» »

Indeks digitalnega gospodarstva in družbe (DESI) in mesto Slovenije?

Indeks digitalnega gospodarstva in družbe (DESI) in mesto Slovenije?

Gregor P ::

Opazil sem, da se veliko funkcionarjev hvali z napredkom Slovenije na DESI; še celo RTV Slovenija je v Poročilih ob 17. uri poročala, da je Slovenija po indeksu digitalnega gospodarstva in družbe (DESI) napredovala s 16. na 13. mesto in da se tako je naša država prvič prebila nad evropsko povprečje.

Nekaj ostalih objav:

AKOS: Slovenija je tokrat po indeksu DESI napredovala za tri mesta in se uvršča na 13. mesto med 27 državami članicami EU ter je po novem boljša od povprečja držav članic EU


MJU DID: Slovenija občutno napredovala na indeksu digitalnega gospodarstva in družbe (DESI)


Minister Andrijanič, služba vlade za digitalno preobrazbo: Slovenija naa lestvici indeksa digitalnega gospodarstva in družbe (DESI) prvič nad povprečjem EU.


Siol: Mineva sto dni od ustanovitve službe vlade za digitalno preobrazbo, katere cilj je, da se Slovenija do konca desetletja prebije med prvih pet najbolj digitalno naprednih držav v Evropski uniji. Da je ta ambiciozen cilj uresničljiv, kaže tudi najnovejša uvrstitev Slovenije na lestvici Indeksa digitalnega gospodarstva in družbe - DESI. Slovenija se je v zadnjem letu povzpela s 16. mesta na 13. mesto in se tako prvič v svoji zgodovini prebila nad evropsko povprečje.



Ampak če gledam ta zadnji dokument DESI 2021, potem lahko vidim oz. vsak jaz iz njega razberem, da se je to "napredovanje" zgodilo zaradi spremembe metodologije izračuna, ki so jo prilagodili digitalnemu kompasu. Podatke za prejšnja leta so pa preračunali v skladu s to novo metodologijo v DESI 2021. Torej ni to nekaj s čimer bi se zdaj preveč hvalil.

 Razvoj SI skozi čas

Razvoj SI skozi čas



To zdaj ne pomeni, da so podatki per se slabi, ampak da moramo usmeriti še veliko truda v nadaljnjo digitalizacijo, da znova povečamo našo prednost v primerjavi z evropskim povprečjem.

Ali jaz to kaj narobe razumem oz. berem?:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Narobe razumes, da nam dol ne visi za neke lestvice. Odpustiti vse, ki se ukvarjajo s takimi lestvicami in znizati davke.

Gregor P ::

Ok zdaj no :)) Neke cilje in postopne korake do cilja moraš imeti, da vsaj veš, da greš kot država v približno pravilno smer:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Merjenje stevila zaposelnih v drzavni upravi je trivialno. Ce zadeve v resnici avtomatizirajo - kar bi moral biti cilj, ne digitalizacija, ki je neumnost - rabijo manj zaposlenih.
Se bo to zgodilo? Ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Ampak, da boš to lahko dosegel moraš imeti vsaj nek načrt, strategijo najbrž? Ne moreš kar počez usekat z nekim x ukrepom ala "odpustili bomo vse".:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

To je dalec najbolj ucinkovito. Odpustis 5p ljudi, potem pa naj se znajdejo in opravijo enako kolicino dela. Tako to naredijo podjetja, ko je recesija. In vedno se potem naredi se vec kot prej. Le zakaj?

Itak pa je smesno enostavno. API-ji, odprti protokoli, github itd. Se jaz bom kaj za drzavo brezplacno naredil, ce mi dajo moznost. Samo mi je ne dajo. Le zakaj?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Morda zaradi strogih pogojev pri zaposlitvi?>:D:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

no comment ::

Ne nardit več ali bolje, ampak enako z manj (in z bolj scuzanimi) ljudmi.

Krasen plan za pravi napredek.

kow ::

Nihce jih ne omejuje, da si izdelajo/kupijo orodja s katerimi bodo naredili 20% vec. Pa 10% manj delali. To je dejanski napredek.
Alternativa je, da si izmisljujejo razne projekte, pa neuporabne cilje itd.

Vedno pravim enako, se pomnite Lizbonsko pogodbo, tovarisi? :))

Gregor P ::

Ok gremo nazaj na to "napredovanje" Slovenije iz 16. na fantastično 13. mesto. Ali smo dejansko sploh za kaj napredovali?:| Morda v povezljivosti?:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Povezljivost je bedarija. Tisti, ki hocejo biti so online. Ima Furs svoj discord s kanali kjer lahko kaj vprasam? Ne? Aja, je treba placevati virtualno davcno asistentko?

jukoz ::

kow je izjavil:

Povezljivost je bedarija. Tisti, ki hocejo biti so online. Ima Furs svoj discord s kanali kjer lahko kaj vprasam? Ne? Aja, je treba placevati virtualno davcno asistentko?



Zakaj točno bi pa FURS imel discord kanale? Kaj pa je to sploh? A lahko jaz tam kaj vprašam brez da se zlogiram nekam?

Na FURSu že imam uporabniški račun in imajo vse potrebne podatke in mi lahko takoj pomagajo z mojim problemom. Zakaj bi potem imel Discord, FB, TW, Instagram, TikTok, Snapchat, ...

Ponujajo univerzalen način komunikacije ki ga lahko uporabljajo vsi.

Sicer pa, CaaS je že v ponudbi, samo ToS moramo malo bolj podrobno prebrat.

Se povsem strinjam s tem modelom:

https://e-estonia.com/country-as-a-serv...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jukoz ()

kow ::

Ker smo izumili in mocno izboljsujemo kolaborativna orodja. Ker mi je vseeno kdo mi odgovori. Ali search, ali sosedov Janez, ali pa uradni Furs usluzbenec. Potrebujem samo podatke, in to hitro. Lahko pa seveda uporabljamo zastarele prijeme in sledimo ostalim - ki so pol kurca vredni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

jukoz je izjavil:

A lahko jaz tam kaj vprašam brez da se zlogiram nekam?
Na FURSu že imam uporabniški račun in imajo vse potrebne podatke in mi lahko takoj pomagajo z mojim problemom. Zakaj bi potem imel Discord, FB, TW, Instagram, TikTok, Snapchat, ...


- login oz. vsaj telefonska je potreben, da se izognes botom, da dokazes da si clovek, ampak dobro itak ze mamo certifikate oz. racune, ki bi resili ta problem
- ne rabi biti Discord (ki ni socialno omrezje, ne razumem zakaj mesas razlicne stvari), zaradi mene lahko podobno funkcionalnost tudi sami skodirajo (samo ne bodo)

Kar sprasujes so dejansko pomembnba vprasanja, ne pa razni buzzwordi X as a Service....

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

jukoz ::

kow je izjavil:

Ker smo izumili in mocno izboljsujemo kolaborativna orodja. Ker mi je vseeno kdo mi odgovori. Ali search, ali sosedov Janez, ali pa uradni Furs usluzbenec. Potrebujem samo podatke, in to hitro. Lahko pa seveda uporabljamo zastarele prijeme in sledimo ostalim - ki so pol kurca vredni.


Ne, ni vseeno kdo ti odgovori. Če ti odgovori FURS uslužbenec, mora to držati in mora biti v skladu s pravili in zakoni. Če ti sosedov Janez pa ne. In če je objavljeno na uradni strani od FURSa in ne drži, potem ima FURS problem in za to odgovarja. Pa je vseeno, ali je objavil sosed Janez ali nižji davčni inšpektor Janez.

O vrednosti Vid in ostalih svetovalk se strinjam, bolj pameten bi bil dober FAQ in iskalnik. Ampak enkrat 15 let nazaj je nek SĐSovec od nekod skopiral virtualne asistente in vse javne službe in državna podjetja so morala to kupiti.

kow je izjavil:


- login oz. vsaj telefonska je potreben, da se izognes botom, da dokazes da si clovek, ampak dobro itak ze mamo certifikate oz. racune, ki bi resili ta problem
- ne rabi biti Discord (ki ni socialno omrezje, ne razumem zakaj mesas razlicne stvari), zaradi mene lahko podobno funkcionalnost tudi sami skodirajo (samo ne bodo)



Ok, ti bi torej rad en forum. In kdo točno bi to moderiral, da ne bo polno smeti in napačnih podatkov... Aja, zaposleni na FURS... In odgovarjali bi tudi...

Malo razmisli ali je tvoj plan res dober. Mogoče bi bilo bolje imeti en FAQ in dovolj dober iskalnik.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jukoz ()

kow ::

jukoz je izjavil:


Ne, ni vseeno kdo ti odgovori. Če ti odgovori FURS uslužbenec, mora to držati in mora biti v skladu s pravili in zakoni. Če ti sosedov Janez pa ne. In če je objavljeno na uradni strani od FURSa in ne drži, potem ima FURS problem in za to odgovarja. Pa je vseeno, ali je objavil sosed Janez ali nižji davčni inšpektor Janez.


Furs usluzbenec je ustrezno tagiran. Poleg tega je, vsaj meni, samoumevno, da bo odgovor referenciral uradno spletno stran, ki nadalje referencira dejansko zakonodajo.
Ce ti link prilima Janez ali usluzbenec Furs, je vseeno.

Ponavadi imajo software projekti tako discord, kot forum. Ker se obe orodji uporablja v primernem kontekstu. Na forumih se pise mnogo bolj formalno in se ne smeti.

Moja osnovna poanta ostaja. Software development je ze v veliki meri resil probleme kolaboracijskih orodij. Tako kot je ze desetletje nazaj resil videoklice, sharanje namizja ipd.
Kar nihce (razen programerjev) ni uporabljal, dokler ni prisla korona. Potem je "magicno" kar naenkrat to postalo primerno orodje. A bomo cakali 10 let, da bomo zopet pogruntali ocitno?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

jukoz ::

kow je izjavil:


Furs usluzbenec je ustrezno tagiran. Poleg tega je, vsaj meni, samoumevno, da bo odgovor referenciral uradno spletno stran, ki nadalje referencira dejansko zakonodajo.
Ce ti link prilima Janez ali usluzbenec Furs, je vseeno.

Stroški dokazovanja na sodišču, kakšen tag ima uporabnik, ki je nekaj odgovoril, presegajo dodano vrednost takih odgovorov.
In FURS oz državo bi tožili. FURS bi bil sploh na udaru raznoraznih Snežičev in podobno. Ker kako naj pa uporabnik ve, da je odgovor od Janeza lažen, od Janeza pa pravi. Kdo bo pa sploh gledal tage.

Imaš kaj izkušenj z uporabniki in UI? Sploh pa z uporabniki, ki so slabe volje/jezni in so povsem zunanji, brez povezav s sistemom?

Moje izkušnje so, da uporabnikom ne smeš dati preveč možnosti da se zmotijo.

kow je izjavil:


Ponavadi imajo softare projekti tako discord, kot forum. Ker se obe orodji uporablja v primernem kontekstu. Na forumih se pise mnogo bolj formalno in se ne smeti.


Se popolnoma strinjam, vendar potrebujejo moderatorja. In veliki sistemi potrebujejo veliko moderatorjev. FURS je sistem za 2 miliona uporabnikov, od tega ene 1 milijon dejansko dovolj sposobnih, da ga uporabljajo (ostalo so otroci, informacijsko nepismeni itd). Forum z 1 milijonom uporabnikov potrebuje ustrezno število moderatorjev, ki so po vrhu še usposobljeni za odgovarjanje na zelo tehnična vprašanja.

Ja, sej imaš 1. level, 2. level support, pa vseeno. Na koncu hitro prideš do tega, da bi bil FAQ oz Wiki boljši.

kow ::

Bos pa potrdil nek disclaimer, da so nasveti neformalni. Ce ti kaj ne pase, pac pisi na uradni mail pa cakaj 1 mesec, da ti kdo odpise - kot je stanje sedaj. Ali pa searchaj, pa upaj, da je page posodobljen.

Da, potreboval bos nekaj moderatorjev. Saj novih tehnologij ne bodo uporabljali kar vsi takoj povprek. Ni milijon uporabnikov, niti priblizno ne govorimo o takih stevilkah. Problemi so seveda spice, ko ima ogromno uporabnikov ENAKA vprasanja. Kar ravno taki kanali resijo.

Jasno, da je ogromno problemov, ampak lahko jih zacnemo resevati danes. Ali pa cakamo, da stvari spelje Estonija ali Singapur, pa smo 10 let zadaj spet.

Wiki me ni nikoli preprical, ker ga moras vzdrzevati in ga je izjemno tezko, ce nimas tehnicno usposobljene delovne sile. FAQ so ok, ampak to ze mamo in ne deluje za specificna vprasanja.

jukoz ::

kow je izjavil:

Bos pa potrdil nek disclaimer, da so nasveti neformalni. Ce ti kaj ne pase, pac pisi na uradni mail pa cakaj 1 mesec, da ti kdo odpise - kot je stanje sedaj. Ali pa searchaj, pa upaj, da je page posodobljen.


To imaš že sedaj - neformalne forume in neformalne odgovore. Poglej racunovodja.com + ponujajo plačljivo strokovno pomoč. Večinoma se pa gor ponavljajo vprašanja ali pa stokanje kako je grozno biti računovodja.

kow je izjavil:


Da, potreboval bos nekaj moderatorjev. Saj novih tehnologij ne bodo uporabljali kar vsi takoj povprek. Ni milijon uporabnikov, niti priblizno ne govorimo o takih stevilkah.

Jah, pa govorimo o takih številkah - če bo mobile friendly, bodo vsi gor. Dohodnina, boni, olajšave, ... Bolj kot je uporabniku prijazno, več uporabnikov uporablja. In ja, v Sloveniji nekje polovica prebivalstva zna uporabljati pametni telefon in bo lahko uporabljala FURS strani. In zato rabiš ustrezno število moderatorjev.

kow je izjavil:


Problemi so seveda spice, ko ima ogromno uporabnikov ENAKA vprasanja. Kar ravno taki kanali resijo.


Prosim pojasni mi kako rešujejo te težave. Sej z discordom sem se verjetno že srečal, vendar ne vem in ne razumem kako deluje. Me pa seveda zanima, saj bi tudi meni prišel prav kakšen tak sistem, namesto da odgovarjam na butaste maile uporabnikov.


kow je izjavil:


Jasno, da je ogromno problemov, ampak lahko jih zacnemo resevati danes. Ali pa cakamo, da stvari spelje Estonija ali Singapur, pa smo 10 let zadaj spet.


Ah, če nam spelje neko stvar Estonija in Singapur ni problema, ni potrebe da smo bleeding edge. In večinoma nismo, smo pa precej pred kakšnimi ZDA ali DE na marsikaterem področju (OK, za DE zadnji 2 leti ne morem reči, ker nisem toliko v stiku z njihovo državo odkar je korona, do takrat je pa kraljeval FAX za uradne dokumente).

Če pa ene 5 let za Estonijo kaj poberemo in da ni vse vezano na Amazon/Google/FB/MS oz ne zahteva njihovega accounta, tako kot znajo to speljat Estonci, smo pa zmagali. In se ne hecam, povsem podpiram nakup CaaS od Estonije. Ne pa politikov in njihove politike, govna imamo pri nas dovolj.

kow je izjavil:


Wiki me ni nikoli preprical, ker ga moras vzdrzevati in ga je izjemno tezko, ce nimas tehnicno usposobljene delovne sile. FAQ so ok, ampak to ze mamo in ne deluje za specificna vprasanja.


Wiki bolj v smislu da se članki dopolnjujejo s strani zaposlenih na FURS, ne s strani random uporabnikov. Podučenih in certificiranih uporabnikov pa, seveda. Tudi Snežiča seveda.

Gregor P ::

Tole ...

kow je izjavil:


Da, potreboval bos nekaj moderatorjev.

... je direkt v nasprotju z ...

kow je izjavil:

Odpustiti vse, ki se ukvarjajo s takimi lestvicami ...

kow je izjavil:

Ce zadeve v resnici avtomatizirajo ... rabijo manj zaposlenih.

kow je izjavil:

Odpustis 5p ljudi, potem pa naj se znajdejo in opravijo enako kolicino dela.

... in ti bi sedaj zaposloval na desetine novih ljudi za moderiranje državnih forumov?:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Scale je problem ja. Ce mislis, da bi mobile razlicico res uporabljalo 100k ljudi in vec, potem discord ne bi laufal. Skalirati je potrebno postopoma, dokler pac ne prides do bottlenecka.
Odrezati moras tudi ogromno uporabnikov, ki bi samo sralo (kar je dalec najvecji problem v resnici, samo poglejmo ta forum) itd. Gotovo ni enostavno, ampak nekje je potrebno zaceti.

Kako resis butasta vprasanja? Imas kanal #boni, pa na vrhu link na FAQ, potem scrollas po butastih vprasanjih, searchas in ce ti se vedno ni kaj jasno vprasas. Bo pa problem, ko ti bodo prisli polpismeni, samo take v startu ne smes spustiti notri. Za take je prezgodaj.

@Gregor
Ne rabis desetine. Saj ne bos zacel s polnim scaleom. Recimo 2, ponoci je zaklenjeno. Ampak, ja, bo kostalo. Saj si naredil nekaj rezerve z odpuscanji, hehe.

Pa, mimogrede, ne rabi tehnicno biti Discord. Pac nekaj podobnega, ker je to smiselno orodje.

Poanta ostaja, pisanje papirjev in EU nas ne bosta pripeljala nikamor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Invictus ::

Fak, no, ni vsako sranje kot je Discordf, uporabno za vsak posel...

Če laufa to med geeki, ki 90% cajta postajo neumnosti, za posel to pač ni...

Naj država 1x prevetri svoje poslovne procese, vrže ven neuporabne (jih je najbrž precej, ziher tam 25%), optimizira ostale, in izključi čimveč uradnikov iz postopka, če ti pravica kot državljanu pripada že z samo oddajo vloge. Kot npr. otroški dodatek...

Postopkov, kjer MORA RES biti vpleten še kak uradnik, je prekleto malo.

In vsi postopki naj bodo v e-Upravi, z web vnosnim obrazcem, ali vsaj PDFjem, kjer se da vnašati podatke in elektronsko podpisati. Že to zadnje bi bil OGROOOOMEN napredek, ne da moram PDF sprintat, izpolnit, podpisat in ga skeniranega poslat... Kaj pa globalno segrevanje?!?!?!?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

6bt9hmDwY ::

PDF se lahko podpiše z digitaliziranim ročnim podpisom in hkrati še digitalno podpiše obenem, pač template z Acrobat Readerjem.
Ni potrebe za printanje že nekaj let.
Če ne bo šlo zguglati, lahko razložim.

PS: Greta 'ma me rada.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 6bt9hmDwY ()

kow ::

To seveda ne drzi. Da bos karkoli avtomatiziral bos moral iti dol s papirja. In ja, PDF je digitalni papir. Ce ne rabis printat, PDF nima smisla.
Kar v resnici rabis so prave digitalne reprezentacije raznih pogodb itd. Samo to je trenutno se sci-fi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Invictus ::

6bt9hmDwY je izjavil:

PDF se lahko podpiše z digitaliziranim ročnim podpisom in hkrati še digitalno podpiše obenem, pač template z Acrobat Readerjem.
Ni potrebe za printanje že nekaj let.
Če ne bo šlo zguglati, lahko razložim.

PS: Greta 'ma me rada.

Matr si pameten...

Kaj se duvaš, jasno da je tehnično možno. Sam obrazci naše uprave niso temu prilagojeni.

Shekam jaz že marsikaj, sam ni vse vedno veljavno...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

6bt9hmDwY ::

Invictus je izjavil:

Kaj se duvaš, jasno da je tehnično možno. Sam obrazci naše uprave niso temu prilagojeni.

Shekam jaz že marsikaj, sam ni vse vedno veljavno...

Ja ne vem, zakaj smo tako očitajoči, tako delam že zelo dolgo s komerkoli, dokumente za samo državo/občino (nazadnje mislim, da za neko subvencijo), fakture, podpis pogodb in aneksov... Nobenega hacka (ali pa tega ne obravnavam kot hack), vse omogoča Acrobat Reader out of the box.

Zagotovo ne printam dokumentov, podpišem in jih ponovno skeniram (ter še po možnosti digitalno podpišem).
Res pa je, da vprašam, če jim lahko tako pošljem in ne vem, če je kdo v zgodovini (ki ni tako zelo kratka) zavrnil ali kakorkoli problematiziral.
Še faksimila podpisa ni potrebno dodati (jaz ga, da bolj fensi izgleda), samo digitalno podpisati.

Če pa ne pripravijo namenskih PDF formularjev (za lažji zajem podatkov), je, normalno, še toliko boljše, sicer pa pač stoično pretvorim v Word (recimo primer te zadnje subvencije, ko je treba vpisati poglavja iz Zločina in kazni), izpolnim, pretvorim v pdf, podpišem (z obojnim) in je. Ampak na te procese jaz nimam vpliva, niti ne verjamem, da me bodo kmalu najeli, da bi imel :-)

Niti enga printouta (se mi zdi, da se bo toner v ČB xeroxu zasušil, ker že nekaj let ni printal ničesar), še lepo backupiram za kakšne morebitne inšpektorje naknadne potrebe in je. Barvni laser pa je tako obremenjen, da proizvajalec ne folga dostavljat tonerja.

Ti pa artilerijo privlečeš in začneš streljati, na tako čisto dobronameren (stoičen) nasvet.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 6bt9hmDwY ()

Gregor P ::

... ampak, kako je zdaj s tem "fantastičnem" 13. mestom?

Premaknili se nismo nikamor, ampak smo pa "napredovali":D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

6bt9hmDwY ::

To je relativno, mogoče so se drugi poslabšali :-) Ali pa je bila kakšna druga metodologija uporabljena, ne vem, kako bi bilo to standardizirano in objektivno.

Invictus ima sicer v svoj togotnosti prav, da bi morali (nekako!) sforsirati, da so PDFji za komunikacijo z državo narejeni v obrazcih, to bi zagotovo dvignilo uvrstitev še za kakšno mesto, dve.

Dajte to v tisti Predlagam vladi!

kow ::

Gregor P je izjavil:

... ampak, kako je zdaj s tem "fantastičnem" 13. mestom?

Premaknili se nismo nikamor, ampak smo pa "napredovali":D


Sales bo vedno nasel nacin, da pohvali svoj produkt.

Dam ti prakticen primer, ki ga nobene drzava ne bo omogocila se naslednjih 10 let. Vzemi hipotekarno posojilo, ne da bi se fizicno premaknil od doma. Requirement je varna komunikacija, avtentikacija, avtorizacija itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Tudi na UMAR-ju ugotavljajo, da se v bistvu nismo premaknili nikamor (glej Poročilo o produktivnosti 2021, od strani 65 dalje):

Slovenija se pri digitalizaciji gospodarstva in družbe uvršča nad povprečje EU, v zadnjem letu je nekoliko napredovala, gledano v daljšem obdobju pa svojo prednost pred povprečjem EU postopno izgublja. Slovenija se skladno s spremenjeno metodologijo po evropskem indeksu digitalnega gospodarstva in družbe (DESI) že od leta 2016 uvršča nad povprečje EU. V letu 2021 je sicer napredovala za eno mesto (na 13.), a se na podobno raven, to je med 13. in 14. mestom med državami EU, uvršča že od leta 2016. Po drugi strani je svojo prednost do povprečja EU med letoma 2016 in 2021 zmanjšala z 8 na 4 indeksne točke, pri čemer v zadnjem letu ni prišlo do spremembe. Na zgolj ohranjanje relativnega položaja na področju digitalizacije nakazuje tudi IMD-jev globalni indeks digitalne konkurenčnosti, skladno s katerim je Slovenija med letoma 2017 in 2020 napredovala s 34. na 31. mesto, v letu 2021 pa nazadovala na 35. mesto med 64 analiziranimi državami sveta (IMD, 2021a).


... bo zgleda treba zamenjati UMAR in bomo takoj med prvih pet v EU>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

no comment ::

kow je izjavil:


Dam ti prakticen primer, ki ga nobene drzava ne bo omogocila se naslednjih 10 let. Vzemi hipotekarno posojilo, ne da bi se fizicno premaknil od doma. Requirement je varna komunikacija, avtentikacija, avtorizacija itd.

Stvar, ki jo povprečni državljan opravi 2x v življenju. Prihranila bi mu pa par evrov.

Smisel digitalizacije je opolnomočenje državljanov. Ne rabimo se metati na trepalnice, da se nam bo zdelo fino dvakrat v življenju. Naredimo stvari, ki nam lahko prihranijo deset/stokratnik (vsak dan!) dvakratne "finoče". Npr. obvezno izdajanje elektronskega računa na vseh POS.

Invictus ::

Smisel digitalizacije je ukinitev papirja in fikusov po pisarnah, ki nič ne delajo... Avtomatizacija večine zadev...

Da moraš čakati na potrdilo o stalnem bivališču en teden, in ga še plačati, ne da bi samo dal pooblastila ustrezni stranki, je bolano...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

edavki.durs.si (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Izdelava spletišč
35987379 (11925) Buggy
»

Furs deluje protizakonito ? AIRBNB in davki (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Loža
451101886 (52126) MisterR

Plačila moderatorjem, oglaševanje v temah

Oddelek: Slo-Tech
462337 (1506) Mavrik
»

Kako FURS in ATVP regulirata kriptožetone in kriptovalute (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Novice / Kriptovalute
507159154 (123300) Aquafriend
»

Slovenija v EU najbolj napredovala v indeksu digitalne družbe

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
124894 (3620) MrStein

Več podobnih tem