» »

Toplotna črpalka

Toplotna črpalka

««
29 / 30
»»

feryz ::

Napol zastonjska TČ, vemo katera, enofazna 9 kW, je držala pokonci bajto na talnem 3 dni pri temperaturah -15 čez dan in -20 do -22 ponoči.
Klasična novogradnja, 2 štuka po 80 kvadratov, 34 stopinj dvižni vod. Brez grelcev ali česarkoli.
In še 35 posto rezerve pri moči. Čeprav je res, da jo na 100 procentih nihče ne bi poslušal 3 dni, se ti zmeša.

To je bil do sedaj najbolj hud test TČ, za katerega vem iz prve roke.

sbawe64 ::

Dionis je izjavil:

telexdell je izjavil:

Dionis je izjavil:

joez7 je izjavil:

Dionis je izjavil:

Ravno tega bi se želel izogniti, da bi grelce še kasneje vklapljalo, ker imam občutek, da se bo črpalka še bolj mučila ˝na polnih obratih˝. Da ne bi imel kompresor na dolgi rok, krajšo življensko dobo.

Ti samo lepo omeji zgornjo temperaturo DV, ti bo ko je minus delovala z manjkom, ki ga bo nadoknadila ko je plus. Mal poglej, na koliko hZ ti obratuje. Matrat se začne, ko naraste nad 80hZ (nekatere gredo do 110hZ), še najboljši indikator ti je el. poraba. Dokler je v rangu pod ~70-80% max. si na varni strani.
Nekateri lepo nastavijo omejitev max. el. porabe, s tem varuješ priključek in TČ.

No danes je delovala do 90Hz. Pa kolikor gledam graf je vsa 4 zadnja jutra delovala čez 86Hz. Saj to ravno želim raziskati, kje je tista meja maksimalne obremenitve. Za energijski dnevnik vidim samo trenutno porabo ali pa dnevno, tedensko, mesečno, ter proizvodnjo. Primer danes smo porabili do sedaj 44,3kWh, proizvedli pa 139,7kWh. Torej COP je 3,15 danes.
Ne spremljam sicer ves čas aplikacije, ampak se ne spomnim da bi bila trenutna poraba višja kot 4,9kW. Spremljam pa to recimo malo preko SolarEdge oz. glede porabe in proizvodnje sončnih celic.
Kje bi pa omejil el. porabo, moram pa potem še malo raziskati.
Tole mi sicer ni najbolj jasno, zakaj bi delal z manjkom in bi to kasneje nadoknadil. Če imamo sedaj notranjo temperaturo nastavljeno na želeno 23°C, se bo hiša, na pamet rečeno, ohladila na recimo 20-21°C. S tem potem izgubim udobje, ali jaz kaj narobe razmišljam.

Tudi sam imam NIBE F2120-16 in sicer že deveto leto. V tem času so se mi grelci vključili točno 1x in sicer ob prvem zagonu TČ, ko smo jih testitali, če so prav priključeni. Živim pa pod Karavankami tik pod dvatisočakom in npr. danes je Koroška bila zjutraj najbolj hladna. Tako ti lahko povem, da imaš nekaj hudo narobe nastavljeno.
Trenutno moja TČ v 60+ let stari hiši na radiatorjih deluje med 40 in 60 Hz. Le ko ogreva sanitarno vodo se dvigne na 80 Hz. Ko so pred leti bile temperature okrog -17°C mi je dosegla nekje 90 Hz. Sobni termometer imam nastavljeno na 22,5°C in krivuljo tako, da mi pri +15°C pošilja v sistem vodo z 25°C in pri -15°C vodo s 50°C. Temperatura v prostoru kjer je termometer se giblje med 22,5 in 23°C (pač odvisno od pribitkov). Dnevna poraba elektrike zadnjih dni, ko je ponoči -5°C in preko dneva okrog nule je med 30 in 45 kWh. Imam pa nastavljen primanjkljaj za grelce na -2000 °min in za ogrevanje na -100°min.
Torej- nastavi neko krivuljo (podobno moji), nastavi diferenco DV na npr. 10°C (koliko je lahko odstopanje temperature DV glede na izračunano temperaturo), max temperaturo DV na npr. 55°C in pa °min med 80 in 200 za ogrevanje (večja kot bo, večje je lahko nihanje temperatur v prostoru) in pa močno spusti °min za grelce (na 1000 in več). Pa normalno defrosti trajajo med- 6...12 min 3...8x dnevno.
In ja, NIBE ima tudi pasivne defroste kateri dobro delujejo nekje nad 4°C. Če imaš to temperaturo nastavljeno na prenizko vrednost (npr. manj kot 2°C) pa lahko trajajo tudi pol ure in več.

Hvala ti za tale opis. Bi mi samo še zaupal prosim koliko imate izolirano hišo? Namreč pri nas je 250m2 celotna hiša, ogreva se nekje 210m2. Res je, da ni klasična ˝socialistična hiša˝, ampak je precej razvlečena - torej precej sten, kjer so izgube. Hiša je stara 50 let, so še stara dvoslojna okna, brez fasade. Samo na stropu je 20cm izoliacije (nebivalnega podstrešja). Zdaj ali so res nastavitve popolnoma mimo ali pa da imam morda precej poddimenzionirane radiatorje napram tebi. Po drugi strani bi pa rekel, da mora izvajalec te parametre nastaviti vsaj približno smiselno.

To je SFRJ hiša l. 1975.
Stavbno pohištvo zanič, izolacijske fasade ni, kakšne radiatorje imaš (slike, dimenzije , število ) ? Najbolj p/p so tip 'K22', tu imaš razloženo https://www.instal.si/radiatorji-korado... .
Največ moči da tip K33, sledi K22, 21, 20...
S tem da imaš pri K33 najnižjo možno temperaturo dvižnega voda za doseganje željene temperature, pri K22 mora biti malo višja in tako naprej.

Krivuljo ogrevanja si kaj nastavljal ?

Na koliko °C ogrevaš ?

In ogrevaš vsaj dve nadstropji + sanitarna topla voda.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

telexdell ::

feryz je izjavil:

Napol zastonjska TČ, vemo katera, enofazna 9 kW, je držala pokonci bajto na talnem 3 dni pri temperaturah -15 čez dan in -20 do -22 ponoči.
Klasična novogradnja, 2 štuka po 80 kvadratov, 34 stopinj dvižni vod. Brez grelcev ali česarkoli.
In še 35 posto rezerve pri moči. Čeprav je res, da jo na 100 procentih nihče ne bi poslušal 3 dni, se ti zmeša.

To je bil do sedaj najbolj hud test TČ, za katerega vem iz prve roke.

Tiste TČ katere si pripeljal iz GB ob vstopu na trg niso bile cenovnega ranga kot te, katere sedaj vozite s Poljske. Pol je pač usoda omogočila, da si bile tako poceni. Pa- za talno je dobra praktično katera koli TČ, saj vse dajo od sebe vodo vsaj 45°C tudi v najhujšem mrazu, če le še deluje:) Radiatorji in slabša izolacije pač zahteva drugačne prijeme.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

Zakaj pa da ne bi bile?
Mitsubishi je Mitsubishi.
Ali je z Anglije ali s Poljske, popolnoma vseeno.
Kdo pleh zvije okrog kompresorja, je pa tudi vseeno.
Važno da se vrti.

telexdell ::

Dionis je izjavil:

No, saj zaradi tega smo šli v nakup toplotne črpalke višjega ranga.

@telexdell. Mi zaupaš še kdo vam je montiral oz. predlagal moč TČ? A ste izbrali to na podlagi 18.500kWh porabe energije? ker mi smo računali nekje okvirno 30-35.000kWh. Pa imamo na koncu enako močno. Meni tu nekaj ne štima.

TČ sem si določil sam. Sem pač tekom šolanja dobil nekaj osnov, se kasneje na poklicni poti srečal s problematiko racionalne rabe energije in imel poslovne stike s strokovnjaki na tem področju. Pol pa lahko koga kaj vprašaš, pogledaš stare zapiske...

NIBE F2125-16 bi ti morala zagotoviti vso ali vsaj veliko večino potrebne toplote za ogrevanje hiše. Probleme bi lahko imela šele pri nekaj zaporednih dnevnih temperatur pod -10°C. Nikakor pa ne sedaj, ko so malce hladnejši jesenski dnevi. Problem je lahko le v nastavitvah ali res močno premajhnih radiatorjih za TČ. Upam, da nimaš na večini radiatorjev še termostatske ventile, pa po možnosti še priprte ( v prostorih, kjer želiš najbolj toplo ni dovolj da odpreš termostatski ventil na max ampak moraš sneti glavo z ventila!).
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

feryz je izjavil:

Zakaj pa da ne bi bile?
Mitsubishi je Mitsubishi.
Ali je z Anglije ali s Poljske, popolnoma vseeno.
Kdo pleh zvije okrog kompresorja, je pa tudi vseeno.
Važno da se vrti.

Le zakaj podobno ne razmišljaš pri avtomobilu-Je vseeno ali je Nemc ali Kitajc, daš pleh na štiri kolesa in auspuh odzad pa se pelješ?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

Čak, saj sem ti napisal.
Takrat sem vzel micko in sem zelo zadovoljen.
Te so tudi micke, torej bi morale tudi te laufati.

Res pa je, da so bile tiste made in japan, te so pa made in čajna.
Ampak japonskih danes ne kupi nihče več, so kar vse kitajske.

joez7 ::

Poglej Yorka prodajajo od 9k€ pa do 1.5k€, odvisno od trga in subvencij.
To, da ga dobiš po nizki ceni na PL ne pomeni, da je slab.
V svoji okolici sem videl in slišal kar nekaj prestrižnih in premium modelov, ki niso ravno za vzor tišine.
Tudi nekaj strojnic sem videl, pa ni nujno dražja boljša * tu se tudi vidijo skilsi majstrov.
Mam nekaj kolegov, ki so jim montirali oh in sploh - enemu so uporabili za strojnico sobo 12m2 - in na sredino sobe montirali notranjo enoto - pa je presrečen. Sem se vzdržal komentarjev in lepo pogoltnil travarco. Pa je za prenovo ogrevanja dal čez 30k. (vse na novo, talno in TČ).
Dimenzionirat TČ za -20, je po moje mal zgrešeno. Če dimenzioniraš za -2 ali -7, si zadel zlato sredino. Za eventuelne manjke pa sekundarni vir ogrevanja. Pa ni tolk cena v igri - 4 ali 12kW model sta samo nekje 1k€ razlike ali manj. Še maš premočno TČ - to bo ob 0 delala kar nekaj ciklov, šibkejša pa ti bo lepo modulirala, pa še tišja ti bo. Pa tudi el. konic ti bo delal manj. Važno ti je udobje.
V izoliranem objektu, na žalost brez termostaskih glav ne gre. Je prevelik vpliv ljudi in hišnih aparatov. Povprečna JAnuarska temperatura JE 1°C - to je tut men blo za izhodišče.
Ko boš v penziji, boš mel čas tudi to prežvečit, in predvsem uživat v penziji čimdlje.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

telexdell ::

joez7 je izjavil:

Poglej Yorka prodajajo od 9k€ pa do 1.5k€, odvisno od trga in subvencij.
To, da ga dobiš po nizki ceni na PL ne pomeni, da je slab.
V svoji okolici sem videl in slišal kar nekaj prestrižnih in premium modelov, ki niso ravno za vzor tišine.
Tudi nekaj strojnic sem videl, pa ni nujno dražja boljša * tu se tudi vidijo skilsi majstrov.
Mam nekaj kolegov, ki so jim montirali oh in sploh - enemu so uporabili za strojnico sobo 12m2 - in na sredino sobe montirali notranjo enoto - pa je presrečen. Sem se vzdržal komentarjev in lepo pogoltnil travarco. Pa je za prenovo ogrevanja dal čez 30k. (vse na novo, talno in TČ).
Dimenzionirat TČ za -20, je po moje mal zgrešeno. Če dimenzioniraš za -2 ali -7, si zadel zlato sredino. Za eventuelne manjke pa sekundarni vir ogrevanja. Pa ni tolk cena v igri - 4 ali 12kW model sta samo nekje 1k€ razlike ali manj. Še maš premočno TČ - to bo ob 0 delala kar nekaj ciklov, šibkejša pa ti bo lepo modulirala, pa še tišja ti bo. Pa tudi el. konic ti bo delal manj. Važno ti je udobje.
V izoliranem objektu, na žalost brez termostaskih glav ne gre. Je prevelik vpliv ljudi in hišnih aparatov. Povprečna JAnuarska temperatura JE 1°C - to je tut men blo za izhodišče.
Ko boš v penziji, boš mel čas tudi to prežvečit, in predvsem uživat v penziji čimdlje.

Sploh ni pomembna cena naprave. Vsaka TČ ima neke gabarite (težo, dolžini, širino...). Vsaka TČ ima neko regulacijo ogrevanja. Vsaka TČ ima neko diagnostiko delovanja. Vsaka TČ ima kompresor in hladivo. Vsaka Tč nekaj meri...Pomembne so fizične lastnosti in pa pamet (regulacija). Pri TČ je pomembna skupna masa zunanje enote, pomembna je geometrija izmenjevalca, pomembna je vrsta kompresorja, pomembno je hladivo, pomembni so senzorji...In razlike v teh snovnih lastnostih delajo razlike med TČ in ne imaginarna lastnost- nakupna cena.
Pa- nikoli nisem niti omenil, da je ta York iz Polske slab nakup- če le veš, za kje ga kupuješ.

PS še 15 šihtov in nelaj dopusta pa ti bom lahko glede penzije pritrdil ali oporekal:D:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

alekskac ::

Mene je tud skrbelo, da (takrat) razmeroma poceni LG monoblok ne zmore hudega mraza na neizolirani kamniti hiši, z ne najbolj primernimi radijatorji. Ta vrag lepš prede pri -8/-10?C, kot v +2-/-2?C intervalu. -10 za dlje časa mi sicer že dolgo nismo videli. Za vsak slučaj sem za hud mraz pustil še kotel na polena v sistemu,pa ga redko zakurim. Samo če imam lesni odpad od vetroloma za pokurit (da za drugo leto prosotr naredim, ker pri nas se stalno nekaj lomi in pada na cesto). Letno porabo imam okrog 14 MWh EE ze celo gospodinjstvo. Od tega za gretje in hlajenje okrog 9-10 MWh. Glede na drva, (ker sem moral prej vse kupit) je cenovno morda eno malenkost dražje, ampak ni nobenga dela in nobenga prostora ne zavzame v primerjavi s prej ko sem rabil met okrog hiše spravljenih vsaj 15 prm polen prej. Jasno da bi bilo bolj ugodno s sončnico in netmeteringom. Ma,je tudi tako popolnoma OK.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

Dionis ::

sbawe64 je izjavil:


To je SFRJ hiša l. 1975.
Stavbno pohištvo zanič, izolacijske fasade ni, kakšne radiatorje imaš (slike, dimenzije , število ) ? Najbolj p/p so tip 'K22', tu imaš razloženo https://www.instal.si/radiatorji-korado... .
Največ moči da tip K33, sledi K22, 21, 20...
S tem da imaš pri K33 najnižjo možno temperaturo dvižnega voda za doseganje željene temperature, pri K22 mora biti malo višja in tako naprej.

Krivuljo ogrevanja si kaj nastavljal ?

Na koliko °C ogrevaš ?

In ogrevaš vsaj dve nadstropji + sanitarna topla voda.


Hiša ni klasična 3. nadstropna SFRJ hiša. Na povezavo sem dal sliko, upam da se vidi.


Torej trenutno imamo ogrevanje preko notranjega termostata eno od srednjih sob v prvem nadstropju (zeleni del). Tam imamo nastavljeno na 23°C. V tisti sobi ni termostatskega ventila ampak navadni. Slednjega sem moral skoraj čisto pripreti, da nekako lovim enako temperaturo v prtličnem delu hiše (rumeni del), pa je tam še vedno 0,5-1°C, kot zgornje, zeleno nadstropje.

Radiatorje imamo še staro litoželezne rebraste. Upam, da bo povezava delala, da pokažem primer na sliki https://www.bolha.com/radiatorji-kalori.... Razen v kuhinji in kopalnici, kjer so novejši tip K22. V hiši je 19 radiatorjev različnih velikosti (to sedaj na pamet vem, drugače mora doma vse pomeriti).

Krivulja je nastavljena na 9 (slednje se ne spomnim ali sem dvignil iz ˝default˝ 7 ali ne) ter odklon sem spreminjal, ker je precej zakasnilo ogrevanje v prehodnem obdobju. Trenutno je na 4. Tole sva še skupaj po telefonu se dogovorila z dobaviteljem, tako da nisem tega na lastno pest spreminjal.

Če bo povezava delovala se več ali manj ogreva zgornje nadstropje (zeleni del) in celotni prtljični (rumeni del). Deloma še spodaj pod zelenim delom. Ogreva se tudi sanitarna voda.

Glede velikosti radiatorjev mi je razumljivo. Ne vem pa kaj želiš povedati s pohištvom. Ali bi bila stara ali nova omara, ne bo bistveno vplivalo.

Izolacija je samo stropna. Torej na zgornji plati je 20cm izolacije. (nad rumenim in zelenim delom).

IL_DIAVOLO ::

On govori o stavbnem pohištvu:D
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Dionis ::

telexdell je izjavil:

Dionis je izjavil:

No, saj zaradi tega smo šli v nakup toplotne črpalke višjega ranga.

@telexdell. Mi zaupaš še kdo vam je montiral oz. predlagal moč TČ? A ste izbrali to na podlagi 18.500kWh porabe energije? ker mi smo računali nekje okvirno 30-35.000kWh. Pa imamo na koncu enako močno. Meni tu nekaj ne štima.

TČ sem si določil sam. Sem pač tekom šolanja dobil nekaj osnov, se kasneje na poklicni poti srečal s problematiko racionalne rabe energije in imel poslovne stike s strokovnjaki na tem področju. Pol pa lahko koga kaj vprašaš, pogledaš stare zapiske...

NIBE F2125-16 bi ti morala zagotoviti vso ali vsaj veliko večino potrebne toplote za ogrevanje hiše. Probleme bi lahko imela šele pri nekaj zaporednih dnevnih temperatur pod -10°C. Nikakor pa ne sedaj, ko so malce hladnejši jesenski dnevi. Problem je lahko le v nastavitvah ali res močno premajhnih radiatorjih za TČ. Upam, da nimaš na večini radiatorjev še termostatske ventile, pa po možnosti še priprte ( v prostorih, kjer želiš najbolj toplo ni dovolj da odpreš termostatski ventil na max ampak moraš sneti glavo z ventila!).


Na to sem nekako računal, da bo potreba po grelcih šele pri nekje -10°C.

kar se tiče ventilov je nekje polovico termostatskih ostalo navadni. Moral bi sicer še enkrat preveriti, vendar kolikor se spomnim, ko sem špule ponastavljal (tiste, ki so bile zataknjene), so večina odprti. Priprto (stopnja 3) imava samo v spalnici. Poleg spalnice imava potem tisto sobo, kjer je termostat za spremljanje temperature. Tam je navaden ventil in je precej priprt, ker skušam na ta način enačiti temperaturo po celi hiši. Če bi bil zgornji popolnoma odprt in bi bila tam temperatura 23°C bi bilo v drugem delu hiše samo cca 20°C. (Moje prejšnje sporočilo, ko sem dal povezavo izrisa hiše - upam, da deluje povezava).
Na mestih, kjer bi potem moral celo sneti termostatske ventile bi bilo pa potem bolje, če bi prišel nekdo, ki bi pregledal celotno hišo in povedal, kaj bi bilo najbolj smotrno. Razen če grem res samo na ta del, da snemam dol ventile na vseh mestih, kjer mora delati na polno.

IL_DIAVOLO je izjavil:

On govori o stavbnem pohištvu:D


Pardon, moja napaka za tole manjko :). Ja Okna so stara 2-slojno steklo. Prav tako vrata.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()

Dionis ::

Dionis je izjavil:

sbawe64 je izjavil:


To je SFRJ hiša l. 1975.
Stavbno pohištvo zanič, izolacijske fasade ni, kakšne radiatorje imaš (slike, dimenzije , število ) ? Najbolj p/p so tip 'K22', tu imaš razloženo https://www.instal.si/radiatorji-korado... .
Največ moči da tip K33, sledi K22, 21, 20...
S tem da imaš pri K33 najnižjo možno temperaturo dvižnega voda za doseganje željene temperature, pri K22 mora biti malo višja in tako naprej.

Krivuljo ogrevanja si kaj nastavljal ?

Na koliko °C ogrevaš ?

In ogrevaš vsaj dve nadstropji + sanitarna topla voda.


Hiša ni klasična 3. nadstropna SFRJ hiša. Na povezavo sem dal sliko, upam da se vidi.


https://filefa.st/DabaP/2025-12-03-07-1...

.png sem zbrisal zgoraj



Torej trenutno imamo ogrevanje preko notranjega termostata eno od srednjih sob v prvem nadstropju (zeleni del). Tam imamo nastavljeno na 23°C. V tisti sobi ni termostatskega ventila ampak navadni. Slednjega sem moral skoraj čisto pripreti, da nekako lovim enako temperaturo v prtličnem delu hiše (rumeni del), pa je tam še vedno 0,5-1°C, kot zgornje, zeleno nadstropje.

Radiatorje imamo še staro litoželezne rebraste. Upam, da bo povezava delala, da pokažem primer na sliki https://www.bolha.com/radiatorji-kalori.... Razen v kuhinji in kopalnici, kjer so novejši tip K22. V hiši je 19 radiatorjev različnih velikosti (to sedaj na pamet vem, drugače mora doma vse pomeriti).

Krivulja je nastavljena na 9 (slednje se ne spomnim ali sem dvignil iz ˝default˝ 7 ali ne) ter odklon sem spreminjal, ker je precej zakasnilo ogrevanje v prehodnem obdobju. Trenutno je na 4. Tole sva še skupaj po telefonu se dogovorila z dobaviteljem, tako da nisem tega na lastno pest spreminjal.

Če bo povezava delovala se več ali manj ogreva zgornje nadstropje (zeleni del) in celotni prtljični (rumeni del). Deloma še spodaj pod zelenim delom. Ogreva se tudi sanitarna voda.

Glede velikosti radiatorjev mi je razumljivo. Ne vem pa kaj želiš povedati s pohištvom. Ali bi bila stara ali nova omara, ne bo bistveno vplivalo.

Izolacija je samo stropna. Torej na zgornji plati je 20cm izolacije. (nad rumenim in zelenim delom).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()

tony1 ::

Stavbno poh. so okna in vrata.

alekskac ::

Dionis, ltž radijatorji sicer res niso idealni. Vendar je prvi korak hidravlično uravnoteženje napeljave, ki se mi zdi da je pri tebi nekoliko stihijsko (lahko se tudi motim, a bom opisal svojo izkušnjo). Z uravnoteženjem sicer ne boš nič prihranil, boš pa naredil bolj enakomereno razporeditev toplote po hiši. Hidravlično uravnoteženje lahko urediš sam, rabiš dva pocenska lcd termometra s tipalom, ali enega solidnega IR; in orodje za pripiranje končnih ventilov radijatorjev. Lahko pa angažiraš centralista. Najbolje je to počet na kak res bolj hladen dan. Radijatorje pripiraš (na novejših termostatskih lahko pretok reguliraš tudi zgoraj na glavi) dokler ni po hiši relativno enak deltaT med dvižnim in povratnim vodom vseh radijatorjev. Relativno rečem zato, ker v kaki sobi imaš lahko večje izgube in/ali malo premajhen radijator, in boš moral pustit malo večji pretok. Pri meni doma se je izšlo skoraj v vseh primerih 4 stopinje deltaT, razen pri enem radijatorju, ki je čisto zadnji na dolgi veji. Tam ni tako problmatično, ker gre za vežo in lahko toleriram malo nižjo temperaturo prostora. Načelom tvoji stari ltž radijatorji potrebujejo bodisi večji pretok (dvigneš nastavitev "pump capacity" če lahko). Če pa to ne gre, pa malo krivuljo v plus, pa pripret pretok v sobah kjer preveč greje (to še na končano uravbnoteženje). Sam sem se zajebaval nekaj dni, ker nisem pravilno začel (vrstni red je zelo pomemben). Sem si potem pogledal nekaj filmčkov na YT, potme je šlo lažje. Sedaj ne tikam več, ker dela v redu. Najbolje je sicer narediti izračun izgub za vsak prostor posebej, izračun moči radijatorjev, ter po teh dveh vsakemu posebej nastaviti pravilen pretok. AMpak to je bolj že kšeft za inženirja strojnih instalacij, kar pa jaz nisem - tako da sem uporabil bolj kmečko metodo z približnim uravnavanjem deltaT, in odvzemanjem pretoka, kjer je preveč grelo še na to uravnoteženje gor. Potem sem še enkrat malo prilagodil krivuljo v naklonu, in to je bilo to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

joez7 ::

Zelo lepa osnova.
Če maš danfoseve ventile (ali katere druge z natavitvijo pretoka), delaš vse zgoraj - daš blendo na 3 (kak odaljen rad. na 4. ali 5.) s tem dosežeš hivdralično uravnoteženje sistema.
Glave zakleneš na 3. in v spalnici na 2.5.
Potem nižaš krivuljo DV po 1°C, dokler ti kak prostor ni rahlo podhlajen.
Tu lahko nehaš, ali pa daš za ta prostor večji radiator. Potem lahko še malo znižaš temp. DV.
Osnova ti naj bo udobje (ne na vsak način lovit največji COP)
Pa grej 24/7. Edino ko je medsezona, ne gre drugače kot z izklopi.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

floyd1 ::

feryz je izjavil:

Čak, saj sem ti napisal.
Takrat sem vzel micko in sem zelo zadovoljen.
Te so tudi micke, torej bi morale tudi te laufati.

York ima torej mitsubishijeve kompresorje :O?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: floyd1 ()

feryz ::

A ga nimaš doma?
Poglej, pa boš videl.

floyd1 ::

Uh, slabe volje?
Mogoče ob priliki, ko bo še kaj drugega za naredit. Samo zaradi tega pa je ne bom zdaj spet "šraufau".8-)

feryz ::

Nah, zakaj bi bil?

Post izgleda kot neki dvom, kao fery spet laže.
Nekateri bi bili celo zelo veseli, če bi potegnili tak zaključek.

floyd1 ::

Ni bilo tako mišljeno.
Samo presenetilo me je in ne vem, če je kdo to že prej omenil.

feryz ::

Zagotovo ne. Jaz pač skušam vedno iztržiti čim več, glede na plačani znesek, zato sem nekaj takega iskal.

Sicer mitshubishi ni nek presežek, ni pa tudi neki totalni no name.
Ampak kot sem že rekel, jaz sem s svojim zelo zadovoljen, zato upam da bodo tudi ti dobro služili svojim gospodarjem. Vključno s tabo. Še na mnoga leta.

floyd1 ::

No-name zagotovo ni, zubadane pa so svoj čas vlačili po zobeh, ker je pač bil precej glasen na starih neizoliranih bajturinah. Hvala za info.

Dionis ::

Dionis je izjavil:

telexdell je izjavil:

Dionis je izjavil:

No, saj zaradi tega smo šli v nakup toplotne črpalke višjega ranga.

@telexdell. Mi zaupaš še kdo vam je montiral oz. predlagal moč TČ? A ste izbrali to na podlagi 18.500kWh porabe energije? ker mi smo računali nekje okvirno 30-35.000kWh. Pa imamo na koncu enako močno. Meni tu nekaj ne štima.

TČ sem si določil sam. Sem pač tekom šolanja dobil nekaj osnov, se kasneje na poklicni poti srečal s problematiko racionalne rabe energije in imel poslovne stike s strokovnjaki na tem področju. Pol pa lahko koga kaj vprašaš, pogledaš stare zapiske...

NIBE F2125-16 bi ti morala zagotoviti vso ali vsaj veliko večino potrebne toplote za ogrevanje hiše. Probleme bi lahko imela šele pri nekaj zaporednih dnevnih temperatur pod -10°C. Nikakor pa ne sedaj, ko so malce hladnejši jesenski dnevi. Problem je lahko le v nastavitvah ali res močno premajhnih radiatorjih za TČ. Upam, da nimaš na večini radiatorjev še termostatske ventile, pa po možnosti še priprte ( v prostorih, kjer želiš najbolj toplo ni dovolj da odpreš termostatski ventil na max ampak moraš sneti glavo z ventila!).


Na to sem nekako računal, da bo potreba po grelcih šele pri nekje -10°C.

kar se tiče ventilov je nekje polovico termostatskih ostalo navadni. Moral bi sicer še enkrat preveriti, vendar kolikor se spomnim, ko sem špule ponastavljal (tiste, ki so bile zataknjene), so večina odprti. Priprto (stopnja 3) imava samo v spalnici. Poleg spalnice imava potem tisto sobo, kjer je termostat za spremljanje temperature. Tam je navaden ventil in je precej priprt, ker skušam na ta način enačiti temperaturo po celi hiši. Če bi bil zgornji popolnoma odprt in bi bila tam temperatura 23°C bi bilo v drugem delu hiše samo cca 20°C. (Moje prejšnje sporočilo, ko sem dal povezavo izrisa hiše - upam, da deluje povezava).
Na mestih, kjer bi potem moral celo sneti termostatske ventile bi bilo pa potem bolje, če bi prišel nekdo, ki bi pregledal celotno hišo in povedal, kaj bi bilo najbolj smotrno. Razen če grem res samo na ta del, da snemam dol ventile na vseh mestih, kjer mora delati na polno.

IL_DIAVOLO je izjavil:

On govori o stavbnem pohištvu:D


Pardon, moja napaka za tole manjko :). Ja Okna so stara 2-slojno steklo. Prav tako vrata.


Najprej grem po navodilih telexdell-a. Torej še enkrat sem šel preverjati vse ventile. Ja na žalost imamo na večini, razen manjših radiatorjih, že na oko, kar stare Herz-ove termostatske ventile. Pred sezono sem jih sicer na rahlo potolkel, da se je špula premikala. Zdaj sem šel pa na temeljit pregled in sem odvijačil še tisto vodilno pušo, po kateri špula teče. Sem pa vzel še kar pomično merilo in prišel do ugotovitve, da so bile nekatere špule celo več kot 1mm globoko. Torej pravilno odprta špula je bila 2,6mm ven in je bila najslabša recimo samo 1,4mm ven. To sem kar imel dela, ker je očitno bila kar zaštekana ta špula na nekaterih ventilih. Za danes so mi ostali še 4 radiatorji, ki jih moram preveriti.
Torej, zdaj bodo res vsi termostatski ventili na polno odprti. Priprt bo edino v 1 spalnici in priprt je in bo navadni ventil v sobi, kjer imamo temperaturni senzor za toplotno črpalko. Bo to potem OK?
Potem pa spremljam nekaj dni, kakšno bo stanje. Čeprav vremenska napoved kaže, da se bo konec tedna otoplilo, tako da bo malo trajalo.

Zdaj, to kar sta omenjala joez7 in alekskac sicer prvič slišim, da obstaja termostatski ventil, da lahko reguliraš in pretok in temperature neodvisno. Sem videl, da je tudi to. Pač tega nimamo in ne bi šel v menjavo teh glav, ker bo strošek za 19 radiatorjev kar velik. Mi pa ne gre skupaj potem, da bi opravil hidravlično ravnovesje, da bi vse ventile dal na 3. stopnjo, ker bi to pomenilo da nimam vseh na polno odprto in bo spet pretok zmanjšan in bo vplivalo na delovanje ali sem kaj narobe razumel?

floyd1 ::

Kakšna špula? Stari herz ventili imajo zunaj iglo, ki jo potem term. glava potiska noter, kako daleč, pa je odvisno od nastavitve na glavi in temp. Ta igla se včasih zatakne.

Če hočeš term. Ventile fiksno zapirat (jih uporabljati kot klasične), daš dol term. glave (kar si že naredil) in daš namesto njih nazaj gor tiste "kapice", ki si jih dobil z ventili. Tam pol lahko fix reguliraš in malo zmanjšaš pretok v prevročih prostorih.

joez7 ::

Takle je danfos https://www.fero-term.si/product/ventil...
tisti pločevinast obroček JE zaslonka s katero nastavljaš dušenje.
Ti ventili so bli razviti za velike sisteme s črpalko (do 1000 enot), brez potrebe po dodatnem hivdraličnem balansiranju. Posebnost JE, da majo port (luknjo) samo 4mm in KvS pod 0.6. Z zaslonko se še da regulirat KvS pod 0.1.
Popolnoma so pa neuporabni v sistemih s gravitacijskim kroženjem.
Glave pa nastaviš na 3 in zakleneš - preprečiš pregrevanje posameznih prostorov.
Cene na bulk so polnoma nižje.
Preventiva pred zapekanjem igel TermoVentilov, je, da poleti odpreš ventile na polno - ali pa da jih pobereš dol. Pomaga tut mal ročne masaže - če popusti - OK, čene pa menjava.
Če kaka igla zapeče - se da pri nekaterih ventilih zamnjat samo del z iglo - na primer Callefi, ma rezervne vložke po cca 5€. Pač ni potrebe po menjavi celega ventile. Če nimaš levih rok, lah vse v lastni režiji.
Pričakovana doba termostatskih ventilov je nekje 10-15 let, pol pa je potrebno tut kaj pozamenjat.
Mam pa nekatere že stare ~25let - pol pa začne tesnilo pri igli rahlo rosit (opaziš po zeleni barvi), ko snameš glavo.
Vglavnem, dokler objekt ni izoliran, gre tudi brez glav skoz, ko pa maš pod 40kWh*m2/leto, pa postane regulacija kar zanimiva. Novejši projekti za pasivne hiše, sploh ne predvidevajo več TČ za ogrevanje - samo za STV je ponavadi STČ.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

telexdell ::

Dionis je izjavil:


Zdaj, to kar sta omenjala joez7 in alekskac sicer prvič slišim, da obstaja termostatski ventil, da lahko reguliraš in pretok in temperature neodvisno. Sem videl, da je tudi to. Pač tega nimamo in ne bi šel v menjavo teh glav, ker bo strošek za 19 radiatorjev kar velik. Mi pa ne gre skupaj potem, da bi opravil hidravlično ravnovesje, da bi vse ventile dal na 3. stopnjo, ker bi to pomenilo da nimam vseh na polno odprto in bo spet pretok zmanjšan in bo vplivalo na delovanje ali sem kaj narobe razumel?

Če ti ventili ne spuščajo in ti normalno delajo pol ne rabiš nič menjati. Hidravljično se sistem lahko uravnoteži tudi tako, da pripreš spodnji ventil na radiatorju. Sicer nisem podrobno bral dinamično uravnoteževanje sistema, katerega je opisan zgoraj a po bežnem preletu vsebine se mi ne zdi potreben. Z dinamičnim uravnoteženjem sistema skušamo doseči podobne temperature v posameznih vejah sistema ne pa na posameznih radiatorjih. Če je en radiator bližje vertikalnemu vodu in je male moči in drugi (ali več njih) bolj oddaljen in je močnejši pol lahko iz prvega (bližnjega) radiatorja na povratni vod pride voda take temperature da ovira pretok v bolj oddaljenem radiatorju, kateri potem greje slabše kot bi ob optimalnem pretoku. Tako se na toplejši povratni veji malce pripre spodnji ventil na radiatorju (ali več njih), da se temperaturi obeh povratnih vodov izenačita in pretoki niso več ovirani.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

telexdell je izjavil:

Če ti ventili ne spuščajo in ti normalno delajo pol ne rabiš nič menjati. Hidravljično se sistem lahko uravnoteži tudi tako, da pripreš spodnji ventil na radiatorju. Sicer nisem podrobno bral dinamično uravnoteževanje sistema, katerega je opisan zgoraj a po bežnem preletu vsebine se mi ne zdi potreben. Z dinamičnim uravnoteženjem sistema skušamo doseči podobne temperature v posameznih vejah sistema ne pa na posameznih radiatorjih. Če je en radiator bližje vertikalnemu vodu in je male moči in drugi (ali več njih) bolj oddaljen in je močnejši pol lahko iz prvega (bližnjega) radiatorja na povratni vod pride voda take temperature da ovira pretok v bolj oddaljenem radiatorju, kateri potem greje slabše kot bi ob optimalnem pretoku. Tako se na toplejši povratni veji malce pripre spodnji ventil na radiatorju (ali več njih), da se temperaturi obeh povratnih vodov izenačita in pretoki niso več ovirani.
Meni je to hidravlično uravnoteženje malce mimo. Lahko imaš perfektno uravnotežene pretoke po vejah ali radiatorjih, pa boš še vedno imel v nekih prostorih pretoplo/premrzlo.
Pravilno po mojem je temperaturno uravnoteženje, bistvo ogrevanja je udobje, ne pa poravnani pretoki. Vsaj tako sem naredil jaz na talnem.
- v prvi iteraciji sem dal vse veje na poln pretok in nastavljal vremensko krivuljo tako dolgo, da je bila v najhladnejšem prostoru želena temperatura
- nato sem v pretoplih prostorih postopoma zmanjševal pretoke toliko časa, da so bile temp. tudi tam ustrezne
- spreminjal sem le v popolnoma oblačnih/meglenih dneh, sicer ti sončni pribitiki vse pomešajo.
- na koncu to pomeni, da imam pretoke po vejah zelo različne, v nekaterih (npr. spalnica) imam celo trajni pretok 0. Enaki pretoki po vseh vejah bi bili precejšen falitek.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

bm1973 ::

Hidravlično uravnoteženje se dela v večnadstropnih stavbah, pa še tam ni nihče ni uspel dokazati uporabnosti. Vsaj ne v 8 nadstropni stavbi... Sploh pa ne za vcifre projekta, kot jih omenjajo...

Gretje je udobje, pač pokuriš 10 EUR več na mesec.

Vse to bluzenje z parametri na koncu skoraj ne privarčuje nič.

Da ogreješ toliko kubikov zraka na željeno temperaturo, rabiš toliko Joulov energije. In tega ne moreš spremeniti...

telexdell ::

Saj- če imaš termostatske glave na radiatorjih pol vsaka sprememba pretoka poruši ravnotežje. Pa če se zaradi pribitkov nek prostor bolj segreje, radiator oddaja manj energije in se voda posledično manj ohladi in zopet porušiš ravnotežje...
Po drugi strani pa- pozimi je noč dolga, zunaj je mraz... a ni boljše najti neko delo za krajšanje časa v hiši na toplem kot pa pred hišo na mrazu?>:D

PS težavo z neuravnoteženim sistemom sem imel sam. Tik ob dvižnem vodu v mansardi se je pripravil odcep za bodočo otroško sobo nanj namontoral le en člen Aklimat radiatorja. Prostor, kjer sem opremljal dnevno sobo pa je imel radiator cca 2 m stran. Ko smo jeseni zakurili, radiator v dnevni sobi nikakor ni začel greti, tisti en člen pa je bil vroč (smo še kurili na drva). Ko sem po nasvetih priprl spodnji ventil je pa "čudežno" začelo delati.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

bpr123 ::

Evo da napišem epilog.

V ponedeljek zjutraj sem klical servis, dobil kontakt od enega izmed pogodbenih serviserjev, v torek popoldan se je pripeljal do mene in zamenjal okvarjeno tipalo.

TČ sedaj normalno deluje. Tok, tok... (potrkam po lesu). Skratka Zaenkrat nimam pripomb, kljub nekaterim očitno zelo slabim izkušnjam.

bpr123 ::

Je pa to baje prva okvara na TČ po februarju 2020 ko je bila montirana.Naj tako ostane še vsaj toliko časa.

MadMax ::

bm1973 je izjavil:

Hidravlično uravnoteženje se dela v večnadstropnih stavbah, pa še tam ni nihče ni uspel dokazati uporabnosti. Vsaj ne v 8 nadstropni stavbi... Sploh pa ne za vcifre projekta, kot jih omenjajo...

Gretje je udobje, pač pokuriš 10 EUR več na mesec.

Vse to bluzenje z parametri na koncu skoraj ne privarčuje nič.

Da ogreješ toliko kubikov zraka na željeno temperaturo, rabiš toliko Joulov energije. In tega ne moreš spremeniti...

Če ti sam misliš da ni možno, to še ne pomeni da imaš prav.
Je bilo v preteklosti kar nekaj primerov, ko je posameznik v bloku "pametno" predelal odcepe za radiatorje na debelejše cevi in večje radiatorje, potem so pa par zim iskali vzrok da so stanovanja na isti vertikali kar naenkrat praktično mrzla...

To uravnoteženje zelo zmanjša vpliv enega (termostatskega) ventila na cel sistem.
Če bi bilo tako enostavno kot taki mislite, se v sistemih z več reguliranimi ogrevalnimi krogi ne bi za vsak krog uporabilo 3-potni mešalni ventil+pumpa, ampak samo ena pumpa pa na vsaki veji 4-potni ventil, veliko ceneje.
Ampak spet, če ne razumeš pač ne, nič hudega... Ni pa treba zanikat fizike oz. si jo prirejat "po svoje".

Z uravnoteženjem sem sam na zadovoljiv nivo komforta spravil zidani in montažni del "socialistične" hiše (kjer zidani del nima izolacije, montažni pa za tiste cajte oreng in še danes solidno) z enim mešalnim krogom.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

bm1973 ::

Vem osnovno kaj dela hidravično uravnoteženje...

Saj sem napisal, da nam nihče ni uspel opravičiti stroška zanj. Večinoma so sanjali o nekem prihranku, ki ga niso uspeli ovrednostiti. In so potem ven nametali neke procente brez osnove.

Problem so pač stare stavbe, na daljinsko ogrevanje, kjer gre pelje ogrevanje od stanovanja do stanovanja. Će bi že takrat naredili prav, pač tega ne bi bilo...

Danes je še slabše, ti poturijo samostojno ogrevanje... Čeprav je računica čisto na strani skupnega plus kalorimetri...

MadMax je izjavil:


Z uravnoteženjem sem sam na zadovoljiv nivo komforta spravil zidani in montažni del "socialistične" hiše (kjer zidani del nima izolacije, montažni pa za tiste cajte oreng in še danes solidno) z enim mešalnim krogom.

V osnovi pač ni bilo dobro narejeno, kot sem napisal >:D.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bm1973 ()

bpr123 ::

bm1973 je izjavil:

Vem osnovno kaj dela hidravično uravnoteženje...

Saj sem napisal, da nam nihče ni uspel opravičiti stroška zanj. Večinoma so sanjali o nekem prihranku, ki ga niso uspeli ovrednostiti. In so potem ven nametali neke procente brez osnove.

Problem so pač stare stavbe, na daljinsko ogrevanje, kjer gre pelje ogrevanje od stanovanja do stanovanja. Će bi že takrat naredili prav, pač tega ne bi bilo...

Danes je še slabše, ti poturijo samostojno ogrevanje... Čeprav je računica čisto na strani skupnega plus kalorimetri...


Meni je bilo všče v bloku da je imelo vsako stanovanje svojo plinsko peč. Stvar zavzame minimalno prostora in nimaš sitnosti ko bi nek sosed nekaj spreminjal pri sebi.
Pa še cenejše je bilo kot blok v sosednji ulici ki je bil na daljinskem ogrevanju.

floyd1 ::

bpr123 je izjavil:

Je pa to baje prva okvara na TČ po februarju 2020 ko je bila montirana.Naj tako ostane še vsaj toliko časa.

Na temo bi se dalo veliko povedati, ampak da skrajšam - jaz mu ne verjamem.
"Prvi ste, ki se mu je to zgodilo" čuješ od serviserjev malo prevečkrat. Ko pa pridejo, čudežno takoj najdejo napako ;((

Naj ti dobro služi še naprej.

bpr123 ::

floyd1 je izjavil:

bpr123 je izjavil:

Je pa to baje prva okvara na TČ po februarju 2020 ko je bila montirana.Naj tako ostane še vsaj toliko časa.

Na temo bi se dalo veliko povedati, ampak da skrajšam - jaz mu ne verjamem.
"Prvi ste, ki se mu je to zgodilo" čuješ od serviserjev malo prevečkrat. Ko pa pridejo, čudežno takoj najdejo napako ;((

Naj ti dobro služi še naprej.


Narobe si me razumel.
To je prva okvara moje TČ, prejšni lastnik hiše pravi da ni imel nobene okvare, jaz kot drugi lastnik pa tudi ne, do sedaj.

Kar je serviser rekel je, da je letos zamenjal že cel kup točno teh senzorjev, pravzaprav mi je ob prvem klicu rekel da če ima še kak senzor na zalogi da se oglasi takoj, če ne pa bom moral počakati na dobavitelja da dobi nove.

Tudi ko sva govorila po telefonu je takoj rekel da je težava senzor. Očitno je znana napaka oz. vsaj (dokaj) pogosta težava.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bpr123 ()

MadMax ::

bm1973 je izjavil:

V osnovi pač ni bilo dobro narejeno, kot sem napisal >:D.

V osnovi je bilo zelo dobro narejeno, za kampanjski režim 90/70 v času ko za vremensko regulacijo še nihče niti vedel ni.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

floyd1 ::

Vem osnovno kaj dela hidravično uravnoteženje...

Če veš, je res žalostno, da pišeš take stvari. Govorim o tem:
Hidravlično uravnoteženje se dela v večnadstropnih stavbah, pa še tam ni nihče ni uspel dokazati uporabnosti.

Ko se v bloku nabere dovolj stanovalcev s termostatskimi ventili in ti začne sredi noči tulit po ceveh, malo trest, žvižgat... Upravnik, ki je še en mesec prej forsiral termostatske ventile, pa naenkrat zagovarja čim bolj odprte radiatorje, toliko da ne reče, da si sam kriv (ker si ga poslušal). 4-nadstropna stavba, 22 stanovanj.

bpr123 je izjavil:

floyd1 je izjavil:

bpr123 je izjavil:

Je pa to baje prva okvara na TČ po februarju 2020 ko je bila montirana.Naj tako ostane še vsaj toliko časa.

Na temo bi se dalo veliko povedati, ampak da skrajšam - jaz mu ne verjamem.
"Prvi ste, ki se mu je to zgodilo" čuješ od serviserjev malo prevečkrat. Ko pa pridejo, čudežno takoj najdejo napako ;((

Naj ti dobro služi še naprej.


Narobe si me razumel.
To je prva okvara moje TČ, prejšni lastnik hiše pravi da ni imel nobene okvare, jaz kot drugi lastnik pa tudi ne, do sedaj.

Kar je serviser rekel je, da je letos zamenjal že cel kup točno teh senzorjev, pravzaprav mi je ob prvem klicu rekel da če ima še kak senzor na zalogi da se oglasi takoj, če ne pa bom moral počakati na dobavitelja da dobi nove.

Tudi ko sva govorila po telefonu je takoj rekel da je težava senzor. Očitno je znana napaka oz. vsaj (dokaj) pogosta težava.

Ok, to je pa nekaj čisto drugega.
Ker nekateri so prav hecni, kako trdno "stojijo za firmo". Sicer pa, ko ti to daje kruh...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: floyd1 ()

joez7 ::

Zato pa mora bit v sistemu z termo glavami, pametna obtočna črpalka. Da si zniža diferenčno razliko, ko se pretok zmanjša. Stare črpalke si nabijajo tlak, ko se pretok zmanjša. Še najbolj vidiš na moči črpalke, če pametni zapreš ventil, zmanjša obrate in moč. Pa je vse tiho (do diference na ventilu 0.1-0.4bar - odvisno od proizvajalca ventila).
Uravnoteženje se uporablja zato, da vsi dobijo vsaj del pretoka. Glave pa zato, da se prostor ne pregreje, in ko je zaprta je ogrevalna moč na voljo za tiste ki rabijo.
Če v štartu pravilno zastaviš stvar, ni bistveno dražje, na koncu (ko in če mora kdo kak sistem predelovat) pa ceneje.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

alekskac ::

Jaz sem moral s tem uravnoteženjem precej telovadit, ki se prej na visokotemperaturnem režimu iz plinskega kotla ni praktično nič poznalo (tam ni bilo vremenske krivulje, ampak samo sobni termostat). Česar res ne pogrešam je pokljanje radijatorjev, posebno sredi noči (alu radijatorji). Mogoče komu ni treba, to je itak aleluja če vše špila.

floyd1 ::

No, da ne bova koga zavedla, nisem mislil tistega "običajnega pokanja" ob segrevanju in ohlajanju radiatorjev, ampak bolj motečih zvokov, ki so občasno nastajali, ko je naraščal pritisk v ceveh. Pri nas višje ni bilo take panike, čisto spodnji sosedi pa so bili vsi na nogah.
Sicer je od tega že 10+ let, vem pa da so nam za tiste nove "smart" črpalke naračunali ogromno. Pač standardne "blokovske radosti", eni jamrajo, naj se naredi hitro, pol pa te še upravnik "opali". Da bi bila komedija še večja, smo kaka 4 leta pred tem obnovili kompletno kurilnico in to takrat še plačevali preko rez. sklada.

alekskac ::

Se strinjam, včasih tudi ni zaželjenega efekta. Če je že od štarta planiranja lajteng vse dobro prilagojeno, si itak zmagal. Ponekod ni, potem je treba flikat z raznimi posegi. Včasih z boljšim, včasih zanemarljivim rezultatom. Če nič ne ukreneš - pa tud ni za nikamor.

Dionis ::

Včeraj mi ni uspelo nič nadaljevati, ker sem bil cel dan zdoma. Mi je pa ena zanimiva ugotovitev. Torej v sobi, kjer imamo temperaturni senzor vezan na toplotno črpalko je partnerka na polno zračila. Pozabila je zapreti okno in se je od 18h do 5h zjutraj zračilo. Iz firbca sem zjutraj malo odprl aplikacijo TČ in vidim, da je notri 16,5°C. Zanimiv mi je podatek, da je pač zaradi tega toplotna črpalka delala malo bolj na obratih (x2), ampak temperatura v ostalih prostorih zaradi tega ni bil nič višji, kot bi pričakoval. Se komu sanja, kaj bi bil razlog? Ker v 11h urah pa bi morala biti kakšna razlika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()

telexdell ::

Pa imaš nastavljeno, da senzor vpliva na regulacijo? Senzor je lahko nastavljen da ti le kaže temperaturo v prostoru ali da tudi vpliva na temperaturo v prostoru. Pa- če maš nastavljeno, da vpliva na temperaturo lahko nastaviš, kakšen je ta vpliv. Če je nastavljen na 0 pol tudi toliko vpliva. Če pa je nastavljen na nizko vrednost (npr.1) pol bi ob teh zunanjih temperaturah bila opazna spremembe mogoče v dnevu ali dveh.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

floyd1 ::

Pa imaš nastavljeno, da senzor vpliva na regulacijo?

Verjetno spregledano, a napisal je, da je zaradi odprtega okna TČ delovala na precej višjih obratih kot običajno.
ampak temperatura v ostalih prostorih zaradi tega ni bil nič višji, kot bi pričakoval.

Je bilo to izmerjeno, ali bolj po občutku? Ker npr. pri nas (talno gretje) od 20° pa do 22,5° nihče ne opazi sprememb. Izven tega območja pa že padajo vprašanja, sploh od nežnejšega spola 8-).
Možno je tudi, da ti je temp. dejansko počasi naraščala, ampak se pri tvoji zelo slabi izolaciji in slabih oknih to pač še ni poznalo. Preden taka TČ ogreje tvojih 200 ali 300 ton materiala (toliko je hiša gotvo težka) za npr. 1° pa traja kar nekaj časa.
Pri starih predimenzioniranih pečeh to ne bi bil problema, če pa npr. hišo s TČ pustiš, da se podhladi, boš pozimi "kuril" 2-3 dni, da jo spraviš na željeno temp. (odvisno od mraza, izolacije, oken, "moči" radiatorjev in TČ...).

floyd1 ::

joez7: (pa tudi za ostale z "Midea" TČ in "silent" mode): Danes sem spet videl, da je York za nekaj časa sam izklopil "silent" mode (ikona z luno in zvezdico na kontrolerju), potem pa ga nazaj vklopil.
Ti si napisal, da imaš TČ nastavljeno na "silent" - ali si kdaj opazil to tudi pri tvojem Ferroli-ju?

Dimnik ::

Sem veliko na kontrolerju, lovim krivuljo, spremljam čas delovanja, porabo, v glavnem vse parametre...sicer imam že vsega višek...

Ikona silent pri meni izgine, samo pri defrostu, ampak je takrat ikona za defrost..snežinka in kapljica, če sem si dobro zapimnil.
Je pa spet cel čas v silent2, amperaža omejena 5A, št8 na kontrolerju, sicer do sedaj čez 3A ni šlo.

Sem se pa lotil motorja ventilatorja, stanje boljše, ampak ni kot bi morali biti, bom še enkrat podrl, pa vzel motor ven. Zadnja stran motorja je pokrov in ležišče za ležaj, osovina z ležajem ni bila do konca v ležišču, zato tisti hod osovine pol cm naprej, nazaj in kovinski zvok...

Ta trgovina nima nič z garancijo,so veleprodaja, so poslali moj video neki njihovi firmi, kaj bi lahko bilo...ja odgovor brezvezni....lopatice drsajo ob led, prenizka nastavljena temperatura, ni defrostov, napaka pri montaži..

So poslali link od york.com, ker garancijo in vse drugo gre prek njih...na tej strani je formular samo za firme, brez ne gre poslat in mail z imenom in priimkom ne sprejme...me razpizdilo in sem šel šraufat

joez7 ::

floyd1 je izjavil:

joez7: (pa tudi za ostale z "Midea" TČ in "silent" mode): Danes sem spet videl, da je York za nekaj časa sam izklopil "silent" mode (ikona z luno in zvezdico na kontrolerju), potem pa ga nazaj vklopil.
Ti si napisal, da imaš TČ nastavljeno na "silent" - ali si kdaj opazil to tudi pri tvojem Ferroli-ju?

Seveda, TČ ma svojo pamet - enkrat upošteva SilentMode, drugič pa ne. Pač kak si je programer zamislil.
Pri svoji opažam, da ko je DV pod 39°C je min. 30Hz in nekje 2.5kW (el.700W), ko je DV 41°C je min 37Hz in 3.3kW (el.900W), in ko je DV 43°C in več, je min 43Hz in 3.7kW (el.1050W). Pa zunanja temp tut vliva - do nekje +4°C silent deluje, pol pa ne več vedno.
Silent vliva samo pri večjih močeh (včasih zgrabi šele po defrostu).
Pač JE bol pametna kot Jaz. Se mi še najbolj obnese to, da sem jo omejil na 4kW (jamper), pa kljub temu občasno deva ven nekje 5.5kW (el. do 1800W).
Trenutno malo spuščam temperaturo DV in menjujem (za večje) radiatorje v tahladnih prostorih.
Upam, da bom dosegel več modulacije (in manj taktiranja). Je pa to proces za hladne dni 8-).

Ma za YORK kdo kontakt do trgovine z rezervnimi deli? Zna bit to odločujoče.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()
««
29 / 30
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22872783 (7438) feryz
»

Dilema: nova peč na olje ali toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
28826311 (15092) Telbanc
»

Toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18334380 (14981) joez7
»

Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 481 82 83 84 )

Oddelek: Loža
4174759948 (91776) energetik
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7145845 (16487) zamotsloteh

Več podobnih tem