» »

Toplotna črpalka

Toplotna črpalka

««
28 / 30
»»

bpr123 ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Nekam hitro so vam pocepnile "feryeve" črpalke za par stotakov >:D


Če je par stotakov je odslužila svoje že po enem letu.
Vse te ki stanejo 10k bi morale delat vsaj 30 let da bi se amortizirale.

sbawe64 je izjavil:

bpr123
klimasapo pokliči, tip je obvlada.


Dvomim da se bo uro in pol daleč vozil za eno TČ.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bpr123 ()

Dimnik ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Nekam hitro so vam pocepnile "feryeve" črpalke za par stotakov >:D


Ne palamudi...prvič niso od feryz, drugič niso počepnile

bpr123 ::

joez7 je izjavil:

In je potem ostalo tako, kot je. Zaenkrat še deluje. Kaj je bilo pojma nimam. Za ostale pa: Veto in njihov servis (Deditrich, Stiebel, Panasonic in ostala krama ki jo zastopajo)- obvoz.
Pojma nimajo, prodat znajo servisirat pač ne. Samo v opozorilo.
bpr123: če že raje klići REAM ali koga ki šravfa micke in ima vsaj malo pojma. Zunanja enota je itak Mithubishi in ona sama sproža defroste, notranja s tem direktno veze nima.

klići REAM ali koga ki šravfa micke!!! https://www.ream.si/servis
ali pa alekskac - se ti je ponudil, da ti da številko svojega serviserja:)


Se bom pozanimal na tudi REAM.

joez7 ::

Za Trole je najboljš, da jih ignoriraš. Če jih futraš, postanejo večji:))
Včasih majo pa tut kakšno pravo - pa četut prepisano od drugega.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Dimnik ::

floyd1 je izjavil:

Glede te "slabe" faze, si se z elektrom že kaj pogovarjal? Si zelo daleč od vašega trafota? Če se prav spomnim (glede toleranc), bi morala biti napetost (ca.) med 210 in 250V, tistih "idealnih" 230V seveda nima vsak.


O ja, že leta 2007 ko sem se vselil v hišo, takrat so rekli, da vejo za težavo, ker je slab trafo in smo zadnji na liniji in je v mejah tolerance..kao, če verjames..in je planiran nov trafo, no zadnjih 5let sta še dve hiši s toplotno zraven, elektrarna ni šla...

Tri leta že pišem maile in video, kjer se vidi ligtšov žarnice...pa nič..ja ta dva nova v hišah se ne zganeta, ker je še vse ok, no en je zadnjič jamral, da ko se vklopi velik hladilnik, zmanjka elektrike na trenutek oz vodno počepne,

Sem pa na zavrnjeni vlogi za elektrarno, dobil odgovor, da bo možen priklop po letu 2032, ko bo posodobljen daljnovod oz trafo, itak je v zemlji linija

MadMax ::

Pri elektro lj na info mejl napišeš dvom o zagotovljeni kvaliteti elektrike in čez par dni ti pridejo v pmo montirat logger, za 1 teden. Sicer boš dobil le izsledke posameznih napetosti (in porabe toka tvojega priključka), ampak tudi če je vse ok morajo nekaj premaknit. Ta prva meritev je zastonj, ne glede na izid.
Tudi drugje (primorska, celje mb...) bi moral biti postopek isti, saj je komandant vseh sodo.
Če ne gre pa na sodo začneš težit.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

joez7 ::

Sodo ni več, se je zgodil aneksija https://www.sodo.si/sl. Pravi naslov je ELES. Oziroma tvoj področni distributer.
Prvo po telefonu, pa mail, pol po pošti, če ne zaleže, pa priporočena pošta z povratnico.
Vsakokrat zahtevaš pisni odgovor. Pomaga tudi vpis v knjigo pritožb v rajonski pisarni. Jo pogleda inšpektor vsako leto, in povpraša kaj so ukrepali;((. Sam pol pričakuj, da bodo tudi delali vse po črki.
Probaj zlepa.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

MadMax ::

Hvala za popravek.
Ja, vsekakor zlepa, če se le da...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Dimnik ::

Hvala obema, bom pritisnil na oba soseda naj se tudi zganeta, jutri pa kličem na elektro in potem naprej

Zlepa ja...sicer so me nategnili že takrat pri priključku..dolga zgodba

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dimnik ()

starfotr ::

Mislim, zlepa? Da, zlepa. Ampak to ne pomeni, da se moram jaz držat vseh njihovih pravil in zahtev, oni pa lahko odstopajo, ker se nihče ne pritožuje. In zato zamikajo prepotrebne investicije. Tudi, če pritožuje, ni dovolj glasen in bo pač narejeno, ko bo. Če bo sploh.

Uradna pot je znana in edina pravilna. Neuradno pa ne bo nič ceneje, hitreje ali kakovostnejše v večini primerov.

Če se že gremo neuradno in ne po črki, kaj to pomeni? Da več let kličeš rajonca/nadzorništvo in mu nudiš šnoc in klobase ter ga milo prosiš za "uslugo"?

floyd1 ::

Dimnik je izjavil:

floyd...poslušaš kaj zunaj, občasno spušča čuden zvok, drgnjenje kot da bi samo ena veternica drgnila, ko so rebra zaledenela, sem stisnil ročni defrost in je utihnila..do sedaj je to tretjič, da sem opazil, danes nekje ob 9uri, prejšnjič tem nekje ob 5uri, tskrat srm izklopil silent in po minuti dve, spet dal silent in je utihnila

Bom naslednjič ugasnil in vzel pokrov dol, ter pogledal kaj se dogaja


Se ta zvok pojavi po defrostu? Zdaj sem jo ravno na defrostu "ujel". Pri ponovnem zagonu res spusti nek zvok, bolj kot neko piskanje in to le za nekaj sekund, ko se zažene še ventilator je že OK. Tudi prejšnja TČ se je ob defrostu malo "oglašala", zato verjetno prej nisem bil pozoren. Ampak to ni zvok drgnjenja.

Dionis ::

Zdravo,

zdaj gremo v prvo sezono z novo toplotno črpalko in malo spremljam sedaj to dogajanje in parametre. Imamo NIBE F2120 16. Pod napredne nastavitve lahko še neke dodatne stvari spremljam. Danes je bil enkrat čas odmrzovanja 46min, zdaj nekaj kasneje sem še enkrat pogledal in je pisalo 28min. Torej predvidevam, da piše za vsak zadnji cikel. Do sedaj mi je najdaljše kazalo 105min. Niso to malo hudo dolgi časi?
Kolikokrat na dan se predvidevajo defrosti v podobnem vremenu, kot so bili zadnji 3 dnevi? Torej Krška kotlina, zjutraj temperatura -3/-5°C in čez dan cca 5°C?
Drugače sem vam zdi OK, da se mi pri cca -5°C vklopijo če električni grelci? Dobro do sedaj imam skupni čas teh grelcev 3,2h, kar še ni spet toliko. Je pa res, da so bile dnevne porabe cca 90kWh. Razmišljam, kako bi tole funkcioniralo, da bi teden ali dva bile temperature krepko pod lediščem.

energetik ::

Morda so to časi med posameznimi cikli defrosta. Jasno defrost traja tam 3-5min. Razen če ima NIBE pasivno odtaljevanje, torej če je zunaj nad ničlo samo preneha z ogrevanjem in se uparjalnik sam počasi odtali. Vem da nekatere firme to imajo.
vires in numeris

joez7 ::

Defrost delajo, ko se jim zdi. Moja ma cikle med dvema, 45min pa vse tja do 2h. Včasih pa ni klasičen defrost, ampak gre za par minut na polne obrate.
Če maš možnost - spusti temperaturo za dodatne grelce nižje, na nekje -10. Moja jih sploh nima, pa preživi.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Dionis ::

Ravno tega bi se želel izogniti, da bi grelce še kasneje vklapljalo, ker imam občutek, da se bo črpalka še bolj mučila ˝na polnih obratih˝. Da ne bi imel kompresor na dolgi rok, krajšo življensko dobo.

alekskac ::

sbawe64 je izjavil:

bpr123
klimasapo pokliči, tip je obvlada.

Sašo je tud OK,se poznava. Sam je zadnje čase zelo zaseden. Meni je Toni bližje, ker je iz Kamnika.

joez7 ::

Dionis je izjavil:

Ravno tega bi se želel izogniti, da bi grelce še kasneje vklapljalo, ker imam občutek, da se bo črpalka še bolj mučila ˝na polnih obratih˝. Da ne bi imel kompresor na dolgi rok, krajšo življensko dobo.

Ti samo lepo omeji zgornjo temperaturo DV, ti bo ko je minus delovala z manjkom, ki ga bo nadoknadila ko je plus. Mal poglej, na koliko hZ ti obratuje. Matrat se začne, ko naraste nad 80hZ (nekatere gredo do 110hZ), še najboljši indikator ti je el. poraba. Dokler je v rangu pod ~70-80% max. si na varni strani.
Nekateri lepo nastavijo omejitev max. el. porabe, s tem varuješ priključek in TČ.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Dimnik ::

Evo ugotovil vzrok ropota....ventilator oz lager oz nekaj z osovino, sem počakal konec obratovanja, odprl celo sprednjo stran in probal najprej vse živo..od pleha, nosilcev če se kaj drgne oz vibrira, potem pa probam veternico loker..ja ko jo držiš čist na koncu peruti in gor dol se sliši ta zvok, sicer ni velikega lokerja, ampak ropot je glasen, gr pa veternica komplet z osovino cca pol centimetra naprej ampak je na neki vzeti jer jo potegne nazaj v prvotno pozicijo, ko sem imel odprto deluje tiho, ko dam pokrov gor oz jo zaprem se pojavi ta zvok, ampak samo ko so rebra zaledenela in je slab pretok zraka..nastane večji upor in potem pride v to resonanco oz excenter po moje.
Bom pisal poljakom, pa vidimo kaj bodo odgovorili.

joez7 ::

Lepo, da deliš izkušnje. Ko je men vibriralo, sem na koncu ugotovil, da je kriva zaščitna mreža za ventilator. Dve gumijasti podloški rešile - pač sedaj je mreža mal diagonalno napeta - in mir8-).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Dionis ::

joez7 je izjavil:

Dionis je izjavil:

Ravno tega bi se želel izogniti, da bi grelce še kasneje vklapljalo, ker imam občutek, da se bo črpalka še bolj mučila ˝na polnih obratih˝. Da ne bi imel kompresor na dolgi rok, krajšo življensko dobo.

Ti samo lepo omeji zgornjo temperaturo DV, ti bo ko je minus delovala z manjkom, ki ga bo nadoknadila ko je plus. Mal poglej, na koliko hZ ti obratuje. Matrat se začne, ko naraste nad 80hZ (nekatere gredo do 110hZ), še najboljši indikator ti je el. poraba. Dokler je v rangu pod ~70-80% max. si na varni strani.
Nekateri lepo nastavijo omejitev max. el. porabe, s tem varuješ priključek in TČ.

No danes je delovala do 90Hz. Pa kolikor gledam graf je vsa 4 zadnja jutra delovala čez 86Hz. Saj to ravno želim raziskati, kje je tista meja maksimalne obremenitve. Za energijski dnevnik vidim samo trenutno porabo ali pa dnevno, tedensko, mesečno, ter proizvodnjo. Primer danes smo porabili do sedaj 44,3kWh, proizvedli pa 139,7kWh. Torej COP je 3,15 danes.
Ne spremljam sicer ves čas aplikacije, ampak se ne spomnim da bi bila trenutna poraba višja kot 4,9kW. Spremljam pa to recimo malo preko SolarEdge oz. glede porabe in proizvodnje sončnih celic.
Kje bi pa omejil el. porabo, moram pa potem še malo raziskati.
Tole mi sicer ni najbolj jasno, zakaj bi delal z manjkom in bi to kasneje nadoknadil. Če imamo sedaj notranjo temperaturo nastavljeno na želeno 23°C, se bo hiša, na pamet rečeno, ohladila na recimo 20-21°C. S tem potem izgubim udobje, ali jaz kaj narobe razmišljam.

floyd1 ::

Tole mi sicer ni najbolj jasno, zakaj bi delal z manjkom in bi to kasneje nadoknadil.

Ker si rekel, da bi rad malo kompresor "šparal".
Če imamo sedaj notranjo temperaturo nastavljeno na želeno 23°C, se bo hiša, na pamet rečeno, ohladila na recimo 20-21°C.

Če gre za novejšo hišo, ali vsaj za dobro izolirano, ne pade temp. tako hitro. Saj nisi ugasnil ogrevanja, le malo si omejil vse skupaj.

Dionis ::

Imel sem bolj v mislih, da bi ga šparal s tem, da se pravočasno ali še prej vklopi električni grelec. Oz. mi trenutno leti misel, da imamo preveč podhranjeno TČ.

Ja tukaj pa je težava, ker je hiša starejša in ni zgledno izolirana. Ker saj pravim, da imamo kakšen teden mrzlih dni in megle se bo sigurno to kar poznalo vse skupaj. Saj imamo sončne celice in kar dobro proizvodnojo. Do sedaj pridelanih 22,2MWh. Ampak če grem računati vsaj na te temperature zjutraj -5°C in popoldne do 5°C in potem poraba cirka 100kWh dnevno, znese to 3MWh mesečno.
Ne vem, morda že prehitro kompliciram in bo bolje, da še malo počakam kako bo šlo to skozi.

feryz ::

100 kWh dnevno je 4 kW moči 24 ur na dan.
Če je čez dan topleje, to pomeni podnevi 2,5 kW, ponoči 5 kW in preko?
Moraš imeti pošast, ne pa TČ, da toliko konstantno žre.

Dvižni vod imate na 55 do 60 stopinj?

joez7 ::

Če maš Yorka - stran 50. 3f se da omejit nekje na 3.5kW el., 1f pa na nekje 2.5kW.
https://ibb.co/MkGzgct2 včasih je to potrebno zaradi omejevanja konic v el. omrežju.
Druga omejitev, pa je omejitev DV. Krivuljo nastaviš na primer 30 za 15 in 43 za 0°C.
Ko je bolj minus, ti deluje z manjkom, ki ga nadoknadi ko je plus. Udobje pa popolnoma nič ne trpi.
Kvečjemu ti celo paše, da ko je zunaj topleje, da je notri tudi malo bolj toplo.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Dionis ::

feryz je izjavil:

100 kWh dnevno je 4 kW moči 24 ur na dan.
Če je čez dan topleje, to pomeni podnevi 2,5 kW, ponoči 5 kW in preko?
Moraš imeti pošast, ne pa TČ, da toliko konstantno žre.

Dvižni vod imate na 55 do 60 stopinj?

Ja dejansko tako nekako je. Trenutno je dvižni vod na 47°C.

feryz ::

Pri Nibe imaš za nastaviti omejitev kompresorja, če želiš.

Iz prakse, recimo za Yorka.
Ob približno enakih zunanjih pogojih
dvižni vod 43 stopinj, dnevna poraba 50 kWh.
dvižni vod 50 stopinj, dnevna poraba 75 kWh.

Če greš še višje, bo še več razlike.

Fotru žre okrog 85 kWh dnevno, vendar ob slabših pogojih.
9 kW enofazni monoblok, 53 stopinj dvižni vod.

DamijanD ::

pri katerih temperaturah?

joez7 ::

No pol se pa jaz sekiram, ker mam porabo TČ med 12 in 25kWh/dan:P. Odvisno kolk je zunaj minusa.
Graf za prejšnji teden. https://ibb.co/cSWMdkQY
V novembru okroglih 400kWh. Radiatorji (210m2 - tri etaže) DV pa med 33 in 43°C.
Včasih je krivo kako okno na skip za višjo porabo:8).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

telexdell ::

Dionis je izjavil:

joez7 je izjavil:

Dionis je izjavil:

Ravno tega bi se želel izogniti, da bi grelce še kasneje vklapljalo, ker imam občutek, da se bo črpalka še bolj mučila ˝na polnih obratih˝. Da ne bi imel kompresor na dolgi rok, krajšo življensko dobo.

Ti samo lepo omeji zgornjo temperaturo DV, ti bo ko je minus delovala z manjkom, ki ga bo nadoknadila ko je plus. Mal poglej, na koliko hZ ti obratuje. Matrat se začne, ko naraste nad 80hZ (nekatere gredo do 110hZ), še najboljši indikator ti je el. poraba. Dokler je v rangu pod ~70-80% max. si na varni strani.
Nekateri lepo nastavijo omejitev max. el. porabe, s tem varuješ priključek in TČ.

No danes je delovala do 90Hz. Pa kolikor gledam graf je vsa 4 zadnja jutra delovala čez 86Hz. Saj to ravno želim raziskati, kje je tista meja maksimalne obremenitve. Za energijski dnevnik vidim samo trenutno porabo ali pa dnevno, tedensko, mesečno, ter proizvodnjo. Primer danes smo porabili do sedaj 44,3kWh, proizvedli pa 139,7kWh. Torej COP je 3,15 danes.
Ne spremljam sicer ves čas aplikacije, ampak se ne spomnim da bi bila trenutna poraba višja kot 4,9kW. Spremljam pa to recimo malo preko SolarEdge oz. glede porabe in proizvodnje sončnih celic.
Kje bi pa omejil el. porabo, moram pa potem še malo raziskati.
Tole mi sicer ni najbolj jasno, zakaj bi delal z manjkom in bi to kasneje nadoknadil. Če imamo sedaj notranjo temperaturo nastavljeno na želeno 23°C, se bo hiša, na pamet rečeno, ohladila na recimo 20-21°C. S tem potem izgubim udobje, ali jaz kaj narobe razmišljam.

Tudi sam imam NIBE F2120-16 in sicer že deveto leto. V tem času so se mi grelci vključili točno 1x in sicer ob prvem zagonu TČ, ko smo jih testitali, če so prav priključeni. Živim pa pod Karavankami tik pod dvatisočakom in npr. danes je Koroška bila zjutraj najbolj hladna. Tako ti lahko povem, da imaš nekaj hudo narobe nastavljeno.
Trenutno moja TČ v 60+ let stari hiši na radiatorjih deluje med 40 in 60 Hz. Le ko ogreva sanitarno vodo se dvigne na 80 Hz. Ko so pred leti bile temperature okrog -17°C mi je dosegla nekje 90 Hz. Sobni termometer imam nastavljeno na 22,5°C in krivuljo tako, da mi pri +15°C pošilja v sistem vodo z 25°C in pri -15°C vodo s 50°C. Temperatura v prostoru kjer je termometer se giblje med 22,5 in 23°C (pač odvisno od pribitkov). Dnevna poraba elektrike zadnjih dni, ko je ponoči -5°C in preko dneva okrog nule je med 30 in 45 kWh. Imam pa nastavljen primanjkljaj za grelce na -2000 °min in za ogrevanje na -100°min.
Torej- nastavi neko krivuljo (podobno moji), nastavi diferenco DV na npr. 10°C (koliko je lahko odstopanje temperature DV glede na izračunano temperaturo), max temperaturo DV na npr. 55°C in pa °min med 80 in 200 za ogrevanje (večja kot bo, večje je lahko nihanje temperatur v prostoru) in pa močno spusti °min za grelce (na 1000 in več). Pa normalno defrosti trajajo med- 6...12 min 3...8x dnevno.
In ja, NIBE ima tudi pasivne defroste kateri dobro delujejo nekje nad 4°C. Če imaš to temperaturo nastavljeno na prenizko vrednost (npr. manj kot 2°C) pa lahko trajajo tudi pol ure in več.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

bm1973 ::

joez7 je izjavil:

No pol se pa jaz sekiram, ker mam porabo TČ med 12 in 25kWh/dan:P. Odvisno kolk je zunaj minusa.
Graf za prejšnji teden. https://ibb.co/cSWMdkQY
V novembru okroglih 400kWh. Radiatorji (210m2 - tri etaže) DV pa med 33 in 43°C.
Včasih je krivo kako okno na skip za višjo porabo:8).

Meni poraba zaenkrat ne gre nikoli čez 60 kWh. Cela hiša...

sbawe64 ::

alekskac je izjavil:

sbawe64 je izjavil:

bpr123
klimasapo pokliči, tip je obvlada.

Sašo je tud OK,se poznava. Sam je zadnje čase zelo zaseden. Meni je Toni bližje, ker je iz Kamnika.

Kdaj Sašo ni zaseden ?

Od kje je OP (bpr123) ?
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

feryz ::

Ne da je zaseden, da se mu ne.
Komu pa se, pri teh letih? Samo še penzijo čakamo. Ki pa jo še leta ne bo.

floyd1 ::

joez7 je izjavil:

No pol se pa jaz sekiram, ker mam porabo TČ med 12 in 25kWh/dan:P. Odvisno kolk je zunaj minusa.
Graf za prejšnji teden. https://ibb.co/cSWMdkQY
V novembru okroglih 400kWh. Radiatorji (210m2 - tri etaže) DV pa med 33 in 43°C.
Včasih je krivo kako okno na skip za višjo porabo:8).

Je pa bilo razmeroma toplo v prvi polovici novembra. Jaz sem porabo pogledal 25.11., ker je bil naokrog točno en mesec od zagona. Poraba je bila 370 kWh. To, kar izmeri sama TČ, drugega nimam. Povprečna dnevna torej 12,3kWh. Ampak vprašanje, koliko je to točno. Bajta je 150m2, komplet talno gretje, izolacijska fasada, trislojna okna, dvižni vod (po krivulji) nekje do 29°C (zaenkrat pri tem vremenu).

Mimogrede, če komu prav pride, kako naj bi se pravilno izoliral Caleffi ventil proti zamrznitvi:


feryz je izjavil:

Ne da je zaseden, da se mu ne.
Komu pa se, pri teh letih? Samo še penzijo čakamo. Ki pa jo še leta ne bo.

Po stari pokojninski zakonodaji bi morali delati do smrti, po novi pa dve leti čez :|.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: floyd1 ()

alekskac ::

Sam ne govor ... meni še dve leti manjka do 60tega, pa mam že poln kufer šihta. V bistvu mi služba že sedaj malo narobe hodi, toliko mam še za postorit. Na konc bom pa najbrž do 67tega šljakal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

telexdell ::

alekskac je izjavil:

Sam ne govor ... meni še dve leti manjka do 60tega, pa mam že poln kufer šihta. V bistvu mi služba že sedaj malo narobe hodi, toliko mam še za postorit. Na konc bom pa najbrž do 67tega šljakal.

Sem pred 14 dnevi dal odpoved v službi in vlogo za penzijo. Polnih 40 let brez dokupa. Sedaj imam še nekaj šihtov, pol pa dopust in... Vedno bolj verjamem tistemu kateri je rekel- "Če bi prej vedel, kako fajn je v penziji nikol ne bi delal."
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

floyd1 ::

Super, da boš le čim bolj užival, sem zelo fauš.
Jooooj, kje sem še jaz. Imam 51 let, o penziji sploh še ne razmišljam, ker je to tako daaaaleč. Šiht pa, kakor vzameš, včasih imam tudi jaz vsega poln qrac, npr. sploh ko so dopusti in je v malem kolektivu vedno norišnica. Razen enega sodelavca smo sicer zelo dobra ekipa.

Offtopic smo.

Dionis ::

telexdell je izjavil:

Dionis je izjavil:

joez7 je izjavil:

Dionis je izjavil:

Ravno tega bi se želel izogniti, da bi grelce še kasneje vklapljalo, ker imam občutek, da se bo črpalka še bolj mučila ˝na polnih obratih˝. Da ne bi imel kompresor na dolgi rok, krajšo življensko dobo.

Ti samo lepo omeji zgornjo temperaturo DV, ti bo ko je minus delovala z manjkom, ki ga bo nadoknadila ko je plus. Mal poglej, na koliko hZ ti obratuje. Matrat se začne, ko naraste nad 80hZ (nekatere gredo do 110hZ), še najboljši indikator ti je el. poraba. Dokler je v rangu pod ~70-80% max. si na varni strani.
Nekateri lepo nastavijo omejitev max. el. porabe, s tem varuješ priključek in TČ.

No danes je delovala do 90Hz. Pa kolikor gledam graf je vsa 4 zadnja jutra delovala čez 86Hz. Saj to ravno želim raziskati, kje je tista meja maksimalne obremenitve. Za energijski dnevnik vidim samo trenutno porabo ali pa dnevno, tedensko, mesečno, ter proizvodnjo. Primer danes smo porabili do sedaj 44,3kWh, proizvedli pa 139,7kWh. Torej COP je 3,15 danes.
Ne spremljam sicer ves čas aplikacije, ampak se ne spomnim da bi bila trenutna poraba višja kot 4,9kW. Spremljam pa to recimo malo preko SolarEdge oz. glede porabe in proizvodnje sončnih celic.
Kje bi pa omejil el. porabo, moram pa potem še malo raziskati.
Tole mi sicer ni najbolj jasno, zakaj bi delal z manjkom in bi to kasneje nadoknadil. Če imamo sedaj notranjo temperaturo nastavljeno na želeno 23°C, se bo hiša, na pamet rečeno, ohladila na recimo 20-21°C. S tem potem izgubim udobje, ali jaz kaj narobe razmišljam.

Tudi sam imam NIBE F2120-16 in sicer že deveto leto. V tem času so se mi grelci vključili točno 1x in sicer ob prvem zagonu TČ, ko smo jih testitali, če so prav priključeni. Živim pa pod Karavankami tik pod dvatisočakom in npr. danes je Koroška bila zjutraj najbolj hladna. Tako ti lahko povem, da imaš nekaj hudo narobe nastavljeno.
Trenutno moja TČ v 60+ let stari hiši na radiatorjih deluje med 40 in 60 Hz. Le ko ogreva sanitarno vodo se dvigne na 80 Hz. Ko so pred leti bile temperature okrog -17°C mi je dosegla nekje 90 Hz. Sobni termometer imam nastavljeno na 22,5°C in krivuljo tako, da mi pri +15°C pošilja v sistem vodo z 25°C in pri -15°C vodo s 50°C. Temperatura v prostoru kjer je termometer se giblje med 22,5 in 23°C (pač odvisno od pribitkov). Dnevna poraba elektrike zadnjih dni, ko je ponoči -5°C in preko dneva okrog nule je med 30 in 45 kWh. Imam pa nastavljen primanjkljaj za grelce na -2000 °min in za ogrevanje na -100°min.
Torej- nastavi neko krivuljo (podobno moji), nastavi diferenco DV na npr. 10°C (koliko je lahko odstopanje temperature DV glede na izračunano temperaturo), max temperaturo DV na npr. 55°C in pa °min med 80 in 200 za ogrevanje (večja kot bo, večje je lahko nihanje temperatur v prostoru) in pa močno spusti °min za grelce (na 1000 in več). Pa normalno defrosti trajajo med- 6...12 min 3...8x dnevno.
In ja, NIBE ima tudi pasivne defroste kateri dobro delujejo nekje nad 4°C. Če imaš to temperaturo nastavljeno na prenizko vrednost (npr. manj kot 2°C) pa lahko trajajo tudi pol ure in več.

Hvala ti za tale opis. Bi mi samo še zaupal prosim koliko imate izolirano hišo? Namreč pri nas je 250m2 celotna hiša, ogreva se nekje 210m2. Res je, da ni klasična ˝socialistična hiša˝, ampak je precej razvlečena - torej precej sten, kjer so izgube. Hiša je stara 50 let, so še stara dvoslojna okna, brez fasade. Samo na stropu je 20cm izoliacije (nebivalnega podstrešja). Zdaj ali so res nastavitve popolnoma mimo ali pa da imam morda precej poddimenzionirane radiatorje napram tebi. Po drugi strani bi pa rekel, da mora izvajalec te parametre nastaviti vsaj približno smiselno.

telexdell ::

Radiatorji so običajno izbrani za režim ogrevanja in fiziko hiše. Če po namestitvi radiatorjev nisi dodatno toplotno saniral ovoj stavbe potem so radiatorji res podhranjeni za ogrevanje s TČ. Samo, to ti pomeni zgolj to, da mora TČ delati pri višji temperaturi DV, kar seveda pomeni višjo porabo elektrike in višje Hz kompresorja. Nikakor pa ne dolgih defrostov. Ko sem sam eksperimentiral z nastavitvami pasivnega defrosta sem tudi občasno dobil skoraj 1 urne defroste. Zato sem nastavil mejo pasivnega defrosta na 4°C in imam sedaj mir.
Pa upam, da imaš TČ vklopljeno 24/7 brez nekih urnikov za ogrevanje?!
Sam ogrevam okrog 150 m2 stanovanjskih površin. Sem pa že pred nekje 20 leti hišo za takratne razmere dokaj solidno toplotno saniral (ovoj stavne 12 cm tervola, zgornja plošča 20 cm tervola, strop kleti 5 cm stiropora, stavbno pohištvo 1,1...).
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::

Po energetski sanaciji (ko vse prav narediš, fasada, okna, toplotni mostovi, zrakotesnost) se ti poraba zmanjša na nekje 30% prejšnje. Transmisijske še bolj, sam ko ti ostanejo izgube zaradi prezračevanja. Za te izgube pa pomaga samo rekuperacija.
Če ti sedaj na radiatorjih DV ~50°C, boš potem prišel na nekje 32-35°C, pa še kak radiator boš zmanjšal.
Pri TČ je važno, da greješ 24/7, na čimbolj konstantno temperaturo, tako notranjo kot DV.
Sobni termostat ti naj deluje kot limitator (napr. 23°C), DV pa počas manjšaj za 1°C, dokler ti sobni spolh ne izkljaplja več. Ko dosežeš ideal nekje 0.5°C pod sobnim - si zmagal. Termostatske glave so skoraj obvezne pri dobro izolirani hiši - pač porežejo notranje pribitke (maš nastavljene na 23°C in so večidel časa odprte).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

telexdell ::

joez7 je izjavil:

Po energetski sanaciji (ko vse prav narediš, fasada, okna, toplotni mostovi, zrakotesnost) se ti poraba zmanjša na nekje 30% prejšnje. Transmisijske še bolj, sam ko ti ostanejo izgube zaradi prezračevanja. Za te izgube pa pomaga samo rekuperacija.
Če ti sedaj na radiatorjih DV ~50°C, boš potem prišel na nekje 32-35°C, pa še kak radiator boš zmanjšal.
Pri TČ je važno, da greješ 24/7, na čimbolj konstantno temperaturo, tako notranjo kot DV.
Sobni termostat ti naj deluje kot limitator (napr. 23°C), DV pa počas manjšaj za 1°C, dokler ti sobni spolh ne izkljaplja več. Ko dosežeš ideal nekje 0.5°C pod sobnim - si zmagal. Termostatske glave so skoraj obvezne pri dobro izolirani hiši - pač porežejo notranje pribitke (maš nastavljene na 23°C in so večidel časa odprte).

Ob praktično nič izolirani hiši sem porabil tam 33000 kWh energije iz kurilnega olja. Ko sem prešel iz olja na zemeljski plin se je poraba s kondenzacijskim kotlom spustila na nekje 28.000 kWh energije iz plina. Po toplotni sanaciji hiše pa je bila poraba nekje 18500 kWh. Po namestitvi TČ porabim okrog 5000 kWh električne energije.
TČ NIBE nima sobnega termostata ampak temperaturno sondo. Če temperatura v prostoru preseže nastavljeno vrednost se zniža ogrevalna krivulja in če je temperatura nižja se zviša za toliko kot nastaviš. Nastaviš lahko za faktor 1...6(?) po korakih 1 (sam imam +- 1).
Pri TČ NIBE ne moreš govoriti o absolutnih temperaturah. Če je po krivulji zahtevana temperatura npr. 40°C pol ti bo TČ začela delovati, ko bo temperatura v DV padla na npr. 33°C in ti bo obratovala tako dolgo, da bo narasla na npr 47°C (kakšno je to nihanje je odvisno od nastavitve °min). Pač logika krmilja ni, da ves čas ogreva prostor z neko temperaturo DV ampak da dovede v prostore v nekem časovnem obdobju toliko energije kot bi jo naj prostor v tem obdobju izgubil. Pol pa se izklopi in zopet čaka, da prostor izgubi nekaj energije...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Dionis ::

Jaz sem k tej hiši naknadno prišel, tako da nimam podatkov iz svojih izkušenj. Takrat je bilo rečeno, da se je porabilo samo olja cirka 30.000-35.000kWh. Ker zadnjih 10 let je bila kombinacije toplotne in kurilnega olja.

Torej ti imaš skoraj polovico manj porabe energije kot pri nas a imaš enako močno toplotno črpalko. Se ne čudim potem, da imaš polovico nižjo porabo el. energije kot pri nas. Zdaj bolj mi je vprašanje, zakaj mi je prodajalec ponudil krepko podhranjeno TČ. Ker nisem želel pametovati in ker sta mi 2 različna iz na primer Kronoterma dala podobno konfiguracijo moči sem menil, da je to zadosti. Tudi za ostale ponudnike smo govorili ves čas o podobnih močeh. Dobro pri azijskih ponudnikih kak kW več, ker so nekoliko manj primerne za naša okolja.

Kar se tiče defrostov OK, bomo tole malo preverili, ampak to nima veze z močjo TČ.

Sem se tudi s Ssappo iz foruma pod svojo streho pogovarjal in me je opozarjal, da bo TČ podhranjena (da se bodo grelci lahko precej vklapljali v mrzlih dneh), ampak še enkrat, nisem želel pametovati prodajalcem.

Drugače pa imamo nastavljeno na konstantno temperaturo. Nimamo dveh režimov.

Se potem morda motim pri svojem razmišljanju? Predlagate da stopim še enkrat v kontakt z dobaviteljem?

bm1973 ::

telexdell je izjavil:


Ob praktično nič izolirani hiši sem porabil tam 33000 kWh energije iz kurilnega olja. Ko sem prešel iz olja na zemeljski plin se je poraba s kondenzacijskim kotlom spustila na nekje 28.000 kWh energije iz plina. Po toplotni sanaciji hiše pa je bila poraba nekje 18500 kWh. Po namestitvi TČ porabim okrog 5000 kWh električne energije.
TČ NIBE nima sobnega termostata ampak temperaturno sondo. Če temperatura v prostoru preseže nastavljeno vrednost se zniža ogrevalna krivulja in če je temperatura nižja se zviša za toliko kot nastaviš. Nastaviš lahko za faktor 1...6(?) po korakih 1 (sam imam +- 1).
Pri TČ NIBE ne moreš govoriti o absolutnih temperaturah. Če je po krivulji zahtevana temperatura npr. 40°C pol ti bo TČ začela delovati, ko bo temperatura v DV padla na npr. 33°C in ti bo obratovala tako dolgo, da bo narasla na npr 47°C (kakšno je to nihanje je odvisno od nastavitve °min). Pač logika krmilja ni, da ves čas ogreva prostor z neko temperaturo DV ampak da dovede v prostore v nekem časovnem obdobju toliko energije kot bi jo naj prostor v tem obdobju izgubil. Pol pa se izklopi in zopet čaka, da prostor izgubi nekaj energije...

Mene zanima, koliko olja bi porabil, če bi najprej energetsko saniral bajto...

Ta faktor se večkrat pozabi...

Sprašujem, ker večkrat se omenja prihranek, ko se namesti TČ, pozabi se pa omenit celotno energetsko prenovo bajte.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bm1973 ()

telexdell ::

bm1973 je izjavil:


Mene zanima, koliko olja bi porabil, če bi najprej energetsko saniral bajto...

Ta faktor se večkrat pozabi...

Sprašujem, ker večkrat se omenja prihranek, ko se namesti TČ, pozabi se pa omenit celotno energetsko prenovo bajte.

Saj sem ti v gornjem postu predstavil porabo plina pred in po energetski sanaciji. Če se je poraba plina glede na olje zmanjšala za 15% pol bi za olje veljajo, da je s sanacijo padlo iz 3300 l na 2200 l oz. za 1/3.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

IL_DIAVOLO ::

V energetsko potratno bajto se gre s TC samo ob pogoju, da imas SE.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

enavlaka ::

Neumnost
Če uporabljaš kurilno olje, plin ali elektriko za ogrevanje se še kako izplača.
Če kuriš drva, ki si jih kupil se še vedno izplača.

Pri lastni hosti pa ni prihranka, je pa udobje večje.

telexdell ::

Dionis je izjavil:

Jaz sem k tej hiši naknadno prišel, tako da nimam podatkov iz svojih izkušenj. Takrat je bilo rečeno, da se je porabilo samo olja cirka 30.000-35.000kWh. Ker zadnjih 10 let je bila kombinacije toplotne in kurilnega olja.

Torej ti imaš skoraj polovico manj porabe energije kot pri nas a imaš enako močno toplotno črpalko. Se ne čudim potem, da imaš polovico nižjo porabo el. energije kot pri nas. Zdaj bolj mi je vprašanje, zakaj mi je prodajalec ponudil krepko podhranjeno TČ. Ker nisem želel pametovati in ker sta mi 2 različna iz na primer Kronoterma dala podobno konfiguracijo moči sem menil, da je to zadosti. Tudi za ostale ponudnike smo govorili ves čas o podobnih močeh. Dobro pri azijskih ponudnikih kak kW več, ker so nekoliko manj primerne za naša okolja.

Kar se tiče defrostov OK, bomo tole malo preverili, ampak to nima veze z močjo TČ.

Sem se tudi s Ssappo iz foruma pod svojo streho pogovarjal in me je opozarjal, da bo TČ podhranjena (da se bodo grelci lahko precej vklapljali v mrzlih dneh), ampak še enkrat, nisem želel pametovati prodajalcem.

Drugače pa imamo nastavljeno na konstantno temperaturo. Nimamo dveh režimov.

Se potem morda motim pri svojem razmišljanju? Predlagate da stopim še enkrat v kontakt z dobaviteljem?


Sedaj še sploh ni mraz zunaj, da bi morali delovati grelci. Ko bo nekje pod -10°C je pa možno to, na kar vas je opozarjal SSappo (ga poznam preko istega foruma).
Vsekakor preverite pri koliko °min se vam vključijo grelci in pri koliko °min se vam vklopi ogrevanje. Pa seveda pri kateri temperaturi se neha pasivni defrost. Sam imam grelce nastavljene na 2000 (tovarniško se mi zdi,d aje nastavljeno na 600) in začetek ogrevanja na 100. Ko sem pred nekaj tedni prestavil začetek ogrevanja na 450 (nekajdnevni test) mi je primanjkljaj padel tudi do 1200 (kak defrost in/ali ogrevanje sanitarne vode ). Kompresor mi je takrat šel tudi do 80 Hz in temperatura DV preko 55°C. Sem pa namesto 6 ciklov ogrevanje/mirovanje imel zgolj 4 cikle. Pač, poskusite nastaviti parametre tako, da bo 5...7 zagonov (ciklov) TČ dnevno. Pa največ dva defrosta (6...12 min) na cikel.
Glede izvajalcev pa-mi je pred časom kolega prinesel predračun za SE in TČ, da bi pač pregledal ponudbo preden bi se odločil za investicijo. Takoj mi je padla v oči moč TČ katera bi bila primerna kvečjemu za kakšno NEH hišo, ne pa za njegovo hišo (podobno moji). Po krajšem pogovoru sva prišla do zaključka, da je ponudnik upošteval le porabo kurilnega olja v sezoni, ne pa še skoraj 10 pm drv, katere je tudi pokuril poleg.
Zato je v primeru, da sam nimaš potrebnih znanj in ne veš povsem točno kakšna je gradbena fizika tvoje hiše da se obrneš na eno izmed energetskih pisarn, kjer bo energetski svetovalec razjasnil marsikaj.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

V energetsko potratno bajto se gre s TC samo ob pogoju, da imas SE.

Ker je vseeno iz katerega vira dobiš potrebno energijo- važne so zgolj kWh ali Jouli ali kCal (kar ti je bolj všeč). Pri izolirani hiši bi rabil 2200 l olja ali 5000 kWh elektrike ali 2500 € prosti 950 €. Če bi bila hiša neizolirana, bi potreboval za 50% več olja in mogoče za 60 % več elektrike (slapši SCOP zaradi višjih temperatur DV). To pomeni 3750 € za olje in 1500 € za elektriko. Torej, bi pri izolirani hiši prihranil 1500 € in pri neizolirani 2200 €. Torej- bolj kot je hiša potratna večji so prihranki v denarju.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::

Pri nas. Pred sanacijami ~33MWh.
Po menjavi oken 23-25MWh.
Po fasadi in dodatni izolaciji ostrešja, izolacija do pete temeljev - 13MWH.
Po dodatku rekuperatorja 11MWH.
Menjava garaznih vrat - izolacija lož - 8-9MWH.
Vse to merjeno na števcu daljinskega ogrevanja.
Sedaj TČ 4kW, sezonsko okoli 2.2 -2.5MWh + 0.8-1MWh za STČ (300l).
Vse skupaj futra 10kWpik SE + 20kWh HEE.
Trenutno še viška nekje 2MWh. Klime na letnem nivoju nekje 0.8MWH.
Grejmo pa med 23 in 21°C (odvisno od zunanje temperature).
Se pa verjetno poznajo tudi mile zime.
Vedi, da je TČ šparovček do A2/W45.
Pri -15°C je še najbolje pognat olje ali plin, ali drva.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

telexdell ::

joez7 je izjavil:


Pri -15°C je še najbolje pognat olje ali plin, ali drva.

Vidiš, tu pa je razlika med TČ in lahko iščeš odgovor na vprašanje, zakaj je naka TČ 3x dražja od druge.
Če imaš talno ogrevanje in dokaj solidno izolirano hišo je praktično dobra vsaka TČ, katero dobiš na trgu- pač, delovati ti mora do najnižje temperature, katera je možna na tvoji lokaciji.
Če pa imaš radiatorje so pa razlike lahko ogromne. Marsikatera TČ sicer deluje do npr. -25°C a daje od nekje -10°C naprej vodo le do temperature npr. 45°C To pa je lahko že premalo za radiatorje, čeprav je moč TČ mogoče ustrezna. Druge TČ sicer delujejo v globokem minusu in tudi dajejo dovolj toplo vodo od sebe a delujejo s COP praktično 1. Nekaterim TČ od neke temperature naprej toplotna moč zelo hitro pada.... Obstajajo pa tudi TČ katere tudi pod -20°C delujejo s COP okrog 2 in z toplotno močjo okrog 70% nazivne...
Tako imaš na izbiro- ali sežeš malce globje v žep in imaš le en vir ogrevanja ali pač vzameš poceni TČ in imaš poleg še sekundarni vir (kak kamin ali oljno peč ali...) kateri bo priskočil na pomoč ob hudem mrazu.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Dionis ::

No, saj zaradi tega smo šli v nakup toplotne črpalke višjega ranga.

@telexdell. Mi zaupaš še kdo vam je montiral oz. predlagal moč TČ? A ste izbrali to na podlagi 18.500kWh porabe energije? ker mi smo računali nekje okvirno 30-35.000kWh. Pa imamo na koncu enako močno. Meni tu nekaj ne štima.
««
28 / 30
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22872746 (7401) feryz
»

Dilema: nova peč na olje ali toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
28826231 (15012) Telbanc
»

Toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18334284 (14885) joez7
»

Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 481 82 83 84 )

Oddelek: Loža
4174759614 (91442) energetik
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7145830 (16472) zamotsloteh

Več podobnih tem