Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Temo vidijo: vsi

kow ::
Nikjer nisem omenjal Waymo ;)
Ampak ja, tale zgleda se hujsa. Hkrati je tudi bolj zahtevna lokacija.
Ce smo posteni je izbira lokacije za pobiranje in odlaganje potnikov eden tezjih problemov.
Ampak ja, tale zgleda se hujsa. Hkrati je tudi bolj zahtevna lokacija.
Ce smo posteni je izbira lokacije za pobiranje in odlaganje potnikov eden tezjih problemov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
Za Teslo je to sploh nova stvar, Waymo se pa s tem ukvarja ze kar nekaj casa. Problem pa ni verjetno le v vozilih, ampak sami infrastrukturi. Pac ce ze dovolijo v mestih, da se vozijo te zadeve okorog, bi lahko tudi zaceli graditi rezervirana mesta za odlaganje in pobiranje potnikov. Za taksiste to itak ze marsikje je. Pa OK, tudi s tem ne bodo pokrili vseh smiselnih lokacij, in bo treba dodati neko varovalko, da se tega ne pocne sredi krizisc. Vprasanje koliko drugih takih zadev je se (obvoznice, linije za javni prevoz, ...). Pac se eden od problemov, ko clovek nekaj razume, sistem pa nima sirsega konteksta in ga moras uciti teh zadev. Verjetno bi bilo najbolje dodati moznost, da stranka poda feedback, da predlagano mesto ni primerno, to se poslje v centralo, avto pa poisce drugo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Okapi ::
Nikjer nisem omenjal Waymo ;)
Ampak ja, tale zgleda se hujsa. Hkrati je tudi bolj zahtevna lokacija.
Ce smo posteni je izbira lokacije za pobiranje in odlaganje potnikov eden tezjih problemov.
???? Ali pa če bi malo razmislil, preden kar nekaj blekneš.
Vozijo samo po vnaprej določenem območju, in to razmeroma majhnem. V enem dnevu bi lahko nekdo ročno določil več kot dovolj mest, kjer se lahko taksi varno ustavi in pobere/odloži potnike.
codeMonkey je izjavil:
Za Teslo je to sploh nova stvar, Waymo se pa s tem ukvarja ze kar nekaj casa. Problem pa ni verjetno le v vozilih, ampak sami infrastrukturi. Pac ce ze dovolijo v mestih, da se vozijo te zadeve okorog, bi lahko tudi zaceli graditi rezervirana mesta za odlaganje in pobiranje potnikov.
Nobenih novih mest ni treba "graditi", saj se točno ve, kje lahko avto varno ustavi. In ta mesta je trivialno ročno določiti na zemljevid, ki ga robotaksi uporablja.
Saj tudi navadni taksi ne ustavljajo kar kjerkoli, in tudi potniki jih ne čakajo kar kjerkoli. Potnik taksi pokliče s telefonom, kjer lahko lepo vidi, kje v bližini ga lahko taksi pobere.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

codeMonkey ::
Tudi ce je varno, se ne pomeni da ni neprijetno za ostale v prometu. V vecjem mestu ni ravno veliko moznosti tega poceti kjerkoli, ker je vse zaparkirano. Na Dunaju je npr. takih rezerviranih mest za taksiste/Bolt ipd. veliko, da se lepo umaknejo s prometa, hkrati pa ta mesta ostanejo prosta in se jih ne zaparkira.
Ampak dolocanje teh mest mora biti bolj z vidika urejanja prometa, tam kjer je res problem. Si mislim, da nima smisla teh vozil generalno omejevati pri tem, ker to je nekako tudi ena izmed njihovih glavnih prednosti, da te namrec poberejo ter odlozijo fleksibilno. Torej da ti ni potrebno hoditi do neke postaje, kot pri ostalih nacinih prevoza, ampak to uredis direkt pred stavbo, ce se da. Tam kjer se pa ne da ravno, pa pac mora biti infrastruktura.
Ampak dolocanje teh mest mora biti bolj z vidika urejanja prometa, tam kjer je res problem. Si mislim, da nima smisla teh vozil generalno omejevati pri tem, ker to je nekako tudi ena izmed njihovih glavnih prednosti, da te namrec poberejo ter odlozijo fleksibilno. Torej da ti ni potrebno hoditi do neke postaje, kot pri ostalih nacinih prevoza, ampak to uredis direkt pred stavbo, ce se da. Tam kjer se pa ne da ravno, pa pac mora biti infrastruktura.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Pa se vse je relativno. Ti lahko nekaj oznacis za nevarno/varno, pa to ni nujno, da drzi vedno. Npr. cez dan, ko je konica, ali sredi noci v petek zvecer. Spet drugje je pa ravno varno, ce je kolona, medtem ko ustavljanje pri prazni cesti ni varno zaradi moznosti naleta. Jaz se strinjam, da ni ravno enostaven problem.
Pa se zanimivo ni niti toliko omejen na robotaxije. Ko dobimo level 4 osebna vozila, ki te pridejo s parkirisca pobrat nekam, morajo imeti te zadeve tudi vgrajene.
Pa se zanimivo ni niti toliko omejen na robotaxije. Ko dobimo level 4 osebna vozila, ki te pridejo s parkirisca pobrat nekam, morajo imeti te zadeve tudi vgrajene.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
???? Ali pa če bi malo razmislil, preden kar nekaj blekneš.
Niti priblizno ni enostavno. Ce imas vnaprej dolocene lokacije. Kaj bos naredil, ce je zasedena? Pocakal? Potrobil? Se odpeljal? Naredil en krog? Ali sel do naslednje lokacije? Kako bos dolocil verjetnost, da je tudi naslednja zasedena? itd itd.
Se taksistu potnik veckrat sugerira kjer ga naj odlozi, da bo cim hitreje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Okapi ::
Kaj pa narediš, če je parkirišče zasedeno? A rečeš, qrc, bom pa sredi ceste avto pustil?.
Saj avto bi še vedno pazil, kaj počne. Virtualno označena področja tudi potnikom olajšajo. Recimo na kakšnem večjem letališču je včasih tečno klicati Uber, ker ne veš, kam sploh lahko pripelje oziro kje te lahko pobere.
codeMonkey je izjavil:
Pa se vse je relativno. Ti lahko nekaj oznacis za nevarno/varno, pa to ni nujno, da drzi vedno. Npr. cez dan, ko je konica,
Saj avto bi še vedno pazil, kaj počne. Virtualno označena področja tudi potnikom olajšajo. Recimo na kakšnem večjem letališču je včasih tečno klicati Uber, ker ne veš, kam sploh lahko pripelje oziro kje te lahko pobere.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

kow ::

kow ::
Ne delam se neumnega. Ne razumem kaj ti predlagas? Da se robotski taksiji furajo okoli po mestu in iscejo dedicated stop place? Kaj mislis, da bodo stranke navdusene? Zopet pises bedarije. Tko pac je.
V vecini ameriskih mest s sirokimi ulicami to itak ni vecji problem. Zgoraj je imel avto vec kot dovolj prostorov, da se ustavi. Vse kar bi moral storiti je, da dokonca ovinek in se ustavi ob cesti.
V vecini ameriskih mest s sirokimi ulicami to itak ni vecji problem. Zgoraj je imel avto vec kot dovolj prostorov, da se ustavi. Vse kar bi moral storiti je, da dokonca ovinek in se ustavi ob cesti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Okapi ::
Vprašal sem te, kaj ti narediš, ko prideš do parkirišča, ki je zasedeno. A pustiš avto sredi ceste?

kow ::
Parkiram drugje. Vcasih tudi pocakam. Kaj je tvoja poanta?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Okapi ::
Da natanko to lahko naredi tudi taksi, če tam, kjer bi lahko ustavil, slučajno ni prostora. Tako že ves čas počno navadni taksiji in tako bodo počeli tudi robotski.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

kow ::
Omenjal si dolocena mesta za zaustavitev. Kaj tocno resijo pa nisi pojasnil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Okapi ::
Tako kot imaš določena mesta za parkiranje, imaš tudi določena mesta za ustavljanje. Nobenega problema. In če nisi sposoben tega razumeti - tako je že sedaj, ker navadni taksiji (oziroma avti na splošno) tudi ne ustavljajo sredi križišča, na obvoznici... Ve se, kje lahko ustaviš (oziroma kje ne smeš):
Ustavitev in parkiranje ni dovoljeno:
na prehodu za pešce in v razdalji, manjši od 5 m pred prehodom na železniškem prehodu ali manj kot 15 m od prehoda oziroma proge, na križišču in v razdalji manjši od 15 m pred križiščem,
na vozišču ustavljeno ali parkirano vozilo mora biti vzporedno z robom vozišča in sme biti oddaljeno od roba največ 30 cm. Parkiranje v drugi vrsti, ob parkiranih vozilih, je prepovedano.
na delu ceste, kjer bi bil prost prehod med ustavljenim oziroma parkiranim vozilom in nepretrgano vzdolžno črto na vozišču ali nasprotnim robom vozišča ali kakšno drugo oviro na cesti širok manj kot 3 m,
na kolesarski stezi, kolesarski poti, pločniku, pešpoti ali kolesarskem pasu,
v predoru, podvozu, galeriji, na mostu in nadvozu,
na pospeševalnem, zaviralnem, prehitevalnem in odstavnem pasu,
na mestu, na katerem bi vozilo zakrivalo postavljeni prometni znak ali napravo, ki daje svetlobne ali zvočne signale,
na vozišču ceste izven naselja,
na vseh prometnih površinah, ki niso namenjene prometu vozil,
na mestu, na katerem bi parkirano vozilo onemogočilo vključitev v promet že parkiranemu vozilu,
na cestah v naselju z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v isto smer,
na označenem parkiranem prostoru za invalide, razen invalidov,
na območju umirjenega prometa in območju za pešce,
na označenih poteh, namenjenih itervencijskim vozilom.
Zdravstveni delavci in delavci socialnih služb, kadar obiskujejo bolnike, in invalidi z 80% in več odstotno okvaro organizma, zaradi katere jim je oteženo gibanje, smejo parkirati vozila na krajih, kjer to sicer ni dovoljeno, če tako parkirano vozilo ne ogroža drugih udeležencev v cestnem prometu.
Tako parkirano vozilo mora biti posebej označeno z veljavno parkirno karto.
Parkirno karto izda upravna enota, kjer ima upravičenec stalno ali začasno prebivališče ali sedež.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

kow ::
Se vedno ne razumem kaj hoces povedati. Da je vsa ta mesta potrebno zabeleziti v zemljevidih? In jih potem ves cas posodobljati? Zdi se izredno drago in neprakticno. Mimogrede, taksiji ves cas krsijo ta pravila (vsaj, ko se jaz vozim z njimi) in zaradi tega ni nekih prakticnih problemov, ker so postanki zelo kratki.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Okapi ::
??? Označit na digitalni karti mesta, kjer se avto lahko ustavlja in kje se ne sme, je popolnoma trivialno opravilo. To v nekaj sekundah za celo mesto naredi AI, potem pa človek v enem dnevu preveri, če je vse v redu in naredi morebitne popravke.

iKst_ ::
Zakaj bi sploh označeval, če je vse skupaj že označeno. Saj avto vidi in prepozna kje se lahko ustavi in kje ne.
Trenutno ni videti, da bi bil problem v označevanju ampak v tem, da avtomobili označena mesta ignorirajo (Tako Tesla kot Waymo).
Trenutno ni videti, da bi bil problem v označevanju ampak v tem, da avtomobili označena mesta ignorirajo (Tako Tesla kot Waymo).

Okapi ::
Zakaj bi sploh označeval, če je vse skupaj že označeno. Saj avto vidi in prepozna kje se lahko ustavi in kje ne.Očitno ne, če se ustavi sredi križišča.
Problem je, ker pač robot še ni dovolj dober, da bi sam zanesljivo prepoznaval, kje se ne sme ustavit, in mu to pač narišeš na zemljevid. Sam so mu tudi narisali, kje sploh ne sme vozit.

codeMonkey ::
Mozno da niso vprogramirali gum v obliko za predstavo v prostoru. Vprasanje zakaj bi sploh sli do te mere, da je to faktor. Ko gledam moj avto v 360 pogledu, je namenoma predstavljen nekoliko vecji, kot je dejansko, ravno zaradi rezerve. Kaksen tak trik bi bil lahko cisto ok.
Ai pa pac kamere ne dajo potrebne natancnosti za to. Dodatni senzorji bi to resili enostavno :)
Ai pa pac kamere ne dajo potrebne natancnosti za to. Dodatni senzorji bi to resili enostavno :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Testira ali demonstrira? V cem je sploh point, ce regulativa teh sistemov ne dovoli? Na AC bodo lahko imeli nekoliko vec svobode, ko ni vec potrebno, da voznik zacenja z manevri, takole po mestu pa se nic ne kaze, da bi se kaj spremenilo.

codeMonkey ::
Ocitno gre za nezno izvajanje pritiska: https://x.com/elonmusk/status/193283080...
Racunajo da skodilo upadli prodaji ravno ne bi.
Racunajo da skodilo upadli prodaji ravno ne bi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Gregor P ::
Zaenkrat sem čisto vesel regulacije v EU, ki mi še ne pusti, da bi šel sredi vožnje brati knjige ali gledati videe v Teslah&co.

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

a_borlak ::
Tako, kot v Ameriki, potem pa Tesla files pride ven :). Me prav zanima, kako uspešno bi kaj takega prikrivali v EU.

kow ::
Se nekaj napak:
Napaka cirka 11:44 sicer ni napaka, ker je AI DRVR iz Kalifornije in ni vedel za lokalna pravila.
Taksi se zdi premalo asertiven zraven pescev. Izgleda, da so pri taksi verziji FSD povecali previdnost okoli pescev. Trade off je vec situacij, ko avto obstane.
Napaka cirka 11:44 sicer ni napaka, ker je AI DRVR iz Kalifornije in ni vedel za lokalna pravila.
Taksi se zdi premalo asertiven zraven pescev. Izgleda, da so pri taksi verziji FSD povecali previdnost okoli pescev. Trade off je vec situacij, ko avto obstane.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Gregor P ::
Tale članek Guardiana smo že predelali?
'The vehicle suddenly accelerated with our baby in it': the terrifying truth about why Tesla's cars keep crashing
Imate vsi Tesla vozniki s seboj varnostna kladivca (morda še une iz avtobusov iz najstniških let)?
Ste pa nekateri komentatorji že omenili problematiko, da Tesla pogosto zavrača ali omejuje dostop do podatkov o nesrečah, kljub resnemu tveganju. Kako jim to uspe? Zagotovo imajo vsaj v EU preiskovalni organi več moči glede vpogleda v to?
'The vehicle suddenly accelerated with our baby in it': the terrifying truth about why Tesla's cars keep crashing
Elon Musk is obsessive about the design of his supercars, right down to the disappearing door handles. But a series of shocking incidents - from drivers trapped in burning vehicles to dramatic stops on the highway - have led to questions about the safety of the brand. Why won't Tesla give any answers?
Imate vsi Tesla vozniki s seboj varnostna kladivca (morda še une iz avtobusov iz najstniških let)?

Ste pa nekateri komentatorji že omenili problematiko, da Tesla pogosto zavrača ali omejuje dostop do podatkov o nesrečah, kljub resnemu tveganju. Kako jim to uspe? Zagotovo imajo vsaj v EU preiskovalni organi več moči glede vpogleda v to?

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::
Waymo statistika:
May 4, 2023 - Waymo hit 10,000 weekly rides.
May 9, 2024 - Reached 50,000 weekly rides (Just over a year later).
August 20, 2024 - Doubled to 100,000 weekly rides (just 3 months later).
October 29, 2024 - Reached 150,000 weekly rides.
November 29, 2024 - Hit 175,000 weekly rides (only a month later).
February 27, 2025 - Surpassed 200,000 weekly rides.
April 24, 2025 - Crossed 250,000 weekly rides across its 4 major markets.
May 4, 2023 - Waymo hit 10,000 weekly rides.
May 9, 2024 - Reached 50,000 weekly rides (Just over a year later).
August 20, 2024 - Doubled to 100,000 weekly rides (just 3 months later).
October 29, 2024 - Reached 150,000 weekly rides.
November 29, 2024 - Hit 175,000 weekly rides (only a month later).
February 27, 2025 - Surpassed 200,000 weekly rides.
April 24, 2025 - Crossed 250,000 weekly rides across its 4 major markets.

Okapi ::
Zanimivo bi bili videti operativne finančne rezultate, koliko dobička prinaša robotsko taksiranje (brez stroškov razvoja).

kow ::
Seveda delajo izgubo, samo to je irrelevantno. Robotska voznja ima se toliko potenciala za razvoj, da bodo sli stroski samo se dol. Zanimivo je tudi, da imajo robotaksiji celo malenkost visjo ceno voznje kot uber. Dejansko folk raje placa nekaj procentov, samo da ni taksista.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Okapi ::
Mogoče moraš malo bolje razmisliti, preden kar nekaj napišeš.
Še kako je relevantno, kakšne stroške imajo s taksiranjem, ker nikjer ne piše, da se bodo lahko v bližnji ali srednji prihodnosti bistveno zmanjšali. Avti (brez robotske opreme) se ne bodo pocenili, robotska oprema se bo do neke mere pocenila, ampak vprašanje, kakšen delež ima pri stroških prevoza.
Dokler je dovolj ljudi, ki so pripravljeni delati za minimalno plačilo, roboti pri opravilih, kjer ne morejo biti bistveno učinkovitejši od človeka, težko konkurirajo.
Plača predvsem zaradi radovednosti, kako je videti vožnja brez voznika.
Jaz bi tudi plačal več, ampak samo enkrat.

Dokler je dovolj ljudi, ki so pripravljeni delati za minimalno plačilo, roboti pri opravilih, kjer ne morejo biti bistveno učinkovitejši od človeka, težko konkurirajo.
Dejansko folk raje placa nekaj procentov, samo da ni taksista.
Plača predvsem zaradi radovednosti, kako je videti vožnja brez voznika.
Jaz bi tudi plačal več, ampak samo enkrat.

Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

kow ::
Ne, ne placajo zaradi radovednosti (pri taki kolicini vozenj kot jih imajo v SF to ne more biti razlaga). Velik del prebivalstva je pripravljen placati nekaj procentov vec, da se znebi potencialne komunikacije.
To je v bistvu samoumevno. Pri vecji kolicini avtomobilov lahko dopis ogromne popuste. Pa da ne omenjamo, da so sedaj izdelane avte naknadno predelovali. Ko enkrat letno narocas nekaj 10k avtomobilov, imas lahko proizvodnjo linijo, ki izdeluje namenska vozila. Skratka, bluzis - ker nisi premislil.
Mogoče moraš malo bolje razmisliti, preden kar nekaj napišeš.Še kako je relevantno, kakšne stroške imajo s taksiranjem, ker nikjer ne piše, da se bodo lahko v bližnji ali srednji prihodnosti bistveno zmanjšali.
To je v bistvu samoumevno. Pri vecji kolicini avtomobilov lahko dopis ogromne popuste. Pa da ne omenjamo, da so sedaj izdelane avte naknadno predelovali. Ko enkrat letno narocas nekaj 10k avtomobilov, imas lahko proizvodnjo linijo, ki izdeluje namenska vozila. Skratka, bluzis - ker nisi premislil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Okapi ::
Ne, ne placajo zaradi radovednosti (pri taki kolicini vozenj kot jih imajo v SF to ne more biti razlaga). Velik del prebivalstva je pripravljen placati nekaj procentov vec, da se znebi potencialne komunikacije.
A to je zraslo v tvoji domišljiji, ker svojo asocialnost projeciraš na večino drugih, ali imaš podatke kakšnih anket?

kow ::
Domnevam. Morda je tudi razlog efekt novitete se ni popustil. Morda je dovolj turistov? Morda uporabniki ne opazijo visjih cen?
Glede na kolicno dnevnih vozenj v SF nekako dvomim, da domacini po toliko mesecih ne bi opazili, da so cene visje. Tedenskih vozenj v SF je cirka 100k. Mesto ima manj kot milijon prebivalcev.
Glede na kolicno dnevnih vozenj v SF nekako dvomim, da domacini po toliko mesecih ne bi opazili, da so cene visje. Tedenskih vozenj v SF je cirka 100k. Mesto ima manj kot milijon prebivalcev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Okapi ::
To je v bistvu samoumevno. Pri vecji kolicini avtomobilov lahko dopis ogromne popuste. Pa da ne omenjamo, da so sedaj izdelane avte naknadno predelovali. Ko enkrat letno narocas nekaj 10k avtomobilov, imas lahko proizvodnjo linijo, ki izdeluje namenska vozila. Skratka, bluzis - ker nisi premislil.

Robotsko taksi bo vedno bistveno dražji od navadnega avta. Od stroškov vzdrževanja in vse podpore, ki jo robotski taksiji potrebujejo, bo pa odvisno, v kakšni meri bodo lahko konkurirali klasičnim taksijem.

kow ::
In kaksen strosek ene 10km voznje v Ljubljani gre za voznika? No, povej stevilko. Od oka.
Recimo da ima dnevno 20 vozenj.
Recimo da ima dnevno 20 vozenj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Okapi ::
Če ljubljanski taksist zasluži 1000 evrov neto na mesec je zelo zadovoljen.
Mimogrede, zanimiv bi bil tudi podatek, kakšna je (časovna) izkoriščenost obstoječih robotskih taksijev.
Mimogrede, zanimiv bi bil tudi podatek, kakšna je (časovna) izkoriščenost obstoječih robotskih taksijev.

Okapi ::
Bruto je pomemben, če je voznik zaposlen pri firmi, ki organizira prevoze. Ampak take so praktično izumrle. Taksisti so (normirani) espeji (ali pa delajo na črno), brez bolniških, dopusta, regresa...
Uber tudi praktično nima stroškov z avti (ne z nakupom, ne z vzdrževanjem), oziroma z njihovim oddajanjem voznikom verjetno celo kaj dodatno zasluži.
Če firma nima niti zaposlenih voznikov niti ni lastnica voznega parka, je računica bistveno drugačna. Med drugim je lahko veliko bolj fleksibila - glede na sezono, letni čas, vreme...
Waymo je lastnik avtov, ima stroške z njihovim vzdrževanjem, parkiranjem, ko avto ne vozi, ne more se iz dneva v dan prilagajati trenutnemu povpraševanju...
Kakšni so ti stroški v primerjavi z minimalnim zaslužkom, za katerega so pripravljeni voziti taksisti, pa lahko za zdaj samo ugibamo.
Waymo ima trenutno 1500 avtov. Zakaj jih že sedaj nima 15.000? Oziroma zakaj hitreje ne povečuje števila vozil?
Uber tudi praktično nima stroškov z avti (ne z nakupom, ne z vzdrževanjem), oziroma z njihovim oddajanjem voznikom verjetno celo kaj dodatno zasluži.
Če firma nima niti zaposlenih voznikov niti ni lastnica voznega parka, je računica bistveno drugačna. Med drugim je lahko veliko bolj fleksibila - glede na sezono, letni čas, vreme...
Waymo je lastnik avtov, ima stroške z njihovim vzdrževanjem, parkiranjem, ko avto ne vozi, ne more se iz dneva v dan prilagajati trenutnemu povpraševanju...
Kakšni so ti stroški v primerjavi z minimalnim zaslužkom, za katerega so pripravljeni voziti taksisti, pa lahko za zdaj samo ugibamo.
Waymo ima trenutno 1500 avtov. Zakaj jih že sedaj nima 15.000? Oziroma zakaj hitreje ne povečuje števila vozil?
In May of 2025, Waymo finally disclosed that their fleet consists of over 1,500 vehicles and would ramp up to 3,500 vehicles in 2026.

iKst_ ::
Profit nima nobene veze pri tem. Govorimo o firmah, ki mečejo milijarde v neprofitabilne startupe, ker obstaja long shot, da jim bo tehnologija enkrat prišla prav. Waymo je do zdaj prejel 11 milijard sredstev od investitorjev, dobrih 5 milijard samo lani. Kapital definitivno ni problem.

kow ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Tesla svoje robotaksije premierno zagnala v Austinu (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 3420 (1391) | hruske |
» | Avtomobili z lidarjem lahko uničijo kamero na telefonu (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 9993 (3382) | Sparrow |
» | General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 5337 (3005) | BT52 |
» | Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 7569 (3987) | dexterboy |
» | Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 17302 (12233) | DamijanD |