Forum » Problemi človeštva » Gonja proti mobilnosti
Gonja proti mobilnosti
Pithlit ::
Enkratna uporaba vs. redna uporaba so zelo zelo različne cene.
Res je. A taksi štejem lahko v redno uporabo? Ne vem, vprašam. Ti trdiš da me taksi ne stane 3,5k/mesec. Jaz trdim da avto zame ni luksuz ampak nuja. Upam da se po moji razčlemba tipičnega meseca (samo zaradi šihta, kje je še vse ostalo) o tem lahko vsi strinjamo.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
starfotr ::
Glej, ne mislim se s tabo pregovarjat.
https://n1info.si/novice/slovenija/koli...
Tukaj imaš koliko stane avto. V to pa niso upoštevane še vse druge zadeve, kot je zdravljenje obolelil zaradi onesnaževanja, zavaljenosti itd. Tako, da avto bistveno dražji, kot se zdi.
https://n1info.si/novice/slovenija/koli...
Tukaj imaš koliko stane avto. V to pa niso upoštevane še vse druge zadeve, kot je zdravljenje obolelil zaradi onesnaževanja, zavaljenosti itd. Tako, da avto bistveno dražji, kot se zdi.
Miki N ::
Enkratna uporaba vs. redna uporaba so zelo zelo različne cene.
Ravno za redno uporabo se taksi ne izplača več, to je bilo vedno tako. In ni se čudežno spremenilo, kvečjemu te danes še bolj nategnejo - taksistični model je že od pamtiveka nategovanje folka brez avtov - iz kateregakoli razloga. Brez tega gredo na kant.
Halo, pa saj plačaš ŠOFERJA (pa tajnico, šefa in celo verigo) .. če to ni luksuz za redno uporabo ne vem kaj je.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Miki N ()
Pithlit ::
Glej, ne mislim se s tabo pregovarjat.
https://n1info.si/novice/slovenija/koli...
Tukaj imaš koliko stane avto. V to pa niso upoštevane še vse druge zadeve, kot je zdravljenje obolelil zaradi onesnaževanja, zavaljenosti itd. Tako, da avto bistveno dražji, kot se zdi.
In jaz imam kakšno alternativo temu? Po tvoje taksi. To že vem. Še kaj?
Mimogrede, tvoj članek pravi "povprečno 2700EUR na leto". In ti boš meni tupil da dam več k 200EUR/mesec? Genijalac, res.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
puf-ni-ni ::
In čisto mimogrede - davek na drugi avto pomeni tudi davek na drugi ELEKTRIČNI avto - kaj je pa tu logika? Izpust CO2 očitno ne, električarji so tudi brezmadežno spočeti in rojeni brez greha...
Kje je tu logika? Zelo preprosta, samo ne smeš imeti enodimenzionalnega razmišljanja, dajva probat dvodimenzionalno:
Velikost standardnega vozila je 4,7 x 1,75.
V Ljubljano se vsak dan privali 100.000 migrantov, ki se v veliki večini vozijo sami v avtu.
Hiter izračun ti pove, da se v Ljubljano privali 82.25 HEKTARJEV pleha vsak dan in to je brez, da bi sploh začel še z avtomobili lokalcev. In te hektarji rabijo svoj prostor, ki bi ga lahko mirno uporabili za kaj drugega, od parkov do blokov.
Razen tega, samo mesto ni bilo dizajnirano za takšne količine pleha, še za to velikost avta ne (stare garaže so za njih premajhne), ki so nastale zaradi preseravanje voznikov.
In to je naredilo tako velik problem, da prestolnice ena za drugo rinejo avtomobile ven iz mesta, zato je utopično pričakovati, da bo avtomobilska norost, ki se jo zdaj gremo lahko vztrajala v neskončnost. Slej, ko prej, bo promet v Ljubljano omejen.
Vidiš, pa razumeš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
puf-ni-ni ::
In jaz imam kakšno alternativo temu? Po tvoje taksi. To že vem. Še kaj?
S takso začneš, da spraviš ljudi na P+R in financiraš z cenami prevozov + taksami širjenje voznega parka LPP (mislim, da ga je 90% že na plinu) in dodatne P+R, sinhrono z upadom prometa pa zapiraš ceste in jih spreminjaš v namenske proge za avtobus ter razširjaš število prog.
Hkrati počasi navijaš višino takse, da postane vožnja v mesto predraga za dnevno migriranje.
In kar naenkrat vozniki ugotovijo, da njihova pot v službo, pri praznih cestah z avtobusom traja bistveno manj, kot prej z avtomobilom.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
Pithlit ::
In jaz imam kakšno alternativo temu? Po tvoje taksi. To že vem. Še kaj?
S takso začneš, da spraviš ljudi na P+R in financiraš z cenami prevozov + taksami širjenje voznega parka LPP (mislim, da ga je 90% že na plinu) in dodatne P+R, sinhrono z upadom prometa pa zapiraš ceste in jih spreminjaš v namenske proge za avtobus.
Hkrati počasi navijaš višino takse, da postane vožnja v mesto predraga za dnevno migriranje.
In kar naenkrat vozniki ugotovijo, da njihova pot v službo, pri praznih cestah z avtobusom traja bistveno manj, kot prej z avtomobilom.
Jaz s p+r nimam niti najmanjšega problema. Nasprotno, čist fenomenalna ideja. No, razen za ljudi ki mogoče morajo na kak specialistični pregled pa so slabo pokretni. Recimo. Al pa enostavno bolni (takih načeloma nočemo imet v nagužvanih zaprtih prostorih kot je avtobus, ane?). Torej ja, p+r je zlo fajn za večino ljudi.
Ampak problem je periferija. Če ociganiš Ljubljano moraš tudi vse ostale. Fer je fer. In tu imamo nekateri grozen problem. No, ne samo nekateri. Ene pol mobilne populacije ki se ne more zanašat na javni prevoz, tudi če hoče.
Life is as complicated as we make it...
Tody ::
Idiotsko razmišljanje! Pot do ljubljane pa ko ga jebe a? Ekstra strošek avtobusa časa gužve in denarja pa bomo zanemarili ker itak ni pomembno. Če bi bil p+r odgovor bi že zdaj deloval pa ... Na dolgem mostu ne mores parkirat po 8 uri in kaj naj zdaj človek... Jebeš une k zamudijo?
puf-ni-ni ::
In jaz imam kakšno alternativo temu? Po tvoje taksi. To že vem. Še kaj?
S takso začneš, da spraviš ljudi na P+R in financiraš z cenami prevozov + taksami širjenje voznega parka LPP (mislim, da ga je 90% že na plinu) in dodatne P+R, sinhrono z upadom prometa pa zapiraš ceste in jih spreminjaš v namenske proge za avtobus.
Hkrati počasi navijaš višino takse, da postane vožnja v mesto predraga za dnevno migriranje.
In kar naenkrat vozniki ugotovijo, da njihova pot v službo, pri praznih cestah z avtobusom traja bistveno manj, kot prej z avtomobilom.
Jaz s p+r nimam niti najmanjšega problema. Nasprotno, čist fenomenalna ideja. No, razen za ljudi ki mogoče morajo na kak specialistični pregled pa so slabo pokretni. Recimo. Al pa enostavno bolni (takih načeloma nočemo imet v nagužvanih zaprtih prostorih kot je avtobus, ane?). Torej ja, p+r je zlo fajn za večino ljudi.
V primeru bolnega, plačaš takso, pa ti jo vrnejo v UKC. To so detajli, ki se jih da urediti.
Ampak problem je periferija. Če ociganiš Ljubljano moraš tudi vse ostale. Fer je fer. In tu imamo nekateri grozen problem. No, ne samo nekateri. Ene pol mobilne populacije ki se ne more zanašat na javni prevoz, tudi če hoče.
Nisem razumel besedne zveze "ociganiš Ljubljano", kaj si mislila s tem?
Sicer imaš P+R ravno za periferijo, pelje se do Ljubljane enako kot zdaj (oz. do najbližje točke javnega prevoza) parkira avto in se presede na avtobus.
Edino me je pa malo glava zabolela, ko sem prej računal površino avtomobilov, ki pridejo dnevno v Ljubljano, 82.25 hektarjev ni malo, pa sem upošteval samo površino avtomobilov, brez prostora okrog njih, brez dovozov itd., tega ne bo tako preprosto zagotoviti.
Idiotsko razmišljanje! Pot do ljubljane pa ko ga jebe a? Ekstra strošek avtobusa časa gužve in denarja pa bomo zanemarili ker itak ni pomembno. Če bi bil p+r odgovor bi že zdaj deloval pa ... Na dolgem mostu ne mores parkirat po 8 uri in kaj naj zdaj človek... Jebeš une k zamudijo?
P+R že sedaj deluje in nekateri, ki imajo kakšen nevron več, ga uporabljajo. Bo pa zaživel, če bo dnevni uvoz v Ljubljano 20 eurov. Takrat bojo tudi največji trmoglavci nehali trmoglaviti, sploh če gre po zgoraj napisanem, se pravi s hkratnim zviševanjem takse in gradnje novih lpp prog in razširjanjem voznega parka. Dokler pa bo P+R samo možnost, se bojo ljudje pač raje rinili v kolonah.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
Pithlit ::
In jaz imam kakšno alternativo temu? Po tvoje taksi. To že vem. Še kaj?
S takso začneš, da spraviš ljudi na P+R in financiraš z cenami prevozov + taksami širjenje voznega parka LPP (mislim, da ga je 90% že na plinu) in dodatne P+R, sinhrono z upadom prometa pa zapiraš ceste in jih spreminjaš v namenske proge za avtobus.
Hkrati počasi navijaš višino takse, da postane vožnja v mesto predraga za dnevno migriranje.
In kar naenkrat vozniki ugotovijo, da njihova pot v službo, pri praznih cestah z avtobusom traja bistveno manj, kot prej z avtomobilom.
Jaz s p+r nimam niti najmanjšega problema. Nasprotno, čist fenomenalna ideja. No, razen za ljudi ki mogoče morajo na kak specialistični pregled pa so slabo pokretni. Recimo. Al pa enostavno bolni (takih načeloma nočemo imet v nagužvanih zaprtih prostorih kot je avtobus, ane?). Torej ja, p+r je zlo fajn za večino ljudi.
V primeru bolnega, plačaš takso, pa ti jo vrnejo v UKC. To so detajli, ki se jih da urediti.
Ampak problem je periferija. Če ociganiš Ljubljano moraš tudi vse ostale. Fer je fer. In tu imamo nekateri grozen problem. No, ne samo nekateri. Ene pol mobilne populacije ki se ne more zanašat na javni prevoz, tudi če hoče.
Nisem razumel besedne zveze "ociganiš Ljubljano", kaj si mislila s tem?
Sicer imaš P+R ravno za periferijo, pelje se do Ljubljane enako kot zdaj (oz. do najbližje točke javnega prevoza) parkira avto in se presede na avtobus.
Edino me je pa malo glava zabolela, ko sem prej računal površino avtomobilov, ki pridejo dnevno v Ljubljano, 82.25 hektarjev ni malo, pa sem upošteval samo površino avtomobilov, brez prostora okrog njih, brez dovozov itd., tega ne bo tako preprosto zagotoviti.
A misliš da bodo Ljubljančani mirno požrli takso na svojih plečih medtem ko drugje po slo te takse ni? Motiš se.
Če se moram jaz 100km do Ljubljane vozit z avtom... Se bom pa še unih 10 do kliničnega, namest da se s p+r jajcam. S tem da pojma nimam na katero trolo se moram usest da me pred klinični dol spusti. Domnevam sicer da je presedanje obvezno. Brez urbane pa itak nimam kaj počet na troli.
Life is as complicated as we make it...
ZveeZ ::
P+R že sedaj deluje in nekateri, ki imajo kaksno nevron več, ga uporabljajo. Bo pa zaživel, če bo dnevni uvoz v Ljubljano 20 eurov. Takrat bojo tudi največji trmoglavci nehali trmoglaviti.
A ni to nekam visoka cifra? Bo Ljubljancan, ki dela izven LJ, placal vsak dan 20€, da se lahko pripelje do doma? Ali bi bili oni magicno izvzeti iz tega sistema? Fer ne bi bilo, ker nimajo oni nic vec pravice onesnazevati in delati guzvo (ne glede na lokacijo) kakor ostali.
kow ::
Problem je, da ti jaz castim tistih zadnjih 10km do klinicnega. Pa se zastrupljas me za gratis. Potrebno je povecati avtomobilsko pretocnost na kvadrat ceste, ne pa da se razsirja ceste. Raje bi izboljsevali infrastrukturo za skiroje, kolesa itd.
Sam bi sicer zacel z velikim kaznovanjem "cistih dizlov". Sem se zadnjic vozil za starim fordom, ki je "puhal" crne oblake dima.
Take naj se pac cimprej spravi s ceste, tudi ce je revez. Nekje je pac potrebno potegniti crto.
Sam bi sicer zacel z velikim kaznovanjem "cistih dizlov". Sem se zadnjic vozil za starim fordom, ki je "puhal" crne oblake dima.
Take naj se pac cimprej spravi s ceste, tudi ce je revez. Nekje je pac potrebno potegniti crto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
puf-ni-ni ::
In jaz imam kakšno alternativo temu? Po tvoje taksi. To že vem. Še kaj?
S takso začneš, da spraviš ljudi na P+R in financiraš z cenami prevozov + taksami širjenje voznega parka LPP (mislim, da ga je 90% že na plinu) in dodatne P+R, sinhrono z upadom prometa pa zapiraš ceste in jih spreminjaš v namenske proge za avtobus.
Hkrati počasi navijaš višino takse, da postane vožnja v mesto predraga za dnevno migriranje.
In kar naenkrat vozniki ugotovijo, da njihova pot v službo, pri praznih cestah z avtobusom traja bistveno manj, kot prej z avtomobilom.
Jaz s p+r nimam niti najmanjšega problema. Nasprotno, čist fenomenalna ideja. No, razen za ljudi ki mogoče morajo na kak specialistični pregled pa so slabo pokretni. Recimo. Al pa enostavno bolni (takih načeloma nočemo imet v nagužvanih zaprtih prostorih kot je avtobus, ane?). Torej ja, p+r je zlo fajn za večino ljudi.
V primeru bolnega, plačaš takso, pa ti jo vrnejo v UKC. To so detajli, ki se jih da urediti.
Ampak problem je periferija. Če ociganiš Ljubljano moraš tudi vse ostale. Fer je fer. In tu imamo nekateri grozen problem. No, ne samo nekateri. Ene pol mobilne populacije ki se ne more zanašat na javni prevoz, tudi če hoče.
Nisem razumel besedne zveze "ociganiš Ljubljano", kaj si mislila s tem?
Sicer imaš P+R ravno za periferijo, pelje se do Ljubljane enako kot zdaj (oz. do najbližje točke javnega prevoza) parkira avto in se presede na avtobus.
Edino me je pa malo glava zabolela, ko sem prej računal površino avtomobilov, ki pridejo dnevno v Ljubljano, 82.25 hektarjev ni malo, pa sem upošteval samo površino avtomobilov, brez prostora okrog njih, brez dovozov itd., tega ne bo tako preprosto zagotoviti.
A misliš da bodo Ljubljančani mirno požrli takso na svojih plečih medtem ko drugje po slo te takse ni? Motiš se.
Če se moram jaz 100km do Ljubljane vozit z avtom... Se bom pa še unih 10 do kliničnega, namest da se s p+r jajcam. S tem da pojma nimam na katero trolo se moram usest da me pred klinični dol spusti. Domnevam sicer da je presedanje obvezno. Brez urbane pa itak nimam kaj počet na troli.
Seveda, saj je čisto razumljivo. Zato pa je treba urediti zadevo tako, da je vstop v Ljubljano predrag, da bi se ga šel na dnevni bazi (ker to je problem, ki se ga rešuje - 100.000 vozil v Ljubljano in ven na dnevni bazi), saj ni cilj, da je avto prepovedan, samo, da se ga uporablja takrat, ko res ne gre drugače. Ko/če greš na Triglav, si verjetno ne privoščiš "takse" najema helikopterja ampak poiščeš drugo možnost, mar ne? In z zmanjševanjem prometa po mestu in hkrati z večjim dolivom potnikov na LPP, se lahko počasi spravi javni promet na raven, ko nihče več ne bo pogrešal avta, ampak dokler avtomobili delajo gužvo in so avtobusi ujeti med njih, se to ne da.
(p.s. Urbana stane 2 eura, na P+R pa dobiš z parkiranjem dve vožnij (mislim, da je 90 minut ena - prestopanje se ne šteje več) za ceno ene vožnje, s parkiranjem vred)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
ZveeZ ::
Problem je, da ti jaz castim tistih zadnjih 10km do klinicnega. Pa se zastrupljas me za gratis. Potrebno je povecati avtomobilsko pretocnost na kvadrat ceste, ne pa da se razsirja ceste. Raje bi izboljsevali infrastrukturo za skiroje, kolesa itd.
Sam bi sicer zacel z velikim kaznovanjem "cistih dizlov". Sem se zadnjic vozil za starim fordom, ki je "puhal" crne oblake dima.
Take naj se pac cimprej spravi s ceste, tudi ce je revez. Nekje je pac potrebno potegniti crto.
To je pac potrebno vzeti v zakup, ce zelis ziveti v razvitem mestu in imeti vse blizu.
Tistih 100k dnevnih migrantov nima vpliva na to, da je vse centralizirano v LJ. Ta problem je ustvarila drzava.
Jaz bi uvedel 500€ dnevne takse za vstop v LJ, pa 3k€ mesecni strosek p+r. Tako bojo Ljubljancani ziveli v malenkost manj onesnazeni kotlini in imeli vecino storitev/podjetij zaprtih zaradi pomanjkanja delovne sile.
Vsi bi si zeleli, da nekdo v LJ dela. Ne zelijo si pa, da do LJ sploh prispejo, ker jih moti guzva.
U can't have it all!
puf-ni-ni ::
Tistih 100k dnevnih migrantov nima vpliva na to, da je vse centralizirano v LJ. Ta problem je ustvarila drzava.
Ne bo držalo. Ta problem so ustvarili podjetniki, ki so svoja podjetja prestavili v Ljubljano. Nima država nobene veze s tem, ne živimo v socializmu in planskem gospodarjenju. Vsakdo ima pravico odpreti svoje podjetje kjerkoli hoče in očitno si jih je večina izbrala Ljubljano.
"centralizacija" je pravljica lokalnih politikov, ki niso sposobni narediti svoje občine zanimive za podjetnike in se populistično zgovarjajo na famozno centralizacijo, ljudje pa ne pomislijo, kakšna neumnost je ta izjava.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
ZveeZ ::
Tistih 100k dnevnih migrantov nima vpliva na to, da je vse centralizirano v LJ. Ta problem je ustvarila drzava.
Ne bo držalo. Ta problem so ustvarili podjetniki, ki so svoja podjetja prestavili v Ljubljano. Nima država nobene veze s tem, ne živimo v socializmu in planskem gospodarjenju. Vsakdo ima pravico odpreti svoje podjetje kjerkoli hoče in očitno si jih je večina izbrala Ljubljano.
"centralizacija" je pravljica lokalnih politikov, ki niso sposobni narediti svoje občine zanimive za podjetnike in se populistično zgovarjajo na famozno centralizacijo, ljudje pa ne pomislijo, kakšna neumnost je ta izjava.
Selitev podjetij je posledica centralizacije. Drzava je skoncentrirala vecino JS v LJ, ostali so sledili.
puf-ni-ni ::
Tistih 100k dnevnih migrantov nima vpliva na to, da je vse centralizirano v LJ. Ta problem je ustvarila drzava.
Ne bo držalo. Ta problem so ustvarili podjetniki, ki so svoja podjetja prestavili v Ljubljano. Nima država nobene veze s tem, ne živimo v socializmu in planskem gospodarjenju. Vsakdo ima pravico odpreti svoje podjetje kjerkoli hoče in očitno si jih je večina izbrala Ljubljano.
"centralizacija" je pravljica lokalnih politikov, ki niso sposobni narediti svoje občine zanimive za podjetnike in se populistično zgovarjajo na famozno centralizacijo, ljudje pa ne pomislijo, kakšna neumnost je ta izjava.
Selitev podjetij je posledica centralizacije. Drzava je skoncentrirala vecino JS v LJ, ostali so sledili.
Zdaj pa pomisli, kako bi izgledalo za Koprčana, da bi moral iti urejati dokumente v Mursko Soboto? JS so skoncentrirane tam, kjer je najbolj logično. Na sredi. Nima nobene veze z "Država je skoncentrirala" ali neke teorije zarot, ki jih radi slišimo v povezavi z besedo "centralizacija".
Pa ne razumem, kako radi ponavljate to neumnost, samo zemljevid vzameš v roke in ti je vse jasno. 500 let star zemljevid, pa ti je še vedno z enim pogledom vse jasno.
In mimogrede, nima zadeva nobene veze z JS. Podjetniki so prišli tja, kjer je gostota populacije največja in je zato možnost za zaslužek največja. In to pač niso Haloze.
Zdaj me pa zanima, kako bi ti to rešil, da se ti ne bi zdelo več "centralizirano"? Vsako JS v drugo vas, da bi za pridobitev dokumentov, ki rabijo potrditev večih uradov namesto 1 teden zagonil celo leto? Razselil prebivalce Ljubljane po celi Sloveniji? Prisilno nagnal vsakega podjetnika na naključno lokacijo v Sloveniji?
Da bi šel okovje kupiti v Mursko Soboto, les v Koper, vijake pa v Jesenice?
Skratka še enkrat, "centralizacija" je navadno populistično sranje nesposobnih lokalnih veljakov, ki niso sposobni narediti svoje občine privlačne za podjetnike pa so si našli izgovor.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
Pithlit ::
Problem je, da ti jaz castim tistih zadnjih 10km do klinicnega. Pa se zastrupljas me za gratis. Potrebno je povecati avtomobilsko pretocnost na kvadrat ceste, ne pa da se razsirja ceste. Raje bi izboljsevali infrastrukturo za skiroje, kolesa itd.
Sam bi sicer zacel z velikim kaznovanjem "cistih dizlov". Sem se zadnjic vozil za starim fordom, ki je "puhal" crne oblake dima.
Take naj se pac cimprej spravi s ceste, tudi ce je revez. Nekje je pac potrebno potegniti crto.
A tko kot ti js častim vinjeto?
Life is as complicated as we make it...
Tody ::
Problem je, da ti jaz castim tistih zadnjih 10km do klinicnega. Pa se zastrupljas me za gratis. Potrebno je povecati avtomobilsko pretocnost na kvadrat ceste, ne pa da se razsirja ceste. Raje bi izboljsevali infrastrukturo za skiroje, kolesa itd.
Sam bi sicer zacel z velikim kaznovanjem "cistih dizlov". Sem se zadnjic vozil za starim fordom, ki je "puhal" crne oblake dima.
Take naj se pac cimprej spravi s ceste, tudi ce je revez. Nekje je pac potrebno potegniti crto.
Vsakič ko greš na morje zastrupljaš tudi mene ko gres mimo. 20 eur prosim!
puf-ni-ni ::
Vsakič ko greš na morje zastrupljaš tudi mene ko gres mimo. 20 eur prosim!
Zaradi mene lahko vsa mesta to uvedejo, se pa morajo zavedati, da pride iz naslova turizma precej denarja in je vprašanje, če bi bila poteza finančno smiselna. Namreč situacija Ljubljane je malo specifična, tukaj je avtomobilskega obiska toliko, da ga ne zmore več, razen tega ima urejeno vzporedno infrastrukturo za premikanje ljudi od A do B. Tako, da je tvoj use-case popolnoma drugačen zato dvomim, da bi enaka rešitev prinesla kakršenkoli pozitiven učinek.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
puf-ni-ni ::
Mimogrede, sicer tudi rešitev z takso ne bi bila nekaj novega v Sloveniji, enako počnejo v Logarski dolini, V Bohinju (Stara Fužina proti koritom Mostnice) in baje z enakim razlogom: da zmanjšajo avtomobilski promet.
sci3nc3 ::
Daj ne nabijajte v tri krasne! Problem sploh ni tako velik, kot nekateri tukaj napihujete. V večini se gre samo za lenobijo, ker bi se polovica slovencev najraje v dnevno sobo pripeljala z avtom. Sedaj pa je šok, ker se bo avtomobilu počasi treba odpovedati.
Lep primer je moj sosed: Oba sta iz manjšega mesta in zaradi službe stanujeva v Ljubljani. Ampak najina pot je različna:
a) Kadar se jaz vračam v domači kraj, pot zgleda takole: 10 minut hoje do najbližje postaje avtobusa LPP, 5 minut čakanja na avtobus, 15 minut vožnje do železniške postaje, 10 minut čakanja na odhod vlaka, 2 uri vožnje z vlakom, 5 minut hoje od železniške postaje do doma. Skupni čas: 2 uri in 45 minut.
b) Kadar se on vrača v domači kraj, pot zgleda takole: 5 minut hoje do avtomobila, ura in pol vožnje z avtomobilom, 5 minut hoje od parkirišča do doma. Skupni čas: 1 ura in 40 minut.
Moj strošek potovanja je 8,30 € (7€ za vlak in 1,30€ za avtobus LPP), njegov pa vsaj 25€ (glede na porabo goriva) za enako dolgo pot. Se pravi, problem ni cena prevoza, ampak čas potovanja in vmesno čakanje/pešačenje. Pa naj še kdo reče, da gre tu za problem... Se bo "gospod" pač navadil čakati in pešačiti - zato pa ima noge! Prepričan sem, da vas polovica dela enako - se pravi, bi lahko kakšno pot opravili drugače, ampak se je lažje usesti v avto in se odpeljati. Pa se vi sploh zavedate, koliko zdravstvenih težav pride zaradi tega, ker je populacija premalo telesno aktivna (pomanjkanje gibanja)?
Ne rečem, tisti ki ste na vasi in se morate do mesta peljati 5 km, za vas se bo prej kot slej našla rešitev. Ostali pa nimate kaj jamrati. Sploh pa kolikor sem na tekočem, avtomobil ne bo prepovedan, samo malo bolj bo treba odpreti denarnico za njegovo lastništvo in s tem povezane stroške.
Lep primer je moj sosed: Oba sta iz manjšega mesta in zaradi službe stanujeva v Ljubljani. Ampak najina pot je različna:
a) Kadar se jaz vračam v domači kraj, pot zgleda takole: 10 minut hoje do najbližje postaje avtobusa LPP, 5 minut čakanja na avtobus, 15 minut vožnje do železniške postaje, 10 minut čakanja na odhod vlaka, 2 uri vožnje z vlakom, 5 minut hoje od železniške postaje do doma. Skupni čas: 2 uri in 45 minut.
b) Kadar se on vrača v domači kraj, pot zgleda takole: 5 minut hoje do avtomobila, ura in pol vožnje z avtomobilom, 5 minut hoje od parkirišča do doma. Skupni čas: 1 ura in 40 minut.
Moj strošek potovanja je 8,30 € (7€ za vlak in 1,30€ za avtobus LPP), njegov pa vsaj 25€ (glede na porabo goriva) za enako dolgo pot. Se pravi, problem ni cena prevoza, ampak čas potovanja in vmesno čakanje/pešačenje. Pa naj še kdo reče, da gre tu za problem... Se bo "gospod" pač navadil čakati in pešačiti - zato pa ima noge! Prepričan sem, da vas polovica dela enako - se pravi, bi lahko kakšno pot opravili drugače, ampak se je lažje usesti v avto in se odpeljati. Pa se vi sploh zavedate, koliko zdravstvenih težav pride zaradi tega, ker je populacija premalo telesno aktivna (pomanjkanje gibanja)?
Ne rečem, tisti ki ste na vasi in se morate do mesta peljati 5 km, za vas se bo prej kot slej našla rešitev. Ostali pa nimate kaj jamrati. Sploh pa kolikor sem na tekočem, avtomobil ne bo prepovedan, samo malo bolj bo treba odpreti denarnico za njegovo lastništvo in s tem povezane stroške.
Tody ::
Spet neki hruške pa jabolke. Če gres vsak dan v službo kar nekateri moramo. Po tvoje vsak dan treba zapraviti 6 ur. Plus 8 ur v službi.
Če ste pa Ljubljančani brez avtov pa greste na izlet na kras al pa v gorico pa vam noben ne brani ...
Če ste pa Ljubljančani brez avtov pa greste na izlet na kras al pa v gorico pa vam noben ne brani ...
Utk ::
Če bi vedeli kaj bi radi dosegli, bi bilo lažje kaj dosečt. Recimo da nočemo, da se ljudje vozijo 2 ali 5 km daleč. Obdavčimo avte znotraj mesta. Če nočemo, da se ljudje vozijo daleč z avti, obdavčimo izhode iz mest. Eno in drugo se mi zdi primerno za Ljubljančane...
Ne vem pa zakaj bi obdavčevali avte v Kočevju, ker je v Ljubljani gužva, to je nesmiselno.
Ne vem pa zakaj bi obdavčevali avte v Kočevju, ker je v Ljubljani gužva, to je nesmiselno.
Pithlit ::
Če bi vedeli kaj bi radi dosegli, bi bilo lažje kaj dosečt. Recimo da nočemo, da se ljudje vozijo 2 ali 5 km daleč. Obdavčimo avte znotraj mesta. Če nočemo, da se ljudje vozijo daleč z avti, obdavčimo izhode iz mest. Eno in drugo se mi zdi primerno za Ljubljančane...
Ne vem pa zakaj bi obdavčevali avte v Kočevju, ker je v Ljubljani gužva, to je nesmiselno.
Uravnilovka
Life is as complicated as we make it...
Avenger ::
Sci3nc3, dve uri dodatnega časa dnevnega potovanja tebi torej ne pomenita nič. Meni ogromno. Vprašaj vlado zakaj politike vedno furajo po avtocesti zgolj po levem pasu, z lučkami in s 150 na uro? Ker je njihov čas bistveno bolj dragocen?
Javni diskurz bi moral biti bottom up ne top down, pomeni; v mestih je slab zrak, trdi delci, žveplovi oksidi itd. kaj lahko naredimo? V povsem prvi vrsti, preverjanje GPF/DPF na tehničnem, preverjanje točne količine izpustov škodljivih delcev in plinov in omejevanje tega na tehničnih, če je preveč lahko za začetek davek na izpust, na neki točki omejitev, če je preveč ne naredi tehničnega. Nimam problema s tem, to bi podpiral. Mogoče. Kako bi to še rešili? P+R? Ok, ampak zakaj se do zdaj v veliki meri ni obnesel? Dejmo optimizirat. Onesnaženje povečuje tudi majhna pretočnost, kako to izboljšat?
Zdaj je pa takole: obstaja neuničljiva trditev, da je CO2 glavni krivec za podnebne spremembe (je še kdo opazil da so kar na lepem nehali uporabljat besedno zvezo "globalno segrevanje"?) tule so pa predlogi, s katerimi bomo prepovedali določene stvari, druge pa obdavčili. Diskurz je dovoljen le v smeri kdaj se bo nekaj prepovedalo in koliko je pošteno obdavčit. Če slučajno dvomiš v apokaliptične teze si pa homofoben, ksenofoben, rasističen in seksističen tinfoilhatter -??????
Javni diskurz bi moral biti bottom up ne top down, pomeni; v mestih je slab zrak, trdi delci, žveplovi oksidi itd. kaj lahko naredimo? V povsem prvi vrsti, preverjanje GPF/DPF na tehničnem, preverjanje točne količine izpustov škodljivih delcev in plinov in omejevanje tega na tehničnih, če je preveč lahko za začetek davek na izpust, na neki točki omejitev, če je preveč ne naredi tehničnega. Nimam problema s tem, to bi podpiral. Mogoče. Kako bi to še rešili? P+R? Ok, ampak zakaj se do zdaj v veliki meri ni obnesel? Dejmo optimizirat. Onesnaženje povečuje tudi majhna pretočnost, kako to izboljšat?
Zdaj je pa takole: obstaja neuničljiva trditev, da je CO2 glavni krivec za podnebne spremembe (je še kdo opazil da so kar na lepem nehali uporabljat besedno zvezo "globalno segrevanje"?) tule so pa predlogi, s katerimi bomo prepovedali določene stvari, druge pa obdavčili. Diskurz je dovoljen le v smeri kdaj se bo nekaj prepovedalo in koliko je pošteno obdavčit. Če slučajno dvomiš v apokaliptične teze si pa homofoben, ksenofoben, rasističen in seksističen tinfoilhatter -??????
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.
sci3nc3 ::
Ne vem pa zakaj bi obdavčevali avte v Kočevju, ker je v Ljubljani gužva, to je nesmiselno.
Zato, da se bodo avtomobili nasplošno zmanjšali - s tem pa tudi količina izpusta CO2 v ozračje (saj govorimo o energetskem in podnebnem načrtu). Če imaš sedaj v gospodinjstvu 3 avtomobile, boš po novem imel samo še enega, ki bo služil za nujne zadeve (ko res ne gre drugače kot z avtom). Za vožnjo po Kočevju boš uporabil sistem "Kočevsko kolu" oz. vlak/avtobus, če se boš moral odpeljati v Ljubljano kam dlje. Bojo že tako uredili, da bo javni promet cenejši in bolj dostopen, osebni avtomobil pa dražji. Še zmeraj ne vidim problema.
puf-ni-ni ::
Sci3nc3, dve uri dodatnega časa dnevnega potovanja tebi torej ne pomenita nič. Meni ogromno. Vprašaj vlado zakaj politike vedno furajo po avtocesti zgolj po levem pasu, z lučkami in s 150 na uro? Ker je njihov čas bistveno bolj dragocen?
Javni diskurz bi moral biti bottom up ne top down, pomeni; v mestih je slab zrak, trdi delci, žveplovi oksidi itd. kaj lahko naredimo?
Tole si preberi, sem ti zgoraj odgovoril, pa si verjetno spregledal. Ko preberes, mi povej kaj lahko naredimo, lahko si preberes se ostale moje odgovore, ki so čisto konstruktivno reševanje nastale situacije, sem pa vedno odprt za boljši predlog:
In čisto mimogrede - davek na drugi avto pomeni tudi davek na drugi ELEKTRIČNI avto - kaj je pa tu logika? Izpust CO2 očitno ne, električarji so tudi brezmadežno spočeti in rojeni brez greha...
Kje je tu logika? Zelo preprosta, samo ne smeš imeti enodimenzionalnega razmišljanja, dajva probat dvodimenzionalno:
Velikost standardnega vozila je 4,7 x 1,75.
V Ljubljano se vsak dan privali 100.000 migrantov, ki se v veliki večini vozijo sami v avtu.
Hiter izračun ti pove, da se v Ljubljano privali 82.25 HEKTARJEV pleha vsak dan in to je brez, da bi sploh začel še z avtomobili lokalcev. In te hektarji rabijo svoj prostor, ki bi ga lahko mirno uporabili za kaj drugega, od parkov do blokov.
Razen tega, samo mesto ni bilo dizajnirano za takšne količine pleha, še za to velikost avta ne (stare garaže so za njih premajhne), ki so nastale zaradi preseravanje voznikov.
In to je naredilo tako velik problem, da prestolnice ena za drugo rinejo avtomobile ven iz mesta, zato je utopično pričakovati, da bo avtomobilska norost, ki se jo zdaj gremo lahko vztrajala v neskončnost. Slej, ko prej, bo promet v Ljubljano omejen.
Vidiš, pa razumeš.
Torej, kaj lahko naredimo?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
sci3nc3 ::
Sci3nc3, dve uri dodatnega časa dnevnega potovanja tebi torej ne pomenita nič. Meni ogromno. Vprašaj vlado zakaj politike vedno furajo po avtocesti zgolj po levem pasu, z lučkami in s 150 na uro? Ker je njihov čas bistveno bolj dragocen?
Zakaj pa misliš, da avtobuse in vlake opremljajo z električnimi vtičnicam, WiFi-jem in podobnimi dodati? Da boš lahko del opravkov opravil kar med potjo in s tem čas ne bo vržen stran, ampak boš ubil 2 muhi na en mah. Politiki so pa klasa zase - oni se bojo še naprej lahko z letalom vozili na Dunaj. To pa zato, ker so oni jabolka, mi pa hruške - ne mešat tega.
Utk ::
Ne vem pa zakaj bi obdavčevali avte v Kočevju, ker je v Ljubljani gužva, to je nesmiselno.
Zato, da se bodo avtomobili nasplošno zmanjšali - s tem pa tudi količina izpusta CO2 v ozračje (saj govorimo o energetskem in podnebnem načrtu). Če imaš sedaj v gospodinjstvu 3 avtomobile, boš po novem imel samo še enega, ki bo služil za nujne zadeve (ko res ne gre drugače kot z avtom). Za vožnjo po Kočevju boš uporabil sistem "Kočevsko kolu" oz. vlak/avtobus, če se boš moral odpeljati v Ljubljano kam dlje. Bojo že tako uredili, da bo javni promet cenejši in bolj dostopen, osebni avtomobil pa dražji. Še zmeraj ne vidim problema.
To vidimo že zdaj. Namesto da bi se človek sam vozil v avtu, se bo sam vozil v avtobusu. Pa še šofer bo zraven. Ful profit.
puf-ni-ni ::
Ne vem pa zakaj bi obdavčevali avte v Kočevju, ker je v Ljubljani gužva, to je nesmiselno.
Zato, da se bodo avtomobili nasplošno zmanjšali - s tem pa tudi količina izpusta CO2 v ozračje (saj govorimo o energetskem in podnebnem načrtu). Če imaš sedaj v gospodinjstvu 3 avtomobile, boš po novem imel samo še enega, ki bo služil za nujne zadeve (ko res ne gre drugače kot z avtom). Za vožnjo po Kočevju boš uporabil sistem "Kočevsko kolu" oz. vlak/avtobus, če se boš moral odpeljati v Ljubljano kam dlje. Bojo že tako uredili, da bo javni promet cenejši in bolj dostopen, osebni avtomobil pa dražji. Še zmeraj ne vidim problema.
To vidimo že zdaj. Namesto da bi se človek sam vozil v avtu, se bo sam vozil v avtobusu. Pa še šofer bo zraven. Ful profit.
Čisto kot zanimivost: v nekem prastarem ŽIT je bil predstavljen koncept avtobusa, kjer namesto potnikov naloži majhne "golf style" kvadraste avtomobilčke, jih pelje na destinacijo in tam odloži. Se mi je zdelo že takrat zanimiv koncept.
Zakaj pa misliš, da avtobuse in vlake opremljajo z električnimi vtičnicam, WiFi-jem in podobnimi dodati? Da boš lahko del opravkov opravil kar med potjo in s tem čas ne bo vržen stran, ampak boš ubil 2 muhi na en mah.
Točno tole. Dejansko se danes redkokdo zaveda, koliko časa vržejo direktno v smeti z vožnjo avtomobila, kjer moraš paziti na cesto, namesto, da bi bral knjigo itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
Utk ::
Tudi taka vožnja je izguba časa. Moraš prit do vlaka, busa, iz njega, ne moreš malo potegnit, itd. Do pol ure z avtom je ceneje in hitreje it z avtom. Več se vozit...jaz ne bi.
Utk ::
Morali bi uvest vlak, recimo direkten celje - ljubljana. Morda z največ eno postajo vmes. To bi bil nek profit po času, denarju, gužvi. Če se vmes ustavi v vsaki vasi, se ne bo nihče z njim vozu. Če se ne ustavi, v vaseh še zmeraj rabiš avto. Kar je itak - ITAK.
puf-ni-ni ::
Morali bi uvest vlak, recimo direkten celje - ljubljana. Morda z največ eno postajo vmes. To bi bil nek profit po času, denarju, gužvi. Če se vmes ustavi v vsaki vasi, se ne bo nihče z njim vozu. Če se ne ustavi, v vaseh še zmeraj rabiš avto. Kar je itak - ITAK.
Če bi bili potniki, bi to že zdavnaj uvedli. Ker pa so vsi v avtomobilih, imajo voženj kar se le da malo in obredejo vse postaje, da si vsaj na nuli. Noro pa je uvajati nove vlake, če še obstoječih ne moreš spraviti na vsaj pozitivno nulo. Enako je tudi z medmestnimi avtobusi, ker jih nihče ne uporablja obredejo vse možne vasi in potem vožnja traja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
bbbbbb2015 ::
Za začetek je treba uvesti decentralizacijo in resorna ministrstva preseliti v tozadevne mestne občine. Potem se bo pritisk na Ljubljano zmanjšal.
Namesto strateškanja in dokumentanja in šopanja študij je treba za kratke poti uvesti dovolj polnilnic, da so potrebe ljudi pokrite z elektriko. To pomeni investicije v električno omrežje, baterije, terminale.
Ko sem bil študent, sem se vozil s kolesom, na faks, kar je bilo v redu. Pač cca 20-30 minut in sem bil na faksu. Če me je nalilo, sem bil pač v predavalnici moker ko cucek. Tako kot ostali. Razen mokre beležke ni bilo škode.
Zdaj, ko se vozim delat, to ne gre. Če bi me nalilo, se moram iti domov posušit in preobleč. Da bi mi nalilo laptop, bo problem.
Javni promet laufa v mestih, ki so bistveno večja od Ljubljane. V Bruslju gre vlak od Evere do Bruslja 3X na uro. In to vlak, ki zgleda ko avion znotraj. Ne kripa neka slovenska. In vlak ima 120+ potnikov, mladino in ljudi, ki grejo delat.
Da se cel dan vlačim po vlakih - toliko časa jaz nimam.
Pa še nekaj pozabljate: enkrat na leto, v realnosti pa 6-7x na leto, je v Bruslju ali štrajk, ali bomba, ali grožnja z bombo ali se je nekdo - brez zajebancije - vrgel pod vlak. Takrat pač se vsedeš v avto in pripelješ na delo. Ni druge.
Pravilna je oznaka dr. Lukšiča in dr. Lahovnika. Vladajo nam požeruhi, ki na vse kriplje razmišljajo, kako bi fliknili davek še na eno in drugo. In tudi menim, da je pravilna napoved Janše, da se ti ne bodo učakali konca rednega mandata.
Namesto strateškanja in dokumentanja in šopanja študij je treba za kratke poti uvesti dovolj polnilnic, da so potrebe ljudi pokrite z elektriko. To pomeni investicije v električno omrežje, baterije, terminale.
Ko sem bil študent, sem se vozil s kolesom, na faks, kar je bilo v redu. Pač cca 20-30 minut in sem bil na faksu. Če me je nalilo, sem bil pač v predavalnici moker ko cucek. Tako kot ostali. Razen mokre beležke ni bilo škode.
Zdaj, ko se vozim delat, to ne gre. Če bi me nalilo, se moram iti domov posušit in preobleč. Da bi mi nalilo laptop, bo problem.
Javni promet laufa v mestih, ki so bistveno večja od Ljubljane. V Bruslju gre vlak od Evere do Bruslja 3X na uro. In to vlak, ki zgleda ko avion znotraj. Ne kripa neka slovenska. In vlak ima 120+ potnikov, mladino in ljudi, ki grejo delat.
Da se cel dan vlačim po vlakih - toliko časa jaz nimam.
Pa še nekaj pozabljate: enkrat na leto, v realnosti pa 6-7x na leto, je v Bruslju ali štrajk, ali bomba, ali grožnja z bombo ali se je nekdo - brez zajebancije - vrgel pod vlak. Takrat pač se vsedeš v avto in pripelješ na delo. Ni druge.
Pravilna je oznaka dr. Lukšiča in dr. Lahovnika. Vladajo nam požeruhi, ki na vse kriplje razmišljajo, kako bi fliknili davek še na eno in drugo. In tudi menim, da je pravilna napoved Janše, da se ti ne bodo učakali konca rednega mandata.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
mojsterleo ::
Zdaj je pa takole: obstaja neuničljiva trditev, da je CO2 glavni krivec za podnebne spremembe (je še kdo opazil da so kar na lepem nehali uporabljat besedno zvezo "globalno segrevanje"?) tule so pa predlogi, s katerimi bomo prepovedali določene stvari, druge pa obdavčili. Diskurz je dovoljen le v smeri kdaj se bo nekaj prepovedalo in koliko je pošteno obdavčit. Če slučajno dvomiš v apokaliptične teze si pa homofoben, ksenofoben, rasističen in seksističen tinfoilhatter -??????
V bistvu sta dva pojma, prva je zelena tehnologija, druga brezogljična. Zelene energetske tehnologije je bore malo. V večini postopkov ki privedejo potem do zelene energije (vertnice, sončne celice) so umazani vmesni postopki. Obetajo določeni postopki povezani z vodikom.
Brezogljičnost ne pomeni ukinitev vozil na notranje zgorevanje oziroma uvajanje električnih. That’s not the point. Gre za ogljično nevtralnost. Npr. fosilna goriva imajo v sebi ogljik - co2 v izpustu, ki se je v prazgodovini nakopičil v zemljo, sedaj ga mi lansiramo v atmosfero in je ogljični izkupiček negativen. Če ti lahko proizvedeš sintetično gorivo na ogljično nevtralen način (vložek ogljika je enak izpustu), potem je to brezogljična oz. ogljično nevtralna tehnologija. Kolikor ogljika si vzel si ga z izpustom vrnil. Po vsej verjetnosti je prihodnost v povezavi električnih vozil ter deloma na sintetično gorivo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mojsterleo ()
Avenger ::
Kje je tu logika? Zelo preprosta, samo ne smeš imeti enodimenzionalnega razmišljanja, dajva probat dvodimenzionalno:
Velikost standardnega vozila je 4,7 x 1,75.
V Ljubljano se vsak dan privali 100.000 migrantov, ki se v veliki večini vozijo sami v avtu.
Hiter izračun ti pove, da se v Ljubljano privali 82.25 HEKTARJEV pleha vsak dan in to je brez, da bi sploh začel še z avtomobili lokalcev. In te hektarji rabijo svoj prostor, ki bi ga lahko mirno uporabili za kaj drugega, od parkov do blokov.
Razen tega, samo mesto ni bilo dizajnirano za takšne količine pleha, še za to velikost avta ne (stare garaže so za njih premajhne), ki so nastale zaradi preseravanje voznikov.
In to je naredilo tako velik problem, da prestolnice ena za drugo rinejo avtomobile ven iz mesta, zato je utopično pričakovati, da bo avtomobilska norost, ki se jo zdaj gremo lahko vztrajala v neskončnost. Slej, ko prej, bo promet v Ljubljano omejen.
Vidiš, pa razumeš.
100.000 se mi zdi kar visoka cifra, vir?;
Kar najdem so podatki migracij na sistatu, 98.500 delovnih migrantov hodi na delo NE v Ljubljano, torej ne v eno izmed Ljubljanskih četrtnih skupnosti, pač pa v osrednjeslovensko regijo, kar je (lahko) precejšnja razlika. Torej, koliko od teh 98.500 jih prestopi dejansko mejo MOL, ni jasno.
Ta pleh, ki zaseda prostor bi bil uporabljen za zelenice? Poglejmo, Ljubljana znotraj obvoznice ima koliko, cca 40-50km2 površine, 82 hektarov je pa 0,82km2, s tem bi pridobil 2% zelenih površin, kar ni ravno revolucionarno, en dodaten Tivoli. Fajn. Ampak ne najprej rušit parkingov pa prepovedovat dostopa, najprej pripravi alternativo, ki bo tako dobra, da ne bo treba prepovedovat dostopa, ker bodo ljudje sami izbrali npr. javni prevoz.
Nekdo se iz MS vozi v LJ na delo. Za vožnjo porabi X časa in Y denarja. Država financira shuttle buse, ki zagotavljajo udobje avtomobila, recimo da v LJ prestopi na samovozeč mini shuttle, ki ga dostavi do vhoda, potnik zjutraj čaka 5 minut na shuttle, 0 minut na mini shuttle, v službo pride 5-15 minut prej. Za vožnjo porabi 1,2X časa in 0,5Y denarja. Verjem, da bo zelo redek silil z avtom. Če imaš pa medkrajevni avtobus, potem prestop na LPP, prestop na drugega in za vožnjo porabiš 2,5X časa in 0,8Y denarja, je pa druga pesem. Pod pogojem da si v mestu, kaj pa če se iz MS voziš v Grosuplje? Kaj če ni povezave sploh? Meni se sploh ne zdi tako enostavno in enoznačno.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.
bbbbbb2015 ::
Morali bi uvest vlak, recimo direkten celje - ljubljana. Morda z največ eno postajo vmes. To bi bil nek profit po času, denarju, gužvi. Če se vmes ustavi v vsaki vasi, se ne bo nihče z njim vozu. Če se ne ustavi, v vaseh še zmeraj rabiš avto. Kar je itak - ITAK.
Če bi bili potniki, bi to že zdavnaj uvedli. Ker pa so vsi v avtomobilih, imajo voženj kar se le da malo in obredejo vse postaje, da si vsaj na nuli. Noro pa je uvajati nove vlake, če še obstoječih ne moreš spraviti na vsaj pozitivno nulo. Enako je tudi z medmestnimi avtobusi, ker jih nihče ne uporablja obredejo vse možne vasi in potem vožnja traja.
Slovenija in specifično Ljubljana je PREMAJHNA za kakašen koli soliden in ugoden javni prevoz. Javni prevoz pomeni, da gre metro, vlak, avtobus na max. 20 minut, da je dnevna karta za tiste, ki so uporabljajo dnmevno okrog 1,5 - 2EUR (V Bruslju je sedaj v ringu karta 2,4EUR in se lahko voziš cel dan, kolikor hočeš).
Ves ostali javni prevoz je pro-forma, da lahko upokojenci, brezposelni, študentje, otroci nekam pridejo. In avtobus pelje 1x na uro in ga je treba debelo subvencionirati, kot javno, dostopno storitev.
In sanjarjenje, kako bomo sedaj pa vsi šli na bus, ne pomaga.
V Belgiji, v mestih, ki so ranga do 200k prebivalcev, sploh ne sanjarijo o nekem "javnem" prometu. Recimo Halle - Vilwoorde:
Halle, Belgium @ Wikipedia
Evo, vlak zjutraj 2x proti Bruslju, popoldne 2x v Bruselj, ostale destinacije (recimo Frankfurt, Paris) 1x na dan proti Brulju, potem pa na Brussels-Nord prestopiš. In če greš z avtom: 30 minut.
To je enako, če ne še slabše, kot bi šel v Ljubljano iz Celja. In nihče v Halleju ne jodla, kako pa zdaj morajo vsi na bus. In probaj jim predlagati, da bo pa 2. avto obdavčen v familiji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
Jnou ::
Tistih 100k dnevnih migrantov nima vpliva na to, da je vse centralizirano v LJ. Ta problem je ustvarila drzava.
Ne bo držalo. Ta problem so ustvarili podjetniki, ki so svoja podjetja prestavili v Ljubljano. Nima država nobene veze s tem, ne živimo v socializmu in planskem gospodarjenju. Vsakdo ima pravico odpreti svoje podjetje kjerkoli hoče in očitno si jih je večina izbrala Ljubljano.
"centralizacija" je pravljica lokalnih politikov, ki niso sposobni narediti svoje občine zanimive za podjetnike in se populistično zgovarjajo na famozno centralizacijo, ljudje pa ne pomislijo, kakšna neumnost je ta izjava.
Selitev podjetij je posledica centralizacije. Drzava je skoncentrirala vecino JS v LJ, ostali so sledili.
Zdaj pa pomisli, kako bi izgledalo za Koprčana, da bi moral iti urejati dokumente v Mursko Soboto? JS so skoncentrirane tam, kjer je najbolj logično. Na sredi. Nima nobene veze z "Država je skoncentrirala" ali neke teorije zarot, ki jih radi slišimo v povezavi z besedo "centralizacija".
Pa ne razumem, kako radi ponavljate to neumnost, samo zemljevid vzameš v roke in ti je vse jasno. 500 let star zemljevid, pa ti je še vedno z enim pogledom vse jasno.
In mimogrede, nima zadeva nobene veze z JS. Podjetniki so prišli tja, kjer je gostota populacije največja in je zato možnost za zaslužek največja. In to pač niso Haloze.
Zdaj me pa zanima, kako bi ti to rešil, da se ti ne bi zdelo več "centralizirano"? Vsako JS v drugo vas, da bi za pridobitev dokumentov, ki rabijo potrditev večih uradov namesto 1 teden zagonil celo leto? Razselil prebivalce Ljubljane po celi Sloveniji? Prisilno nagnal vsakega podjetnika na naključno lokacijo v Sloveniji?
Da bi šel okovje kupiti v Mursko Soboto, les v Koper, vijake pa v Jesenice?
Skratka še enkrat, "centralizacija" je navadno populistično sranje nesposobnih lokalnih veljakov, ki niso sposobni narediti svoje občine privlačne za podjetnike pa so si našli izgovor.
Običajni državljani zadeve urejajo na lokalnih upravnih enotah (sicer tudi to iditoti na vladi mislijo ukinjat in še bolj centrilizirat), ne na ministrstvih, ki so sedaj v LJ. Na običajnega človeka selitev ministrstev po Sloveniji ne bi otežila popolnoma nič.
sci3nc3 ::
Tudi taka vožnja je izguba časa. Moraš prit do vlaka, busa, iz njega, ne moreš malo potegnit, itd. Do pol ure z avtom je ceneje in hitreje it z avtom. Več se vozit...jaz ne bi.
Včasih so ljudje hodili po 3 kilometre peš, do najbližje trgovine ali najbližje avtobusne postaje, da so se lahko v mesto odpeljali v trgovino. Enako pot so potem morali peš opraviti tudi za nazaj. Seveda takrat ni bilo avtomobilov. Samo v razmislek, da se da - vse ostalo so samo izgovori in tvoj problem.
Druga stvar: Spremembe gredo v to smer, da bi se delalo od doma (kjer je to možno), s 6 urnim delavnikom oz. samo 4 dni v tednu. Seveda ne bodo vsi imeli takoj 30- oz. 32-urnega delavnika, ampak enkrat pa... lepo počasi. Zdaj pa razmisli in povej, kaj je problem v pol ure daljši vožnji z javnim prevozom, če veš, da boš poleg vikenda imel en dan v tednu prost oz. ti bo na račun krajšega delavnika ostalo še zmeraj enako časa?
puf-ni-ni ::
Običajni državljani zadeve urejajo na lokalnih upravnih enotah (sicer tudi to iditoti na vladi mislijo ukinjat in še bolj centrilizirat), ne na ministrstvih, ki so sedaj v LJ. Na običajnega človeka selitev ministrstev po Sloveniji ne bi otežila popolnoma nič.
Skratka še en dokaz, da nimajo ministrstva v Ljubljani popolnoma nobene veze s buhuhu "centralizacijo".
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
Utk ::
Tudi taka vožnja je izguba časa. Moraš prit do vlaka, busa, iz njega, ne moreš malo potegnit, itd. Do pol ure z avtom je ceneje in hitreje it z avtom. Več se vozit...jaz ne bi.
Včasih so ljudje hodili po 3 kilometre peš, do najbližje trgovine ali najbližje avtobusne postaje, da so se lahko v mesto odpeljali v trgovino. Enako pot so potem morali peš opraviti tudi za nazaj. Seveda takrat ni bilo avtomobilov. Samo v razmislek, da se da - vse ostalo so samo izgovori in tvoj problem.
Druga stvar: Spremembe gredo v to smer, da bi se delalo od doma (kjer je to možno), s 6 urnim delavnikom oz. samo 4 dni v tednu. Seveda ne bodo vsi imeli takoj 30- oz. 32-urnega delavnika, ampak enkrat pa... lepo počasi. Zdaj pa razmisli in povej, kaj je problem v pol ure daljši vožnji z javnim prevozom, če veš, da boš poleg vikenda imel en dan v tednu prost oz. ti bo na račun krajšega delavnika ostalo še zmeraj enako časa?
Včasih so marsikaj kar zdaj več nočemo. Niti ne bomo. Zakaj bi potem krajšali delovnik, če se bomo zato toliko več časa vozili? Nima smisla. Delovnik se krajša zato, da se bomo več vozili drugam, na zabavne stvari, ne pa v službo.
puf-ni-ni ::
Včasih so marsikaj kar zdaj več nočemo. Niti ne bomo. Zakaj bi potem krajšali delovnik, če se bomo zato toliko več časa vozili? Nima smisla. Delovnik se krajša zato, da se bomo več vozili drugam, na zabavne stvari, ne pa v službo.
Seveda, ampak to, da nečesa nočeš, je pa problem, če tega ne narediš, običajno in mentalno dozorelo osebo ne ovira, da naredi kar problem reši. Otrokom pa naročimo, da naj vseeno naredijo (tudi, če nočejo) in jih potencialno še kaznujemo. Ker imamo resen problem in otroke, ki se ga upirajo rešiti brez vzgojnih ukrepov, kljub temu, da jim odrasli dajemo dober vzgled.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
Utk ::
Če je tvoj cilj zajebavat ljudi, je to dober način. Ker drugač ne razumem zakaj bi problem vožnje pol ure z avtom v službo rešil tako, da bi se potem vozili eno uro z javnim prevozom.
puf-ni-ni ::
Če je tvoj cilj zajebavat ljudi, je to dober način. Ker drugač ne razumem zakaj bi problem vožnje pol ure z avtom v službo rešil tako, da bi se potem vozili eno uro z javnim prevozom.
Zato, da s svojim obnašanjem prenehaš škodovati prebivalcem. Pa saj je razumljivo, mar ne, vseeno nisi več dojenček in veš, kaj počneš, mar ne? Ali pa imaš za cilj zajebavanje prebivalcev, če uporabim tvojo dikcijo?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
Utk ::
Jaz pravim že od začetka da je najprej treba določit problem, ki ga rešuješ, potem pa rešitve. V Sloveniji, pa tudi tu na forumu, smo zmeraj polni rešitev, za katere ne vemo kaj naj bi sploh reševale.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
puf-ni-ni ::
Jaz pravim že od začetka da je najprej treba določit problem, ki ga rešuješ, potem pa rešitve. V Sloveniji, pa tudi tu na forumu, smo zmeraj polni rešitev, za katere ne vemo kaj naj bi sploh reševale.
Ok, še enkrat samo za tebe, skupna površina pleha, ki pride v Ljubljano vsak dan je 82 hektarjev. Mesto ni bilo zasnovano za zakšno količino pleha in ga dobesedno duši, tudi, če zanemarnimo vse lokalne avtomobile. Namesto, da bi se površine uporabljale za vse ostalo, od parka, do izgradnje novih stanovanj, se jo namesto bivanju ljudi, podrejeno avtomobilov. Stanje ni več vzdržno, rešitev pa je preprosta, uporaba javnega potniškega prevoza.
Le predlagaj drugo rešitev, so me same oči.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: puf-ni-ni ()
Utk ::
To bi rešile direktne linije iz krajev iz katerih je največ avtov. Ne rabiš preprečit vsak avto, dovolj je 30, 50, 70%.
Če jim podaljšaš pot iz Vrhnike za pol ure, to pač ne bo delovalo.
Če jim podaljšaš pot iz Vrhnike za pol ure, to pač ne bo delovalo.
Avenger ::
Jaz pravim že od začetka da je najprej treba določit problem, ki ga rešuješ, potem pa rešitve. V Sloveniji, pa tudi tu na forumu, smo zmeraj polni rešitev, za katere ne vemo kaj naj bi sploh reševale.
Ok, še enkrat samo za tebe, skupna površina pleha, ki pride v Ljubljano vsak dan je 82 hektarjev. Mesto ni bilo zasnovano za zakšno količino pleha in ga dobesedno duši, tudi, če zanemarnimo vse lokalne avtomobile. Namesto, da bi se površine uporabljale za vse ostalo, od parka, do izgradnje novih stanovanj, se jo namesto bivanju ljudi, podrejeno avtomobilov. Stanje ni več vzdržno, rešitev pa je preprosta, uporaba javnega potniškega prevoza.
Le predlagaj drugo rešitev, so me same oči.
Gor preberi moj post. Ni 100.000 migrantov vsak dan v Ljubljano in ne ponavljaj nekaj, kar ne drži. Koliko od teh hektarjev (ki jih ni 82) bi pa lahko pozidali? Koliko od teh bi jih lahko odstranili in posejali... travo? Kje? Evo, iz glave, Prešernova cesta v Ljubljani, parkingi so na levi in na desni, ti bi pa to... kaj? Skopal ven in delal otočke trave? Drevorede? Razširil tiste stare stavbe? V Ljubljani je bila krasna priložnost za imet zelene površine pri Kongresnem trgu, in kaj je zdaj tam? nič. Neka glupa betonska plata, ki čaka na koncerte. Kongresni trg je pa križkraž širokih pesek+epoksi potk pa malo trave in drevja. Ukinili so parking na Trgu republike, je zdaj tam zelenje in park? Mestu očitno ni prioriteta ozelenit center.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Odpoved lastnemu avtomobilu v LJ (strani: 1 2 3 4 … 9 10 11 12 )Oddelek: Na cesti | 64180 (25326) | deco16 |
» | Evropski teden mobilnosti (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 30835 (20921) | jb_j |
» | Rešitev za slovenski javni prevoz (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Problemi človeštva | 80759 (70168) | starfotr |
» | Hitrost mestnega prevoza (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 32820 (27221) | BigWhale |