, Windows in drugi celoviti OSi) ni primeren za krmiljenje naprav, če bi se šlo zgolj za performance overhead bi bilo še v redu, ko pa te kompleksnost ugrizne v (varnostno) rit je IMO heca konec. Če pa tiščiš glavo v pesek pa tudi prav; sam bi se Linuxa na "napravi" povezani v omrežje raje izogibal.
A nisi ti tisti, ki vseskozi trdi, da kaj " Dela Zame™ " ni argument?
Argument večine, ki je merodajen, je "Okna Delajo Za Nas", argument obskurne male skupnosti, ki jo vodijo fanatiki pa je "Linux Dela Zame™", le ta pač ni merodajen, ne zgolj zaradi fanatizma, ampak predvsem zaradi popolne obskurnosti; so pa fanatiki izjemno glasni, kar ustvarja vtis velikosti, še posebej na spletu.
Dejstvo je, da trg želi pametne telefone in tablete z celovitim OS-om.
Večina prodanih telefonov je "neumnih".
Zmogljivost pa... precej boljša na ARM-u, kot na Atomu, ne?
Ali res? Kolikor vem se ARM skrije pred katerimkoli Intelom, ima pa nižjo porabo, a zgolj ob mnogo nižji zmogljivosti.
Potem se strinjamo, da je treba take (vključno z Microsoftom) tu in tam udariti po prstih?
Se, toda začeti je treba pri tistih, ki nas orenk ožemajo, pri nas so to razni Telekomi, NLBji, Premogovniško/Toplarniški lobiji, etc. MS in tistih par milijončkov ni vreden niti omembe, da ne omenjam dejstva, da ga večina smatra za ponudnika kakovostne programske opreme (probleme vidijo zgolj tisti, ki so nasedli ABMizmom fanatikov).
Verjetno misliš de jure, ne de facto? IMHO se motiš pri vsem navedenem, kakorkoli obrneš. Še celo pri tem, da ga ni mogoče kupiti v trgovini. Še Ballmer to že nekaj časa priznava, poglej datum.
Kar de facto; Ballmer je v tistem govoru vračal Applu milo za drago; Linux pa zaradi argumentacijskega obmetavanja med Štefanom in Štefanom ni pridobil ničesar, razen če verjameš da je 1% več od 5% (ali celo od 95%) in vem da fanatiki dajejo prednost ideologiji pred dejstvi, pa če je treba razglašati Ballmerjeve besede kot evangelij Linuxa.
Ok, GNU/linux je marsikaj kopiral od UNIX-a, v smislu konceptov in zasnove seveda, ne konkretne kode. To drži in to se mi zdi pozitivno.
Brez zaprtokodnega razvoja FOSSisti ne bi mogli kopirati ničesar.
Zakaj je že to slabo in kaj je tukaj Firefox "ukradel", če so avtorji sami odprli svojo kodo? Firefox je dedič, ne tat.
Koda je bila odprta potem ko se je Netscape potopil (FOSS je mnogokrat pokopališče mrtvega programja), kar je sledilo so bila kopiranja IEja in Opere.
Ponovno: brez zaprtokodnega razvoja ne bi bilo možno kopirati ničesar; FOSS pa bi imel na voljo predvsem Stallmanovo ideologijo oz. nakladanje.
Kaj pa... si npr. videl, kako je zgledal design KDE 4.x pred izdajo Windows 7? How's that for a rip off?
Večina komentarjev, ki sem jih bral, smatra KDE 4 za rip off Viste, enako smatram tudi sam.
@MrStein
Tisti, ki krši pravila, tvega, da ga odkrijejo.
Velja za vsa pravila.
Drži, je pa res, da fanatiki kričijo, da je GNU GPL prosta koda, ko pa ga enkrat uporabiš pa na sodišču spoznaš, da niti pod razno ni prost.
Tehnično so proste zgolj informacije brez kakršnih koli avtorskih zaščit, praktično pa bi lahko o prostosti govorili pri bolj permisivnih licencah, pri GNU GPL pa gotovo ne.
@Techfreak :)
Kar nekaj stvari sta imela Firefox in Chromium veliko prej kot pa IE. Torej očitno inovira.
In katere so te stvari? Edini stvari, ki ne prihajata z IEja ali Opere so zavihki in popreproščen vmesnik v Chromu, tudi tu "skupnost" ni razvila ničesar, zgolj neka korporacija pač razdaja svojo kodo pod GNU GPL, ko bo nehala pa nam ostane...
MrStein ::
In škodljive za firme; koda okužena z GNU GPL pač ni prosta in njena uporaba kaj lahko pripelje do oškodovanja lastnikov
@MrStein
Tisti, ki krši pravila, tvega, da ga odkrijejo.
Velja za vsa pravila.
Drži, je pa res, da fanatiki kričijo, da je GNU GPL prosta koda, ko pa ga enkrat uporabiš pa na sodišču spoznaš, da niti pod razno ni prost.
Tehnično so proste zgolj informacije brez kakršnih koli avtorskih zaščit, praktično pa bi lahko o prostosti govorili pri bolj permisivnih licencah, pri GNU GPL pa gotovo ne.
GPL koda _je_ prosta. Ampak to ne pomeni "lahko počneš kar te je volja". To ne moreš z ničemer , razen mogoče PD (a to še danes obstaja?).
Tudi če kupiš licenco za softver X, lahko pride do oškodovanja lastnikov, recimo:
- patenti
- prodajalec ni imel polnih pravic za prodajo
- itd...
Če ti ne pašejo pogoji GPL, pač ne vzameš GPL kodo.
Če ti ne paše Ferrari (predvsem cena), ga pač ne vzameš.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Cold1 ::
GPL koda _je_ prosta. Ampak to ne pomeni "lahko počneš kar te je volja".
Ni, če z njo ne moreš početi kar pač želiš, to je namreč poanta "prostosti".
Če ti ne pašejo pogoji GPL, pač ne vzameš GPL kodo.
Se strinjam, problem je v fanatikih, ki trdijo da je "GNU GPL"="prosta koda" in spodbujajo tako uporabo kot tudi licenciranje, brez da bi opozorili na omejitve.
dela ::
Argument večine, ki je merodajen, je "Okna Delajo Za Nas", argument obskurne male skupnosti, ki jo vodijo fanatiki pa je "Linux Dela Zame™", le ta pač ni merodajen, ne zgolj zaradi fanatizma, ampak predvsem zaradi popolne obskurnosti; so pa fanatiki izjemno glasni, kar ustvarja vtis velikosti, še posebej na spletu.
Čredni nagon ni argument. Komur je to argument, bo velikokrat zgrešil boljšo in/ali cenejšo rešitev za svoje potrebe (ker ima vsak drugačne), ker je pač ne uporabljajo vsi ostali.
Vozniki ferarrijev se ravno ne tepejo po glavi, ker so obskurna mala skupnost, ki ni upoštevala mnenja večine, da je najbolje voziti renault ali VW. Oni pač rabijo/želijo nekaj, kar pride v 4s do 100, gre čez 300 in privlači ženske. En trgovski potnik pa rabi varčnega dizla. A naj zdaj vsi vozijo isto znamko, ker "ima večina prav"?
Če ima NY borza specifične potrebe, se MORA vprašati "kaj deluje zame?", ne more se orientirati po pisarniških mlinčkih in principu "deluje za večino".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dela ()
Poldi112 ::
>In škodljive za firme; koda okužena z GNU GPL pač ni prosta in njena uporaba kaj lahko pripelje do oškodovanja lastnikov, to je, do stroškov večjih od cene licenc ne-FOSS programske opreme, enako velja tudi za JU.
JU pač ne prodaja naprav/software-a/rešitev in glede na to da ne distribuira GPL kode je le ta zanjo v vseh praktičnih pomenih besede prosta.
>MS do danes ni izdal verzije Windows Serverja, ki bi bila (tudi cenovno) namenjena domačim zanesenjakom, ki želijo postaviti lasten web, mail, whatever strežnik; ko (oziroma če) ga bodo, se bo (najbrž) precej zmanjšalo število strežnikov na katerih teče Linux (izraz "sesul" pa je tvoj).
Ja, domači uporabniki res trumoma uporabljajo Linux, ker si ne morejo privoščiti Windows server. Medtem ko firme, ki z denarjem nimajo takih problemov, veselo uporabljajo Windows server in se večinoma izogibajo Linux serverjem, anede?
>Kolikor vem MS Office že deluje na telefonskih Oknih, torej mu arhitektura ARM ne povzroča težav.
Nebi vedel, ampak Win in Office je še daleč od neke resne zbirke programja. Uporabno res samo za kakšen telefon, to je pa že to.
>MS in tistih par milijončkov ni vreden niti omembe, da ne omenjam dejstva, da ga večina smatra za ponudnika kakovostne programske opreme (probleme vidijo zgolj tisti, ki so nasedli ABMizmom fanatikov).
Zanimivo, ker večina uporabnikov, ki jih jaz poznam, windowse, oz da ne rečem kar software na splošno, smatra kot polizdelek. Sploh pa MS ni ravno znan kot ponudnik kak9ovostne programske opreme. Razen seveda pri fanatikih.
>Brez zaprtokodnega razvoja FOSSisti ne bi mogli kopirati ničesar.
Butast komentar, dosti tipičen zate. Kot da FLOSS ni sposoben inovacij in kot da ni primerov na pretek.
>Koda je bila odprta potem ko se je Netscape potopil (FOSS je mnogokrat pokopališče mrtvega programja), kar je sledilo so bila kopiranja IEja in Opere.
Tipično. Sprašujem se, zakaj sploh debatiram z nekom, ki pravi, da FF kopira od IE-ja. Ampak te bi vseeno prosil da mi našteješ inovacije, ki jih je FF skopiral od IE-ja. A greva stavit da jih je IE več pobral od FF?
>Večina komentarjev, ki sem jih bral, smatra KDE 4 za rip off Viste, enako smatram tudi sam.
Pač nimaš pojma.
>Ni, če z njo ne moreš početi kar pač želiš, to je namreč poanta "prostosti".
Aja? A potem ti nisi prost?
>Se strinjam, problem je v fanatikih, ki trdijo da je "GNU GPL"="prosta koda" in spodbujajo tako uporabo kot tudi licenciranje, brez da bi opozorili na omejitve.
A lahko poveš kdo so ti fanatiki? Da nisi mogoče zgolj ti nepismen. To je še huje kot bolna opozorila za američane. Pozor, gpl koda ima lahko smrtne posledice za butce, ki ne preberejo licence in nato naredijo samomor.
JU pač ne prodaja naprav/software-a/rešitev in glede na to da ne distribuira GPL kode je le ta zanjo v vseh praktičnih pomenih besede prosta.
>MS do danes ni izdal verzije Windows Serverja, ki bi bila (tudi cenovno) namenjena domačim zanesenjakom, ki želijo postaviti lasten web, mail, whatever strežnik; ko (oziroma če) ga bodo, se bo (najbrž) precej zmanjšalo število strežnikov na katerih teče Linux (izraz "sesul" pa je tvoj).
Ja, domači uporabniki res trumoma uporabljajo Linux, ker si ne morejo privoščiti Windows server. Medtem ko firme, ki z denarjem nimajo takih problemov, veselo uporabljajo Windows server in se večinoma izogibajo Linux serverjem, anede?
>Kolikor vem MS Office že deluje na telefonskih Oknih, torej mu arhitektura ARM ne povzroča težav.
Nebi vedel, ampak Win in Office je še daleč od neke resne zbirke programja. Uporabno res samo za kakšen telefon, to je pa že to.
>MS in tistih par milijončkov ni vreden niti omembe, da ne omenjam dejstva, da ga večina smatra za ponudnika kakovostne programske opreme (probleme vidijo zgolj tisti, ki so nasedli ABMizmom fanatikov).
Zanimivo, ker večina uporabnikov, ki jih jaz poznam, windowse, oz da ne rečem kar software na splošno, smatra kot polizdelek. Sploh pa MS ni ravno znan kot ponudnik kak9ovostne programske opreme. Razen seveda pri fanatikih.
>Brez zaprtokodnega razvoja FOSSisti ne bi mogli kopirati ničesar.
Butast komentar, dosti tipičen zate. Kot da FLOSS ni sposoben inovacij in kot da ni primerov na pretek.
>Koda je bila odprta potem ko se je Netscape potopil (FOSS je mnogokrat pokopališče mrtvega programja), kar je sledilo so bila kopiranja IEja in Opere.
Tipično. Sprašujem se, zakaj sploh debatiram z nekom, ki pravi, da FF kopira od IE-ja. Ampak te bi vseeno prosil da mi našteješ inovacije, ki jih je FF skopiral od IE-ja. A greva stavit da jih je IE več pobral od FF?
>Večina komentarjev, ki sem jih bral, smatra KDE 4 za rip off Viste, enako smatram tudi sam.
Pač nimaš pojma.
>Ni, če z njo ne moreš početi kar pač želiš, to je namreč poanta "prostosti".
Aja? A potem ti nisi prost?
>Se strinjam, problem je v fanatikih, ki trdijo da je "GNU GPL"="prosta koda" in spodbujajo tako uporabo kot tudi licenciranje, brez da bi opozorili na omejitve.
A lahko poveš kdo so ti fanatiki? Da nisi mogoče zgolj ti nepismen. To je še huje kot bolna opozorila za američane. Pozor, gpl koda ima lahko smrtne posledice za butce, ki ne preberejo licence in nato naredijo samomor.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Ales ::
Najprej v zvezi z odprto kodo: *odprta* koda ni čisto isto kot "prosta" koda. Odprtost je v tem, da je nihče ne more zapreti za svoje stranke. In ravno to so nekateri poskušali in posledično popušili na sodišču. Čisto pravilno.
Eh, pogovor gre v smeri, kaj kdo osebno preferira (večina preostanka tvojega posta), kar nima nobenega smisla in se zdi izguba časa... ne bomo prišli nikamor.
@AlesKdo zaboga ga pa zagovarja? Jej, jej, počasi začenjam sumit, da se delaš neumnega. Še enkrat, jaz ne zagovarjam Googla in Chroma, samo zastopam stališče, da IE v letu ali dveh ne bo povrnil tržnega deleža, ker za to nima pogojev na trgu. Če ima kdo pogoje za rast, je to trenutno Chrome. Opazovanje stanja na trgu brskalnikov != podpora določenega brskalnika. Eh, daleč od tega, da bi jaz podpiral Chrome, ampak kaj jaz podpiram je irelevantno za diskusijo.
Eh, malo obračaš moje besede.
Ne, če zagovarjaš Googlov spyware ( ki bi ga morali vsi odločno zavračati), se zavedaj kam nas le ta vodi...
Eh, pogovor gre v smeri, kaj kdo osebno preferira (večina preostanka tvojega posta), kar nima nobenega smisla in se zdi izguba časa... ne bomo prišli nikamor.
Bistri007 ::
GPL je svoboda kode, BSD je svoboda programerja oz. ISV.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
MrStein ::
GPL je svoboda uporabnika. (končnega)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
jype ::
Gandalfar> prej omejevanje
Ti si omejen, očitno.
Eden tistih, ki so se sprijaznili s tem, da imajo informacijsko tehnologijo v najemu in si je ne lastijo (in to lahko, kot se je že zgodilo, lastnik kadarkoli vzame nazaj).
Ti si omejen, očitno.
Eden tistih, ki so se sprijaznili s tem, da imajo informacijsko tehnologijo v najemu in si je ne lastijo (in to lahko, kot se je že zgodilo, lastnik kadarkoli vzame nazaj).
jiga ::
Gandalfar ::
@jiga: cel ekosistem omejuje s svojimi zahtevami in se virusno siri po kodi. Prav nic kaj Svobodno kot je to v BSD duhu.
jiga ::
Omejuje developerja, ki bi rad odvzel svobodo kodi - zasluzil, ne pa koncnega uporabnika.
A to da nek software sploh ne zacne obstajat misls kot omejevanje koncnega uporabnika?
A to da nek software sploh ne zacne obstajat misls kot omejevanje koncnega uporabnika?
jype ::
Gandalfar> se virusno siri po kodi
Tvoja svoboda je omejena izključno s svobodo vseh tistih, za katere je programiral originalni avtor (in z ničemer drugim).
Tvoja svoboda je omejena izključno s svobodo vseh tistih, za katere je programiral originalni avtor (in z ničemer drugim).
Gandalfar ::
no dejmo tko jype: BSD like licenca - torej Apache - ima kolektivno vecjo magnitudo inovacij in doprinosa k druzbi ter prispevkov v "open source" svet kot bolj restriktvna GPL licenca.
Apache je pokazal, da lahko z BSD like licenco naredi vse in se vec za kar GPL zagovorniki trdijo, da se ne da.
Apache je pokazal, da lahko z BSD like licenco naredi vse in se vec za kar GPL zagovorniki trdijo, da se ne da.
jype ::
Gandalfar> za kar GPL zagovorniki trdijo, da se ne da.
Url?
Ker zagovorniki GPL trdimo, da pravic prejemnikov programja, ki smo ga _mi sami_ napisali in za katerega smo _mi sami_ določili licenco, ne sme omejiti nihče. To menda razumeš? Ne trdimo ničesar drugega in "da se ne da" je vključeno v skupino trditev, ki jih GPL zagovorniki niso izrekli.
Url?
Ker zagovorniki GPL trdimo, da pravic prejemnikov programja, ki smo ga _mi sami_ napisali in za katerega smo _mi sami_ določili licenco, ne sme omejiti nihče. To menda razumeš? Ne trdimo ničesar drugega in "da se ne da" je vključeno v skupino trditev, ki jih GPL zagovorniki niso izrekli.
Icematxyz ::
To "jajcanje" o licencah je tako samo sebi namen. Če že, potem vprašanje:
Ali naj ima "država", kot naročnik programske opreme, kakršne koli pomisleke pri naročanju programske opreme tudi pod GPL licenco?
Glede inovacij in doprinosa družbi licence tipa GPL:
http://www.linuxfoundation.org/
Ali naj ima "država", kot naročnik programske opreme, kakršne koli pomisleke pri naročanju programske opreme tudi pod GPL licenco?
Glede inovacij in doprinosa družbi licence tipa GPL:
http://www.linuxfoundation.org/
Mr.B ::
Dejte že nehat razglabljat kaj je bolje. Vse je isti K.
Študija, je posmeh inteligenci unih visokošolanih budal v JU.
Edino kar je študija napisala je to, da se z zamenjavo MS office paketa prišpara toliko EUR. Če bi kdo hotel tako študijo prodati privatnemu sektorju, bi dobil nogo globoko v Anus. Študija je Joke, je nekako tako, glej če ne kupim prišparam EUR, kaj pa to zasabo potegne, pač ni moj problem, glej številke. Haloo ?
Študija, je posmeh inteligenci unih visokošolanih budal v JU.
Edino kar je študija napisala je to, da se z zamenjavo MS office paketa prišpara toliko EUR. Če bi kdo hotel tako študijo prodati privatnemu sektorju, bi dobil nogo globoko v Anus. Študija je Joke, je nekako tako, glej če ne kupim prišparam EUR, kaj pa to zasabo potegne, pač ni moj problem, glej številke. Haloo ?
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Bistri007 ::
Če bi kdo hotel tako študijo prodati privatnemu sektorju, bi dobil nogo globoko v Anus.
Notri piše, da odprta koda ni antikapitalistična. In da "obstaja mnogo kapitalističnih podjetij, tudi zelo velikih korporacij, ki prakticirajo odprto kodo".
Glede licenc. Obstajajo trije glavni FOSS licenčni modeli:
1. Community GPL
2. Dual licensed GPL + proprietary
3. LGPL
4. BSD
Odprta koda ti dobro služi, če si podjetje, ki služi s prodajo HW, npr. IBM, Linux routerji, TV. FOSS ti služi slabo, če hočeš samo prodajati podporne storitve za to, kar itak šenkuješ naprej.
Odprta koda je primerna za tiste izdelke in tudi uporabnike, ki jim ta odprtost služi - torej za tiste, ki vlečejo dol src, ne bin. Kaj bi naša JU dol vlekla?
Operacijski sistemi, middleware, programski jeziki in orodja za razvijalce so uspešni FOSS projekti. Končni izdelki, kot je OpenOffice/KDE* so FAIL. Zakaj? Zato, ker imajo podjetja/programerji, ki uporabljajo LAMP kot osnovo za razvoj svojih plačljivih produktov, s katerimi služijo, motivacijo, da popravljajo buge v L/A/M/P, ne glede na tip licence. Študije uporabniškega obnašanja pri uporabi vmesnikov stanejo, in če s tem ne služiš, ampak moraš razdajati naprej, nimaš nobene motivacijo za razvoj le-teh. Poleg tega, edini, ki znajo uporabiti odprto kodo (src), so programerji - in ti imajo raje config in script pristop k konfiguraciji sistema. Firefox je samo delno končni izdelek, predvsem pa je razvojno orodje za spletne razvijalce - tu je tudi najbolj močen. Zato je tudi FF UI napisan v JS...
* s KDE ne mislim terminala, iskanja datotek in plain text urejevalnika s podporo za barvanje programske kode.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
hruske ::
Poglej z druge strani: če ti spišejo program po naročilu, ti pa nimaš dostopa do kode, boš ves nadaljni čas obvezan k sodelovanju s točno določenim izvajalcem.
Z vidika države je to zelo nevarno: zasebna družba te lahko s svojim položajem potem izsiljuje, ti narekuje ceno, ti sam pa sploh nimaš možnosti alternative.
Z vidika države je to zelo nevarno: zasebna družba te lahko s svojim položajem potem izsiljuje, ti narekuje ceno, ti sam pa sploh nimaš možnosti alternative.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Bistri007 ::
Poglej z druge strani: če ti spišejo program po naročilu, ti pa nimaš dostopa do kode, boš ves nadaljni čas obvezan k sodelovanju s točno določenim izvajalcem.
Ti mešaš hruške in jabolka! Če ti nekdo spiše program po naročilu, zahtevaš program v izvorni kodi. Odprta koda pomeni, da je odprta vsem, ne naročniku... Seveda pa moraš imeti vsaj enega zaposlenega, ki zna narediti iz te kode binary...
Še enkrat, glej moj prejšnji post. Odprtost kode ti nič ne koristi, če je ne misliš spreminjati...
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
jype ::
Bistri007> Še enkrat, glej moj prejšnji post. Odprtost kode ti nič ne koristi, če je ne misliš spreminjati...
Zaprta koda ti pa _preprečuje_ spreminjanje, zamenjavo ponudnika (tistega, ki lahko spreminja) in močno oteži interpretacijo surovih podatkov.
Zaprta koda ti pa _preprečuje_ spreminjanje, zamenjavo ponudnika (tistega, ki lahko spreminja) in močno oteži interpretacijo surovih podatkov.
PaX_MaN ::
Daedalus ::
In koliko stane spreminjanje odprte kode? Tko, na uč?
Manj kot reimplemetacija programskih rešitev ob propadu/resnem sporu z trenutnim ponudnikom X rešitve za Y problem. Vidno v praksi - firma krepne, izvorne kode od aplikacije ni, organizacija pa s to aplikacijo podpira lastno delovanje. What do you do?
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Bistri007 ::
Vidno v praksi - firma krepne, izvorne kode od aplikacije ni, organizacija pa s to aplikacijo podpira lastno delovanje. What do you do?Za par fičnikov kupiti source code od stečajnega upravitelja
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Daedalus ::
Aha, vmes pa moliti Boga, da se kaj ne zbrejka, da ne rabiš novih funkcionalnosti, vzdrževanja, bugfixov? Se mi je zdelo, ja
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
noraguta ::
Aha, vmes pa moliti Boga, da se kaj ne zbrejka, da ne rabiš novih funkcionalnosti, vzdrževanja, bugfixov? Se mi je zdelo, ja
kar pa pri odprti kodi ni problem ? in vsak se znajde v tujem sourcu kot doma. ob enem pa aktivisti odprte kode niso sposobni niti pripraviti ponudbe za razpis.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Daedalus ::
kar pa pri odprti kodi ni problem ?
Pri odprti kodi maš opcijo poiskati drugega vzdrževalca in stvari obdržati v delujočem stanju.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Gandalfar ::
ce si nesposoben pri custom narocilu vzet se source, ti itak ni pomoci in to ni stvar opensourca.
Ales ::
Kar se mene tiče, pa mislim, da bi se veliko zagovornikov odprte kode strinjalo, je lahko programska oprema JU tudi zaprtokodna, v kolikor je lastnik vseh pravic JU oz. država Slovenija.
Verjetno se lahko tudi strinjamo, da bi morali biti uporabljeni podatkovni formati in protokoli izključno po splošno sprejetih in znanih standardih? Ti pa odprtokodni ali v lasti JU, tako da nihče ne more preprečiti komunikacije ali dostopa do obstoječih podatkov?
Verjetno se lahko tudi strinjamo, da bi morali biti uporabljeni podatkovni formati in protokoli izključno po splošno sprejetih in znanih standardih? Ti pa odprtokodni ali v lasti JU, tako da nihče ne more preprečiti komunikacije ali dostopa do obstoječih podatkov?
kitaj ::
Poldi112 ::
Lol, to sem pa spregledal. Evo, vedno znova uživam, ko nekemu MS loverju lahko pod nos pomolim:
www.ecis.eu/documents/Finalversion_Cons...
www.ecis.eu/documents/Finalversion_Cons...
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Poldi112 ()
kitaj ::
Če ti ne pašejo pogoji GPL, pač ne vzameš GPL kodo.
Se strinjam, problem je v fanatikih, ki trdijo da je "GNU GPL"="prosta koda" in spodbujajo tako uporabo kot tudi licenciranje, brez da bi opozorili na omejitve.
GPL je Stallman sestavil tako, da varuje odprtost kode za uporabnika. Podjetja imajo seveda s to odprtostjo praviloma težave.
MrStein ::
prej omejevanje
V hmm, da vidimo:
- GPL omogoča, da prosto uporabljam kodo (torej poganjam; to je primarni način uporabe softvera)
- GPL omogoča, da preberem (izvorno) kodo
- GPL omogoča, da spremenim kodo
- GPL omogoča, da razpošiljam kopijo kode (z ali brez sprememb)
A lahko to z ne GPL kodo? Vzemimo nekaj znanega, recimo.... Windows? AutoCAD? Crysis?
Ja sej to je bistvo, da kodi ne smes odvzet svobode, kar zna bit vcasih mal zoprno :)
Ja, to je problem, ko eni mešajo dve čist ločeni zadevi:
- rad bi bil svoboden (ušel iz zapora, suženjstva itd..)
in
- rad bi drugim vzel svobodo (zasužnjil druge itd...)
To sta dve popolnoma ločeni zadevi. Ena ne pogojuje drugo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
Bistri007 ::
prej omejevanje
V hmm, da vidimo:
- GPL omogoča, da prosto uporabljam kodo (torej poganjam; to je primarni način uporabe softvera)
- GPL omogoča, da preberem (izvorno) kodo
- GPL omogoča, da spremenim kodo
- GPL omogoča, da razpošiljam kopijo kode (z ali brez sprememb)
A lahko to z ne GPL kodo?
To vse lahko narediš s kodo pod BSD/Apache/PHP licenco. Ampak te licence ti dodatno omogočajo, da razpošiljaš prevedeno kodo (binary), ne da bi te prisile v razpošiljanje izvorne kode.
Torej:
- GPL omogoča, da prosto uporabljam kodo (torej poganjam; to je primarni način uporabe softvera)
- GPL omogoča, da preberem (izvorno) kodo
- GPL omogoča, da spremenim kodo
- GPL me prisili, da razpošiljam poleg binarne tudi kopijo izvorne kode (z ali brez sprememb)
Ampak, svoboda & prisila sta antipoda... Vseeno pa imaš kot uporabnik kode pod BSD/Apache/PHP licenco motivacijo, da pošlješ upstream bugfix kot tudi razširitev funcionalnosti, ki jo potrebuješ za lastne potrebe. Torej, da ne potrebuješ z vsako .x.y.zz verzijo izvajati patchev in da se s spremembami upstream kode ne polomijo. Prisila ni potrebna...
PS: Celo Linus se izogiba GPLv3 fanatizma. Pravi, da bi bilo škodljivo za ekosistem...
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bistri007 ()
opeter ::
Kar se mene tiče, pa mislim, da bi se veliko zagovornikov odprte kode strinjalo, je lahko programska oprema JU tudi zaprtokodna, v kolikor je lastnik vseh pravic JU oz. država Slovenija.
Verjetno se lahko tudi strinjamo, da bi morali biti uporabljeni podatkovni formati in protokoli izključno po splošno sprejetih in znanih standardih? Ti pa odprtokodni ali v lasti JU, tako da nihče ne more preprečiti komunikacije ali dostopa do obstoječih podatkov?
Hmm... in kako boš ti prisilil neko podjetje, da ti bo prodalo kodo? Na koncu se nihče ne bo javil na razpis.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Mavrik ::
Hmm... in kako boš ti prisilil neko podjetje, da ti bo prodalo kodo? Na koncu se nihče ne bo javil na razpis.
V Krasnem Novem Opensource Svetu se bodo prijavila opensource podjetja, ki bodo delala na FOSS kodi. Torej napišeš razpis tak, da namesto da se greš OSS nacizem daš preprosto zahtevo za odprte standarde in dostop do kode. Pa če pač ni closed podjetij jih ni, maš opensource kodo.
The truth is rarely pure and never simple.
noraguta ::
A lahko to z ne GPL kodo? Vzemimo nekaj znanega, recimo.... Windows? AutoCAD? Crysis?
zakaj bi to sploh hotel , itak si stem delaš samo stroške , uborabiš odprtokodni ekvivalent pa je.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
dela ::
GPL me prisili, da razpošiljam poleg binarne tudi kopijo izvorne kode (z ali brez sprememb)
Prisila ni prava beseda. Če se prej strinjaš z licenco (in če se tvoja koda "znajde" pod GPL, si se strinjal, lahko bi izbral katerokoli drugo izhodišče za svoje delo), te ni nihče prisilil. Zahteva je boljša beseda.
Uh, koliko prisil bi bilo zapisanih šele v MS EULA po tej terminologiji.
Poldi112 ::
Ja, saj to je najbolj smešno - zaprtokodniki se tako zelo pritožujejo nad pomanjkanjem svobode v gpl-u, nič pa nimajo proti veliko bolj restriktivnim licencam in zaprti kodi, kjer je svobode še neprimerno manj.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
hruske ::
Veš kaj muči ljudi... to da lahko kodo vidijo, ne smejo pa je uporabljati, če se ne strinjajo z GPL.
Tečno, ne? :)
No, saj, vsake toliko časa je skušnjava prevelika, potem pa morajo podjetja odpirat kodo, ki laufa na embedded napravah.
Tečno, ne? :)
No, saj, vsake toliko časa je skušnjava prevelika, potem pa morajo podjetja odpirat kodo, ki laufa na embedded napravah.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
noraguta ::
kakem pomankanju??? gre za nezdružljivost z ostalimi licencami.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Slovenska državna uprava gre na odprto kodo (strani: 1 2 3 4 … 17 18 19 20 )Oddelek: Novice / NWO | 211964 (189923) | BlueRunner |
» | Odmevi in odzivi na študijo prehoda državne uprave na odprto kodo (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / NWO | 81593 (75604) | eidos2000 |
» | Komisija za preprečevanje korupcije izdala mnenje glede ravnanja MJU v postopku nabavOddelek: Novice / NWO | 11779 (10316) | poweroff |
» | Francozi in Švedi s prehodom na odprto kodo nižajo IT stroške (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Ostala programska oprema | 19116 (16010) | hruske |
» | Nekateri slovenski poslanci predlagajo prehod na odprto kodo (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Novice / Ostala programska oprema | 29929 (21625) | Matevžk |