Prijavi se z GoogleID

» »

Pametno stanovanje

Pametno stanovanje

strani: 1 2 3 4 ... 7

Invictus ::

Če delaš novo hišo, se splača vzeti vse od enega proizvajalca.

Vsaj za določeno regulacijo.

Tako ali tako potem namestiš OpenHAB za kontrolo ali kaj podobnega.

Svoj hardware delat? To delajo samo še stari prdci s preveč časa... ;). Je preprosto predrago in predolgo traja...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Matthai ::

Načeloma se strinjam, ampak če rabiš kaj specifičnega...
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.

Pobes ::

Sam imam pametno stanovanje

Trenutno

Luči philips hue
Yeelight žarnice
Sonoff releje za nepametne žarnice

Termostat
Netatmo

Tv in ostale rf naprave imam broadlink

Sensorji
Xiaomi smart home hub
Temperaturni sensorji v vsaki sobi
Magnetna stikala na vratih
Sensorji razlitja vode
Sensorji gibanja

Upravljanje
Rpi z domoticz da logira in upravlja z automatizacijo
Amazon alexa za govorno upravljanje
Apple homekit in homebridge na rpi-ju.


To-do so še zavese, nimam še nič konkretnega v roki.

jukoz ::

@ thetilko
Ha, nastal je cel roman =)

Naše stranke so mastodonti še iz Jugoslavije, torej avtomatizirani sistemi iz 80 in 90 let. Delamo na MFCS in WMS sistemih, ki jih je potrebno potem priključiti na obstoječe zadeve. Tu ne govorimo o neki polno avtomatoziranih tovarnah, samo o posameznih segmentih - transportni sistemi, skladišča itd. Mi boš pa razložil zakaj Nemci najemajo Slovence za taka dela. No, predvidevam da delaš za slovensko podjetje.

Velik boom je bil med 1999 in 2009, do krize, ko so se menjavali 10 in 20 let stari sistemi vodenja. Tu imaš že PLCje na posameznih segmentih, vendar se morajo ti nato povezovati naprej. Z MFCS in WMS pokrivamo to, PLCje pa po potrebi. No sej, sedaj je pa 10 let spet mimo in bomo spet na tem.
Segmenta obnova takih sistemov je časovno (in običajno tudi cenovno) veliko ugodnejša, ko pa da se vse skupaj podre in postavi iz nule, tako kot se ne razžaga ladje na vsakih 20 let =) Seveda ob upoštevanju, da je bilo vsaj približno izvajano tako strojno kot elektro vzdrževanje.

Trenutno je s tem IoT in Industry 4.0 največ dela pri zajemanju podatkov in centralizaciji. Kar lahko pokrije Siemensovi sistemi nadzora, to se naredi hitro in že kupiš pri siemensu. Marsikateri stroj zna pravilno pošiljati podatke vanj, so pa seveda vsi tisti, ki ne. Ali zaradi starosti ali pa ker proizvajalec stroja namenoma ni naredil kompatibilno, da kupec kupi poseben modul za to.
No, tu pa pridemo mi na vrsto. Lani smo naštudirali kar dosti različnih protokolov za (pravilen!) prevzem podatkov iz mašin, njihovo združevanje in prikaz. Povezavo naprej v nadzorni sistem še moramo, ker kupec še ni tako daleč z implementacijo. Fascinira me, kako nedokončani so ti protokoli. Lahko imaš dva identična stroja z različnim FW, pa razen "Hello World" ne boš dobil na isti način iz njih. Pregovarjanje s proizvajalcem je pa spet en ping-pong med inženirjem Hansom in inženirjem (in predvidevam dejanskim piscem programske kode za stroj) Farukom.
Druga pesem so pa potem 20 let stare mašine in njihov priklop na nek ethernet in modernejša komunikacija z njimi. RS232 in RS485 na USB konverterji so del standarne opreme, prav tako virtualke z win98 in DOSom. Mimogrede, FreeDOS odlično nadomešča MSDOS na tem področju =)

Leta 2012 smo začeli z menjavami komunikacije na par objektih (infrardeča in radijska) - izkaže se da čez WiFi ne spraviš vsega, z ZigBee vmesniki, ki so na trgu, so pa tudi težave. Na koncu pristaneš na nekem Arduino/rPI/BeagleBone, ki pretvarja komunikacijski protokol tako, da ga lahko spraviš čez nek modernejši medij.

Od tu tudi moja resna priporočila odprtim napravam, ker z raznoraznimi konverterji, ki jih lahko kupiš danes, si čez 5 let ne boš več pomagal. Ali bodo EOL ali pa nov FW ne bo deloval pravilno.

Nadgradnje silimo mi, na programski opremi za MFCS in WMS, ne na nivoju PLCjev (čeprav bi bilo tudi to pametno nadgraditi). Drugače si obsojen na neke prestare sisteme in tehnologije, ki se jih ne da povezat na nič modernega. Pri PLCjih pa tudi, določene stranke imajo sicer izvorno kodo programa, ni pa znanja kako to spraviti gor, prav tako ga nima več izvajalec (oz nima interesa).

S certificiranjem se ukvarja sodelavec, po mojih izkušnjah ga zahtevajo samo farmacevti. Požre nekaj časa in je to to.
Nekaj sprašuješ o varnostnem certificiranju - kaj misliš s tem? Če glede zaščite omrežja, je vse skupaj vedno v nekih ločenih mrežah in komunicira med samo preko OpenBSD požarnega zidu. In stroji vidijo samo tisto, kar morajo videti. To, kako imajo urejeno stranke in uredijo določeni proizvajalci, je pa že druga pesem.
Mimogrede, smo že srečali Win8 (in ne 8.1) v industrijskem okolju =)

Če te zanima kaj več pa piši na ZS.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jukoz ()

floyd1 ::

Malo je zašla ta tema 8-).

Ogrevanje bo talno, 10 vej, ki jih bom krmilil z Homematic IP Floor Heating Actuator. Termostati bodo v vseh sobah, na baterije; vsekakor pa ne bodo na steni, ampak očem čim bolj skriti, vendar še vedno dosegljivi. Ko si ogrevanje enkrat urediš ponavadi tega ne spreminjaš več pogosto.


Samo v razmislek - klasično talno gretje ima odzivnost nekje 4-5 ur, odvisno od gostote cevi, debeline estriha, izbire talne obloge... Pri najbolj navadnem razdelilcu si (na roke) v začetku porihtaš pretoke po vejah in se potem tega nikoli več ne rabiš dotikat. Denar ni moj, a velja vsaj premisliti o smiselnosti takih naprav. Če pogledaš graditeljski forum, pri talnem praktično vsi (ki se na stvar spoznajo) odsvetujejo ventile s povezavo na termostate po posameznih sobah.

Ker vidim, da vas kar nekaj uporablja Sonoff-a, bi imel nekaj vprašanj. Kak mesec nazaj sem preflashal enega "Basic" Sonoffa na "Tasmoto" in po navodilih iz neta priklopil na 2 menjalni stikali ter na koncu LED trak. Osnovna ideja je bila, da zadeva mora delovati tako na klasična stikala (ne tipkala) kot na telefon/tablico. Nekaj dni je delalo OK, nato je začel Sonoff občasno sam od sebe prižigat-ugašat luči. Menda bo treba narediti še en filter proti motnjam v tej vezavi. Ima kdo s tem še kake izkušnje? In predvsem - katero aplikacijo potem uporabljate za vklop-izklop (Tasmota) Sonoffa?

WiseBear ::

@floyd1: Za tovrstno uporabo ti bolj priporočam Shelly 1, ki je prilagojen za tak način uporabe. Sonoff ima GPIO pine izolirane od visoke napetosti, kar v primerih električnega šuma (ko so npr. žice nizkonapetostnega DC tokokroga poleg žic pod 220V) lahko dela težave. Že sam ESP8266 ima interne pullup upore, ki bi v teoriji morali preprečiti neželeno vklapljanje, vendar zgleda da jih Tasmota zaenkrat ne zna najbolje koristiti - nekaj popravkov prihaja z novo verzijo na to temo. Če se želiš sam igrati lahko poskušaš narediti low-pass filter z npr. 4.7 ali 10 kohm upornikom med VCC in GPIO pinom, kamor vežeš stikala in pa nekaj nF kondenzatorjem med GPIO in GND.

Glede programov za avtomatizacijo je najlažje začeti z Domoticz, precej popularna sta drugače Home Assistant in OpenHab.

Bug ::

ellow,

kaj pa cybrotech? Ima kdo izkušnje z njihovimi izdelki?

lp,
bug
It's a basic truth of the human condition that everybody lies.
The only variable is about what.

TheBlueOne ::

jukoz je izjavil:

@ thetilko
Ha, nastal je cel roman =)

Naše stranke so mastodonti še iz Jugoslavije, torej avtomatizirani sistemi iz 80 in 90 let. Delamo na MFCS in WMS sistemih, ki jih je potrebno potem priključiti na obstoječe zadeve. Tu ne govorimo o neki polno avtomatoziranih tovarnah, samo o posameznih segmentih - transportni sistemi, skladišča itd. Mi boš pa razložil zakaj Nemci najemajo Slovence za taka dela. No, predvidevam da delaš za slovensko podjetje.



Nisem nikoli delal v Sloveniji, razen preko studenta, poznam pa kar nekaj Slo firm, ki delajo na nivoju in se tudi cenovno ne bistveno razlikujejo od konkurence na zahodu. Slovenska podjetja se praviloma najamejo, ker imajo proste kapacitete. Imajo pa zelo slab marketing na zahodu in predvsem problem, da nihce za njih ne ve, tezko pa iscejo, ker ne razumejo jezika in praviloma obupajo preden zacnejo in najdejo, da je stran mogoce prevesti. Bi imeli dosti vec prometa, ce bi odprli se podjetje v recimo Avstriji samo v tujem jeziku, ker bi vsaj bili na radarju.

Drugace se mi centraliziran koncept niti v primerih, ki jih opisujes ne zdi pretirano pameten. Verjetno se vam ni treba drzati vseh pravil. :) Jaz bi delal bolj klasicne koncepte. Drugace trenutno delam za podjtje, ki je staro kot zemlja in bilo med prvimi, ki se je sploh avtomatiziralo in imamo od ultrastarih sistemov do seveda vecinoma novih, kjer pa je koncept pametno zastavljen ze od pradavnine.

Sem pa vedno imel zeljo videti kaj takega, kar opisujes oz. kako je to slo naprej v bivsi drzavi. Pa raje nebi smetil v tej temi, kar se pogovarjama je dovolj materije, da je laho tema zase. :)

Invictus ::

TheBlueOne je izjavil:

Slovenska podjetja se praviloma najamejo, ker imajo proste kapacitete. Imajo pa zelo slab marketing na zahodu in predvsem problem, da nihce za njih ne ve, tezko pa iscejo, ker ne razumejo jezika in praviloma obupajo preden zacnejo in najdejo, da je stran mogoce prevesti. Bi imeli dosti vec prometa, ce bi odprli se podjetje v recimo Avstriji samo v tujem jeziku, ker bi vsaj bili na radarju.

Problem Slovencev je, ker nobeden noče delati 3 dni na teden v tujini.

Oz. kar se prodaje tiče, bi moral prodajalec tam biti 4 dni na teden in letati okoli.

Potem je pa še vprašanje jezika, in seveda tudi budžeta za prodajo in marketing.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

jukoz ::

Invictus je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Slovenska podjetja se praviloma najamejo, ker imajo proste kapacitete. Imajo pa zelo slab marketing na zahodu in predvsem problem, da nihce za njih ne ve, tezko pa iscejo, ker ne razumejo jezika in praviloma obupajo preden zacnejo in najdejo, da je stran mogoce prevesti. Bi imeli dosti vec prometa, ce bi odprli se podjetje v recimo Avstriji samo v tujem jeziku, ker bi vsaj bili na radarju.

Problem Slovencev je, ker nobeden noče delati 3 dni na teden v tujini.

Oz. kar se prodaje tiče, bi moral prodajalec tam biti 4 dni na teden in letati okoli.

Potem je pa še vprašanje jezika, in seveda tudi budžeta za prodajo in marketing.


Glede dela v tujini je tako, da poznam veliko inženirjev, ki so čez 50 in so 1/3 življenja preživeli po terenu v tujini. In je vseeno, ali so delali po Rusiji ali po Nemčiji/Švedski/..., ampak 3/4 jih je alkoholikov. Sej denar so zaslužili, kupuli hiše, se poročili in ločili, ..., ampak tako delo je dokler si nekje do max 45, pa že to je veliko. Kar je pa problem, ker takrat imaš že res veliko izkušenj.

Glede prodaje se povsem strinjam.

Glede jezika je pa bolj tako - če bodo Nemci želeli biti še naprej tekmovati na globalnem trgu, se bodo naučili angleško. Moram reči da ne poznam nobenega Nemca, ki bi imel težave z angleščino, tako da jezik za moje pojme ni problem. Res pa je da govorim tudi nemško, sicer nekega sestanka ali dokumentov ne bom delal, pogovorno, na terenu se pa da zmenit.

Invictus ::

Kar se tiče dela in slovenskih moških, so večji problem dela v tujini slovenske ženske.

Ker če je dec v tujini, mora sama pospraviti stanovanje, skuhati in iti v trgovini. Tako zmanjka časa za kavice s kolegicami...

https://citymagazine.si/clanek/najvec-m...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

TheBlueOne ::

jukoz je izjavil:


Glede dela v tujini je tako, da poznam veliko inženirjev, ki so čez 50 in so 1/3 življenja preživeli po terenu v tujini. In je vseeno, ali so delali po Rusiji ali po Nemčiji/Švedski/..., ampak 3/4 jih je alkoholikov. Sej denar so zaslužili, kupuli hiše, se poročili in ločili, ..., ampak tako delo je dokler si nekje do max 45, pa že to je veliko. Kar je pa problem, ker takrat imaš že res veliko izkušenj.

Glede prodaje se povsem strinjam.


Jaz sicer nisem vec na terenu, sem pa bil prvi sedem mesecev dela, potem sem zamnjal za fiksno delovno mesto. Ni tako samo za tiste, ki delajo iz Slovenija ampak tudi za tiste iz tujine. Tudi Avstrija - Avstrija (pa je mala drzava) imas kar nekaj takih, ki so celo zivljenje vecino tedna dislocirani od doma. Menda je tako, da tisti, ki je deset let na terenu, na terenu tudi ostane. Ce si tak tip, niti ni slabo, alk, droge, prostitucija... pac festajo ob delu. :) Zanimiv citat od terenca (porocen + otroci) v letih je bil "Ce, ko pridem domov vidim pred vhodom moske cevlje, se obrnem in grem se na pivo ali dva preden grem domov. To ponavljam, dokler cevlji ne izginejo."

Zgodovina sprememb…

jukoz ::

TheBlueOne je izjavil:


Jaz sicer nisem vec na terenu, sem pa bil prvi sedem mesecev dela, potem sem zamnjal za fiksno delovno mesto. Ni tako samo za tiste, ki delajo iz Slovenija ampak tudi za tiste iz tujine. Tudi Avstrija - Avstrija (pa je mala drzava) imas kar nekaj takih, ki so celo zivljenje vecino tedna dislocirani od doma. Menda je tako, da tisti, ki je deset let na terenu, na terenu tudi ostane. Ce si tak tip, niti ni slabo, alk, droge, prostitucija... pac festajo ob delu. :) Zanimiv citat od terenca (porocen + otroci) v letih je bil "Ce, ko pridem domov vidim pred vhodom moske cevlje, se obrnem in grem se na pivo ali dva preden grem domov. To ponavljam, dokler cevlji ne izginejo."


Mnja, tile tipi bolj žalostno zgledajo na stara leta. Invictus, upam da ti držiš pravo razmerje =)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jukoz ()

PerS ::

ok, tale tema je konkretno zašla :)

kogledom je izjavil:

Homematic lahko uporabljaš tudi direktno priklopljeno, brez baterij. Če se ti to splača, pa je drugo vprašanje.


Zakaj misliš da se ne bi splačalo? Največja mora so mi fiksne, statične naprave na baterije. A ni škoda kar naprej menjati tiste baterije, če lahko enkrat priklopiš in pozabiš.

Matthai je izjavil:

Wemos d1 s senzorji ter Tasmota firmware: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmo...

Rabiš pa seveda napajanje. Ampak to po moje ni tak problem. En regulator napetosti...

Kul, na Wemosa sem že večkrat naletel po različnih forumih. Ampak imam to rešitev za backup, ker bi vseeno raje kakšno bolj ready to play rešitev, kot je bila tale rešitev luči s Shellyi :)
Imam cca 10 prostorov v katerih bi rad meril temperaturo/vlago in mislim da mi bo (glede na znanje elektrotehnike) ceneje, lažje in hitreje da kupim končano zadevo. Torej nekaj kot je Sonoff TH + AM2301 TH Sensor. Ampak ni pa ravno lično, bi moral skriti nekam kjer se ne vidi. Pa ne vem koliko je kaj natančno.

Vmes sem naletel tudi na tole https://aeotec.com/z-wave-sensor kar mi izgleda precej kul. Ima kdo izkušnje s tem ali čim podobnim? Ker s tako zadevo uredim zajemanje večih podatkov hkrati.

kogledom ::

PerS je izjavil:


Zakaj misliš da se ne bi splačalo? Največja mora so mi fiksne, statične naprave na baterije. A ni škoda kar naprej menjati tiste baterije, če lahko enkrat priklopiš in pozabiš.

Sem bil sam enakega mnenja na začetku. Potem pa vidiš, da te en tak napajalnik stane 45€ (drugače pa daš dve AA bateriji in vzdržita več let). Ampak dobro, bi še dal toliko; še huje pa je, da moraš potem to napravo gledati nekje na steni.
Itak najverjetneje na začetku nastaviš in potem pozabiš ...

d4vid ::

Imam eq-3 max termostat na steni, pa mi na istih AAA baterijah drzi ze vec kot 2 leti...
Kako je pa s termostati na radiatorjih, kjer je se motorcek, pa ne vem.
Laptop:Akoya E4214|Pentium N3540|4 GB RAM|120 GB SSD|Ubuntu Budgie
NAS: Intel Atom D2550|2 GB RAM|3 TB HDD
.: d4vid.info :.

TheBlueOne ::

Je kdo povezal navadni PT100 na analogni vhod?

Invictus ::

d4vid je izjavil:

Imam eq-3 max termostat na steni, pa mi na istih AAA baterijah drzi ze vec kot 2 leti...
Kako je pa s termostati na radiatorjih, kjer je se motorcek, pa ne vem.

Povem čez 2 leti... Ravno namontiral MAX!.

Zdaj to še integriram v OpenHAB... Na Synologyju
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

goodrich ::

d4vid je izjavil:

Imam eq-3 max termostat na steni, pa mi na istih AAA baterijah drzi ze vec kot 2 leti...
Kako je pa s termostati na radiatorjih, kjer je se motorcek, pa ne vem.


Meni so baterije zdržale 4 leta (poleti, oz. izven ogrevalne sezone jih odmontiram). Jaz sem Max! integriral v HASS in deluje pregled temperature in ročna nastavitev - torej upravljanje temperature, ne da pa se nastavljati urnika termostatov (je potrebno preko Max! aplikacije).

Matthai ::

Danes sem po pošti dobil Wemos d1 mini, SHT30 senzor, Sonoff basic in programator... Ker sva bila s sinom ravno sama doma, sva zadevo priklopila, poflashala s Tasmota firmware in zadeva deluje. :) Sicer mi ni čisto jasno kako nama je uspelo z Arduino IDE, ker se je pojavljalo cel kup težav (od tega, da je arduino.esp8266.com spet down in ni mogoče dobiti definicij boardov, do drugih čudnih errorjev, aja, pa v nobenem vodiču ni jasno zapisano kako se Wemos sestavi (zalota) s shieldom - očitno je to nekaj, kar se pač "ve"... razen, če imaš zadevo prvič v rokah)... Ampak je uspelo. MQTT serverja sicer nisem postavljal, zaenkrat mi zadostuje HTTP.

Imam pa eno trapasto vprašanje, glede na to, da prvič delam z Wemos - kako zadevo napajati. Na internetu piše preko VIN pina, ki ga pa ta igračka seveda nima (ima pa 3.3V in 5V).

Power to the Wemos D1 Mini is supplied via the on-board USB Micro B connector or directly via the "VIN" pin. The power source is selected automatically.

The device can operate on an external supply of 6 to 20 volts. If using more than 12V, the voltage regulator may overheat and damage the device. The recommended range is 7 to 12 volts.


Že sam tale odstavek je ...trapast. External supply je sicer od 6 do 20 V, ampak če je nad 12V, pa lahko poškoduješ napravo. S tem, da VIN pin ni nikjer označen. Imam pa Wemos d1 mini V3.0.0.
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matthai ()

Matthai ::

Pa še tole... je ta sezor mogoče kalibrirati? Imam namreč občutek, da kaže malo visoko temperaturo...
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.

jype ::

Matthai je izjavil:

Imam pa Wemos d1 mini V3.0.0.
D1 mini lahko na vseh verzijah napajaš preko 5V pina. Verzija 3 ima ME6211 LDO regulator med 5V in 3.3V pinom, kar pomeni, da sprejme karkoli med 3.3V in 6.5V, pri čemer je daleč najbolj pametno, da je napetost (med 5V pinom in GND pinom) čim bližje 3.3V, da se regulator med delovanjem čim manj greje. Če napetost pade pod 3.3V, reč začne crkovati.

Matthai je izjavil:

External supply je sicer od 6 do 20 V, ampak če je nad 12V, pa lahko poškoduješ napravo. S tem, da VIN pin ni nikjer označen.
To je po moje kopipejstano od kje drugje, ker tako visoke napetosti ne smeš priklopit na noben pin od D1 mini. VIN pin je 5V pin (poglej shemo, kjer je pod pinoutom zgoraj levo narisan ME6211, kjer je VIN povezan na 5V pin, VOUT pa na 3.3V pin).

Matthai je izjavil:

Pa še tole... je ta sezor mogoče kalibrirati? Imam namreč občutek, da kaže malo visoko temperaturo...
SHT30 se kalibrira sam, nimam pa pojma, kako pogosto dobiš takega, ki kaže narobe. Prebral sem že ogromno prispevkov, ko so različni ljudje z njega brali precej nenavadne vrednosti.

matvoz ::

Problem Wemos + shielda je ta, da sta preblizu skupaj in ga sam Wemos greje. Mislim da zaradi tega kaže kako stopinjo ali dve več. Obstaja adapter za shield, da lahko povežeš enega zraven drugega, samo tistega pa nisem testiral.

Bellzmet ::

Kaj pa profitiram pri Sonoff na Tasmoto? Lahko kakšne druge appe uporabljam ali kako?

floyd1 ::

@floyd1: Za tovrstno uporabo ti bolj priporočam Shelly 1, ki je prilagojen za tak način uporabe. Sonoff ima GPIO pine izolirane od visoke napetosti, kar v primerih električnega šuma (ko so npr. žice nizkonapetostnega DC tokokroga poleg žic pod 220V) lahko dela težave. Že sam ESP8266 ima interne pullup upore, ki bi v teoriji morali preprečiti neželeno vklapljanje, vendar zgleda da jih Tasmota zaenkrat ne zna najbolje koristiti - nekaj popravkov prihaja z novo verzijo na to temo. Če se želiš sam igrati lahko poskušaš narediti low-pass filter z npr. 4.7 ali 10 kohm upornikom med VCC in GPIO pinom, kamor vežeš stikala in pa nekaj nF kondenzatorjem med GPIO in GND.

Glede programov za avtomatizacijo je najlažje začeti z Domoticz, precej popularna sta drugače Home Assistant in OpenHab.

@WiseBear: Hvala za info. Ker imam zdaj 5 "basicov" doma, se bom najprej še malo z njimi igral. Bom poskusil še s tem filtrom. Kot rečeno, je nekaj časa delalo brez enega problema. Ker mi je ravno tiste dni vrglo ven FID v omarici za "zunanjo elektriko" (megla, temp. razlike in posledično kondenz v vtičnici zunaj) malo sumim tudi to. Ampak če je to takrat res poškodovalo Sonoffa, potem te "mašince" pri meni odpadejo. Ne mislim to servisirat nadaljnih X let. Bom poskusil še z drugim, če bo kaj boljše.

floyd1 ::

Bellzmet je izjavil:

Kaj pa profitiram pri Sonoff na Tasmoto? Lahko kakšne druge appe uporabljam ali kako?

Odvisno od potreb.
- eni ga preflashajo izključno zaradi "lokalne" kontrole (da wifi komanda ne gre več preko Iteadovih serverjev)
- Pri Tasmoti lahko npr. nastaviš, da nekaj sekund po vklopu potem sam izklopi. Jaz bom na ta način enega uporabil za "odpiranje" vhodnih vrat s telefonom. Zunaj namreč nimamo kljuke in če ti jih prepih zaloputne, ti pa si brez ključa... In za elektromagnet je menda pomembno, da ne ostane predolgo vklopljen. Kdo bo to vsakokrat še izklapljal. Sploh otroci. Kolega je to isto funkcijo uporabil tudi pri dvižnih garažnih vratih.
- S pomočjo Tasmote sem končno lahko luč povezal tako, da še vedno deluje klasično menjalno stikalo in wifi vklop izklop (in to v vseh možnih kombinacijah - npr. vklop preko wifi, izklop na "klasiko" in obratno). To me še malo zeza (moj post zgoraj), a nekako bom že zrihtal.

Na netu je še kup idej, kako to uporabit. Od tistih za preseravanje, do nekaterih (vsaj zame) resnično uporabnih.

Seveda pa ga po flashu na Tasmoto ne moreš več krmiliti z eWelink app na telefonu.

DeeJay ::

Zadnje mesece sem tudi sam spremenil mojo hišo v malo bolj pametno.
Ker je bila električna inštalacija že vsa speljana in je ne morem kej dost več spreminjat, sem šel na Hue sistem za luči.
Za tiste luči, kjer ne pašejo Hue, pa sem nabavil Shelly1 Wifi releje.

Vsa "neumna" stikala sem imel od TEM čatež, katera sem pošraufal stran, luči pa vezal direktno na napajanje (pri non-Hue pa vmes dal še Shelly1 rele), čez dal TEM bele pokrovčke, ter preko nalimal pametna Hue Dimmer stikala.
Vsaka soba ima tudi Hue Motion Sensor.

Zrihtal sem tudi Raspberry PI, na katerem laufa Homeassistant z MQTT serverjem na katere sem povezal Shelly1 releje.
Ker smo Apple uporabniki (Apple TV kot homekit Hub) sem vso zadevo portal tudi na Homekit, tako da lahko vso avtomatiko delam preko Apple Home aplikacije ter izvajam ukaze preko Siri (Turn on Apple TV, Turn on Roomba ...). HomeAssitant uporabljm izključno za kako simple avtomatiko, predvsem pa zato, da portam unsupported homekit zadeve (Shelly1, iRobot Roomba, Logitech Harmony ...) na homekit.

Homekit mi naprimer prižge non-Hue led luči (preko Shelly1) v vhodu, ko pridemo domov. Oziroma ugasne, ko gremo od doma.
Isto mi zalaufa roombo, ko gre zadnji od hiše med 9:00 in 14:00.

Pa še par primerov:
V kuhinji imam glavno luč od Hue, na prekladi nad pultom pa GX53 luči, ki so vezane preko Shelly1 releja. S Hue stikalom lahko brez težav upravljam obe luči in sicer prvi pritisk na gumb 1 prižge glavno luč, drugi pritisk na gumb 1 prižge luči na prekladi. Pritisk na gumb 4 ugasne obe. Dela super, mogoče je včasih kak sekundni delay, samo ni moteče.

Naštudiral sem tudi Hue API in sem vso avtomatiko za stikala in senzorje spisal sam direktno, ker je uradna Hue aplikacija dost pomankljiva.

Naprimer za dnevne prostore sem si uredil takole:
Dokler nas kuhinjski senzor in senzor dnevne sobe zaznava, mi v virtualni senzor vpiše vrednost 1.
Ko nas senzorja ne zaznata več kot eno uro, vpiše vrednost 0.
Takoj ko se vpiše vrednost 0 ugasne luči v dnevnih prostorih.

Če je ura med 12:00 in 18:00, ter da smo prisotni v dnevni sobi ali kuhinji (vrednost virtualnega senzorja = 1) in svetloba pade pod določeno mejo (ki sem jo meril nekaj časa, da sem dobil idealno vrednost), potem prižge luči v dnevni sobi ali kuhinji. Če svetloba naraste nazaj nad določeno mejo pod istimi pogoji kot prej, jih spet ugasne.
Ker imamo dost temno dnevno sobo, so luči zdej pozimi skor vedno prižgane... samo če je sončen dan jih ugasne.
Je pa cool, ko je sončno so luči ugasnjene in pride en temen oblak in jih prižge, gre oblak stran jih pa spet ugasne :)

V vseh ostalih sobah je narjeno tko, da če senzor ne zazna gibanja več kot 45 minut in je luč slučajno prižgana, jo ugasne.

WC in vsi hodniki so upravljani izključno samo preko senzorja gibanja in nimajo stikal.
V WCju imam ventilator vezan preko Shelly1, ter Hue Luč.
Podnevi se prižge luč na 50% ter ventilator, ponoči se prižge samo luč na 20%.
Enako je za hodnike, da te svetloba ne ubije, če je treba ob 2h zjutri na WC.

Pri vhodu sem si skonfiguriral tudi "master" stikalo.
Prvi pritisk na off ugasne luč v vhodu, drugi pritisk ugasne vse luči v hiši.
Prvi pritisk na on prižge luč v vhodu, drugi pritisk v pralnici, tretji pa prižge vse luči v hiši na maksimum in belo svetlobo. To zadnjo sem naredil, ker mi vsake 3 tedne pride ćistilka in ji razsvetlim hišo, da dobro vidi kaj more vse očistit :)

Po enmu mescu sem zelo zadovoljen z rezultatom. Sem pa porabil kr nekaj časa, da sem vse to naštudiral.
Razen kakega random sekundnega delaya pri Hue stikalih, ki upravlajo SHelly1 rele, vse ostalo štima.

Kar se tiče networka uporabljam vse od Ubiquiti UniFi. Celo IOT zadevo (Hue, Pi, releji, roomba, harmony, ...) sem portal na svoj subnet in ga dal za firewall, tako da ne more dostopat do mojega glavnega omrežja, jaz pa še vedno lahko dostopam do njega.

To je zaenkrat to, mam pa v prihodnosti namen dodati še kar nekaj zadev. Kak pameten zvonec, kamero, termostatske ventile itd. Poleg tega pa uredit še redundancy (LTE in Battery Backup). Bo še zabavno :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DeeJay ()

Matthai ::

DeeJay je izjavil:

WC in vsi hodniki so upravljani izključno samo preko senzorja gibanja in nimajo stikal.

Sodelavec je naredil tako, zdaj pa se tepe po glavi. Če kaj dela na hodniku (npr. šraufa omaro,... se pravi, se ne premika), se luč ugasne.In potem se mora vsake toliko časa na silo premaknit, da ga senzor zazna. Zdaj pravi, da bi rad imel override klasično stikalo...
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.

jype ::

Bolj, ko so reči pametne, težje pokrijejo robne primere, v splošnem.

Po drugi strani pa na hodniku precej redko šraufaš omaro, zato takrat lahko overridaš pamet in prisiliš luč, da sveti, dokler tega ne umakneš. Če programje tega ne omogoča, je švoh.

DeeJay ::

Matthai je izjavil:

DeeJay je izjavil:

WC in vsi hodniki so upravljani izključno samo preko senzorja gibanja in nimajo stikal.

Sodelavec je naredil tako, zdaj pa se tepe po glavi. Če kaj dela na hodniku (npr. šraufa omaro,... se pravi, se ne premika), se luč ugasne.In potem se mora vsake toliko časa na silo premaknit, da ga senzor zazna. Zdaj pravi, da bi rad imel override klasično stikalo...

Najmanjši problem. Če pržgem luč s telefonom, ostane prižgana dokler je tud ročno ne ugasnem. To je za vse luči, katere se prižigajo na senzor.
Recimo če vklopim program za čistilko, so vse luči prižgane toliko časa, dokler se jih ne izklopi preko stikala ali telefona.

Matthai ::

DeeJay je izjavil:

Najmanjši problem. Če pržgem luč s telefonom, ostane prižgana dokler je tud ročno ne ugasnem. To je za vse luči, katere se prižigajo na senzor.

Ja, to je pa potem OK.

Ampak... kaj pa če elektrike zmanjka pa ti wifi potem ne dela? :)) (malo heca mora biti)
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.

marelvis ::

Pozdravljeni.
Sam imam v hiši več pametnih naprav, katere mi je večina že uspelo povezati v openHab2 na RB3. Imam pa težave z Sonoff stikalom, na katerega sem naložil Tasmota firmware.
Nikakor mi ne uspe zadeve zalaufat v openHab2. Ali je tukaj kdo, ki bi me vodil skozi proces?
Prav tako me zanima, ali je komu uspelo sparit Arduino + ultrasonic senzor na openHab?

Matthai ::

Jaz se sicer OpenHaba še nisem lotil, ampak... si nastavil MQTT topic?
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.

lgg2 ::

DeeJay je izjavil:

Zadnje mesece sem tudi sam spremenil mojo hišo v malo bolj pametno.
Ker je bila električna inštalacija že vsa speljana in je ne morem kej dost več spreminjat, sem šel na Hue sistem za luči.
Za tiste luči, kjer ne pašejo Hue, pa sem nabavil Shelly1 Wifi releje.

Vsa "neumna" stikala sem imel od TEM čatež, katera sem pošraufal stran, luči pa vezal direktno na napajanje (pri non-Hue pa vmes dal še Shelly1 rele), čez dal TEM bele pokrovčke, ter preko nalimal pametna Hue Dimmer stikala.
Vsaka soba ima tudi Hue Motion Sensor.

Zrihtal sem tudi Raspberry PI, na katerem laufa Homeassistant z MQTT serverjem na katere sem povezal Shelly1 releje.
Ker smo Apple uporabniki (Apple TV kot homekit Hub) sem vso zadevo portal tudi na Homekit, tako da lahko vso avtomatiko delam preko Apple Home aplikacije ter izvajam ukaze preko Siri (Turn on Apple TV, Turn on Roomba ...). HomeAssitant uporabljm izključno za kako simple avtomatiko, predvsem pa zato, da portam unsupported homekit zadeve (Shelly1, iRobot Roomba, Logitech Harmony ...) na homekit.

Homekit mi naprimer prižge non-Hue led luči (preko Shelly1) v vhodu, ko pridemo domov. Oziroma ugasne, ko gremo od doma.
Isto mi zalaufa roombo, ko gre zadnji od hiše med 9:00 in 14:00.

Pa še par primerov:
V kuhinji imam glavno luč od Hue, na prekladi nad pultom pa GX53 luči, ki so vezane preko Shelly1 releja. S Hue stikalom lahko brez težav upravljam obe luči in sicer prvi pritisk na gumb 1 prižge glavno luč, drugi pritisk na gumb 1 prižge luči na prekladi. Pritisk na gumb 4 ugasne obe. Dela super, mogoče je včasih kak sekundni delay, samo ni moteče.

Naštudiral sem tudi Hue API in sem vso avtomatiko za stikala in senzorje spisal sam direktno, ker je uradna Hue aplikacija dost pomankljiva.

Naprimer za dnevne prostore sem si uredil takole:
Dokler nas kuhinjski senzor in senzor dnevne sobe zaznava, mi v virtualni senzor vpiše vrednost 1.
Ko nas senzorja ne zaznata več kot eno uro, vpiše vrednost 0.
Takoj ko se vpiše vrednost 0 ugasne luči v dnevnih prostorih.

Če je ura med 12:00 in 18:00, ter da smo prisotni v dnevni sobi ali kuhinji (vrednost virtualnega senzorja = 1) in svetloba pade pod določeno mejo (ki sem jo meril nekaj časa, da sem dobil idealno vrednost), potem prižge luči v dnevni sobi ali kuhinji. Če svetloba naraste nazaj nad določeno mejo pod istimi pogoji kot prej, jih spet ugasne.
Ker imamo dost temno dnevno sobo, so luči zdej pozimi skor vedno prižgane... samo če je sončen dan jih ugasne.
Je pa cool, ko je sončno so luči ugasnjene in pride en temen oblak in jih prižge, gre oblak stran jih pa spet ugasne :)

V vseh ostalih sobah je narjeno tko, da če senzor ne zazna gibanja več kot 45 minut in je luč slučajno prižgana, jo ugasne.

WC in vsi hodniki so upravljani izključno samo preko senzorja gibanja in nimajo stikal.
V WCju imam ventilator vezan preko Shelly1, ter Hue Luč.
Podnevi se prižge luč na 50% ter ventilator, ponoči se prižge samo luč na 20%.
Enako je za hodnike, da te svetloba ne ubije, če je treba ob 2h zjutri na WC.

Pri vhodu sem si skonfiguriral tudi "master" stikalo.
Prvi pritisk na off ugasne luč v vhodu, drugi pritisk ugasne vse luči v hiši.
Prvi pritisk na on prižge luč v vhodu, drugi pritisk v pralnici, tretji pa prižge vse luči v hiši na maksimum in belo svetlobo. To zadnjo sem naredil, ker mi vsake 3 tedne pride ćistilka in ji razsvetlim hišo, da dobro vidi kaj more vse očistit :)

Po enmu mescu sem zelo zadovoljen z rezultatom. Sem pa porabil kr nekaj časa, da sem vse to naštudiral.
Razen kakega random sekundnega delaya pri Hue stikalih, ki upravlajo SHelly1 rele, vse ostalo štima.

Kar se tiče networka uporabljam vse od Ubiquiti UniFi. Celo IOT zadevo (Hue, Pi, releji, roomba, harmony, ...) sem portal na svoj subnet in ga dal za firewall, tako da ne more dostopat do mojega glavnega omrežja, jaz pa še vedno lahko dostopam do njega.

To je zaenkrat to, mam pa v prihodnosti namen dodati še kar nekaj zadev. Kak pameten zvonec, kamero, termostatske ventile itd. Poleg tega pa uredit še redundancy (LTE in Battery Backup). Bo še zabavno :)


Ali je za povezavo z Homeassistant/Homebridge potrebno na Shelly potrebno kaj nastavljati ali deluje na default nastavitvah? Jih je potrebno povezati v obstoječe omrežje na katerem je RPi ali se povezuje direktno na Shelly AP? Ali mogoče uporabljaš tudi Shelly 2 za izmenična stikala oz. kako si rešil to?

DeeJay ::

@Igg2
Noben Shelly plugin za Homebridge žal nima MQTT opcije, zato je edina opcija HomeAssistant. HA ima že vgrajen MQTT broker, vendar ne deluje ravno najbolje, zato se predlaga inštaliranje Mosquitto brokerja. Ko se to nastavi, je potrebno na Shelly1 nastavit povezavo na MQTT broker. To se naredi v nastavitvah Internet & Security - Advanced Developer Settings - Enable action execution via MQTT.
Ko je povezava narejena, se v Homeassistant doda zadevo v lights.yaml (v primeru upravlanja luči)
- platform: mqtt
  name: 'Kitchen Light'
  state_topic: 'shellies/shelly1-XXXXXX/relay/0'
  command_topic: 'shellies/shelly1-XXXXXX/relay/0/command'
  payload_on: "on"
  payload_off: "off"
  retain: false
  qos: 1

XXXXX je unikatna koda Shelly releja.

Glede na to, da na Shelly1 nastavljaš IP brokerja, pomojem ni potrebno, da so v istem subnetu kot je RPi. Važno je, da se lahko med sabo dostopajo.
Shelly2 ne uporabljam. Se pa seveda da vse skonfigurirat.
Več tukaj:
https://www.facebook.com/groups/ShellyI...
https://community.home-assistant.io/t/s...

lgg2 ::

Hvala za odgovore. Torej https://www.npmjs.com/package/homebridg... ne pride v poštev (imam že kar nekaj stvari na Homebridge in ne bi rad imel še Homeassistant)?

DeeJay ::

Pride v poštev, vendar zadeva komunicira preko REST protokola, ki ni ravno idealen. Za nek simple on/off switch pomojem nebi blo neke hude razlike. Za naprave, ki pa rabijo konstantno komunikacijo, pa je to slabo.
Poleg tega morajo bit naprave (shelly, RPi) na istem subnetu, drugače se ne vidijo.

Matthai ::

DeeJay je izjavil:

Poleg tega morajo bit naprave (shelly, RPi) na istem subnetu, drugače se ne vidijo.

Zakaj ne?

Mislim, saj lahko zrihtaš routing med subneti, ne?
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.

DeeJay ::

Matthai je izjavil:

DeeJay je izjavil:

Poleg tega morajo bit naprave (shelly, RPi) na istem subnetu, drugače se ne vidijo.

Zakaj ne?

Mislim, saj lahko zrihtaš routing med subneti, ne?


Plugin zahteva, da so vsi na istem subnetu
https://github.com/alexryd/homebridge-s...
Verjetno se pa da to zrihtat na router nivoju.

DeeJay ::

@Igg2 imaš tudi opcijo MQTT preko homebridge https://github.com/arachnetech/homebrid...

bigbada ::

https://outlet.chiptehnika.si/index.php...

A ima kdo to (MAX!). Je za kaj?

TilenS ::

Bug je izjavil:

ellow,

kaj pa cybrotech? Ima kdo izkušnje z njihovimi izdelki?

lp,
bug

Povej kaj te zanima?

TilenS ::

Matthai je izjavil:

DeeJay je izjavil:

WC in vsi hodniki so upravljani izključno samo preko senzorja gibanja in nimajo stikal.

Sodelavec je naredil tako, zdaj pa se tepe po glavi. Če kaj dela na hodniku (npr. šraufa omaro,... se pravi, se ne premika), se luč ugasne.In potem se mora vsake toliko časa na silo premaknit, da ga senzor zazna. Zdaj pravi, da bi rad imel override klasično stikalo...

Hehe zanimivo. Kolegu kateremu sem delal hišno avtomatizacijo je pa dejansko žal da je kupil stikala (TEM, niso ravno poceni). Zadeva deluje preko PIR senzorjev v kombinaciji z timerji BP in kolikor mi je rekel, še ni bilo potrebe po stikalih, pa čeprav sem naredil manual-override preko tipke. Pač tu ni kaj za komplicirat povečaš čas timerja izklopa in je zadeva rešena.

Je zanimivo videti omarico, notri pripeljanih mali miljon UTP kablov, praktično celotno stanovanje je avtomatizirano vključno z prezračevalnim ventilatorjem v kopalnici :)

d4vid ::

bigbada je izjavil:

https://outlet.chiptehnika.si/index.php...

A ima kdo to (MAX!). Je za kaj?

Sosed ima v hisi to, zaenkrat ni jamral, da bi kaj nagajalo.
Sem pomagal pri montazi MAX! sistema v enem domi za ostarele, nekaj gatewayev in na vsak radiator en tak ventil, na vsa okna senzorje....
Vglavnem v kaksnem tednu se je izkazalo, da starejsi ne jebejo ravno te tehnologije, nekaj ventilov so polomili v parih dneh - tako da priporocam, da se ventile montira tako, da ne strlijo ven. Plastika ni ravno mocna, moras res pazit da ga ne zlomis.
Laptop:Akoya E4214|Pentium N3540|4 GB RAM|120 GB SSD|Ubuntu Budgie
NAS: Intel Atom D2550|2 GB RAM|3 TB HDD
.: d4vid.info :.

Invictus ::

bigbada je izjavil:

https://outlet.chiptehnika.si/index.php...

A ima kdo to (MAX!). Je za kaj?

Ja, je kul in poceni.

Samo zna biti v Nemčiji precej ceneje.

Samo preveri ali ti premer pri ventilu ustreza.

Je pa to samo za gretje. Za ostale zadeve rabiš Hometic IP...

Preveri tudi dimenzije samega termostata, ker mislim, da so dražji manjši...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

mn ::

Ima kdo od vas Homematic sistem? Če prav razumem uporabljajo lasten protokol. Kaj potem še potrebujem, če želim dodati recimo kake Philips Hue luči ali kako Xiaomi Yeelight, kak Shelly ali kaj drugega?

Lahko strojno berem podatke iz Homematic sistema?
Predvsem me zanimajo vaše izkušnje iz prakse.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mn ()

d4vid ::

mn je izjavil:

Ima kdo od vas Homematic sistem? Če prav razumem uporabljajo lasten protokol. Kaj potem še potrebujem, če želim dodati recimo kake Philips Hue luči ali kako Xiaomi Yeelight, kak Shelly ali kaj drugega?

Lahko strojno berem podatke iz Homematic sistema?
Predvsem me zanimajo vaše izkušnje iz prakse.


Homeassistant/openhab/fhem ali nekaj takega, pa povežeš skupaj hue, xiaomi, shelly, homematic... To je pravzaprav namen teh rešitev, da imaš namesto 10 aplikacij samo eno in da lahko naprave "povezuješ" med sabo in nisi vezan samo na naprave istega proizvajalca.
Laptop:Akoya E4214|Pentium N3540|4 GB RAM|120 GB SSD|Ubuntu Budgie
NAS: Intel Atom D2550|2 GB RAM|3 TB HDD
.: d4vid.info :.

PerS ::

A kdo fura homeassistant na Synologyu? Kako imate povezane Z-wave naprave?

Ne vem a bo USB stick delal, če ga priklopim na synology. Imam pa v dockeru nameščen homeassistant. Oz. a USB stick morda lahko deluje samostojno, če ga priklopim v USB vtičnico? To bi bilo pa sploh idealno. Kdo katerega predlaga? Sicer sem mislil vzeti od Aeoteca.

DeeJay ::

Sam sm začel z HA na Synology (v Dockerju), sam sem pol zarad večje podpore rajš prešaltal na Raspberry Pi.
Kokr sm bral, je najboljš od Aeotec in maš tud navodila kako se ga usposobi na Synologyju.
https://philhawthorne.com/installing-ho...
https://community.home-assistant.io/t/a...

strumf666 ::

Razmišljam o nabavil esp32 board-ov za po prostorih. Teh boardov je, kolikor vidim, kot solate, pa ne vidim razlike med njimi; bo zadostovalo, če nabavim najcenejše, oz. na kaj moram bit pozoren pri nabavi. Povezani bodo v HA/RPi, nanje bom vezal BME280 senzorje, IR transmitterje in touch senzor, pa verjetno še kakšen rele.
Member of OC-Lab Team
http://www.oc-lab.si/
strani: 1 2 3 4 ... 7


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Echo Dot 3rd gen. - nakup (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Zvok in slika
1115122 (124) hafo123
»

Raspberry Pi + Home Assistant

Oddelek: Strojna oprema
14764 (431) Invictus
»

pametna hiša, stanovanje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
686162 (1825) TheBlueOne
»

pametno wifi stikalo 220v na senzor

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
274331 (3122) hafo123
»

Smart Home Kit

Oddelek: Kaj kupiti
51112 (700) urosh

Več podobnih tem