» »

Gneča na Ljubljanski obvoznici

Gneča na Ljubljanski obvoznici

Temo vidijo: vsi
««
59 / 60
»»

Borut:O ::

kaj točno je superiornega pri njih?

Tehnologija električnega pogona avtomobilov je SUPERIORNA naftni tehnologiji pogona ker:

1. Ima 10x nižjo ceno vožnje na kilometer
2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer
3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok
4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje
5. Boljši pospeški
6. Mnogo boljša krivulja navora
7. NIžje težišče
8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)
9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike
10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)
11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči, pri nafti pa moraš hodit na črpalke)
12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija, 100x manj gibajočih se delov)
13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od Rusov
14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen, meritve kažejo da je v mestih koncentracija strupenega dušikovega oksida zaradi naftnih avtomobilov tudi po 500 krat večja kot na podeželju, kar ima izjemno slabe učinke na zdravje in počutje).
15. Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi

ps: tole sem ti že enkrat napisal kokr vem, verjetno si spregledal.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Kayzon ()

Borut:O ::

eventyrer je izjavil:

Borut,
jutri se peljem v Hamburg. Z mojim avtom to pomeni vmes 1 postanek za tankanje (5 minut) (in nekaj postankov za kavo in scanje). Vožnje je 11 ur in pol, s postanki se približamo 13 uram. Ajde rečmo da bom še nekaj pojedel, torej smo na max 13.5 urah.

Kolikokrat se moram na tej razdalji ustaviti z električnim avtom in koliko časa ga moram polniti? Ali je z EV sploh možno to pot opraviti v 1 dnevu, upoštevajoč da moram vmes 8 ur spati?


Ja, je možno, čas potovanja ni čisto nič daljši (ker tiste 3 pol urne postanke izkoristiš za polnjenje). Tudi z električnim avtom do Hamburga prideš v 13 urah brez problema, še precej prej:

https://abetterrouteplanner.com/

Čas potovanja z električnim avtom je ISTI, ker postanke za scat in za malico/kosilo združiš z polnjenjem.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Kayzon ()

netopypy ::

to je morda vse lepo in se mi ni težko strinjati ampak recharging na dolgih relacijah je glavni uničevalec igre, nam samim sicer ni dramatično, zaradi letno 10-15k km (in občasnih enosmernih episod do 150 km) nam nakup vožnje še ni najbolj smotrn, čeprav imamo hišno se - žal brez rezerve za ev ... ampak pač, da se ne slepimo...

in ja, najbrž gre res za dve različni osebi, osebnosti :-)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: netopypy ()

Borut:O ::

1000 km z električnim avtom opravljeno v 8 urah in 55 minut (fosilec BREZ postankov za malico je imel izmerjen čas 8 ur 35 minut, torej samo 20 minut manj. Torej če imaš vmes vsaj en 20 minutni postanek za malico je enako, izmerjeno), glej test spodaj na posnetku in se čudi:


Zdej pa to kar si zgoraj videl združi z dejstvom da večina ljudi 1000 km v enem dnevu nikoli ne opravi (ali pa izjemno redko, morda enkrat na 2 leti) in potegni zaključke.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Kayzon ()

Mato989 ::

Sej imaš skoraj brezobrastni kredit eko sklada. Prijatelj plača na mesec MANJ za električni avto kot bi za dizla. Plača 250 € kredita za električni avto plus 15 € mesečno elektrike, kar je 265 € mesečno, za novega dizla bi pa bilo 200 € kredita za dizla plus 150 € dizla na črpalki, kar je 350 €. In 265 € mesečno je manjši strošek kot pa 350 € mesečno. Torej z električnim avtom špara še od prvega dneva naprej. Če si 265 € mesečno za električni avto ne more privoščit, potem bi si 350 € mesečno za novega dizla lahko privoščil ŠE TEŽJE.


Neumnost, važna je skupna cena...

Če kupim jaz Megane Dizla za 18k ali pa EV za 40k... potem ni važen mesečni kredit... važno je da meni ostane 22k za dizl... zdaj pa računaj koliko let je to free vožnje pri 10k letnih km in dizlu koliko? 1,5EUR ter povprečni porabi 5,5
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

netopypy ::

Borut:O je izjavil:

1000 km z električnim avtom opravljeno v 8 urah in 55 minut

tudi to je v idealnih pogojih lahko res, če ni prometno/polnilnega infarkta zaradi selitve glavnine turistov

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: netopypy ()

Gregor P ::

To tudi ne gre zdaj, da primerjamo najboljše kar EV svet premore (in je vprašanje, če je sploh dostopno običajnim potrošnikom) s povprečjem ICE/MNZ sveta:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Borut:O ::

netopypy je izjavil:

to je morda vse lepo in se mi ni težko strinjati ampak recharging na dolgih relacijah je glavni uničevalec igre, nam samim sicer ni dramatično, zaradi 10-15kkm (občasne enosmerne episode do 150km) nam nakup navožnje še ni najbolj smotrn, čeprav imamo hišno se - žal brez rezerve za ev ... ampak pač, da se ne slepimo...

in ja, najbrž gre res za dve različni osebi, osebnosti :-)


Zakaj bi bil recharging na dolgih relacijah kakršenkoli uničevalec igre?! Lepo polniš ko imaš malico in je to to, ko končaš za malico je EV poln in pripravljen na vožnjo. In ne, ne gre za 2 različni osebnosti, gre za 2 popolnoma drugi osebi, sam nisem blesav za bi nasprotoval električnim avtom, ki so clearly superiorni ko stopiš korak stran in pogledaš na celotno zadevo v celoti.

netopypy je izjavil:

Borut:O je izjavil:

1000 km z električnim avtom opravljeno v 8 urah in 55 minut

tudi to je v idealnih pogojih lahko res, če ni prometno/polnilnega infarkta zaradi selitve glavnine turistov


Nasedel si na mite, v praksi je frend v 2 letih samo 1x moral čakat na polnjenje, pa še to samo 10 minut. Ker ga fila doma, na hitrih polnilnicah ko gre na dopust je pa večinoma prazno.

Gregor P je izjavil:

To tudi ne gre zdaj, da primerjamo najboljše kar EV svet premore (in je vprašanje, če je sploh dostopno običajnim potrošnikom) s povprečjem ICE/MNZ sveta:|


Povprečen EV pa rabi kakšno uro več kot bencinar na 1000 km razdalje, pa kaj pol? Pol ure je tako ali tako malice, še trije 10 minutni postanki za WC in razlika je nula. Če pa bi teoretično res kdo v avtu jedel sendviče med vožnjo in lulal v račko zato da bi prišparal minute, potem bi pač z električnim rabil 1 uro več. Ampak glede na to da večina ljudi 1000 km v enem dnevu skoraj nikoli ne prevozi (morda enkrat na leto), to ni faktor pri odločitvi za nakup, se ti ne zdi?

Si res pripravljen se celo leto vozit z 8x dražjim gorivom, samo zato da boš TEORETIČNO enkrat na leto prišparal 1 urco, pa še to samo če boš lulal v račko in jedel sendviče v avtu? Ker prec ko imaš kosilo v gostilni tako kot človek in hodiš na WCje tako kot človek, je razlika nula. Ker se ti fila med postanki ki si jih naredil zaradi drugih stvari, stvari, ki jih delaš tudi z bencinarjem.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Kayzon ()

energetik ::

netopypy je izjavil:

to je morda vse lepo in se mi ni težko strinjati ampak recharging na dolgih relacijah je glavni uničevalec igre, nam samim sicer ni dramatično, zaradi 10-15kkm (občasne enosmerne episode do 150km) nam nakup navožnje še ni najbolj smotrn, čeprav imamo hišno se - žal brez rezerve za ev ... ampak pač, da se ne slepimo...
Ni res, glavna zavora za masovno adopcijo je pač cena. TCO.
Večina folka pač dela tam nekje 10-20tkm letno, EV so dragi kot žafran in folk se ne odloči za EV ker ali nima za začetni nakup ali pa je TCO na 10 let še vedno manjši pri ICE. Jaz bi takoj vzel EV, pa bi pri mojih letnih km šele po 10+ letih prišel na nulo, kar je mnogo predolgo.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

netopypy ::

Borut:O je izjavil:

Zakaj bi bil recharging na dolgih relacijah kakršenkoli uničevalec igre?! Lepo polniš ko imaš malico in je to to, ko končaš za malico je EV poln in pripravljen na vožnjo. In ne, ne gre za 2 različni osebnosti, gre za 2 popolnoma drugi osebi, sam nisem blesav za bi nasprotoval električnim avtom, ki so clearly superiorni ko stopiš korak stran in pogledaš na celotno zadevo v celoti.


ja, to je v idealnih pogojih (ali pa bolj plastično, v pred- in posezoni), če niso polnilne kapacitete že zasedene v času, ko ti "želiš" malicati v dometu... tesla se je s svojimi polnilnimi postajami sicer res znašla ampak vsi ne vozijo tesel - meni na zunaj sicer niso všečni avti, mnogokrat tudi rabim kakšne 'eu-paletne' dimenzije za tovor, šport ali ropotijo.

energetik je izjavil:

Ni res, glavna zavora za masovno adopcijo je pač cena. TCO.

pa... recimo, tudi to :-) ampak kot posledica cenovne dostopnosti bi bilo precej več polnilcev in zasedeni sloti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: netopypy ()

Borut:O ::

Mato989 je izjavil:

Sej imaš skoraj brezobrastni kredit eko sklada. Prijatelj plača na mesec MANJ za električni avto kot bi za dizla. Plača 250 € kredita za električni avto plus 15 € mesečno elektrike, kar je 265 € mesečno, za novega dizla bi pa bilo 200 € kredita za dizla plus 150 € dizla na črpalki, kar je 350 €. In 265 € mesečno je manjši strošek kot pa 350 € mesečno. Torej z električnim avtom špara še od prvega dneva naprej. Če si 265 € mesečno za električni avto ne more privoščit, potem bi si 350 € mesečno za novega dizla lahko privoščil ŠE TEŽJE.


Neumnost, važna je skupna cena...

Če kupim jaz Megane Dizla za 18k ali pa EV za 40k... potem ni važen mesečni kredit... važno je da meni ostane 22k za dizl... zdaj pa računaj koliko let je to free vožnje pri 10k letnih km in dizlu koliko? 1,5EUR ter povprečni porabi 5,5


Neumnost, važna je skupna cena...

1. Ni neumnost, neumnost je tale tvoj bullshit. Skupna cena (total cost of ownership) je pri električnem avtu MANJŠA, dosti manjša!

2. In važno je koliko plačuješ na mesec. Pri EVju manj kot za novega dizla.

Če kupim jaz Megane Dizla za 18k ali pa EV za 40k... potem ni važen mesečni kredit... važno je da meni ostane 22k za dizl... zdaj pa računaj koliko let je to free vožnje pri 10k letnih km in dizlu koliko? 1,5EUR ter povprečni porabi 5,5


3. Razlika je par tisočakov, ne pa 22k lol. Seveda pa moraš izbrat tak model kjer je razlika v nakupni ceni majhna, pač pametnost posameznika. Če je ne premoreš, then i am sorry for ya.

4. Še enkrat, česa ne razumeš? Tip se je odločal ali bo vzel novega dizla na kredit ali električni avto na kredit. Skupni mesečni stroški so:

ELEKTRIČNI AVTO: 250 € obrok kredita mesečno + 15 € elektrike mesečno = 265 €
DIZELSKI AVTO: 200 € obrok kredita mesečno + 150 € dizla mesečno = 350 €

Last time i checked je bilo 350 € več od 265 €.

Večina folka pač dela tam nekje 10-20tkm letno, EV so dragi kot žafran in folk se ne odloči za EV ker ali nima za začetni nakup ali pa je TCO na 10 let še vedno manjši pri ICE. Jaz bi takoj vzel EV, pa bi pri mojih letnih km šele po 10+ letih prišel na nulo, kar je mnogo predolgo.


ČE IZBEREŠ PRAVI MODEL potem je TCO pri električnem avtu manjši od bencinskega že v nekaj letih. Obstajajo celo modeli kjer je električni avto CENEJŠI ZA NAKUP. Električni Golf je v akciji stal 20.000 €. Bencinski golf takrat 25.000 €. Kaj je več? Da o tem da se z električnim avtom voziš skoraj zastonj sploh ne govorim. ŽE NAKUPNA cena je bila v tem primeru pri električnem avtu nižja!

Ni res, glavna zavora za masovno adopcijo je pač cena.

Drži, vendar to je samo začasni problem:
EVS Will Have Price Parity With ICE By 2027, Say T&E And BNEF
https://insideevs.com/news/506465/evs-p...

ja, to je v idealnih pogojih (ali pa bolj plastično, v pred- in posezoni), če niso polnilne kapacitete že zasedene v času, ko ti "želiš" malicati v dometu.

Ne, to je v REALNIH pogojih, klik:


2. Polnilnice v praksi NISO zasedene, skoraj vedno je še kakšno prosto mesto.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Kayzon ()

johnnyyy ::

Borut:O je izjavil:

Ne, prav nič ne trolam, danes je bila taka gužva da si od Bežigrada do Viča rabil 1 uro! Se ti ne zdi da bi bilo treba nekaj narest glede tega? En del ljudi je treba SPODBUDITI da začnejo uprabljat bolj trajne oblike transporta, take ki ne pozročajo gužve in nas ne zastrupljajo s strupenimi plini.

Včeraj je bila precejšnja izjema, saj so zaradi praznikov v severnih državah turisti precej obremenili naše ceste. Še posebej se to pozna v LJ, saj preko Karavanškega predora in Gorenjske ti tranzitni turisti obremenijo LJ in potem še primorsko AC. Tako je prihajalo do zgoščenega prometa že pred 12h kadar po navadi ni problemov, popoldne pa je bila štala še večja. Zraven pa je zagodlo še vreme s precejšnjimi nalivi in točo. Jaz sem potreboval za slabih 10km poti iz Dravelj do Brezovice 50min. Ko je v brezovici začel promet potekati gladko sem do IT rabil 1h.

Borut:O ::

mnogokrat tudi rabim kakšne 'eu-paletne' dimenzije za tovor, šport ali ropotijo.

Mnogokrat rabiš prostora za celo paleto? Dej no dej, ali lažeš, ali pa si nek posebneš = IZJEMA.

mnogokrat tudi rabim kakšne 'eu-paletne' dimenzije za tovor, šport ali ropotijo.

Število polnilnic se naglo veča, tako da to ne bo problem na dolgi rok. Število električnih avto gre gor, ampak gor gre tudi število polnilnic.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Kayzon ()

energetik ::

inženirček ne nabijaj z extremnimi ciframi.
Letno naredim 22tkm. Corolla karavan mi požre letno 1500EUR za gorivo. EV filan izključno na nizki tarifi doma bi me prišel 500EUR. Prišparal bi 1kEUR letno. 10kEUR v 10 letih. EV s 600L prtljažnika stane koliko? Gotovo 10k več kot karavanska Corolla. Niti v 10 letih ne bi bil na nuli!
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

netopypy ::

ja, res ni nemogoče, da sem izjema, kar velikokrat kakšno belo tehniko vozim (ker sem dovolj 'požrtvovalen' za žlahto in podobno), napihljive supe (za napihljiv kajak sicer ni interesa) in bicikle. dejstvo je tudi, da sem precej nemaren, mogoče kontra forumskemu vtisu :-)

in zdaj, ker je karavan sicer super uporaben ampak že bolj star gospod s slabimi higienskimi navadami in če bi se dali prepričati s temi vsako-mesečnimi obroki, kaj bi se predlagalo za ene ev? pa da bi bilo čimbolj nevpadljivo videti in še uporabno do nekje maks 50kEUR (manj je boljše) s podobnimi tovornim volumnom?

aja, imamo SE, samo ne bo dovolj za te kilometre.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: netopypy ()

Borut:O ::

nženirček ne nabijaj z extremnimi ciframi.

Nič ne nabijam. Električni Golf je res stal pod 20k dokler so ga še prodajali. Al pa drug primer, električni avto ima ISTO ceno za nakup kot bencinski:
https://avto.finance.si/9012178/Najprep...

Letno naredim 22tkm. Corolla karavan mi požre letno 1500EUR za gorivo. EV filan izključno na nizki tarifi doma bi me prišel 500EUR.

Kako samo trikratna razlika?! Ni 500 € za 22 km, ampak ranga 300 €. Povprečno porabo si si računal samo 4,8 litra?!

Prišparal bi 1kEUR letno. 10kEUR v 10 letih. EV s 600L prtljažnika stane koliko? Gotovo 10k več kot karavanska Corolla. Niti v 10 letih ne bi bil na nuli!

Kot sem rekel, izbrat moraš ustrezen model EVja. Ni vsak EV poceni, vendar nekateri so. Zberi nekaj kar je poceni, ne pa nekaj kar je drago, obviously ane.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Borut:O ()

Mato989 ::

3. Razlika je par tisočakov, ne pa 22k lol. Seveda pa moraš izbrat tak model kjer je razlika v nakupni ceni majhna, pač pametnost posameznika. Če je ne premoreš, then i am sorry for ya.


Tu je tvoj error:

EV ki naredi v enem kosu 500km z baterijo (v realnih pogojih!!!!) stane 45k+

ICE ki naredi v enem kosu 500km (z polnim tankom) je praktično vsak ICE nad 10k...

Torej imam na izbiro EVje nad 45k in vsak ICE od 10k naprej... Dodatne opreme ne rabim skoraj nič (tempomat in avtomatsko klimo, vzratna kamera je tisti vrhunec dodatne opreme) zdaj pa mi najdi najcenejši ICE/EV ki ima:

1. Realen doseg 500km z polnim tankom/bat
2. avtomatsko klimo
3. tempomat
4. vzvratno kamero
5. 5 vrat
6. prtljažnik vsaj 380l

7. da mi je dokaj všeč oblika (valda subjektivno)


Potem pa greva primerjat namreč sam oz. moja dela letno z avtom tam cca 11k km na povprečni 5,3l (bencinar)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

energetik ::

Borut:O je izjavil:

nženirček ne nabijaj z extremnimi ciframi.

Nič ne nabijam. Električni Golf je res stal pod 20k dokler so ga še prodajali. Al pa drug primer, električni avto ima ISTO ceno za nakup kot bencinski:
https://avto.finance.si/9012178/Najprep...
Lej natančno vem, koliko € letno mi požre Corolla, natančno vem koliko me stane 1kWh v nizki tarifi in vem koliko žre EV. Zgoraj imaš gole cifre, zakaj EV nisem nabavil 2 leti nazaj, ko sem kupoval novo vozilo. Poleg tega da pametnega EV s 600L+ prtljažnika nisem našel. Vsaj ne za meni dosegljivo ceno.
vires in numeris

Borut:O ::

energetik je izjavil:

Borut:O je izjavil:

nženirček ne nabijaj z extremnimi ciframi.

Nič ne nabijam. Električni Golf je res stal pod 20k dokler so ga še prodajali. Al pa drug primer, električni avto ima ISTO ceno za nakup kot bencinski:
https://avto.finance.si/9012178/Najprep...
Lej natančno vem, koliko EUR letno mi požre Corolla, natančno vem koliko me stane 1kWh v nizki tarifi in vem koliko žre EV. Zgoraj imaš gole cifre, zakaj EV nisem nabavil 2 leti nazaj, ko sem kupoval novo vozilo. Poleg tega da pametnega EV s 600L+ prtljažnika nisem našel. Vsaj ne za meni dosegljivo ceno.


Koliko si dal za Corrolo hibrida?

Tu je tvoj error:

EV ki naredi v enem kosu 500km z baterijo (v realnih pogojih!!!!) stane 45k+

ICE ki naredi v enem kosu 500km (z polnim tankom) je praktično vsak ICE nad 10k...

To ni noben error, zahteva da naredi 500 km z eno baterijo je za večino ljudi nesmiselna in je samemu sebi namen. Večina ljudi ne dela vsak dan po 500 km. Čez noč se pa itak nafila. Doseg je važen samo tiste 1x ali 2x na leto pri zelo dolgih vožnjah (recimo na dopust).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Borut:O ()

energetik ::

Borut:O je izjavil:

Kako samo trikratna razlika?! Ni 500 EUR za 22 km, ampak ranga 300 EUR. Povprečno porabo si si računal samo 4,8 litra?!

Prišparal bi 1kEUR letno. 10kEUR v 10 letih. EV s 600L prtljažnika stane koliko? Gotovo 10k več kot karavanska Corolla. Niti v 10 letih ne bi bil na nuli!

Kot sem rekel, izbrat moraš ustrezen model EVja. Ni vsak EV poceni, vendar nekateri so. Zberi nekaj kar je poceni, ne pa nekaj kar je drago, obviously ane.
Ja, dolgoletno porabo imam 4.8L, beleženo po natankanih litrih.
Ja, 500EUR za EV, poceni tarifa je 12,5 centa, žrl bi mi 17Wh/km pri moji vožnji.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

Mato989 ::

To ni noben error, zahteva da naredi 500 km z eno baterijo je za večino ljudi nesmiselna in je samemu sebi namen. Večina ljudi ne dela vsak dan po 500 km. Čez noč se pa itak nafila.


Spet to je moja ZAHTEVA... meni je tudi zahteva po senzorjih spredaj NESMISELNA pa ne odrekam nekomu te zahteve. Meni je tudi zahteva po trugi NESMISELNA pa jo nekdo drug ime

Tudi zahteva po Dolby sorround mi je nesmiselna ker mi je za muziko not vseeno
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mato989 ()

Borut:O ::

Mato989 je izjavil:

To ni noben error, zahteva da naredi 500 km z eno baterijo je za večino ljudi nesmiselna in je samemu sebi namen. Večina ljudi ne dela vsak dan po 500 km. Čez noč se pa itak nafila.


Spet to je moja ZAHTEVA... meni je tudi zahteva po senzorjih spredaj NESMISELNA pa ne odrekam nekomu te zahteve. Meni je tudi zahteva po trugi NESMISELNA pa jo nekdo drug ime


Sva zaključila. Samo bedak postavlja neracionalne zahteve. Zakaj ne zahtevaš da ima 8000 km dosega z enim polnjenem?! Ker obojega ne rabiš ne 500 km ne 8000 km.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Borut:O ()

energetik ::

Borut:O je izjavil:



Koliko si dal za Corrolo hibrida?
24k€, postavljen na cesto.
vires in numeris

Borut:O ::

energetik je izjavil:

Borut:O je izjavil:

Kako samo trikratna razlika?! Ni 500 € za 22 km, ampak ranga 300 €. Povprečno porabo si si računal samo 4,8 litra?!

Prišparal bi 1kEUR letno. 10kEUR v 10 letih. EV s 600L prtljažnika stane koliko? Gotovo 10k več kot karavanska Corolla. Niti v 10 letih ne bi bil na nuli!

Kot sem rekel, izbrat moraš ustrezen model EVja. Ni vsak EV poceni, vendar nekateri so. Zberi nekaj kar je poceni, ne pa nekaj kar je drago, obviously ane.
Ja, dolgoletni porabo imam 4,8, beleženo po natankanih litrih.
Ja, 500€ za EV, poceni tarifa je 12,5 centa, žrl bi mi 17Wh/km pri moji vožnji.


Še enkrat, koliko si plačal za hibrida corrolo? Potrebujem podatek zato da ti najdem EV z 600 litrov pritljažnika ki bo imel vračilno dobo precej pod 10 let.

energetik je izjavil:

Borut:O je izjavil:



Koliko si dal za Corrolo hibrida?
24k€, postavljen na cesto.


Kdaj si ga kupil? Koliko časa nazaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Borut:O ()

Mato989 ::

Še enkrat Borut

EV ki naredi v enem kosu 500km z baterijo (v realnih pogojih!!!!) stane 45k+

ICE ki naredi v enem kosu 500km (z polnim tankom) je praktično vsak ICE nad 10k...

Torej imam na izbiro EVje nad 45k in vsak ICE od 10k naprej... Dodatne opreme ne rabim skoraj nič (tempomat in avtomatsko klimo, vzratna kamera je tisti vrhunec dodatne opreme) zdaj pa mi najdi najcenejši ICE/EV ki ima:

1. Realen doseg 500km z polnim tankom/bat
2. avtomatsko klimo
3. tempomat
4. vzvratno kamero
5. 5 vrat
6. prtljažnik vsaj 380l

7. da mi je dokaj všeč oblika (valda subjektivno)


Potem pa greva primerjat namreč sam oz. moja dela letno z avtom tam cca 11k km na povprečni 5,3l (bencinar)


Najdi mi cenejšega EVja od bencinarja pod temi pogoji (pogoji so zelo mili namreč) lahko tudi total cost... oz. kdaj bo ICE na slabšem v total cost kot EV pod temi pogoji.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mato989 ()

Gregor P ::

Ok fantje to je le tema o gneči; električarje imamo v drugih temah kot npr.:

Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Tesla - začetek konca?
idr.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Borut:O ::

energetik je izjavil:

Borut:O je izjavil:



Koliko si dal za Corrolo hibrida?
24kEUR, postavljen na cesto.


MG5 se dobi za 30k po subvenciji, postavljen na cesto. Torej 6 let vpračilne dobe. Ampak tvoj primer je specifičen, ker 600 litrov pritljažnika je gromozanski pritljažnik (to je bila tvoja zahteva, očitno imaš zelo nekovencionalni življenjski slog če res rabiš tako ogromen pritljažnik, če da, potem si izjema, če ne, potem je pa ta zahteva neracionalna.

Tu je tvoj error:

EV ki naredi v enem kosu 500km z baterijo (v realnih pogojih!!!!) stane 45k+

ICE ki naredi v enem kosu 500km (z polnim tankom) je praktično vsak ICE nad 10k...


1. KATERI NOV ICE STANE 10k?! Lažeš ko svina!
2. 500 km dosega z enim polnjenjem je neracionalna zahteva, saj nihče ne dela 500 km na dan. Nato pa doma preko noči nafilaš. Če ne moreš doma filat, potem pa EV itak še ni zate.
3. POZABI na EV, ker kot si povedal v preteklosti na tem forumu stanuješ v bloku in nimaš možnosti filanja doma, potemtakem EV NI ZATE. Tako da: POZABI na EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Borut:O ()

energetik ::

Borut:O je izjavil:


energetik je izjavil:

Borut:O je izjavil:



Koliko si dal za Corrolo hibrida?
24k€, postavljen na cesto.


Kdaj si ga kupil? Koliko časa nazaj.
21 mesecev nazaj. Kaj ima to veze? Takrat sem gledal tudi starega Ioniqa, ki bi prišel blizu s TCO. Nima niti približno podobnega prtljažnika pa z glavo se butaš v strop zadaj. Vse ostalo je bilo daaaleč dražje.
vires in numeris

Borut:O ::

Veze ima zato ker se cene spreminjajo skozi čas. Kot sem povedal nov elekrični MG5 karavan bi bil ok zate. Vračilna doba cca 5 let, je pa res da bi ga mogel it iskat v nemčijo.

energetik je izjavil:

Borut:O je izjavil:


energetik je izjavil:

Borut:O je izjavil:



Koliko si dal za Corrolo hibrida?
24kEUR, postavljen na cesto.


Kdaj si ga kupil? Koliko časa nazaj.
21 mesecev nazaj. Kaj ima to veze? Takrat sem gledal tudi starega Ioniqa, ki bi prišel blizu s TCO. Nima niti približno podobnega prtljažnika pa z glavo se butaš v strop zadaj. Vse ostalo je bilo daaaleč dražje.


EV je trenutno samo za tiste ki ga lahko filajo doma, kar je po statistikah 80 % Slovencev. Aja pa še to: Planet Solar je pred kratkim kaka slabi 2 leti nazaj razprodajal MG ZS EVje za 22.000 EUR, nove (ker je prišel nov model na trg so jih dajali z ogromnim popustom), vem iz druge roke (prijatelj ga je kupil).

Zdej pa dost o EVjih, ker smo oftopic.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Borut:O ()

Borut:O ::

.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Borut:O ()

feryz ::

eventyrer je izjavil:

Do Hamburga je 1200 km.
9 ur rata če imaš poprečno potovalno hitrost odkar se vsedeš v avto pa do takrat ko parkiraš na cilju 140 kmh...česar ne boš dosegel.
Evo, niti Nemčija ni, tam vemo, kako hitro se vozi.
Plus od 1006 km je 40 km navadne ceste, Dunaj z omejitvijo 80 km/h in še kup naših tunelov z omejitvijo 100 km/h.
Btw, to ni enkratno, jaz to redno prakticiram.

Ok, če upoštevamm pavzo, mi pade povprečje na 147,22 km/h.

Če bi skrbno izbral čas odhoda, se pravi poiskal idealen čas, rabiš od Ljubljane do Hamburga manj kot 8 ur. En šiht, pač.

Bellzmet ::

Eh feryz, če bi to "redno prakticiral" bi vedel, da se v Hamburg ne gre preko Dunaja...

Miki N ::

feryz je izjavil:

eventyrer je izjavil:

Do Hamburga je 1200 km.
9 ur rata če imaš poprečno potovalno hitrost odkar se vsedeš v avto pa do takrat ko parkiraš na cilju 140 kmh...česar ne boš dosegel.
Evo, niti Nemčija ni, tam vemo, kako hitro se vozi.
Plus od 1006 km je 40 km navadne ceste, Dunaj z omejitvijo 80 km/h in še kup naših tunelov z omejitvijo 100 km/h.
Btw, to ni enkratno, jaz to redno prakticiram.

Ok, če upoštevamm pavzo, mi pade povprečje na 147,22 km/h.

Če bi skrbno izbral čas odhoda, se pravi poiskal idealen čas, rabiš od Ljubljane do Hamburga manj kot 8 ur. En šiht, pač.


Takole si pa Bingov Dale AI predstavlja Feryjevo pot na Dunaj:

feryz ::

Bellzmet je izjavil:

Eh feryz, če bi to "redno prakticiral" bi vedel, da se v Hamburg ne gre preko Dunaja...
Če bi pa ti znal brati, ne bi napisal svojega posta. Tako simpl je to.

Sicer pa ne vem, zakaj se v Hamburg ne bi šlo preko Dunaja?
Z lahkoto greš tudi preko Rima, recimo. Ali preko Pariza. Ali preko česarkoli.

Preko Pariza v Hamburg celo planiram letos iti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

Bellzmet ::

Tudi tudi...samo tle nabijaš, da si hiter kot bullet train :)

feryz ::

Saj nisem hiter, temu se reče normalna vožnja.

Bellzmet ::

Aha drugič napiši, da si šel na Poljsko za primerjavo, ne Hamburg.

Ne normalna vožnja je vožnja po omejitvah se pravi teoretično max povprečna 130km/h (razen DE). To tvoje je divjanje in ogrožanje ostalih udeležencev.

c23po ::

Borut:O je včeraj bil vnet zagovornik koles in skuterjev, danes pa gori za električne avtomobile. Vendar: kako neki to rešuje problem gneče na ljubljanski obvoznici? Je gneča manjša, če se po lokalnih ulicah vozimo s skuterji ali je za gnečo bolje, če tam sedimo v teslah?

codeMonkey ::

GupeM je izjavil:


Pa še zgolj informativno: Si bil nazaj proti Kranju enako hiter? Dvigneš se namreč za cca 100 m iz Ljubljane, pa me zanima, koliko je bilo razlike. Sklepam, da je bilo kakšnih 5 minut zagotovo razlike v eno ali drugo smer.


Je bilo, ampak se ne spomnim. Predvsem se spomnim, da so bili casi do okoli 50 minut in razdalja 26 km. Proti domu je slo pocasneje ze zato, ker sem pogosto sel nato plavat na bazen ali pa okrog Brda odlaufat desetko. Prevec casa pa neke ideje o triatlonih pa to :)

Zgodovina sprememb…

Borut:O ::

Borut:O je včeraj bil vnet zagovornik koles in skuterjev, danes pa gori za električne avtomobile.

Že od nekdaj sem zagovornik koles, električnih koles, električnih skuterjev in električnih avtomobilov, to ni nekaj novega, to zagovarjam že več kot 15 let.

Je gneča manjša, če se po lokalnih ulicah vozimo s skuterji ali je za gnečo bolje, če tam sedimo v teslah?

Že od nekdaj sem zagovornik koles/e-koles/e-skirojem. Električni avtomobili seveda ne rešujejo problema gneče, ampak problem dragega energenta, energetske odvisnosti, ter problem strupenih plinov ki jih spuščajo naftni avtomobili, poleg tega imajo tudi vrsto drugih prednosti (zaskrolej gor po temi, boš našel 15 točk kjer imaš to našteto).

feryz je izjavil:

Saj nisem hiter, temu se reče normalna vožnja.

140 km/h POVPREČNO pomeni vožnja kjer je mogoče vsaj 220 km/h, kar definitivno ni normalna vožnja (je Siol nekaj časa nazaj delal test točno o tem kako maksimalna hitrost vožnje vpliva na povprečno hitrost. Bolj kot povečuješ povprečno hitrost vožnje, večja je razlika med povprečno in maksimalno hitrostjo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Borut:O ()

Borut:O ::

Miki N je izjavil:

feryz je izjavil:

eventyrer je izjavil:

Do Hamburga je 1200 km.
9 ur rata če imaš poprečno potovalno hitrost odkar se vsedeš v avto pa do takrat ko parkiraš na cilju 140 kmh...česar ne boš dosegel.
Evo, niti Nemčija ni, tam vemo, kako hitro se vozi.
Plus od 1006 km je 40 km navadne ceste, Dunaj z omejitvijo 80 km/h in še kup naših tunelov z omejitvijo 100 km/h.
Btw, to ni enkratno, jaz to redno prakticiram.

Ok, če upoštevamm pavzo, mi pade povprečje na 147,22 km/h.

Če bi skrbno izbral čas odhoda, se pravi poiskal idealen čas, rabiš od Ljubljane do Hamburga manj kot 8 ur. En šiht, pač.


Takole si pa Bingov Dale AI predstavlja Feryjevo pot na Dunaj:


hahahah :)):))

2871 km v samo 1 dnevu z električnim avtom (ves čas filanja VKLJUČEN ta cajt):

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Borut:O ()

energetik ::

Danes, ko delam od doma pa očitno ne bo popolnega kolapsa LJ. Očitno bo treba bolj gledat prometni koledar...

Nekaj pa dam prav Inženirčku; kdor se vsakodnevno fura z avtom znotraj obroča razdalje do 10km, sploh na kakšnih relacijah Bežigrad-Vič ali Bežigrad-BTC je milorečeno sadomazo. Jaz sem slučajno včeraj fural Bežigrad-Vič, ampak če bi vsak dan imel to relacijo, bi šel z biciklom tudi če bi ošiljene prekle padale. Kdor to vozi vsak dan, mora vplivati na živce...
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

LeQuack ::

energetik je izjavil:

Danes, ko delam od doma pa očitno ne bo popolnega kolapsa LJ. Očitno bo treba bolj gledat prometni koledar...

Nekaj pa dam prav Inženirčku; kdor se vsakodnevno fura z avtom znotraj obroča razdalje do 10km, sploh na kakšnih relacijah Bežigrad-Vič ali Bežigrad-BTC je milorečeno sadomazo. Jaz sem slučajno včeraj fural Bežigrad-Vič, ampak če bi vsak dan imel to relacijo, bi šel z biciklom tudi če bi ošiljene prekle padale. Kdor to vozi vsak dan, mora vplivati na živce...


Kakih 10km. Povprečen Slovenec se bo tudi 1km vozil z avtom. Zakaj pa je kupil avto.
Quack !

Gregor P ::

Vprašanje kaj počnejo vsa ta vozila recimo znotraj običajnega delovnega časa, kako to, da je toliko vozil na cestah?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

energetik ::

LeQuack je izjavil:

energetik je izjavil:

Danes, ko delam od doma pa očitno ne bo popolnega kolapsa LJ. Očitno bo treba bolj gledat prometni koledar...

Nekaj pa dam prav Inženirčku; kdor se vsakodnevno fura z avtom znotraj obroča razdalje do 10km, sploh na kakšnih relacijah Bežigrad-Vič ali Bežigrad-BTC je milorečeno sadomazo. Jaz sem slučajno včeraj fural Bežigrad-Vič, ampak če bi vsak dan imel to relacijo, bi šel z biciklom tudi če bi ošiljene prekle padale. Kdor to vozi vsak dan, mora vplivati na živce...


Kakih 10km. Povprečen Slovenec se bo tudi 1km vozil z avtom. Zakaj pa je kupil avto.
Ja. Ravno takih ne razumem, da dnevno prenašajo tako gnečo. Jaz se z avtom furam le zato, ker je vsaka druga stvar daaaleč počasnejša na moji relaciji. Ampak če si redno v takih zastojih, je tudi pešak hitrejši način.
Kakor hitro bi moj commute po diagonali preko LJ vsakodnevno postal daljši kot 1h v eno smer, bi že nabavljal e-bike, zagotovo. Ampak trenutno še ni tako hudo.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

starfotr ::

Službe niso samo pisarna in proizvodnja.

In nekaj ljudi je dopoldne tudi prostih, saj delajo popoldne/ponoči.

Če še ne veš, včasih so penziči bili doma, mnogi sploh niso imeli izpita in avta.

Danes se penziči furajo naokoli. Zjutraj pred trgovino čakajo, da se odpre. Ker, če bi šli ob 10h, bi se cel svet sesul v prah.

mirator ::

Ja, evo. To bo to. Če bi ne bilo penzičev, tudi gužve na obvoznici ne bi bilo. Genialna rešitev vredna forumskega genija.:D:D:D

starfotr ::

Definitivno jih je več z avti, kot jih je bilo v preteklosti. Tako, da zagotovo vplivajo tudi na promet.

Webmojster ::

Borut:O je izjavil:

kaj točno je superiornega pri njih?

Tehnologija električnega pogona avtomobilov je SUPERIORNA naftni tehnologiji pogona ker:

1. Ima 10x nižjo ceno vožnje na kilometer
2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer
3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok
4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje
5. Boljši pospeški
6. Mnogo boljša krivulja navora
7. NIžje težišče
8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)
9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike
10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)
11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči, pri nafti pa moraš hodit na črpalke)
12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija, 100x manj gibajočih se delov)
13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od Rusov
14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen, meritve kažejo da je v mestih koncentracija strupenega dušikovega oksida zaradi naftnih avtomobilov tudi po 500 krat večja kot na podeželju, kar ima izjemno slabe učinke na zdravje in počutje).
15. Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi

ps: tole sem ti že enkrat napisal kokr vem, verjetno si spregledal.


Vse res, vendar še vedno imaš 2 tonsko vozilo, ki dela gužvo na cesti. Nažalost

Borut:O ::

Nekaj za streznitev, razlog da je taka gužva na cesti je da ljudje kar 80 % voženj v rangu kolesa (do 10 km, slabe pol urce) prevozijo z avtomobilom. Še več celo kategoriji do 2,5 km (cca 6 minut s kolesom) je takih voženj z avtomobilom več kot polovico!


Vir: https://www.stat.si/StatWeb/News/Index/...

Torej po domač povedan, ljudje se za vsak kurac vozijo z avtom, tudi če bi do destinacije prišli v 5 minutah z bajkom. Zakaj je tako in kje iskati rešitve pa prepuščam vam (jaz jih vem, vendar hočem da folk pomisli z svojimi možgani).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Borut:O ()
««
59 / 60
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Gonja proti mobilnosti (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Problemi človeštva
50149195 (35435) Lowink
»

Pariz znižal cestne omejitve (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15919919 (15556) Invictus
»

Evropski teden mobilnosti (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19931270 (21356) jb_j
»

Rešitev za slovenski javni prevoz (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
35581640 (71049) starfotr
»

Hitrost mestnega prevoza (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
18132993 (27394) BigWhale

Več podobnih tem