Forum » Loža » Toplotna črpalka
Toplotna črpalka

tomaxxx ::
V teku imam temeljito prenovo starejše hiše, menjala so se okna, steha + dodatna izolacija, fasada 15cm stiropor...
Ogrevanje talno, TČ (zrak/voda) ki še ni dokončno izbrana, vprašanje pa je tudi ali je smiselno dodati tudi zalogovnik/hranilnik tople vode ali ne? Bom s tem res kaj pridobil/prihranil če bo TČ več delovala čez noč v času nižje tarife in naredila zalogo za čez dan?
Ogrevanje talno, TČ (zrak/voda) ki še ni dokončno izbrana, vprašanje pa je tudi ali je smiselno dodati tudi zalogovnik/hranilnik tople vode ali ne? Bom s tem res kaj pridobil/prihranil če bo TČ več delovala čez noč v času nižje tarife in naredila zalogo za čez dan?

starfotr ::
Hranilnika toplote se ne montira zaradi prihrankov ampak v odvisnosti od tega ali je potreben na določenem objektu ali ne.

joez7 ::
V teku imam temeljito prenovo starejše hiše, menjala so se okna, steha + dodatna izolacija, fasada 15cm stiropor...
Ogrevanje talno, TČ (zrak/voda) ki še ni dokončno izbrana, vprašanje pa je tudi ali je smiselno dodati tudi zalogovnik/hranilnik tople vode ali ne? Bom s tem res kaj pridobil/prihranil če bo TČ več delovala čez noč v času nižje tarife in naredila zalogo za čez dan?
Tu je vprašanje, ali zalogovnik v rangu 2000l ali pa samo bafer za odtaljenje TČ? Maš SE po netmeteringu?
V osnovi rabiš samo bafer, v rangu 100-200l, TČ pa ti naj obratuje v 24/7 modu, boš mel največ od nje, pa premočne ne jemat. Zalogovnik (velik) ni rentabilen za TČ. Glej samo, da vzameš dovolj velik bojler, nekje 300l.
TČ ti bo optimalno delovala čez dan, višje temperature - višji COP. Pa notranjo temperaturo nastavi na konstantno - brez dnevno nočnih skokov. Dolgoročna je nekje med 21.5 in 22°C, v spalnici pa termostatsko glavo in 20°C. Pa na prezračevanje ne pozabit. Pa na toplotne mostove ne pozabi. Sem šel vse tole že skozi, po prenovi je bivalno udobje neprimerno večje - konstantna temperatura in bistveno nižji stroški. Sam denarnica trpi.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

sbawe64 ::
Imaš talno, torej dodatnega zalogovnika vode ne potrebuješ.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order

joez7 ::
Bafer (kretnico) rabi. Hudič je, ko majo regualcijske veje zaprte - ali ročno ali preko regualacije - sobnih termostatov, in potem črpalka nima zadostne količine vode za defrost. Bafer pride v rangu 300€. Ga pač elegantno namestiš v kotlovnici. Nekateri umetniki uporabijo bojler za defrost. Z baferjev si vedno na varni strani, lahko maš komplet ogrevalne kroge zaprte, pa še vedno je črpalka varna. To je tako za plinsko kot vodno povezavo. Če ti bo šel izmenjevalec v fazi defrosta - ti garancija tega ne krije - škode za nekaj čez 1K€. Pa še pazi, da slučajno ne nastaviš pretoka skozi izmenjevalec prenizko, min je od 0.4m3/h pa do 1m3/h, odvisno od moči črpalke. Hudir je, ker majo TČ bafer z zgodovino napak, težko kaj serviserju serviraš.
Pa če bo defekt - bo dec ali januarja.
Pa če bo defekt - bo dec ali januarja.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

sbawe64 ::
Pri talem si z regulacijo (sobnimi termostati) ne boš kaj veliko pomagal, odzivnost je prepočasna.
Ko enkrat veče odpreš po željah temperature po sobah, jih pustiš pri miru.
Bolj je problem pri "genialcih" na radiatorjih, ki zaprejo vse ventile (ali imajo termo ventile na 1 od 5), potem tč nima več pretoka in vse skupaj v pm - tam pride prav 300l čeber vode za buffer, saj pretoka ne bo zmanjkalo.
Ko enkrat veče odpreš po željah temperature po sobah, jih pustiš pri miru.
Bolj je problem pri "genialcih" na radiatorjih, ki zaprejo vse ventile (ali imajo termo ventile na 1 od 5), potem tč nima več pretoka in vse skupaj v pm - tam pride prav 300l čeber vode za buffer, saj pretoka ne bo zmanjkalo.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order

telexdell ::
Pri talem si z regulacijo (sobnimi termostati) ne boš kaj veliko pomagal, odzivnost je prepočasna.
Ko enkrat veče odpreš po željah temperature po sobah, jih pustiš pri miru.
Bolj je problem pri "genialcih" na radiatorjih, ki zaprejo vse ventile (ali imajo termo ventile na 1 od 5), potem tč nima več pretoka in vse skupaj v pm - tam pride prav 300l čeber vode za buffer, saj pretoka ne bo zmanjkalo.
Ne vem kaj si mislil z "genialci" ampak sam imam radiatorje in na nekaterih termostaske glave. Z radiatorji ne moreš tako nastaviti toplote, kot s talnim, in tako se ti eni prostori pregrevajo, drugi pa so podhlajeni. Če želiš, da je v najbolj hladnem prostoru želena tempratura potem imaš dve možnosti- ali tako dolgo menjaš radiatorje po hiši, da boš to dosegel z max pretokom skozi njih ali pač, da jih nekaj pripreš. Potem pa imaš še pribitke zaradi kuhanja,število oseb v prostoru, sončnega obsevanja...To lahko rešiš tako, da vseskozi ročno prilagajaš radiatorja ali pač namestiš termostatske glave- končni rezultat je itak isti. Torej- po tvoje, da ne bi bil "genialec" bi me moralo v enih prostorih kuhati in v drugih mraziti?
Drugače pa- ob novem sistemu omrežnine in ceni omrežnine v 1. bloku razmišljanje o kakšnem zalogovniku tudi pri talnem ni več čisto mimo. Pač odvisno od potreb objekta in moči, katere ti doseže TČ ob večjem mrazu. Če je bil prej odgovor enoznačen, sedaj to ni več.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

bm1973 ::
Sosed ima zalogovnik za talno, tam 50 litrov. Sam imam radiatorje, pa ga nimam.
Poanta TČ je, da pride voda nazaj v TČ s čim manj izgube toplote. Razlika temperature med dvižnim in povratnim vodom mora biti čim manjša, da mora TČ čim manj dogrevati.
Sam imam radiatorje, pa so ves čas odprti, pač glede na željeno temperaturo v sobi. Pač zahteva nekaj časa, da pogruntaš, kje je tisti pravi pretok. Pa ne rabiš ne digitalne regulacije, niti termostatskih ventilov. Čisto navadnega.
Pri talnem so ti pa že napisali. Pač ventil na veji odpreš toliko, da imaš v sobi željeno temperaturo.
Za TČ je najbolje da ves čas laufa. Zdaj, lahko bi si vgradil en zalogovnik, da preskočiš blok 1, ki ima najdražjo omrežnino. Sam kdo ti bo pa to pravilno izračunal in reguliral, pa ne vem. Definitivno pa to ne bo tisti monter, s komaj izdelano OŠ in nekaj prakse pri montaži.
Poanta TČ je, da pride voda nazaj v TČ s čim manj izgube toplote. Razlika temperature med dvižnim in povratnim vodom mora biti čim manjša, da mora TČ čim manj dogrevati.
Sam imam radiatorje, pa so ves čas odprti, pač glede na željeno temperaturo v sobi. Pač zahteva nekaj časa, da pogruntaš, kje je tisti pravi pretok. Pa ne rabiš ne digitalne regulacije, niti termostatskih ventilov. Čisto navadnega.
Pri talnem so ti pa že napisali. Pač ventil na veji odpreš toliko, da imaš v sobi željeno temperaturo.
Za TČ je najbolje da ves čas laufa. Zdaj, lahko bi si vgradil en zalogovnik, da preskočiš blok 1, ki ima najdražjo omrežnino. Sam kdo ti bo pa to pravilno izračunal in reguliral, pa ne vem. Definitivno pa to ne bo tisti monter, s komaj izdelano OŠ in nekaj prakse pri montaži.

DamijanD ::
Saj v principu je isto. Zdaj ti recimo TČ dirigira T DV. Potem bi pa potreboval za zalogovnikom še en mešalni ventil + neko regulacijo, ki bi od zalogovnika naprej furala to isto temperaturo DV (ne glede na temperaturo zalogovnika).
V končni fazi si na tak način najbolj neodvisen od vira ogrevanja - z ločeno regulacijo po zalogovniku. Kaj in kako / kdaj greje zalogovnik pa je potem povsem ločena in neodvisna zadeva.
V končni fazi si na tak način najbolj neodvisen od vira ogrevanja - z ločeno regulacijo po zalogovniku. Kaj in kako / kdaj greje zalogovnik pa je potem povsem ločena in neodvisna zadeva.

joez7 ::
O temle govorim za talno (ma pa vsaka firma svoje), daje se v vsak prostor, ali pa vsaj dva ali tri na omarico , na etažo. Z samim pripiranjem vej, ne dosežeš optimuma, se stranka stalno buni (še posebej, ko da v vsak prostor termometer :) )
https://www.merkur.si/termostatska-glav...
Maš pa tudi el. glave, vezane na klasične ali Wifi termostate. Sedaj se marsigdo malce špana, "kaj ko sem dal 500K za hišo, a regualcije pa ne znate pošlihtat?"
Pri radiatorskem, ti je telexdell že razložil, je osnova DV , potem pa velikost-pripiranje rad, finoča pa termostatske glave - drugače na žalost ne gre.
COP je drugotnega pomena, ga lahko popolnoma zanemariš, če maš SE (in viške elektrike), na COP bolj vpliva optimalna velikost mašine, pa SEER.
Vglavnem, skoraj povsod, se potem še nekaj izboljšuje, nekateri so zadovoljni z nihanjem 2°C, drugi jamrajo za 0.5°C, tretji hočejo met regulacijo, ki upošteva še zračno vlago, in temu ustrezno korekcijo temperature.
https://www.merkur.si/termostatska-glav...
Maš pa tudi el. glave, vezane na klasične ali Wifi termostate. Sedaj se marsigdo malce špana, "kaj ko sem dal 500K za hišo, a regualcije pa ne znate pošlihtat?"
Pri radiatorskem, ti je telexdell že razložil, je osnova DV , potem pa velikost-pripiranje rad, finoča pa termostatske glave - drugače na žalost ne gre.
COP je drugotnega pomena, ga lahko popolnoma zanemariš, če maš SE (in viške elektrike), na COP bolj vpliva optimalna velikost mašine, pa SEER.
Vglavnem, skoraj povsod, se potem še nekaj izboljšuje, nekateri so zadovoljni z nihanjem 2°C, drugi jamrajo za 0.5°C, tretji hočejo met regulacijo, ki upošteva še zračno vlago, in temu ustrezno korekcijo temperature.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

telexdell ::
Sosed ima zalogovnik za talno, tam 50 litrov. Sam imam radiatorje, pa ga nimam.
Poanta TČ je, da pride voda nazaj v TČ s čim manj izgube toplote. Razlika temperature med dvižnim in povratnim vodom mora biti čim manjša, da mora TČ čim manj dogrevati.
Sam imam radiatorje, pa so ves čas odprti, pač glede na željeno temperaturo v sobi. Pač zahteva nekaj časa, da pogruntaš, kje je tisti pravi pretok. Pa ne rabiš ne digitalne regulacije, niti termostatskih ventilov. Čisto navadnega.
Pri talnem so ti pa že napisali. Pač ventil na veji odpreš toliko, da imaš v sobi željeno temperaturo.
Za TČ je najbolje da ves čas laufa. Zdaj, lahko bi si vgradil en zalogovnik, da preskočiš blok 1, ki ima najdražjo omrežnino. Sam kdo ti bo pa to pravilno izračunal in reguliral, pa ne vem. Definitivno pa to ne bo tisti monter, s komaj izdelano OŠ in nekaj prakse pri montaži.
Pri paralelno priključenem zalogovniku pride voda iz TČ vanj pri zgornjem priklopu. Na istem nivoju zalogovnika a na drugi strani je tudi odvzem vode za igrevalni krog. Tako gre praktično ista voda, katera pride iz TČ v ogrevalni krog. Razlika je zgolj v trenutni črpalni zmogljivosti OČ kroga TČ in OČ ogrevalnega kroga. Torej pri topli vodi iz TČ praktično ni bistvene razlike ali je zalogovnik ali ga ni.
Ko se voda iz ogrevalnega kroga vrača v zalogovnik ta vstopa vanj na dnu. Ker je vstopajoča voda v zalogovnik toplejša od tiste na dnu se začne dvigati in s tem ogreva zalogovnik. Dvigajoča voda na eni strani povzroči, da se na drugi strani začne hladnejša voda spuščati proti odvzemu vode za korg TČ. Tako prihaja v TČ hladnejša voda kot vi prišla direktno iz ogrevalnega kroga. Problem pa je, če je kapaciteta zalogovnika premajhna saj lahko pride do kroženja voda med toplim in hladnim delom znotraj zalogovnika kar pa poveča izgube. Torej zalogovnik 200 ali več l, če se že vgradi v običajni hiši.
Diferenca med dvigajočo in vračajočo vodo pa ima dve protislovni zahtevi. Če je diference pri radiartorju čim manjša pomeni, da radiator oddaja večjo moč. Tako so potrebne nižje temperature vode iz TČ in s tem imamo boljši COP. Fizikalne zakonistosti pa zahtevajo čim večjo diferenco vode med vstopom in izstopom vode v TČ. Pri sistemu brez zalogovnika moramo skleniti nek kompromis med COP in temperaturami, pri zalogovniku pa jo to precej lažje.
Pa- TČ mora segrevati vodo za toliko, da se pokrijejo izgube objekta. Če je diferenca temperatur v ogrevalnem krogu majhna to pomeni zgolj, da je hitrost vode večja, ne pa da mora TČ manj elektrike pretvoriti v toploto. To pa poleg večje porabe elektrike za delovanej OČ pomeni tudi možnosti pojava neželenih šumov v sistemu in skrajšanju življenske dobe OČ.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

joez7 ::
Pri baferjih (200l) je kar nekaj cvetk pri montaži. Na najvišji priklop se priklopi izhod v ogrevalni krog, nižje se priklopi izhod iz TČ, od spodaj gor pa se prikljaplja izhod iz ogrevalnega kroga, malo višje pa vhod v TČ.
Zgoraj je še nekaj logike, v času defrosta zaradi razlike v višini priklopov ne pade temperatura DV v ogrevalni veji.
Spodnja vezava - TČ malo višje kot povrat ogrevanja, pa pomaga pri defrostu - višja temperatura za izmenjevalec v TČ. Tle se tudi monterji med sabo včasih mal krešejo. Eni priklopijo na najnižji priklop TČ in malo višje povrat ogrevanja. Dela pa vse.
Zgoraj je še nekaj logike, v času defrosta zaradi razlike v višini priklopov ne pade temperatura DV v ogrevalni veji.
Spodnja vezava - TČ malo višje kot povrat ogrevanja, pa pomaga pri defrostu - višja temperatura za izmenjevalec v TČ. Tle se tudi monterji med sabo včasih mal krešejo. Eni priklopijo na najnižji priklop TČ in malo višje povrat ogrevanja. Dela pa vse.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Littlaman ::
Saj, ko govorite o teh malih hranilnikih toplote, govorite o TČ, ki od zunaj peljejo vodo notri,ne?
Ker moja je pripelje v notranjo enoto plin. In potem notranja ogreva talno in sanitarno.
V hiši nimam termostata, ampak vse vodi TČ.
Edino kar sem prilagodil je krivulja in željena notranja temperatura( v meniju TČ, da ne kdo mislil na kakšen termostat)
Lp
Ker moja je pripelje v notranjo enoto plin. In potem notranja ogreva talno in sanitarno.
V hiši nimam termostata, ampak vse vodi TČ.
Edino kar sem prilagodil je krivulja in željena notranja temperatura( v meniju TČ, da ne kdo mislil na kakšen termostat)
Lp

joez7 ::
Saj, ko govorite o teh malih hranilnikih toplote, govorite o TČ, ki od zunaj peljejo vodo notri,ne?
Ker moja je pripelje v notranjo enoto plin. In potem notranja ogreva talno in sanitarno.
V hiši nimam termostata, ampak vse vodi TČ.
Edino kar sem prilagodil je krivulja in željena notranja temperatura( v meniju TČ, da ne kdo mislil na kakšen termostat)
Lp
Seveda, vodna. Ta tvoja notranja enota (plin) ma izmenjevalec in bojler, ponavadi ta bojler uporablja kot bafer pri defrostu.
Ta upravljalna enota od TČ tudi meri notranjo temperaturo - pač eni dodajo še en termostat - master, ki vse skupaj izklopi, alo korigira.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

telexdell ::
Pri baferjih (200l) je kar nekaj cvetk pri montaži. Na najvišji priklop se priklopi izhod v ogrevalni krog, nižje se priklopi izhod iz TČ, od spodaj gor pa se prikljaplja izhod iz ogrevalnega kroga, malo višje pa vhod v TČ.
Zgoraj je še nekaj logike, v času defrosta zaradi razlike v višini priklopov ne pade temperatura DV v ogrevalni veji.
Spodnja vezava - TČ malo višje kot povrat ogrevanja, pa pomaga pri defrostu - višja temperatura za izmenjevalec v TČ. Tle se tudi monterji med sabo včasih mal krešejo. Eni priklopijo na najnižji priklop TČ in malo višje povrat ogrevanja. Dela pa vse.
Nisem še videl zalogovnika kapacitete pod 500 l kateri bi imel nivojske priklope (možno pa, da obstajajo). Nivojski priklopi so za večje zalogovnike in bojlerje. Običajno sta sta dva priklopa čisto na vrhu in dva priklopa čisto na dnu. Videl sem že vezavo, kjer sta bila krog TČ in ogrevalni krog spojena v T kosu. Na tretji priklop T kosa pa je bil priklopljen zalogovnik.
Meni med defrostom pade temperatura v zalogovniku za do 2°C a je že po 10 min pozneje na nivoju pred defrostom. Ta padec temperature se na radiatorjih sploh ne opazi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::
https://www.pilremag.si/wp-content/uplo...
So se zadnje čase mal posodobili. Že 100l baferji majo lepo razporejene priklope, pač odvisno od proizvajalca.
So se zadnje čase mal posodobili. Že 100l baferji majo lepo razporejene priklope, pač odvisno od proizvajalca.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

telexdell ::
https://www.pilremag.si/wp-content/uplo...
So se zadnje čase mal posodobili. Že 100l baferji majo lepo razporejene priklope, pač odvisno od proizvajalca.
Kot sem rekel- možno, da obstajajo in očitno to drži

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

floyd1 ::
Saj, ko govorite o teh malih hranilnikih toplote, govorite o TČ, ki od zunaj peljejo vodo notri,ne?
Ker moja je pripelje v notranjo enoto plin. In potem notranja ogreva talno in sanitarno.
V hiši nimam termostata, ampak vse vodi TČ.
Edino kar sem prilagodil je krivulja in željena notranja temperatura( v meniju TČ, da ne kdo mislil na kakšen termostat)
Lp
Seveda, vodna. Ta tvoja notranja enota (plin) ma izmenjevalec in bojler, ponavadi ta bojler uporablja kot bafer pri defrostu.
Ta upravljalna enota od TČ tudi meri notranjo temperaturo - pač eni dodajo še en termostat - master, ki vse skupaj izklopi, alo korigira.
Tudi za defroste na split napravah (s plinsko povezavo) velja isto. Uporablja toploto vode iz talnega in tudi tu ne bi bilo OK, če bi imel preko termostatskih ventilov vse veje zaprte.

DamijanD ::

neooo ::

telexdell ::
Mi lahko kdo izracuna COP ? Jaz se iz tega nerazumem. Je pa to za Januar :) Hvala.
Brez navodil je težko vedeti. Se pa pri 738/280 dobi 2,63, kar je neka številka v kateri se lahko izrazi COP (mogoče je tu zajeta poraba tudi OČ in avtomatike)
Tudi 280/96= 2,92 da neko podobno cifro (mogoče le kompresor).
Kot sem rekel- navodila so tvoj prijatelj.
Naš 180l ima zgoraj in spodaj dva priključka na istem nivoju.
Pri meni traja dalj časa, da se po defrostu temp vrne nazaj - ampak senzor je na sredini zalogovnika (modra), DV je pa oranžne barve:
Kako hitro se povrne je odvisno od tega, kako močna je TČ in kako dolgo je trajal defrost. Ni to nekega pravila.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

joez7 ::
Ko boste izbirali bafer, glejte, da bo mel vsaj 6 ali 8 ali 10 priklopov 6/4. Vam bo prišlo prav, ko boste dodajali dodatne grelce. Sam sem pri prvem baferju 100l - 4x priklop falil, ko se hotel dodat grelce. Na koncu sem ga zamenjal za 150l z 9x 6/4 (na srečo je šel star v račun, in doplačilo 150€).
Pa zopet gledam kataloge z 300l (bo čas pokazal nujnost, mal pa sem omejen z prostorom).
Trenutno iščem rešitev za hlajenje hiše z TČ, sam sem mal omejen z radiatorji. Vse kar je pod 17°C se pojavi kondenc na ceveh.
Mal se nagibam na konvektor ali pa kasetno enoto, ma gdo že izkušnje? Za konvektor(3kW) mam ponudbo ~700€ za kasetno(8kW) pa mal dražje.
Za klimo, še nisem našel primernega prostora - ali pa kompliciram.(tako mesto zunanje enote, kot notranje in cevi, pa drenaže) Ponudba 500+350€ montaža.
Pa zopet gledam kataloge z 300l (bo čas pokazal nujnost, mal pa sem omejen z prostorom).
Trenutno iščem rešitev za hlajenje hiše z TČ, sam sem mal omejen z radiatorji. Vse kar je pod 17°C se pojavi kondenc na ceveh.
Mal se nagibam na konvektor ali pa kasetno enoto, ma gdo že izkušnje? Za konvektor(3kW) mam ponudbo ~700€ za kasetno(8kW) pa mal dražje.
Za klimo, še nisem našel primernega prostora - ali pa kompliciram.(tako mesto zunanje enote, kot notranje in cevi, pa drenaže) Ponudba 500+350€ montaža.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

alekskac ::
Trenutno iščem rešitev za hlajenje hiše z TČ, sam sem mal omejen z radiatorji. Vse kar je pod 17°C se pojavi kondenc na ceveh.
Mal se nagibam na konvektor ali pa kasetno enoto, ma gdo že izkušnje?
Da, imam. Hlajenje z vodo temperature nad točko rosišča deluje, a ima pomanjkljivost. Namreč, ne odpravlja vlage. Hlajenje z vodo temperature pod točko rosišča deluje bolje in odvzame nekaj vlage iz zraka, a ima pomanjkljivost, namreč kondenz. To ni samo na ceveh, tudi črpalkah, rjaveti začnejo vsi fitingi. In kondenzat je ultra agresiven. Rja se pojavi dobesedno v dnevu ali dveh.
Rešil sem tako da hladim z vodo 18°C (to deluje dovolj dobro) in pustim konvektorje delat od jutra do poznega večera. Če je vlaga neprijetna, za kaki dve uri poženem razvlaževalnik, in vlago sklatim dol na 50%. Metoda ni elegantna, a vsaj lahko spiš ker ni vročine. Ob cca. 23.00 uri se mi izklopijo konvektorji in do jutra drži hladno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

Dionis ::
Pozdravljeni zopet.
Evo, sem prišel do zaključka raziskovanja moje težave, ki sem jo opisal decembra. Kot sem že omenil, sem se bockal z monterjem toplotne že septembra, ampak neuspešno. Letos smo dokupili še 1000L, ki je pa sedaj ves porabljen. Šele ko sem temu serviserju rekel, da sedaj pa res nekaj ne more biti v redu, se je vednarle pripeljal in ugotovil, da je šel kompresor. Torej celo sezono smo se greli preko tistega grelca, ki je porabljal 3kWh + olje. Sem kar malo jezen, da nisem bil bolj tečen takrat (pa že takrat sem se sebi zdel dosti). Sumil sem pa ves čas, da nekaj ne štima, nisem bil pa dovolj prepričan, ker na tem področju nimam suverenega znanja.
Zdaj za menjavo kompresorja je omenil 3000€, cena nove zunanje enote pa je naj bi bila 7000€. Sam sem mnenja, da se gre v novo črpalko, kot da na stari za tak znesek menjam in izkoristek mora biti boljši, glede na to da je obstoječa stara 10 oz. 11 let. Kolikor sem se še z znancem pogovarjal, je rekel, da je za novo vseeno nekoliko pretirana cena, da bi tam za cca 4000€ moral dobiti spodobno enoto. Torej menda v mojem primeru za monoblok.
Da se še ne lovimo, trenutno je toplotna povezana s pečjo na kurilno olje, kjer je notri manjši zalogovnik. Zdaj se pa zopet obračam na vas ali se karkoli še menja, ali se zamenja samo zunanja enota.
Trenutna shema našega sistema je na povezavi, če se bo kdo bolje znašel tu: https://www.seltron.eu/vezalne-sheme/sh...
Torej zopet bi vas prosil za mnenje, da se že predhodno malo orientiram, kaj bi bilo smiselno, seveda pa grem v popraševanje ponudnikov.
Najlepša hvala že vnaprej in lp.
Evo, sem prišel do zaključka raziskovanja moje težave, ki sem jo opisal decembra. Kot sem že omenil, sem se bockal z monterjem toplotne že septembra, ampak neuspešno. Letos smo dokupili še 1000L, ki je pa sedaj ves porabljen. Šele ko sem temu serviserju rekel, da sedaj pa res nekaj ne more biti v redu, se je vednarle pripeljal in ugotovil, da je šel kompresor. Torej celo sezono smo se greli preko tistega grelca, ki je porabljal 3kWh + olje. Sem kar malo jezen, da nisem bil bolj tečen takrat (pa že takrat sem se sebi zdel dosti). Sumil sem pa ves čas, da nekaj ne štima, nisem bil pa dovolj prepričan, ker na tem področju nimam suverenega znanja.
Zdaj za menjavo kompresorja je omenil 3000€, cena nove zunanje enote pa je naj bi bila 7000€. Sam sem mnenja, da se gre v novo črpalko, kot da na stari za tak znesek menjam in izkoristek mora biti boljši, glede na to da je obstoječa stara 10 oz. 11 let. Kolikor sem se še z znancem pogovarjal, je rekel, da je za novo vseeno nekoliko pretirana cena, da bi tam za cca 4000€ moral dobiti spodobno enoto. Torej menda v mojem primeru za monoblok.
Da se še ne lovimo, trenutno je toplotna povezana s pečjo na kurilno olje, kjer je notri manjši zalogovnik. Zdaj se pa zopet obračam na vas ali se karkoli še menja, ali se zamenja samo zunanja enota.
Trenutna shema našega sistema je na povezavi, če se bo kdo bolje znašel tu: https://www.seltron.eu/vezalne-sheme/sh...
Torej zopet bi vas prosil za mnenje, da se že predhodno malo orientiram, kaj bi bilo smiselno, seveda pa grem v popraševanje ponudnikov.
Najlepša hvala že vnaprej in lp.

fikus_ ::
Vprasaj še na forum "pod svojo streho".
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

bm1973 ::
Jaz sem dal 9,5k za novo Fujitsu, 12kW, plus že vgrajen zalogovnik za toplo vodo.
Zunanja plus notranja enota.
Seveda z montažo vred...
Zunanja plus notranja enota.
Seveda z montažo vred...

joez7 ::
Poglej Ferroli. Ni kaj posebnega, ampak po notranjosti je od micke. Pa če sam zmontiraš si zmagal.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

Dionis ::
Ne vem kakšno moč črpalke imaš ampak 4k za kvalitetno toplotno črpalko bi pa rad videl.
Menda naj bi bila ta solidna, da ima notranje komponente OK. https://haier-klima.si/monoblok-toplotn...
Ja to govorimo, da se menja samo zunanjo enoto, celotna inštalacija ostane kot je.

joez7 ::
Če bi danes odločal, bi vzel R290. Tak pa mam R32.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

alekskac ::

bm1973 ::
Prednost naj bi bila malo boljši izkoristek.
Pomanjkljivost pa pač, ker je R290 propan, ne smeš imeti zunanje plus notranje enote, samo zunanjo.
Pomanjkljivost pa pač, ker je R290 propan, ne smeš imeti zunanje plus notranje enote, samo zunanjo.

joez7 ::
Itak gredo vsi na monobloke. Zapečaten plinski del. Sam čakam klime z izmenjevalci - vodna povezava. So že RAS ampak za večje objekte in moči.
R290 - ma predpis - koliko plina je lahko v split enoti in volumen kotlovnice. MAL SI POIŠČI:
R290 - ma predpis - koliko plina je lahko v split enoti in volumen kotlovnice. MAL SI POIŠČI:
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

joez7 ::
Ne vem kakšno moč črpalke imaš ampak 4k za kvalitetno toplotno črpalko bi pa rad videl.
Menda naj bi bila ta solidna, da ima notranje komponente OK. https://haier-klima.si/monoblok-toplotn...
Ja to govorimo, da se menja samo zunanjo enoto, celotna inštalacija ostane kot je.
Kaj pa kaj takega? https://www.bolha.com/toplotne-crpalke/...
upam, da ne delam reklame, sam razmišlanja...
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Dionis ::
Zdravo,
torej da dodam še en feedback vsega raziskovanja in pogovorov sem svoj izbor zožal na znamko NIBE ali Kronoterm. Gremo pač v izvedbo ˝na ziher˝. Oboji imajo podporo tudi na primer med prazniki in tudi na voljo rezervne dele. Za kronoterm predvidevam, da verjetno vse, če je slovenska znamka. Za NIBE (16kW) je ponudba 17-18k€, Kronoterm imam pa še jutri ogled in da vidim kaj bo. Če nisem kaj spregledal, bi moral biti rang nekje tam tam, tako da verjetno se bomo na koncu odločili glede na ceno.
Še enkrat bi se rad zahvalil za pomoč in odziv.
torej da dodam še en feedback vsega raziskovanja in pogovorov sem svoj izbor zožal na znamko NIBE ali Kronoterm. Gremo pač v izvedbo ˝na ziher˝. Oboji imajo podporo tudi na primer med prazniki in tudi na voljo rezervne dele. Za kronoterm predvidevam, da verjetno vse, če je slovenska znamka. Za NIBE (16kW) je ponudba 17-18k€, Kronoterm imam pa še jutri ogled in da vidim kaj bo. Če nisem kaj spregledal, bi moral biti rang nekje tam tam, tako da verjetno se bomo na koncu odločili glede na ceno.
Še enkrat bi se rad zahvalil za pomoč in odziv.

sbawe64 ::
NIBE F2120 ali NIBE S2125 ?
Kakšen objekt, okvirna lokacija, kakšna je bila poraba energentov v prejšnjih sezonah ?
Kakšen objekt, okvirna lokacija, kakšna je bila poraba energentov v prejšnjih sezonah ?
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order

energetik ::
Đizus krajst, 18 jurjev...a imaš 900 m2?Nore cifre...
Jaz sem se že odločil, da bom po odpovedi moje TČ nabavil 2 najbolj kitajski, pa eno spravil za rezervo.
vires in numeris

aborko ::
Jst ne razumem kako imajo TC taksne cene, kot da ne bi bilo konkurence. Ce samo primerjamo s klimami, ok klimo za gretje se dobi ze okoli jurja, sam sem kupil dve 4 kW talni Nibe klimi po 500 eur/ kom.
Montaza je z monobloki TC postala zelo simpl. Pri nas neka stara 9kW TC za 670 eur, kupljena leta 2018 cisto zadovoljivo opravlja svoje delo, mogoce bi lahko bila tisja, mogoce 20% bolj ucinkovita, ampak 18k eur je pa res huda. Ok kvaliteta stane, sam 18k?
Montaza je z monobloki TC postala zelo simpl. Pri nas neka stara 9kW TC za 670 eur, kupljena leta 2018 cisto zadovoljivo opravlja svoje delo, mogoce bi lahko bila tisja, mogoce 20% bolj ucinkovita, ampak 18k eur je pa res huda. Ok kvaliteta stane, sam 18k?

Utk ::
https://termometal.hr/si/dizalica-topli...
16 kw za 4400 evrov. Ok, bo porabla morda 20% več. Ok, moraš še kupit bojler in montažo. Ampak to je spet 2 jurja max. Kje smo še do 18?
16 kw za 4400 evrov. Ok, bo porabla morda 20% več. Ok, moraš še kupit bojler in montažo. Ampak to je spet 2 jurja max. Kje smo še do 18?

feryz ::

misek ::
Taka jajca, 16 kW, stanejo največ 2 jurja. Ok, plus davek.Ne pa 4.400 evrov.Zanimivo mi je potem to, da takih ponudb ni veliko. Zakaj ne? Ali vsi prodajalci lepo nabijejo veliko maržo in vsi lepo služijo. Kako to, da se ne najde eden, ki bi imel precej nižjo in torej izdelke prodajal po smešno nizki ceni.

energetik ::
Saj se najde? Ampak folk naseda hvaljenju s SCOP, ki ti na leto prinese morda 100€ manjši strošek, a mašina pa 10k€ dražja. ROI 100 let...
vires in numeris

Utk ::
16 kw za 2 jurja se ne kar najde. Če kdo najde, kupim 2 za 5000, 1000 evrov pa plačam za link. Bom šel iskat čez pol evrope, ni panike, samo to odštejem od tistega jurja.

Dionis ::

Dionis ::
NIBE F2120 ali NIBE S2125 ?
Kakšen objekt, okvirna lokacija, kakšna je bila poraba energentov v prejšnjih sezonah ?
Iskreno ne vem. Je pa to mišljeno tudi z notrajno enoto. Torej zunanja cc 10k, notranja 5k + delo 2-3k. Sicer mi je to že sam omenjal, da pač ko postavlja, da si vzame čas in naredi tako kot se zagre. Torej prečistiti cevi rje, povsod dati izolacijo na cevi itd. Pa kar mi je tudi zelo pomembno, da ima kose na zalogi in se ga pokliče tudi v nedeljo ali praznike (to je preverjeno).
Lokacija je nižina, Dolenjska. Kar se tiče ogrevanja je bilo prej 3000L porabljenega, morda celo več (je pa to že nekaj časa nazaj, ker se je zadnjih 10 let uporabljala že zunanja enota, ki pa je bila vezana direktno na ta kotel na olje, kar pa ni bilo ravno optimalno). Objekt razen na stropu oz. zgornji plati ni izoliran. So sicer dvoslojna okna, vendar stara. Stavbe ni v planu sanirat, ker je tukaj specifika, katera pa ni zdaj stvar debati, da bi bolj podrobno razlagal.
https://termometal.hr/si/dizalica-topli...
16 kw za 4400 evrov. Ok, bo porabla morda 20% več. Ok, moraš še kupit bojler in montažo. Ampak to je spet 2 jurja max. Kje smo še do 18?
Dobro, samo to je spet samo monoblok z zunanjo enoto. Ja saj načeloma dela, samo s takim sistem to ne bo za dolgo. Ker se bo zopet kompresor prižigal prevečkrat, ker bo kmalu dosegel ciljno temperaturo in se bo ugasnil. Poleg tega, sem prepričan da ni ravno tiha, sigurno pa ko je temperatura že okoli ničle.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Dionis ()