» »

Toplotna črpalka

Toplotna črpalka

1
...
3 4
5
»

mn ::

Mene bi pri stari bajti tudi skrbeli vsi tisti toplotni mostovi, ki ne vem če se jih da dobro sanirati, recimo v mojem primeru to, da imam nižje strope ob zunanjih stenah, pa malo prostora med stropom in streho. Tisto je po moje nemogoče izolirati, potem balkoni, ...

Dvomim, da se lahko približam pri prenovi varčnosti, kot jo lahko doseže neka novogradnja. Potem pa vprašanje kolikšni so res prihranki?

Pa dvomim, da ti kdo danes naredi fasado za 20k (če ni kaka res mala hiška), cifre ki jih slišim od ljudi so precej višje.

alekskac ::

Dionis je izjavil:

Pozdravljeni,
Zdaj kolikor sem šel gledati posnetek na youtubu kaže cel postopek menjave ležajev za ventilator. Tudi sam sem si kupil apciger, ker se mi zdi res huda cena za zamenjavo ventilatorja. Kar je v posnektu razvidno, da bi moral zakleniti preko krmilnika ventilator. Mi nimamo krmilnika prav od toplotne črpalke ampak tale Seltron. Zdaj za sigurno bi jaz pač izklopil tole črpalko in menjal. Ali pa raje potrpel do toplih dni, ko ventilator ne bo deloval. Vendar mi tale nizka frekvenca zvoka brenčanja kar najeda. Sploh ko grem spat, jo najbolj slišim.

Cel postopek mi vzame 45 minut po rotorju, v kolikor imam ležaje na zalogi. Približno 30 minut od tega je gretje ležajev na 80-90°C v pečici, in hlajenje rotorja motorja ventilatorja v zmrzovalni skrinji (ujem je tak, da ne gre drugače, ležaji so pač tako drobni, da je nabijanje tvegano). Dve garnituri ležajev - notranji plus zunanji, (imam dvoventilatorsko TČ) staneta skupaj približno 5 eur v M&M na Letališki. TČ medtem izklopim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

alekskac ::

Dionis je izjavil:

Preko tega, ki je to montiral očitno ne bom velik izvedel, čeprav sem pripravljen plačati 100EUR (recimo temu 2 uri + prevoz ˝izobraževanja˝)

Razjasnit na način konfuznih pogovorov kjer eden ne ve kaj vprašat, drugi pa ne kaj bi odgovoril, ni možno. Ti rabiš tehnika, ki se s tem ukvarja dnevno, ne forumaša. Glede vklopov in ostalega boš moral malo počarat z bivalentno točko, ki ni nastavljena po tvojih željah. Jaz imam zaupanje vrednega serviserja, a ni poceni. Za 50EUR na uro pa žal dobiš komaj vodovodarja za popravilo wc kotlička, računaj na malo več stroška. Ne vem če si omenil, iz kod si doma? Tone (meni delal dve toplotni) gre na veliko koncev, tudi na Obalo in na Štajersko.
Če je problem v nastavitvah Seltrona, pokliči kar njih, so zelo prijazni. Če je treba te za rokco pelejo čez nastavitve (po telefonu).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

alekskac ::

Na hitrco opišem še za @Dionis postopek menjave ležajev ventilatorja, kot to jaz naredim:
1. snamem plastični difuzor spred na ohišju
2. snamem vetrnico
3. odvijem vijake pokrova elektrnomotorja spredaj (stator s spodnjim delom ohišja lahko ostane pritrjen na letev, ki drži motor)
4. pokrov z rotorjem izvlečem iz ohišja statorja, rotor odpelje s seboj še zadnji ležaj iz statorja s seboj
5. ko je rotor s prednjim pokrovom zunaj, snamem prednji pokrov (malce pomagam z lesenim ročajem kladiva)
6. ko je rotor prost, pregledam osovino in odpoliram morebitno korozijo z grobim delom gobice za posodo pomivat
7. označim s flomastrom (za vsak slučaj) globino zadnjega dela ležajev na osovini
8. z apcigerjem potegnem dol oba stara ležaja (vedno menjam oba)
9. rotor zavijem v ziplok vrečko in postavim v zmrzovalnik za 30 minut
10. na šporetu zavrem lonček vode, medtem pečico nastavim na malo manj kot 100°C
11. oba nova ležaja (jaz kupim visokotemperaturne, ki prenesejoo 100°C) dam v ziplok vrečko
12. ko voda zavre, ugasnem, počakam kako minuto in dam vrečko z obema ležajema v lonček, lonček pa za 30 minut v pečico
13. Ko so ležaji segreti, rotor pa shlajen, nataknem oba ležaja, pomagam si z bakreno cevjo porinit ležaj v sedež (ne s kladivom, če ne gre gor ni dovolj segreto/ohlajeno)
14. sestavim ventilator v obrnjenem vrstnem redu, vgradim vetrnico in plastični difuzor.
Niso vsi motorji tako enostavni za razdret, ene moraš prav ven potegnit in razstavit v delavnici. Za LG in še nekatere Azijate to ni potrebno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

Dionis ::

Hvala vsem za odgovore za enkrat. Objekt se nahaja na Dolenjskem drugače.

Hvala za navodila. Drugače imamo tako toplotno:

sbawe64 ::

kixs je izjavil:

BCSman je izjavil:

To bi pač moralo biti prepovedano montiranje visokotemperaturnih črpalk v neizolirane bajte in ne bi bilo več teh problemov, da je treba pošiljat 60 v sistem. Če se je pri centralni na drva pošiljalo 70-90, po kakem čudežu bi pri toplotni črpalki zadostovalo 40? In ne, z daljšim delovanjem pri 40 se ne bo doseglo akumulacije toplote, če pa sproti izhaja skozi stene.
Nočno izklapljanje je seveda onemogočeno, saj drugače bi se zmrzovalo v drugi polovici noči.


V bistvu je bilo tako pri meni. Kurilca sem zamenjal s TC. Eno sezono sem jo gonil brez nove izolacije. Delovala je 24/7 in v sistem nisem posiljal vec kot 40stC - bi moral preveriti zapiske koliko je bil DV v resnici - verjetno med 35 in 40stC. Danes pa je DV okoli 30-31stC in se vedno dela 24/7. Je pa res po dodatni izolaciji poleg nizjega DV, tudi visja temperatura v hisi za cca 1stC.

Samo tip ima 50 let stare radiatorje, rebraste (jekleni ali litoželezni), to se ne more primerjati z novimi, recimo tip 22 (best p/p ) ali najboljši (in najdražjimi) tip 33.






Kakšno je stavbno pohištvo ?
Kaj je pravzaprav vprašanje https://slo-tech.com/forum/t834613/p839... ?

Kateri Seltron regulator nadzira sistem ? Wdc10/20 ?

Za ventilator imaš odgovor tu
https://slo-tech.com/forum/t834613/p839...
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

mn ::

mn je izjavil:

@feryz Lahko poveš kaj več in sicer katero črpalko točno bi pripeljal, za kakšen denar točno in kaj točno bi bilo priloženo - tule ciljam predvsem na upravljanje.


Še enkrat ;)

sbawe64 ::

Dionis
https://slo-tech.com/forum/t834613/p839...
Edit
V prehodnem obdobju v septembru in deloma tudi še v oktobru se nam je pojavila težava, da sanitarna voda ni bila ogreta na primerno temperaturo. Nastavljena oz. želena temperatura je bila 45°C, dosegala pa je med 28-33°C. Zdaj sicer, ko je že nekaj časa mrzlo, se temperatura sanitarne vode normalno segreje na želeno.

Problem je, ker ima tč svojo pamet, Seltron regulator svojo.
Tč je očitno dovolj močna, le nastavitve so slabe

ALI pa se je šele po končanem prehodnim obdobju začela vklapljati peč na kurilno olje - če je sedaj slednja kaj delala, bodo vedeli domači.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

alekskac ::

Dionis je izjavil:

Hvala vsem za odgovore za enkrat. Objekt se nahaja na Dolenjskem drugače.

Hvala za navodila.

Drgačen motor je kot pri meni na LG. Moraš snet vse in nest v delavnico na ponk, kot kaže. Kake pol urce mogoče več dela imaš. Ni pa to neizvedljivo, če si mal ročen.

Dionis ::

sbawe64 je izjavil:

Dionis
https://slo-tech.com/forum/t834613/p839...
Edit
V prehodnem obdobju v septembru in deloma tudi še v oktobru se nam je pojavila težava, da sanitarna voda ni bila ogreta na primerno temperaturo. Nastavljena oz. želena temperatura je bila 45°C, dosegala pa je med 28-33°C. Zdaj sicer, ko je že nekaj časa mrzlo, se temperatura sanitarne vode normalno segreje na želeno.

Problem je, ker ima tč svojo pamet, Seltron regulator svojo.
Tč je očitno dovolj močna, le nastavitve so slabe

ALI pa se je šele po končanem prehodnim obdobju začela vklapljati peč na kurilno olje - če je sedaj slednja kaj delala, bodo vedeli domači.


Ja tole je rešeno. Očitno je bilo neko prehodno obdobje.

Krmilnik pa je Seltron WDC20, ja.

sbawe64 ::

Zunanji senzor T2 v seltronu imaš očitno vezan na neko drugo neumno nastavitev, da TČ? iz nekega razloga v prehodnem obdobju greje sanitarno vodo samo do 33C ?
[V nasprotnem primeru bo potrebno pogledati samo tč in njene nastavitve, urniki delovanja za sanitarno vodo ?].

Lani v prehodnem obdobju je bila zgodba enaka ?

Glede na shemo https://www.seltron.eu/wp-content/uploa... ti TČ [R8] prvo segreva nek zalogovnik (ponavadi nekje 200-300 l) [tipalo T6], potem gre topla voda do kotla na nafto [R1, tipalo T3], in od tam dalje v 2 smeri, radiatorje in boljer s sanitarno vodo (skozi izmenjevalec).


https://www.seltron.eu/vezalne-sheme-iz...
Izdelki: WDC20
Delovanje: Toplotna črpalka, oljni kotel, zalogovnik toplote, mešalni krog, grelnik sanitarne vode.


tu je navodilo za uporabo, WDC20
https://selizobrazevanja.com/wp-content...


na strani 17 vidim v meniju: temperatura sanitarne vode

stran 36
P4.1 ŽELENA TEMPERATURA SANITARNE VODE PRI IZKLOPU ČASOVNEGA PROGRAMA


stran 58
Ogrevanje sanitarne vode s kotlom na tekoče kurivo
S parametrom P4.1 lahko nastavimo želeno temperaturo sanitarne vode za časovni
interval, ko je ogrevanje sanitarne vode izključeno. Če temperatura kotla preseže maksimalno dovoljeno temperaturo kotla - parameter S5.1 se dovoli ogrevanje sanitarne vode do
maksimalne temperature, ki je nastavljena s parametrom S4.3.
Ko je sanitarna voda ogreta, se obtočna črpalka izključi z zakasnitvijo. Vrednost zakasnitve
je določena s parametrom S4.12.

stran 59
Ogrevanje sanitarne vode z grelnikom z vgrajeno toplotno črpalko
V tem primeru lahko uporabimo poseben način delovanja regulacije sanitarne vode, ki
ga aktiviramo z nastavitvijo parametra S1.4=8 (za T1) ali S1.5=11 (za T8). V prostor kjer
je toplotna črpalka je potrebno namestiti sobno tipalo T1 ali T8. Regulator deluje tako, da
blokira delovanje ogrevanja sanitarne vode iz kotla centralnega ogrevanja dokler je prostor
kjer je nameščena toplotna črpalka toplejši kot je nastavljeno s parametrom S4.11.

stran 60
DELOVANJE OGREVALNIH SISTEMOV Z DVEMA VIROMA TOPLOTE
Ti imaš tako.


Predlagam da pokličeš na Seltron, poveš shemo in problem (v prehodnem obdobju greje sanitarno vodo samo do 33C).Dobro bi tudi bilo ugotoviti, če takrat kotel na olje dela/ne dela oz. kdaj se dejansko vklopi.
Če je instaalcija dejansko narejena tako kot je v shemi bodo hitro ugotovili, kaj je narobe v nastavitvah za wdc.



Opcija potem, če problem še vedno ne bo rešen:
tale je najbližji
https://lokar.si/

Tu bi želel še vprašati, ali je smiselno tukaj nastaviti kakšno drugo krivuljo ogrevanja preko krmilnika, ker smo letos postavili sončno elektrarno.

Sončno elektrarna (SE) niso kolektorji, če slučajno mešaš.
SE dela iz energija sonca kWh, kolektorji grejejo vodo v hranilniku za vodo.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

sbawe64 ::

Če nadaljujem z
stran 60
DELOVANJE OGREVALNIH SISTEMOV Z DVEMA VIROMA TOPLOTE
Regulator omogoča povsem avtomatizirano delovanje ogrevalnih sistemov z dvema viroma
toplote, na primer s kotlom na trdo kurivo in kotlom na tekoče kurivo. Sistemi so lahko s
hranilnikom toplote ali brez. Hidravlična vezava dveh virov toplote je lahko vzporedna ali
zaporedna
. Pri vzporedni vezavi se uporablja en ali drug vir toplote, pri zaporedni vezavi
pa se lahko uporabljata oba vira sočasno.



Ti imaš po shemi zaporedna vezana kotel na olje (za tč),

Shema zaporedne vezave je na strani 63. S5.16=0


preveri tole:
Strani 24
Počitniški način delovanja
Funkcija POČITNICE vklopi regulacijo ogrevalnega kroga po želeni varčevalni temperaturi
do določenega datuma.


stran 32: kotel na olje dela/ne dela, kdaj ?
GRAFIČNI PRIKAZ OBRATOVALNIH UR PORABE PRVE IN DRUGE STOPNJE GORILNIKA
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

6151 ::

feryz je izjavil:

Panasonic 7 kW je okrog 2.500 evrov plus davek.
Jaz bi zase vzel York 7 kW, ki pride okrog 1.400 plus davek.

joez7 je izjavil:

Moja, ko se stabilizira(pol ure po vklopu, ali po defrostu), ma razliko med DV in PV ~5°C.
Kaj za vraga to kupujete!?
Defrost traja točno 3 minute. Da pride nazaj na obrate, traja še nadaljnje 4 in to je to. Kakšne pol ure!?


Kupim dve, je kaka fleksibilnost na moči (se da dobit kako 9kW?)?
7900X3D | 32GB | 6800 | 4 TB

Dionis ::

sbawe64 je izjavil:

Zunanji senzor T2 v seltronu imaš očitno vezan na neko drugo neumno nastavitev, da TČ? iz nekega razloga v prehodnem obdobju greje sanitarno vodo samo do 33C ?
[V nasprotnem primeru bo potrebno pogledati samo tč in njene nastavitve, urniki delovanja za sanitarno vodo ?].

Lani v prehodnem obdobju je bila zgodba enaka ?

Glede na shemo https://www.seltron.eu/wp-content/uploa... ti TČ [R8] prvo segreva nek zalogovnik (ponavadi nekje 200-300 l) [tipalo T6], potem gre topla voda do kotla na nafto [R1, tipalo T3], in od tam dalje v 2 smeri, radiatorje in boljer s sanitarno vodo (skozi izmenjevalec).


https://www.seltron.eu/vezalne-sheme-iz...
Izdelki: WDC20
Delovanje: Toplotna črpalka, oljni kotel, zalogovnik toplote, mešalni krog, grelnik sanitarne vode.


tu je navodilo za uporabo, WDC20
https://selizobrazevanja.com/wp-content...


na strani 17 vidim v meniju: temperatura sanitarne vode

stran 36
P4.1 ŽELENA TEMPERATURA SANITARNE VODE PRI IZKLOPU ČASOVNEGA PROGRAMA


stran 58
Ogrevanje sanitarne vode s kotlom na tekoče kurivo
S parametrom P4.1 lahko nastavimo želeno temperaturo sanitarne vode za časovni
interval, ko je ogrevanje sanitarne vode izključeno. Če temperatura kotla preseže maksimalno dovoljeno temperaturo kotla - parameter S5.1 se dovoli ogrevanje sanitarne vode do
maksimalne temperature, ki je nastavljena s parametrom S4.3.
Ko je sanitarna voda ogreta, se obtočna črpalka izključi z zakasnitvijo. Vrednost zakasnitve
je določena s parametrom S4.12.

stran 59
Ogrevanje sanitarne vode z grelnikom z vgrajeno toplotno črpalko
V tem primeru lahko uporabimo poseben način delovanja regulacije sanitarne vode, ki
ga aktiviramo z nastavitvijo parametra S1.4=8 (za T1) ali S1.5=11 (za T8). V prostor kjer
je toplotna črpalka je potrebno namestiti sobno tipalo T1 ali T8. Regulator deluje tako, da
blokira delovanje ogrevanja sanitarne vode iz kotla centralnega ogrevanja dokler je prostor
kjer je nameščena toplotna črpalka toplejši kot je nastavljeno s parametrom S4.11.

stran 60
DELOVANJE OGREVALNIH SISTEMOV Z DVEMA VIROMA TOPLOTE
Ti imaš tako.


Predlagam da pokličeš na Seltron, poveš shemo in problem (v prehodnem obdobju greje sanitarno vodo samo do 33C).Dobro bi tudi bilo ugotoviti, če takrat kotel na olje dela/ne dela oz. kdaj se dejansko vklopi.
Če je instaalcija dejansko narejena tako kot je v shemi bodo hitro ugotovili, kaj je narobe v nastavitvah za wdc.



Opcija potem, če problem še vedno ne bo rešen:
tale je najbližji
https://lokar.si/

Tu bi želel še vprašati, ali je smiselno tukaj nastaviti kakšno drugo krivuljo ogrevanja preko krmilnika, ker smo letos postavili sončno elektrarno.

Sončno elektrarna (SE) niso kolektorji, če slučajno mešaš.
SE dela iz energija sonca kWh, kolektorji grejejo vodo v hranilniku za vodo.


Za prvi del se iskreno ne spomnim, kako je že bilo lani.

Bom preštudiral te zadeve, ki si mi jih sedaj opisal oz. če kaj ne bo šlo, bom kontaktiral še Seltron za enkrat.

Kar se tiče SE, mi je razumljivo kaj je. Bolj sem imel sprva v mislih, da preusmerim ogrevanje čim bolj na toplotno črpalko, da se v čim večji meri izkoristi elektro, če je ˝zastonj˝ oz. imamo ta Net-metering. Se mi zdi nepotrebno da letno še cirka 500L olja porabimo. Ker kot sem rekel, meni je bilo tu vedno rečeno, da se vklopi še kotel na kurilno olje, ko je zunaj bolj mrzlo. Da slednja pač ¨doštuka˝. Zato sem pač mislil, če bi se krmilnik nastavil, da črpalka dela na večji moči kot sedaj. Če je pač črpalka trenutno cca 13kW, vidim po porabi elektrike da deluje na okoli 3kW v povprečju. Torej dela v konstanti na nekje 25-30% nazivne moči.

Najlepša hvala za trud :).

Karen ::

Dionis je izjavil:

Če je pač črpalka trenutno cca 13kW, vidim po porabi elektrike da deluje na okoli 3kW v povprečju. Torej dela v konstanti na nekje 25-30% nazivne moči.

Tole zadnje si po mojem napačno razlagaš: 13kW je oddajna moč, vmes je COP recimo 3.5-4.5 (torej razmerje prejete in oddane moči), torej ti dela kar na polno - notri daš 3kW, ven dobiš 4,2-kratnik moči. Jaz imam recimo 16KW se mi zdi, pa ne "žre" toliko, ampak oddaja toliko.

Dionis ::

Izgleda potem že tako. Očitno lahko iz tega sklepam, da se pač peč na olje mora vklapljati in ubistvu nimam tu kaj narediti. Bi lahko kvečjemu močnejšo TČ imel, kar pač v menjavo ne gremo, dokler pač dela. Ali kot je bil že predlog večji oz. več radiator. Kar pa slednje tudi ne pride v poštev. Več zagotovo ne, ker nimaš dodatnega prostora, da jih pa samo menjaš pa na pamet rečem, da se ekonomsko ne izplača.

Hvala :).

telexdell ::

Dionis je izjavil:

Izgleda potem že tako. Očitno lahko iz tega sklepam, da se pač peč na olje mora vklapljati in ubistvu nimam tu kaj narediti. Bi lahko kvečjemu močnejšo TČ imel, kar pač v menjavo ne gremo, dokler pač dela. Ali kot je bil že predlog večji oz. več radiator. Kar pa slednje tudi ne pride v poštev. Več zagotovo ne, ker nimaš dodatnega prostora, da jih pa samo menjaš pa na pamet rečem, da se ekonomsko ne izplača.

Hvala :).

Glede menjave radiatorjev- saj ti ni treba kupiti vseh novih radiatorjev. Običajno so po prostorih različno močni radiatorji. Kupiš večjega(ali trgovina ali Bolha ali...) za en prostor pol pa tistega, katerega si odmontiral daš v nek drug prostor, kjer je manjši. Tega pa potem daš zopet v nek drug prostor, kjer je manjši... Tako mogoče kupiš en ali dva nova radiatorja pa lahko povećaš radiatorje na 3/4 mestih, kar je običajno dovolj. Če pa imaš radiatorje tipa Aklimat, kjer enostavno dodajaš rebra pa je postopek nadgradnje lahko še cenenjši.

Če ti v teh temperaturnih razmerah mora pomagati peč na olje pol je ali TČ absolutno neprimerna za tvojo hišo ali pa imaš nekaj hudo narobe nastavljeno. Primerno izbrana in nastavljena TČ bi naj potrebovala pomoč dodatnega vira šele od bivalentne točke naprej. To pa se običajno dogaja od -7°C zunaj ali celo od -12°C in nižje. Sam imam pa tako TČ, da ne potrebuje dodatnega vira vse do -20°C pa me brez težav ogreva že osmo sezono.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::

Še vedno lahko popraviš krivuljo na TČ. Lepo dvigni za 2°C in opazuj. V vsakem primeru, ko TČ doseže svoj limit - pač ne gre naprej, tu pač pomaga olje. Koliko el. pa letno porabi TČ?
Še vedno lahko nekoliko spustiš nastavljeno temperaturo na oljni peči.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

aborko ::

Kakšno temperaturo vam TČ pošilja v radiatorje v teh dneh? Pri nas je zgleda dovolj 37 stopinj vtoka in 34 povratek pri temp. okoli 0. Za to rabi nekje 1300W moči oz dnevno cca 30 kWh. TČ je 9kW Ivt ax09, letnik 2007. Hiša 300 m2, ogrevano 120 m2, izolacije 5cm stiropor in pod streho 20cm, pomoje glavne izgube predstavlja cca 15m neizoliranih balkonov (podaljšana plata). Poraba se mi zdi še sprejemljiva, pomoje tu neke hitre in poceni rešitve za izolacijo balkonov ni. Ima kdo kakšno idejo za vsaj delno odpravo teh toplotnih mostov (nekje 1/3 balkonov ni v redni uporabi)? Koliko se bi poznalo, če balkon izoliram samo iz spodnje strani? Tako na prvi pogled bi rekel, da nima ravno smisla?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: aborko ()

Dionis ::

joez7 je izjavil:

Še vedno lahko popraviš krivuljo na TČ. Lepo dvigni za 2°C in opazuj. V vsakem primeru, ko TČ doseže svoj limit - pač ne gre naprej, tu pač pomaga olje. Koliko el. pa letno porabi TČ?
Še vedno lahko nekoliko spustiš nastavljeno temperaturo na oljni peči.


Koliko porabi samo TČ bi moral preveriti, zadnji dve celotni leti je bila 19,5MWh.

Sem že spreminjal iz 20,5°C na 22°C in glede na porabo po solarEdgu je videti enako. Lahko za štos en dan dam celo na 24°C.

aborko je izjavil:

Kakšno temperaturo vam TČ pošilja v radiatorje v teh dneh? Pri nas je zgleda dovolj 37 stopinj vtoka in 34 povratek pri temp. okoli 0. Za to rabi nekje 1300W moči oz dnevno cca 30 kWh. TČ je 9kW Ivt ax09, letnik 2007. Hiša 300 m2, ogrevano 120 m2, izolacije 5cm stiropor in pod streho 20cm, pomoje glavne izgube predstavlja cca 15m neizoliranih balkonov (podaljšana plata). Poraba se mi zdi še sprejemljiva, pomoje tu neke hitre in poceni rešitve za izolacijo balkonov ni. Ima kdo kakšno idejo za vsaj delno odpravo teh toplotnih mostov (nekje 1/3 balkonov ni v redni uporabi)? Koliko se bi poznalo, če balkon izoliram samo iz spodnje strani? Tako na prvi pogled bi rekel, da nima ravno smisla?


Če gledam zopet po aplikaciji so zadnji dnevi normalno konstatni s porabo 70kWh.

Z izolacijo samo spodnjega dela balkon ne boš praktično nič profitiral. Če se želiš tega znebiti, boš moral celotnega obleči.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()

deco16 ::

aborko je izjavil:

Kakšno temperaturo vam TČ pošilja v radiatorje v teh dneh? Pri nas je zgleda dovolj 37 stopinj vtoka in 34 povratek pri temp. okoli 0. Za to rabi nekje 1300W moči oz dnevno cca 30 kWh. TČ je 9kW Ivt ax09, letnik 2007. Hiša 300 m2, ogrevano 120 m2, izolacije 5cm stiropor in pod streho 20cm, pomoje glavne izgube predstavlja cca 15m neizoliranih balkonov (podaljšana plata). Poraba se mi zdi še sprejemljiva, pomoje tu neke hitre in poceni rešitve za izolacijo balkonov ni. Ima kdo kakšno idejo za vsaj delno odpravo teh toplotnih mostov (nekje 1/3 balkonov ni v redni uporabi)? Koliko se bi poznalo, če balkon izoliram samo iz spodnje strani? Tako na prvi pogled bi rekel, da nima ravno smisla?



Tam okrog 50 stopinj :D Pa poraba tud kakih 30kWh do 40kWh na dan. Je pa manjša ogrevana površina. V torek končno pridejo okna zamenjat.

aborko ::

Je pa zanimivo da ponoči (med 00-6 uro) TČ laufa na 53% moči in so defrosti na točno 60 min, ko pa ob 6 uri prestavi na 42% moči, pa se podaljša čas med defrosti na cca 90 min ob približno enaki zunanji vlažnosti in temperaturi. Bi rekel da defrosti dodatno zmanjšajo COP nekje za ~20 do 25%, tako da ni ravno vseeno koliko jih je.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: aborko ()

joez7 ::

Dionis je izjavil:

joez7 je izjavil:

Še vedno lahko popraviš krivuljo na TČ. Lepo dvigni za 2°C in opazuj. V vsakem primeru, ko TČ doseže svoj limit - pač ne gre naprej, tu pač pomaga olje. Koliko el. pa letno porabi TČ?
Še vedno lahko nekoliko spustiš nastavljeno temperaturo na oljni peči.


Koliko porabi samo TČ bi moral preveriti, zadnji dve celotni leti je bila 19,5MWh.

Sem že spreminjal iz 20,5°C na 22°C in glede na porabo po solarEdgu je videti enako. Lahko za štos en dan dam celo na 24°C.

aborko je izjavil:

Kakšno temperaturo vam TČ pošilja v radiatorje v teh dneh? Pri nas je zgleda dovolj 37 stopinj vtoka in 34 povratek pri temp. okoli 0. Za to rabi nekje 1300W moči oz dnevno cca 30 kWh. TČ je 9kW Ivt ax09, letnik 2007. Hiša 300 m2, ogrevano 120 m2, izolacije 5cm stiropor in pod streho 20cm, pomoje glavne izgube predstavlja cca 15m neizoliranih balkonov (podaljšana plata). Poraba se mi zdi še sprejemljiva, pomoje tu neke hitre in poceni rešitve za izolacijo balkonov ni. Ima kdo kakšno idejo za vsaj delno odpravo teh toplotnih mostov (nekje 1/3 balkonov ni v redni uporabi)? Koliko se bi poznalo, če balkon izoliram samo iz spodnje strani? Tako na prvi pogled bi rekel, da nima ravno smisla?


Če gledam zopet po aplikaciji so zadnji dnevi normalno konstatni s porabo 70kWh.

Z izolacijo samo spodnjega dela balkon ne boš praktično nič profitiral. Če se želiš tega znebiti, boš moral celotnega obleči.

Jojmene. Ti mešaš sobno temperaturo in temperaturo Dvižnega Voda. Pust sobno na miru in dvigni temperaturo DV.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

joez7 ::

aborko je izjavil:

Kakšno temperaturo vam TČ pošilja v radiatorje v teh dneh? Pri nas je zgleda dovolj 37 stopinj vtoka in 34 povratek pri temp. okoli 0. Za to rabi nekje 1300W moči oz dnevno cca 30 kWh. TČ je 9kW Ivt ax09, letnik 2007. Hiša 300 m2, ogrevano 120 m2, izolacije 5cm stiropor in pod streho 20cm, pomoje glavne izgube predstavlja cca 15m neizoliranih balkonov (podaljšana plata). Poraba se mi zdi še sprejemljiva, pomoje tu neke hitre in poceni rešitve za izolacijo balkonov ni. Ima kdo kakšno idejo za vsaj delno odpravo teh toplotnih mostov (nekje 1/3 balkonov ni v redni uporabi)? Koliko se bi poznalo, če balkon izoliram samo iz spodnje strani? Tako na prvi pogled bi rekel, da nima ravno smisla?

No pri nas (ob sanaciji 2011) smo podrli dva balkona, na ložah (2x5m2) pa sprva izolirali spodaj (5cm), kasneje pa tudi zgoraj. Zgoraj je mal trikj. Jaz sem dal 3cm (če maš več placa pač daj 5cm) trdega stirudurja in neke plastićne ploščice (kot legice) - nekateri pa to rešijo z neko vrsto poda. Na koncu se kar pozna.
Pri 0°C je DV ~40, poraba okoli 950W, dnevna pa okoli 21kWh, Grejem pa 210m2, črpalka pa je 6kW- modana v 4kW. (november 520kWh)
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

joez7 ::

Tle pri porabi ogrevanja z TČ se moram malo popravit - v sončnih dneh koristim tudi grelce v zalogovniku - pač kurim zeleni pas. Kak dan tudi po 10kWh. Zato pa samo 520kWh porabe TČ v Novembu.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

alekskac ::

joez7 je izjavil:


Jojmene. Ti mešaš sobno temperaturo in temperaturo Dvižnega Voda. Pust sobno na miru in dvigni temperaturo DV.

Marija sveta ... Se mormo res bolj natančno menit, ne vedo vsi za ogrevalno krivuljo. Brez heca.

feryz ::

Bom preveril za cene pump, če jih ima dealer še. Ker pri njem sem jaz razsmernike jemal, pump ne.
Nazadnje so bile
7 kW 230 V 1.443,90 €
9 kW 230 V 1.595,90 €
12 kW 400 V 2.103,50 €
Brez DDV, samo črpalka.
Plus nekaj malega za prevoz.

Aqaurea so bistveno dražje.
7 kW 2.590 €
9 kW 3.118 €
12 kW 3.399 €
Smart modul za Panasonic je okrog 300 evrov.

Je pa teh modelov kot blata, kdo bi se znašel.

Arey ::

Glede teh famoznih krivulj. Razumem ze kako dela (temp. sv. voda v odvisnosti od temp senzorja na zunanji enoti), obstaja kaksen nacin za ucinkovito nastavit? Trenutno je taktika da krivuljo po malem prilagajam glede na temperaturo v hisi vsake par dni in se pocasi blizam "idealnim" nastavitvam.

jabe ::

In to je to...Prvo leto se malo hecas, drugo leto mrbit se malo, ce udari kaki hud minus, ki ga v prvem letu ni bilo. Pol pa si nekam zapises in pustis, dokler TČ ne shodi in pri novi startas s te pozicije in v najslabsem primeru malo popravis.

joez7 ::

Točno tako. Pri minusu popravljaš zgornjo temperaturo, pri +10 pa popravljaš spodnjo temperaturo. Od začetka po 2°C, kasneje pa po 1°C. Pa vzam si čas vmes - včasih traja tudi 2dni, da se nove nastavitve in objekt ujameta.
Pri men je še bla famozna nastavitev - zakasnitev zunanje temperature. Ko sem jo mal nastavljeno na 0.5h, se mi je dogajalo, da je ob hitrem spustu temperature zunaj, postalo pretoplo notri. Pri hitrem dvigu zunanje temperature pa nadležno hladno - črpalka je prekmalu spustila DV. Ko sem zakasnitev T4 (zunanje temperature) nastavil na +6h, (zgleda da je to fazni zamik objekta) se je pa to nekako izravnalo. Ob naglem spustu zunanje temperature - sedaj črpalka čisto počasi dviguje temperaturo DV, in ob naglem dvigu zunanje temperature čisto počasi spušča temperaturo DV. Sedaj dosegam najvišjo temperaturo DV nekje okoli 10h (+6h) dopoldne, prej pa ob 7h zutraj (+0.5h).
Sem kar rabil, kaj pomeni kaka oznaka na regulatorju. Mam pa to smolo, da moja TČ ne omogoča RD (remomote preko neta), jo je treba nastavljat na regulatorju. Tako, da boljši modeli omogočajo serviserju analizo zgodovine in remote popravke krivulje (se pa to na koncu plača).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

BorutK-73 ::

Prva sezona z TČ in me je kar presnetilo kako poceni se ogrevamo. Fujitsu 11KW split TČ, radiatorji, brez izoliacije, okna so trosljona. Temp je čez dan na 21C, ponoči na 20C. In vse to za 100 na mesec in da je hiša ogrevana 24/7 kar prej na drva ni bila. Sem pričakoval položnice okoli 350.
Sem pa pustil peč na drva, druga peč na olje je pa šlo ven.
Edini minus je da ne morem dogrevat z pečjo če bi res temperatura zunaj padla. Kuril sem na začetku sezone dva tedna in bom verjetno tudi spomladi.

joez7 ::

BorutK-73 je izjavil:

Prva sezona z TČ in me je kar presnetilo kako poceni se ogrevamo. Fujitsu 11KW split TČ, radiatorji, brez izoliacije, okna so trosljona. Temp je čez dan na 21C, ponoči na 20C. In vse to za 100 na mesec in da je hiša ogrevana 24/7 kar prej na drva ni bila. Sem pričakoval položnice okoli 350.
Sem pa pustil peč na drva, druga peč na olje je pa šlo ven.
Edini minus je da ne morem dogrevat z pečjo če bi res temperatura zunaj padla. Kuril sem na začetku sezone dva tedna in bom verjetno tudi spomladi.

Ko boš mel izolacijo, boš mel mesečno porabo za TČ ~500kWh. Predlagam ti, da maš konstantno temp. 24h 21.5.
Ni mi jasno zakaj ne moreš dogrevat - naredi kaskado (izhod TČ dogrevaj z pečjo - jaz bi v tvojem primeru raje pustil olje - lažja avtomatika). V vsakem primeru, ko kuriš na drva (če je močna peč) TČ ugasne (oljno pa lahko modaš dol do nekje 12kW - šoba .40 tlak na 8bar in predgretje olja).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

alekskac ::

Jaz mam to paralelno, ne v kaskadi (kotel in TČ sta na različnih višinah hranilnika). Če ogrevanje ne porabi toplote iz kotla na polena, se počasi nafila hranilnik, in ko v TČ priteče pretopla voda iz hranilnika, TČ enostavno ugasne. Ko ugasne kotel na polena, se hranilnik počasi prazni. Ko je temperatura vode čez čas dovolj nizka, spet vžge TČ.

joez7 ::

alekskac je izjavil:

Jaz mam to paralelno, ne v kaskadi (kotel in TČ sta na različnih višinah hranilnika). Če ogrevanje ne porabi toplote iz kotla na polena, se počasi nafila hranilnik, in ko v TČ priteče pretopla voda iz hranilnika, TČ enostavno ugasne. Ko ugasne kotel na polena, se hranilnik počasi prazni. Ko je temperatura vode čez čas dovolj nizka, spet vžge TČ.

To, da sta na različnih višinah zalogovnika je idealno - in je neka vrsta kaskade, ki se dogaja v zalogovniku zaradi slojenja vode. Če maš zalogovnik 2000l si pa še dodatno zmagal.
In če maš še regulacijo (mešalni ventil - in ali, nastavljene termostatske glave) na izhodu iz zalogovnika v ogrevalni krog, je popolno.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

alekskac ::

Ostal je stari seltron še od prej za regulacijo ogrevanja. Ima krivuljo malenkost višjo nastavljeno kot TČ, in je vprimeru da greje TČ sama praktično stalno odprt na dvižni vod (ni mešanja). V kolikor se kuri kotel, začne mešati. Hranilnik je 1000 litrov, ker več pač ni šlo vgraditi. Hranilnik mi nekoliko manj sloji, ker ima TČ zaradi pretoka (da je čim nižji deltaT) nastavljeno kar visoko hitrost črpalke. Nekaj mešanja znotraj torej je, ampak se ne sekiram.

nejc_nejc ::

jabe je izjavil:

In to je to...Prvo leto se malo hecas, drugo leto mrbit se malo, ce udari kaki hud minus, ki ga v prvem letu ni bilo. Pol pa si nekam zapises in pustis, dokler TČ ne shodi in pri novi startas s te pozicije in v najslabsem primeru malo popravis.


jaz bi dopolnil.
po prvem letu in še malo, se ti ne da več.:D

joez7 ::

alekskac je izjavil:

Ostal je stari seltron še od prej za regulacijo ogrevanja. Ima krivuljo malenkost višjo nastavljeno kot TČ, in je vprimeru da greje TČ sama praktično stalno odprt na dvižni vod (ni mešanja). V kolikor se kuri kotel, začne mešati. Hranilnik je 1000 litrov, ker več pač ni šlo vgraditi. Hranilnik mi nekoliko manj sloji, ker ima TČ zaradi pretoka (da je čim nižji deltaT) nastavljeno kar visoko hitrost črpalke. Nekaj mešanja znotraj torej je, ampak se ne sekiram.

No jaz pa sem na svoji nastavil čim nižjo hitrost črpalke (med 1200 in 400 litri) in stem dosegel mehkejšo obratovanje (manj konic - in zaganjanja v Boost) za COP se ne sekiram preveč - pač (zastonj) energija od SE.

nejc_nejc je izjavil:

jabe je izjavil:

In to je to...Prvo leto se malo hecas, drugo leto mrbit se malo, ce udari kaki hud minus, ki ga v prvem letu ni bilo. Pol pa si nekam zapises in pustis, dokler TČ ne shodi in pri novi startas s te pozicije in v najslabsem primeru malo popravis.


jaz bi dopolnil.
po prvem letu in še malo, se ti ne da več.:D

Po letu in pol, šele začenjam razumet nastavitve in finte, ki se jih poslužujejo serviserji - kapo jim dol.
Prvega pol leta sem bulil, zakaj mi črpalka hodi v Boost.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

Dionis ::

joez7 je izjavil:

Dionis je izjavil:

joez7 je izjavil:

Še vedno lahko popraviš krivuljo na TČ. Lepo dvigni za 2°C in opazuj. V vsakem primeru, ko TČ doseže svoj limit - pač ne gre naprej, tu pač pomaga olje. Koliko el. pa letno porabi TČ?
Še vedno lahko nekoliko spustiš nastavljeno temperaturo na oljni peči.


Koliko porabi samo TČ bi moral preveriti, zadnji dve celotni leti je bila 19,5MWh.

Sem že spreminjal iz 20,5°C na 22°C in glede na porabo po solarEdgu je videti enako. Lahko za štos en dan dam celo na 24°C.

aborko je izjavil:

Kakšno temperaturo vam TČ pošilja v radiatorje v teh dneh? Pri nas je zgleda dovolj 37 stopinj vtoka in 34 povratek pri temp. okoli 0. Za to rabi nekje 1300W moči oz dnevno cca 30 kWh. TČ je 9kW Ivt ax09, letnik 2007. Hiša 300 m2, ogrevano 120 m2, izolacije 5cm stiropor in pod streho 20cm, pomoje glavne izgube predstavlja cca 15m neizoliranih balkonov (podaljšana plata). Poraba se mi zdi še sprejemljiva, pomoje tu neke hitre in poceni rešitve za izolacijo balkonov ni. Ima kdo kakšno idejo za vsaj delno odpravo teh toplotnih mostov (nekje 1/3 balkonov ni v redni uporabi)? Koliko se bi poznalo, če balkon izoliram samo iz spodnje strani? Tako na prvi pogled bi rekel, da nima ravno smisla?


Če gledam zopet po aplikaciji so zadnji dnevi normalno konstatni s porabo 70kWh.

Z izolacijo samo spodnjega dela balkon ne boš praktično nič profitiral. Če se želiš tega znebiti, boš moral celotnega obleči.

Jojmene. Ti mešaš sobno temperaturo in temperaturo Dvižnega Voda. Pust sobno na miru in dvigni temperaturo DV.


Ne mešam teh dveh temperatur. Če jaz preko krmilnika nastavim želeno sobno temperaturo, se posledično tudi tempertura dvižne vode povšia. Ker jaz (vsaj na pamet se ne spomnim), ne morem spreminjati posebej temperature dvižne vode. Čez vikend sem bil tako poln, da sem pozabil vse te stvari preveriti, katere sem rekel, da bom.

joez7 ::

V večini primerov se temperatura DV (od TČ) nastavlja na krmilniku TČ v servisnem meniju.
Pust primiru WDC20.
Če ti nastavljaš na Seltronu, ti bo pač vklapljal dodatno olje, in ravno temu se poskušaš izognit.
Sem morda spregledal - kateri točni model TČ maš? Maš navodila zanjo? - ponavadi je to nekje 100 strani.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Dionis ::

joez7 je izjavil:

V večini primerov se temperatura DV (od TČ) nastavlja na krmilniku TČ v servisnem meniju.
Pust primiru WDC20.
Če ti nastavljaš na Seltronu, ti bo pač vklapljal dodatno olje, in ravno temu se poskušaš izognit.
Sem morda spregledal - kateri točni model TČ maš? Maš navodila zanjo? - ponavadi je to nekje 100 strani.


Tole moram pa preveriti, ker v kleti iskreno sploh ne vem kje je krmilnik toplotne črpalke. Še ena točka, ki jo moram preveriti.

TČ je CTC EcoAir 410

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()

joez7 ::

Tle so navodila https://www.zmes.si/wp-content/uploads/...
Kateri regulator CTC maš priklopljen (stran 30)
Ko boš vedel kateri regulator maš - išči navodila za regulator.
Je pa tale zadeva že mal stara (2006) in je sploh ne poznam.
Ko sem jaz svojo kupoval, je bil eden izmed kriterijev tudi dostopnost užitnih navodil.
Je pa kar zanimivo, kako razlićni proizvajalci podajo moč. Tvoja 10kW in moja 6(modana v 4kw) mata isto moč pri -7°C, kot tudi pri +7°C.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

Dionis ::

Sem včeraj pregledal. V kurilnici je samo krmilnik od Seltrona. Ga ni posebej od toplotne črpalke.

Primer za včeraj. Zunanja temperatura je bila 4°C. Torej T4 oz. temperatura dvižnega voda je spodnja vrednost (želena temperatura) 43°C in zgornja (izmerjena) na 33°C.

joez7 ::

Dionis je izjavil:

Sem včeraj pregledal. V kurilnici je samo krmilnik od Seltrona. Ga ni posebej od toplotne črpalke.

Primer za včeraj. Zunanja temperatura je bila 4°C. Torej T4 oz. temperatura dvižnega voda je spodnja vrednost (želena temperatura) 43°C in zgornja (izmerjena) na 33°C.

Tle te sploh ne razumem. OK zunanja =4°C.
Torej T4 oz. temperatura dvižnega voda je spodnja vrednost (želena temperatura) 43°C??
in zgornja (izmerjena) na 33°C??
Ja kaj pa ti krmili toplotno - Seltron ??, še nisem videl. Kvečjemu ti jo vklaplja in izklaplja. Kako pa maš sploh pol rešeno parimetriranje TČ.?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Dionis ::

joez7 je izjavil:

Dionis je izjavil:

Sem včeraj pregledal. V kurilnici je samo krmilnik od Seltrona. Ga ni posebej od toplotne črpalke.

Primer za včeraj. Zunanja temperatura je bila 4°C. Torej T4 oz. temperatura dvižnega voda je spodnja vrednost (želena temperatura) 43°C in zgornja (izmerjena) na 33°C.

Tle te sploh ne razumem. OK zunanja =4°C.
Torej T4 oz. temperatura dvižnega voda je spodnja vrednost (želena temperatura) 43°C??
in zgornja (izmerjena) na 33°C??
Ja kaj pa ti krmili toplotno - Seltron ??, še nisem videl. Kvečjemu ti jo vklaplja in izklaplja. Kako pa maš sploh pol rešeno parimetriranje TČ.?


Če pogledaš posnetek na youtubu pri 2:09 boš videl kaj imam v mislih.
Ker tako, kot se nekaj dni nazaj omenjal, smo imeli težavo v prehodnem obdboju s sanitarno vodo. Nastavljena je bila na 45°C, dejanska pa potem okoli 30°C. To smo ugotovili, da je verjetno težava slabo nastavljen krmilnik.

Ja jaz bi rekel, da Seltron ja. Drugače si na predstavljam. Ja predvidevam da kar je, je preko Seltrona.

joez7 ::

Tale WDC20 je narejen za kotle. TČ ti verjetno vkljaplja kot zunanje grelo.
Še vedno moraš nekako nastavit parametre na TČ. Ampak to ne gre z WDC20.
Morda maš termostat (kontroler) od TČ montiran kje drugje (ne v kotlovnici) - poglej po stanovanju ali pejt za kabli od notranje enote TČ. Včasih je kontroler montiran na notranji enoti od TČ. Poslikaj notranjo enoto TČ.
Pa še enkrat pust primer Seltrona - ta ma vpliv na delovanje kotla in sekundarne regulacije.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

kixs ::

BorutK-73 je izjavil:

Prva sezona z TČ in me je kar presnetilo kako poceni se ogrevamo. Fujitsu 11KW split TČ, radiatorji, brez izoliacije, okna so trosljona. Temp je čez dan na 21C, ponoči na 20C. In vse to za 100 na mesec in da je hiša ogrevana 24/7 kar prej na drva ni bila. Sem pričakoval položnice okoli 350.
Sem pa pustil peč na drva, druga peč na olje je pa šlo ven.
Edini minus je da ne morem dogrevat z pečjo če bi res temperatura zunaj padla. Kuril sem na začetku sezone dva tedna in bom verjetno tudi spomladi.


Da ne placujes mesecni pavsal in imas letne poracune elektrike?

Tako mi je en pravil, kako poceni se ogreva na IR panele, dokler ni dobil poracuna :lol:

Js sem mu ze takoj omenil, da naj preveri kaksen obracun ima, da ga ne bo potem glava bolela...

Dionis ::

joez7 je izjavil:

Tale WDC20 je narejen za kotle. TČ ti verjetno vkljaplja kot zunanje grelo.
Še vedno moraš nekako nastavit parametre na TČ. Ampak to ne gre z WDC20.
Morda maš termostat (kontroler) od TČ montiran kje drugje (ne v kotlovnici) - poglej po stanovanju ali pejt za kabli od notranje enote TČ. Včasih je kontroler montiran na notranji enoti od TČ. Poslikaj notranjo enoto TČ.
Pa še enkrat pust primer Seltrona - ta ma vpliv na delovanje kotla in sekundarne regulacije.


Ravno to sem včeraj šel delati, da sem po kablovju želel videti kam prideš. Zdaj neki kabli gredo še proti zalogovniku v peč (dvomim da so tam montirali), edina varianta mi je še v dozi. To lahko še pogledam. Sicer pa tudi ne vem zakaj bi display dajal v dozo.

https://www.zmes.si/wp-content/uploads/...

Ker kolikor gledam navodila, če si ne interpretiram narobe na strani 28 piše, da toplotna črpalka lahko deluje tudi brez nadrejenega krmilnika. Bom pa potem preveril, če je še kakšen termostat kje.

alekskac ::

Če ima basic display (je lahko brez nadrejenega), potem je pod prednjim plehom zmontiran. Desno zgoraj, poleg vetrnice. Kako se prednji pleh sname, je v tvojem linku.

O basic displayu tukaj snameš https://ctc-heating.com/downloads

Ta TČ se ne krmili kot smo vajeni. Dela lahko:
1. kot na zunanji trigger/termostat (potenciala prost izhod, recimo bi lahko tudi preko seltrona, kot bi krmilil kotel); ali,
2. kot samostojno, z stalno temperaturo povratka.

Krivulje ta reč, če prav razumem, v svojem krmilju žal nima, in smo Dionisa malo namakali (zato tudi rabi seltrona).
@Dionis: Zato pa pravim, pokliči strokovnjaka, ne sprašuj na forumu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

alekskac ::

Kolikor bi jaz na hitro deduciral deluje takole:
1. TČ dela na način "zunanji temrostat": seltron dviga in spušča T dvižnega na TČ kot bi na kotlu. Ko TČ ne zmore več, vklopi kotel na nafto in dogreva. Torej, ogrevalna krivulja je, nastaviš jo na seltronu, recimo za začetek vzemi 1.0 ali 1.1

ali

2. TČ dela na način konstantna T povratnega, in seltron vklaplja kotel za "dogrevanje". Krmiliš na enak način, na seltronu. Ne dviguj T prostora, poišči parameter ogrevalna krivulja, in se igraj s to nastavitvijo. Traja kako zimo ali dve da se dobro to naštela.

Lahko pa sem mimo, zato: stručko mora v kurilnico.

mn ::

feryz je izjavil:

Bom preveril za cene pump, če jih ima dealer še. Ker pri njem sem jaz razsmernike jemal, pump ne.
Nazadnje so bile
7 kW 230 V 1.443,90 €
9 kW 230 V 1.595,90 €
12 kW 400 V 2.103,50 €
Brez DDV, samo črpalka.
Plus nekaj malega za prevoz.

Aqaurea so bistveno dražje.
7 kW 2.590 €
9 kW 3.118 €
12 kW 3.399 €
Smart modul za Panasonic je okrog 300 evrov.

Je pa teh modelov kot blata, kdo bi se znašel.


Sedaj ko je ta novoletna norija že okrog, imaš kaj več podatkov, si že dobil cene in modele?
1
...
3 4
5
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Toplotna črpalka (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
13414801 (3940) Arey
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22563894 (28623) Jurij25
»

Centralna peč predelava drva-peleti (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17245017 (19253) feryz
»

Ogrevanje na Elektriko (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
15963593 (33042) konspirator
»

Montaža kotla na drva poleg obstoječega sistema na kurilca

Oddelek: Loža
3612230 (8993) gorjanc

Več podobnih tem