» »

Resnica o škodljivosti dizlov

Resnica o škodljivosti dizlov

krneki0001 ::

Tista toplota bo grela južno poloblo.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Truga ()

zmaugy ::

Bejž no. Ker med južno in severno poloblo je carina in meja, mimo katere toplota ne more drugače kot s trenutnimi morskimi tokovi?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

krneki0001 ::

Tukaj imaš opise par projekcij kako se bi lahko zadeve spreminjale, če se tok ustavi
https://www.sciencenewsforstudents.org/...

Problem je malo podatkov in kratko obdobje (merijo vse skupaj šele 20 let).
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Truga ()

Emobi ::

Pa nas malo razsvetli, kako je dejansko s tem od litija mimo avta, do smetisca. Glede na to, da je elektricnih avtov ekstremno malo je onesnazevanje z "baterijami" proizvodnja in odpad, dokaj velik ze danes ko pogledam cele puscave in gore obicnih akumulatorjev.

Baterij električnih avtomobilov ni na nobenih odpadih in jih tudi ne bo!
Pridelava litija in kobalta ter njuna distribucija ni nič bolj okoljsko sporna kot pridelava ter distribucija premoga in nafte, s to razliko, da teh kovin ne sežgemo oziroma trajno uničimo, kot da premog in nafto. Litiji se pridobiva na odmaknjenih predelih sveta - puščavah.

Nobeden rudnik seveda ni okolju prijazen. Nedavna nesreča, ko je popustil jez naplavin rudnika v Braziliji, kaže, da rudniki litija in kobalta niso okoljsko najbolj nevarni ali bolj škodljivi, kot pridobivanje drugih surovin. Samo v Braziliji je takšnih jezov več kot 24.000!

Baterije so zasnovane tako, da se jih lahko reciklira. Danes teh baterij še nobeden ne reciklira, kajti baterije bodo v vozilih 20 let in več. Ker bodo takrat lahko imele še vedno celo do 85% kapacitete, pri reciklaži vozila ne bodo reciklirane, pač pa bodo še za 20 do 30 let služile kot naprave za kompenzacijo viškov pridobivanja in porabe elektrike v omrežju.

V bateriji so res strupene snovi, ampak te so tudi v računalnikih, pa jih vseeno uporabljamo. Bistveno pa je sledeče: izdelek, ki je v uporabi 40 do 50 let in praktično ne potrebuje vzdrževanja ter pri tem ne spušča v okolico nobenih emisij, nakar se ga reciklira, je okoljsko prav gotovo sprejemljiv. Vsekakor bosta litij in kobalt zaradi velikega povpraševanja vedno draga, zato se bo baterije splačalo reciklirati.

Sicer pa EV porabi 3 do 5x manj energije za vožnjo, motor ne potrebuje olja in redne menjave olja, sklopov je manj in potrebujejo veliko manj vzdrževanja in vse skupaj je trajnejše.
EV skozi slovenske elektrarne sprosti okrog 50gCO2/km, ker je pri nas kWh obremenjena s povprečno 350gCO2, kar je najmanj polovico manj, kot katerikoli ICE.
Predvsem pa njegov motor ne spušča v zrak nobenih škodljivih snovi, zaradi katerih letno v Sloveniji predčasno umre 1000 do 1500 ljudi, gospodarska škoda zaradi tega pa je ocenjena na milijardo evrov.

krneki0001 ::

Kolegov Renault Zoe (en izmed prvih kupljenih v slo) je dobil nov komplet baterij, ker so prve šle rakom žvižgat. Avto ni star 7let. Ti pa trdiš, da bodo v avtomobilih po 20 let in več?

Česa ne spuščajo baterije? Nobenih emisij? Res ne, razen kadar se polnijo ali kadar se praznijo. Že sedanji akumulatorji v avtomobilih spuščajo strupene pare, zato naj jih nebi imel v potniškem delu.

Elektromotor res ne rabi olja, podmazat ga je pa vseeno treba, klima (to0plotna črpalka) tudi potrebuje vzdrževanje, ležaji na kolesih tudi niso večni, zglobi tudi ne. Razlika je samo, da nimaš vsakih 15k kilometrov menjave olja. Ki je po pravici povedano minimalen strošek in ga lahko sam opraviš doma v roku 10 minut.

Ja, res je EV ne spušča emisij v zrak. Jih pa TEŠ 6 zato toliko več. Pač si prestavil iz mesta na obrobje izpuste.
Načrtovani blok 6 bo za eno kWh v zrak izpustil približno 0,85 kg CO2

VIR: http://www.te-sostanj.si/blok6/files/de...
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Truga ()

ginekk ::

Emobi je izjavil:


Sicer pa EV porabi 3 do 5x manj energije za vožnjo, motor ne potrebuje olja in redne menjave olja, sklopov je manj in potrebujejo veliko manj vzdrževanja in vse skupaj je trajnejše.


Žal so EV ob rabi enakih karoserijskih materialov kar nekaj težji od ICE primerljivega prostora. i3 je kar izjema in upam da bo EV trg izboljšal tehnologijo masovne proizvodnje CF, da bo dovolj poceni za vsakršen tip vozila.

Glede manj vzdrževanja in sklopov... Razlika je le v pogonu (motor + menjalnik), vse ostalo se čisto enako kvari. EV pogon je sicer mehansko manj kompleksen, je pa zato bolj kompleksen glede krmilne elektronike, vključno z baterijo. Pa tudi v tehničnem dizajnu se še odkrivajo, je daleč od idealnega. Recimo, da je treba baterijo razkopat ker so povezave od klime speljane skozi in če nimaš avto v garanciji bo popravilo enkovredno ceni vozila. Dve naključni sporočili iz FB i3 skupine, še zdaleč da bi bila osamljena primera:

1.
Well, one month until warranty expiration and this. My 2014 BEV is getting an entire cooling system replacement.
Estimate so far is $13k in parts and about the same in labor. There were boxes upon boxes of parts yet to be installed! The trouble started when a cooling component (valve??) failed and released metal filings into the cooling system eventually killing the A/C compressor. They were afraid just replacing the part and the compressor wouldn't be enough. In addition to the HVAC system, the battery had to be disassembled to get to the cooling lines under the cells.

2.
Bad news: Recently out of warranty 2014 BEV with less than 15k miles has AC compressor failure that blew metal fragments all over the battery coolant lines, needs about $30k in parts and service.
Good news: The repair will be done for free!

fikus_ ::

EV in baterije v njih so še toliko nove, da še nimamo izkušenj z masovno reciklažo! Da se rabljene Li baterije (npr. 60% kapacitete) uporabit za stacionarne zadeve. Kako bo dejansko z reciklažo, pa nihče ne ve, sedaj se delajo razne študije, ni pa to množična reciklaža (razen baterij iz telefonov in rač.). Tako da ne pisat, kako je vse rešeno.

zmaugy ::

krneki0001 je izjavil:

Tukaj imaš opise par projekcij kako se bi lahko zadeve spreminjale, če se tok ustavi
https://www.sciencenewsforstudents.org/...

Problem je malo podatkov in kratko obdobje (merijo vse skupaj šele 20 let).


Stvar je v tem, da bi to imelo efekt na sistem kot celoto le, če bi se zaradi tega povečala poledenelost na severni polobli in bi se posledično zmanjšala količina absorbirane sončne svetlobe.
Dvomim da bi do tega prišlo, ker bi se v vsem tem času (300 let) temperatura izenačevala na druge načine - vetrovi ipd., tako da bi bil severni Atlantik oziroma ozračje nad sevrnim Atlantikom in severozahodno Evropo toplejši na druge načine.

Generalno gledano pride drugače le do kratkotrajnega temperaturnega nesorazmerja, ko se temperatura na enem delu dvigne in na drugem delu zaradi trenutnega izpada prenosa toplote zmanjša.
Ampak ta potencialna razlika vedno teži k izenačitvi. Večja kot bi bila zakasnitev, večja bi bila potencialna razlika, bolj buren bi bil proces izenačenja z vetrovi na primer.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

Utk ::

Ginekk in nebivedu sta napisala prave probleme, in to tistih, ki "znajo delat avte", ob katerih se razmaki tesle zdijo res totalno minorne "težave".

zmaugy ::

krneki0001 je izjavil:

Kolegov Renault Zoe (en izmed prvih kupljenih v slo) je dobil nov komplet baterij, ker so prve šle rakom žvižgat. Avto ni star 7let. Ti pa trdiš, da bodo v avtomobilih po 20 let in več?

Česa ne spuščajo baterije? Nobenih emisij? Res ne, razen kadar se polnijo ali kadar se praznijo. Že sedanji akumulatorji v avtomobilih spuščajo strupene pare, zato naj jih nebi imel v potniškem delu.

Elektromotor res ne rabi olja, podmazat ga je pa vseeno treba, klima (to0plotna črpalka) tudi potrebuje vzdrževanje, ležaji na kolesih tudi niso večni, zglobi tudi ne. Razlika je samo, da nimaš vsakih 15k kilometrov menjave olja. Ki je po pravici povedano minimalen strošek in ga lahko sam opraviš doma v roku 10 minut.

Ja, res je EV ne spušča emisij v zrak. Jih pa TEŠ 6 zato toliko več. Pač si prestavil iz mesta na obrobje izpuste.
Načrtovani blok 6 bo za eno kWh v zrak izpustil približno 0,85 kg CO2

VIR: http://www.te-sostanj.si/blok6/files/de...

Olje, jermeni, filtri, svečke, ventili, ...
Off the record si ustaljeni proizvajalci razbijajo glavo s tem, kako bi upravičili pogoste redne servisne intervale pri EVjih, čeprav je potreba manjša.

Glede onesnaževanja: malo velikih virov je dosti lažje čistit in nadzirat kot veliko majhnih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

krneki0001 ::

zmaugy je izjavil:

Olje, jermeni, filtri, svečke, ventili, ...


2500ccm bencinar
15k servis:
olje shell helix 10W40 4 litre - 15€ (mimovrste)
oljni filter - 4€ (potokar)
zračni filter - 9€ (potokar)
svečke denso - 12€ (potokar)
Skupaj 40€ in manj kot uro dela doma na dvorišču.

60k servis:
15k servis + olje v menjalniku in zadnjem diferencialu, dodatnih 6 litrov olja po 6€ na liter
To mi vzame še dodatnih 15 do 20 minut.

150k veliki servis:
15k + kit komplet jermenov + vodna pumpa - 260€ (rezervniavtodeli24.si)
Ker ga bolj poredko delam, mi vzame nekje 3 do 4 ure.

Se ti zdi to drago?


zmaugy je izjavil:

Off the record si ustaljeni proizvajalci razbijajo glavo s tem, kako bi upravičili pogoste redne servisne intervale pri EVjih, čeprav je potreba manjša.


Sej sam motor ni problematičen, elektroniko tudi lahko nadzirajo kar prek omrežja, sklopi, ki se obrabljajo, pa naj bodo vsaj enkrat na leto preverjeni (pogonski sklop, diferencial, zavore,...). Vsaj meni se zdi to nekaj normalnega. Naše ceste so slabe in iz drobcene napake na podvozju hitro lahko nastane napaka. Poleg tega so EV načeloma težji od ICE in na težjem avtu (z enakimi sklopi kot jih imajo lažji avtomobili - zavore, zglobi, roke,...) se tudi hitreje izrabljajo te komponente.


zmaugy je izjavil:

Glede onesnaževanja: malo velikih virov je dosti lažje čistit in nadzirat kot veliko majhnih.


Se strinjam. Ampak v normalni državi. Pri nas se bomo čez 50 let spraševali zakaj so cele generacije bolane tam okoli teš 6.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: madviper ()

zmaugy ::

Če sam delaš servise, je poceni. Ampak serviserji računajo, da bojo kupci nove avte servisirali pri njih. Ampak kako upravičiti zneske, kot so jih navajeni na ICE avtih, to je problem.

roCkY ::

Nekako bo servisna mreža mora preživeti. To kar počne Tesla je stone age.

jest10 ::

Emobi je izjavil:

Litiji se pridobiva na odmaknjenih predelih sveta - puščavah.

Itak ja...

m0LN4r ::

Emobi je izjavil:

Pa nas malo razsvetli, kako je dejansko s tem od litija mimo avta, do smetisca. Glede na to, da je elektricnih avtov ekstremno malo je onesnazevanje z "baterijami" proizvodnja in odpad, dokaj velik ze danes ko pogledam cele puscave in gore obicnih akumulatorjev.

Baterij električnih avtomobilov ni na nobenih odpadih in jih tudi ne bo!
Pridelava litija in kobalta ter njuna distribucija ni nič bolj okoljsko sporna kot pridelava ter distribucija premoga in nafte, s to razliko, da teh kovin ne sežgemo oziroma trajno uničimo, kot da premog in nafto. Litiji se pridobiva na odmaknjenih predelih sveta - puščavah.

Nobeden rudnik seveda ni okolju prijazen. Nedavna nesreča, ko je popustil jez naplavin rudnika v Braziliji, kaže, da rudniki litija in kobalta niso okoljsko najbolj nevarni ali bolj škodljivi, kot pridobivanje drugih surovin. Samo v Braziliji je takšnih jezov več kot 24.000!

Baterije so zasnovane tako, da se jih lahko reciklira. Danes teh baterij še nobeden ne reciklira, kajti baterije bodo v vozilih 20 let in več. Ker bodo takrat lahko imele še vedno celo do 85% kapacitete, pri reciklaži vozila ne bodo reciklirane, pač pa bodo še za 20 do 30 let služile kot naprave za kompenzacijo viškov pridobivanja in porabe elektrike v omrežju.

V bateriji so res strupene snovi, ampak te so tudi v računalnikih, pa jih vseeno uporabljamo. Bistveno pa je sledeče: izdelek, ki je v uporabi 40 do 50 let in praktično ne potrebuje vzdrževanja ter pri tem ne spušča v okolico nobenih emisij, nakar se ga reciklira, je okoljsko prav gotovo sprejemljiv. Vsekakor bosta litij in kobalt zaradi velikega povpraševanja vedno draga, zato se bo baterije splačalo reciklirati.

Sicer pa EV porabi 3 do 5x manj energije za vožnjo, motor ne potrebuje olja in redne menjave olja, sklopov je manj in potrebujejo veliko manj vzdrževanja in vse skupaj je trajnejše.
EV skozi slovenske elektrarne sprosti okrog 50gCO2/km, ker je pri nas kWh obremenjena s povprečno 350gCO2, kar je najmanj polovico manj, kot katerikoli ICE.
Predvsem pa njegov motor ne spušča v zrak nobenih škodljivih snovi, zaradi katerih letno v Sloveniji predčasno umre 1000 do 1500 ljudi, gospodarska škoda zaradi tega pa je ocenjena na milijardo evrov.

- puscave ja, le zakaj so tam okoli puscave
- Ampak litij ni edini sporen sestavni del oz. odpadni material.
- Namesto motorja bodo pa elektrarne spuscale vec sranja v ozracje in z njo povezana infrastruktura, ki je prakticno se ni

Jaz se nisem videl nobenega realnega scenarija za prihodnost, ki bi se ukvarjal s tem povezano problematiko, kaj bo ko bo enako ali vec EVjev, kot danes fosilcev in hkrati en kup starih EVjev.
Da ne bomo potem 2022 poslusali ekofasiste, kako so "stari" EVji in vsa znjimi povezana svinjarija za kurac in da imamo problem.
Take cudezne novosti je treba tudi jemati vedno malo z rezervno. Nekoc se o fosilcih tudi niso sekirali.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

zmaugy ::

V glavnem menjava dizla za bencinca ni rešitev, kot bi si proizvajalci morda to na hitro želeli, zato je pogrom nad dizli kontraproduktiven.
Na dolgi rok je pa rešitev javni promet na elektriko. Dober vlak, tramvaj, metro.

Utk ::

Proizvajalci si tega seveda ne želijo, samo ljudi.

zmaugy ::

Proizvajalci si želijo, da bi vsi vsako dve tri leta zamenjali avto za novega, po možnosti bi starega odpeljali na odpad in plačali komplet nov avto. Verjetno.

Utk ::

To bojo itak naredili, ampak ko pridejo po novega, jim treba prodat dražjega, če si že vložil milijarde v razvoj in proizvodnjo dizla.

Ne vem zakaj bi drugače pred časom penzionistom prodajali (beri vsiljevali) cliote na dizel, tudi če je penzič lepo reku, da prevozi 10 kkm na dobro leto...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

zmaugy ::

Itak da vedno dražjega, tko se sosedu pokaže napredek. :))

zmaugy ::

Delaj se, da mojih postov ni, zmenjeno? Super, ker ti ne bo treba zdaj iskati moje objave po celem forumu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

zmaugy ::

Dokler boš žaljiv in bom slučajno to videl, bom seveda pritisnil na gumb. Zato je tam.

Emobi ::

zmaugy je izjavil:

V glavnem menjava dizla za bencinca ni rešitev, kot bi si proizvajalci morda to na hitro želeli, zato je pogrom nad dizli kontraproduktiven.
Na dolgi rok je pa rešitev javni promet na elektriko. Dober vlak, tramvaj, metro.

Seveda bencinci niso rešitev, proizvajalci pa hočejo maksimalno izkoristiti stare tehnologije; ekologija in zdravje ljudi bo že počakalo, si mislijo.

Hibridi tudi niso rešitev, saj imajo še vedno škodljiv izpuh in potrebno je menjati olje.

Rešitev seveda je v električnem javnem prometu, ki bi moral biti udoben in izdatno subvencioniran, da bi lahko konkuriral osebnemu prometu, ki bi moral biti izdatno obdavčen. Le tako bi lahko večino prevoza na delo v centre opravili z javnim prevozom in tako razbremenili okolje.

Za slovensko periferijo pa zaradi redke poseljenosti javni prevoz ne more biti tako učinkovit in bo imel električni osebni prevoz večjo vlogo.

zmaugy ::

Se strinjam, da je pri razdrobljenosti, kot je v Sloveniji, vloga osebnega prevoza večja. Ampak za zadovoljitev teh potreb bi zadostovali že trenutni EVji z relativno kratkim dosegom, toliko, da se od doma pripelješ do prve postaje javnega prevoza in tam sparkiraš.

Invictus ::

Dokler delaš do 100km dnevno, je električni avto čisto rentabilen. Kot drugi avto...

Odvisno tudi od načina življenja...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

zmaugy ::

Se strinjam, problem nastane, ker večinoma delamo vsaj nekajkrat letno tudi precej več kilometrov, takrat pa so trenutni EVji precej neuporabni.
Sam se na takšne poti odpravim precej pogosto (1000 km v enem dnevu), tako da se mi zdi nabava EVja trenutno neracionalna. Dva avta sicer imamo, ampak drugi je že amortiziran in je v glavnem parkiran pred hišo, tako da investicija ni ravno smiselna.
Bi pa zelo resno razmislil o prehodu, če bi te daljše relacije lahko opravil z učinkovitim javnim prevozom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

Invictus ::

Saj ga imaš, letalo...

Če sešteješ nakupno ceno avta, vzdrževanje, garažiranje, zavarovanje, zna biti za 4 člansko družino letalo cenejše na daljše razdalje...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

zmaugy ::

Invictus je izjavil:

Saj ga imaš, letalo...

Če sešteješ nakupno ceno avta, vzdrževanje, garažiranje, zavarovanje, zna biti za 4 člansko družino letalo cenejše na daljše razdalje...


Letalo za pot, ki je 500 km v eno smer? Pa da prideš nazaj isti dan in najbližje uporabno letališče na destinaciji je vsaj 200 km daleč (se pravi za pot z letališča in nazaj je min 400 km).
Does not compute.

Emobi ::

Letalo je najbolj neekološki način prevoza. Če se voziš 22 ur z letalom (do Amerike in nazaj) , le-to porabi na tvoj sedež toliko goriva, kot povprečen avto v celem letu.
Nekje nad 1000 km v eno smer je meja smiselnosti uporabnosti letala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

Za 1000 hitrih avtocestnih kilometrov EV potrebuje kakšnih 250kWh, za kar bi moral 4x po eno uro polniti baterijo običajne zmogljivosti 60kWh. V enem dnevu bi to šlo težko, tako da zmaugy, ti potrebuješ 100kWh baterijo.

Potem pa nobenih izgovorov več, stari avto prodaj in nabavi EV! :)

zmaugy ::

Emobi je izjavil:

Za 1000 hitrih avtocestnih kilometrov EV potrebuje kakšnih 250kWh, za kar bi moral 4x po eno uro polniti baterijo običajne zmogljivosti 60kWh. V enem dnevu bi to šlo težko, tako da zmaugy, ti potrebuješ 100kWh baterijo.

Potem pa nobenih izgovorov več, stari avto prodaj in nabavi EV! :)


To se bo takrat tudi zgodilo. Zadnje leto opazujem trg teh avtomobilov in zaenkrat je na trgu nekaj super predragih avtov, nekaj mlinčkov z do dvesto in nekaj km (in manj) in Kona, ki ji manjka še malo dosega in predvsem dolžine in nizkosti.

hojnikb ::

Emobi je izjavil:

Letalo je najbolj neekološki način prevoza. Če se voziš 22 ur z letalom (do Amerike in nazaj) , le-to porabi na tvoj sedež toliko goriva, kot povprečen avto v celem letu.
Nekje nad 1000 km v eno smer je meja smiselnosti uporabnosti letala.

tole bo pa treba prnesit hard številke.
#brezpodpisa

Emobi ::

https://siol.net/trendi/potovanja/14-ti...

Za 15 ur letenja 484 potnikov potrebuje 323.000 litrov goriva, kar znese na potnika 676 l.
Za 1000 litrov se pa potnik vozi 22 ur in pol.
Tisoč litrov pa porabi avto s porabo 7 litrov po 15.000km - v enem letu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

r3dkv1c4 ::

twom je izjavil:

**********************************
Čist tako mimo grede...
pravo onesnaženje je s strani kemične industrije in kmetijstva.
Avtomobili imajo v tej celotni sliki zanemarljiv delež.

Ljudje se spotijakajo ob kamne, ne ob gore, oziroma ob tistko kar se jim preko medijev servira...
**********************************

Kemis so že zaprli?

Prekleta banda.
Vsaka stvar ima svojo mejo.

You can ban me, but you can't shut me down!

hojnikb ::

Tisoč litrov pa porabi avto s porabo 7 litrov po 15.000km - v enem letu.

Z dost nizjo hitrostjo in komfortom z avtom narediš efektivno 10% več ? Tolk o neekološkem prevozu

Fuel economy in aircraft @ Wikipedia

hitri pregled tele tabele pokaze dosti boljso porabo kot tipicen avto (preračunano). Kalkulacija se seveda obrne nazaj proti avtu, če se v njem vozi več ljudi (recimo 5).
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Emobi ::

Ja, ampak avto uporabljaš celo leto, avion pa 2 dni.

hojnikb ::

to sploh in point. Izpust je recimo isti, če se danes prefuraš 10000km al pa čez celo leto. Akumolacija bo ista :)
#brezpodpisa

Emobi ::

Ja, če. Če greš enkrat v Ameriko, potem celo leto ne uporabljaš avtomobila?

hojnikb ::

again, ni to poin. Ti si trdil, da je avion veliko bolj neekološki, sam številke se ne strinjajo s tabo.
#brezpodpisa

Emobi ::

Ja, imaš prav, da to ni point.

Trdil sem, da je avion najbolj neekološki način prevoza (ne veliko bolj neekološki), kar še vedno drži, saj avioni niso vedno polni in avti vedno prazni.
Ko pa se bomo vozili z EV-ji, pa bo avionski prevoz res veliko bolj neekološki. No, ampak tudi avioni si bodo pomagali z elektriko.

Je pa bistvena razlika to, da eno je javni prevoz, drugo pa osebni, s katerim se ne rabiš vsemu prilagajati in greš lahko na destinaciji skoraj povsod. Za 500 km razdalje pa vsekakor ne bi vzel aviona.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

veduvedu ::


Trdil sem, da je avion najbolj neekološki način prevoza (ne veliko bolj neekološki), kar še vedno drži, saj avioni niso vedno polni in avti vedno prazni.

Ne drži
Airbus A380 2005 letnik pokuri 3,3L jet-A na osebo na 100km.

Emobi ::

Avionski prevoz je energijsko potraten, ker so hitrosti velike in je velik zračni upor, hkrati pa se mora še dvigniti na določeno višino. Seveda ga pa rešuje to, da prepelje veliko potnikov, še vedno pa se ne more po energetski učinkovitosti kosati z avtobusom in vlakom.

Ker pa avioni niso vedno polni, kakor tudi avti niso vedno prazni, se ne more kosati tudi z avti.
Če pa primerjaš poln avion in prazen avto...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

c3p0 ::

Uspešen prevoznik bo vedno napolnil letalo. Če ne s potniki, pa z blagom. 3.3l jet gorivo na osebo se sliši zelo razumno, če drži in da vključuje tudi vzlet in climb.

pegasus ::

Skrajen čas, da se vpišete v letalski klub v tečaj jadralnega letenja in se naučite letet brez goriva ;)

K0l1br1 ::

Če računamo na potnika, potem potnik v dizlu porabi 1 liter na 100 km, če dizel porabi __, in je potnikov __.
Če pa računamo migrante, ki se jih 100 nabije v prikolico kamiona ali 50 v avtobus, potem pa bo poraba aviona ratala kar visoka.

blay44 ::

A380 z motorji serije trent9xx, na višini vsaj 10km in hitrost 0.8M porabi cca. 3 tone goriva na uro.>:D

Invictus ::

Emobi je izjavil:

Ja, ampak avto uporabljaš celo leto, avion pa 2 dni.

Enim je čas manj pomemben kot drugim.

Meni se ne da 15.000 km voziti eno leto z avtom, ampak sem tam rad v enem dnevu ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

49106 ::

Če plačaš zato še par jurijev ekoloških tax, potem si kul.

blay44 ::

:( Z vsakim javnim prevozom bi spustili najmanj 10X manj svinarij!
Ta pa v glavnem ne funkcionira, al pa bolje, ni prilagojen današnjem času. Istočasno pa vpijejo o podnebnih spremembah, onesnaževanju..
Kje je logika?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: blay44 ()

Utk ::

Kdo vpije o podnebnih spremembah? A tisti, ki kupujejo SUV-e in pakirane olupljene banane?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj je bencin cenejši od dizla? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21935962 (5447) turan
»

Rome bans all diesel vehicles .... (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15820565 (15436) -valvoline-
»

Bi kupili avto (nov) z atmosferskim motorjem? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
35150284 (40355) -valvoline-
»

Poplava rabljenih dizlov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13625535 (19437) krneki0001

Dizel apokalipsa na vidiku (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1157199125 (159287) BigWhale

Več podobnih tem