» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
34 / 36
»»

Utk ::

Spet nimaš pojma. Tesle se ne učijo same, ampak pošiljajo podatke nazaj, cele posnetke, in na teh podatkih se trenira model. Poleg tega se stalno posodabljajo mape.

iKst_ ::

Okapi je izjavil:

iKst_ je izjavil:

Ne, ne mislim, niti nisem tega napisal.

Kakšno povezavo pa imajo potem lidarji s hitrostjo širjenja flote? Zakaj naj bi bili lidarji vzrok, da Waymo še nima 5x več taksijev, kot jih ima?


Lidarja ne vržeš na random avto in magično kar sam pelje. Cel sklop senzorjev je baje precej občutljiv in zahteva konkretne predelave na avtomobilih.

Dobavljivost lidarjev je verjetno še najmanjši problem, implementacija vsega skupaj je kompleksna in počasna.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Musk, niti kitajci, se ne ozirajo na neke levele, ampak poskušajo čim več avtomatizacije spravit na cesto. Za denar seveda.
Nemci se skrivajo za regulacijo, ker nimajo ne jajc niti ne bistveno boljše tehnologije, predvsem jo pa hočejo prodajat po stopnjah, ker bi raje zaračunali 5 jurjev za vsak level-up, čeprav je hw isti.


Ni res. Prakticno nic od tega. Tesla je tudi zdaj omejena in tudi mapirali so mesto ter omejili sistem. Ti standardi imajo smisel, in na koncu hoces noces, se moras lotiti na tak nacin. VAG gre recimo tudi v robotaxi posel v EU in ZDA. Na Kitajskem pa se tudi ze nekaj casa testirajo.

nejc_nejc ::

Brez standardov bo wildwest oziroma sledi bankrot firem zaradi tožb.

Utk ::

Ne pravim zdaj za te taxije, ampak na splošno.
Zadnjič je bjorn spustil volan na nekem poceni kitajcu in avto se je sam vozil 4-5 min, al kolk že. Tega ti ni nek vw ne bo dovolil.
Zdaj ko imajo vsi neko kamero, ki spremlja ali si buden, zakaj ne bi...pa je to še zmeraj L2.

codeMonkey ::

Ne bo ker je tako prav. Ampak na koncu so asistencni sistemi v Skodi danes se vedno boljsi od Teslinega. Ja, Tesla tu ne more poceti stvari kot jih doma ali pa Kitajci pri njih. Standardi so tu pac visoki. Level 2+ pac mora biti omejen, tudi ce spremlja voznika - ne mores pricakovati, da bo reseval odpovedi v vseh scenarijih, ker realno tega ne zmore. Rabi cas.

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Ampak na koncu so asistencni sistemi v Skodi danes se vedno boljsi od Teslinega.


Škoda ima konkurenco FSDju?

BigWhale ::

iKst_ je izjavil:


Tesla pravi, da lahko hitreje razvijejo sistem avtonomne vožnje brez radarjev in lidarjev. Ni razloga, da jim ne bi verjeli.


Tesla je rekla, da bos lahko leta 2017 v Los Angelesu poklical avto in se bo iz NYC pripeljal sam, vkljucno s polnjenjem in vsem skupaj. Potem so rekli, da je avtonomna voznja ze resen problem, pa nekako zgleda, da bi bilo to res.

Tesla je tud rekla, da je HW2 povsem dovolj za avtonomno voznjo. Pa potem, da je HW3 dovolj, pa da je HW4 dovolj. Zdaj pa pripravljajo HW5.

Rekli so tudi, da avto ne potrebuje kamere v sprednjem odbijacu, pa jo zdaj nov Model Y ima. Prav tako so rekli, da bodo Robotaxiji uporabljali isti hardware in software kot stock avtomobili, pa nic od tega ni res. Navesil so gor ze dodaten hardware in tudi sofware je druga veja FSDja, ki ga taxiji uporabljajo. Kdaj, ce sploh, bodo to vejo zdruzil z mainstream vejo, je pa vprasanje.

Aja, rekli so tudi, da je uporaba HD zemljevidov neumna in da mors met True AI in da oni tega ne bodo poceli. Enkrat lahko ugibate kaj robotaxiji uporabljajo v Austinu.

Vprasanje je bolj, zakaj bi jim verjel. Ker njih track record o napovedih in uresnicevanju le-teh ni blazno dober.

V bistvu so Robotaxiji dobrodosli in fajn, da so zaceli z njimi, samo dejte fucking potegnit glave iz Elonove riti in nehajte glorificirat vsako stvar, ki jo Tesla sproducira.

Robotaxiji so tle in so operativni, a delajo dovolj dobro, bo pokazal cas. To je pa to.

Utk ::

Ne bo ker je tako prav

Zakaj bi bilo kaj bolj prav da imaš en prst na volanu s katerim realno ne boš nič naredil.

BigWhale ::

iKst_ je izjavil:

Ampak na koncu so asistencni sistemi v Skodi danes se vedno boljsi od Teslinega.


Škoda ima konkurenco FSDju?


Kristus no! Daj preberi vse kar je napisal preden napises odgovor ...

iKst_ ::

Vprasanje je bolj, zakaj bi jim verjel. Ker njih track record o napovedih in uresnicevanju le-teh ni blazno dober.


Ni res. Track record je precej dober, sploh, če pogledaš v kontekstu. Podobne zgrešene obljube in napovedi lahko cherrypickaš za praktično vsako avtomobilsko firmo. Toyota obljublja solid state baterije že 15 let.

Tesla v resnici precej konsistentno izpolnjuje veliko obljub.

3/4 teh stvari, ki si jih napisal drugače nima veze. Uau, premislili so si glede kamere v odbijaču in naredili avto boljši, kriminal.

Kristus no! Daj preberi vse kar je napisal preden napises odgovor ...


Sem prebral. Pa me samo zanima kateri asistenčni sistemi so boljši oz. kaj točno primerja.

nejc_nejc ::

Tesla v resnici precej konsistentno izpolnjuje veliko obljub.

V tesli se voziš kot v traktorju oziroma ladi niva. Sorry za take pare, bi se lahko bolje potrudili.

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Robotaxiji so tle in so operativni, a delajo dovolj dobro, bo pokazal cas. To je pa to.

Pa še nekaj je - namreč eno so robotaksiji, nekaj drugega pa avto, ki ga boš lahko kot zasebnik kupil in ne boš potreboval vozniškega izpita.

Za uporabnika taksijev je v resnici precej vseeno, a vozi človek ali robot, ker kakšne omembe vredne razlike v ceni IMHO ne bo (ko bo enkrat minilo testno obdobje - Uber je bil tudi zastonj en teden v Ljubljani).

Tisti, ki taksijev ne uporabljajo, radi bi pa imeli robotski avto, se bodo pa še načakali.

kow ::

Okapi je izjavil:


Za uporabnika taksijev je v resnici precej vseeno, a vozi človek ali robot, ker kakšne omembe vredne razlike v ceni IMHO ne bo (ko bo enkrat minilo testno obdobje - Uber je bil tudi zastonj en teden v Ljubljani).


Cena voznika je glavni strosek. A ni to samoumevno?

BigWhale je izjavil:

iKst_ je izjavil:

Ampak na koncu so asistencni sistemi v Skodi danes se vedno boljsi od Teslinega.


Škoda ima konkurenco FSDju?


Kristus no! Daj preberi vse kar je napisal preden napises odgovor ...


Raje preberi ti. Tesla software v ZDA in Evropi ni primerljiv. In v tej temi se nekateri ves cas (namenoma) delajo butaste.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

jernejl je izjavil:

Najpogostejši vzrok prometnih nesreč s smrtnim izidom je neprilagojena hitrost. Sem sodi tudi megla in ostali pogoji slabe vidljivosti. Z dodatnimi senzorji bi lahko ljudje pri istih slabih pogojih vozili hitreje, ergo manj prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti.


Nisi premislil. Veliko ceneje je prilagoditi hitrost, kot deployati sofisticirano tehnologijo, da bos prihranil 10s enkrat na teden. Kamere so povsem dovolj dober senzor, da klasificirajo meglo in avtomatsko izberejo primerno hitrost. Ker ima sprednjo kamero ze tako in tako vse vec avtomobilov, je to DALEC DALEC DALEC (lahko napisem se 15x) bolj smiselna tehnologija kot dodatni senzorji.

Ta tema je dokaz, da imamo v sloveniji ocitno problem v solstvu. Tudi visoko izobrazeni in razgledani ljudje imajo slepo pego za osnovno gospodarnost in smotrnost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

:)) Ti si šolski primer učinka Dunning-Kruger.

kow ::

codeMonkey je izjavil:

Vecji izziv je da se nesrec ne povzroca. Prepreciti je fino, ampak ni glavni problem. Seveda pri voznji, ki ne spravi ob zivce celega mesta.


Vprasanje, ce Waymo steje tudi nesrece, ki so se zgodile v epsilon okolici njihovih incidentov.

Primer:



Kako vemo, da sprovociran cloveski voznik ni naredil napake 1 minuto kasneje. In je, ironija, waymo izboljsal lastno statistiko npr. cloveski voznji, ceprav je v resnici eden od vzrokov za nesreco?

Zdaj, ne trdim, da se to zgodi pogosto in da taksni primeri bistveno vplivajo na statistiko. Le, da je statistiko vedno potrebno skrbno interpretirati.

Okapi je izjavil:

:)) Ti si šolski primer učinka Dunning-Kruger.


Ti mi samo razlozi kje se motim. Lahko tudi razlozis, zakaj ne sprejmes, da je velika vecina nesrec povsem nepovezana s kakovostjo cutil.

DamijanD je izjavil:


Pri trkih z divjadjo, pa lahko rečem, da sem bil polno zbran, ampak dejansko ni bilo časa da bi karkoli naredil (oz. dojel).


Se enkrat. Ce to res verjames, ti predlagam ogled POV voznika formula 1 ali rally voznika. Niti priblizno nisi bil "polno zbran". Polno zbran clovek je zelo hitro utrujen. Ze minuta voznje te izcrpa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Ti ne razumeš tehnologije v ozadju; in ker tega ne veš, se ti tudi pod razno ne sanja, kakšne so dejansko njene prednosti in omejitve. Temu primerni so potem tvoji komentarji.

Nekateri tu, ki pa malo bolje poznamo te tehnologije v ozadju, pa lahko takoj razločimo, zakaj ne more biti res neka trditev npr. da bo neka zelo specifična stara strojna oprema v vozilu kar poganjala neko futuristično programsko opremo daleč v neznani prihodnosti, ti pa temu brez kančka dvoma takoj verjameš. In tega je celo morje (dodatnih senzorjev sploh ne rabimo; FSD, ki je v najboljšem primeru samo L2+ lahko popolnoma zaupamo samodejno vožnjo - kot da bi imel najmanj L4 -; vozila se sama učijo in potem nemudoma "čarobno" prenesejo znanje na celotno floto; vozila, ki bodo služila denar namesto tebe itd.).

Si povsem tehnično nekompetenten sogovornik, kar ne bi bila težava, če bi se tega zavedal. Tudi ostali ne vemo vsega, a potem vsaj ne "pametujemo" ostalim.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

kow je izjavil:

Polno zbran clovek je zelo hitro utrujen. Ze minuta voznje te izcrpa.

Očitno se ne zavedaš logične zmote, ki jo delaš, v tem primeru je to krožno sklepanje.

Tvoja definicija (tudi če se morda ne zavedaš, da je to tvoja definicija) 100% zbranega voznika je voznik, ki v nobenem primeru ne povzroči nesreče. In iz tega izpelješ sklep, da 100% zbran voznik v nobenem primeru ne more povzročiti nesreče.

kow ::

Dobro ves, da nisem nikjer trdil, da 100% zbran voznik ne more povzrociti nesrece. Trdil sem, da so nesrece v takem primeru izredno redke. Kar drzi.

Okapi ::

kow je izjavil:

Dobro ves, da nisem nikjer trdil, da 100% zbran voznik ne more povzrociti nesrece. Trdil sem, da so nesrece v takem primeru izredno redke. Kar drzi.

In zmota krožnega sklepanja ostaja. Pač zamenjaj " ne more povzročiti" z "izredno redko povzroči", v definiciji zbranega voznika in (krožnem) sklepu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Utk ::

Kamere so povsem dovolj dober senzor, da klasificirajo meglo in avtomatsko izberejo primerno hitrost.

Tudi če bi imel avto neke superhuman senzorje in v takih in podobnih primerih vozil z normalno hitrostjo, kdo se bo vozil s takim avtom in kako bi to vplivalo na ostale v isti megli, kolesarje, pešce itd.
Tudi razna križišča čez katera bi avtonomni avti vozili s polno hitrostjo (morda o tem Okapi fantazira da bi bili bistveno boljši od človeka) na dveh metrih razdalje ne držijo vode. Tudi za avtonomne avte fizika ostaja, tudi varnostna razdalja je lahko za največ čas reakcije krajša, ali pa ena guma puči in imaš 100 mrtvih, ker so se vozili na 3 metre razdalje.

kow ::

Aha, od mene pricakujes, da bom predlozil dokaze? Zdi se mi samoumevno. Odprem crno kroniko in berem.

Lahko se gremo tudi referenciranje znanstvenih clankov, kein problem. Reakcijski casi mladih odraslih ljudi so okoli 200 milisekund.

Evo, zadnjih 10 usodnih oz. hudih nesrec v novicah:

https://www.rtvslo.si/crna-kronika/zara...
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/v-mu...
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/v-dr...
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/stir...
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/v-ne...
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/v-tr...
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/umrl...
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/v-ne...
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/pri-...
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/vozn...

Vecinoma gre banalne napake.

BigWhale ::

nejc_nejc je izjavil:

Tesla v resnici precej konsistentno izpolnjuje veliko obljub.

V tesli se voziš kot v traktorju oziroma ladi niva.



To je neumnost. Ne nakladaj. Trojka je ene tolk trda kot Golf.


nejc_nejc je izjavil:

Sorry za take pare, bi se lahko bolje potrudili.


To bi se lahko vsi.

BigWhale ::

iKst_ je izjavil:

Ni res. Track record je precej dober, sploh, če pogledaš v kontekstu. Podobne zgrešene obljube in napovedi lahko cherrypickaš za praktično vsako avtomobilsko firmo. Toyota obljublja solid state baterije že 15 let.

Tesla v resnici precej konsistentno izpolnjuje veliko obljub.


Kar se tice self drivinga tud ene obljube se ni izpolnila.


iKst_ je izjavil:

3/4 teh stvari, ki si jih napisal drugače nima veze. Uau, premislili so si glede kamere v odbijaču in naredili avto boljši, kriminal.


Probaj razumet kontekst. Najprej trdijo eno in se posmehujejo tistim, ki v to dvomijo, potem pa naredijo tocno tisto cemur so se posmehovali prej. Kamera je ze ena taka stvar. Druga so pa HD zemljevidi.

iKst_ je izjavil:

Sem prebral. Pa me samo zanima kateri asistenčni sistemi so boljši oz. kaj točno primerja.

Nisi. Primerjava je bila asistencinh sistemov, ki so na voljo v EU.

kow je izjavil:


Raje preberi ti. Tesla software v ZDA in Evropi ni primerljiv. In v tej temi se nekateri ves cas (namenoma) delajo butaste.


A res ne razumes, da lahko primerjas samo tisto kar se da kupit? Primerjat Skodo v EU in Teslo v ZDA je butasto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

kow ::

BigWhale je izjavil:


A res ne razumes, da lahko primerjas samo tisto kar se da kupit? Primerjat Skodo v EU in Teslo v ZDA je butasto.


Odvisno kaj primerjas. Butasto se tudi je pretvarjati, da so ceste v ZDA ali EU kaj veliko drugacne. Kdor lahko naredi dober asistencni sistem v EU, ga lahko tudi v ZDA. In obratno. Se ne strinjas?

BigWhale je izjavil:


Kar se tice self drivinga tud ene obljube se ni izpolnila.


Razumemo. Najboljso tehnologijo ima tisti, ki nic ne obljublja. Dacia?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

JGandolfini ::

Mogoče ti tale seznam pride prav:

List of predictions for autonomous Tesla vehicles by Elon Musk @ Wikipedia

In ne, "Wokipedia" ali "Dickipedia" ni zadosten odziv.

BigWhale ::

kow je izjavil:

Odvisno kaj primerjas. Butasto se tudi je pretvarjati, da so ceste v ZDA ali EU kaj veliko drugacne. Kdor lahko naredi dober asistencni sistem v EU, ga lahko tudi v ZDA. In obratno. Se ne strinjas?


Ceste dejansko so drugacne. Kolk so pa natrenirani modeli agnosticni do EU ali pa ZDA cest, bomo pa videli. Zaenkrat izgleda dobro. Vemo pa dejansko ne, ker uporaba v EU je minimalna in videli smo samo najboljse izseke, failov pa ne.

kow je izjavil:


BigWhale je izjavil:


Kar se tice self drivinga tud ene obljube se ni izpolnila.

Razumemo. Najboljso tehnologijo ima tisti, ki nic ne obljublja. Dacia?


Ne, Kdo je to rekel? A bi se ze nehal pretvarjat, da si star 14.5, s taksnimi izjavami?

Pogovarjali smo se o tem koliko obljub je Tesla uresnicila in koliko obljub se je Tesla drzala, ker vprasanje je bilo "zakaj jim ne bi verjeli?". Tezko jim karkoli verjamemo, ker je njihov track record okrog izjav, resnicno porazen.

Tesla iz leta 2017 naj bi bila appreciating asset. Osem let kasneje, se kar nismo docakali tega. Morda, ce pocakamo se kaksno desetletje ali dva, da postanejo ti avtomobili muzejski primerki. :>

link_up ::

tesla je prisla sama domov. Tole je zadosti za naslednjih 10 let.
In and Out

kow ::

BigWhale je izjavil:


Pogovarjali smo se o tem koliko obljub je Tesla uresnicila in koliko obljub se je Tesla drzala, ker vprasanje je bilo "zakaj jim ne bi verjeli?". Tezko jim karkoli verjamemo, ker je njihov track record okrog izjav, resnicno porazen.


To temo nacenjas ves cas, ceprav je v resnici precej nepomembna. Ok, stekamo. Musku ni verjeti na besedo. A lahko vsaj verjamemo svojim ocem?

BigWhale je izjavil:


Ceste dejansko so drugacne. Kolk so pa natrenirani modeli agnosticni do EU ali pa ZDA cest, bomo pa videli. Zaenkrat izgleda dobro. Vemo pa dejansko ne, ker uporaba v EU je minimalna in videli smo samo najboljse izseke, failov pa ne.


Oklepas se slamic.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

kow je izjavil:

A lahko vsaj verjamemo svojim ocem?
... a to misliš tvojim očem, ki gledajo prirejen video zate?:|

Odgovor je jasen NE!
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

BigWhale ::

kow je izjavil:


To temo nacenjas ves cas, ceprav je v resnici precej nepomembna. Ok, stekamo. Musku ni verjeti na besedo. A lahko vsaj verjamemo svojim ocem?



In kaj ti pravijo tvoje oci?

kow je izjavil:


BigWhale je izjavil:


Ceste dejansko so drugacne. Kolk so pa natrenirani modeli agnosticni do EU ali pa ZDA cest, bomo pa videli. Zaenkrat izgleda dobro. Vemo pa dejansko ne, ker uporaba v EU je minimalna in videli smo samo najboljse izseke, failov pa ne.


Oklepas se slamic.


Ne, samo ti se pretvarjas, da ne ves kako delujejo AI modeli in strojno ucenje. No, mogoce res ne ves, s cimer ni nic narobe, samo potem bi bilo prav, da morda poslusas tiste, ki vedo kaj vec in niso zraven pri koritu.

Kako dobro bo FSD delal v EU se ne vemo, ker ne vemo kak je Teslin AI model oziroma modeli. Videli smo pescico videov, ki so bili cherry picked. Kakrsnakoli ocena o tem kako bo FSD delal v EU je nesmiselna. To lahko pove samo Tesla, kolk pa lahko verjamemo njim, smo pa videli zgoraj.

Ko pa pride FSD v EU in ce bo delal tako dobro kot dela v ZDA, pa lahko takrat takoj povem, da dela bolje kot vecina konkurence. Ce bo to res v danem trenutku. Sicer vse kaze, da bo, ampak tega ne moremo trditi z zagotovostjo.

iKst_ ::

BigWhale je izjavil:

Nisi. Primerjava je bila asistencinh sistemov, ki so na voljo v EU.



Praviš, naj upoštevam kontekst, pa ga sam popolnoma zignoriraš.

Zgoraj sem pisal o tem, da je težava FSDja predvsem politične in pravne narave, ne tehnološke.

To, da ima Tesla domnevno slabše asistence (bi se dalo debatirat, veliko reviewerjev in uporabnikov se ne strinja) ni tehnološka ovira.

kow ::

BigWhale je izjavil:


In kaj ti pravijo tvoje oci?


Da se Tesle vozijo same iz linij na parkirisca zraven tovarne, pred nadaljno distribucijo. Ni mogoce sfejkati. Da FSD vozi varneje kot clovek na vecini cestnih odsekov itd itd

BigWhale je izjavil:


Ne, samo ti se pretvarjas, da ne ves kako delujejo AI modeli in strojno ucenje. No, mogoce res ne ves, s cimer ni nic narobe, samo potem bi bilo prav, da morda poslusas tiste, ki vedo kaj vec in niso zraven pri koritu.

Kako dobro bo FSD delal v EU se ne vemo, ker ne vemo kak je Teslin AI model oziroma modeli. Videli smo pescico videov, ki so bili cherry picked. Kakrsnakoli ocena o tem kako bo FSD delal v EU je nesmiselna. To lahko pove samo Tesla, kolk pa lahko verjamemo njim, smo pa videli zgoraj.

Ko pa pride FSD v EU in ce bo delal tako dobro kot dela v ZDA, pa lahko takrat takoj povem, da dela bolje kot vecina konkurence. Ce bo to res v danem trenutku. Sicer vse kaze, da bo, ampak tega ne moremo trditi z zagotovostjo.


Ne. Ti se pretvarjas, da je voznja po ameriskih ali evropskih cestah drugacen problem. Ideologija, ti je unicila software v mozganih. Pac, ni ti pomoci.
V principu trdis, da nogometni sodnik ne more soditi rugby tekme, ker je to pa cisto drugacen problem. Lepo te prosim. Z istimi mozgani parkrat prebere rulebook, pogleda nekaj tekem in to je to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Da FSD vozi varneje kot clovek na vecini cestnih odsekov itd itd


Ce ze to drzi, potem je FSD + clovek vs. clovek (kar itak velja za vsak moderen asistencni sistem ze). Sam FSD brez cloveka pa obstaja sele pri teh demonstracijah v Austinu zdaj. Pa v resnici niti to se ne, ko je nadzornik prisoten. FSD ima kot level 2 sistem voznika v zanki, zato ne mores tu govoriti kot da tega ni.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Pa oci ti ne morejo povedati ali je sistem primeren - dovolj varen. Da bi to preveril, z zadostno statisticno zanesljivostjo, bi potreboval gledati nekaj v stilu flote stotih vozil 24 ur na dan 365 v letu. Tebi pa naj bi bilo jasno iz nekaj posnetkov...

Vir:
https://www.rand.org/pubs/research_repo...

kow ::

Ne gre za "nekaj posnetkov", ampak posnetih na tisoce ur oz. tega je kolikor hoces. Sem vse pogledal? Seveda ne. Ampak zadeva je ocitno boljsi voznik na vecini odsekov kot cloveski vozniki. Drugace bi imeli polno posnetkov napak. Incentive je velik. Pa jih ni. Ali to pomeni, da je varneje kot cloveski voznik? Seveda ne. Nic ti ne pomaga, ce je na ravnem odseku ali blagem ovinku fenomenalen voznik, ce v naslednjem manj preglednem ovinku zapelje v drevo.

Zdaj, kaksna je verjetnost, da hw ali software zatajita na odseku kjer v normalnih pogojih vozi izredno varno? Verjetno ne tako izredno mala. Ampak, poglej si linke iz crne kronike. Da zataji clovek na "povsem varnih odsekih" tudi ni tako mala. Ce bo crashnil FSD, bodo pac namenili veliko efforta da identificirajo bug, in zadeva bo popravljena. Kako tocno bos preprecil, da ne zatajijo 80 letniki na nasih cestah? Tezje.

codeMonkey ::

Tu ne gre le za odpravljanja napak, ampak za napredovanje na nacin da ta razvoj ne predstavlja prevelikega druzbenega tveganja. In standardi so tu da uravnavajo na eni strani to tveganje, ampak da se se vedno samega razvoja ne zadusi prevec. Saj na koncu so pri Tesli pristali na proper level 4 pristop. Tile robotaxiji niso nic drugega, kot testiranje sistema, kot je zamisljeno. To je bolje od trenitnega level 2 pristopa, kjer se obnasa kot kvazi level 4, pa seveda to ni (ter se nalaga vozniku preveliko odgovornost ker ni). In zdaj ko je omejen na nek ODD, se bo dalo lepo oceniti kje so in delati na siritvi. Zato pa pravim, dokazovanje se sele resno zacenja.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Jasno. Ampak to ne spremeni dejstva, ta je tisti rand clanek bedarija. Veliko enacb, predpostavke pa popolnoma nesmiselne. Ce pride nad Austin velika nevihta ali kaj podobnega, lahko Tesla vedno zacasno prekine service itd. V praksi ima operater ogromno kontrole nad scenariji. Enako kot ima uporabnik FSD kontrolo kdaj izklopi sistem.

Teoretiziranje, ker so pac placani, da pisejo taksna porocila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

To pa sploh ni res. Clanek lepo predstavi zakaj je res ogromna kolicina kilometrov potrebna, da ugotovis kako dober sistem imas. Ker pac statistika - oz. clovek je res dober voznik v resnici (veprav neprestano omenjas vrno kroniko, ampak to ne spremeni dejstva). In omejevanje na ODD ti pri tem pomaga, da pristopis sistematicno. Iz tega izhaja sam koncept za ODD. Poleg drugih finih zadev (da das nekaj uporabnega ze ven prej ipd.).

Pomisli malo. Npr. jaz se nisem imel nesrece, pa sem prevozil sigurno cez 400k km v zivljenju. Kako bos zdaj pokazal da je nek FSD boljsi?

Zgodovina sprememb…

kow ::

codeMonkey je izjavil:

Pomisli mo . Npr jaz se nisem imel nesrece, pa sem prevozil sigurno cez 400k km v zivljenju. Kako bos zdaj pokazal da je nek FSD boljsi?


FSD je prevozil ze milijarde kilometrov.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Pomisli mo . Npr jaz se nisem imel nesrece, pa sem prevozil sigurno cez 400k km v zivljenju. Kako bos zdaj pokazal da je nek FSD boljsi?


FSD je prevozil ze milijarde kilometrov.


Super. Ampak ne pri vseh pogojih, kjer sem vozil jaz. Zato rabis mocno definicijo za ODD, da ves kaj s cim primerjas. In to je level 2 sistemu, poleg tega da je to v resnici clovek + sistem, manjkalo, zdaj pa bo v Austinu z level 4, in s tem definiranim ODD, jasno.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Saj razumes, da Austin niso izbrali nakljucno? Kaj mislis, da teh milijarde kilometrov (in napak) niso korelirali s podatki o vremenu, tipu krizisc itd itd
Sicer nimajo "dokaza" v stilu enacbe, ampak neki hevristicni model imajo. Zaciklan si v "platonski nacin razmisljanja".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Saj razumes, da Austin niso izbrali nakljucno? Kaj mislis, da teh milijarde kilometrov (in napak) niso korelirali s podatki o vremenu, tipu krizisc itd itd


Ne, govorim ti da so FSD ljudje uporabljali na smiselnih odsekih, ne pa povsod. Pa sami kilometri niso zadostni, so samo potrebni. Bistvo je kaj se je vmes vse dogajalo. Rabis toliko kilometrov brez incidentov. Oz. teh metrik in s tem kilometrov je vec, nekaj bistvenih pa je v clanku.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Mnogi imajo težave z razumevanjem statistike, sploh ko gre za velike številke. "Na tisoče ur" je mogoče pol ure ljubljanjskega prometa.

Koliko kilometrov naredi nek asistenčni sistem s človekom za volanom je praktično nepomembno za ocenjevanje varnosti samodejne vožnje.

Preprosto dejstvo je, da trenutno teslin robotaksi v Austinu ne bi naredil vozniškega izpita (vsaj ne po evropskih merilih).

kow ::

In kaj je bila moja trditev? Natanko to.

"Da FSD vozi varneje kot clovek na vecini cestnih odsekov" Ti si pac to imenoval "FSD uporabljali na smiselnih odsekih".

Okapi je izjavil:

Mnogi imajo težave z razumevanjem statistike, sploh ko gre za velike številke. "Na tisoče ur" je mogoče pol ure ljubljanjskega prometa.


V Ljubljani je vsak dan nekaj nesrec.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

In kaj je bila moja trditev? Natanko to.

"Da FSD vozi varneje kot clovek na vecini cestnih odsekov" Ti si pac to imenoval "FSD uporabljali na smiselnih odsekih".


No, in standard vpelje ODD zato, da se te odseke jasno definira in prepreci delovanje povsod drugod. Pa se da sistem sam spremlja kdaj je znotraj ODD. In v tem je zdaj razlika, da sistemi v Austinu delujejo tako.

V Ljubljani je vsak dan nekaj nesrec.


Kilometrov narejenih s strani voznikov pa precej veliko. Zdaj pa primerjaj te kilometre, s kilometri, ki bi jih pokrila neka smiselna flota robotaxijev. Pa to je samo ena metrika. Nesrec s smrtnim izzidom je pa se manj. Koliko kilometrov so prevozili vsi skupaj v Ljubljani med dvema takima? Kako dolgo bi morala voziti taka flota robotaxijev, da bi lahko rekel da so varnejsi, ker niso povzrocili nobene take nesrece?

Pa je na koncu to samo Ljubljana. Razsirimo zdaj ODD na Slovenijo (ceprav nima smisla, ampak primer), koliko je zdaj teh kilometrov? Precej, ane...

No o tem problemu govori clanek.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Pomoje clanka sploh nisi pozorno prebral.

This analysis shows that for fatalities it is not possible to
test-drive autonomous vehicles to demonstrate their safety to
any plausible standard, even if we assume perfect performance.
In contrast, one could demonstrate injury and crash reliability
to acceptable standards based on driving vehicles a few million
miles.

Zdej, lahko sicer reces, da nimamo nobenega dokaza, da ni pricakovanega razmerja med poskodbami in zrtvami, samo... bodimo posteni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

To je cel point. Ti si tisti ki vedno govori koliko je nesrec, clovek je slab voznik, poglej kroniko... ta del ti pa ravno govori o tem kako neverjetno dober je. Napisano velja za level 5 (ko ODD ne obstaja, oz zajema vse, ker izhaja iz metrik za vse nesrece - v ZDA). Zato ti pa govorim, da je ODD ravno zaradi tega, da ti te kilometre zmanjsa na smiseln nivo. Pa se tam ne gre brez simulacij ipd. Zato je dal ven UNECE regulativo najprej za level 3 sistem z ODD omejenim, kot pac je (z ograjo loceni pasovi izven naselja itd.). Zato je Waymo omejen na dolocene predele nekaterih mest. Ampak ti in podobni govorite da je to skrivanje za standardi. Pa si zdaj sam ugotovil, da ce vzames v kontekst vse (v smislu Tesla dela povsod), da ne mores niti dokazati varnosti (brez omejitev). Zakaj ze potem mora delovati povsod?

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Pa to hkrati tudi razlozi ogorcenje stroke nad smrtnimi zrtvami, sploh na zacetku, ker je bilo precej jasno, da so opravili za vec razredov premalo kilometrov, da bi se to dogajalo, hkrati pa trdilo, da je sistem varen. Sicer v teh primerih je slo vecinoma za t.i. "reasonably forseeable misuse", zato tudi pritisk na kontrolo voznika.

Zgodovina sprememb…

««
34 / 36
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tesla svoje robotaksije premierno zagnala v Austinu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
593465 (1436) hruske
»

Avtomobili z lidarjem lahko uničijo kamero na telefonu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
6110014 (3403) Sparrow
»

General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
585345 (3013) BT52
»

Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
707589 (4007) dexterboy
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8417325 (12256) DamijanD

Več podobnih tem